Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 70 din 2 februarie 2012  privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 605/2008 pentru aprobarea Reglementarii Aeronautice Civile Romane RACR-ATS Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 70 din 2 februarie 2012 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 605/2008 pentru aprobarea Reglementarii Aeronautice Civile Romane RACR-ATS "Serviciile de trafic aerian", editia a 2-a

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 15 februarie 2012
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,
    în scopul armonizãrii reglementãrilor aeronautice civile naţionale în domeniul serviciilor de trafic aerian cu standardele şi practicile recomandate emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale, cuprinse în anexa nr. 11 la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, semnatã la Chicago la 7 decembrie 1944, cu unele amendamente aduse ulterior acestei convenţii,
    în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autoritãţii Aeronautice Civile Române, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 605/2008 pentru aprobarea Reglementãrii Aeronautice Civile Române RACR-ATS "Serviciile de trafic aerian", ediţia a 2-a, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 şi 411 bis din 2 iunie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La capitolul 1 "Termeni şi definiţii", definiţia termenului "Program de siguranţã/Safety programme" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Programul naţional de siguranţã/State safety programme - un set integrat de reglementãri şi activitãţi având ca scop îmbunãtãţirea siguranţei."

    2. La capitolul 1, definiţia termenului "Punct semnificativ/Significant point" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Punct semnificativ/Significant point - un loc geografic determinat, utilizat în definirea unei rute ATS sau a traiectului de zbor al unei aeronave, precum şi pentru alte scopuri pentru navigaţia aerianã şi serviciile de trafic aerian.
    NOTĂ: Existã 3 categorii de puncte semnificative: mijloc de navigaţie aflat la sol, intersecţie şi punct de navigaţie. În contextul acestei definiţii, intersecţia este un punct semnificativ exprimat prin radiale, relevmente şi/sau distanţe faţã de mijloacele de navigaţie aflate la sol."

    3. La capitolul 1, definiţia termenului "Specificaţie de navigaţie/Navigation specification" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Specificaţie de navigaţie/Navigation specification - un set de cerinţe privind aeronava şi echipajul, necesar pentru a sprijini operaţiunile de zbor conform regulilor navigaţiei bazate pe performanţã într-un spaţiu aerian definit. Existã douã feluri de specificaţii de navigaţie:
    a) Specificaţie (RNP) privind performanţa de navigaţie cerutã/Required navigation performance (RNP) specification - o specificaţie de navigaţie bazatã pe conceptul RNAV, care include cerinţa pentru monitorizarea performanţei şi alertare şi este indicatã de prefixul RNP, de exemplu RNP 4, RNP APCH;
    b) Specificaţie de navigaţie bazatã pe concept RNAV/Area navigation (RNAV) specification - o specificaţie de navigaţie bazatã pe conceptul RNAV, care nu include cerinţa pentru monitorizarea performanţei şi alertare şi este indicatã de prefixul RNAV, de exemplu RNAV 5, RNAV 1.
    NOTA 1: Documentul OACI 9613, Manualul de navigaţie bazatã pe performanţã, volumul II, conţine îndrumãri detaliate referitoare la specificaţiile de navigaţie.
    NOTA 2: Termenul RNP (Performanţa de navigaţie cerutã), definit anterior ca fiind «o enunţare a performanţei de navigaţie necesarã pentru operarea într-un spaţiu aerian definit», a fost eliminat din cadrul acestei reglementãri deoarece conceptul RNP a fost înlocuit de conceptul PBN (Navigaţie bazatã pe performanţã). În cuprinsul acestei reglementãri, termenul RNP este acum utilizat doar în contextul specificaţiilor de navigaţie care prevãd monitorizarea performanţei şi alertarea. De exemplu, RNP 4 desemneazã cerinţele privind aeronava şi operarea acesteia, incluzând o performanţa de navigaţie lateralã de 4 NM cu monitorizarea performanţei şi alertãrii la bord, cerinţele fiind descrise detaliat în Doc. OACI 9613, Manualul de navigaţie bazatã pe performanţã."

    4. La capitolul 2 "Generalitãţi", punctul 2.14 "Stabilirea şi identificarea punctelor semnificative", subpunctul 2.14.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "2.14.1. Se stabilesc puncte semnificative în scopul definirii unei rute ATS sau a unei proceduri de apropiere instrumentalã şi/sau ţinând seama de necesitãţile serviciilor de trafic aerian privind informaţiile despre evoluţia în zbor a aeronavei."

    5. La capitolul 2, punctul 2.27 "Managementul siguranţei în ATS", subpunctele 2.27.1-2.27.4 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "2.27.1. La nivel naţional trebuie sã se stabileascã un program de siguranţã în scopul asigurãrii unui nivel acceptabil de siguranţã în aviaţia civilã.
    NOTĂ: Cadrul pentru implementarea şi menţinerea unui program naţional de siguranţã este conţinut în suplimentul D, iar materialul îndrumãtor referitor la Programul naţional de siguranţã este cuprins în Manualul de management al siguranţei (MMS) (Doc. 9859 OACI).
    2.27.2. Nivelul acceptabil de siguranţã ce urmeazã a fi atins trebuie sã fie stabilit de cãtre autoritatea de stat în domeniul aviaţiei civile.
    NOTĂ: Îndrumãrile pentru definirea nivelului acceptabil de siguranţã sunt conţinute în Manualul de management al siguranţei (MMS) (Doc. 9859 OACI).
    2.27.3. Autoritatea de stat în domeniul aviaţiei civile, la propunerea autoritãţii de supraveghere a siguranţei, trebuie sã solicite furnizorului de servicii de trafic aerian, ca parte a Programului naţional de siguranţã, sã implementeze un sistem de management al siguranţei acceptat de cãtre autoritatea de stat în domeniul aviaţiei civile, care trebuie cel puţin:
    a) sã identifice pericolele privind siguranţa;
    b) sã asigure implementarea acţiunilor corective pentru menţinerea performanţei privind siguranţa acceptate;
    c) sã asigure monitorizarea continuã şi evaluarea sistematicã a performanţei privind siguranţa; şi
    d) sã aibã ca scop îmbunãtãţirea continuã a performanţei generale a sistemului de management al siguranţei.
    NOTĂ: Îndrumãrile pentru definirea performanţei privind siguranţa sunt conţinute în Manualul de management al siguranţei (MMS) (Doc. 9859 OACI).
    2.27.4. Un sistem de management al siguranţei trebuie sã defineascã în mod clar limitele de rãspundere privind siguranţa pentru furnizorul serviciilor de trafic aerian, inclusiv o rãspundere directã privind siguranţa pentru managementul la nivel superior.
    NOTA 1: Cadrul pentru implementarea şi menţinerea unui sistem de management al siguranţei este detaliat în anexa nr. 6. Materialul de îndrumare privind sistemele de management al siguranţei este conţinut în Manualul de management al siguranţei (MMS) (Doc. 9859 OACI) şi procedurile asociate sunt conţinute în Doc. 4444 OACI PANS - ATM.
    NOTA 2: Furnizarea serviciilor AIS, CNS, MET şi/sau SAR, când se aflã sub autoritatea unui furnizor de servicii de trafic aerian, face obiectul cerinţelor prevãzute la subpct. 2.27.3 şi 2.27.4. Atunci când serviciile AIS, CNS, MET şi/sau SAR sunt furnizate în totalitate sau parţial de cãtre o altã entitate decât un furnizor ATS, cerinţele prevãzute la subpct. 2.27.3 şi 2.27.4 sunt asociate serviciilor care se aflã sub autoritatea furnizorului de servicii de trafic aerian sau acelor aspecte ale serviciilor cu implicaţii operaţionale directe."

    6. La anexa nr. 2 "Principiile care determinã stabilirea şi identificarea punctelor semnificative", punctul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "3. Identificatorii pentru punctele semnificative care nu sunt asociate amplasamentului unui mijloc de radionavigaţie
    3.1. Acolo unde este necesarã stabilirea unui punct semnificativ într-o poziţie care nu este asociatã amplasamentului unui mijloc de radionavigaţie şi acesta este utilizat în scopul furnizãrii serviciului ATC, acesta trebuie denumit printr-un «nume-cod» unic, format din 5 litere şi uşor pronunţabil. Acest nume-cod de identificare serveşte astfel atât ca nume, cât şi ca identificator codat al punctului semnificativ.
    NOTĂ: Principiile care guverneazã utilizarea numelor-cod alfanumerice pentru SID-uri, STAR-uri şi proceduri de apropiere instrumentalã RNAV sunt detaliate în Doc. OACI 8168 PANS-OPS.
    3.2. Numele-cod de identificare trebuie alese astfel încât sã se evite orice dificultãţi de pronunţare de cãtre piloţi sau de cãtre personalul ATS atunci când este utilizat limbajul folosit în comunicaţiile ATS.
    De exemplu: ADOLA, KODAP
    3.3. Numele-cod de identificare trebuie sã fie uşor de înţeles în comunicaţiile prin voce şi trebuie sã nu prezinte ambiguitate prin asemãnarea cu cele utilizate pentru alte puncte semnificative din aceeaşi zonã generalã.
    3.4. Numele-cod de identificare unic format din 5 litere, pronunţabil şi alocat unui punct semnificativ nu trebuie sã mai fie alocat niciunui alt punct semnificativ. Acolo unde existã necesitatea de realocare a unui punct semnificativ, trebuie sã fie ales un nou nume-cod de identificare. În cazul în care la nivel naţional se doreşte menţinerea alocãrii unor nume-cod de identificare specifice pentru reutilizare la o locaţie diferitã, respectivele nume-cod vor fi reutilizate dupã o perioadã de cel puţin 6 luni.
    3.5. Cerinţele României de nume-cod de identificare unice formate din 5 litere pronunţabile trebuie notificate de cãtre autoritatea de supraveghere a siguranţei Biroului regional al OACI în scopul coordonãrii.
    3.6. În zonele în care nu este stabilitã o structurã de rute fixe sau în care rutele urmate de aeronave variazã în funcţie de considerente operaţionale, punctele semnificative trebuie determinate şi raportate în coordonate geografice în sistemul geodetic global WGS-84, cu excepţia faptului cã punctele semnificative stabilite permanent ca puncte de ieşire şi/sau intrare în astfel de zone trebuie sã fie identificate în conformitate cu prevederile aplicabile din secţiunile 2 sau 3."

    7. Dupã anexa nr. 5 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 6 "Stabilirea cadrului pentru implementarea şi menţinerea unui sistem de management al siguranţei (SMS)", având conţinutul prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.

    8. La suplimentul D "Îndrumãri relative la planificarea acţiunilor în cazul unor situaţii neprevãzute (planurile de contingenţã)", punctul 4 "Mãsuri pregãtitoare", la subpunctul 4.2, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) evaluarea riscurilor pentru traficul aerian civil cauzate de conflictele militare sau de actele de intervenţie ilicitã asupra aviaţiei civile, precum şi evaluarea probabilitãţilor şi posibilelor consecinţe ale dezastrelor naturale sau urgenţelor medicale publice. Mãsurile pregãtitoare trebuie sã includã elaborarea iniţialã a unor proiecte de planuri de contingenţã privind dezastrele naturale, urgenţe medicale publice, conflicte militare sau acte de intervenţie ilicitã asupra aviaţiei civile care pot afecta disponibilitatea spaţiului aerian pentru operaţiunile cu aeronave civile şi/sau furnizarea serviciilor de trafic aerian şi/sau a serviciilor conexe. Trebuie sã se aibã în vedere cã ocolirea, cu notificarea imediatã, a unor anumite porţiuni de spaţiu aerian necesitã eforturi deosebite din partea autoritãţilor ATS responsabile pentru porţiunile adiacente de spaţiu aerian şi din partea operatorilor aerieni internaţionali în ceea ce priveşte planificarea rutelor sau a serviciilor alternative. Din acest motiv, autoritãţile ATS implicate trebuie sã depunã toate eforturile posibile pentru a anticipa necesitatea unor asemenea mãsuri alternative;"

    9. Suplimentul E "Nivelul acceptabil de siguranţã" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

         Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                     Anca Daniela Boagiu

    Bucureşti, 2 februarie 2012.
    Nr. 70.

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 6 la RACR-ATS)

      Stabilirea cadrului pentru implementarea şi menţinerea
         unui sistem de management al siguranţei (SMS)
                (a se vedea cap. 2 pct. 2.27.4)

    Introducere
    Prezenta anexã stabileşte cadrul pentru implementarea şi menţinerea unui sistem de management al siguranţei (SMS) de cãtre un furnizor de servicii de trafic aerian. Un SMS este un sistem de management pentru administrarea datelor privind siguranţa de cãtre o organizaţie. Cadrul conţine 4 componente şi douãsprezece elemente care reprezintã cerinţele minime pentru implementarea SMS. Implementarea cadrului trebuie sã fie proporţionalã cu dimensiunea organizaţiei şi cu complexitatea serviciilor furnizate. Aceastã anexã include, de asemenea, o scurtã detaliere a fiecãrui element aferent cadrului.
    1. Politica şi obiectivele de siguranţã
    1.1. Angajamentul şi responsabilitatea managementului
    1.2. Rãspunderea privind siguranţa
    1.3. Numirea personalului cu funcţii de rãspundere privind siguranţa
    1.4. Coordonarea planificãrii acţiunilor pentru situaţii de urgenţã
    1.5. Documentaţie SMS
    2. Managementul riscurilor privind siguranţa
    2.1. Identificarea pericolelor
    2.2. Evaluarea şi diminuarea riscurilor privind siguranţa
    3. Asigurarea siguranţei
    3.1. Monitorizarea şi mãsurarea performanţei privind siguranţa
    3.2. Managementul schimbãrilor
    3.3. Îmbunãtãţirea continuã a SMS
    4. Promovarea siguranţei
    4.1. Formare şi instruire
    4.2. Diseminarea informaţiilor privind siguranţa

    1. Politica şi obiectivele de siguranţã
    1.1. Angajamentul şi responsabilitatea managementului
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã defineascã politica de siguranţã în conformitate cu cerinţele internaţionale şi naţionale, care trebuie sã fie semnatã de directorul general al organizaţiei. Politica de siguranţã trebuie sã reflecte rãspunderea organizaţionalã privind siguranţa, trebuie sã includã o declaraţie clarã privind alocarea resurselor necesare pentru implementarea politicii de siguranţã, semnatã şi ştampilatã, şi trebuie sã fie afişatã în cadrul organizaţiei. Politica de siguranţã trebuie sã cuprindã procedurile de raportare privind siguranţa; trebuie sã specifice în mod clar tipurile de comportamente în mediul operaţional care sunt inacceptabile şi trebuie sã includã condiţiile în care nu se aplicã mãsuri disciplinare. Politica de siguranţã trebuie revizuitã periodic pentru a se asigura cã aceasta este relevantã şi potrivitã organizaţiei.
    1.2. Rãspunderea privind siguranţa
    Directorul general al furnizorului de servicii de trafic aerian, independent de alte atribuţii, are responsabilitatea şi rãspunderea finalã, în numele furnizorului de servicii de trafic aerian, pentru implementarea şi menţinerea unui SMS. Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie, de asemenea, sã stabileascã rãspunderile tuturor membrilor cu funcţii de conducere din cadrul organizaţiei, independent de alte atribuţii, precum şi pe cele ale angajaţilor în ceea ce priveşte performanţa siguranţei din SMS. Responsabilitãţile, rãspunderile şi competenţele privind siguranţa trebuie documentate şi comunicate în cadrul organizaţiei şi trebuie sã includã o descriere a nivelurilor managementului privind competenţa în luarea deciziilor referitoare la riscurile acceptabile în domeniul siguranţei.
    1.3. Numirea personalului cu funcţii de rãspundere privind siguranţa
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã numeascã un director pentru siguranţã, care sã fie persoanã de contact şi responsabilul cu implementarea şi menţinerea unui SMS eficient.
    1.4. Coordonarea planificãrii acţiunilor pentru situaţii de urgenţã
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã ia mãsuri ca un plan de acţiune pentru situaţii de urgenţã, care prevede tranziţia ordonatã şi eficientã de la operaţiuni în condiţii normale la cele în situaţii de urgenţã şi înapoi la cele în condiţii normale, sã fie coordonat corespunzãtor cu planurile de acţiune pentru situaţii de urgenţã ale acelor organizaţii cu care trebuie sã interacţioneze pe timpul furnizãrii serviciilor sale.
    1.5. Documentaţie SMS
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze un plan de implementare a SMS, aprobat de personalul de conducere al organizaţiei, care defineşte modul de abordare al organizaţiei faţã de managementul siguranţei într-o manierã care sã întruneascã obiectivele de siguranţã ale acesteia. Organizaţia trebuie sã elaboreze şi sã menţinã documentaţia SMS care sã descrie obiectivele şi politica de siguranţã, cerinţele SMS, procesele şi procedurile SMS, rãspunderile, responsabilitãţile şi competenţele privind procesele, procedurile şi rezultatele SMS. De asemenea, ca parte integrantã a documentaţiei SMS, furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã un manual de management al siguranţei (MMS) pentru a face cunoscut modul de abordare privind managementul siguranţei în cadrul organizaţiei.

    2. Managementul riscurilor privind siguranţa
    2.1. Identificarea pericolelor
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã un proces formal, prin care sã se asigure cã pericolele din domeniul operaţional sunt identificate. Identificarea pericolelor se bazeazã pe o combinaţie de metode reactive, pro-active şi predictive de colectare a datelor privind siguranţa.
    2.2. Evaluarea şi diminuarea riscurilor privind siguranţa
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã un proces formal, prin care sã se asigure analizarea, evaluarea şi controlul riscurilor privind siguranţa în furnizarea serviciilor de trafic aerian.

    3. Asigurarea siguranţei
    3.1. Monitorizarea şi mãsurarea performanţei privind siguranţa
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã mijloacele pentru a verifica performanţa privind siguranţa în cadrul organizaţiei şi sã valideze eficacitatea mijloacelor de control al riscurilor privind siguranţa. Performanţa privind siguranţa în cadrul organizaţiei trebuie sã fie verificatã în concordanţã cu indicatorii de performanţã şi cu valorile-ţintã privind performanţa în domeniul siguranţei.
    3.2. Managementul schimbãrilor
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã un proces formal pentru a identifica schimbãrile în cadrul organizaţiei care pot influenţa procesele şi serviciile implementate, pentru a descrie aranjamentele privind asigurarea performanţei în domeniul siguranţei înaintea implementãrii schimbãrilor şi pentru a elimina sau a modifica mijloacele de control al riscurilor privind siguranţa care nu mai sunt necesare sau eficace din cauza schimbãrilor din mediul operaţional.
    3.3. Îmbunãtãţirea continuã a SMS
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã un proces formal pentru a identifica motivele performanţelor sub nivelurile stabilite în SMS, pentru a determina implicaţiile în domeniul operaţional ale performanţelor sub nivelurile stabilite în SMS şi pentru a elimina sau a diminua asemenea cauze.

    4. Promovarea siguranţei
    4.1. Formare şi instruire
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã un program de instruire în domeniul siguranţei prin care sã se asigure cã personalul este instruit şi competent pentru a-şi îndeplini atribuţiile în domeniul SMS. Domeniul instruirii privind siguranţa trebuie sã fie adecvat gradului de implicare a fiecãrei persoane în cadrul SMS.
    4.2. Diseminarea informaţiilor privind siguranţa
    Furnizorul de servicii de trafic aerian trebuie sã elaboreze şi sã menţinã canale oficiale de comunicaţie, prin care sã se asigure cã tot personalul este informat cu privire la SMS, prin care sã fie diseminate informaţii critice privind siguranţa şi prin care sã fie explicate necesitatea şi oportunitatea iniţierii anumitor mãsuri de siguranţã şi de ce procedurile de siguranţã sunt introduse sau schimbate.

    ANEXA 2
    (Suplimentul E la RACR-ATS)

            Suplimentul E Stabilirea cadrului pentru
             implementarea şi menţinerea Programului
                  naţional de siguranţã (SSP)

    Aceastã anexã prezintã cadrul pentru implementarea şi menţinerea unui program naţional de siguranţã (SSP) definit ca un sistem de management pentru administrarea siguranţei la nivel naţional. Implementarea SSP este proporţionalã cu volumul şi complexitatea sistemului naţional de aviaţie şi poate necesita coordonarea mai multor autoritãţi cu responsabilitãţi în domeniul aviaţiei civile. Cadrul SSP inclus în acest supliment şi cadrul pentru implementarea şi menţinerea unui sistem de management al siguranţei (SMS) prezentat în anexa nr. 6 la RACR-ATS trebuie considerate complementare, cu toate cã acestea cadre sunt distincte.
    Un program naţional de siguranţã trebuie sã includã urmãtoarele componente, a cãror descriere se regãseşte în Suplimentul D din Amendamentul 47-B la Anexa nr. 11 la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, semnatã la Chicago la 7 decembrie 1944.
    1. Politica şi obiectivele de siguranţã la nivel naţional
    1.1. Cadrul legislativ naţional privind siguranţa
    1.2. Responsabilitãţile şi rãspunderile la nivel naţional privind siguranţa
    1.3. Investigarea accidentelor şi incidentelor
    1.4. Politica de aplicare
    2. Managementul riscurilor la nivel naţional privind siguranţa
    2.1. Cerinţe de siguranţã pentru SMS al furnizorului de servicii
    2.2. Acord referitor la performanţa privind siguranţa furnizorului de servicii
    3. Asigurarea siguranţei la nivel naţional
    3.1. Supravegherea siguranţei
    3.2. Colectarea, analizarea şi schimbul de date privind siguranţa
    3.3. Date privind siguranţa care conduc la stabilirea valorilor-ţintã pentru supravegherea în domeniile care prezintã cel mai mare interes
    4. Promovarea siguranţei la nivel naţional
    4.1. Instruire pe plan intern, comunicare şi diseminare a informaţiilor privind siguranţa
    4.2. Instruire pe plan extern, comunicare şi diseminare a informaţiilor privind siguranţa
    NOTĂ: În contextul acestui supliment, sintagma "furnizor de servicii" se referã la orice organizaţie care furnizeazã servicii în domeniul aviaţiei. Aceastã sintagmã include organizaţiile de instruire autorizate expuse la riscuri de siguranţã pe timpul furnizãrii serviciilor, operatorii aerieni, organizaţiile de întreţinere autorizate, organizaţiile responsabile pentru proiectarea de tip şi/sau producţia de aeronave, furnizorii de servicii de trafic aerian şi aerodromurile certificate, dupã caz.

                          ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016