Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 71 din 17 februarie 2005  privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de serviciile publice de asistenţă socială cu furnizorii de servicii sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 71 din 17 februarie 2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de serviciile publice de asistenţă socială cu furnizorii de servicii sociale

EMITENT: Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 176 din 1 martie 2005
    Având în vedere prevederile art. 12 alin. (3), (4) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 17 din Hotărârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de serviciile publice de asistenţă socială cu furnizorii de servicii sociale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Contractul pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de serviciile publice de asistenţă socială cu furnizorii de servicii sociale, va cuprinde cel puţin clauzele prevăzute în modelul de contract.
    (2) Prin negociere între părţi, contractul pentru acordarea de servicii sociale poate cuprinde şi clauze specifice, fără încălcarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 3
    Părţile contractante vor modifica şi vor completa, după caz, contractele pentru acordarea de servicii sociale aflate în desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, în conformitate cu modelul de contract, până la data de 31 iunie 2005.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                    Ministrul muncii,
                    solidarităţii sociale şi familiei,
                    Gheorghe Barbu

    Bucureşti, 17 februarie 2005.
    Nr. 71.

    ANEXA 1

    CONTRACT
    pentru acordarea de servicii sociale

       Părţile contractante:
       1. ........................................................................................,
                             (denumirea serviciului public de asistenţă socială)
    denumit în continuare autoritatea contractantă, cu sediul în .................................,
    judeţul/sectorul ..................., codul de înregistrare fiscală nr. ..............., contul
    nr. ............ deschis la Trezoreria ........................., conform Hotărârii Consiliului
    Judeţean/Hotărârii Consiliului Local .............. privind .................... nr. ..../....,
    reprezentat prin dl/dna ............................, având funcţia de .......................,
    în calitate de ...............................................................................;
       şi
       2. ........................................................................................,
                             (numele întreg al furnizorului de servicii sociale)
    acronim ..................., cu sediul în ......................., str. .......................
    nr. ..........., judeţul/sectorul ..................., denumit în continuare furnizor, codul de
    înregistrare fiscală nr. ......, contul nr. ......... deschis la Trezoreria/Banca ............,
    certificat de acreditare seria .......... nr. ........., reprezentat de dl/dna ...............,
    în calitate de ............................................................,
       convin asupra următoarelor:
       1. Definiţii:
       1.1. contract de furnizare de servicii sociale - actul juridic ce reprezintă acordul de
    voinţă al celor două părţi, încheiat între serviciul public de asistenţă socială, în calitate
    de autoritate contractantă, şi un furnizor autorizat de servicii sociale, în calitate de
    furnizor;
       1.2. serviciile sociale - un ansamblu de măsuri şi acţiuni realizate pentru a răspunde
    nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii şi depăşirii unor
    situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, pentru prezervarea autonomiei şi
    protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru
    promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii, definite în condiţiile
    prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu
    modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
       1.3. forţa majoră - un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează
    greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului şi
    care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului;
       1.4. zi - zi calendaristică; an - 365 de zile
       2.*) Obiectul contractului
       2.1. Obiectul contractului îl constituie acordarea următoarelor servicii:
       a) ........................................................................................;
       b) ....................................................................................... .
       *) Descrierea serviciilor sociale acordate va fi conform caietului de sarcini şi poate fi
    prevăzută cu acordul părţilor în anexa la contract.
       3. Costurile serviciilor sociale
       3.1.*) Costul total al serviciilor sociale furnizate ..................................... .
       3.2.**) Defalcarea costului total pe fiecare tip de serviciu şi pentru fiecare tip de
    beneficiar .................................................................................. .
       *) Costul total se obţine prin înmulţirea costului mediu estimat pe caz cu numărul de
    beneficiari estimat.
       **) Detalierea costurilor va fi conform caietului de sarcini şi poate fi prevăzută cu
    acordul părţilor în anexa la contract.
       4.*) Modalităţi de plată
       *) În cazul în care se vor efectua plăţi de către autoritatea contractantă, acestea vor
    respecta pct. 4.1 şi 4.2 şi vor fi conforme Termenilor de referinţă.
       4.1.**) Autoritatea contractantă are obligaţia de a efectua plata către furnizor în termenul
    convenit de la emiterea facturii de către furnizor. Plăţile în valută se vor efectua prin
    respectarea prevederilor legale.
       **) Se precizează termenul de plată de la emiterea facturii şi, după caz, graficul de plată.
       4.2.***) Autoritatea contractantă are dreptul de a acorda avans furnizorului, dacă acesta
    solicită, numai contra unei scrisori de returnare a avansului şi numai în limita valorică
    prevăzută de lege.
       ***) În cazul în care prevede acordarea de avans, se precizează cuantumul avansului,
    procedura de solicitare a acestuia, situaţiile în care se pot solicita plăţi în avans.
       5.*) Durata contractului
       5.1. Durata contractului este de la data de .............. până la data de .............. şi
    poate fi prelungit în condiţiile legii.
       *) Durata contractului asigură sustenabilitatea serviciului/serviciilor contractat/e.
       6. Drepturile autorităţii contractante:
       6.1. De a primi de la furnizor rapoarte*) cu privire la acordarea serviciilor sociale care
    fac obiectul prezentului contract;
       *) Conform Termenilor de referinţă.
       6.2. de a monitoriza acordarea serviciilor sociale în conformitate cu cerinţele prezentului
    contract;
       6.3. de a utiliza date denominalizate în scopul întocmirii de statistici, pentru dezvoltarea
    serviciilor sociale;
       6.4. de acces, conform legii, la informaţii personale cu privire la beneficiarii serviciilor
    sociale care fac obiectul prezentului contract;
       6.5.**) .................................................................................. .
       **) Se va completa cu drepturile specifice, în funcţie de obiectul material la care face
    referire contractul: spaţii/resurse umane/mijloace financiare/alte bunuri şi servicii.
       7. Obligaţiile autorităţii contractante:
       7.1.*) să acorde furnizorului, după caz, spaţii/resurse umane/mijloace financiare/alte
    bunuri şi servicii, în vederea susţinerii acordării tipurilor de servicii sociale prevăzute în
    prezentul contract;
       *) Conform Termenilor de referinţă.
       7.2. să verifice modul de acordare a serviciilor sociale, pentru a stabili conformitatea lor
    cu prevederile din propunerea tehnică şi din Termenii de referinţă;
       7.3. să verifice utilizarea eficientă a spaţiilor/resurselor umane/mijloacelor
    financiare/altor bunuri şi servicii acordate furnizorului, în vederea furnizării serviciilor
    sociale prevăzute în contract;
       7.4. să informeze furnizorul cu privire la modificările legislative apărute în timpul
    derulării prezentului contract;
       7.5. să respecte, conform legii, confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor primite
    de la furnizor şi să asigure securizarea acestor date;
       7.6. să asigure accesul furnizorului la baza de date pe care o deţine referitor la
    furnizorii de servicii sociale, în situaţia în care aceste date sunt necesare soluţionării
    cazurilor aflate în evidenţa serviciului care face obiectul contractului, şi să asigure
    securizarea acestora;
       7.7. să asigure furnizorului îndrumare metodologică cu privire la domeniul serviciilor
    sociale;
       7.8.*) .....................................................................................
       *) Se va completa cu obligaţiile specifice, în funcţie de obiectul material la care face
    referire contractul: spaţii/resurse umane/mijloace financiare/alte bunuri şi servicii.
       8. Drepturile furnizorului:
       8.1.*) de a primi, după caz, spaţii/resurse umane/mijloace financiare/alte bunuri şi
    servicii, în vederea susţinerii acordării tipurilor de servicii sociale prevăzute în prezentul
    contract;
       *) Conform Termenilor de referinţă.
       8.2. de a primi din partea autorităţii contractante îndrumare metodologică;
       8.3. de a participa la şedinţele autorităţii contractante în cadrul cărora se iau decizii cu
    impact asupra serviciilor sociale care fac obiectul prezentului contract;
       8.4. de a fi consultat în elaborarea strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale,
    conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
       8.5. de a utiliza date denominalizate, în scopul întocmirii de statistici pentru dezvoltarea
    serviciilor sociale.
       8.6.*) .....................................................................................
       *) Se va completa cu drepturile specifice, în funcţie de obiectul material la care face
    referire contractul: spaţii/resurse umane/mijloace financiare/alte bunuri şi servicii.
       9. Obligaţiile furnizorului:
       9.1. să întocmească planurile individualizate de asistenţă şi îngrijire şi, după caz,
    planurile de intervenţie ale beneficiarilor;
       9.2. să acorde serviciile sociale respectând standardele de calitate privind serviciile
    sociale şi în conformitate cu propunerea tehnică din caietul de sarcini;
       9.3. să transmită autorităţii contractante rapoartele convenite*) privind acordarea
    serviciilor sociale care fac obiectul prezentului contract, rapoarte care conţin detalii
    privind implementarea planurilor individualizate/de intervenţie;
       *) Conform Termenilor de referinţă.
       9.4. să respecte, conform legii, confidenţialitatea datelor şi informaţiilor în legătură cu
    obiectul prezentului contract;
       9.5.*) ....................................................................................;
       9.6. să comunice Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului cazurile
    care necesită intervenţie de urgenţă şi pe care nu poate să le soluţioneze;
       *) Se va completa cu obligaţiile specifice, în funcţie de obiectul material la care face
    referire contractul: spaţii/resurse umane/mijloace financiare/alte bunuri şi servicii.
       10. Asigurarea bunei execuţii a contractului
       10.1. Furnizorul are obligaţia de a asigura autoritatea contractantă privind buna execuţie a
    contractului.
       10.2*) Modalitatea de asigurare a bunei execuţii a contractului este convenită de părţi
    ...............................................................................................
       *) Se precizează modalitatea de asigurare a bunei execuţii a contractului conform Termenilor
    de referinţă.
       11. Caracterul confidenţial al contractului
       11.1. Caracterul confidenţial al tuturor informaţiilor cu privire la prezentul contract este
    conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, Legii
    nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate şi Legii nr. 677/2001 pentru protecţia
    persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
    acestor date.
       11.2. O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
       - de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara
    acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;
       - de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de
    derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
       11.3. Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea
    contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare
    în vederea îndeplinirii contractului.
       11.4. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii
    referitoare la contract, dacă:
       - informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la
    cealaltă parte contractantă; sau
       - informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi
    contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
       - partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.
       12. Condiţii de furnizare a serviciilor sociale
       12.1. Condiţiile de furnizare a serviciilor sociale respectă cerinţele prevăzute în Termenii
    de referinţă.
       12.2. Serviciile sociale se vor acorda în conformitate cu standardele de calitate specifice,
    reglementate de legislaţia în vigoare.
       12.3*) ......................... (alte condiţii) ...........................................
       *) Se vor prezenta condiţiile specifice de furnizare a serviciilor sociale, de exemplu:
       - acordarea serviciilor sociale, cu respectarea convenţiilor anterior încheiate de părţi (cu
    Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, federaţii de furnizori,
    .........), privind acordarea serviciilor sociale, cu respectarea strategiilor locale/regionale
    de asistenţă socială;
       - acordarea cu prioritate a serviciilor sociale beneficiarilor din unitatea
    administrativ-teritorială respectivă;
       - acordarea de servicii sociale în mod tarifat sau gratuit.
       13.*) Subcontractarea
       13.1. Furnizorul poate/nu poate subcontracta părţi din activităţile componente ale
    serviciilor sociale.
       13.2. Activităţile subcontractate vor fi realizate de către alţi furnizori de servicii
    sociale acreditaţi, fără să fie afectate derularea serviciilor şi interesul superior al
    beneficiarului.
       13.3. Contractele cu subcontractanţii se vor realiza în aceleaşi condiţii cuprinse în
    contractul semnat cu autoritatea contractantă (inclusiv condiţia ca subcontractanţii să fie
    acreditaţi conform legii).
       13.4. Furnizorul este deplin răspunzător faţă de autoritatea contractantă pentru modul în
    care subcontractantul îşi îndeplineşte partea sa din contractul de subcontractare.
       13.5. Subcontractantul este pe deplin răspunzător faţă de furnizor pentru modul în care îşi
    îndeplineşte partea sa din contract.
       13.6. Furnizorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor dacă aceştia nu
    îşi îndeplinesc partea lor din contract.
       *) Subcontractarea reprezintă o formă prin care se poate asigura continuitatea acordării
    serviciilor sociale beneficiarilor.
       14.*) Cesiunea
       14.1. Furnizorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate
    prin contract, fără să obţină în prealabil acordul scris al achizitorului.
       14.2. Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau
    orice alte obligaţii asumate prin contract.
       *) Cesionarea reprezintă o formă prin care se poate asigura continuitatea acordării
    serviciilor sociale beneficiarilor.
       15. Amendamente
       15.1. Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni
    modificarea clauzelor acestuia prin act adiţional numai în cazul apariţiei unor circumstanţe
    care lezează interesele legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data
    încheierii contractului.
       16. Comunicări
       16.1. Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract,
    trebuie să fie transmisă în scris.
       16.2. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în
    momentul primirii.
       16.3. Furnizorul va comunica în termen de 30 de zile orice modificare cu privire la datele,
    informaţiile şi documentele care au stat la baza semnării prezentului contract.
       16.4. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau
    e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
       17. Forţa majoră
       17.1. Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
       17.2. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin
    prezentul contract pe toată perioada în care aceasta acţionează.
       17.3. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar
    fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia;.
       17.4. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte
    părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la
    dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
       17.5. Orice împrejurare independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării
    contractului, care împiedică executarea acestuia şi este invocată în termen de 6 luni, este
    considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă.
       17.6. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6
    luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a
    prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
       18. Rezilierea contractului
       18.1. Constituie motiv de reziliere a contractului următoarele:
       a) nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi;
       b) încălcarea de către furnizor a prevederilor legale cu privire la serviciile sociale, dacă
    este invocată de autoritatea contractantă;
       c) retragerea sau anularea de către organele de drept a autorizaţiei de funcţionare,
    expirarea valabilităţii acesteia ori limitarea domeniului de activitate pentru care furnizorul
    a fost acreditat, în situaţia în care această limitare afectează acordarea serviciilor
    prevăzute de prezentul contract, precum şi suspendarea sau retragerea acreditării;
       d) schimbarea obiectului de activitate al furnizorului, în măsura în care este afectată
    acordarea serviciilor prevăzute în prezentul contract.
       18.2. Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de
    servicii în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute
    la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea prevederilor acestuia în aşa
    măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
       19. Încetarea contractului:
       19.1. Constituie motiv de încetare a contractului următoarele:
       a) expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul;
       b) acordul părţilor privind încetarea contractului;
       c) obiectul contractului a fost atins;
       d) hotărârea definitivă şi irevocabilă a unei instanţe judecătoreşti;
       e) încetarea activităţii furnizorului prin desfiinţare, lichidare, dizolvare;
       f) forţa majoră, dacă este invocată.
       20. Penalităţi. Daune:
       20.1.*) ....................................................................................
       *) conform Termenilor de referinţă.
       20.2.*) ....................................................................................
       *) În funcţie de natura serviciilor sociale ce fac obiectul prezentului contract, se vor
    preciza daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, exigibile de către o parte
    în cazul nerespectării culpabile a prevederilor prezentului contract de către cealaltă parte.
       21. Soluţionarea litigiilor
       21.1. Litigiile născute în legătură cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori
    alte pretenţii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de
    soluţionare pe cale amiabilă.
       21.2. Dacă după 15 zile de la începerea acestor proceduri neoficiale autoritatea
    contractantă şi furnizorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală,
    fiecare poate solicita comisiei de mediere socială mijlocirea soluţionării divergenţelor sau se
    poate adresa instanţelor judecătoreşti competente.
       22. Dispoziţii finale
       22.1. Prevederile prezentului contract se vor completa cu prevederile legislaţiei în vigoare
    în domeniu.
       22.2. Limba care guvernează prezentul contract este limba română.
       22.3. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
       22.4. Prezentul contract de furnizare a serviciilor sociale în cadrul sistemului de
    asistenţă socială a fost încheiat la sediul autorităţii contractante în (.........) exemplare,
    câte (........) pentru fiecare parte contractantă.
       23. Documentele contractului
       23.1. Documentele prezentului contract sunt:
       a) hotărârea consiliului local/hotărârea consiliului judeţean privind acordul referitor la
    încheierea prezentului contract;
       b) termenii de referinţă;
       c) bugetul serviciului social acordat de furnizor/bugetul unităţii de asistenţă socială;
       d) lista cuprinzând subcontractanţii, cu datele de recunoaştere ale acestora, precum şi
    contractele încheiate cu aceştia;
       e) standardele de calitate;
       f) alte anexe la contract.

                   Furnizor, Autoritatea contractantă,
    ........................................ ........................................
    (numele şi funcţia persoanei/persoanelor (numele şi funcţia persoanei/persoanelor
       autorizată/autorizate să semneze) autorizată/autorizate să semneze)
       .................................. ..................................
                  (semnătura) (semnătura)
       .................................. ..................................
                     (data) (data)


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016