Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 708/C din 8 martie 2010  pentru modificarea Regulamentului privind modul de constituire, organizare si desfasurare a activitatii comisiilor de disciplina din Administratia Nationala a Penitenciarelor si din unitatile subordonate, aprobat prin   Ordinul ministrului justitiei nr. 2.856/C/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 708/C din 8 martie 2010 pentru modificarea Regulamentului privind modul de constituire, organizare si desfasurare a activitatii comisiilor de disciplina din Administratia Nationala a Penitenciarelor si din unitatile subordonate, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.856/C/2004

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 17 martie 2010

În conformitate cu prevederile <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 74 alin. (2) din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, republicatã,

ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

ART. I
Regulamentul privind modul de constituire, organizare şi desfãşurare a activitãţii comisiilor de disciplinã din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate, aprobat prin <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.856/C/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.099 din 25 noiembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Poate fi desemnat preşedinte al comisiei de disciplinã un funcţionar public definitiv care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are gradul profesional de cel puţin subcomisar de penitenciare;
b) are, de regulã, studii superioare juridice;
c) se remarcã prin probitate şi integritate moralã, precum şi prin competenţã profesionalã;
d) nu se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 6 alin. (2).
(2) Prin excepţie, în situaţia în care nu existã ofiţeri cu gradul profesional de cel puţin subcomisar de penitenciare, preşedinte al comisiei de disciplinã poate fi desemnat un ofiţer cu grad profesional mai mic."
2. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Comisiile de disciplinã sunt structuri deliberative, fãrã personalitate juridicã, independente în exercitarea atribuţiilor ce le revin, care au competenţa de a efectua cercetarea faptelor ce pot constitui abateri disciplinare şi de a propune, dacã se constatã vinovãţia, una dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de lege.
(2) Activitatea comisiilor de disciplinã are la bazã urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãreia se prezumã cã funcţionarul public este nevinovat atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul funcţionarului public de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistat;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia comisiei de disciplinã de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legãturã cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã comisia de disciplinã;
e) proporţionalitatea, conform cãreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã a fi aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii, conform cãreia comisia de disciplinã nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãreia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã;
h) obligativitatea opiniei, conform cãreia membrii comisiei de disciplinã au obligaţia de a se pronunţa motivat pentru fiecare sesizare aflatã pe rolul comisiei de disciplinã."
3. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Comisia de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) cerceteazã faptele pentru care a fost sesizatã, ce pot constitui abateri disciplinare, prevãzute de <>Legea nr. 293/2004 , republicatã;
b) propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de <>Legea nr. 293/2004 , republicatã;
c) întocmeşte referate cu privire la fiecare cauzã pentru care a fost sesizatã, pe care le înainteazã conducãtorului unitãţii."
4. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Sesizarea îndreptatã împotriva unui funcţionar public se adreseazã comisiei de disciplinã competente, conform <>Legii nr. 293/2004 , republicatã.
(2) În cazul în care comisia de disciplinã sesizatã constatã cã nu este competentã sã efectueze cercetarea, va transmite sesizarea cãtre comisia de disciplinã cãreia îi revine aceastã competenţã.
(3) Atunci când sesizarea este adresatã altei structuri decât comisia de disciplinã, conducãtorul acesteia are obligaţia sã o transmitã de îndatã comisiei de disciplinã competente.
(4) În situaţiile prevãzute la alin. (2) şi (3), persoana care a fãcut sesizarea va fi înştiinţatã cu privire la demersurile efectuate."
5. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Comisia de disciplinã poate fi sesizatã de:
a) ministrul justiţiei;
b) directorul general şi directorii generali adjuncţi ai Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
c) conducãtorul unitãţii unde este numit funcţionarul;
d) conducãtorul structurii în care este numit funcţionarul;
e) orice persoanã care se considerã vãtãmatã prin fapta unui funcţionar public.
(2) Sesizarea se formuleazã în scris şi trebuie sã cuprindã:
a) numele, prenumele, locul de muncã şi funcţia deţinutã de persoana care a formulat sesizarea; prin excepţie, în cazul persoanelor care nu lucreazã în sistemul penitenciar este necesarã şi menţionarea domiciliului;
b) numele, prenumele şi, dacã este posibil, compartimentul în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã este sesizatã;
c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizãrii;
d) dovezile pe care se sprijinã sesizarea;
e) data şi semnãtura."
6. La articolul 23, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care comisia de disciplinã constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 22 alin. (2), sesizarea se claseazã."
7. La articolul 24, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Funcţionarului public a cãrui faptã constituie obiectul sesizãrii i se comunicã, sub sancţiunea nulitãţii, o copie de pe sesizarea îndreptatã împotriva sa şi de pe înscrisurile pe care se sprijinã aceasta."
8. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Funcţionarul public a cãrui faptã este cercetatã are obligaţia de a se prezenta personal la solicitarea comisiei de disciplinã."
9. La articolul 27, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Refuzul funcţionarului public de a se prezenta la audiere sau de a formula declaraţii referitoare la abaterile disciplinare imputate se consemneazã într-un proces-verbal; în astfel de cazuri, sancţiunea disciplinarã poate fi aplicatã."
10. La articolul 28, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul în care persoanele prevãzute la alin. (2) formuleazã obiecţii, acestea vor fi analizate de comisia de disciplinã în termenul fixat de preşedinte, dar nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea lor; comisia de disciplinã poate sã admitã sau sã respingã obiecţiile, în tot ori în parte."
11. La articolul 30, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Referatul comisiei de disciplinã cu privire la cauza cu care a fost sesizatã trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
a) numãrul şi data de înregistrare a sesizãrii;
b) numele şi prenumele funcţionarului public a cãrui faptã a fost cercetatã, precum şi compartimentul în care acesta îşi desfãşoarã activitatea;
c) numele şi prenumele persoanei care a sesizat fapta, precum şi ale persoanelor audiate;
d) prezentarea faptei sesizate şi a circumstanţelor în care aceasta a fost sãvârşitã;
e) probele administrate;
f) propunerea privind sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau, dupã caz, de clasare a cauzei;
g) motivarea propunerii;
h) numele, prenumele şi semnãtura preşedintelui, ale membrilor comisiei de disciplinã, precum şi ale secretarului acesteia;
i) data întocmirii referatului."
12. La articolul 31, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul în care comisia de disciplinã propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de <>Legea nr. 293/2004 , republicatã, aceasta procedeazã şi la individualizarea ei."
13. La articolul 33, alineatul (2) se abrogã.
14. Articolul 33^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33^1. - (1) Sancţiunea disciplinarã se aplicã în maximum 90 de zile calendaristice de la sesizarea abaterii la comisia de disciplinã, dar nu mai târziu de un an de la data comiterii faptei.
(2) Cursul termenelor prevãzute la alin. (1) se suspendã în toate cazurile de suspendare a raporturilor de serviciu, potrivit legislaţiei în vigoare.
(3) Dupã încetarea suspendãrii, termenele prevãzute la alin. (1) îşi reiau cursul, socotindu-se şi timpul curs înainte de suspendare."
15. Articolul 34 se abrogã.
16. Articolul 35 se abrogã.
17. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - Documentele rezultate din activitatea de cercetare desfãşuratã de comisia de disciplinã au caracter confidenţial şi se pãstreazã de secretarul acesteia, în condiţiile legii."
18. La articolul 39, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Rapoartele de activitate prevãzute la alin. (1) se înainteazã conducãtorului unitãţii în cadrul cãreia este constituitã comisia de disciplinã."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul justiţiei,
Cãtãlin Marian Predoiu

Bucureşti, 8 martie 2010.
Nr. 708/C.


--------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016