Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 70 din 21 ianuarie 2016  privind modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 70 din 21 ianuarie 2016 privind modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007

EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 25 ianuarie 2016

    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. ACP 514/2016 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 90/15.01.2016 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
    - art. 100 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările ulterioare;
    - art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Hotărârea Guvernului nr. 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor:
    - art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările ulterioare;
    - art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

    ART. I
    Normele de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 18 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 1, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) casele de asigurări de sănătate - casele de asigurări sociale de sănătate judeţene, a municipiului Bucureşti şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti."

    2. La articolul 5, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) din bugetul de stat - contravaloarea coplăţii şi a contribuţiei personale a asiguratului pentru servicii medicale, tratament şi medicaţie, prevăzute în contractul-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi normele sale de aplicare, în condiţiile legii."

    3. La articolul 9 alineatul (2), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) contravaloarea reprezentând contribuţia personală/coplata corespunzătoare serviciilor acordate/medicamentelor eliberate (denumirea comercială)."

    4. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 11. - (1) Unitatea sanitară publică angajatoare întocmeşte pentru personalul contractual angajat câte un borderou centralizator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentele norme. Borderoul se întocmeşte pe fiecare casă de asigurări de sănătate cu care furnizorii de servicii medicale şi medicamente care au acordat serviciile medicale/medicamentele sunt în relaţii contractuale şi va fi însoţit de facturile emise."

    5. La articolul 11, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Serviciile de ambulanţă judeţene, respectiv Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov, care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale, pentru personalul contractual angajat prevăzut la art. 3 alin. (1), care beneficiază de prevederile art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare, încheie, la solicitarea acestora, o convenţie pentru decontarea contravalorii reprezentând coplata/contribuţia personală pentru servicii medicale, tratament şi medicaţie acordate, cu casa de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ-teritorială îşi desfăşoară activitatea, respectiv Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti de către Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentele norme.
    (2^2) Serviciile de ambulanţă judeţene, respectiv Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov prevăzute la alin. (2^1), transmit caselor de asigurări de sănătate cu care au încheiate convenţie, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare celei în care au fost depuse facturile la angajator, borderourile însoţite de facturile corespunzătoare. Borderourile vor fi avizate de casele de asigurări de sănătate care sunt în relaţii contractuale cu furnizorii de servicii medicale şi medicamente ce au emis facturile corespunzătoare, la solicitarea casei de asigurări de sănătate care le-a primit. Avizele se acordă ca urmare a verificării de către casele de asigurări de sănătate a faptului că serviciile medicale/medicamentele eliberate se regăsesc în documentele justificative depuse de furnizori în vederea decontării."

    6. La articolul 11, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii documentelor prevăzute la alin. (2) şi (2^2) casa de asigurări de sănătate virează unităţii sanitare publice angajatoare cu care se află în relaţie contractuală pentru furnizare de servicii medicale/a încheiat convenţie pentru decontarea contravalorii reprezentând coplata/contribuţia personală pentru servicii medicale, tratament şi medicaţie acordate personalului contractual angajat, contravaloarea sumelor cuprinse în borderourile centralizatoare, urmând ca acestea să plătească sumele primite angajaţilor săi în baza borderourilor transmise către casa de asigurări de sănătate."

    7. În tot cuprinsul ordinului, sintagma "Ministerul Sănătăţii Publice" se înlocuieşte cu sintagma "Ministerul Sănătăţii".

    8. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, al cărei cuprins este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul sănătăţii,
                        Patriciu-Andrei Achimaş-Cadariu

             Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                                Vasile Ciurchea

    ANEXĂ
    (Anexa nr. 2 la norme)

                                   CONVENŢIE
                  pentru decontarea contravalorii reprezentând
      coplata/contribuţia personală pentru servicii medicale, tratament şi
         medicaţie acordate personalului contractual angajat în unităţi
                                sanitare publice

    I. Părţile convenţiei
    Casa de Asigurări de Sănătate ........................, cu sediul în municipiul/oraşul .................., str. ....................... nr. ....., judeţul/sectorul .............., tel./fax ................, reprezentată prin preşedinte-director general ..................................,
    şi
    Serviciul de Ambulanţă ......................................., reprezentat legal prin .............................., cu Autorizaţie sanitară de funcţionare nr. .............. din ............., având sediul în municipiul/oraşul/comuna ........................, str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......................., telefon ........................, codul unic de înregistrare ................... şi contul nr. ..........................., deschis la Trezoreria Statului ...................................................................

    II. Obiectul convenţiei
    ART. 1
    Obiectul prezentei convenţii îl constituie decontarea contravalorii reprezentând coplata/contribuţia personală pentru servicii medicale, tratament şi medicaţie acordate personalului contractual angajat în unitatea sanitară publică, beneficiar al prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

    III. Obligaţiile părţilor
    ART. 2
    (1) Obligaţiile serviciilor de ambulanţă judeţene, respectiv ale Serviciului de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov:
    a) să transmită casei de asigurări de sănătate cu care a încheiat prezenta convenţie, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare celei în care au fost depuse facturile la angajator, borderourile însoţite de facturile corespunzătoare;
    b) să plătească angajaţilor săi sumele primite de la casa de asigurări de sănătate parte a prezentei convenţii, în baza borderourilor transmise către casa de asigurări de sănătate.
    (2) Obligaţiile casei de asigurări de sănătate:
    a) să primească documentele justificative depuse de unităţile sanitare angajatoare, parte a prezentei convenţii, în vederea decontării contravalorii reprezentând coplata/contribuţia personală pentru servicii medicale, tratament şi medicaţie acordate personalului contractual angajat;
    b) să transmită borderourile centralizatoare spre avizare casei de asigurări de sănătate cu care furnizorii de servicii medicale şi medicamente care au acordat serviciile medicale/medicamentele personalului contractual angajat în unitatea sanitară publică, parte a prezentei convenţii, sunt în relaţii contractuale;
    c) să vireze în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii documentelor prevăzute la lit. a) unităţii sanitare publice angajatoare, parte a prezentei convenţii, contravaloarea sumelor cuprinse în borderourile centralizatoare avizate;
    d) să ţină evidenţe distincte pentru sumele reprezentând contribuţia personală/coplata pe domenii de asistenţă medicală.

    IV. Încetarea convenţiei
    ART. 3
    Prezenta convenţie încetează la data la care a intervenit una dintre următoarele situaţii:
    a) unitatea sanitară angajatoare parte a prezentei convenţii se mută din raza administrativ-teritorială cu care a încheiat prezenta convenţie;
    b) încetarea activităţii unităţii angajatoare parte a prezentei convenţii sau modificarea statutului juridic al acesteia;
    c) încetarea definitivă a activităţii casei de asigurări de sănătate;
    d) acordul de voinţă al părţilor.

    V. Corespondenţa
    ART. 4
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentei convenţii se efectuează în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul părţilor.
    (2) Fiecare parte din convenţie este obligată ca, în termen de 3 zile din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezenta convenţie, să notifice celeilalte părţi schimbarea survenită.

    VI. Modificarea convenţiei
    ART. 5
    (1) În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentei convenţii, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.
    (2) Ori de câte ori intervin modificări ale elementelor care au stat la baza prezentei convenţii, aceasta se va modifica prin act adiţional.

    Prezenta convenţie a fost încheiată astăzi ..........., în două exemplare a câte ......... pagini fiecare, câte un exemplar pentru fiecare parte din convenţie.

Casa de Asigurări de Sănătate Serviciul de Ambulanţă
............................. .............................
Preşedinte-director general, Reprezentant legal,
............................. .............................


                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016