Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 714 din 16 mai 2012  pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 714 din 16 mai 2012 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 350 din 23 mai 2012

    În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 72 alin. (8) şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Procedura de înregistrare fiscalã, din oficiu sau la cererea altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu şi-a îndeplinit obligaţia de înregistrare fiscalã, potrivit legii, prevãzutã în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobã modelul şi conţinutul urmãtoarelor formulare:
    a) "Decizie privind înregistrarea fiscalã din oficiu", cod M.F.P. 14.13.02.10;
    b) "Notificare privind înregistrarea fiscalã din oficiu", cod M.F.P. 14.13.07.10,
    prevãzute în anexele nr. 2a) şi 2b).
    ART. 3
    Caracteristicile de tipãrire, modul de utilizare şi de arhivare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Înregistrarea fiscalã a unui contribuabil, din oficiu sau la cererea altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale, se considerã valabilã începând cu data comunicãrii deciziei privind înregistrarea fiscalã din oficiu.
    ART. 5
    Referirile la Codul de procedurã fiscalã reprezintã trimiteri la Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 7
    Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 8
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
                                   Şerban Pop

    Bucureşti, 16 mai 2012.
    Nr. 714.


    ANEXA 1


                                   PROCEDURA
               de înregistrare fiscalã, din oficiu sau la cererea
          altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale, a unui
           subiect de drept fiscal care nu şi-a îndeplinit obligaţia
                    de înregistrare fiscalã, potrivit legii

    A. Dispoziţii generale
    1. Prezenta procedurã se aplicã de cãtre compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrãrii fiscale din cadrul organului fiscal competent, denumit în continuare compartiment de specialitate.
    2. Prin organ fiscal competent, în sensul prezentei proceduri, se înţelege:
    a) organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul - în cazul contribuabililor care au domiciliu fiscal;
    b) organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se face constatarea actului sau faptului supus dispoziţiilor legale fiscale - în cazul contribuabililor care nu au domiciliu fiscal;
    c) organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã sediul permanent - în cazul contribuabililor nerezidenţi care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României prin sedii permanente;
    d) organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã sediul secundar - în cazul sediilor secundare care au obligaţia de înregistrare fiscalã, potrivit legii;
    e) organul fiscal stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice - pentru contribuabilii nerezidenţi care nu au pe teritoriul României un sediu permanent.
    3. Prezenta procedurã se aplicã persoanelor fizice, persoanelor juridice, precum şi entitãţilor fãrã personalitate juridicã care au obligaţia depunerii declaraţiei de înregistrare fiscalã, conform legii, precum şi sediilor secundare care au obligaţia înregistrãrii ca plãtitori de impozit pe venituri din salarii, conform legii, denumite în continuare contribuabili.
    4. Prezenta procedurã nu se aplicã persoanelor fizice care deţin cod numeric personal şi sunt supuse impozitului pe venit.

    B. Procedura privind înregistrarea, din oficiu sau la cererea altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale, a unui contribuabil care nu şi-a îndeplinit obligaţia de înregistrare fiscalã, potrivit legii
    1. Înregistrarea fiscalã din oficiu a contribuabililor se realizeazã de cãtre organul fiscal competent:
    a) pe baza constatãrilor proprii;
    b) la cererea altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale.
    2. Dacã înregistrarea fiscalã din oficiu se realizeazã pe baza constatãrilor unor compartimente cu atribuţii de administrare fiscalã, aceste compartimente transmit compartimentului de specialitate o solicitare motivatã, însoţitã de copii de pe documentele care au stat la baza formulãrii solicitãrii. Solicitarea se semneazã de conducãtorul compartimentului solicitant.
    3. Dacã înregistrarea fiscalã din oficiu se realizeazã pe baza constatãrilor organelor de inspecţie fiscalã, acestea transmit compartimentului de specialitate o solicitare motivatã, însoţitã de copii de pe actele care au stat la baza formulãrii solicitãrii. Solicitarea se semneazã de coordonatorul organului de inspecţie fiscalã.
    4. Dacã înregistrarea fiscalã din oficiu se realizeazã la cererea altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale, aceste autoritãţi transmit organului fiscal competent o solicitare motivatã, însoţitã de copii de pe documentele care au stat la baza formulãrii solicitãrii. Solicitarea se semneazã de conducãtorul autoritãţii solicitante şi trebuie sã conţinã atât dovada faptului cã persoana a cãrei înregistrare fiscalã este solicitatã este subiect al unui raport juridic fiscal, cât şi toate elementele de identificare ale acestei persoane: denumirea/numele şi prenumele, adresa şi, dupã caz, codul de identificare fiscalã. Dacã se solicitã înregistrarea fiscalã a unor sedii secundare trebuie comunicate şi datele de identificare ale contribuabilului care le-a înfiinţat, şi anume: denumirea, codul de identificare fiscalã, domiciliul fiscal.
    5. În cazul în care autoritatea care administreazã creanţe fiscale nu transmite dovada cã persoana a cãrei înregistrare fiscalã este solicitatã este subiect al unui raport juridic fiscal şi/sau transmite datele de identificare incomplete, organul fiscal competent respinge cererea. Organul fiscal competent comunicã autoritãţii solicitante respingerea motivatã a cererii.
    6. Compartimentul de specialitate întocmeşte notificãri, care se semneazã de conducãtorul unitãţii fiscale şi se comunicã contribuabililor potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, în cazul în care înregistrarea fiscalã din oficiu are la bazã:
    a) constatãri proprii ale organelor de administrare fiscalã;
    b) solicitãri ale altor organe care administreazã creanţe fiscale.
    7. Nu se emit notificãri în cazul în care înregistrarea fiscalã din oficiu are la bazã:
    a) constatãri ale organelor de inspecţie fiscalã;
    b) hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile transmise de instanţele judecãtoreşti, prin care se dispune înscrierea unor fapte în cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neînregistrate fiscal în România.
    8. În cazul în care, în termenul prevãzut de notificare, contribuabilul depune declaraţia de înregistrare fiscalã, procedura se sisteazã prin referat motivat, înregistrarea fiscalã efectuându-se în baza declaraţiei contribuabilului. Referatul se aprobã de conducãtorul organului fiscal competent.
    9. În cazul în care, în termenul prevãzut de notificare, contribuabilul prezintã organului fiscal competent documente din care sã rezulte cã nu are obligaţia de a solicita înregistrarea fiscalã, compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã şi întocmeşte un referat prin care propune sistarea procedurii de înregistrare din oficiu a contribuabilului. Referatul se aprobã de conducãtorul organului fiscal competent. Sistarea procedurii de înregistrare din oficiu se aduce de îndatã la cunoştinţa contribuabilului.
    10. Dupã expirarea termenului prevãzut de notificare, compartimentul de specialitate, în baza datelor deţinute, întocmeşte un referat prin care propune înregistrarea fiscalã din oficiu a contribuabilului respectiv dacã:
    a) contribuabilul nu se prezintã în urma notificãrii;
    b) documentele prevãzute la pct. 9, prezentate de contribuabil, ca urmare a notificãrii, nu justificã sistarea procedurii de înregistrare fiscalã;
    c) contribuabilul se încadreazã în una dintre situaţiile prevãzute la pct. 7.
    11. Referatul trebuie sã conţinã, în mod obligatoriu, toate datele de identificare ale persoanei care urmeazã sã fie înregistratã fiscal, motivaţia înregistrãrii din oficiu şi, dupã caz, obligaţiile declarative care vor fi înscrise în vectorul fiscal.
    12. În baza referatului, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia privind înregistrarea fiscalã din oficiu, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2a) la ordin. Referatul şi decizia privind înregistrarea fiscalã din oficiu, însoţite de documentaţia care a stat la baza înregistrãrii din oficiu, se înainteazã spre aprobare conducãtorului unitãţii fiscale. Decizia se întocmeşte în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar al doilea exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.
    13. Data înregistrãrii din oficiu a contribuabilului este data comunicãrii deciziei privind înregistrarea fiscalã din oficiu.
    14. Înainte de comunicarea deciziei privind înregistrarea fiscalã din oficiu, compartimentul de specialitate verificã dacã respectivul contribuabil a depus declaraţie de înregistrare fiscalã, dupã expirarea termenului prevãzut în notificare.
    15. În cazul contribuabililor care depun declaraţie de înregistrare fiscalã pânã la data comunicãrii deciziei privind înregistrarea fiscalã din oficiu, procedura se sisteazã prin referat motivat, înregistrarea fiscalã efectuându-se în baza declaraţiei contribuabilului. Referatul se aprobã de conducãtorul organului fiscal competent.
    16. În termen de douã zile lucrãtoare de la data comunicãrii deciziei privind înregistrarea din oficiu, compartimentul de specialitate întocmeşte certificatul de înregistrare fiscalã, care se semneazã de cãtre conducãtorul unitãţii fiscale şi care se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã.
    17. Odatã cu înregistrarea contribuabilului se aplicã şi sancţiunile pentru nedepunerea la termenele prevãzute de lege a declaraţiei de înregistrare fiscalã, conform prevederilor legale în vigoare.
    18. Dacã înregistrarea fiscalã s-a realizat la solicitarea altei autoritãţi care administreazã creanţe fiscale, dupã comunicarea deciziei privind înregistrarea fiscalã din oficiu, compartimentul de specialitate comunicã şi autoritãţii solicitante codul de înregistrare fiscalã atribuit respectivului contribuabil, precum şi data înregistrãrii fiscale.
    19. Documentele care au stat la baza înregistrãrii fiscale, precum şi actele administrative şi procedurale emise de organul fiscal în aplicarea procedurii se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.


    ANEXA 2a)


      SIGLA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE SIGLA
       MFP Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã ANAF


    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a .............. Adresa:
    Administraţia Finanţelor Publice a ....................
    Nr. ........./................ Tel.:
                                                                   Fax:
                                                                   E-mail:


              DECIZIE PRIVIND ÎNREGISTRAREA FISCALĂ DIN OFICIU

    Denumire/Nume, prenume ...............................................
    Adresa:
    localitatea .................., str. ................ nr. ....., bl. ...., ap. ...., et. ...., judeţul/sectorul ............
    În baza prevederilor art. 72 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a Referatului privind înregistrarea fiscalã nr. ......... din data ...................., vã comunicãm urmãtoarele:
    Potrivit informaţiilor şi documentelor deţinute de organul fiscal/comunicate de .......(altã autoritate)....., aveaţi obligaţia sã vã înregistraţi fiscal, potrivit dispoziţiilor art. 72 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Potrivit art. 72 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aţi fost înregistrat fiscal din oficiu şi vi s-a atribuit codul de identificare fiscalã ...................... . Înregistrarea fiscalã produce efecte începând cu data comunicãrii prezentei decizii.
    De la data înregistrãrii fiscale, aveţi urmãtoarele obligaţii declarative înscrise în vectorul fiscal:
    ...........................................................................
    Obligaţiile declarative înscrise în vectorul fiscal pot fi modificate şi completate prin depunerea, la organul fiscal competent, a unei declaraţii de menţiuni.

    Motivaţia înregistrãrii fiscale din oficiu: ...............................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

        Conducãtorul unitãţii fiscale
        Numele şi prenumele .............................
        Semnãtura şi ştampila unitãţii ..................

    Întocmit
    Numele şi prenumele .............................
    Funcţia .........................................
    Semnãtura .......................................

    Cod M.F.P. 14.13.02.10 www.anaf.ro


    ANEXA 2b)



      SIGLA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE SIGLA
       MFP Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã ANAF


    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a .............. Adresa:
    Administraţia Finanţelor Publice a ....................
    Nr. ........./................ Tel.:
                                                                   Fax:
                                                                   E-mail:


              NOTIFICARE PRIVIND ÎNREGISTRAREA FISCALĂ DIN OFICIU

    Cãtre: Denumire/Nume, prenume ..........................................
           Adresa:
           localitatea .............., str. ............. nr. ......, bl. ....,
           ap. ...., et. ...., judeţul/sectorul ..............

    Având în vedere cã, potrivit prevederilor art. 72 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aveaţi obligaţia sã solicitaţi înregistrarea fiscalã, vã rugãm ca, în termen de 5 zile de la primirea prezentei notificãri, sã vã prezentaţi la sediul nostru pentru a depune declaraţia de înregistrare fiscalã sau pentru a ne prezenta documente din care sã rezulte cã nu aveţi obligaţia înregistrãrii fiscale.
    În cazul în care nu depuneţi declaraţia de înregistrare fiscalã sau nu prezentaţi organului fiscal documentele care sã justifice cã nu aveţi obligaţia de înregistrare fiscalã, organul fiscal va proceda la înregistrarea fiscalã din oficiu, conform legii.

        Conducãtorul unitãţii fiscale
        Numele şi prenumele ...........................
        Semnãtura şi ştampila unitãţii ................

    Întocmit
    Numele şi prenumele ...........................
    Funcţia .......................................
    Semnãtura .....................................

    Cod M.F.P. 14.13.07.10 www.anaf.ro


    ANEXA 3


           Caracteristicile de tipãrire, modul de utilizare şi
                         de arhivare a formularelor

    1. Decizie privind înregistrarea fiscalã din oficiu
    1.1. Denumire: "Decizie privind înregistrarea fiscalã din oficiu"
    1.2. Cod MFP: 14.13.02.10
    1.3. Format: A4/t1
    1.4. Caracteristici de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se utilizeazã echipament informatic pentru editare.
    1.5. U/M: set (2 file)
    1.6. Se difuzeazã: gratuit.
    1.7. Se utilizeazã: pentru înregistrarea fiscalã.
    1.8. Se întocmeşte
    - în: douã exemplare;
    - de: organul fiscal competent.
    1.9. Circulã:
    - originalul la contribuabil;
    - copia la organul fiscal.
    1.10. Se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului.

    2. Notificare privind înregistrarea fiscalã din oficiu
    2.1. Denumire: "Notificare privind înregistrarea fiscalã din oficiu"
    2.2. Cod MFP: 14.13.07.10
    2.3. Format: A4/t1
    2.4. Caracteristici de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se utilizeazã echipament informatic pentru editare.
    2.5. U/M: set (2 file)
    2.6. Se difuzeazã: gratuit.
    2.7. Se utilizeazã: pentru notificarea contribuabililor care au obligaţia înregistrãrii fiscale.
    2.8. Se întocmeşte
    - în: douã exemplare;
    - de: organul fiscal competent.
    2.9. Circulã:
    - originalul la contribuabil;
    - copia la organul fiscal.
    2.10. Se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului.

                                      ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016