Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 728 din 7 iulie 2005  privind modificarea si completarea   Ordinului ministrului sanatatii nr. 10/2005 pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat in anul 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 728 din 7 iulie 2005 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 10/2005 pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat in anul 2005

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 22 iulie 2005

În temeiul <>Legii nr. 100/1998 privind asistenţa de sãnãtate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei de sãnãtate publicã nr. M.C. 8.478 din 6 iulie 2005,

ministrul sãnãtãţii emite prezentul ordin.

ART. I
<>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 10/2005 pentru aprobarea derulãrii programelor şi subprogramelor de sãnãtate finanţate din bugetul de stat în anul 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 şi nr. 61 bis din 18 ianuarie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La anexa nr. II "Programele, subprogramele şi intervenţiile de sãnãtate finanţate din bugetul de stat, gestionate de Ministerul Sãnãtãţii, obiectivele şi activitãţile aferente, indicatorii fizici, de eficienţã şi de rezultate", punctul II/I "Program comunitar de sãnãtate publicã" va avea urmãtorul cuprins:

"II/1. PROGRAM COMUNITAR DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
Instituţia coordonatoare a programului:
- Ministerul Sãnãtãţii - Direcţia de Sãnãtate Publicã
Coordonarea tehnicã:
- Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor Transmisibile (CPCBT) pentru subprogramele 1.1, 1.2 şi 1.3, în colaborare cu Institutul Clinic de Boli Infecţioase «Prof. dr. Matei Balş» (1.2) şi Institutul de Pneumoftiziologie «Prof. dr. Marius Nasta» (1.3) şi Comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii.
- Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti pentru subprogramul 1.4 şi subprogramul 1.5
- Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucureşti (subprogramul 1.6)



┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Indicatori │ 2005 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Indicatori fizici │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numãr acţiuni specifice de monitorizare şi evaluare a efectelor │ │
│factorilor de risc pentru starea de sãnãtate (inclusiv studii) │ 1250 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numãr doze de vaccin achiziţionate │ 9,000,000 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numãr de acţiuni de supraveghere şi control a bolilor │ │
│transmisibile │ 800 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numãr donãri │ 420,000 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numãr de campanii de informare, educare şi alte acţiuni │ │
│specifice de promovare a sãnãtãţii │ 400 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Indicatori de eficienţã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cost mediu/campanie informare, educare, comunicare şi alte │ │
│acţiuni specifice de promovare a sãnãtãţii │ 70,000 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cost mediu/acţiune specificã de monitorizare şi evaluare a │ │
│efectelor factorilor de risc pentru starea de sãnãtate │ 48,000 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cost mediu/dozã vaccin │ 38 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cost mediu / acţiune de supraveghere şi control a bolilor │ │
│transmisibile │ 134,570 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cost mediu / unitate sânge total │ 1,250 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Indicatori de rezultate │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Acoperirea vaccinalã (%) │ 95 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Scãderea morbiditãţii specifice prin boli transmisibile în │ │
│populaţia generalã (%) │ 1 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Creşterea numãrului de donãri de sânge (%) │ 3 │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



SUBPROGRAM 1.1. - SUPRAVEGHEREA ŞI CONTROLUL BOLILOR TRANSMISIBILE

Obiectivul 1 - Realizarea imunizãrilor conform calendarului naţional de vaccinare
Activitãţi:
1. Achiziţionarea vaccinurilor şi a materialelor sanitare necesare administrãrii acestora;
2. Distribuţia vaccinurilor la nivel local;
3. Realizarea imunizãrilor conform calendarului de vaccinãri;
4. Identificarea comunitãţilor cu acces dificil la serviciile de sãnãtate şi organizarea de campanii suplimentare de vaccinare pentru acestea;
5. Realizarea de studii de prevalentã /imunogenitate /eficienţã vaccinalã organizate de CPCBT;
6. Supravegherea reacţiilor adverse postvaccinale indezirabile (RĂPI);
7. Realizarea anchetelor bianuale de estimare a acoperirii vaccinale;
8. Administrarea vaccinurilor în condiţii de siguranţã maximã prin utilizarea la nivel naţional, conform recomandãrilor OMS, a seringilor de unicã folosinţã;
9. Continuarea distribuţiei carnetelor de vaccinare şi informarea cadrelor medicale şi a mamelor cu privire la modul de utilizare al acestora;
10. Pregãtirea personalului medical şi a mediatorilor sanitari cu privire la modul de realizare şi raportare a vaccinãrilor.

Activitãţi desfãşurate de CPCBT:
1. Monitorizarea şi evaluarea la nivel naţional a derulãrii programului utilizând indicatorii de evaluare din metodologie. Coordonarea metodologicã a programului;
2. Fundamentarea ştiinţificã în colaborare cu Comisia de Epidemiologie a Ministerului Sãnãtãţii, a introducerii de noi vaccinuri prin derularea de studii;
3. Raportarea cãtre Ministerul Sãnãtãţii a Indicatorilor trimestriali şi anuali şi efectuarea de propuneri de îmbunãtãţire a desfãşurãrii programului.
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate - anual
Acoperirea vaccinalã la nivelul diferitelor categorii de populaţie, la nivel naţional (%) - 95

Indicatori fizici - trimestrial


- Numãr doze de vaccin achiziţionate centralizat* 9 milioane doze/an
- Numãr doze de vaccin achiziţionate local 30 mii doze/an
- Numãr activitãţi desfãşurate 425/an


------
* nu se raporteazã de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene

Indicatori de eficienţã - trimestrial


Cost mediu / dozã vaccin achiziţionat centralizat* 38 mii lei
Cost mediu / dozã vaccin achiziţionat local 200 mii lei
Cost mediu / activitate 2.000 mii lei


------
* nu se raporteazã de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene

Calendarul de vaccinare în anul 2005**


┌──────────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────────┐
│ Vârsta recomandatã │ Vaccin │ Comentarii │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│Primele 24 de ore │Hep B │În maternitate │
│4-7 zile │BCG │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│2 luni │DTP - Hep B, VPI │Simultan │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│4 luni │DTP, VPO │Simultan │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│6 luni │DTP-Hep B, VPO │Simultan │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│12 luni │DTP, VPO │Simultan │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│12-15 luni │RRO │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│30-35 luni │DTP │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│7 ani (în cls I-a) │DT, RRO │Campanii şcolare │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│9 ani (în cls III-a) │VPO │Campanii şcolare │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│14 ani (în cls VIII-a) │DT, Rub*** │Campanii şcolare │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│18 ani (în cls. XII-a) │Hep B │Campanii şcolare │
├──────────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│Studenţi anul I, respectiv │ │ │
│elevi anul I de la │Hep B │Campanii şcolare │
│Facultãţile de Medicinã şi │ │ │
│Stomatologie, respectiv │ │ │
│şcoli sanitare postliceale │ │ │
└──────────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────┘


------
**) toate vaccinurile şi materialele sanitare utilizate în calendar se achiziţioneazã centralizat
***) numai fetele



DTP vaccin diftero-tetano-pertussis
DT vaccin diftero-tetanic pediatric (se utilizeazã pânã la
vârsta de 14 ani)
VPO Vaccin polio oral
VPI Vaccin polio inactivat ( pentru copii instituţionalizaţi şi
copii care au contraindicaţii pentru VPO se va folosi VPI sau
vaccin combinat DTP-VPI)
Hep B Vaccin hepatitic B
DTP-Hep B Vaccin diftero-tetano-pertussis-hepatita B
RRO Vaccin rujeolic-rubeolic-oreion
BCG Vaccin de tip Calmette Guerrin
Rub Vaccin rubeolic


Pentru administrarea tuturor vaccinurilor menţionate se vor utiliza seringi de unicã folosinţã (din trei componente).

Obiectiv 2: Supravegherea principalelor boli infecţioase în vederea identificãrii şi diagnosticãrii precoce a pericolului apariţiei epidemiilor şi instituirea mãsurilor adecvate de control

Activitãţi derulate la nivelul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene:
1. Supravegherea bolilor transmisibile prevãzute în reglementãrile legale în vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice la ISP regional şi CPCBT);
2. Vaccinarea grupelor la risc de îmbolnãvire/de transmitere a unor boli transmisibile (vaccinare antigripalã, antirubeolicã în vederea prevenirii transmiterii nozocomiale a infecţiei rubeolice de la nou-nãscutul cu sindrom rubeolic congenital, antitifoidicã, antidizentericã, antihepatiticã A/B, etc,);
3. Vaccinarea diftero-tetanicã a gravidelor conform reglementãrilor în vigoare;
4. Efectuarea dozei de rapel diftero-tetanicã la intervale de 10 ani începând cu vârsta de 24 de ani, funcţie de resursele financiare existente;
5. Supravegherea bolilor transmisibile considerate probleme de sãnãtate publicã localã sub coordonarea institutului de sãnãtate publicã regional, inclusiv imunizãri în situaţii epidemiologice deosebite;
6. Instituirea şi aplicarea mãsurilor de prevenire şi control al focarului de boalã transmisibilã (depistarea, tratamentul profilactic şi/sau vaccinarea contacţilor, raportare, dezinfecţie, dezinsecţîe, deratizare, ancheta epidemiologicã etc), în colaborare cu reţeaua de asistenţã primarã;
7. Asigurarea activitãţii epidemiologice în situaţii de urgenţã provocate de calamitãţi naturale (inundaţii, cutremure, etc) de cãtre Direcţia de Sãnãtate Publicã judeţeanã, în colaborare cu reţeaua de asistenţã medicalã primarã şi de specialitate şi cu administraţia publicã localã, conform practicilor epidemiologice curente;
8. Instituirea şi aplicarea mãsurilor de control al focarului de infecţie nosocomialã dupã anunţarea acestuia de cãtre unitatea în care evolueazã;
9. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din serviciile de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale din unitãţile sanitare;
10. Acţiuni speciale de depistare activã şi prevenire a bolilor transmisibile în comunitãţi la risc;
11. Organizarea de instruiri ale personalului medico-sanitar şi a mediatorilor sanitari cu privire la prevenirea, depistarea, raportarea şi controlul bolilor transmisibile;
12. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru intervenţie în caz de focar/epidemie de boalã transmisibilã;
13. Controlul intern şi extern de calitate pentru laboratoarele din unitãţile de sãnãtate publicã;
14. Continuarea activitãţilor de laborator în vederea acreditãrii;
15. Supravegherea rezistenţei la antibiotice;
16. Achiziţia unui pachet software, avizat de Ministerul Sãnãtãţii, destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile şi asigurarea conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã.

NOTA: Diagnosticul etiologic al bolilor transmisibile se asigurã din fondurile alocate subprogramului în mãsura în care acestea sunt identificate ca prioritãţi de sãnãtate publicã, iar resursele financiare o permit.
Toate vaccinurile şi materialele sanitare necesare activitãţilor derulate în cadrul obiectivului 2 se achiziţioneazã la nivel local5 cu excepţia vaccinului gripal şi a celui rubeolic destinat prevenirii transmiterii nosocomiale a infecţiei rubeolice de la nou-nãscutul cu sindrom rubeolic congenital

Activitãţi derulate la nivelul Institutelor de sãnãtate publicã regionale:
1. Supravegherea bolilor transmisibile prevãzute în reglementãrile legale în vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice la CPCBT);
2. Identificarea şi supravegherea bolilor transmsibile considerate probleme de sãnãtate publicã localã/ regionalã;
3. Colaborarea în instituirea şi aplicarea mãsurilor de prevenire şi control al focarului de boalã transmisibilã, inclusiv infecţia nosocomialã, la solicitarea direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene;
4. Efectuarea de cãtre institutele de sãnãtate publicã a unor studii epidemiologice în domeniul bolilor transmisibile, cu acordul CPCBT şi a Direcţiei de Sãnãtate Publicã din Ministerul Sãnãtãţii;
5. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din direcţiile de sãnãtate publicã judeţene pe probleme de supraveghere a bolilor transmisbile şi programe de sãnãtate publicã;
6. Controlul intern şi extern de calitate pentru laboratoarele din unitãţile de sãnãtate publicã;
7. Continuarea activitãţilor de laborator în vederea acreditãrii;
8. Achiziţia unui pachet software, avizat de Ministerul Sãnãtãţii, destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile şi asigurarea conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul institutelor de sãnãtate publicã.

Activitãţi desfãşurate de Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Microbiologic şi Imunologie "Cantacuzino":
1. Supravegherea microbiologicã a bolilor transmisibile (viroze respiratorii, enterovirusuri, etc);
2. Supravegherea rezistenţei la antibiotice;
3. Participarea, în colaborare cu CPCBT la investigarea focarelor/epidemiilor, inclusiv infecţii nosocomiale;
4. Asigurarea diagnosticului şi/sau confirmãrii diagnosticului pentru bolile transmisibile la solicitarea CPCBT, a institutelor de sãnãtate publicã şi a direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;

Activitãţi desfãşurate de CPCBT:
1. Monitorizeazã şi evalueazã la nivel naţional derularea programului utilizând indicatorii de evaluare;
2. Asigurã coordonarea metodologicã a programului;
3. Dezvoltã şi implementeazã metodologii noi de supraveghere în vederea efîcientizãrii sistemului naţional (ex. Estimarea indicatorilor de acoperire vaccinalã < 1 an/ < 2 ani);
4. Raporteazã Direcţiei de Sãnãtate Publicã din Ministerul Sãnãtãţii cazurile de boli infecţioase, în conformitate cu prevederile legale in vigoare;
5. Raporteazã Ministerului Sãnãtãţii indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunãtãţire a derulãrii programului.

Indicatori de evaluare a obiectivului
Indicatori de rezultat - anual
- Scãderea cu 1% a numãrului de cazuri de boli infecţioase în populaţia generalã (cu excepţia cazurilor de TBC şi HIV/SIDA)
Indicatori fizici - trimestrial
Numãr activitãţi de supraveghere şi control al bolilor transmisibile - 800/an
Indicatori de eficienţã-trimestrial
- Cost mediu/activitãţi de supraveghere- 134.570 mii lei

Obiectiv 3: Controlul infecţiilor ca transmitere sexualã (ITS)

Activitãţi:
1. Testarea serologicã gratuitã a gravidelor de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã în vederea depistãrii infecţiei luetice.
2. Promovarea de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã a activitãţii de testare serologicã gratuitã a gravidelor.
3. Consilierea gratuitã a tuturor gravidelor care se prezintã la direcţiile de sãnãtate publicã în vederea testãrii serologice pentru sifilis.
4. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru tratamentul specific gratuit, prioritar, la gravidele cu serologii luetice reactive obţinute în cadrul activitãţilor de testare întreprinse de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã.
5. Efectuarea investigaţiei epidemiologice pentru cazurile raportate de sifilis congenital la nou nãscutul viu.
6. Instituirea tratamentului specific corect al nou nãscutului viu cu sifilis congenital.
7. Asigurarea diagnosticului serologic al infecţiei luetice pentru persoanele care nu sunt asigurate.
8. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect lacontacţii de sifilis identificaţi.
9. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect persoanelor bolnave de sifilis care nu sunt asigurate.
10. Desfãşurarea activitãţilor din cabinetul judeţean dermato-venerologie în scopul realizãrii capacitãţii de transmitere electronicã, cãtre direcţia de sãnãtate publicã, a formularelor prevãzute în sistemul de raportare

Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate - semestrial
- Dublarea numãrului de gravide testate serologic gratuit în cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã pentru sifilis;
- Reducerea la o valoare de 20 la mie a incidenţei sifilisului congenital;
- Asigurarea diagnosticului serologic şi al tratamentului specific antiluetic la un procent de 80% din totalul persoanelor neasigurate bolnave de sifilis;
Asigurarea, pentru toate cabinetele de dermato-venerologie judeţene şi a municipiului Bucureşti, a condiţiilor de transmitere electronicã, cãtre direcţiile de sãnãtate publicã, a formularelor utilizate în sistemul de raportare.
Indicatori fizici - trimestrial
- Numãr acţiuni de promovare a testãrii gratuite a gravidelor - 42
- Numãr gravide testate serologic gratuit pentru sifilis în laboratorul direcţiei de sãnãtate publicã, din care câte cu serologie reactivã - 50,000
- Numãr gravide cu serologîe reactivã care beneficiazã de tratament corect gratuit - 2.000
- Numãr cupluri (mama-nou nãscut viu cu VDRL calitativ reactiv) testate VDRL cantitativ pentru depistarea sifilisului congenital al nou-nãscutului viu - 2.000
- Numãr cazuri de sifilis congenital al nou-nãscutului viu raportate - 40
- Numãr cazuri de sifilis congenital al nou-nãscutului viu raportate care beneficiazã de investigaţie epidemiologicã şi tratament specific corect - 40
- Numãr persoane diagnosticate cu infecţie lueticã şi neasigurate - 4.000
- Numãr persoane diagnosticate cu infecţie lueticã şi neasigurate care efectueazã tratament specific corect - 3.500
- Numãr contacţi de sifilis identificaţi care efectueazã tratament specific corect - 30.000
- Numãr cabinete de dermato-venerologie judeţene care îndeplinesc cerinţele transmiterii electronice a formularelor de raportare cãtre direcţiile de sãnãtate publicã - 43 (41 în judeţe şi 2 în municipiul Bucureşti)

Indicatori de eficienţã - anual
- Cost mediu/test depistare sifilis la gravidã - 60 mii lei
- Cost mediu acţiune de promovare a testãrii gratuite a gravidei - 10.000 mii lei
- Cost mediu tratament antiluetic al gravidei - 100 mii lei
- Cost mediu/test VDRL cantitativ pentru depistare sifilis congenital - 130 mii lei
- Cost mediu test serologic pentru diagnosticul infecţiei luetice lapersoanã neasiguratã - 130 mii lei
- Cost mediu tratament antiluetic/persoanã infectatã neasiguratã - 100 mii lei
- Cost mediu tratament antiluetic/contact identificat - 50 mii lei
- Cost mediu pentru asigurarea în cabinetul judeţean dermato-venerologie a condiţiilor de transmitere electronicã cãtre direcţia de sãnãtate publicã a informaţiilor existente în formularele utilizate în cadrul sistemului de raportare - 80.000 mii lei

Activitãţi desfãşurate de CPCBT:
1. Monitorizeazã şi evalueazã la nivel naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;
2. Asigurã coordonarea metodologicã a programului;
3. Dezvoltã şi implementeazã metodologii noi de supraveghere în vederea eficientizãrii sistemului naţional;
4. Raporteazã Ministerului Sãnãtãţii Indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunãtãţire a derulãrii programului.

Obiectiv 4: Supravegherea şi controlul infecţiilor nosocomiale în unitaţi sanitare santinelã

Programul de supraveghere a infecţiilor nosocomiale se va desfãşura în spitale judeţene sau clinici universitare, unde vor fi selectate secţii de chirurgie generalã, secţii de neonatologie şi secţii de terapie intensivã.
Modul de selectare al tipurilor de infecţii supravegheate, al secţiilor şi spitalelor, organizarea, derularea şi evaluarea programului sunt descrise în metodologia de supraveghere transmisã direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Raportarea de rutinã, trimestrialã, pe categorii de infecţii şi secţii, a infecţiilor nosocomiale se va desfãşura conform legislaţiei în vigoare pentru toate unitãţile sanitare cu paturi de la nivel naţional.
Toate unitãţile sanitare vor respecta şi implementa normele de supraveghere şi control a infecţiilor nosocomiale, conform <>Ordinului Ministrului Sãnãtãţii nr. 994/2004 .

Activitãţi desfãşurate de unitãţile sanitare selectate:
1. Medicul şef al compartimentului de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale organizeazã sistemul de supraveghere la nivelul unitãţii: desemnarea echipei de lucru, definirea atribuţiilor membrilor echipei, instruirea personalului medico-sanitar din secţiile selectate cu privire la obiectivele programului, protocoale de lucru, formularele utilizate, circuitul informaţional, Indicatori de evaluare;
2. Depisteazã cazurile de infecţie nosocomialã conform definiţiilor de caz din OMS nr. 994/2004, pentru tipurile de infecţii selectate;
3. Recolteazã probele biologice pentru examenul bacteriologic, confomi protocolului;
4. Completeazã fişele de supraveghere/fişa cazului de infecţie nosocomialã;
5. Trimite fişele de supraveghere/fişa cazului de infecţie nosocornialã, sãptãmânal la DSP;
6. Realizeazã investigaţiile de laborator şi trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) de la cazurile de infecţie nosocomialã la ISP şi IC, prin intermediul DSP;
7. Raporteazã lunar la DSP Indicatorii de evaluare din metodologie.

*În situaţia în care spitalul nu are capacitatea de laborator pentru investigaţii bacteriologice;
- În judeţele unde se aflã ISP, acesta asigurã diagnosticul de laborator şi trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) la IC;
- În celelalte judeţe laboratorul DSP asigurã diagnosticul de laborator şi trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) la ISP regional şi IC

Activitãţi desfãşurate de DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti:
1. Desemneazã din compartimentul/biroul de epidemiologie persoana care asigurã suport tehnic profesional pentru organizarea şi funcţionarea programului;
2. Instruieşte personalul medico-sanitar din unitatea sanitarã cu paturi, respectiv secţiile selectate
3. Verificã şi valideazã datele din fişele primite;
4. Completeazã şi trimite lunar la ISP regional, baza de date (format unic EPI DATA /EPIINFO);
5. Asigurã diagnosticul de laborator pentru unitãţile sanitare sentinelã care nu au capacitatea de laborator pentru investigaţii bacteriologice, în judeţele în care acesta nu este asigurat de ISP;
6. Asigurã trimiterea probelor la ISP şi IC (numai pentru microorganismele specificate în metodologie);
7. Monitorizeazã şi evalueazã trimestrial derularea programului în unitatea/unitãţile selectatã utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;
8. Comunicã trimestrial unitãţilor sanitare santinelã rezultatele analizelor epidemiologice efectuate.

Activitãţi desfãşurate de ISP:
1. Verificã şi valideazã datele din fişele primite;
2. Completeazã şi trimite lunar la CPCBT, baza de date (format unic EPI DATA /EPIINFO);
3. Sprijinã tehnic şi metodologic DSP şî/sau unitãţile santinelã;
4. Monitorizeazã şi evalueazã trimestrial la nivel regional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;
5. Comunicã trimestrial la DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti, rezultatele analizei epidemiologice efectuate la nivel regional;
6. Asigurã diagnosticul de laborator pentru unitãţile sanitare santinelã care nu au capacitatea de laborator pentru investigaţii bacteriologice, în cazul în care acestea sunt situate pe teritoriul aceluiaşi judeţ cu ISP (ISP Timişoara, ISP Iaşi, ISP Cluj)
7. Asigurã identificarea şi caracterizarea preliminarã a tulpinilor primite de la unitãţile sanitare santinelã;
8. ISP regional (ISP Timişoara, ISP Iaşi, ISP Cluj) colaboreazã cu INCDMI Cantacuzino - Centrele Naţionale de referinţã şi asigurã trimiterea tulpinilor (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) pentru caracterizare completã şi realizarea bãncii de izolate la nivel naţional.

Activitãţi desfãşurate de CPCBT:
1. Monitorizeazã şi evalueazã la niveî naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie
2. Asigurã diseminarea informaţiilor obţinute în urma analizelor epidemiologice efectuate la nivel naţional trimestrial, cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, institutele de sãnãtate publicã şi Direcţia de Sãnãtate Publicã din Ministerul Sãnãtãţii.
Indicatori Fizici:
- Nr. cazuri IN depistate - 5000
- Nr. cazuri IN investigate cu laboratorul -5000
De eficienţa:
- Cost mediu/acţiunea de depistare a unui caz IN - 500 mii lei
- Cost mediu/acţiunea de investigare cu laboratorul a unui caz IN- 2000 mii lei
De rezultat:
- Incidenţa anualã a IN la 100 pacienţi externaţi, pe secţii - 5%

NOTĂ:
În cazul în care în judeţul în care funcţioneazã unitatea sanitarã din sistemul santinelã nu existã capacitate de laborator pentru investigarea infecţiilor cu anaerobi, probele biologice destinate acestor investigaţii se recolteazã şi se introduc direct în sisteme de transport speciale pentru anaerobi, conform protocolului şi se trimit direct la Laboratorul de referinţã pentru anaerobi din INCDIM Cantacuzino.

Indicatorii subprogramului 1.1 vor fi raportaţi de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti institutului de sãnãtate publicã regional. Institutele de sãnãtate publicã vor analiza situaţia derulãrii subprogramului la nivel regional şi vor raporta la CPCBT, indicatorii raportaţi de cãtre direcţiile arondate împreunã cu rezultatele analizei derulãrii subprogramului (realizãri, dificultãţi, propuneri de îmbunãtãţire)
Natura cheltuielilor subprogramului:
● Pentru unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
● Pentru unitãţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau cu timp parţial de muncã, potrivit legii, pentru activitãţile prevãzute în prezentul ordin
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective

SUBPROGRAMUL NR. 1.2 - Supravegherea şi controlul infecţiei HIV/SIDA

Obiective:
1. Monitorizarea evoluţiei infecţiei HIV/SIDA;
2. Reducerea transmiterii materno-fetale a HIV;
3. Prelungirea speranţei de viaţã prin depistarea precoce a infecţiei HIV/SIDA şi tratament adecvat;
4. Limitarea transmiterii prin depistare precoce, includerea în supravegherea activã şi consiliere;
5. Introducerea supravegherii de generaţia a doua în cadrul activitãţilor curente de monitorizare a evoluţiei infecţiei HIV/SIDA. Estimarea prevalentei HIV în populaţia generalã şi în subpopulaţiile la risc.

Activitãţi:
1. Depistarea infecţiei cu transmitere verticalã (mamã - fat);
2. Depistarea infecţiei HIV/SIDA în grupele de risc5 conform legislaţiei în vigoare;
3. Depistarea infecţiei HIV/SIDA- testare voluntarã, cu consiliere pre şi post testare;
4. Asigurarea testelor de diagnostic, eligibilitate la tratament şi monitorizarea acestuia;
5. Activitãţi de consiliere pre şi post testare (asigurarea de materiale informative, prezervative, etc);
6. Instituirea unui sistem santinelã pentru testarea gravidelor în maternitãţi, a bolnavilor cu ITS în clinicile de dermato-venerologie, a bolnavilor de tuberculozã în clinicile de pneumoftiziologie;
7. Monitorizarea eficienţei sistemului de supraveghere epidemiologicã.

Activitãţi desfãşurate de CPCBT:
1. Monitorizeazã şi evalueazã la nivel naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;
2. Asigurã coordonarea metodologicã a programului;
3. Dezvoltã şi implementeazã metodologii noi de supraveghere în vederea eficientizãrii sistemului naţional;
4. Raporteazã Ministerului Sãnãtãţii indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunãtãţire a derulãrii programului.
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate: anual
- Creşterea cu 25% a numãrului de femei gravide testate HIV în vederea asigurãrii profilaxiei transmiterii verticale;
- Creşterea cu 50% a numãrului activitãţilor de consiliere a persoanelor testate HIV
Indicatori fizici: trimestrial
- numãr teste de diagnostic achiziţionate centralizat:*
- numãr teste pentru monitorizarea tratamentului achiziţionate centralizat:*
- numãr total persoane testate HIV: 250000
- numãr gravide testate HIV pentru prevenirea transmiterii verticale: 100.000 (se va raporta şi numãrul de cazuri pozitive);
- numãr persoane testate HIV din grupele de risc conform legislaţiei în vigoare: 75.000 (se va raporta şi numãrul de cazuri pozitive);
- numãr persoane din alte categorii testate HIV (testare voluntarã, testarea pacienţilor cu TBC): 75000 (se va raporta şi numãrul de cazuri pozitive);
- numãr contacţi identificaţi la un caz confirmat cu infecţie HIV, din care numãr contacţi testaţi;
- numãr persoane consiliate: 100.000
Indicatori de eficienţã: trimestrial
- cost mediu/test diagnostic: 22,5 mii lei*
- cost mediu/test pentru monitorizarea tratamentului: CD4/CD8: 1000 mii lei, test pentru încãrcãtura viralã: 3200 mii lei
- cost mediu/persoanã consiliatã: 50 mii lei
- cost mediu/persoanã testatã: 50 mii lei (nu se include costul testului)

-------
* nu se raporteazã de cãtre DSPJ

Natura cheltuielilor subprogramului:
● Pentru unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP5 DSP9 CMP)
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
● Pentru unitãţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau cu timp parţial de muncã, potrivit legii, pentru activitãţile prevãzute în prezentul ordin;
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului;
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective.
Indicatorii subprogramului 1.2 vor fi raportaţi ele direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti Institutului de sãnãtate publicã regional Institutele de sãnãtate publicã vor analiza situaţia derulãrii subprogramului la nivel regional şi vor raporta la CPCBT Indicatorii raportaţi de cãtre direcţiile arondate, împreunã cu rezultatele analizei derulãrii subprogramului (realizãri, dificultãţi, propuneri de îmbunãtãţire).

SUBPROGRAMUL NR. 1.3. - SUPRAVEGHEREA ŞI CONTROLUL TUBERCULOZEI

Pentru coordonarea la nivel local a subprogramului, se desemneazã un coordonator din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã pentru supravegherea epidemiologicã şi unul de specialitate din cadrul reţelei de pneumoftiziologie, care colaboreazã pentru realizarea subprogramului la nivel local
Obiective:
1. Monitorizarea evoluţiei populaţionale a tuberculozei;
2. Depistarea activã a cazurilor noi de TBC la simptomatici şi grupele de risc, inclusiv contacţi;
3. Stabilirea mãsurilor necesare pentru creşterea eficienţei programului.
Activitãţi:
1. Controlul simptomaticilor pentru depistarea cazurilor de tuberculozã;
2. Controlul activ al contacţilor şi altor grupe la risc de contractare a acestei infecţii în vederea depistãrii cazurilor de tuberculozã;
3. Pregãtirea personalului medical pentru aplicarea prevederilor programului;
4. Chimioprofilaxia persoanelor la risc;
5. Supravegherea epidemiologicã şi controlul focarelor de tuberculozã;
6. Supervizarea derulãrii programului cu scopul evidenţierii deficienţelor şi stabilirii mãsurilor pentru remediere.
Indicatori de evaluare:
Indicatori fizici - trimestrial:
- Numãrul contacţilor examinaţi (4 contacţi / 1 caz TBC înregistrat): 120.000
- Numãrul de suspecţi examinaţi (10 suspecţi / 1 caz TBC înregistrat): 300.000
- Numãrul de cazuri care beneficiazã de chimioprofilaxie: 70.000
- Numãr intradermoreacţii la PPD efectuate: 300.000
- Numãr de vizite de supervizare în teritoriu efectuate de cãtre medicii specialişti.
Indicatori de eficienţã - trimestrial:
- Cost mediu depistare activã bolnav cu TBC prin controlul contacţilor şi ai altor grupe la risc - 500 mii lei
- Cost mediu depistare a bolnavului cu TBC prin controlul simptomaticilor - 500 mii lei
- Cost mediu/ tratament chimioprofilactic - 185 mii lei
- Cost mediu intradermoreacţie la PPD - 10 mii lei
- Cost mediu pe vizitã de supervizare în teritoriu - 10.000 mii lei
Indicatori de rezultate - anual
- Procentul contacţilor examinaţi din totatul contacţilor înregistraţi > 80%
- Procentul bolnavilor depistaţi din numãrul suspecţilor examinaţi: 10%
- Procentul de persoane chimioprofilactizate din cele indicate pentru chimioprofilaxie > 90%
- Procentul de vizite efectuate din numãrul de vizite programate: > 80%.

Activitãţi desfãşurate de CPCBT în colaborare cu Institutul Marius Nasta:
1. Monitorizeazã şi evalueazã la nivel naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;
2. Asigurã coordonarea metodologicã a programului;
3. Dezvoltã şi implementeazã metodologii noi de supraveghere în vederea eficientizãrii sistemului naţional;
4. Raporteazã Ministerului Sãnãtãţii Indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunãtãţire a derulãrii programului.
Natura cheltuielilor subprogramului:
● Pentru unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP5 DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului.
● Pentru unitãţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau cu timp parţial de muncã, potrivit legii, pentru activitãţile prevãzute în prezentul ordin;
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului;
- Cheltuieli materiale rezultate din procurarea de materiale sanitare, reactivi şi medii de culturã necesare investigaţiilor pentru grupurile de risc, contacţilor şi suspecţilor;
- Cheltuieli materiale pentru procurarea de materiale de protecţie;
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexã la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective.

Se vor evidenţia nominal la nivelul ambulatoriului de specialitate cazurile investigate cu scop profilactic.
Indicatorii subprogramului 1.3 vor fi raportaţi de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti Institutului de sãnãtate publicã regional Institutele de sãnãtate publicã vor analiza situaţia derulãrii subprogramului la nivel regional şi vor raporta la CPCBT Indicatorii raportaţi de cãtre direcţiile arondate împreunã cu rezultatele analizei derulãrii subprogramului (realizãri, dificultãţi, propuneri de îmbunãtãţire).

SUBPROGRAMUL 1.4. - EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE ŞI A FACTORILOR DE RISC

I. Activitãţi derulate la nivelul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene:

Obiectiv 1: Protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc din mediul de viaţã

Activitãţi
1. Instruire şi formare profesionalã;
2. Implementarea sistemului calitãţii şi acreditarea laboratoarelor;
3. Supravegherea sãnãtãţii în relaţia cu calitatea apei potabile;
4. Supravegherea epidemiilor hidrice;
5. Supravegherea cazurilor de methernoglobînemie acutã infantilã generate de apa din fântânã;
6. Supravegherea sãnãtãţii în relaţie cu calitatea apei de îmbãiere;
7. Supravegherea calitãţii aerului şi a indicatorilor de sãnãtate în relaţie cu aceasta;
8. Monitorizarea, inspecţia şi controlul produselor cosmetice;
9. Monitorizarea intoxicaţiilor neprofesionale cu pesticide;
10. Monitorizarea radioactivitãţii apei potabile şi alimentului;
11. Monitorizarea stãrii de sãnãtate în relaţie cu expunerea profesionalã la radiaţii ionizante;
12. Supravegherea stãrii de sãnãtate a populaţiei din jurul obiectivelor nucleare majore şi profilaxia efectelor cu iod stabil;
13. Monitorizarea protecţiei radiologice a pacientului în radiologia diagnosticã;
14. Monitorizarea şi inspecţia modului de gestionare a deşeurilor medicale;
15. Supravegherea stãrii de sãnãtate a populaţiei în raport cu calitatea habitatului uman şi a poluãrii sonore urbane;
16. Activitãţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din mediu;
17. Alte acţiuni destinate rezolvãrii prioritãţilor locale.

Obiectiv 2: Protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc alimentari

Activitãţi
1. Instruire şi formare profesionalã;
2. Monitorizarea şi inspecţia calitãţii nutritive şi contaminãrii microbiologice a alimentelor de origine animalã şi nonanimalã;
3. Monitorizarea şi inspecţia materialelor în contact cu alimentul;
4. Monitorizarea şi inspecţia aditivilor alimentari;
5. Monitorizarea şi inspecţia substanţelor aromatizante;
6. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor tratate cu radiaţii;
7. Monitorizarea şi inspecţia suplimentelor alimentare;
8. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor cu destinaţie nutriţionalã specialã;
9. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor pentru evaluarea contaminãrii chimice - indicatorii GEMS FOOD;
10. Monitorizarea şi inspecţia nivelului de iod din sarea iodatã pentru consumul uman;
11. Monitorizarea toxiinfecţiilor alimentare;
12. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor modificate genetic;
13. Evaluarea stãrii de nutriţie a populaţiei;
14. Activitãţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din domeniul alimentului;
15. Alte acţiuni destinate rezolvãrii prioritãţilor locale.

Obiectiv 3: Evaluarea stãrii de sãnãtate a copiilor şi tinerilor din colectivitãţi în relaţie eu factorii din mediul de viaţã şi activitate

Activitãţi
1. Instruire şi formare profesionalã;
2. Monitorizarea şi inspecţia condiţiilor de mediu din unitãţile pentru copii şi tineri;
3. Monitorizarea şi inspecţia condiţiilor igienico-sanitare din tabere şi colonii;
4. Evaluarea capacitãţii de adaptare a elevilor la activitatea şcolarã, pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;
5. Identificarea şi cuantificarea riscului specific pentru sãnãtate generate de comportamentele cu risc (droguri, fumat, alcool, comportament alimentar, etc);
6. Monitorizarea dezvoltãrii fizice a copiilor, adolescenţilor şi tinerilor;
7. Monitorizarea stãrii de sãnãtate a copiilor şi tinerilor;
8. Activitãţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din colectivitãţile de copii şi tineri;
9. Alte acţiuni destinate rezolvãrii prioritãţilor locale.

Obiectiv 4: Protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionali

Activitãţi
1. Instruire şi formare profesionalã;
2. Monitorizarea şi inspecţia factorilor de risc ocupaţionali;
3. Cercetarea caracterului de profesîonalitate a cazurilor de boalã în vederea declarãrii bolilor profesionale;
4. Acţiuni de comunicare de risc şi informare asupra riscului profesional;
5. Monitorizarea incidenţei bolilor profesionale şi a absenteismului medical prin boala profesionalã;
6. Armonizare legislativã, formare profesionalã în domeniul medicinii muncii;
7. Activitãţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din mediul de muncã;
8. Alte acţiuni destinate rezolvãrii prioritãţilor locale.

Obiectivul 5: Monitorizarea stãrii de sãnãtate şi supraveghere demograficã

Activitãţi
1. Instruire şi formare profesionalã;
2. Identificarea inegalitãţilor în starea de sãnãtate a populaţiei;
3. Elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
4. Alte acţiuni destinate rezolvãrii prioritãţilor locale.

II. Activitãţi derulate la nivelul institutelor de sãnãtate publicã regionale:

1. Elaborarea metodologiilor de monitorizare şi inspecţie pe domenii specifice;
2. Instruirea personalului structurilor teritoriale pentru aplicarea metodologiei;
3. Coordonarea metodologicã a activitãţilor de monitorizare şi control pe domenii specifice, analiza datelor colectate şi elaborarea rapoartelor naţionale;
4. Controlul implementãrii metodologiilor în teritoriul arondat;
5. Valorificarea rezultatelor rapoartelor naţionale;
6. Acreditarea şi constituirea laboratoarelor regionale;
7. Efectuarea de studii şi cercetãri în domeniul stãrii de sãnãtate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţã şi de muncã;
8. Monitorizarea şi raportarea îndeplinirii planurilor de implementare specifice pentru integrarea europeanã;
9. Instruire de specialitate şi formare profesionalã;
10. Elaborarea de proiecte de acte normative în domeniul specific;
11. Achiziţia de iod stabil în vederea iodoprofilaxiei persoanelor expuse la radiaţii ionizante.

Indicatori de evaluare a subprogramului
Indicatori fizici
- Numãr de acţiuni specifice (inclusiv studii) de monitorizare, inspecţie şi evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sãnãtate - 1250
- Numãr de acţiuni de inspecţie şi control - 200000
Indicatori de eficienţã
- Cost mediu/acţiune de monitorizare, inspecţie şi evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sãnãtate - 22.160 mii lei
- Cost mediu /acţiune de inspecţie şi control - 45 mii lei
Natura cheltuielilor subprogramului:
Pentru unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului.
Pentru unitãţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau cu timp parţial de muncã, potrivit legii, pentru activitãţile prevãzute în prezentul ordin, dupã caz, precum şi cheltuieli de personal aferente structurilor de medicina muncii şi medicinã sportivã
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective

Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportaţi atât de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti precum şi de cãtre Institutele regionale şi Centrele de sãnãtate publicã, la Direcţia de Sãnãtate Publicã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, trimestrial şi anual, împreunã cu rezultatele analizei derulãrii subprogramului (realizãri, dificultãţi, propuneri de îmbunãtãţire).

SUBPROGRAM 1.5. - PROMOVAREA SĂNĂTĂŢII ŞI EDUCAŢIA PENTRU SĂNĂTATE

Obiectiv 1: Dezvoltarea atitudinilor şi comportamentelor favorabile sãnãtãţii prin metode de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate

Activitãţi:
Desfãşurarea de campanii de informare, educare şi comunicare în concordanţã cu problemele de sãnãtate publicã identificate la nivel naţional şi local şi în concordanţã cu recomandãrile Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii (Calendarul Sãnãtãţii) precum şi de alte activitãţi specifice de promovare a sãnãtãţii, dupã cum urmeazã:
1. Armonizare legislativã în domeniul promovãrii sãnãtãţii şi educaţiei pentru sãnãtate;
2. Campanie IEC pentru Ziua Mondialã de Luptã împotriva Tuberculozei *;
3. Campanie IEC pentru Ziua Mondialã a Sãnãtãţii; Ziua Naţionalã a Sãnãtãţii *;
4. Campanie IEC pentru Ziua Mondialã fãrã Tutun *;
5. Campanie IEC pentru Ziua Internaţionalã împotriva Abuzului de Droguri şi a Traficului Ilicit *;
6. Campanie IEC pentru Ziua Naţionalã fãrã Tutun *;
7. Campanie IEC pentru Ziua Mondialã Anti-SIDA *;
8. Campanie IEC pentru promovarea unui stil de viaţã sãnãtos *;
9. Campanii IEC pentru valorificarea rezultatelor celorlalte subprograme de sãnãtate publicã;
10. Formare şi educaţie continuã pentru personalul care desfãşoarã activitãţi de promovare a sãnãtãţii şi de educaţie pentru sãnãtate (personalul din reţeaua naţionalã de promovare a sãnãtãţii, medici, psihologi, asistenţi sociali sau medicali, cadre didactice, consilieri şcolari etc.) şi a personalului pentru centrele de renunţare la fumat, cursuri de formare de formatori etc.;
11. Formarea mediatorilor sanitari sau a formatorilor din programele de educaţie pentru sãnãtate dezvoltate în cadrul diferitelor comunitãţi;
12. Elaborarea metodologiei de raportare a activitãţilor specifice de promovarea sãnãtãţii;
13. Desfãşurarea de programe de promovarea sãnãtãţii cu parteneri externi;
14. Evaluarea nivelului de cunoştinţe, atitudini şi comportamente nefavorabile sãnãtãţii populaţiei (fumat, alcool, droguri, alimentaţie, etc);
15. Realizarea de studii calitative privind atitudini şi comportamente în rândul populaţiei generale şi al diverselor grupuri populaţîonale la nivel local şi regional folosite ca bazã pentru realizarea campaniilor IEC, ca şi de evaluarea impactului acestora la nivel local şi regional
-----
* Desfãşurarea de campanii IEC pentru celebrarea acestor zile este obligatorie.

Desfãşurarea celorlalte campanii IEC în alte domenii ca şi a celorlate acţiuni menţionate se va organiza în mod opţional, în funcţie de bugetul alocat pentru fiecare direcţie de sãnãtate publicã.
Activitãţile prevãzute mai sus, vor fi coordonate în mod direct de Direcţia de Sãnãtate Publicã a Ministerului Sãnãtãţii. Nu intrã în sarcina Direcţiilor de Sãnãtate Publicã Judeţene.
Indicatori de evaluare
Indicatori fizici:
- Numãr de campanii de informare, educare şi comunicare (IEC) - 300
- Numãr total de alte acţiuni specifice de promovarea sãnãtãţii - 250
Indicatori de eficienţã - semestrial*:
- cost mediu/campanie IEC - 40.000 mii lei
- cost mediu/ acţiuni specifice de promovarea sãnãtãţii - 25.000 mii lei
-------
* costurile medii transmise semestrial au valoare estimativã, urmând ca la raportarea anualã sã se calculeze costul mediu final al anului 2005.

Obiectiv 2: Scãderea prevalentei afecţiunilor orodentare şi a tulburãrilor cranio-mandibulare (TCM)

Activitãţi:
1. Profilaxia cariei dentare prin clãtiri orale cu substanţe fluorurate; tratamentul profilactic alcariei dentare;
2. Realizarea de studii naţionale privind prevalenta cariei dentare şi a tulburãrilor cranio mandibulare la grupele de vârstã cu risc.
Indicatori de evaluare:
Indicatori fizici:
- Numãr total persoane tratate - 20.000 (judeţul Iaşi - 8.0005 judeţul Constanţa - 12.000);
- Numãr studii naţionale privind prevalenta cariei dentare şi a TCM la grupele de vârstã cu risc - 1 (raportare anualã)
Indicatori de eficienţã:
- Cost mediu / trusã pentru clãtîre oralã achiziţionate - 60 mii lei (raportare trimestrialã);
- Cost mediu / trusã pentru clãtîre oralã distribuite -62 mii lei (raportare trimestrialã);
- Cost mediu/studiu naţional (prevalenta TCM) -700.000 mii lei (raportare anualã)
Natura cheltuielilor subprogramului:
● Pentru unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
● Pentru unitãţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)
- Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau cu timp parţial de muncã, potrivit legii, pentru activitãţile prevãzute în prezentul ordin,
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective

Indicatorii subprogramului 1.5 vor fi raportaţi atât de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti precum şi de cãtre institutele regionale şi Centrele de sãnãtate publicã, la Direcţia de Sãnãtate Publicã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, trimestrial şi anual, împreunã cu rapoartele privind campaniile de informare, educare, comunicare desfãşurate şi rezultatele studiilor, efectuate în rândul populaţiei generale.

SUBPROGRAMUL 1.6. - HEMATOLOGIE ŞI SECURITATE TRANSFUZIONALĂ

Obiective
1. Asigurarea unei securitãţi transfuzionale maxime;
2. Realizarea autosufîcienţei în sînge, produse derivate labile şi stabile de sânge.

Activitãţi
1. Colectarea de sânge şi componente sanguine;
2. Controlul imunohematologic, biologic şi bacteriologic al sângelui;
3. Stocarea, transportul şi distribuţia sângelui şi a componentelor sanguine derivate;
4. Promovarea donãrii benevole, nerenumerate şi menţinerea donatorilor recrutaţi.
Indicatori de evaluare
Indicatori de rezultate - anual
Creşterea numãrului de donãri de sânge - 3%.
Indicatori fizici - trimestrial
Numãr donãri/unitãţi recoltate şi testate pe an - 420.000 donãri
Indicatori de eficienţã - trimestrial
Cost mediu / unitate de sânge recoltatã şi testatã - 1.800.000 lei
Natura cheltuielilor
Cheltuieli materiale şi servicii
Cheltuieli de capîtal5 în cadrul bugetului aprobat de Ministerul Sãnãtãţii.

Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportaţi atât de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, la Direcţia de Sãnãtate Publicã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, trimestrial şi anual, împreunã cu rezultatele analizei derulãrii subprogramului (realizãri, dificultãţi, propuneri de îmbunãtãţire)."

2. La anexa nr. III "Unitãţile sanitare prin care se deruleazã programele, subprogramele şi intervenţiile de sãnãtate finanţate din bugetul de stat", punctul 1 "Program comunitar de sãnãtate publicã" va avea urmãtorul cuprins:

"1. PROGRAM COMUNITAR DE SĂNĂTATE PUBLICĂ

Subprogramul 1.1. - Supravegherea şi controlul bolilor transmisibile
1. Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
2. Institutele de Sãnãtate Publicã Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara;
3. Spitalul Clinic Judeţean Arad - nosocomiale;
4. Spitalul Clinic Municipal Arad - cabinet judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
5. Spitalul Judeţean de Urgenţã Alba - cabinet judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
6. Spitalul Judeţean Piteşti - nosocomiale şi cabinet judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
7. Spitalul Clinic de obstetricã-ginecoiogie Oradea - nosocomiale;
8. Spitalul Judeţean Oradea- cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
9. Spitalul Judeţean Bistriţa Nãsãud - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
10. Spitalul Judeţean Bacãu - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate
11. Spitalul de obstetricã-ginecologîe Botoşani - nosocomiale;
12. Spitalul Judeţean de Urgenţã "Mavromati" Botoşani - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
13. Spitalul Municipal "Sf. Sofia" Sebeş - nosocomiale;
14. Spitalul de obstetricã-ginecologie Braşov - nosocomiale;
15. Spitalul Judeţean Braşov - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
16. Spitalul obstetricã-ginecologie Brãila-nosocomiale;
17. Spitalul Judeţean de Urgenţã Brãila - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
18. Spitalul Judeţean Buzãu - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
19. Spitalul Judeţean Cãlãraşi - nosocomiale;
20. Spitalul Judeţean de Urgenţã Cãlãraşi - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
21. Spitalul Judeţean Reşiţa - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
22. Spitalul Clinic de adulţi Cluj - nosocomiale;
23. Spitalul Clinic Judeţean Cluj - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;
24. Spitalul Clinic Judeţean Constanţa-nosocomiale;
25. Spitalul Municipal Constanţa - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
26. Spitalul Judeţean Sf. Gheorghe - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
27. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Craîova - cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate şi nosocomiale;
28. Spitalul Judeţean Târgovişte - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
29. Spitalul Orãşãnesc Bolintin Vale - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
30. Spitalul de obstetricã-ginecologie "Buna Vestire" Galaţi - nosocomiale;
31. Spitalul de Boli infecţioase "Sf. Cuvioasa Parascheva" Galaţi- cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;
32. Spitalul Judeţean "Sf. Apostol Andrei" Galaţi - nosocomiale;
33. Spitalul Judeţean Giurgiu - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
34. Spitalul Judeţean Tg. Jiu - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
35. Spitalul Judeţean Mîercurea-Ciuc - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
36. Spitalul Judeţean Deva - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
37. Spitalul de Urgenţã Petroşani - nosocomiale;
38. Spitalul Clinic de obstetricã-ginecologie "Elena Doamna" Iaşi-nosocomiale;
39. Spitalul de obstetricã-ginecologie "Cuza Vodã" Iaşi -nosocomiale;
40. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã "Sf. Spiridon" Iaşi - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate şi nosocomiale;
41. Spitalul Judeţean de Urgenţã Slobozia - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
42. Spitalul Judeţean de Urgenţã Baia Mare - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
43. Spitalul Judeţean Drobeta Turnu Severin - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
44. Spitalul Clinic Judeţean Târgu Mureş - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
45. Spitalul Judeţean Piatra Neamţ - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
46. Spitalul Judeţean Slatina- nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
47. Centrul de diagnostic şi tratament Ploieşti - cabinete DV din ambulatoriul de specialitate;
48. Spitalul de obstetricã-ginecologie Ploieşti - nosocomiale;
49. Spitalul Judeţean Zalãu - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
50. Spitalul Judeţean Satu Mare 'ad cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
51. Spitalul Clinic Judeţean Sibiu - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
52. Spitalul Judeţean Suceava - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;
53. Spitalul Judeţean Alexandria - nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
54. Spitalul Clinic de obstetricã-ginecologie "Dr. Dumitru Popescu" Timişoara - nosocomiale;
55. Spitalul Clinic Judeţean Timişoara - nosocomiale;
56. Spitalul Clinic Municipal Timişoara - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
57. Spitalul Judeţean Tulcea - nosocomiale;
58. Spitalul Judeţean de Urgenţã Tulcea - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
59. Spitalul de obstetricã-ginecologie Râmnicu-Vâlcea - nosocomiale;
60. Spitalul Judeţean de Urgenţã Râmnicu-Vâlcea - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
61. Spitalul Judeţean de Urgenţã Vaslui - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
62. Spitalul Judeţean Focşani - nosocomiale;
63. Centrul Medical Focşani - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
64. Spitalul Clinic de obstetricã-ginecoiogie Filantropia - nosocomiale;
65. Spitalul Clinic de obstetricã-ginecologie "Prof. Dr. Panait Sarbu" - nosocomiale;
66. Spitalul Clinic de Urgenţã Floreasca - nosocomiale;
67. Spitalul Universitar de Urgenţã Bucureşti - nosocomiale;
68. Institutul de Ocrotirea Mamei şi Copilului - nosocomiale;
69. Spitalul Clinic de Urgenţe pentru copii Grigore Alexandrescu - nosocomiale;
70. Spitalul Clinic Colentina - cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;
71. Spitalul Clinic "Prof. Dr. Scarlat Longhin" - cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;
72. Spitalul Clinic de chirurgie plasticã reparatorie şi arsuri - nosocomiale;
73. Spitalul Clinic "Dr. I. Cantacuzino" - nosocomiale;
74. Spitalul de obstetricã-ginecologie "Dr. Maria Burghele" Buftea - nosocomiale.

Subprogramul 1.2. - Supravegherea şi controlul Infecţiei HIV/SIDA
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti;
Spitalul de Boli înfecţîoase Braşov - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul de Boli infecţioase Cluj - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infecţioase Constanţa - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. V. Babeş" Craiova- centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infecţioase "Sf. Parascheva" Iaşi - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli infecţioase nr. 1 Tg. Mureş - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr V. Babeş" Timişoara - centru regional HIV/SIDA;
Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale "Dr. V. Babeş" Bucureşti - centru regional HIV/SIDA;
Institutul Clinic de Boli Infecţioase "Prof. Dr. Matei Balş" Bucureşti- centra regional HIV/SIDA.

Subprogramul 1.3. - Supravegherea şi controlul tuberculozei
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
Institutul de Pneumoftizioiogie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucureşti;
Reţeaua de pneumoftiziologie (spitale de pneumoftiziologie, spitale TBC, ambulatorii de specialitate TBC, sanatorii TBC, secţii sau compartimente, preventorii);
Unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.

Subprogramul 1.4 - Evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
Institute şi Centre de sãnãtate publicã;
Cabinete şi clinici de medicina muncii şi medicinã sportivã;
Cabinete de medicinã şcolarã.

Subprogramul 1.5 - Promovarea sãnãtãţii şi educaţia pentru sãnãtate
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti / Birourile de Promovare a Sãnãtãţii şi Programe de Educaţie pentru Sãnãtate;
Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti;
Institutul de Sãnãtate Publicã Iaşi;
Institutul de Sãnãtate Publicã Cluj Napoca;
Centrul de Sãnãtate Publicã Sibiu;
Centrul de Sãnãtate Publicã Tãrgu Mureş;
Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucureşti;
Spitalul Clinic de Boli infecţioase şi Pneumoftiziologie "V. Babeş" Timişoara - clinica de pneumoftiziologie;
Spitalul Municipal Constanţa - secţia Chirurgie Buco-maxilo-facialã;
Spitalul Clinic de urgenţe pentru copii "Sf. Maria" Iaşi;
Spitalul universitar de stomatologie "Dan Teodorescu" Bucureşti."

ART. II
Direcţia de sãnãtate publicã şi Direcţia generalã buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, institutele şi centrele de sãnãtate publicã, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, instituţiile publice şi unitãţile sanitare implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cintezã

Bucureşti, 7 iulie 2005.
Nr. 728.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016