Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 727 din 28 iulie 2003  privind prevenirea intrarii copiilor in dificultate sau in situatie de risc si ameliorarea situatiei medicale a copiilor protejati in centrele de plasament    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 727 din 28 iulie 2003 privind prevenirea intrarii copiilor in dificultate sau in situatie de risc si ameliorarea situatiei medicale a copiilor protejati in centrele de plasament

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 1 octombrie 2003
Vazand Referatul de aprobare al Serviciului pentru mama şi copil din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi al Direcţiei politici, programe din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie şi în temeiul prevederilor <>art. 3 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, precum şi ale <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,

ministrul sãnãtãţii şi secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie emit prezentul ordin.

ART. 1
În fiecare maternitate de nivelurile II şi III îşi va desfasura activitatea zilnic, cu program întreg, un asistent social, iar în maternitatile de nivelurile I şi 0, o persoana, cadru mediu sau alt tip de personal administrativ, desemnatã de medicul şef de secţie, care va îndeplini urmãtoarele atribuţii:
a) sesizarea imediata, telefonic şi în scris, a formatiunii de evidenta informatizata a populaţiei şi a serviciului public specializat pentru protecţia copilului în a cãrui unitate administrativ-teritorialã se afla maternitatea, cu privire la internarea unei parturiente fãrã acte de identitate, precum şi cu privire la naşterea unui copil de cãtre o mama fãrã acte de identitate;
b) sesizarea în scris, în termen de 48 de ore de la naşterea copilului, a medicului de familie pe a cãrui lista de pacienti se afla mama, în vederea înscrierii nou-nascutului pe aceasta lista;
c) anunţarea medicului de familie în momentul externarii mamei şi a copilului pentru a permite efectuarea primei vizite a medicului de familie în termen de 24 de ore de la externare;
d) sesizarea în scris, în termen de 48 de ore de la naşterea copilului, a casei judeţene de asigurãri de sãnãtate şi a primãriei în a carei unitate administrativ-teritorialã îşi are domiciliul sau resedinta mama, în vederea înscrierii acesteia şi a nou-nascutului pe lista unui medic de familie, în cazul naşterii unui copil de cãtre o persoana care nu este înscrisã pe lista unui medic de familie.
ART. 2
(1) Medicul şef de secţie sau, în absenta acestuia, medicul şef de garda asigura condiţiile necesare şi urmãreşte îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor prevãzute la art. 1 de cãtre persoanele responsabile potrivit prevederilor prezentului ordin.
(2) Medicul şef de secţie sau, în absenta acestuia, medicul şef de garda rãspunde de întocmirea, în termen de 24 de ore de la naştere, a certificatului medical constatator al naşterii.
(3) Medicul şef de secţie sau, în absenta acestuia, medicul şef de garda rãspunde de anunţarea imediata şi de sesizarea în scris a serviciului public specializat pentru protecţia copilului în a cãrui unitate administrativ-teritorialã se afla maternitatea, pentru a se dispune plasamentul în regim de urgenta, în termen de cel mult 24 de ore, în cazul pãrãsirii copilului în maternitate de cãtre mama, dacã nou-nascutul este externabil din punct de vedere medical.
ART. 3
Asistentul social prevãzut la art. 1 este angajat al serviciului public specializat pentru protecţia copilului, al primãriei în a carei unitate administrativ-teritorialã se afla maternitatea sau al unui organism privat autorizat sa desfãşoare activitãţi de protecţie a copilului, potrivit legii, şi va fi detaşat sa lucreze conform prevederilor art. 1.
ART. 4
Dispoziţiile cuprinse în art. 1-3 se aplica şi în cazul secţiilor de pediatrie.
ART. 5
În cazul în care naşterea unui copil a avut loc la domiciliu, nefiind eliberat certificatul medical constatator al naşterii, medicul de familie pe a cãrui lista de pacienti se afla înscrisã mama copilului rãspunde de întocmirea certificatului medical constatator, în maximum 24 de ore de la naştere sau de la data la care acesta a luat la cunostinta de producerea naşterii.
ART. 6
În cazul în care naşterea unui copil a avut loc la domiciliu, nefiind eliberat certificatul medical constatator al naşterii, iar mama copilului nu se regaseste pe nici o lista a medicului de familie, asistentul social de la primãrie sau, în lipsa acestuia, un asistent social de la serviciul public specializat pentru protecţia copilului va sesiza în scris casa de asigurãri de sãnãtate şi primãria în a cãror unitate administrativ-teritorialã domiciliazã sau îşi are resedinta mama copilului, în vederea înscrierii acestora pe lista unui medic de familie şi a întocmirii certificatului medical constatator al naşterii.
ART. 7
Se interzice medicului de familie sa refuze înscrierea pe lista proprie a unei femei gravide sau a unui copil în urmãtoarele situaţii:
a) la solicitarea femeii gravide sau a mamei copilului;
b) la sesizarea de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate sau de cãtre primãria în a carei unitate administrativ-teritorialã domiciliazã ori îşi are resedinta mama copilului;
c) la solicitarea serviciului public specializat pentru protecţia copilului cu privire la copiii ocrotiţi în sistemul de protecţie.
ART. 8
(1) Intensificarea controlului activitãţii medicului de familie în domeniul asistenţei medicale acordate gravidei şi copilului mic se realizeazã de cãtre echipe mixte ale direcţiei de sãnãtate publica judeţene, casei judeţene de asigurãri de sãnãtate şi colegiului judeţean al medicilor.
(2) În cazul constatãrii de cãtre serviciul public specializat pentru protecţia copilului a unor abateri de la obligaţiile prevãzute în prezentul ordin sau de la prevederile contractului-cadru va fi sesizatã în scris casa judeteana de asigurãri de sãnãtate cu care medicul este în relatie contractualã şi dacã se ridica suspiciuni de abateri medicale va fi sesizat şi colegiul judeţean al medicilor, cu informarea Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 9
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Beuran

Autoritatea Nationala pentru
Protecţia Copilului şi Adopţie,
Gabriela Coman,
secretar de stat
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016