Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 712 din 29 ianuarie 2009  privind aprobarea cheltuielilor eligibile in cadrul axelor prioritare 1, 2 si 3 ale Programului operational Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 712 din 29 ianuarie 2009 privind aprobarea cheltuielilor eligibile in cadrul axelor prioritare 1, 2 si 3 ale Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative"

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 24 aprilie 2009


Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare, al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

ART. 1
O cheltuialã este eligibilã în cadrul proiectelor finanţate prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" (denumit în continuare PO DCA) dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) respectã prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) se încadreazã în categoriile de cheltuieli prevãzute în prezentul ordin, în anexa nr. 1, precum şi în anexa nr. 2, în cazul proiectelor finanţate în cadrul urmãtoarelor domenii majore de intervenţie ale PO DCA 2007-2013:
(i) axa prioritarã 1 - Îmbunãtãţiri de structurã şi proces ale managementului ciclului de politici publice:
1. îmbunãtãţirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ;
2. creşterea responsabilizãrii administraţiei publice;
3. îmbunãtãţirea eficacitãţii organizaţionale;
(ii) axa prioritarã 2 - Îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei furnizãrii serviciilor publice, cu accent pus pe procesul de descentralizare:
1. sprijin pentru procesul de descentralizare sectorialã a serviciilor;
2. îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei furnizãrii serviciilor;
(iii) axa prioritarã 3 - Asistenţã tehnicã:
1. sprijin pentru implementarea, managementul general şi evaluarea PO DCA şi pentru pregãtirea urmãtorului exerciţiu de programare;
2. sprijin pentru activitãţile de comunicare şi de promovare ale PO DCA.
ART. 2
În vederea implementãrii PO DCA, se definesc urmãtoarele categorii/subcategorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã;
b) cheltuieli de personal;
c) cheltuieli aferente salariilor;
d) cheltuieli cu deplasarea;
e) cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat;
f) cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale;
g) cheltuieli pentru închirieri şi leasing;
h) cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile;
i) cheltuieli generale de administraţie;
j) cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar;
k) cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale;
l) cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii;
m) taxe;
n) cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã;
o) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect;
p) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activitãţi de conştientizare;
q) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru program;
r) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente, pe durata de derulare a proiectului;
s) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit;
t) cheltuieli privind instruirea personalului implicat în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari;
u) cheltuieli aferente garanţiilor bancare;
v) cheltuielile efectuate pentru desfãşurarea activitãţilor de tipul: organizarea şi/sau participarea la evenimente, conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale, reuniuni ale Comitetului de monitorizare.
ART. 3
Nu este eligibilã contribuţia în naturã a beneficiarului, aşa cum este aceasta definitã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
(1) Cheltuielile referitoare la subcontractele care determinã o creştere a costului de executare a operaţiunii, fãrã a aduce o valoare adãugatã proporţionalã, nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din PO DCA.
(2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se angajeazã sã furnizeze organismelor de audit şi control toate informaţiile necesare privind activitãţile subcontractate.
ART. 5
(1) Cheltuielile privind leasingul pentru mijloace de transport sunt eligibile în cadrul proiectului.
(2) Cheltuielilor privind leasingul prevãzute la alin. (1) li se aplicã prevederile art. 11 alin. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul Social European şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999 şi condiţiile specifice menţionate la <>art. 11 lit. a)-e) din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
Cheltuielile cu personalul având atribuţii în implementarea proiectului/programului se deconteazã conform contractului de muncã sau proporţional cu procentul prevãzut în fişa postului şi în fişa de pontaj.
ART. 7
(1) În cazul personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, nivelul cheltuielilor eligibile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare şi diurnã, se stabileşte conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cheltuielile cu deplasarea sunt eligibile şi pentru experţii solicitaţi de beneficiari în contextul implementãrii proiectului.
(3) Cheltuielile cu deplasarea în ţarã sau în strãinãtate sunt considerate eligibile dacã se justificã efectuarea deplasãrilor în scopul proiectului, pentru decontare aplicându-se <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.860/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
(1) În cazul proiectelor finanţate din PO DCA, orice venit (neprevãzut) generat de proiect trebuie sã fie dedus din totalul costurilor directe eligibile declarate pentru proiectul respectiv.
(2) Cheltuielile generale de administraţie, declarate în mod forfetar, sunt eligibile în conformitate cu regulile stabilite de Autoritatea de management (denumitã în continuare AM) în Ghidul solicitantului, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere transmise de beneficiar, în limita a 20% din costurile directe eligibile ale proiectului.
ART. 9
(1) Cheltuielile de tip Fondul European de Dezvoltare Regionalã (FEDR) eligibile în cadrul PO DCA sunt cheltuielile pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar necesare implementãrii proiectelor.
(2) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) sunt eligibile în procentul stabilit de AM în Ghidul solicitantului şi/sau în documentul-cadru de implementare.
ART. 10
Cheltuielile efectuate de beneficiar în conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate de AM ca fiind eligibile, în condiţiile în care acestea reprezintã costuri suplimentare generate de existenţa unor deficienţe grave ale sistemelor de management şi control stabilite la nivelul beneficiarului în vederea implementãrii proiectului.
ART. 11
(1) Se aprobã Lista cheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1 şi 2 ale Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative", prevãzutã în anexa nr. 1, şi Lista cheltuielilor eligibile în cadrul axei prioritare 3 a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative", prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 12
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 13
La data publicãrii prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 453/1.407/2008 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative 2007-2013", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 15 mai 2008.

Ministrul administraţiei şi internelor,
Liviu Nicolae Dragnea

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea


ANEXA 1

LISTA
cheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1
şi 2 ale Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii
administrative"

1. Cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã:
a) cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã tehnicã, administrativã, financiar-contabilã, fiscalã, de management, precum şi consultanţã şi asistenţã juridicã privind desfãşurarea activitãţilor proiectului;
b) cheltuieli pentru servicii de consultanţã şi expertizã aferente dezvoltãrii, implementãrii şi/sau certificãrii/recertificãrii de sisteme;
c) cheltuieli pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii;
d) cheltuieli pentru servicii/studii de evaluare, cercetare, certificare şi recertificare, inclusiv audituri de sistem;
e) cheltuieli cu studii şi/sau analize solicitate de Autoritatea de management (AM) în scopul acordãrii asistenţei financiare nerambursabile;
f) onorarii (consultanţi, lectori, experţi, formatori etc.);
g) cheltuieli cu servicii de sondaje de opinie şi cercetare de piaţã;
h) cheltuieli pentru servicii de consultanţã şi expertizã aferente obţinerii finanţãrii nerambursabile.
2. Cheltuieli de personal:
a) cheltuieli de salarizare (salarii) şi contribuţii salariale aferente suportate de cãtre angajator şi angajat, pentru personalul angajat în cadrul instituţiei/structurii care beneficiazã de fondurile structurale sau în cadrul instituţiei/structurii partenere ca funcţionari publici ori personal contractual cu normã întreagã sau parţialã de lucru, având atribuţii privind implementarea proiectului finanţat prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" (PO DCA);
b) cheltuieli aferente orelor suplimentare efectuate în scopul implementãrii proiectului, conform fişei de pontaj, şi contribuţiile aferente suportate de cãtre angajator şi angajat, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
3. Cheltuieli cu deplasarea:
a) cheltuieli pentru cazare;
b) cheltuieli cu diurna;
c) cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv taxele aferente);
d) cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier şi echipamente (inclusiv taxele aferente).
4. Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat:
- cheltuieli cu servicii de traducere şi interpretariat aferente activitãţilor realizate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
5. Cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale:
- cheltuieli cu tipãrirea, multiplicarea şi distribuţia de materiale efectuate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing:
a) cheltuieli cu închirierea de sedii pentru managementul proiectului finanţat;
b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi specifice proiectului finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închirierea de servicii de transport;
e) cheltuieli pentru închirierea de mijloace de transport;
f) cheltuieli pentru închirierea de mobilier (diverse bunuri);
g) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport.
7. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile:
- cheltuieli cu achiziţia de consumabile aferente activitãţilor desfãşurate în cadrul proiectului.
8. Cheltuieli generale de administraţie (conform definiţiei din <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare):
a) cheltuieli cu servicii de comunicaţii (telefoane, fax, internet, servicii poştale şi de curierat, acces la baze de date);
b) cheltuieli cu plata utilitãţilor (energie electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale);
c) cheltuieli de arhivare şi securizare documente/informaţii;
d) cheltuieli cu servicii de pazã;
e) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere curentã a sediului;
f) cheltuieli pentru servicii de întreţinere şi reparaţii echipamente şi mijloace de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi a lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
9. Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:
a) cheltuieli cu achiziţia de mobilier, aparaturã biroticã, telefoane (fixe şi mobile) şi alte obiecte de inventar;
b) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale;
c) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul.
10. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:
a) cheltuieli cu achiziţia de aplicaţii informatice;
b) cheltuieli cu achiziţia de licenţe;
c) cheltuieli cu achiziţia de brevete;
d) cheltuieli cu achiziţia de mãrci;
e) cheltuieli cu achiziţia de know-how.
11. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii:
a) instalare, întreţinere şi reparare de echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii, necesare desfãşurãrii proiectului;
b) întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice;
c) cheltuieli pentru cablare reţea internã.
12. Taxe:
a) taxe de certificare/recertificare;
b) taxe de evaluare/acreditare/programe universitare;
c) taxe de eliberare a certificatelor;
d) taxe notariale.
13. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã:
- cheltuieli aferente pregãtirii/revizuirii documentaţiei referitoare la procedura de achiziţie publicã, organizãrii şi derulãrii procedurilor de achiziţii publice conform Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
14. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006].
15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activitãţi de conştientizare:
a) cheltuieli cu elaborarea, producţia, tehnoredactarea, tipãrirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia, tipãrirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale;
e) cheltuieli cu închirierea spaţiului de antenã privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli pentru publicitate în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli pentru servicii de monitorizare media.
16. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente pe durata de derulare a proiectului:
a) cheltuieli cu abonamente la publicaţii de specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic.
17. Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit:
- cheltuieli cu auditul extern al proiectului.
18. Cheltuieli aferente garanţiilor bancare:
- cheltuieli aferente garanţiilor bancare cerute de AM la acordarea prefinanţãrii.
19. Cheltuieli pentru organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale.


ANEXA 2

LISTA
cheltuielilor eligibile în cadrul axei prioritare 3 a
Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative"

1. Cheltuieli de personal
1.1. Cheltuieli aferente salariilor
Cheltuieli de salarizare şi cheltuieli aferente orelor suplimentare, conform fişei de pontaj, efectuate în scopul implementãrii proiectului, precum şi contribuţiile salariale aferente suportate de cãtre angajator şi angajat, pentru personalul contractual angajat în cadrul Autoritãţii de management (AM), în conformitate cu legislaţia naţionalã în vigoare.
1.2. Cheltuieli cu deplasarea
Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna efectuate de personalul din cadrul Autoritãţii de management pentru dezvoltarea capacitãţii administrative (AM DCA) cu ocazia deplasãrilor realizate în interesul proiectului.
2. Cheltuieli pentru prestarea de servicii
2.1. Cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã:
a) cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, administrative, financiare, fiscale, juridice, de management privind desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" (PO DCA);
b) cheltuieli privind dezvoltarea/revizuirea unor manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA;
c) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de evaluare a PO DCA, a implementãrii planului de comunicare şi a impactului acţiunilor de informare şi publicitate;
d) cheltuieli cu pregãtirea/revizuirea unor documente strategice din domeniul dezvoltãrii capacitãţii administrative;
e) cheltuieli privind efectuarea unor studii în conformitate cu obiectivele PO DCA;
f) cheltuieli privind serviciile de evaluare a operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA;
g) cheltuieli pentru servicii aferente dezvoltãrii, implementãrii şi/sau certificãrii/recertificãrii de sisteme.
2.2. Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA
2.3. Cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA.
2.4. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii:
a) cheltuieli pentru instalare, întreţinere şi reparare echipamente audiovideo, echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii;
b) cheltuieli pentru întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice.
2.5. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã
Cheltuieli aferente pregãtirii/revizuirii documentaţiei referitoare la procedura de achiziţie publicã, organizãrii şi derulãrii procedurilor de achiziţii publice, conform Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
2.6. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]
2.7. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru program:
a) cheltuieli cu elaborarea, producţia, tehnoredactarea, tipãrirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, întreţinerea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web a AM DCA, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia, tipãrirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale;
e) cheltuieli privind închirierea spaţiului de antenã privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli privind publicitatea în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli cu servicii de monitorizare media;
h) cheltuieli de consultanţã necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA (activitãţi de relaţii publice).
2.8. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente pentru obiectul de activitate al beneficiarului:
a) cheltuieli cu achiziţia de abonamente la publicaţii de specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru desfãşurarea activitãţii AM DCA, în format tipãrit şi/sau electronic;
c) cheltuieli privind cotizaţiile pentru participarea AM DCA la asociaţii.
2.9. Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit
Cheltuieli privind serviciile de audit al operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.
2.10. Cheltuieli pentru organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale:
a) cheltuieli pentru organizarea de evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale pentru personalul intern şi extern al AM, implicat în gestionarea PO DCA, şi pentru membrii Comitetului de monitorizare;
b) cheltuieli pentru participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale ale beneficiarilor şi ale potenţialilor beneficiari ai PO DCA.
2.11. Taxe
taxe notariale pentru legalizarea unor documente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA.
3. Cheltuieli cu achiziţia de active fixe, obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile
3.1. Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:
a) cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou pentru uzul personalului din cadrul AM DCA;
b) cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului din cadrul AM DCA;
c) cheltuieli privind achiziţia echipamentelor audiovideo necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA;
d) cheltuieli pentru achiziţia de instalaţii şi aparaturã necesare bunei desfãşurãri a activitãţii AM DCA.
3.2. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale Cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice, licenţe, brevete, mãrci, know-how pentru uzul personalului din cadrul AM DCA.
3.3. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile
Cheltuieli cu achiziţia de consumabile aferente activitãţilor desfãşurate în cadrul programului.
4. Cheltuieli generale de administraţie (eligibile în cadrul proiectelor privind în exclusivitate funcţionarea AM DCA)
a) cheltuieli privind utilitãţile (energie electricã şi termicã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale);
b) cheltuieli privind serviciile de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet);
c) cheltuieli cu servicii de pazã;
d) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului şi a dotãrilor (mobilierului);
e) cheltuieli cu arhivarea şi securizarea documentelor/informaţiilor referitoare la managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul PO DCA;
f) cheltuieli cu servicii de întreţinere şi reparaţii mijloace de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
5. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing
a) cheltuieli cu închirierea de sedii pentru AM;
b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi specifice proiectului finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închiriere transport (servicii şi mijloace);
e) cheltuieli pentru închiriere mobilier (diverse bunuri);
f) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016