Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 723 din 4 iunie 2015  pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 153/2011 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, şi pentru definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 723 din 4 iunie 2015 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 153/2011 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, şi pentru definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 18 iunie 2015

    În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (i) din anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR" la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române - AFER, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) pct. 1 şi 12 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

    ART. I
    Anexa nr. 2 "Definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători" la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 153/2011 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, şi pentru definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 22 martie 2011, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                           Ministrul transporturilor,
                                    Ioan Rus

    Bucureşti, 4 iunie 2015.
    Nr. 723.


    ANEXĂ
(ANEXA Nr. 2 la Ordinul nr. 153/2011)


                 Definirea categoriilor de trenuri de călători
                 în funcţie de serviciile oferite de operatorii
                       de transport feroviar de călători

    A. Operatorii de transport feroviar de călători vor solicita, prin cererea de alocare a traseelor sau prin cererea de punere în circulaţie a trenurilor, după caz, categoria trenurilor, iar Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" - S.A. are obligaţia de a verifica încadrarea acestor solicitări în condiţiile prevederilor prezentei anexe referitoare la viteza comercială, distanţa maximă de circulaţie şi procentul minim de opriri specifice fiecărei categorii de tren.
    B. Definirea trenurilor de călători pe categorii este:
       I. Trenurile intercity (IC) se clasifică astfel:
          a) Intercity Eurocity (IC-EC)
          b) Intercity Euronight (IC-EN)
          c) Intercity (IC)
          d) Intercity Night (IC-N)
       II. Trenurile interregio (IR) se clasifică astfel:
          a) Interregio (IR)
          b) Interregio Night (IR-N)
       III. Trenurile regio (R)
    I. Trenuri intercity (IC)
    a) Intercity Eurocity (IC-EC)
      - Trenurile Intercity Eurocity (IC-EC) operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional.
      - Trenurile Intercity Eurocity (IC-EC) respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Eurocity EC, conform prevederilor din Fişa UIC nr. C6/2001, appendix D.
    b) Intercity Euronight (IC-EN)
      - Trenurile Intercity Euronight (IC-EN) operează între oraşele importante, au parcurs de noapte, în trafic intern sau internaţional.
      - Trenurile Intercity Euronight (IC-EN) respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Euronight (EN), conform prevederilor din Fişa UIC nr. C6/2001, appendix D.
    c) Intercity (IC)
      - Trenurile Intercity (IC) operează între oraşele importante şi circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale.
      - Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 60 km/h.

    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Intercity (IC) este:

┌────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
│ │ ├────────────┬────────────┤
│ │ │ obligatoriu│ opţional │
│ │ ├─────┬──────┼─────┬──────┤
│ │ │cls.I│cls.II│cls.I│cls.II│
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Servicii │Permite selectarea locurilor în │ │ │ │ │
│pentru │perioada de anticipaţie │ X │ X │ │ │
│planificarea├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│călătoriei │Facilităţi pentru dizabilităţi │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Sistem de informare pentru călători │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Vânzare de bilete on-line │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Regim de rezervare a locului │ X │ X │ │ │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Servicii │Climatizare │ X │ X │ │ │
│la bordul ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│trenului │Sonorizare │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Servicii video │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Prize 230 V/50 Hz │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Iluminat lizieră │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Conexiune internet │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Toalete ecologice │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Supraveghere video │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Difuzare presă cotidiană/reviste │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Pliante şi broşuri cu informaţii │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Servicii de alimentaţie publică │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Asistenţă şi informare din partea │ X │ X │ │ │
│ │personalului de tren │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Sistem automat de informare │ │ │ X │ X │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Servicii │Acces la sala de aşteptare │ X │ X │ │ │
│în staţii ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Informaţii în staţii │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Automate de vânzări bilete │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Plata electronică │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Asistenţă pentru călători │ X │ X │ │ │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┴──────┤
│Alte │Serviciul business │ │ │ X │
│servicii │ │ │ │ │
└────────────┴─────────────────────────────────────┴─────┴──────┴────────────┘


    d) Intercity Night (IC-N)
      - Trenurile Intercity Night (IC-N) operează între oraşele importante, incluzând destinaţii internaţionale, şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă.
      - Trenurile Intercity Night (IC-N) au parcurs de noapte.
      - Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 55 km/h.
      - Trenurile Intercity Night (IC-N) pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii.
      - Pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.

    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Intercity Night (IC-N) este:

┌────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
│ │ ├──────────────────┬──────────────────┤
│ │ │ obligatoriu │ opţional │
│ │ ├─────┬──────┬──┬──┼─────┬──────┬──┬──┤
│ │ │cls.I│cls.II│VD│Bc│cls.I│cls.II│VD│Bc│
├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│Servicii │Permite selectarea │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│pentru │locurilor în perioada de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│planificarea│anticipaţie. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│călătoriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Facilităţi pentru │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │dizabilităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Sistem de informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ │pentru călători │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Vânzare de bilete on-line│ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Regim de rezervare a │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ │locului │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│Servicii │Climatizare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│la bordul ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│trenului │Sonorizare │ X │ X │ │ │ │ │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Servicii video │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Prize 230 V/50 Hz │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Iluminat lizieră │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Conexiune internet │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Toalete ecologice │ X │ X │ │X │ │ │X │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Supraveghere video │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Difuzare presă │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │cotidiană/reviste │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Pliante şi broşuri cu │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │informaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Servicii de alimentaţie │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
│ │publică │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Asistenţă şi informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ │din partea personalului │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de tren │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Sistem automat de │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │informare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│Servicii │Acces la sala de │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│în staţii │aşteptare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Informaţii în staţii │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Automate de vânzări │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │bilete │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Plata electronică │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Asistenţă pentru călători│ X │ X │X │X │ │ │ │ │
└────────────┴─────────────────────────┴─────┴──────┴──┴──┴─────┴──────┴──┴──┘


    II. Trenuri interregio (IR)
      a) Interregio (IR)
        - Viteza medie comercială/tren este de minimum 45 km/h.
        - În principalele staţii feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători.

    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Interregio (IR) este:

┌────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
│ │ ├────────────┬────────────┤
│ │ │ obligatoriu│ opţional │
│ │ ├─────┬──────┼─────┬──────┤
│ │ │cls.I│cls.II│cls.I│cls.II│
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Servicii │Permite selectarea locurilor în │ │ │ X │ X │
│pentru │perioada de anticipaţie │ │ │ │ │
│planificarea├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│călătoriei │Facilităţi pentru dizabilităţi │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Sistem de informare pentru călători │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Vânzare de bilete on-line │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Regim de rezervare a locului │ │ │ X │ X │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Servicii │Climatizare │ X │ │ │ X │
│la bordul ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│trenului │Sonorizare │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Prize 230 V/50 Hz │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Iluminat lizieră │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Toalete ecologice │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Supraveghere video │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Difuzare presă cotidiană/reviste │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Pliante şi broşuri cu informaţii │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Servicii de alimentaţie publică │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Asistenţă şi informare din partea │ X │ X │ │ │
│ │personalului de tren │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Sistem automat de informare │ │ │ X │ X │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ │ │ X │ X │
│staţii ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Informaţii în staţii │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Plata electronică │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Asistenţă pentru călători │ │ │ X │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│ │Automate de vânzări bilete │ │ │ X │ X │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
│Alte │Vagoane pentru schiuri şi biciclete │ │ │ X │ X │
│servicii │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────────────────────────────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┘


    b) Interregio Night (IR-N)
      - Trenurile Interregio Night (IR-N) au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă.
      - Trenurile Interregio Night (IR-N) pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii.
      - Au opriri frecvente (în majoritatea oraşelor din parcurs).
      - Viteza medie comercială/tren este de minimum 40 km/h.
      - Pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.

    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Interregio Night (IR-N) este:

┌────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
│ │ ├──────────────────┬──────────────────┤
│ │ │ obligatoriu │ opţional │
│ │ ├─────┬──────┬──┬──┼─────┬──────┬──┬──┤
│ │ │cls.I│cls.II│VD│Bc│cls.I│cls.II│VD│Bc│
├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│Servicii │Permite selectarea │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│pentru │locurilor în perioada de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│planificarea│anticipaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│călătoriei ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Facilităţi pentru │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │dizabilităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Sistem de informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ │pentru călători │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Vânzare de bilete on-line│ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Regim de rezervare a │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ │locului │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│Servicii │Climatizare │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│la bordul ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│trenului │Sonorizare │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Prize 230 V/50 Hz │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Iluminat lizieră │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Toalete ecologice │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Supraveghere video │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Difuzare presă │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │cotidiană/reviste │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Pliante şi broşuri cu │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │informaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Servicii de alimentaţie │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
│ │publică │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Asistenţă şi informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ │din partea personalului │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de tren │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Sistem automat de │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │informare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│Servicii │Acces la sala de │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│în staţii │aşteptare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Informaţii în staţii │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Automate de vânzări │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ │bilete │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Plata electronică │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
│ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
│ │Asistenţă pentru călători│ │ │ │ │ X │ X │X │X │
└────────────┴─────────────────────────┴─────┴──────┴──┴──┴─────┴──────┴──┴──┘


    III. Trenuri regio (R)
    Regio (R):
    - Pentru asigurarea legăturii, trenurile Regio vor fi solicitate şi trasate la un interval suficient de timp pentru a permite îmbarcarea/debarcarea călătorilor în/din trenurile de legătură din staţiile/nodurile de cale ferată.
    - Viteza medie comercială este în principiu de minimum 35 km/h.
    - Asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, distanţa maximă de circulaţie fiind de 230 km +/- 10%, sau prima staţie de cale ferată dacă se depăşeşte această distanţă.
    - Opreşte în halte, haltele de mişcare, haltele comerciale şi staţiile de cale ferată din parcursul trenului, în proporţie de minimum 70% din numărul total al acestora.
    - Pentru trenurile care circulă în intervalul 23,00-05,00, în vederea asigurării traficului de zi, se poate circula fără oprire în acest interval orar.

    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Regio este:

┌────────────┬─────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
│ │ Nivelul serviciului │Caracterul serviciului │
│ │ ├───────────┬───────────┤
│ │ │obligatoriu│ opţional │
│ │ ├───────────┼───────────┤
│ │ │ cls. II │ cls. II │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Servicii │Sistem de informare pentru călători │ X │ │
│pentru ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│planificarea│Vânzare de bilete on-line │ │ X │
│călătoriei │ │ │ │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Servicii │Climatizare │ X*) │ X │
│la bordul ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│trenului │Sonorizare │ │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ │Toalete ecologice │ │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ │Îndrumare şi informare din partea │ X │ │
│ │personalului de tren │ │ │
├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ │ X │
│staţii ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ │Informaţii în staţii │ │ X │
│ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ │Automate de vânzări bilete │ │ X │
└────────────┴─────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┘

──────────
    X*) - obligatoriu începând cu anul 2017, pentru trenurile care circulă pe secţiile de circulaţie interoperabile.
──────────

    - Serviciul clasa I nu are caracter obligatoriu.

                                    -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016