Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 712 din 23 aprilie 2001  pentru aprobarea Normelor tehnice privind completarea Registrului agricol pentru perioada 2001-2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 712 din 23 aprilie 2001 pentru aprobarea Normelor tehnice privind completarea Registrului agricol pentru perioada 2001-2005

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 275 din 28 mai 2001

    Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor, ministrul administraţiei publice, ministrul finanţelor publice şi ministrul dezvoltării şi prognozei,
    având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 269/2001 privind registrul agricol pentru perioada 2001-2005,
    ţinând seama de Referatul de aprobare nr. 95.120 din 12 martie 2001 al Direcţiei strategii, sinteze şi statistici din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor,
    în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 8/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei Publice, ale Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 16/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării şi Prognozei, cu modificările ulterioare,
    emit următorul ordin:

    ART. 1
    Se aproba Normele tehnice privind completarea Registrului agricol pentru perioada 2001-2005, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 269/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 din 7 martie 2001, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, Ministerul Administraţiei Publice, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării şi Prognozei vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor,
                                   Ilie Sarbu

                        p. Ministrul finanţelor publice,
                                Maria Manolescu,
                                secretar de stat

                       Ministrul administraţiei publice,
                                 Octav Cozmanca

                      Ministrul dezvoltării şi prognozei,
                          Gheorghe Romeo Leonard Cazan

    ANEXA 1

                                NORME TEHNICE
               privind completarea Registrului agricol pentru
                             perioada 2001-2005

    I. DISPOZIŢII GENERALE

    1. Pentru asigurarea unei evidente unitare cu privire la starea şi dezvoltarea agriculturii şi la buna utilizare a resurselor locale, autorităţile administraţiei publice locale din toate unităţile administrativ-teritoriale vor organiza întocmirea şi ţinerea la zi a Registrului agricol.
    2. Registrul agricol constituie:
    a) documentul oficial de evidenta primara unitară în care se înscriu date privind terenurile deţinute, pe categorii, modul de utilizare a suprafeţei agricole, suprafaţa arabila cultivată cu principalele culturi, suprafeţele amenajate pentru irigat, numărul pomilor, efectivele de animale, utilajele şi instalaţiile agricole, mijloacele de transport, construcţiile gospodăreşti.
    Pentru gospodăriile populaţiei se înscriu şi date privind componenta gospodariilor şi evoluţia efectivelor de animale;
    b) sursa de date pentru înfăptuirea pe plan local a unor politici ale administraţiei publice centrale: politica fiscală, agrară, protecţiei sociale, edilitară, sanitară, şcolară etc.;
    c) baza de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor: eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor, în vederea vânzării în târguri şi oboare, privind calitatea de producător agricol, în vederea vânzării produselor la piaţa, privind starea materială pentru situaţii de protecţie socială (şomaj, ajutor social etc.) etc.;
    d) sursa administrativă de date pentru sistemul informaţional statistic (statistica curenta, pregătirea şi organizarea recensamintelor, organizarea unui sistem de anchete prin sondaj etc.).
    3. Consiliile locale comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru întocmirea şi ţinerea la zi a Registrului agricol, pentru asigurarea impotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum şi pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
    Registrul agricol, având caracterul unui document oficial care constituie o sursa importanta de informaţie, va fi numerotat, parafat, sigilat şi înregistrat în registrul de intrare-ieşire al consiliului local respectiv.
    Prefectii veghează la respectarea prevederilor legale cu privire la întocmirea şi ţinerea evidentei Registrului agricol, precum şi la corectitudinea datelor înscrise în acesta.
    4. Se vor completa volume separate pentru următoarele categorii de deţinători de terenuri şi de animale:
    - gospodării ale populaţiei cu domiciliul în comuna/ oraşul/municipiul/sectorul municipiului Bucureşti (tipul 1);
    - persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi, care deţin terenuri, animale si/sau construcţii pe raza localităţii (tipul 2);
    - unităţi cu personalitate juridică cu sediul în localitate (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi din învăţământ, sănătate, culte, industrie, transport, construcţii, administraţie publica etc.) (tipul 3). Nu se înscriu unităţile aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Ministerului Justiţiei şi Serviciului Roman de Informaţii;
    - unităţi cu personalitate juridică cu sediul în alta localitate, care deţin terenuri, animale sau construcţii pe raza localităţii (tipul 4).
    5. La comune se înscriu în Registrul agricol toate gospodăriile populaţiei, chiar dacă nu deţin terenuri agricole şi silvice, animale sau construcţii, precum şi unităţile cu personalitate juridică ce deţin terenuri agricole şi silvice, animale sau construcţii. De asemenea, se înscriu toate gospodăriile populaţiei din localităţi rurale care aparţin din punct de vedere administrativ de oraşe sau de municipii, stabilite potrivit legii.
    La oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se înscriu în Registrul agricol numai gospodăriile populaţiei şi unităţile cu personalitate juridică ce deţin terenuri agricole şi silvice, precum şi cele care deţin animale din speciile: bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline şi familii de albine.
    6. Înscrierea datelor în Registrul agricol se va face pe baza declaraţiilor date sub semnătura proprie a capului de gospodărie sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei, prin vizitarea gospodariilor de către persoanele împuternicite cu completarea Registrului agricol.
    Înscrierea datelor în Registrul agricol se poate face şi la sediul primăriei în cazul în care capul gospodăriei se prezintă din proprie initiativa sau pentru rezolvarea altor probleme.
    Persoanele care nu au domiciliul în localitate vor trimite declaraţia prevăzută la alin. 1 prin posta, cu confirmare de primire, pe cheltuiala lor, sau vor putea face declaraţia prin procura.
    In cazul indiviziunii oricare dintre coindivizari va putea da declaraţia în condiţiile alin. 1 sau, după caz, ale alin. 3.
    Pentru unităţile cu personalitate juridică datele se înscriu în Registrul agricol pe baza declaraţiilor date de conducătorul unităţii respective.
    7. Înscrierea datelor în Registrul agricol se va face de către agentul agricol sau de un alt funcţionar din aparatul propriu al consiliului local respectiv, care are sarcina de a completa, de a tine la zi şi de a centraliza datele din acest registru.
    Secretarul unităţii administrativ-teritoriale coordonează, verifica şi răspunde de modul de completare şi de ţinere la zi a Registrului agricol.
    Modificarea datelor înscrise în Registrul agricol se va face numai cu acordul secretarului unităţii administrativ-teritoriale respective.
    8. Înscrierea datelor în Registrul agricol se va face numai cu cerneala/pasta.
    Orice modificări ale datelor înscrise se fac prin tăierea cu o linie orizontala cu cerneala/pasta roşie şi prin înscrierea datelor corecte, de asemenea, cu cerneala/pasta roşie, lasandu-se vizibila cifra anterioară.
    9. Pentru gospodăriile populaţiei înscrierea datelor se va face în ordinea străzilor şi a numărului de case, în registre separate pe sate, astfel încât sa rămână, după apreciere, şi un număr suficient de file libere la fiecare sat, care vor servi pentru înscrierea gospodariilor ce se vor înfiinţa în perioada 2001-2005. Dacă satele sunt formate dintr-un număr redus de gospodării se vor înscrie într-un registru gospodăriile din 2-3 sate, lasandu-se între sate un număr suficient de file libere pentru eventualele noi gospodării ce se vor înfiinţa în fiecare sat pana în anul 2005.
    Nu se lasa file libere între gospodării pentru terenurile virane, chiar dacă sunt numerotate.
    Gospodăriile izolate se vor înscrie în satul de care aparţine terenul respectiv.
    La oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti Registrul agricol se va completa pe zone/cartiere.
    10. In Registrul agricol se va deschide separat câte o partida pentru fiecare gospodărie, persoana fizica sau unitate cu personalitate juridică.
    Prin gospodărie se înţelege grupul de doua sau mai multe persoane care locuiesc împreună în mod obişnuit, având în general legături de rudenie, şi care se gospodăresc în comun, participând integral sau parţial la bugetul de venituri şi cheltuieli al gospodăriei. După caz, membrii gospodăriei lucrează împreună terenul sau cresc animale, consuma şi valorifica în comun produsele obţinute.
    Gospodăria poate fi formată şi dintr-un grup de doua sau mai multe persoane între care nu exista legături de rudenie, dar care declara ca, prin înţelegere, locuiesc şi se gospodăresc împreună.
    Persoanele care declara ca locuiesc şi se gospodăresc singure, nefacand parte din alta gospodărie, se considera tot ca o gospodărie, dar alcătuită dintr-o singura persoana.
    Se considera membri ai gospodăriei atât cei prezenţi, cat şi cei care absentează o perioada din gospodărie, cum sunt cei care învaţă la şcoala în alta localitate, cei plecaţi în armata etc., dar pe care gospodăria ii considera membri ai săi, şi nu au domiciliul în alta localitate.
    Dacă la acelaşi număr de casa sunt doua sau mai multe gospodării distincte, fiecare dintre acestea va fi înscrisă separat în Registrul agricol.
    11. La defalcarea unei gospodării, la partida veche se menţine gospodăria care îşi păstrează vechiul număr de poziţie, corectandu-se rubricile în mod corespunzător, iar pentru gospodăria care s-a înfiinţat se va deschide o partida noua, menţionându-se la partida veche numărul la care i s-a deschis noua partida.
    12. Dacă doua gospodării vechi se unesc în una singura, ambele partide se anulează cu menţiunea "unificat cu gospodăria de la poziţia numărul... şi deschis partida la poziţia numărul...". Noua partida cuprinde datele ambelor gospodării unificate.
    13. In cazul în care persoanele din cadrul gospodăriei îşi schimba domiciliul dintr-un sat în altul, respectiv dintr-o localitate componenta a oraşului sau a municipiului în alta - dar în limitele aceleiaşi comune, aceluiaşi oraş sau municipiu -, se va face transferarea datelor gospodăriei la satul sau la localitatea componenta, anulandu-se vechea partida cu menţiunea "plecat in...".
    In cazul în care persoanele din cadrul gospodăriei îşi schimba domiciliul în alta comuna, în alt oraş, municipiu sau sector al municipiului Bucureşti, se va anula partida, înscriindu-se data şi noua adresa si, după caz, se va trece în volumul Registrului agricol cu gospodării ale populaţiei cu domiciliul în alte localităţi (tipul 2).
    In cazul în care se înlocuieşte capul gospodăriei cu un alt membru din cadrul gospodăriei (de exemplu: prin deces, prin plecare din localitate etc.) nu se deschide alta partida, ci se vor opera modificările respective.
    14. La efectuarea modificărilor prevăzute la pct. 10-13 se vor avea în vedere elementele definitorii ale gospodăriei definite la pct. 10.
    15. Pentru identificarea gospodariilor înscrise în Registrul agricol se va întocmi o lista alfabetică cuprinzând gospodăriile (repertoriu), care cuprinde adresa capului de gospodărie (strada şi numărul casei), numărul poziţiei şi al volumului Registrului agricol la care a fost înscrisă gospodăria.
    16. Secretarul unităţii administrativ-teritoriale va aduce la cunoştinţa publica dispoziţiile legale privind Registrul agricol.
    17. Termenele la care se efectuează declararea şi înscrierea în Registrul agricol sunt următoarele:
    a) 5-20 ianuarie, pentru datele anuale privind terenul în proprietate, componenta gospodăriei, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul anului, precum şi modificările intervenite în cursul semestrului II al anului precedent în efectivele de bovine, porcine, ovine, caprine şi cabaline pe care le deţin (vânzări, cumpărări, produşi vii obţinuţi, animale moarte sau sacrificate, alte intrari-iesiri), utilaje, instalaţii agricole şi mijloace de transport, construcţii;
    b) 15-31 mai pentru datele privind modul de utilizare a suprafeţei agricole, suprafaţa arabila cultivată, numărul pomilor fructiferi;
    c) 1-15 iulie pentru datele privind evoluţia efectivelor de animale în semestrul I al anului.
    Persoanele fizice şi juridice pot declara date pentru a fi înscrise în Registrul agricol şi în afară acestor intervale de timp, în cazul în care au intervenit modificări deosebite în patrimoniul agricol.

    II. COMPLETAREA REGISTRULUI AGRICOL

    PARTEA I
    Coperta Registrului agricol se va completa cu date de identificare a localităţii, pe tipuri, astfel:
    ● pentru tipul 1 - gospodării ale populaţiei cu domiciliul în comuna/oraşul/municipiul respectiv:
    - judeţul;
    - comuna/oraşul/municipiul;
    - localitatea componenta (satul)/sectorul municipiului Bucureşti;
    - codul SIRUTA al localităţii componente (sat)/sector, format din 6 caractere numerice (câte unul în fiecare căsuţa);
    ● pentru tipul 2 - persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi, pentru tipul 3 - unităţi cu personalitate juridică cu sediul în localitate şi pentru tipul 4 - unităţi cu personalitate juridică cu sediul în alta localitate:
    - judeţul;
    - comuna/oraşul/municipiul;
    - codul SIRUTA al comunei/oraşului/municipiului.
    Date de identificare
    "Poziţia numărul" reprezintă numărul de ordine al gospodăriei/unităţii cu personalitate juridică în cadrul volumului Registrului agricol. La fiecare volum numerotarea poziţiilor începe cu 001.
    Pentru cetăţenii romani cu domiciliul în alta ţara se va înscrie ţara de domiciliu.
    Caseta "Persoane fizice" se completează astfel:
    - pentru persoanele fizice cu domiciliul în localitatea respectiva: strada şi numărul;
    - pentru persoanele fizice cu domiciliul în alte localităţi: date privind domiciliul stabil (judeţul, comuna/oraşul/municipiul, strada, numărul). In cazul în care deţin şi construcţii (case de locuit, construcţii gospodăreşti) se completează şi adresa unde se afla aceste construcţii (strada şi numărul).
    Caseta "Persoane juridice" se completează astfel:
    - pentru persoanele juridice cu sediul în localitatea respectiva: organul coordonator, denumirea unităţii, denumirea subunitatii, strada, numărul, codul SIRUES format din 9 caractere numerice şi codul fiscal format din 10 caractere numerice;
    - pentru persoanele juridice cu sediul în alte localităţi: denumirea unităţii cu personalitate juridică, adresa acesteia (judeţul, comuna/oraşul/municipiul), denumirea subunitatii, strada şi numărul.
    NOTA:
    Codurile SIRUES şi SIRUTA vor fi comunicate de către direcţiile generale judeţene de statistica.

    CAP. 1
    Componenta gospodăriei

    Se completează cu date privind membrii gospodăriei numai pentru persoane fizice cu domiciliul în localitatea respectiva.
    Pentru persoanele fizice cu domiciliul în alta localitate se înscriu date numai pentru proprietar (pe rândul 01).
    In coloana 1 "Numele şi prenumele membrilor gospodăriei" se vor înscrie cu litere mari de tipar numele şi prenumele capului gospodăriei, indiferent dacă este bărbat sau femeie, care va cuprinde şi iniţială prenumelui tatălui.
    Capul gospodăriei, în sensul prezentelor norme, este persoana care conduce gospodăria şi o reprezintă în fata autorităţilor, fiind recunoscuta ca atare de ceilalţi membri ai gospodăriei.
    In continuare se înscriu membrii gospodăriei în următoarea ordine: sotie/soţ, fiu/fiica, alte rude (mama/tata, ginere/nora, nepot/nepoata, sora/frate etc.), persoane neinrudite.
    In coloana 3 se va înscrie codul numeric personal (CNP) de pe buletinul sau cartea de identitate, care cuprinde 13 caractere numerice.
    In coloana 4 se va înscrie sexul prin menţionarea codului "1" pentru bărbaţi şi "2" pentru femei.
    In coloana 5 "Denumire legătura de rudenie" se va înscrie: sotie/soţ, fiu/fiica, nora/ginere etc.
    In coloana 6 "Cod legătura rudenie" se va înscrie codul corespunzător legăturii de rudenie fata de capul gospodăriei, "2" pentru sotie/soţ, "3" pentru fiu/fiica, "4" pentru alte rude, respectiv mama/tata, ginere/nora, nepot/nepoata, sora/frate etc., "5" pentru persoane neinrudite.
    Dacă o gospodărie are mai mulţi membri decât rândurile prevăzute în Registrul agricol, se va folosi o alonja.

    CAP. 2
    Terenuri în proprietate

    Se completează pentru toate categoriile de proprietari.
    Se vor înregistra suprafeţele în proprietate pe categorii de folosinţa (pe total şi defalcate în funcţie de localitatea în care sunt situate: în localitatea de reşedinţa şi în alte localităţi), inclusiv cele cu care s-au înscris în asociaţii cu personalitate juridică (societăţi comerciale şi societăţi agricole private).
    Pentru persoanele fizice şi juridice cu domiciliul, respectiv sediul, în alte localităţi se completează numai coloana "Total".
    Suprafaţa gospodăriei reprezintă suma suprafeţelor pe care le deţine în proprietate fiecare membru al gospodăriei, atât în proprietate personală, cat şi partea pe care o declara ca ii revine din indiviziune.
    In cazul în care fiecare membru al gospodăriei deţine teren în proprietate pe raza localităţii de domiciliu, în coloana "Menţiuni" din capitolul 1 se vor înscrie suprafaţa şi categoria de folosinţa a terenului, potrivit categoriilor de teren menţionate în capitolul 2. De exemplu: 1,50 ha arabil, 2,35 ha păşuni, 0,30 ha livezi etc. Din însumarea acestor date rezulta suprafeţele înscrise în capitolul 2 (coloana "Localitatea de domiciliu/sediu").
    Teren arabil (cod rând 01) este terenul care se ara în fiecare an sau la intervale mai mari, în scopul cultivării plantelor anuale sau perene - inclusiv terenurile rămase necultivate din cauza inundatiilor, colmatarilor, a altor calamitaţi cu caracter temporar şi din alte cauze. De asemenea, din aceasta categorie fac parte şi terenurile ocupate de sere, solarii, rasadnite, capsunerii.
    Păşuni naturale (cod rând 02) sunt terenurile acoperite cu vegetaţie ierboasa instalata pe cale naturala şi sunt destinate păşunatului animalelor.
    Fâneţe naturale (cod rând 03) sunt terenurile cu vegetaţie ierboasa instalata pe cale naturala şi care este destinată recoltarii sub forma de fan.
    In evidenta gospodăriei/unităţii cu personalitate juridică se înscriu numai păşunile şi fâneţele aflate în proprietatea acesteia.
    Nu se vor înscrie suprafeţele folosite în comun ori arendate din izlazul comunal sau din fondul silvic.
    Vii, pepiniere viticole şi hameisti (cod rând 04) cuprind plantaţiile viticole pe rod şi ţinere, plantaţiile portaltoi, şcolile de vita, hameistile pe rod şi ţinere.
    Vii pe rod (cod rând 05) cuprind plantaţiile viticole pe rod.
    Livezi de pomi, pepiniere, arbuşti fructiferi (cod rând 06) cuprind suprafeţele ocupate cu livezi, cu arbuşti fructiferi (coacazi, zmeuri, muri, agrisi, trandafiri pentru dulceaţa etc.), precum şi terenurile destinate producerii de material săditor pomicol. Sunt considerate livezi terenurile ocupate cu pomi fructiferi, în camp sau în jurul casei, care au cel puţin 25 de pomi fructiferi plantati la distanţe aproximativ normale pe rând şi între rânduri.
    Livezi pe rod (cod rând 07) cuprind suprafeţele ocupate cu livezi pe rod.
    Teren agricol - total - (cod rând 08) reprezintă suma suprafeţelor terenurilor arabile, păşunilor naturale, fanetelor naturale, viilor, pepinierelor viticole şi hameistilor, livezilor de pomi, pepinierelor pomicole şi arbuştilor fructiferi.
    Fond forestier şi alte terenuri cu vegetaţie forestieră (cod rând 09) reprezintă suprafaţa terenurilor împădurite, a celor în curs de impadurire, a perdelelor de protecţie, a pepinierelor silvice, inclusiv rachitariile.
    Curţi şi clădiri (cod rând 10) - se evidenţiază suprafeţele ocupate de curţi, clădiri de locuit şi construcţii gospodăreşti. Se vor înscrie suprafeţele reale ocupate de curţi şi clădiri şi nu o suprafaţa standard.
    Alte terenuri (cod rând 11) - se înscrie suprafaţa ocupată de stufarisuri, iazuri şi heleşteie, ape curgătoare, lacuri şi bălţi permanente, stancarii, grohotisuri, nisipuri, rape, mlastini, drumuri etc.
    Suprafaţa totală (cod rând 12) reprezintă suma suprafeţelor înscrise pe rândurile cod 08, 09, 10, 11.

    CAP. 3
    Modul de utilizare a suprafeţei agricole situate pe raza localităţii

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători, cu particularităţile menţionate mai jos.
    Suprafaţa agricolă cuprinde terenurile folosite pentru obţinerea producţiei vegetale - arabile, păşuni şi fâneţe naturale, vii, pepiniere viticole şi hameisti, livezi şi pepiniere pomicole, arbuşti fructiferi - situate în perimetrele extravilan şi intravilan ale localităţilor.
    Suprafaţa agricolă în proprietate (cod rând 01) cuprinde terenurile aflate în proprietatea gospodăriei/unităţii cu personalitate juridică şi este egala cu suprafaţa înscrisă la capitolul 2, cod rând 08, coloana "Situata în localitatea de domiciliu/sediu".
    Suprafaţa agricolă primită (cod rând 02) reprezintă suma suprafeţelor primite sub diferite forme (în arenda, în parte, în asociere, sub forma de acţiuni, sub alte forme), respectiv suma suprafeţelor cod rând 03, 04, 05, 06, 07.
    Suprafaţa agricolă primită în arenda (cod rând 03) cuprinde terenul luat în exploatare în schimbul unei arende în bani sau în natura (cota fixa) potrivit prevederilor legislaţiei în domeniu.
    Suprafaţa agricolă primită în parte (cod rând 04) cuprinde terenurile luate în exploatare în schimbul unei cote-părţi din producţia obţinută.
    Suprafaţa agricolă primită în asociere (cod rând 05) - se completează numai de unităţile cu personalitate juridică şi cuprinde terenurile cu care s-au înscris membrii acestora în asociaţii.
    Suprafaţa agricolă primită sub forma de acţiuni (cod rând 06) se completează numai de unităţile cu personalitate juridică şi cuprinde terenurile aparţinând unor persoane fizice sau juridice, cu care s-au înscris în societăţile respective.
    Suprafaţa agricolă primită sub alte forme (cod rând 07) cuprinde terenurile pe care gospodăria/unitatea cu personalitate juridică le-a primit cu titlu gratuit, prin schimb temporar, concesionare etc.
    Suprafaţa agricolă data (cod rând 08) reprezintă suma suprafeţelor date sub diferite forme, respectiv suma suprafeţelor cod rând 09, 10, 11, 12, 13.
    Suprafaţa agricolă data în arenda (cod rând 09) cuprinde terenurile pe care proprietarul le-a cedat unei alte gospodării/unităţi cu personalitate juridică în vederea utilizării lor în schimbul unei plati (arenda) în bani sau în natura (cota fixa).
    Suprafaţa agricolă data în parte (cod rând 10) cuprinde terenurile pe care proprietarul le-a cedat unei alte gospodării/unităţi cu personalitate juridică în vederea utilizării lor, acesta primind o cota-parte din producţia obţinută. Cantitatea primită variaza în funcţie de producţia obţinută în anul agricol respectiv.
    Suprafaţa agricolă înscrisă la o societate/asociaţie agricolă cu personalitate juridică (cod rând 11) cuprinde terenurile cu care proprietarul s-a înscris într-o societate/asociaţie agricolă cu personalitate juridică. Nu se înregistrează suprafeţele cuprinse la asociaţiile familiale (fără personalitate juridică).
    Suprafaţa agricolă înscrisă la o societate comercială agricolă (ca acţionar) (cod rând 12) cuprinde terenurile cu care proprietarul participa sub forma de acţiuni la acest tip de societate comercială.
    Suprafaţa agricolă data sub alte forme (cod rând 13) cuprinde terenurile date spre exploatare cu titlu gratuit, prin schimb temporar, concesionare etc.
    Suprafaţa agricolă data la societăţile/asociaţiile agricole cu personalitate juridică (cod rând 14) cuprinde terenurile date spre exploatare societăţilor/asociaţiilor agricole cu personalitate juridică.
    Suprafaţa agricolă utilizata (cod rând 15) cuprinde terenurile utilizate de gospodărie în mod direct şi este egala cu cod rând 01 + 02 - 08.
    Toate suprafeţele vor fi înscrise în hectare şi ari, ţinându-se seama ca 1 ha este egal cu 100 ari, iar 1 ar este egal cu 100 mp.
    In cazul în care într-o localitate se întrebuinţează alte unităţi de măsura decât hectarul, cum ar fi: jugărul, falcea, pogonul etc., toate declaraţiile date în asemenea unităţi de măsura vor fi transformate în ha şi ari, avându-se în vedere următoarele echivalente:
    - 1 jugăr = 5.755 mp sau 57,55 ari;
    - 1 pogon = 5.000 mp = 50 ari;
    - 1 falce moldoveneasca = 14.322 mp = 1,43 ha.

    CAP. 4
    Suprafaţa arabila cultivată pe raza localităţii

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători.
    Se vor înscrie suprafeţele situate pe raza comunei/oraşului/ municipiului, cultivate direct de persoane fizice şi persoane juridice cu principalele culturi, indiferent de forma de deţinere a terenurilor respective (proprietate privată, arenda, cote-părţi etc.).
    Alte cereale (cod rând 07) - se cuprind culturile de orez, mei, dughie, hrisca etc.
    Alte leguminoase pentru boabe (cod rând 10) - se cuprind culturile de linte, bob, naut, arahide, fasolita etc.
    Plante textile - total (cod rând 11) - se includ culturile de in pentru fibre, cânepa pentru fibre, bumbac, iuca, abutilon etc.
    Alte plante uleioase (cod rând 15) - se cuprind culturile de ricin, în pentru ulei, mustar, dovleac pentru seminţe, mac etc.
    Alte plante pentru alte industrializari (cod rând 18) - se cuprind culturile de sorg pentru maturi, cicoare etc.
    Plante pentru producerea de seminţe şi seminceri (cod rând 29) se înscriu numai suprafeţele loturilor semincere cultivate în scopul producerii de seminţe şi seminceri; nu se înscriu parcelele reţinute din culturile existente în vederea obţinerii de samanta.
    Alte culturi (cod rând 32) - se cuprind culturile neincluse în codurile 01-31, inclusiv câmpuri experimentale, sere şi rasadnite.
    In suprafaţa arabila cultivată nu se cuprind terenurile situate pe marginea străzilor/ulitelor, care sunt cultivate cu cartofi, legume, plante de nutret etc.

    CAP. 5
    Pomi fructiferi - în livezi şi razleti - pe raza localităţii

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători.
    Pomii pe rod-total (cod rând 01) reprezintă numărul total al pomilor fructiferi pe rod deţinuţi de gospodărie/unitatea cu personalitate juridică, aflaţi atât în livezi, cat şi razleti, în camp sau în jurul casei, pe raza comunei, oraşului, municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, de domiciliu/sediu.
    Numărul pomilor pe rod se defalcheza pe cod rând 02...11, pe principalele specii de pomi.
    Pomii tineri (cod rând 12) reprezintă numărul total al pomilor, indiferent de specie, aflaţi în masiv, razleti sau în curţi, care nu au intrat pe rod.
    Duzii se înscriu separat şi nu se cuprind în numărul total al pomilor.
    In numărul pomilor pe rod şi tineri nu se cuprind pomii fructiferi de pe aliniamentele străzilor, drumurilor şi căilor ferate.

    CAP. 6
    Suprafeţe amenajate pentru irigat

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători.
    Se înscriu date cu privire la suprafeţele irigate efectiv, situate pe raza comunei/oraşului/municipiului şi în alte localităţi, cultivate direct de persoanele fizice şi persoanele juridice, indiferent de forma de deţinere a terenurilor respective (proprietate, arenda, cote-părţi etc.).
    Se înscriu suprafeţele cultivate şi irigate, nominalizate la principalele culturi sau grupe de culturi (cod rând 02-10), ceea ce reprezintă suprafaţa arabila totală irigata (cod rând 01), precum şi categoriile de folosinţa reprezentate de păşuni şi fâneţe, plantaţiile viticole şi pomicole (cod rând 11-14), care insumate reprezintă totalul terenului agricol irigat efectiv (cod rând 15).

    CAP. 7
    Animalele domestice la începutul anului

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători.
    Se înscriu date cu privire la efectivele de animale pe total specie şi pe principalele grupe de vârsta şi sex existente pe raza localităţii.
    În localităţile de unde în mod obişnuit pleacă animalele la iernat în alte localităţi, în sălaşuri la munte sau în bălţi, se vor înscrie, pe baza declaraţiei capului gospodăriei sau a unui membru major al acesteia, şi animalele respective. In cazul în care un animal aparţine mai multor proprietari acesta se înscrie la gospodăria unde se găseşte animalul în momentul înregistrării (declarării).
    Completarea acestui capitol se face astfel:
    Bovine-total (cod rând 01) - se cuprind toate animalele din specia taurine şi bubaline, indiferent de sex, vârsta sau destinaţie economică, şi se calculează prin însumarea datelor de la rândurile cod 02+03+04+05+06+08+10.
    Vaci şi bivoliţe (cod rând 02) sunt femelele care, indiferent de vârsta, greutate sau producţia de lapte, au fatat cel puţin o data.
    Juninci gestante (cod rând 03) sunt femelele care, indiferent de vârsta, se găsesc la prima gestatie.
    Taurii reproducatori (cod rând 04) sunt masculii folosiţi efectiv pentru monta.
    Boii şi bivolii de munca (cod rând 05) sunt masculii (taurini şi bubalini) castrati, în vârsta de peste doi ani.
    Tineret femel - total (cod rând 06) sunt femelele destinate reproducerii, inclusiv vitelele care au fost montate, dar nu au fost diagnosticate ca gestante.
    Tineret mascul - total (cod rând 08) - se înscrie totalitatea tineretului mascul pana la 2 ani.
    Bovine la ingrasat (cod rând 10) - se înscriu bovinele adulte puse la ingrasat, precum şi cele ţinere destinate ingrasarii.
    Ovine - total (cod rând 11) reprezintă totalitatea ovinelor existente, indiferent de sex, vârsta, destinaţie economică şi locul unde se afla.
    Oi fatatoare (cod rând 12) - se înregistrează femelele care au fatat cel puţin o data, indiferent de vârsta.
    Mioare montate (cod rând 13) - se înregistrează tineretul femel destinat reproducerii, care a fost montat.
    Tineret sub un an (cod rând 14) - se înregistrează tineretul mascul şi femel născut în cursul anului anterior.
    Caprine - total (cod rând 15) - se înscrie totalitatea caprinelor existente, indiferent de sex, vârsta, destinaţie economică şi locul unde se afla.
    Capre (cod rând 16) sunt femelele care au fatat cel puţin o data, indiferent de vârsta.
    Porcine - total (cod rând 17) - se înscriu toate animalele din specia porcine, indiferent de sex, vârsta şi destinaţie economică.
    Scroafe de prasila (cod rând 18) - se înscriu femelele care au fatat cel puţin o data.
    Tineret femel de prasila (6-9 luni) (cod rând 19) - se înscrie tineretul femel destinat efectiv reproducerii.
    Tineret din crescătorii (2-4 luni) (cod rând 20) cuprinde tineretul mascul şi femel aflat în perioada cuprinsă între intarcare şi vârsta la care se face clasarea pentru prasila sau ingrasare. Pentru gospodăriile populaţiei se înregistrează porcinele între 2-4 luni.
    Cabaline - total (cod rând 21) reprezintă totalitatea cabalinelor de munca, de reproducere (armasari, iepe), de sport, de agrement etc.
    Magari şi catari (cod rând 23) - se înscriu animalele din speciile respective, indiferent de vârsta şi sex.
    Iepuri de casa (cod rând 24) - se înregistrează numărul total al iepurilor de casa din rasele de carne, blana, par etc.
    Animale de blana (cod rând 25, 26, 27) - se înregistrează animalele crescute cu aceasta destinaţie, indiferent de categoria de deţinători.
    Păsări - total (cod rând 28) - se cuprinde efectivul total de păsări adulte şi ţinere, masculi şi femele din toate speciile.
    Păsări ouatoare adulte (cod rând 29) - se înscriu femelele adulte din toate speciile (gaini, gaste, rate, curci etc.).
    Albine - familii (cod rând 30) - se cuprinde numărul total al familiilor de albine; în cazul în care stupii au mai multe familii se înscrie numărul familiilor existente în stupii respectivi.

    CAP. 8
    Evoluţia efectivelor de animale în cursul anului

    Se completează numai pentru gospodăriile populaţiei cu domiciliul în localitate şi pentru persoanele fizice cu domiciliul în alte localităţi, care deţin animale pe raza localităţii.
    Datele înscrise se referă la modificările intervenite în efectivele animalelor, cum sunt produsii vii obţinuţi, cumpărări, vânzări, tăieri, animale moarte etc.
    Datele privind evoluţia animalelor se vor înscrie separat pentru fiecare semestru.
    Între datele înscrise în capitolul 7 "Animalele domestice la începutul anului" şi cele din capitolul 8 "Evoluţia efectivelor de animale în cursul anului"/semestrul I exista o strânsă corelaţie.
    De exemplu, datele înscrise în capitolul 7 pentru anul 2002 trebuie sa fie egale cu efectivul de la începutul anului 2001, la care se adauga produsii vii obţinuţi, cumpărările şi alte intrari şi se scad animalele vândute, tăiate în gospodăria proprie, cele moarte şi alte iesiri, înscrise în capitolul 8 "Evoluţia efectivelor de animale" pentru anul 2001.
    In situaţia în care în unele gospodării nu sunt miscari în cursul anului efectivul de la sfârşitul anului va fi identic cu cel de la începutul anului.
    In legătura cu conţinutul indicatorilor privind evoluţia efectivelor de animale se fac următoarele precizări:
    La cod rând 01, 14, 21, 28, 35 se înscrie numărul produsilor obţinuţi prin fatare în cursul anului. Se înscriu atât produsii obţinuţi de la femelele existente în gospodărie la începutul anului, cat şi cei obţinuţi de la femelele cumpărate ulterior.
    La cod rând 02, 08, 15, 22, 29, 36 se înscrie numărul animalelor cumpărate, indiferent de scopul cumpărării (reproducere, ingrasare, sacrificare) şi de locul de unde s-a făcut cumpărarea (de la gospodăriile din aceeaşi localitate, de la unităţi, din târguri, oboare etc.).
    La cod rând 03, 09, 16, 23, 30, 37 se înscriu animalele primite gratuit sau prin schimb.
    La cod rând 04, 10, 17, 24, 31, 38 se înscrie numărul animalelor vândute vii, indiferent de felul vânzării.
    La cod rând 05, 11, 18, 25, 32 se înscrie numărul animalelor tăiate în gospodărie pentru consum propriu sau pentru a fi vândute.
    La cod rând 06, 12, 19, 26, 33, 39 se înscrie numărul animalelor moarte. Tot aici se înscriu şi animalele tăiate din necesitate, care nu au putut fi valorificate în hrana oamenilor, fiind confiscate sau folosite în hrana animalelor.
    La cod rând 07, 13, 20, 27, 34, 40 se înscriu animalele date gratuit sau în schimb, precum şi cele dispărute (furate).

    CAP. 9
    Utilaje, instalaţii agricole şi mijloace de transport existente la începutul anului

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători.
    Se înscriu echipamentele existente şi care sunt în stare de funcţionare. Se cuprind echipamentele dobândite prin cumpărare, dotare, concesionare, moştenire etc.
    Echipamentele în proprietatea gospodariilor sau a unităţilor cu personalitate juridică, care sunt date cu chirie altor gospodării sau altor agenţi economici, se înscriu la proprietar; nu se înscriu echipamentele luate cu chirie.
    La tractoare se înscriu toate tractoarele cu cel puţin doua axe, cu pneuri sau senile, destinate în principal executării lucrărilor agricole.
    Motocultoarele sunt vehicule motorizate cu un singur ax.
    La pluguri cu tracţiune animala se înscriu cele tractate de un singur animal şi cele tractate de mai multe animale.
    La semănători cu tracţiune mecanică se înscriu atât cele tractate, cat şi cele purtate.
    La semănători cu tracţiune animala se înscriu numai cele de fabricaţie industriala.
    La maşini de stropit şi prafuit nu se includ echipamentele portabile.
    La remorci pentru tractor se înscriu toate tipurile (monoaxiale, cu doua sau mai multe axe).
    La care şi căruţe nu se cuprind trăsurile, docarele, saretele etc.
    La instalaţii pentru prepararea furajelor se cuprind bucătăriile furajere, uruitoarele, tocatoarele de furaje.

    CAP. 10
    Construcţii pe raza localităţii

    Se completează pentru toate categoriile de deţinători.
    Se înscriu date cu privire la casele de locuit, grajduri şi alte construcţii gospodăreşti deţinute în proprietate pe raza localităţii. La gospodăriile care poseda construcţii de locuit ce au în prelungire încăperi care servesc drept grajd, sure etc. se vor defalca suprafaţa destinată pentru locuit şi suprafaţa destinată pentru adapostul animalelor (grajd).
    Dacă într-o gospodărie se găsesc doua sau mai multe case de locuit, acestea se vor înscrie fiecare pe rânduri separate.
    Se considera o singura clădire aceea ale carei părţi, deşi au număr diferit de etaje şi au intrari separate, constituie o construcţie unitară din punct de vedere al sistemului constructiv.
    Suprafaţa construită se considera suprafaţa cuprinsă în conturul exterior al zidurilor inconjuratoare.
    In cazul clădirilor cu mai multe etaje se va înscrie suprafaţa construită desfăşurata - total, care reprezintă suma suprafeţelor secţiunilor orizontale ale tuturor nivelurilor clădirii (subsol, parter, etaj, mansarda, exclusiv podurile circulabile şi necirculabile), delimitate de conturul exterior al pereţilor exteriori. In suprafaţa construită desfăşurata nu se cuprind suprafeţele aferente treptelor exterioare, teraselor neacoperite, curţilor interioare şi exterioare de lumina sau de acces mai mari de 4 mp, subsolurile tehnice.

    III. CENTRALIZAREA DATELOR DIN REGISTRUL AGRICOL

    PARTEA a II-a

    1. Registrul agricol - Partea a II-a - Tabele centralizatoare se completează într-un exemplar la nivelul comunei, oraşului, municipiului şi sectoarelor municipiului Bucureşti.
    2. Pe baza datelor înscrise în Registrul agricol - Partea I se organizează evidenta centralizata pe comuna, oraş, municipiu şi sectoare ale municipiului Bucureşti, completându-se tabelele din Registrul agricol - Partea a II-a. La capitolele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 şi 10 centralizarea se va face astfel:
    - la gospodării cu domiciliul în localitate se vor insuma datele din volumele cu tipul 1;
    - la persoanele cu domiciliul în alte localităţi se vor insuma datele din volumele cu tipul 2;
    - la persoanele juridice se vor insuma datele din volumele cu tipul 3 şi 4.
    3. Centralizarea datelor pe comuna, oraş, municipiu, sector al municipiului Bucureşti se face în următoarele perioade:
    a) pana la data de 30 ianuarie pentru datele privind efectivele de animale, evoluţia efectivelor de animale în cursul semestrului II al anului precedent, numărul gospodariilor/unităţilor cu personalitate juridică, terenurile în proprietate;
    b) pana la data de 15 februarie pentru datele privind utilajele, instalaţiile agricole, mijloacele de transport, construcţiile;
    c) pana la data de 15 iunie pentru datele privind modul de utilizare a suprafeţei agricole, suprafaţa arabila cultivată, numărul pomilor;
    d) pana la data de 30 iulie pentru datele privind evoluţia efectivelor de animale pe semestrul I.
    Datele centralizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti vor fi comunicate direcţiilor generale de statistica judeţene şi a municipiului Bucureşti la termenele şi pe formularele stabilite de Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice.
    Comunicarea datelor centralizate se va face sub semnătura primarului şi a secretarului unităţii administrativ-teritoriale.
    La verificarea şi analiza datelor centralizate pe localitate pot fi consultaţi specialiştii de la circumscripţiile sanitar-veterinare, de la punctele de insamantari artificiale, centrele agricole comunale şi de la oficiile judeţene pentru cadastru şi organizarea teritoriului, precum şi de la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, în legătura cu datele de care dispun.
    Datele privind producţia vegetala şi animala (capitolele 11 şi 12) se stabilesc numai pentru gospodăriile populaţiei cu domiciliul în localitate prin calcule efectuate la nivelul localităţii pe baza datelor centralizate înscrise în capitole din Registrul agricol Partea a II-a şi a datelor culese cu ajutorul sondajelor.

    CAP. 11
    Producţia vegetala

    Datele privind suprafaţa cultivată, pe culturi, se iau din capitolul 4.
    Producţia medie la hectar se înscrie pe baza rezultatelor sondajelor efectuate la un număr de gospodării a căror suprafaţa cultivată reprezintă 10-15% din suprafaţa culturii respective pe total localitate.
    Sondajul şi completarea chestionarului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme tehnice se efectuează în termen de 5-10 zile de la încheierea recoltarii fiecărei culturi.
    La efectuarea sondajului şi completarea chestionarului privind producţia obţinută vor fi antrenaţi şi specialişti de la centrele agricole.
    De exemplu:
    ──────────
    Gospodăriile populaţiei din localitatea A au cultivat cu grâu 420 ha. A fost selectat un eşantion de 21 de gospodării care au cultivat 56 ha, adică 13,3% din suprafaţa totală cultivată cu grâu.
    Specialistul anchetator va completa chestionarul-model prezentat în anexa nr. 1, astfel:

┌─────┬──────────────────────────┬───────────┬────────────┬────────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Suprafaţa│cultivată │ Producţia obţinută │
│crt. │ capului gospodăriei │ ha │ ari │ (kg) │
├─────┼──────────────────────────┼───────────┴────────────┼────────────────────┤
│ A │ B │ 1 │ 2 │
├─────┼──────────────────────────┼───────────┬────────────┼────────────────────┤
│ 1. │ Avram T. Ion │ 1 │ 25 │ 3.500 │
├─────┼──────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤
│ 2. │ Marius A. Pop │ 0 │ 75 │ 1.950 │
├─────┼──────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤
│ . │ │ │ │ │
│ . │ │ │ │ │
│ . │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤
│21. │ │ 1 │ 75 │ 5.250 │
├─────┼──────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ Total: │ 56 │ 25 │ 159.600 │
└─────┴──────────────────────────┴───────────┴────────────┴────────────────────┘


    Producţia medie la hectar pe esantionul format din cele 21 de gospodării se determina după cum urmează:

         159.600 = 2.837,33 ≈\'98 2.837 kg/ha
     Pm ─────────
          56,25


    In capitolul 11 pe rândul 01 se înscrie 420 ha în coloana "Suprafaţa cultivată" şi 2.837 kg în coloana "Producţia medie".
    In coloana "Producţia totală" se înscrie rezultatul inmultirii:
    2.837 x 420 = 1.191.540 kg, adică 1.191,5 tone.
    In acest mod se procedează pentru toate culturile.
    Pentru producţia de fructe indicatorii de calcul sunt "Numărul pomilor pe rod" şi "Producţia de fructe pe un pom"; se procedează potrivit exemplului prezentat mai sus.

    CAP. 12
    Producţia animala

    Se vor raporta date pentru principalele produse animale obţinute de gospodăriile populaţiei. Producţia animala se determina pe baza efectivelor de animale şi a producţiei medii stabilite prin sondaje.
    In subcapitolul 12.1 rând 01, 04, 07 şi 10 la numărul de animale sacrificate se vor trece datele din capitolul 8 "Evoluţia efectivului de animale în gospodăriile populaţiei" (rândurile 05, 18, 25 şi 32 pentru speciile respective). Pe rândurile 3, 6, 9 şi 12 se va înregistra greutatea totală a animalelor sacrificate, exprimată în tone greutate vie.
    In subcapitolul 12.2 rând 13 se va înscrie numărul mediu de vaci şi bivoliţe, calculat ca medie aritmetica simpla, respectiv se va aduna numărul de vaci şi bivoliţe existent la începutul anului şi cel de la sfârşitul anului şi se va împărţi la 2. Datele de la începutul anului şi cele de la sfârşitul anului se vor extrage din centralizatorul pe comuna - capitolul 7 "Animale domestice Situaţia la începutul anului."
    Pe rândul 17 se va înscrie cantitatea de lapte consumată, în medie, de un vitel în cursul anului raportat, stabilită prin apreciere în funcţie de rasa, destinaţia vitelului (producţie sau ingrasare), starea sanitar-veterinara a femelelor-matca, posibilităţile de furajare din gospodării şi de modul de alaptare (supt natural sau la galeata).
    Pe rândul 18 se va înscrie cantitatea totală de lapte consumată de vitel prin înmulţirea cantităţii medii stabilite ca fiind consumată de un vitel (rând 17) cu numărul viteilor obţinuţi în cursul anului (capitolul 8 "Evoluţia efectivelor de animale", rând 01).
    In subcapitolele 12.3 şi 12.4, rândurile 19 şi 22, se va înscrie numărul oilor şi caprelor mulse, care se va stabili diminuându-se efectivul de oi fatatoare, mioare si, respectiv, capre, existent la începutul anului, cu numărul animalelor moarte în cursul anului, calculat pe baza indicelui de mortalitate.
    Pe rândul 25 subcapitolul 12.5 se va înscrie numărul oilor tunse, care se va calcula scăzându-se din efectivul total de ovine de la începutul anului numărul ovinelor adulte moarte în cursul anului, stabilit pe baza indicelui de mortalitate, şi al celor vândute.
    Pe rândul 28 subcapitolul 12.6 la numărul pasarilor care au ouat se vor înregistra toate femelele ouatoare din speciile de păsări domestice, respectiv gaini, rate, gaste, curci şi bibilici.
    Datele se vor stabili cu ajutorul mediei aritmetice simple pe baza numărului pasarilor ouatoare de la începutul şi sfârşitul anului, împărţit la 2. Datele de la începutul şi sfârşitul anului se vor extrage din centralizatorul pe comuna - capitolul 7 "Animale domestice - Situaţia la începutul anului" (rândul 29).
    Pentru numărul familiilor de albine de la care s-a extras miere (rândul 31) sursa în baza căreia se vor stabili datele este situaţia centralizata din Registrul agricol privind numărul familiilor de albine (capitolul 7, rândul 30) din care se scade numărul familiilor dispărute pana la începutul primului cules. Proporţia familiilor de albine dispărute este în funcţie de intensitatea iernii, condiţiile de hranire, situaţia sanitară (frecventa şi intensitatea epizootiilor).
    Aprecierile privind proporţia familiilor de albine dispărute în iarna şi a producţiei medii pe familie de albine se vor face împreună cu apicultorii din comuna.
    De asemenea, se vor utiliza şi informaţiile culese prin sondaj de la gospodării.
    Pe rândul 33 se va înscrie producţia totală de miere extrasa, stabilită în funcţie de producţia medie apreciată de organele tehnice zooveterinare în colaborare cu apicultorii din comuna, membri ai asociaţiilor crescătorilor de albine, precum şi din informaţiile culese prin sondaj de la gospodării.
    Autorităţile administraţiei publice locale vor organiza, cu ocazia înscrierii datelor în Registrul agricol, sondaje pentru culegerea de la gospodăriile populaţiei a informaţiilor cu privire la producţia animala.
    Sondajul se va efectua la 5% din numărul total al gospodariilor populaţiei, ceea ce înseamnă ca din 20 de gospodării se alege una. Selectarea se va face pe baza Registrului agricol în care gospodăriile sunt înscrise în ordinea numărului casei. Pentru a se evita cuprinderea repetată a aceloraşi gospodării se va proceda astfel:
    - pentru anul 2001 se aleg gospodăriile înscrise în Registrul agricol la nr. 1, 21, 41, 61... etc.;
    - pentru anul 2002 - gospodăriile nr. 3, 23, 43, 63... etc.;
    - pentru anul 2003 - gospodăriile nr. 5, 25, 45, 65... etc.;
    - pentru anul 2004 - gospodăriile nr. 7, 27, 47, 67... etc.;
    - pentru anul 2005 - gospodăriile nr. 9, 29, 49, 69... etc.
    Informaţiile ce se obţin de la gospodăriile selectate se înscriu într-un chestionar potrivit modelului cuprins în anexa nr. 2 la prezentele norme tehnice.
    Datele culese de la gospodăriile cuprinse în sondaj vor fi utilizate pentru determinarea producţiei pe total comuna, oraş, municipiu, astfel:
    a) pe rândul "Total pentru gospodăriile cuprinse în sondaje" se completează suma datelor înscrise în fiecare coloana;
    b) se calculează nivelul mediu al indicatorilor prin împărţirea datelor de pe rândul "Total", după cum urmează:
    col. 2: col. 1 - pentru greutatea medie la sacrificare a bovinelor;
    col. 4: col. 3 - pentru greutatea medie la sacrificare a porcinelor;
    col. 6: col. 5 - pentru greutatea medie la sacrificare a ovinelor;
    col. 8: col. 7 - pentru greutatea medie la sacrificare a caprinelor;
    col. 10: col. 9 - pentru producţia medie de lapte de vacă şi bivolita;
    col. 12: col. 11 - pentru producţia medie de lapte de oaie;
    col. 14: col. 13 - pentru producţia medie de lapte de capra;
    col. 16: col. 15 - pentru producţia medie de lâna;
    col. 18: col. 17 - pentru producţia medie de oua;
    c) rezultatele obţinute prin calculele menţionate la lit. b) privind nivelurile medii se înscriu în capitolul 12 din centralizatorul Registrului agricol pe rândurile 02, 05, 08, 11, 14, 20, 23, 26 şi 29;
    d) extinderea datelor se face potrivit indicaţiilor de calcul din capitolul 12.


    ANEXA 1
    la normele tehnice

    Judeţul .......................................................
    Comuna/oraşul/municipiul .........................

                              CHESTIONAR
        privind producţia vegetala obţinută de gospodăriile populaţiei
                        în anul ........

┌──────┬────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Nu- │ Culturile*) │
│gos- │me- ├───────────┬────────────┬─────────────┬────────────────┬──────────┤
│po- │le │Grâu+secara│Orz+Orzoaica│Prorumb boabe│Floarea-soarelui│ │
│dariei│ ├────┬──────┼────┬───────┼────┬────────┼────┬───────────┼────┬─────┤
│ │si │Su- │Pro- │Su- │Pro- │Su- │Pro- │Su- │Producţia │ │ │
│ │pre-│pra │duc- │pra-│duc- │pra-│duc- │pra-│ (t) │ │ │
│ │nu- │fata│tia │fata│tia │fata│tia │fata│ │ │ │
│ │mele│(ha)│(t) │(ha)│(t) │(ha)│(t) │(ha)│ │ │ │
├──────┼────┼────┼──────┼────┼───────┼────┼────────┼────┼───────────┼────┼─────┤
│ A │ B │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├──────┼────┼────┼──────┼────┼───────┼────┼────────┼────┼───────────┼────┼─────┤
│..... │....│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│..... │....│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│..... │....│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┴────┴────┼──────┼────┼───────┼────┼────────┼────┼───────────┼────┼─────┤
│Total pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│gospadariile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cuprinse în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sondaj │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴──────┴────┴───────┴────┴────────┴────┴───────────┴────┴─────┘


------------
    *) Se vor înscrie culturile existente în cadrul localităţii, în ordinea existenta în Registrul agricol.


    ANEXA 2
    la normele tehnice


    Judeţul .............................
    Comuna/oraşul/municipiul.............


┌──────┬──────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┬──────────────┐
│ │ │ Bovine │ Porcine │ Ovine │ Caprine │ Lapte de vaca │ Lapte de oaie │Lapte de capra │ Lana │ Oua │
│ │ │ │ │ │ │ si bivolita │ │ │ │ │
│Numa─ │ ├──────┬──────┼──────┬──────┼──────┬──────┼──────┬──────┼─────┬─────────┼─────┬─────────┼─────┬─────────┼─────┬─────────┼────┬─────────┤
│rul │ Numele si │Nr. │Greu─ │Nr. │Greu─ │Nr. │Greu─ │Nr. │Greu─ │Nr. │Productia│ Nr. │Productia│ Nr. │Productia│ Nr. │Productia│Nr. │Productia│
│gos─ │ prenumele │ani─ │tate │ani─ │tate │ani─ │tate │ani─ │tate │vaci │ totala │ oi │ totala │capre│ totala │ovine│ totala │pa─ │ totala │
│poda─ │proprietarului│male │tota─ │male │tota─ │male │tota─ │male │tota─ │si │ de │mulse│ de │mulse│ de │tunse│ (kg) │sari│ (buc.) │
│riei │ │sacri─│la │sacri─│la │sacri─│la │sacri─│la │bivo─│ lapte │ │ lapte │ │ lapte │ │ │oua─│ │
│ │ │fi─ │in viu│fi─ │in viu│fi─ │in viu│fi─ │in viu│lite │ muls │ │ muls │ │ muls │ │ │toa─│ │
│ │ │cate │(kg) │cate │(kg) │cate │(kg) │cate │(kg) │mulse│ (l) │ │ (l) │ │ (l) │ │ │re │ │
├──────┼──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────┼─────────┤
│ A │ B │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │ 18 │
├──────┼──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────┼─────────┤
│ 1.│ Petru I. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ Nicolae │ 2 │ 870 │ 1 │ 130│ 5 │ 75 │ ─ │ ─ │ 1 │ 1.800 │ 10 │ 300 │ │ ─ │ 12 │ 42 │ 15│ 1.250 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 21.│ Marin T. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ Ion │ ─ │ ─ │ 2 │ 300│ ─ │ ─ │ 1 │ 8 │ 1 │ 1.900 │ ─ │ ─ │ │ 320 │ ─ │ ─ │ 10│ 1.020 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 41.│ Tanase V. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ Ion │ ─ │ ─ │ 1 │ 90│ 2 │ 40 │ 1 │ 35 │ ─ │ ─ │ 5 │ 120 │ │ 275 │ 5 │ 15 │ 12│ 900 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 501.│ Adam Petre │ 1 │ 70 │ 1 │ 110│ ─ │ ─ │ ─ │ ─ │ 1 │ 2.050 │ ─ │ ─ │ │ ─ │ ─ │ ─ │ 7│ 630 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ ...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.721.│ Ilie P. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ Vasile │ ─ │ ─ │ ─ │ ─ │ 2 │ 70 │ 2 │ 15 │ ─ │ ─ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┴──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼─────┼─────────┼────┼─────────┤
│ Total pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│gospodariile cuprinse│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ in sondaj │ 12 │3.110 │ 65 │ 7.520│ 34 │ 784 │ 18 │ 310 │ 36 │ 72.140 │ 76 │ 2.280 │ 22 │ 6.350 │ 90 │ 265 │ 820│ 79.885 │
└─────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────┴─────────┴─────┴─────────┴─────┴─────────┴─────┴─────────┴────┴─────────┘


                                --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016