Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 713 din 29 ianuarie 2009  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 713 din 29 ianuarie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 30 ianuarie 2009

În temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 17 noiembrie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 12 alineatul (3) litera c), dupã punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 4, cu urmãtorul cuprins:
"4. securitate rutierã în tunele."
2. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Proba practicã de conducere a autovehiculelor din categoria A şi subcategoria A1 se realizeazã în poligoane special amenajate conform schiţei prevãzute în anexa nr. 5. Mijloacele logistice necesare examinãrii la proba practicã sunt asigurate de şcoala unde au fost efectuate cursurile de pregãtire a candidatului.
(2) Candidaţii minori, cu vârsta cuprinsã între 16 şi 18 ani, sunt examinaţi în prezenţa unui martor, care poate fi şi unul dintre pãrinţi, tutore, curator sau persoana în îngrijirea ori supravegherea cãruia/cãreia acesta se aflã.
(3) Proba practicã realizatã în poligon cuprinde urmãtoarele manevre:
a) coborârea motocicletei de pe cric cu motorul pornit şi deplasarea acesteia pe o distanţã de 5 m într-un spaţiu cu lãţimea de 0,5 m, fãrã ajutorul motorului, mergând alãturi de vehicul pânã la locul de plecare. Neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral sau nemenţinerea în poziţie verticalã pe cele douã roţi se penalizeazã;
b) mersul sinuos printre jaloane, constând în parcurgerea continuã cu ajutorul motorului a unui traseu printre 5 jaloane. Atingerea unuia dintre jaloane, neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol se penalizeazã;
c) executarea de opturi printre 4 jaloane, constând în efectuarea continuã a 6 astfel de manevre, câte 3 manevre într-un sens şi în celãlalt, cu începerea execuţiei din partea stângã a ultimului jalon. Atingerea unuia dintre jaloane, neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol se penalizeazã;
d) deplasarea în linie dreaptã, constând în parcurgerea cu ajutorul motorului a unei distanţe de 50 m într-un spaţiu cu lãţimea de 0,5 m, cu braţul stâng ridicat orizontal. Neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral sau sprijinirea cu piciorul de sol se penalizeazã;
e) urcarea motocicletei pe cric. Neefectuarea acestei manevre se penalizeazã.
(4) Proba practicã de conducere a motocicletei în poligon este promovatã de candidaţii care într-un interval de 4 minute nu au cumulat mai mult de 3 greşeli.
(5) Candidatul este declarat respins, indiferent de numãrul greşelilor acumulate sau de timpul scurs pentru efectuarea probelor, dacã:
- a cãzut cu motocicleta;
- nu a respectat "traseul" în poligon.
(6) În timpul probei practice, examinatorul verificã urmãtoarele aptitudini şi mod de comportare, specifice pentru categoria A, respectiv pentru subcategoria A1:
a) Pregãtirea şi controlul vehiculului din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei. Candidaţii trebuie sã facã dovada capacitãţii de a se pregãti sã conducã în siguranţã, prin respectarea urmãtoarelor cerinţe:
1. sã îşi punã în ordine echipamentul de protecţie, cum ar fi mãnuşile, cizmele, îmbrãcãmintea şi cãştile de protecţie;
2. sã efectueze un control sumar al stãrii pneurilor, frânelor, direcţiei, comutatorului de oprire în caz de urgenţe (în cazul în care existã), lanţurilor, fluidelor (de exemplu, uleiul de motor, lichidul de rãcire), luminilor, dispozitivelor reflectorizante, indicatoarelor de direcţie şi dispozitivului de avertizare sonorã.
b) Manevre speciale ce urmeazã sã fie testate în ceea ce priveşte siguranţa rutierã:
1. aşezarea motocicletei pe suportul de sprijin sau coborârea ei de pe suport şi deplasarea sa fãrã motor, mergând pe lângã vehicul;
2. parcarea motocicletei pe suportul sãu de sprijin;
3. executarea a cel puţin douã manevre cu vitezã micã, dintre care un slalom; aceasta ar trebui sã permitã evaluarea manevrãrii ambreiajului în combinaţie cu frâna, echilibrul, direcţia vizualã şi poziţia pe motocicletã şi poziţia picioarelor pe rezemãtoarele de picior;
4. executarea a cel puţin douã manevre cu vitezã mare, dintre care una în viteza a doua sau a treia, de cel puţin 30 km/h, şi o manevrã de evitare a unui obstacol la o vitezã minimã de 50 km/h; aceasta ar trebui sã permitã evaluarea competenţei privind poziţia pe motocicletã, direcţia vizualã, echilibrul, tehnici de menţinere a direcţiei şi de schimbare a vitezelor;
5. frânare: se executã cel puţin douã exerciţii de frânare, inclusiv frânarea de urgenţã la o vitezã minimã de 50 km/h; aceasta ar trebui sã permitã evaluarea competenţei privind manevrarea frânei din faţã şi a frânei din spate, direcţia vizualã şi poziţia pe motocicletã."
3. La articolul 23 capitolul A "Aptitudini şi mod de comportare supuse testãrii, specifice pentru categoriile B şi BE, respectiv pentru subcategoria B1" litera d), punctul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"8. sã respecte regulile instituite în zona amenajãrilor rutiere speciale, dacã este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de tramvai/autobuz, treceri de pietoni, rampe/pante prelungite la urcare/coborâre, precum şi în tunele;".
4. La articolul 23 capitolul B "Aptitudini şi mod de comportare supuse testãrii, specifice pentru categoriile C, CE, D şi DE, respectiv pentru subcategoriile C1,C1E, D1 şi D1E" litera c), punctul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"8. sã respecte regulile instituite în zona amenajãrilor rutiere speciale, dacã este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de tramvai/autobuz, treceri de pietoni, rampe/pante prelungite la urcare/coborâre, precum şi în tunele;".
5. La articolul 29, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul în care candidatul este declarat admis la proba de verificare a deprinderilor şi a comportamentului pe un vehicul fãrã pedalã de ambreiaj sau fãrã manetã, în cazul vehiculelor din categoria A şi subcategoria A1, se face menţiune în acest sens în permisul de conducere, care poate fi utilizat numai pentru conducerea unui vehicul fãrã pedalã de ambreiaj sau fãrã manetã, în cazul vehiculelor din categoria A şi subcategoria A1. Vehicul cu transmisie automatã este un vehicul care nu are pedalã de ambreiaj sau manetã, în cazul vehiculelor din categoria A şi subcategoria A1."
6. La anexa nr. 6 "Codurile comunitare armonizate" capitolul "Adaptãri ale vehiculului", punctul 10.02 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"10.02. Vehicule fãrã pedalã de ambreiaj sau fãrã manetã în cazul vehiculelor din categoria A şi subcategoria A1."
7. La anexa nr. 6 "Codurile comunitare armonizate" capitolul "Probleme administrative", punctul 78 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"78. Valabil numai pentru vehiculele fãrã pedalã de ambreiaj sau fãrã manetã în cazul vehiculelor din categoria A şi subcategoria A1."
ART. II
Vehiculele de examen din categoriile BE, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 şi D1E, care nu sunt conforme cu criteriile minime menţionate în anexa nr. 4 "Condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã vehiculele folosite pentru examinarea la proba practicã" la <>Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.497/2006 şi care au fost utilizate pânã la data de 18 iulie 2008, mai pot fi utilizate pânã la data de 30 septembrie 2013.
ART. III
Prezentul ordin transpune prevederile Directivei 2008/65/CE a Comisiei din 27 iunie 2008 de modificare a Directivei 91/439/CEE privind permisele de conducere, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 168/36 din 28 iunie 2008.
ART. IV
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2009.
Nr. 713.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016