Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 71 din 14 noiembrie 2008  pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 71 din 14 noiembrie 2008 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

EMITENT: SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 29 decembrie 2008
Pentru aplicarea prevederilor:
- <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile ulterioare;
- <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.224/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
în temeiul:
- <>art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- art. 15 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotãrârea Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii nr. 0119/2002,

directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Instrucţiunile de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Disponibilizarea bunurilor în vederea valorificãrii se aprobã de cãtre:
a) directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru activele fixe din domeniile telecomunicaţii şi tehnologia informaţiei;
b) prim-adjunctul directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele din domeniul tehnologiei informaţiei;
c) adjunctul economic al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru activele fixe, materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele, altele decât cele din domeniile telecomunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei;
d) adjunctul tehnic al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale - pentru materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele din domeniul telecomunicaţiilor.
(2) Raportul de disponibilizare (al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 la instrucţiuni) nu se supune vizei pentru control financiar preventiv la nivelul ordonatorului principal de credite.
ART. 3
(1) Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Începând cu aceeaşi datã se abrogã:
a) Ordinul directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 61/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice privind valorificarea bunurilor materiale disponibilizate din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale*) cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) art. II din Ordinul directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 32/2004 pentru modificarea şi completarea unor acte normative interne din domeniul economico-financiar*);
c) Dispoziţia şefului Direcţiei economice şi financiar-contabile nr. 5/2005*).


────────────
*) Ordinele directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 61/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nr. 32/2004 şi Dispoziţia şefului Direcţiei economice şi financiar-contabile nr. 5/2005 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

ART. 4
Ordinul va fi postat în Sistemul de Management al Documentelor (DMS) şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
Şefii implicaţi în organizarea şi desfãşurarea procedurilor de valorificare a bunurilor vor dispune mãsuri de studiere şi aplicare a prevederilor prezentului ordin de cãtre personalul din subordine, în pãrţile care îl privesc.

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş

Bucureşti, 14 noiembrie 2008.
Nr. 71.

ANEXĂ



INSTRUCŢIUNI
de aplicare a Regulamentului privind organizarea
şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea
bunurilor aflate în administrarea
Serviciului de Telecomunicaţii Speciale


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se efectueazã prin unitãţile militare ai cãror şefi au calitatea de ordonatori de credite.
ART. 2
(1) Valorificarea bunurilor se face prin:
a) licitaţie, selecţie de oferte de preţ sau negociere directã;
b) valorificare directã, fãrã organizare de licitaţie;
c) transmitere fãrã platã la alte instituţii publice, în condiţiile legii.
(2) Algoritmul desfãşurãrii procedurilor de valorificare a bunurilor este prezentat în anexa nr. 1.
ART. 3
Bunurile, cu excepţia activelor fixe care aparţin domeniului public al statului, a clãdirilor şi terenurilor, aflate în stare de funcţionare, indiferent de durata de folosinţã, dacã nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cele scoase din funcţiune sau în stare de nefuncţionare, precum şi cele declasate sau rezultate în urma casãrii, pot fi valorificate dupã aprobarea disponibilizãrii.

CAP. II
Disponibilizarea bunurilor materiale în vederea valorificãrii

ART. 4
(1) Pentru disponibilizarea bunurilor materiale, şefii compartimentelor de specialitate din unitãţile deţinãtoare întocmesc rapoarte în care descriu bunurile şi justificã necesitatea disponibilizãrii, pe care le înainteazã şefilor de unitãţi.
(2) Rapoartele vor fi însoţite de tabele cu principalele caracteristici ale bunurilor materiale, cu urmãtoarele date:
a) denumirea bunurilor;
b) marca;
c) valoarea de inventar;
d) anul fabricaţiei;
e) data intrãrii în folosinţã;
f) durata normalã de funcţionare;
g) durata efectivã de funcţionare;
h) numãrul reparaţiilor şi felul lor;
i) alte date, dupã caz.
(3) Şefii unitãţilor teritoriale şi complementare înainteazã unitãţilor centrale cu atribuţii de înzestrare rapoartele prin care solicitã aprobarea pentru disponibilizare.
ART. 5
(1) Aprobarea disponibilizãrii se solicitã, prin raport, de şefii unitãţilor centrale cu atribuţii de înzestrare, atât pentru bunurile materiale din gestiunile proprii, cât şi pentru cele de resort din unitãţile centrale, teritoriale şi complementare (modelul este prezentat în anexa nr. 2).
(2) În raportul de disponibilizare se propune şi procedura de valorificare a bunurilor conform prevederilor art. 2.
ART. 6
Dupã aprobare, rapoartele se înapoiazã unitãţii deţinãtoare pentru pregãtirea bunurilor materiale în vederea începerii procedurii de valorificare.

CAP. III
Valorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

ART. 7
Bunurile scoase din funcţiune se valorificã prin licitaţie conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.224/2008 , denumit în continuare Regulament.
ART. 8
(1) Evaluarea bunurilor în vederea valorificãrii prin licitaţie se face în conformitate cu metodologia prevãzutã în anexa nr. 3.
(2) Modelele unor documente care se întocmesc de comisiile de evaluare şi de licitaţie sunt prezentate în anexele nr. 4-8.

CAP. IV
Valorificarea bunurilor prin selecţie de oferte de preţ sau negociere directã

ART. 9
Selecţia de oferte de preţ se organizeazã pentru valorificarea bunurilor din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, menţionate la art. 9 alin. (3) din Regulament.
ART. 10
Unitatea militarã deţinãtoare a bunurilor ce urmeazã a fi valorificate va solicita oferte de preţ (modelul este prezentat în anexa nr. 9) de la cel puţin trei ofertanţi acreditaţi în comercializarea unor asemenea bunuri.
ART. 11
(1) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul unitãţii militare, pânã la data şi ora precizate în caietul de sarcini, în plic închis şi sigilat, semnate de ofertanţii interesaţi, şi se pãstreazã sub cheie pânã la data stabilitã pentru deschiderea plicurilor în prezenţa membrilor comisiei. Dupã deschiderea ofertelor nu vor avea loc niciun fel de negocieri între pãrţi cu privire la oferta de preţ fãcutã, iar comisia va întocmi un proces-verbal în care se vor menţiona datele din acestea şi va face evaluarea lor prin simplã apreciere, desemnându-se ofertantul câştigãtor.
(2) În situaţia în care mai multe oferte au aceeaşi valoare (cea mai mare), se negociazã preţul de vânzare cu aceşti ofertanţi, desemnându-se câştigãtor cel care, în urma negocierii, oferã preţul cel mai mare.
ART. 12
Contractul de vânzare-cumpãrare va fi încheiat cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.
ART. 13
Dacã în termenul menţionat au fost fãcute numai douã oferte, bunurile vor fi valorificate prin vânzare ofertantului care a prezentat preţul cel mai avantajos, astfel cum s-a menţionat mai sus.
ART. 14
Dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, bunurile se vor putea valorifica cãtre acesta, prin negociere directã.
ART. 15
(1) Negocierea directã se executã, atât în cadrul licitaţiilor (atunci când în etapa a treia se prezintã un singur ofertant), al selecţiilor de ofertã, când existã un singur ofertant, cât şi în cazul bunurilor rãmase nevalorificate în urma derulãrii procedurilor menţionate.
(2) Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele pãrţi, care va constitui temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.

CAP. V
Valorificarea directã a bunurilor fãrã organizare de licitaţie

ART. 16
(1) Structurile din coordonarea persoanelor menţionate la art. 2 alin. (1) din ordin care au obţinut aprobarea pentru procedura de valorificare directã a unor bunuri, fãrã organizare de licitaţie, vor transmite producãtorilor sau altor ofertanţi tipurile şi cantitãţile care sã fie schimbate cu alte bunuri noi, similare, având cel puţin aceiaşi parametri. Bunurile valorificate prin schimb pot reprezenta, dupã caz, plata sau parte din plata datoratã pentru bunurile noi care se achiziţioneazã conform prevederilor legislaţiei privind achiziţiile publice.
(2) În cazul în care la schimbarea bunului cu altul nou se solicitã diferenţe de preţ, plata se aprobã de ordonatorul principal de credite, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(3) Pentru valorificarea directã a bunurilor, competenţa de aprobare revine directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la propunerea prim-adjunctului. Rapoartele înaintate în acest sens vor fi însoţite de detalii justificative din punct de vedere economic, astfel: denumirea bunurilor ce se propun a fi valorificate, preţul actualizat, valoarea de inventar, preţul (valoarea) oferit(ã), denumirea bunurilor noi oferite la schimb, standardele de calitate în care se încadreazã, preţul unitar, valoarea totalã, cantitatea, inclusiv de raportul de schimb fizic şi valoric, stabilit pe baza unui protocol încheiat cu operatorii economici.

CAP. VI
Valorificarea prin transmiterea fãrã platã a bunurilor materiale cãtre o altã instituţie publicã

ART. 17
Pot fi transmise fãrã platã cãtre alte instituţii publice bunurile materiale, altele decât clãdirile, a cãror disponibilizare a fost aprobatã, astfel:
a) cele scoase din funcţiune, dupã parcurgerea procedurilor de valorificare menţionate anterior;
b) cele aflate în stare de funcţionare (funcţionale), în situaţia în care nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, direct, fãrã parcurgerea procedurilor de valorificare menţionate anterior.
ART. 18
În vederea transmiterii fãrã platã şefii unitãţilor deţinãtoare informeazã, în scris, instituţiile publice posibil solicitante ale unor astfel de bunuri. Adresele vor fi însoţite de tabele-anexã cu denumirea şi principalele caracteristici tehnice ale bunurilor (modelul este prezentat în anexa nr. 10).
ART. 19
Pe baza cererii instituţiei publice solicitante, unitatea centralã întocmeşte proiectul ordinului de transfer pentru aprobarea transmiterii fãrã platã şi îl prezintã spre aprobare directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (modelul este prezentat în anexa nr. 11).
ART. 20
Transmiterea bunurilor materiale se face pe bazã de proces-verbal de predare-preluare, aprobat de directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi de ordonatorul principal de credite al instituţiei care a solicitat transferul bunului (modelul este prezentat în anexa nr. 12). Dupã aprobare, un exemplar din ordinul de transmitere fãrã platã şi unul din procesul-verbal de predare-preluare se transmit unitãţii deţinãtoare.
ART. 21
Unitatea deţinãtoare va preda bunurile materiale respective delegatului instituţiei primitoare, pe bazã de semnãturã, împreunã cu celelalte documente însoţitoare (cãrţi tehnice, fişe etc.) şi va reţine un exemplar din procesul-verbal de predare-preluare.
ART. 22
Pentru înregistrarea în contabilitatea instituţiilor publice care preiau fãrã platã active fixe disponibilizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în procesul-verbal de predare-preluare se vor specifica, în mod distinct, date referitoare la valoarea înregistratã în contabilitate, valoarea amortizatã şi valoarea neamortizatã a activelor fixe care fac obiectul transferului fãrã platã, precum şi data dãrii în folosinţã.
ART. 23
Şeful unitãţii deţinãtoare, împreunã cu contabilul-şef, urmãreşte înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor privind scãderea din gestiune a bunurilor materiale predate.
ART. 24
În situaţia în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale reprezintã instituţia beneficiarã a transmiterii fãrã platã, solicitarea (modelul este prezentat în anexa nr. 13) se adreseazã ordonatorului principal de credite al instituţiei care a comunicat disponibilizarea bunurilor materiale, procedurile de preluare a bunurilor materiale fiind similare celor prevãzute în prezentul capitol.
ART. 25
În cazul în care, dupã 30 de zile de la comunicarea bunurilor materiale disponibilizate în vederea transmiterii fãrã platã altor instituţii publice, nu s-au primit solicitãri ori s-au primit rãspunsuri negative, se va proceda, dupã caz, la casarea şi valorificarea lor nedezmembrate sau la casarea şi valorificarea materialelor rezultate, potrivit actelor normative în vigoare.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 26
(1) Bunurile disponibilizate pot fi valorificate în starea fizicã în care se aflã sau dezafectate de dotarea specific militarã.
(2) Pentru cele care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã pot fi valorificate numai dupã dezafectarea de dotãrile specific militare.
ART. 27
La predarea-preluarea bunurilor care fac obiectul valorificãrii se vor şterge inscripţiile cu caracter militar şi se vor reţine documentele de evidenţã şi exploatare, iar în cazul autovehiculelor, inclusiv numerele de înmatriculare.
ART. 28
Suporţii magnetici şi optici de stocare a datelor (hard diskuri, discuri optice, benzi magnetice, casete magnetice etc.), precum şi aparatura de secretizare, scoase din funcţiune sau declasate, nu fac obiectul valorificãrii conform prevederilor Regulamentului, urmând a fi distruse fizic, fãrã recuperare de materiale.
ART. 29
Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricãror lucrãri care necesitã manoperã şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stãrii tehnice, cu excepţia situaţiei când se executã dezmembrarea (demolarea) şi valorificarea ca deşeuri.
ART. 30
Bunurile materiale sau piesele care nu au putut fi valorificate cu respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, precum şi cele care nu mai pot fi folosite din cauza uzurii avansate pot fi declasate şi casate în condiţiile legii, ordonatorul de credite fiind direct rãspunzãtor pentru organizarea acestor operaţiuni, astfel încât sã nu existe posibilitatea sustragerii sau înlocuirii unor bunuri noi cu bunuri vechi.
ART. 31
(1) Materialele sau piesele rezultate în urma casãrii bunurilor, care nu au putut fi valorificate prin licitaţie din lipsã de cumpãrãtori sau pentru care ordonatorul de credite a decis, pe propria rãspundere, cã nu se justificã economic organizarea de licitaţii, vor fi valorificate prin operatori economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile prin oferte de preţ negociabile. Negocierile de preţ se vor consemna într-un proces-verbal.
(2) Valorificarea bunurilor prin operatorii economici se efectueazã pe baza raportului întocmit de şeful sectorului/biroului de specialitate şi aprobat de ordonatorul de credite.
ART. 32
Anexele nr. 1-13 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.

ANEXA 1
-------
la instrucţiuni
---------------

ALGORITMUL
desfãşurãrii procedurilor de valorificare a bunurilor

Etapa 1: Se executã una dintre procedurile:
a) Licitaţie cu urmãtoarele faze:
- Faza 1: se executã de cãtre structurile abilitate conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
- Faza 2: se executã dacã bunurile nu s-au valorificat la faza 1, având ca preţ de pornire un preţ diminuat cu maximum 20%;
- Faza 3: se executã dacã bunurile nu s-au valorificat la fazele 1 şi 2, având ca preţ de pornire un preţ diminuat cu maximum 40%.
b) Selecţie de oferte de preţ
c) Negociere directã
Etapa 2: Valorificare directã, fãrã organizare de licitaţie
Etapa 3: Transmiterea fãrã platã la alte instituţii publice, în condiţiile legii
Etapa 4: Dacã bunurile nu se valorificã prin niciuna dintre etapele menţionate mai sus, se vor executa urmãtoarele:
- dezmembrarea (demolarea) bunurilor şi valorificarea ca deşeuri prin procedurile enumerate mai sus;
- valorificarea bunurilor nedezmembrate, prin negociere directã, cu aprobarea persoanelor stabilite conform ordinului directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cãtre operatorii economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile.

ANEXA 2
--------
la instrucţiuni
---------------

RAPORT
pentru disponibilizarea bunurilor materiale
- model -


.................................................................
SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE
Unitatea Militarã ............... Exemplar nr. .......
Nr. ................... din ........

APROB
De acord. Rog aprobaţi.
Şeful unitãţii militare ............



RAPORT DE DISPONIBILIZARE
În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilorscoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã,aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi ale anexei nr. 1 pct. 2 din <>HotãrâreaGuvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinândinstituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare, şi ale Ordinului directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 71/2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfãşurareaprocedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobatprin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.224/2008 , vã rugãm a aproba disponibilizarea urmãtoarelor bunuri care au devenitdisponibile ca urmare a ....................(se aratã motivul disponibilizãrii)...........................:
1. cu resurse de funcţionare neîndeplinite:
..................................................................
..................................................................
2. cu resurse de funcţionare îndeplinite:
..................................................................
..................................................................
3. în stare de nefuncţionare:
..................................................................
..................................................................
4. deşeuri:
..................................................................
..................................................................
Principalele caracteristici tehnice ale bunurilor prevãzute la pct. 1, 2, 3, 4...n, precum şi data dãrii înfolosinţã, valoarea înregistratã în contabilitate, valoarea amortizatã şi valoarea neamortizatã sunt arãtate întabelul-anexã la prezentul raport.
Bunurile ce se propun a fi disponibilizate sunt depozitate separat şi pregãtite în vederea valorificãrii.
Propunem ca bunurile disponibilizate sã fie valorificate prin ........ (se trece procedura de valorificare).........
Locţiitorul şefului unitãţii militare,
......................................

ANEXA 3
--------
la instrucţiuni
---------------

METODOLOGIA
de evaluare a bunurilor materiale

Evaluarea realã a produsului trebuie sã ţinã seama de preţul de achiziţie, uzura în funcţionare, influenţa vechimii în funcţionare, consumul de resurse, numãrul şi felul reparaţiilor executate şi necesare, nivelul tehnic etc.
Determinarea valorii reale a produsului nedezmembrat (Vr) se face utilizând formula:


┌ T(ef) ┐ ┌ D(ef) ┐
│ 1 - 0,9 ───────── │ + │ 1 - 0,9 ───────── │
└ T(norm) ┘ └ D(norm) ┘
V(r) = V(act) ─────────────────────────────────────────────── C(ST) C(NT)
2



în care:
a) V(act) = valoarea actualizatã a produsului nou sau prin asimilare cu unul din aceeaşi grupã ori subgrupã de produse, la data la care se face evaluarea;
b) [1 - 0,9 x T(ef)/T(norm)] -> Coeficient de diminuare a valorii produsului datoritã îmbãtrânirii, unde:
T(ef) = timpul efectiv în exploatare (ani);
T(norm) = durata normalã de funcţionare.
Dacã T(ef) > T(norm), coeficientul de diminuare a valorii produsului datoritã îmbãtrânirii se va lua egal cu 0,1.
c) [1 - 0,9 x D(ef)/D(norm)] -> Coeficient de diminuare a valorii datoritã uzurii fizice în timpul funcţionãrii, unde:
D(ef) = durata de funcţionare efectivã (ore, km, echivalenţi, cicluri etc.);
D(norm) = durata de funcţionare normatã (ore, km, echivalenţi, cicluri etc.).
Dacã D(ef) > D(norm), coeficientul de diminuare a valorii datoritã uzurii fizice se va lua egal cu 0,1;
d) C(ST) = coeficient de stare tehnicã egal cu:
1 - dacã produsul este înaintea primei reparaţii medii sau echivalent;
0,9 - dacã a efectuat prima reparaţie medie sau echivalent;
0,85 - dacã a îndeplinit norma şi nu a efectuat prima reparaţie medie;
0,7 - dacã a efectuat prima reparaţie capitalã sau echivalent;
0,5 - dacã a îndeplinit norma şi nu a efectuat prima reparaţie capitalã sau echivalent;
0,5 - dacã a efectuat a doua reparaţie medie sau echivalent;
0,4 - dacã a îndeplinit norma, dar nu a efectuat a doua reparaţie medie sau echivalent;
0,4 - dacã a efectuat a doua reparaţie capitalã sau echivalent;
0,3 - dacã a îndeplinit norma, dar nu a efectuat a doua reparaţie capitalã sau echivalent.
Coeficientul de stare tehnicã astfel determinat se diminueazã în plus cu 0,1 pentru fiecare 10 ani vechime în exploatare (ca urmare a deteriorãrii stãrii tehnice prin coroziune, îmbãtrânire, putrezire etc.).
e) C(NT) = coeficientul de nivel tehnic, reprezintã diminuarea valorii produsului datoritã uzurii morale.
C(NT) = 1 - 0,01 x n, unde:
n = vechimea în ani a produsului.

NOTA A
În situaţia în care timpul de exploatare şi duratã de funcţionare sunt exprimate în aceeaşi unitate de mãsurã, formula devine astfel:


┌ T(ef) [D(ef)] ┐
V(r) = V(act) │ 1 - 0,9 ─────────────────── │ C(ST) C(NT)
└ T(norm) [D(norm)] ┘



NOTA B
Valoarea realã astfel obţinutã poate fi corectatã de comisia de evaluare pentru fiecare produs, astfel:
(i) în plus cu pânã la 10%, atunci când produsul este într-o stare tehnicã corespunzãtoare;
(ii) în minus cu pânã la 10%, atunci când produsul necesitã reparaţii, altele decât cele regulamentare, completãri cu echipamente etc.

Exemplificãri privind evaluarea bunurilor:
Exemplu nr. 1: În U.M. "A" urmeazã a se valorifica un autoturism Dacia 1310 ce trebuie evaluat de comisia unitãţii, care cunoaşte:
- Situaţia a. Timpul efectiv de exploatare [T(ef)] şi durata de funcţionare efectivã [D(ef)] sunt mai mici decât cele normate [T(norm) şi D(norm)], astfel:
- V(act) = 3.300 lei;
- T(ef) = 4 ani;
- T(norm) = 5 ani;
- D(ef) = 400.000 km;
- D(norm) = 500.000 km;
- C(ST) = 0,4 (s-a efectuat a doua reparaţie capitalã);
- C(NT) = 1 - 0,01 x 4 = 0,96.
Aplicând datele în formulã, rezultã:





┌ 0,9 x 4 ┐ ┌ 0,9 x 400.000 ┐
│ 1 - ───────── │ + │ 1 - ─────────────── │
└ 5 ┘ └ 500.000 ┘
V(r) = 3.300 ────────────────────────────────────────────── 0,4 x 0,96 = 354,82 lei
2



Întrucât starea tehnicã a autovehiculului este corespunzãtoare, valoarea poate fi majoratã cu 10%.
Deci V(r) = 354,82 + 35,48 = 390,30 lei.




(1 - 0,72) + (1 - 0,72)
= 3.300 ───────────────────────── 0,4 x 0,96 = 3.300 x 0,28 x 0,4 x 0,96 = 354,82 lei.
2



- Situaţia b. Timpul efectiv de exploatare [T(ef)] şi durata de funcţionare [D(ef)] depãşesc pe cele normate [T(norm) şi D(norm)], astfel:
- V(act) = 3.300 lei;
- T(ef) = 10 ani;
- T(norm) = 5 ani;
- D(ef) = 700.000 km;
- D(norm) = 500.000 km;
- C(ST) = 0,2 (a îndeplinit norma şi nu a efectuat a doua reparaţie capitalã şi având 10 ani vechime se mai scade 0,1);
- C(NT) = 1 - 0,01 x 10 = 0,9.
Aplicând datele în formulã, rezultã:


0,1 + 0,1
V(r) = 3.300 ─────────── 0,2 x 0,9 = 3.300 x 0,1 x 0,2 x 0,9 = 54,90 lei.
2



Exemplul nr. 2: În U.M. "B" urmeazã a se valorifica o centralã telefonicã digitalã tip TELRAD-TX1-NT, cunoscându-se urmãtoarele elemente:
V(act) = 225.000 lei;
- T(ef) = 9 ani;
- T(norm) = 10 ani;
- C(ST) = 1;
- C(NT) = 1 - 0,01 x 9 = 1 - 0,09 = 0,91;


9
V(r) = 225.000 x (1 - 0,9 ───) x1 x 0,91 = 38.902,5 lei
10



Aplicând datele în formula restrânsã, prevãzutã în nota A, rezultã: -
Întrucât utilajul este în stare bunã de funcţionare, se poate aplica o majorare a valorii cu 10%:
V(r) = 38.902,5 + 3.890,25 = 42.792,75 lei.
Exemplul nr. 3: În U.M. "C" urmeazã a se valorifica o centralã telefonicã automatã analogicã tip Pentaconta 1000 A, cunoscându-se urmãtoarele elemente:
- V(act) = 1.275.000 lei;
- T(ef) = 18 ani;
- T(norm) = 12 ani;
- C(ST) = 0,3 (a îndeplinit norma);
- C(NT) = 1 - 0,01 x 18 = 1 - 0,18 = 0,82.
Aplicând datele în formula restrânsã, prevãzutã în nota A, rezultã:
V(r) = 1.275.000 x 0,1 x 0,3 x 0,82 = 31.365 lei

ANEXA 4
-------
la instrucţiuni
---------------

RAPORT
pentru disponibilizarea bunurilor materiale
- model -

.................................................................
SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE
Unitatea Militarã ................... Exemplar nr. .......
Nr. ........... din .................

APROB
Şeful unitãţii militare..........

RAPORT DE EVALUARE

Încheiat astãzi, ....... la Unitatea Militarã nr. .....
Comisia de evaluare a bunurilor în vedere valorificãrii compusã din:
preşedinte: ................................................
membri: ....................................................
....................................................
....................................................
....................................................
numitã prin Ordinul de zi pe unitate nr. ....... din ........, a procedat la verificarea documentelorde exploatare şi a stãrii tehnice a ......(se trece denumirea produsului)...., cu seria (nr. de înmatriculare) ......, aparţinând Unitãţii Militare nr. ...., în vederea evaluãrii,constatând urmãtoarele:
a) produsul .....(se trece denumirea produsului)... (tipul, marca, seria) .......... are anul de fabricaţie ......, seriile principalelor componente ......, principalele caracteristici ...........(se trec capacitatea cilindricã, puterea, sistemul de alimentare etc.)............;
b) timpul de funcţionare de la darea în exploatare şi pânã la disponibilizare este de ........;
c) numãrul de reparaţii capitale executate pânã la disponibilizare este de .......;
d) timpul de funcţionare de la ultima reparaţie capitalã pânã la disponibilizare este de ......;
e) preţul cu amãnuntul reactualizat al produsului este de ..............(calculul preţului cu amãnuntul se face conform formulei de evaluare prevãzute în anexa nr. 3 la instrucţiuni).....;
f) în funcţie de datele de mai sus, comisia evalueazã preţul produsului la suma de ......;
g) principalele accesorii ale produsului (P.S.A., lot de bord, anvelope, baterii de acumulatoare, instalaţii specialecu seriile lor, conform inventarului completului şi corespunzãtor cãrţii tehnice) ............ .
Procesul-verbal a fost încheiat în ..... exemplare, din care:
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................



Preşedintele comisiei, Membri:
....................... .......................
.......................
.......................

Vizat pentru control financiar preventiv
........................................



ANEXA 5
--------
la instrucţiuni
---------------

PROCES-VERBAL DE LICITAŢIE
- model -

..................................................................
SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE
Unitatea Militarã .................. Exemplar nr. .......
Nr. ......... din ..................

PROCES-VERBAL DE LICITAŢIE
Încheiat astãzi, .......... la Unitatea Militarã nr. ......
1. Licitaţia a fost anunţatã în ....(publicaţia)..... numãrul ...... din ..... .
2. Produsul licitat ..........................................................
3. Comisia de licitaţie este compusã din:
a) preşedinte: .......(numele şi prenumele, U.M. din care face parte)......;
b) membri: ........(numele şi prenumele, U.M. din care face parte).... .
4. La licitaţie au participat ca reprezentanţi ...... (Se vor completa numele, prenumele, calitatea, U.M. din care fac parte.) .........
5. La licitaţie au participat ca ofertanţi persoanele prevãzute în tabelul anexat.
6. Preţul iniţial al licitaţiei produsului este de .......(În procesul-verbal de licitaţie se menţioneazã preţurile oferite pe parcursul licitaţiei şi persoanele care le-au oferit.)................. lei.
7. Produsul a fost adjudecat în favoarea ......., la preţul de ......... lei.
8. Numãrul documentului de depunere a garanţiei pentru suma de ............ .


Comisia de licitaţie: Participanţi la licitaţie
Preşedinte: ......... .........................
Membri: ............. .........................
............. .........................
............. .........................



ANEXA 6
--------
la instrucţiuni
---------------

PROCES-VERBAL
şedinţa de deschidere


Încheiat astãzi, ..........., cu ocazia deschiderii ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de valorificare, având ca obiect ..........................
Comisia de licitaţie numitã prin ........ nr. ........ din data .........., compusã din:
- ......................, preşedinte;
- ......................, membru;
- ....................., membru,
a procedat astãzi ....................., ora ......, la sediul autoritãţii contractante, la deschiderea ofertelor depuse.
Preşedintele comisiei de licitaţie declarã deschisã şedinţa de deschidere a ofertelor şi dã citire componenţei comisiei.
Denumirea/numele operatorilor economici:
1. Societatea Comercialã .....................
2. Societatea Comercialã .....................
3. Societatea Comercialã .....................
Denumirea operatorilor economici a cãror ofertã a fost respinsã la deschidere:


┌────┬─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Motivul respingerii │
│crt.│operatorului economic├─────────────────┬──────────────────────────────┤
│ │ │Oferta întârziatã│Lipsa garanţiei de participare│
├────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 2. │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 3. │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴─────────────────┴──────────────────────────────┘



Preşedintele comisiei de licitaţie declarã cursul de referinţã care va sta la baza comparãrii preţurilor la evaluarea ofertelor prezentate într-o altã monedã ca fiind ...... .
Preşedintele comisiei de licitaţie deschide plicurile ce conţin:
- documentele de calificare;
- propunerea financiarã.
Preţurile ofertelor sunt:


┌────┬──────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │Denumirea ofertantului│Preţul ofertei│
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │ │ │
└────┴──────────────────────┴──────────────┘



Durata ofertelor este:


┌────┬──────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea ofertantului│ Durata │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 3. │ │ │
└────┴──────────────────────┴────────────────────────────────────────┘



Documentele de calificare prezentate de cãtre ofertanţi:





┌────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│Ofertanţi │Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│Socie-│
│ │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │tatea │
│ │Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│Comer-│
│ Documente│cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │cialã │
├────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
└────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘



Preşedintele comisiei de licitaţie declarã închise lucrãrile şedinţei de deschidere a ofertelor, urmând ca membrii comisiei sã analizeze în detaliu ofertele depuse în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi sã stabileascã oferta câştigãtoare.
Comisia de licitaţie:
..................... - preşedinte/....(semnãtura).....
..................... - membru/......(semnãtura).......
..................... - membru/......(semnãtura).......
Reprezentanţii ofertanţilor:
Societatea Comercialã ......../.......(semnãtura).....
Societatea Comercialã ......../.......(semnãtura).......
Societatea Comercialã ......../.......(semnãtura).......
Societatea Comercialã ......../.......(semnãtura).......

ANEXA 7
--------
la instrucţiuni
---------------

FIŞA TEHNICĂ
a bunului scos din funcţiune
- model -

1. Denumirea produsului ....... tipul ...... marca ...... an de fabricaţie .......
2. Seria (elementelor componente de bazã) ...................................
3. Durata normalã de funcţionare .............. (ore, ani, km) ..............
4. Numãrul reparaţiilor capitale executate ................................
5. Timpul efectiv de funcţionare de la ultima reparaţie capitalã (ore, ani, km) .......
6. Durata de funcţionare de la ultima reparaţie capitalã (ore, ani, km) ...........
7. Preţul de licitaţie ............................... lei
8. Garanţia de .....% se depune la casieria unitãţii organizatoare a licitaţiei, U.M. nr. ........, sau în contul nr. ...... .

ANEXA 8
-------
la instrucţiuni
---------------

DECLARAŢIE
de confidenţialitate şi imparţialitate
- model -

Subsemnatul(a) .........., membru în comisia de licitaţie pentru valorificarea de ......... [enumerarea bunurilor] ........ la licitaţia organizatã de .........[denumirea unitãţii centrale organ de înzestrare]..., declar pe proprie rãspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, urmãtoarele:
a) nu deţin pãrţi sociale, pãrţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi;
b) nu fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;
c) nu am calitatea de soţ/soţie, rudã sau afin, pânã la gradul al patrulea inclusiv, cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;
d) nu am niciun interes de naturã sã afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.
Totodatã, mã angajez cã voi pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra altor informaţii prezentate de cãtre operatorii economici a cãror dezvãluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectualã sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrãrilor comisiei de licitaţie.
Înţeleg cã în cazul în care voi divulga aceste informaţii sunt pasibil de încãlcarea legislaţiei civile şi penale.

Membru al comisiei de licitaţie,
...............................
(semnãtura autorizatã)

NOTĂ: Declaraţia se completeazã în ziua deschiderii ofertelor.
În cazul în care un membru al comisiei se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la lit. a)-d), atunci acesta se va autosesiza în scris, unitatea organizatoare a licitaţiei având obligaţia sã îl înlocuiascã de îndatã.

ANEXA 9
-------
la instrucţiuni
---------------

CERERE
de ofertã de preţ
- model -

..................................................................
SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE
Unitatea Militarã .............. Exemplar nr. .......
Nr. ...... din .................


Cãtre
...........................

Unitatea Militarã nr. ........., cu sediul în localitatea ........, str. ...... nr. ......, judeţul (sectorul) .........., telefon ............., fax ......, organizeazã în condiţiile prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.224/2008 , selecţie de oferte de preţ pentru valorificarea urmãtoarelor bunuri:
.... (Se trec denumirea bunurilor şi cantitatea.)..............
...............................................................
...............................................................
Caietul de sarcini pentru valorificarea bunurilor menţionate mai sus poate fi procurat de la sediul unitãţii noastre în perioada ........, zilnic între orele .............. .
Oferta de preţ se va trimite la sediul unitãţii noastre, în plic sigilat, pânã la data de ....... .
Persoana desemnatã câştigãtoare va prelua bunurile ce fac obiectul valorificãrii de la sediul unitãţii noastre, dupã achitarea contravalorii acestora.
Transportul se executã prin grija cumpãrãtorului.

Şeful Unitãţii Militare nr. ......

ANEXA 10
--------
la instrucţiuni
---------------

ADRESĂ
pentru transmiterea fãrã platã a bunurilor materiale
- model -

.................................................................
SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE
Unitatea Militarã ................. Exemplar nr. .......
Nr. ........ din ..................

Cãtre
................

În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a disponibilizat bunurile materiale menţionate în tabelul-anexã.
În eventualitatea în care sunteţi interesaţi în preluarea prin transmitere fãrã platã a acestor bunuri, vã adresez rugãmintea sã dispuneţi compartimentului de specialitate din structura instituţiei dumneavoastrã sã întocmeascã cereri pe care sã ni le trimitã în termen de 30 de zile.
Transmiterea fãrã platã se face pe baza procesului-verbal de predare-preluare, aprobat de ordonatorul principal de credite predãtor şi primitor.
Din partea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale de aceastã activitate rãspunde ......., care poate fi contactat la telefon nr. ........ .

Şeful Unitãţii Militare nr. ...........

ANEXA 11
--------
la instrucţiuni
---------------

ORDIN AL DIRECTORULUI SERVICIULUI
DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE PENTRU APROBAREA
TRANSFERULUI FĂRĂ PLATĂ A BUNURILOR MATERIALE
ÎNTRE INSTITUŢII PUBLICE
- model -

................................................................
SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARE
Nr. ....... din ......... Exemplar nr. .......

ORDIN
Nr. ......... din .........
pentru aprobarea transmiterii fãrã platã a unor bunuri
..........................................
(instituţiei publice primitoare)

Având în vedere prevederile:
- <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.224/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
în temeiul:
- <>art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
având în vedere Adresa nr. ......... din ...... a ..... (instituţia publicã primitoare)....,

ORDON:

Art. 1. - Se aprobã transmiterea fãrã platã, din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale în administrarea .......... (instituţia publicã primitoare), bunurile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 2. - Unitatea Militarã nr. ............. va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prezentului ordin pânã la data de ........ .

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

Avizat pentru legalitate.

Şeful Biroului juridic,


ANEXA 12
--------
la instrucţiuni
---------------

PROCES-VERBAL
de predare-preluare privind transmiterea fãrã platã a unor bunuri
din administrarea ............. în administrarea .............
- model -

Aprob Aprob
Ordonator principal de credite Ordonator principal de credite
(al instituţiei predãtoare) (al instituţiei primitoare)

PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE
Nr. ..... din ......

Încheiat astãzi, ......................., la U.M. .............
În baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile ulterioare, <>Decretului nr. 409/1955 privind reglementarea transmiterii bunurilor proprietatea statului şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare, şi ale Ordinului nr. ........ pentru aprobarea transmiterii fãrã platã din administrarea ..................... în administrarea ........ .
Noi, ........., din partea ........., şi .........., din partea .........., împuternicit cu delegaţia nr. ......., am procedat primul la predarea şi secundul la preluarea urmãtoarelor materiale:


┌──────────┬─────┬───┬────┬──────────┬────────┬────────────┬──────────────────┐
│Denumirea │Seria│Cod│U.M.│Cantitatea│ P.U. │ Valoarea │ Data dãrii │
│produsului│ │ │ │ │ │ │ în folosinţã │
├──────────┼─────┼───┼────┼──────────┼────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴─────┴───┴────┴──────────┴────────┴────────────┴──────────────────┘



În continuare se dau, dacã sunt necesare, informaţii suplimentare despre bunurile predate (km efectiv rulaţi, dacã se predau cu sau fãrã accesorii, documentaţii etc.).
Unitatea primitoare se obligã sã trimitã, în scris, în termen de 10 zile, unitãţii predãtoare numãrul operaţiunii de înregistrare în evidenţã a bunurilor.
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 4 (patru) exemplare, dintre care douã exemplare la unitatea predãtoare şi douã exemplare la unitatea primitoare.

Şeful instituţiei predãtoare, Şeful instituţiei primitoare,
Am predat. Am preluat.
(delegatul instituţiei predãtoare) (delegatul instituţiei primitoare)

Vizat pentru control financiar preventiv

ANEXA 13
---------
la instrucţiuni
---------------

SOLICITARE
pentru transmiterea fãrã platã a bunurilor materiale
între instituţiile publice
- model -

SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE
Nr. ............ din ................ Exemplar nr. .......

Cãtre
........................................................
(instituţia publicã ce a comunicat bunuri disponibilizate)

Ca urmare a la adresei dumneavoastrã nr. ............ din .................... solicitãm transmiterea fãrã platã în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare, a urmãtoarelor bunuri materiale:


┌──────────┬─────┬───┬────┬──────────┬────────┬────────────┬──────────────────┐
│Denumirea │Seria│Cod│U.M.│Cantitatea│ P.U. │ Valoarea │ Observaţii │
│produsului│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼─────┼───┼────┼──────────┼────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴─────┴───┴────┴──────────┴────────┴────────────┴──────────────────┘



Bunurile vor fi preluate de ............. pe bazã de proces-verbal de predare-preluare, conform reglementãrilor în vigoare.

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016