Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 701 din 11 decembrie 2014  privind publicarea Procedurii de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 701 din 11 decembrie 2014 privind publicarea Procedurii de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 910 din 15 decembrie 2014

    Având în vedere Adresa Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior cu nr. 6.585/2014 şi înregistrată la Ministerul Educaţiei Naţionale cu nr. 9.297/2014,
    în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2013 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului,
    în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul educaţiei naţionale şi ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică emit prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Procedurii de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generală învăţământ superior duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

                         Ministrul educaţiei naţionale,
                                 Remus Pricopie

                 Ministrul delegat pentru învăţământ superior,
                cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică,
                             Mihnea Cosmin Costoiu

    Bucureşti, 11 decembrie 2014.
    Nr. 701.


    ANEXĂ

                                   PROCEDURĂ
              de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului
       Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior


    1. Preambul
    1.1. În conformitate cu prevederile art. 19^1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, selectarea membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) se face prin concurs, conform unei proceduri proprii publicate anterior declanşării selecţiei.
    1.2. Conform art. 19 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, durata unui mandat de membru al Consiliului ARACIS este de 4 ani.
    1.3. Conform art. 19^1 alin. (8^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, o persoană poate îndeplini calitatea de membru al Consiliului ARACIS pentru două mandate.
    1.4. Conform art. 19^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ARACIS este condusă de un consiliu alcătuit din 25 de membri, din care 23 de cadre didactice cu funcţii de predare în învăţământul superior, care reprezintă, de regulă, domeniile de studii universitare, şi 2 studenţi, reprezentanţi ai federaţiilor studenţeşti din România, reconfirmaţi la începutul fiecărui an universitar.
    1.5. Procedura de selectare prin concurs se organizează în vederea ocupării în prima etapă a 8 posturi, pentru îmbunătăţirea reprezentării în Consiliul ARACIS a domeniilor de studii universitare şi eficientizarea activităţii Consiliului ARACIS.

    2. Condiţii privind participarea la procedura de selectare
    2.1. Se pot înscrie la concursul de selectare prin concurs candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv profesori universitari titulari sau care îşi continuă activitatea didactică cu aprobarea senatului universitar, precum şi conferenţiari universitari, cu experienţă în asigurarea calităţii educaţiei.
    2.2. Din Consiliul ARACIS nu pot face parte rectori sau persoane care îndeplinesc o funcţie de demnitate publică, pe perioada exercitării funcţiei respective.
    2.3. Candidaţii sunt cadre didactice universitare cu activitate profesională şi integritate morală recunoscute şi provin din universităţi acreditate, abilitate să elibereze diplome conform anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 580/2014 pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2014-2015, precum şi aprobarea titlurilor conferite absolvenţilor învăţământului universitar de licenţă înmatriculaţi în anul I în anii universitari 2011-2012, 2012-2013 şi 2013-2014, cu modificările ulterioare, şi care pot dovedi competenţa şi experienţa în asigurarea calităţii în învăţământul superior la nivel naţional şi/sau internaţional, în conformitate cu Standardele şi liniile directoare pentru asigurarea calităţii în Spaţiul European al Învăţământului Superior - ESG şi cu prevederile reglementărilor naţionale în acest domeniu.
    2.4. Candidaţii trebuie să cunoască bine cel puţin o limbă de circulaţie internaţională. Având în vedere participarea ARACIS la evaluări internaţionale şi relaţiile cu European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA), European Quality Assurance Register (EQAR), European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) etc., se preferă limba engleză.

    3. Dosarul de concurs şi înscrierea la concurs
    3.1. Anunţarea publică a concursului pentru selectarea candidaţilor în vederea ocupării unor posturi vacante din Consiliul ARACIS se face de către Biroul executiv al Consiliului ARACIS, prin publicarea într-un ziar central, afişarea la sediul ARACIS şi publicarea pe site-ul agenţiei.
    3.2. Înscrierea la concursul pentru selectarea candidaţilor se face la sediul ARACIS din municipiul Bucureşti, bd. Schitu Măgureanu nr. 1, sectorul 5. Termenul de înscriere la concurs este de 15 zile lucrătoare de la anunţarea publică a concursului. Participă la procedura de selectare prin concurs numai candidaţii ale căror dosare au fost depuse şi înregistrate la Secretariatul ARACIS până la ora 14,00 a ultimei zile de înscriere.
    3.3. Dosarul de concurs cuprinde:
      (i) cererea-tip;
      (ii) acte de identitate şi de studii în copii legalizate (diplome de absolvire programe de licenţă, master şi doctorat);
      (iii) curriculum vitae (tip Europass) şi memoriu de activitate, din care să rezulte experienţa candidatului în domeniul asigurării calităţii academice şi activitatea sa profesională şi managerială;
      (iv) documente doveditoare privind experienţa în evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul superior;
      (v) alte documente care atestă recunoaşterea activităţii profesionale, manageriale şi ştiinţifice a candidatului;
      (vi) un program succint cu propuneri de îmbunătăţire a calităţii academice şi a activităţii ARACIS (maximum două pagini);
      (vii) confirmarea din partea instituţiei de învăţământ superior unde candidatul îşi desfăşoară activitatea didactică şi de cercetare că este titular sau că are aprobarea senatului universitar pentru continuarea activităţii conform legislaţiei în vigoare;
      (viii) declaraţie pe propria răspundere că nu a încălcat în decursul activităţii sale normele de etică şi de deontologie profesională, că nu este învinuit penal sau că nu a fost condamnat;
      (ix) declaraţie privind domeniul de studii universitare (conform anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 580/2014, cu modificările ulterioare) pe care doreşte să îl reprezinte în Consiliul ARACIS sau domeniul specific formelor de învăţământ la distanţă/cu frecvenţă redusă (ID/IFR).
    3.4. Toate documentele se redactează şi se depun în limba română, în format hârtie şi electronic (pdf, pe suport CD). În plus, curriculumul vitae şi programul succint cu propuneri de măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii studiilor academice şi a activităţii ARACIS se redactează şi în limba engleză şi se depun în format tipărit pe hârtie şi electronic (pdf, pe suport CD).

    4. Validarea candidaturilor depuse
    4.1. Validarea urmăreşte respectarea condiţiilor de înscriere la concurs.
    4.2. Biroul executiv al Consiliului ARACIS se întruneşte şi validează dosarele de candidatură în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încheierii perioadei de înscriere.
    4.3. Activitatea Biroului executiv pentru validarea candidaturilor este sprijinită de un secretariat tehnic format din cel mult 3 persoane desemnate din cadrul personalului tehnic al ARACIS; la procesul de validare participă, în calitate de observator, câte un student din Consiliul ARACIS.
    4.4. După validarea conformităţii conţinutului dosarelor depuse cu cerinţele prevăzute la pct. 3.2-3.4, Biroul executiv al Consiliului ARACIS întocmeşte, în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea validării, lista candidaţilor validaţi pentru concursul de selecţie şi o publică pe site-ul ARACIS. Candidaţii invalidaţi, dacă există, vor fi informaţi asupra motivelor invalidării.
    4.5. Pot participa în continuare la procedura de selecţie pentru ocuparea posturilor numai candidaţii de pe lista validată de Biroul executiv.

    5. Comisia de concurs
    5.1. Comisia de concurs este prezidată de preşedintele Academiei Române, ca preşedinte de onoare, şi este formată din 9 membri cu drept de vot:
      (i) 3 membri ai Biroului executiv al Consiliului ARACIS;
      (ii) un membru desemnat dintre membrii Consiliului ARACIS;
      (iii) un membru din Consiliul ARACIS, reprezentant al studenţilor;
      (iv) un membru propus de preşedintele Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU);
      (v) un membru nominalizat după consultarea Asociaţiei Europene pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (European Association for Quality Assurance in Higher Education - ENQA);
      (vi) un membru invitat de ARACIS ca reprezentant al studenţilor, nominalizat după consultarea Uniunii Europene a Studenţilor (European Students Union - ESU);
      (vii) un membru reprezentant al angajatorilor, desemnat de Biroul executiv al Consiliului ARACIS.
    5.2. Preşedintele comisiei de selectare prin concurs a candidaturilor este preşedintele Consiliului ARACIS.
    5.3. Membrii comisiei de concurs din rândul reprezentanţilor comunităţii academice din Spaţiul European al Învăţământului Superior pot participa personal la lucrările comisiei sau îşi pot exprima punctul de vedere printr-o procedură electronică.
    5.4. Dacă din motive de forţă majoră sau de altă natură se produce descompletarea comisiei de concurs, ceilalţi membri ai săi sunt împuterniciţi să desfăşoare concursul dacă numărul celor care îşi pot exercita votul este de cel puţin 5; deciziile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor exprimate.
    5.5. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de unul dintre reprezentanţii ARACIS, care răspunde de desfăşurarea activităţilor comisiei, de respectarea calendarului stabilit de comisie, de documentele comisiei şi de întocmirea procesului-verbal în care sunt consemnate rezultatele concursului, semnat de preşedinte şi de membrii comisiei.
    5.6. Dosarele candidaţilor validaţi sunt puse la dispoziţia membrilor comisiei de concurs în format electronic, imediat după validarea listei candidaţilor.
    5.7. Cheltuielile aferente participării la lucrările comisiei de concurs a reprezentanţilor CNATDCU, angajatorilor şi reprezentanţilor comunităţii academice din Spaţiul European al Învăţământului Superior sunt acoperite de către ARACIS.

    6. Desfăşurarea concursului
    6.1. Concursul constă în două probe: analiza şi aprecierea conţinutului dosarelor de concurs ale candidaţilor şi interviu care se va desfăşura în limba engleză.
    6.2. Criteriile de selecţie a candidaţilor sunt următoarele:
    - experienţă dovedită în activitatea desfăşurată în domeniul asigurării calităţii în învăţământul superior;
    - calitatea programului cu propuneri de îmbunătăţire a calităţii academice şi a activităţii ARACIS, în conformitate cu Standardele şi liniile directoare pentru asigurarea calităţii în Spaţiul European al Învăţământului Superior - ESG şi cu prevederile reglementărilor naţionale în acest domeniu;
    - activitate şi experienţă dovedite în managementul universitar;
    - participare la cursuri de formare în managementul calităţii academice;
    - activitate profesională de prestigiu în domeniul pe care doresc să îl reprezinte;
    - experienţă în coordonarea unor programe naţionale/internaţionale în domeniul educaţiei şi asigurării calităţii academice;
    - reprezentarea cât mai adecvată în Consiliul ARACIS a domeniilor de studii universitare stabilite prin anexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 580/2014, cu modificările ulterioare, şi a domeniului specific ID/IFR;
    - asigurarea multiculturalităţii şi a reprezentării de gen.
    6.3. După analiza dosarelor de concurs şi a susţinerii interviului, fiecare membru al comisiei de concurs îşi exercită votul, candidaţii fiind clasificaţi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi primite.
    6.4. În caz de egalitate de voturi se iau în considerare, în ordine, următoarele criterii de departajare:
      (i) calitatea de membru în Comisia de experţi de specialitate;
      (ii) calitatea de evaluator ARACIS care a participat la un număr semnificativ de evaluări externe (nu mai mic de 5);
      (iii) vizibilitatea internaţională în domeniul asigurării calităţii în învăţământul superior, dovedită prin publicaţii în domeniu şi/sau participare la comitete internaţionale;
      (iv) experienţă în coordonarea unor programe naţionale/internaţionale în domeniul educaţiei;
      (v) experienţă în domeniul managementului academic;
      (vi) domeniul de studii, pentru asigurarea reprezentării cât mai complete a acestora în Consiliul ARACIS.
    6.5. Lista noilor membri ai Consiliului ARACIS, propusă de comisia de concurs, se anunţă public prin afişarea la sediul ARACIS din municipiul Bucureşti, bd. Schitu Măgureanu nr. 1, sectorul 5, şi se afişează pe site-ul agenţiei www.aracis.ro, la data finalizării concursului.
    6.6. Candidaţii selectaţi pentru a deveni membri ai Consiliului ARACIS au obligaţia de a depune şi de a înregistra la ARACIS, în termen de 3 zile lucrătoare de la data afişării listei menţionate la pct. 6.5, declaraţia prin care acceptă ocuparea postului, cu obligaţia de a respecta prevederile referitoare la legislaţia care reglementează raporturile de muncă şi incompatibilităţile.
    6.7. Posturile vacantate, în cazul în care candidaţii selectaţi ca membri ai Consiliului ARACIS nu depun declaraţia menţionată la pct. 6.6, se ocupă de alţi candidaţi, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi şi conform criteriilor de departajare.
    6.8. Lista completată a membrilor Consiliului ARACIS se comunică în scris Ministerului Educaţiei Naţionale în termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii procedurii de selecţie consemnate în procesul-verbal, finalizată inclusiv conform prevederilor pct. 6.5 şi 6.6, după caz.

    7. Dispoziţii finale
    Prezenta procedură a fost aprobată de Consiliul ARACIS şi se trimite la Ministerul Educaţiei Naţionale în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                    ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016