Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 726 din 7 iunie 2002  pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de utilaje, echipamente si prestarile de servicii legate nemijlocit de operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice straine, cele aferente obiectivului de investitii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 726 din 7 iunie 2002 pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de utilaje, echipamente si prestarile de servicii legate nemijlocit de operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice straine, cele aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni", precum si pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 14 iunie 2002
Ministrul finanţelor publice,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile ulterioare, în baza prevederilor <>art. 11 alin. (1) lit. m), o) şi p) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de utilaje, echipamente şi prestãrile de servicii legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice strãine, cele aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni", precum şi pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Certificatele eliberate conform <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 725/2000 rãmân valabile pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii efectuate, pe toatã durata de realizare a obiectivului sau, dupã caz, a proiectului pentru care au fost eliberate.
ART. 3
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi organele fiscale teritoriale subordonate acestora vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat

ANEXA 1

NORME
privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã
pentru livrãrile de utilaje, echipamente şi prestãrile
de servicii legate nemijlocit de operaţiunile petroliere
realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane
juridice strãine, cele aferente obiectivului de
investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului
Internaţional Bucureşti-Otopeni", precum şi pentru
livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate
din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile,
inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice

CAP. 1
Aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de utilaje, echipamente şi prestãrile de servicii legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice strãine

ART. 1
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. o) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere livrãrile de utilaje, echipamente şi prestãrile de servicii legate nemijlocit de operaţiunile petroliere, realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice strãine, în baza <>Legii petrolului nr. 134/1995 .
ART. 2
Scutirea de taxa pe valoarea adãugatã prevãzutã la art. 1 se realizeazã prin restituirea taxei pe valoarea adãugatã titularilor acordurilor petroliere, persoane juridice strãine, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz. În acest scop titularii acordurilor petroliere, persoane juridice strãine, vor prezenta direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, cererea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, prezentatã în anexa nr. 1, şi documentaţia necesarã restituirii, care va cuprinde:
a) copii de pe contractele privind realizarea obiectivelor de cãtre investitorii strãini pe teritoriul României, aprobate de Guvern;
b) copii de pe contractele încheiate cu furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii;
c) copii de pe documentele care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
d) facturi fiscale sau alte documente specifice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora sau prin ordine ale ministrului finanţelor publice, emise în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 831/1997 , din care sa rezulte cuantumul taxei pe valoarea adãugatã aferente achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii pentru care se solicita restituirea;
e) dovada plãţii bunurilor sau serviciilor achiziţionate pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã (ordine de plata, cecuri, extrase de cont, chitanţe, bonuri fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale).
ART. 3
(1) Soluţionarea cererilor de restituire se efectueazã pe baza documentaţiei prevãzute la art. 2 şi a verificãrilor efectuate de organele de control fiscal. Dupã verificare se va întocmi un act de control din care sa rezulte suma de restituit şi suma neaprobata, cu menţionarea detaliatã a motivelor ce au condus la aceasta decizie. Sumele de restituit se comunica direcţiei trezorerie din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Mãsurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind soluţionarea contestaţiilor impotriva mãsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile ulterioare.

CAP. 2
Aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de utilaje, echipamente şi prestãrile de servicii aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni"

ART. 4
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. p) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 , sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã, cu drept de deducere, livrãrile de utilaje şi echipamente, precum şi prestãrile de servicii aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni".
ART. 5
(1) Furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii care participa la realizarea obiectivului de investiţii menţionat la art. 4 pot factura bunurile livrate şi serviciile prestate fãrã taxa pe valoarea adãugatã, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrãrilor destinate realizãrii acestor operaţiuni, pe baza unui certificat, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, eliberat de Direcţia generalã a finanţelor publice a judeţului Ilfov, la care este înregistrat beneficiarul investiţiei ca plãtitor de impozite şi taxe.
(2) Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, pe baza documentaţiei care trebuie sa cuprindã:
a) cererea întocmitã potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3;
b) copie de pe actele de înfiinţare a beneficiarului investiţiei;
c) copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã a beneficiarului investiţiei;
d) copie de pe documentul prin care se aproba realizarea investiţiei;
e) copie de pe contractele încheiate cu furnizorii de bunuri şi/sau cu prestatorii de servicii;
f) copii de pe documentele care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.

CAP. 3
Aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã, prevãzutã la <>art. 11 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 345/2002 , pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice

ART. 6
Pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare bãneşti sau din împrumuturi nerambursabile, acordate de guverne strãine sau de organisme internaţionale, scutirea de taxa pe valoarea adãugatã se aplica dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sa se realizeze obiectivele sau proiectele nominalizate în hotãrâri ale Guvernului ori prevãzute în acorduri, protocoale şi înţelegeri încheiate cu guverne strãine sau cu organisme internaţionale;
b) finanţarea sa fie asigurata din ajutoare bãneşti ori împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine sau de organisme internaţionale, din fondul de contrapartida constituit din contravaloarea în lei a ajutoarelor primite de România sub forma de bunuri şi de servicii şi/sau din contribuţia publica nationala prevãzutã la <>art. 1 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de cãtre Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinantare aferente acestora, cu modificãrile ulterioare.
ART. 7
Pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare bãneşti sau din împrumuturi nerambursabile acordate de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţara, precum şi din donaţii ale persoanelor fizice, scutirea de taxa pe valoarea adãugatã se aplica dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sa se realizeze obiectivele sau proiectele nominalizate în hotãrâri ale Guvernului sau prevãzute în acorduri, protocoale şi înţelegeri încheiate cu organizaţii nonprofit şi de caritate, cu excepţia obiectivelor realizate din donaţii ale persoanelor fizice;
b) obiectivele sau proiectele sa fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social, filantropic, religios, de apãrare a sãnãtãţii, cultural, artistic, educativ, ştiinţific, sportiv, de protecţie şi ameliorare a mediului, de protecţie şi conservare a monumentelor istorice şi de arhitectura;
c) finanţarea sa fie asigurata din ajutoare bãneşti sau din împrumuturi nerambursabile ale organizaţiilor nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţara şi/sau din donaţii ale persoanelor fizice.
ART. 8
(1) Scutirea de taxa pe valoarea adãugatã se realizeazã prin una dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) prin restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente aprovizionarilor destinate realizãrii obiectivelor sau proiectelor ai cãror beneficiari nu sunt plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, de cãtre organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe;
b) prin facturarea fãrã taxa pe valoarea adãugatã de cãtre furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, care participa la realizarea obiectivelor sau proiectelor finanţate din fondurile prevãzute la art. 6 şi 7, denumiţi în continuare contractori, şi de cãtre furnizorii sau prestatorii acestora din România, denumiţi subcontractori, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrãrilor destinate realizãrii obiectivului sau a proiectului, dupã caz, pe baza de certificat de scutire eliberat de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, la solicitarea beneficiarilor.
(2) Nu este obligatoriu ca notiunile de contractor şi subcontractor sa se regaseasca ca atare în contractele încheiate pentru realizarea obiectivelor sau proiectelor finanţate din fondurile prevãzute la art. 6 şi 7. Instituţiile care gestioneazã aceste fonduri definesc pãrţile semnatare ale contractelor, respectiv beneficiari, contractori şi subcontractori, în înţelesul prezentelor norme, în funcţie de cerinţele fiecãrei instituţii finanţatoare, în documentaţia ce însoţeşte cererea de eliberare a certificatului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã.
(3) În cazul în care beneficiarul final al fondurilor prevãzute la art. 6 nu gestioneazã direct aceste fonduri şi nu este parte semnatara a contractului încheiat cu furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii, acesta are obligaţia sa solicite eliberarea certificatului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã.
(4) Pentru operaţiunile prevãzute la art. 7 se considera beneficiar al fondurilor unitatea care gestioneazã fondurile respective.
ART. 9
(1) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã prevãzutã la art. 8 alin. (1) lit. a) se efectueazã de organele fiscale teritoriale, la cererea beneficiarilor.
(2) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se vor depune la organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi titularii cererii, trimestrial, cel mai târziu pana la finele lunii urmãtoare încheierii unui trimestru, şi vor fi justificate numai cu documente aferente cumpãrãrilor efectuate în trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã. Nedepunerea în termen şi necuprinderea tuturor documentelor justificative atrag pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adãugatã.
(3) Documentaţia necesarã pentru restituirea taxei pe valoarea adãugatã va cuprinde:
a) cererea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4;
b) copia de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
c) facturi fiscale sau alte documente specifice, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 sau prin ordine ale ministrului finanţelor publice, emise în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 831/1997 , din care sa rezulte cuantumul taxei pe valoarea adãugatã aferente achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã;
d) dovada plãţii pana la data soluţionãrii cererii pentru bunurile sau serviciile achiziţionate pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã (dispoziţii de plata, dispoziţii de încasare, ordine de plata, cecuri, extrase de cont, chitanţe, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale);
e) documentele din care sa rezulte modalitatea de finanţare, însoţite de traducerea autorizata a acestora, dupã caz;
f) adresa din partea instituţiei care gestioneazã aceste fonduri, prin care sunt definite pãrţile semnatare ale contractelor, respectiv beneficiari, contractori şi subcontractori, în înţelesul prezentelor norme, dupã caz;
g) copii de pe documentele care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.
(4) Soluţionarea cererilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se efectueazã pe baza documentaţiei prevãzute la alin. (3) şi a verificãrilor efectuate de organele de control fiscal. Dupã verificare se va întocmi un procesverbal de control din care sa rezulte suma de restituit şi suma neaprobata, cu menţionarea detaliatã a motivelor ce au condus la aceasta decizie.
(5) Mãsurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 .
(6) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aproba de conducãtorul unitãţii fiscale şi se efectueazã cãtre beneficiarul cererii prin trezoreria statului.
ART. 10
(1) Potrivit prevederilor art. 8 alin. (1) lit. b), scutirea de taxa pe valoarea adãugatã se realizeazã prin facturarea fãrã taxa pe valoarea adãugatã de cãtre contractori şi subcontractori a bunurilor livrate şi serviciilor prestate, pe baza certificatului eliberat beneficiarului.
(2) Certificatul, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 5, va fi eliberat la cererea beneficiarului, indiferent de calitatea sa de plãtitor sau neplatitor de taxa pe valoarea adãugatã, de cãtre direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, în a carei raza teritorialã îşi are sediul social.
(3) Documentaţia necesarã pentru eliberarea certificatului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã va cuprinde:
a) cererea de eliberare a certificatului;
b) copii de pe documentele care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori sau subcontractori, dupã caz;
c) documente din care sa rezulte modalitatea de finanţare, conform art. 6 şi 7, însoţite de traducerea autorizata a acestora, dupã caz;
d) copie de pe contractele încheiate cu contractorii, însoţite de traducerea autorizata, dupã caz;
e) copii de pe contractele încheiate de contractori cu subcontractori din România;
f) adresa din partea instituţiei care gestioneazã aceste fonduri, prin care sunt definite pãrţile semnatare ale contractelor, respectiv beneficiari, contractori şi subcontractori, în înţelesul prezentelor norme, dupã caz.
(4) Certificatul eliberat este valabil pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii efectuate de la data eliberãrii, pe toatã durata de realizare a obiectivului sau, dupã caz, a proiectului, în condiţiile în care se face dovada existenţei sursei de finanţare din fondurile prevãzute la art. 6 şi 7.
(5) Furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, contractori sau subcontractori, au obligaţia sa menţioneze pe factura numãrul şi data certificatului în baza cãruia factureaza în regim de scutire. Pe factura fiscalã pe care se înscrie "scutit cu drept de deducere" se menţioneazã şi beneficiarul obiectivului sau proiectului şi, dupã caz, finantatorul.
(6) În situaţia în care contractorul nu are domiciliul sau sediul stabil în România, acesta nu are obligaţia sa desemneze un reprezentant fiscal domiciliat în România, în conformitate cu prevederile <>art. 13 alin. (2) din Legea nr. 345/2002 , dacã realizeazã exclusiv operaţiuni scutite cu drept de deducere în România. În acest caz se va elibera certificat de scutire de taxa pe valoarea adãugatã, la solicitarea beneficiarului, numai pentru subcontractorii din România. Pentru proiectele sau obiectivele finanţate atât din fondurile nerambursabile prevãzute la art. 6 şi 7, cat şi din alte surse de finanţare, contractorul care nu are domiciliul sau sediul stabil în România este obligat sa îşi desemneze reprezentant fiscal domiciliat în România, iar beneficiarii vor solicita certificat de scutire şi pentru aceştia.
(7) Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, care realizeazã obiective sau proiecte finanţate din fondurile prevãzute la art. 6 şi 7, pentru care nu au solicitat certificate de scutire de taxa pe valoarea adãugatã, au dreptul sa deducã taxa pe valoarea adãugatã aferentã achiziţiilor destinate realizãrii acestora, indiferent dacã obiectivele/proiectele sunt destinate realizãrii de operaţiuni cu drept de deducere sau de operaţiuni fãrã drept de deducere.
ART. 11
Pentru operaţiunile efectuate înainte de eliberarea certificatului de scutire se aplica prevederile art. 8 alin. (1) lit. a), în cazul beneficiarilor care nu sunt plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, şi, respectiv, ale art. 10 alin. (7), în cazul beneficiarilor care sunt înregistraţi ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã.

CAP. 4
Dispoziţii comune

ART. 12
(1) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor tine evidenta certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adãugatã, eliberate conform prezentelor norme, într-un registru de evidenta al cãrui model este prezentat în anexa nr. 6. Certificatele eliberate pentru livrãrile de utilaje şi echipamente, precum şi pentru prestãrile de servicii aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni" se vor înscrie în acest registru fãrã a se completa coloanele 9-13.
(2) Acest registru va fi completat, parafat, numerotat şi pãstrat de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 13
(1) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia sa întocmeascã lunar lista cuprinzând furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii pentru care s-au eliberat certificate de scutire de taxa pe valoarea adãugatã în cursul lunii expirate şi sa o transmitã, pana la data de 5 a lunii urmãtoare, organelor fiscale teritoriale la care aceştia sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe.
(2) Organele fiscale au obligaţia sa verifice respectarea prevederilor legale privind taxa pe valoarea adãugatã în cazul operaţiunilor pentru care au fost eliberate certificatele.
ART. 14
(1) Livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii, facturate fãrã taxa pe valoarea adãugatã în baza certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adãugatã acordate, se înscriu în Jurnalul pentru vânzãri şi în Decontul de taxa pe valoarea adãugatã, la rubrica prevãzutã pentru evidentierea operaţiunilor scutite cu drept de deducere.
(2) Taxa pe valoarea adãugatã se restituie cu ordin de plata din contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adãugatã restituitã", deschis la trezoreria statului.
ART. 15
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
-------
la norme
--------

CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adãugatã

Societatea ..............................................., titular al acordului petrolier ........................................, în conformitate cu prevederile <>Legii petrolului nr. 134/1995 şi ale <>art. 11 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adãugatã plãtite pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de activitãţile în domeniul .............................., în suma de .................... lei.
Anexãm urmãtoarele documente (se marcheaza cu x):
- factura fiscalã []
- alte documente legal aprobate []
- documente de plata []
Restituirea este aferentã lunii .................................. ......................................................................
Solicitam restituirea în contul nr. .............................., deschis la ......................,
Sucursala ......................... .

Conducãtorul societãţii, Data ....................

Semnatura şi ştampila ....................




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│ │
│ Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de .................... lei │
│ │
│ Nu aprobam restituirea sumei de .................... lei │
│ din urmãtoarele motive: .................................................. │
│ .......................................................................... │
│ │
│ Directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice a │
│ judeţului ............................../a municipiului Bucureşti │
│ │
│ │
│ │
│ Semnatura .................... Data .................... │
│ │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
-------
la norme
--------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã a finanţelor publice a judeţului Ilfov


CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adãugatã
nr. ............../data ................

În conformitate cu prevederile <>art. 11 alin. (1) lit. p) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, se acorda scutire de taxa pe valoarea adãugatã unitãţii ................................ pentru utilajele şi echipamentele livrate, precum şi pentru serviciile prestate în baza contractelor:
- nr. .........../............., de cãtre ..................;
- nr. .........../............., de cãtre ..................;
- nr. .........../............., de cãtre ..................;
- nr. .........../............., de cãtre ..................,
aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni".
Furnizorii de utilaje şi echipamente şi prestatorii de servicii vor factura fãrã taxa pe valoarea adãugatã bunurile livrate şi serviciile prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferente cumpãrãrilor de bunuri şi servicii destinate realizãrii contractelor.
Pe factura se vor înscrie numãrul şi data prezentului certificat, precum şi denumirea beneficiarului obiectivului sau proiectului şi, dupã caz, a finanţatorului.

Director general,
...........................

ANEXA 3
-------
la norme
--------

CERERE

Denumirea solicitantului .......................................
Sediul/Adresa:
localitatea ...................., str. .......... nr. .............,
judeţul/sectorul............................................., codul poştal ...................., codul fiscal ........................., organul fiscal la care este înregistrat ............................
În conformitate cu prevederile <>art. 11 alin. (1) lit. p) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat de scutire de la plata taxei pe valoarea adãugatã pentru utilajele şi echipamentele achiziţionate de la furnizori în baza urmãtoarelor contracte:
1. Denumirea furnizorului ..........., contractul nr. ............. din data de ..........................
2. Denumirea furnizorului ............ contractul nr. ............. din data de .................
3. ................................................................. ......................................................................., precum şi pentru serviciile prestate de cãtre:
1. Denumirea prestatorului .............................., contractul nr. ........................... din data de .....................
2. Denumirea prestatorului ..............................., contractul nr. ................................. din data de ....................
3. ................................................................. ........................................................................ Anexãm urmãtoarele documente ....................................... ........................................................................
Numele şi prenumele ................................................
Funcţia ............................. data .........................

Semnatura şi ştampila ........................


ANEXA 4
-------
la norme
--------



CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adãugatã
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. Denumirea solicitantului: ....................................... │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. Sediul/Adresa: │
│ localitatea ...................., str. ................... nr. ......,│
│ sectorul ..., codul poştal ...., codul fiscal ......, judeţul ........│
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



În conformitate cu prevederile <>art. 11 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adãugatã, plãtitã pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, cu finanţare directa asigurata din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, dupã caz.
Anexãm urmãtoarele documente (se marcheaza cu x):
- factura fiscalã []
- alte documente legal aprobate []
- documente de plata []

Restituirea este aferentã obiectivului/proiectului ................

Solicitam restituirea în contul nr. ......., deschis la ...........

Finanţarea este asigurata din .....................................


Conducãtorul unitãţii,


Semnatura .....................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│ │
│ Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de ........................... lei │
│ Nu aprobam restituirea sumei de ..................................... lei │
│ din urmãtoarele motive: ................................................. │
│ ......................................................................... │
│ ......................................................................... │
│ Numele persoanei care aproba restituirea ................................ │
│ Funcţia ................................................................. │
│ │
│ Semnatura ...................... Data ........................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 5
-------
la norme
--------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã a finanţelor publice
a judeţului............/municipiului Bucureşti

CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adãugatã
nr. ....../data.............

În conformitate cu <>art. 11 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, se acorda scutire de taxa pe valoarea adãugatã .......... (denumirea beneficiarului) ............................................................. pentru bunurile livrate şi serviciile prestate de urmãtorii contractori şi/sau subcontractori:
1. Contractor .......... contract nr. ....... valoare...........
1.1. Subcontractor ....... contract nr. ....... valoare...........
1.2. Subcontractor ....... contract nr. ....... valoare...........
2.1. Contractor .......... contract nr. ....... valoare...........
2.1. Subcontractor ....... contract nr. ....... valoare...........
2.2. Subcontractor ....... contract nr. ....... valoare...........
privind obiectivul/proiectul .....................................
..................................................................
finanţat de ......................................................
..................................................................
Contractorii şi/sau subcontractorii vor factura fãrã taxa pe valoarea adãugatã bunurile livrate şi serviciile prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferente cumpãrãrilor de bunuri şi servicii destinate realizãrii contractelor.
Pe factura se vor înscrie numãrul şi data prezentului certificat, precum şi denumirea beneficiarului obiectivului/proiectului.


Director general,
.....................



ANEXA 6


la norme
--------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã a finanţelor publice
a judeţului............/municipiului Bucureşti


REGISTRU
de evidenta a certificatelor de scutire de taxa
pe valoarea adãugatã eliberate



┌─────────────┬─────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Certificat │Pentru contractori/subcontractori│ Finanţare gratuita │
├───┬────┬────┼─────┬─────┬──────┬───────┬──────┼─────┬────┬──────┬─────┬──────┤
│Nr.│Data│So- │Denu-│Codul│Sediul│Numãrul│Valoa │Finan│Suma│Obiec │Bene-│Altele│
│ │ │li- │mirea│fis- │ │şi data│rea │tato-│ │tivul/│fici-│ │
│ │ │ci- │ │cal │ │contrac│con- │rul │ │pro- │arul │ │
│ │ │tan-│ │ │ │tului │trac- │ │ │iec- │ │ │
│ │ │tul │ │ │ │ │tu- │ │ │tul │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │lui │ │ │ │ │ │
├───┼────┼────┼─────┼─────┼──────┼───────┼──────┼─────┼────┼──────┼─────┼──────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │
├───┼────┼────┼─────┼─────┼──────┼───────┼──────┼─────┼────┼──────┼─────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────┴────┴─────┴─────┴──────┴───────┴──────┴─────┴────┴──────┴─────┴──────┘



Prezentul registru conţine ....................... pagini, numerotate de la 1 la ............., fiecare fila fiind parafatã/stampilata în data de ...........................


Director general,
............................
(semnatura şi ştampila)

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016