Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 698 din 23 august 2010  pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de dializa, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate/casele de asigurari de sanatate, dupa caz, cu furnizorii de servicii de dializa, autorizati si evaluati in conditiile legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 698 din 23 august 2010 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de dializa, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate/casele de asigurari de sanatate, dupa caz, cu furnizorii de servicii de dializa, autorizati si evaluati in conditiile legii

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 623 din 3 septembrie 2010
ORDIN nr. 698 din 23 august 2010
pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, cu furnizorii de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii
EMITENT: CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 623 din 3 septembrie 2010


Având în vedere Referatul de aprobare nr. D.G.E./1.151/2010 al Direcţiei generale evaluare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.487/2004 privind achiziţionarea serviciilor medicale de hemodializã şi dializã peritonealã, <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, cu modificãrile ulterioare, Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. <>1.347 /<>477/2004 privind desemnarea centrelor-pilot pentru contractarea cu operatori privaţi a unor servicii medicale de dializã în regim ambulatoriu, <>Hotãrârea Guvernului nr. 261/2010 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate pentru anul 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. <>264 /<>407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul titlului VIII "Asigurãrile sociale de sãnãtate" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, cu furnizorii de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate, furnizorii de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 810 din 26 noiembrie 2009.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae-Lucian Duţã

Bucureşti, 23 august 2010.
Nr. 698.

ANEXÃ

NORME
privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor
de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/
casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, cu furnizorii de
servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii

1. Dispoziţii generale
1.1. Serviciile de dializã pentru bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã în stadiu uremic se deconteazã în baza contractelor încheiate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, cu furnizorii de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, denumiţi în continuare furnizori, dupã cum urmeazã:
a) de casele de asigurãri de sãnãtate pentru furnizorii publici, denumiţi în continuare furnizori publici;
b) de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi, denumiţi în continuare furnizori privaţi de servicii de dializã.
1.2. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt împuternicite sã reprezinte Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate în relaţia cu centrele-pilot şi/sau cu alţi furnizori privaţi.
1.3. Serviciile de dializã sunt:
a) servicii de hemodializã: hemodializa convenţionalã şi hemodiafiltrarea intermitentã on-line;
b) servicii de dializã peritonealã: continuã şi automatã.
1.4. Serviciile de dializã cuprind:
a) serviciul de hemodializã convenţionalã şi hemodiafiltrarea intermitentã on-line: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator specifice, toate cheltuielile necesare realizãrii serviciului medical de hemodializã şi transportului nemedicalizat al bolnavilor de la domiciliul bolnavilor la unitatea sanitarã şi retur, excepţie fãcând copiii cu vârsta cuprinsã între 0 şi 18 ani şi persoanele cu vârsta de peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportã din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţã şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. <>265 /<>408/2010 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) serviciul de dializã peritonealã continuã şi automatã: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator specifice şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor.
1.5. În calitate de parte contractantã de servicii de dializã şi în calitate de reprezentanţi locali ai Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sã nominalizeze un numãr adecvat de persoane care vor analiza, verifica şi valida declaraţiile de servicii lunare, cu respectarea confidenţialitãţii datelor [centralizatorul şi desfãşurãtorul privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã (IRC) în stadiu uremic, beneficiari de servicii de dializã, în centrele de dializã ale furnizorilor publici şi privaţi, precum şi sumele aferente], ale furnizorului de servicii de dializã pentru fiecare centru de dializã. Aceste persoane vor fi nominalizate prin decizie a preşedintelui-director general al casei de asigurãri de sãnãtate. Numele persoanelor responsabile vor fi comunicate Direcţiei programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu menţiunea ca orice modificare ulterioarã a acestora sã fie comunicatã.
1.6. La nivelul centrelor de dializã se acordã servicii de hemodializã atât bolnavilor aflaţi constant în evidenţã (bolnav constant), în limita a 152 de şedinţe/an pentru tratamentul continuu, cât şi celor trataţi temporar (bolnav temporar), precum şi servicii de dializã peritonealã bolnavilor aflaţi constant în evidenţã.
1.7. Bolnavul constant este bolnavul tratat prin dializã pentru IRC în stadiu uremic, care necesitã tratament substitutiv renal (FG < 15 ml/min./1,73 mp), înregistrat în Registrul de evidenţã a bolnavilor dializaţi al unui centru de dializã, în care bolnavul beneficiazã de şedinţe de hemodializã mai mult de 6 sãptãmâni.
1.8. Bolnavul temporar este bolnavul tratat prin hemodializã într-un centru de dializã pentru mai puţin de 6 sãptãmâni, respectiv:
- bolnavul hemodializat pentru IRC în stadiu uremic, înregistrat în Registrul de evidenţã a bolnavilor dializaţi al unui alt centru de dializã, transferat temporar, cu respectarea condiţiilor şi formalitãţilor de transfer prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, aprobat prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 , cu modificãrile ulterioare;
- bolnavul titular al cardului european de asigurãri sociale de sãnãtate sau al certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emis în aplicarea Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socialã şi a Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socialã de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a acestuia.
1.9. Bolnavul nou-inclus în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã este bolnavul la care iniţierea tratamentului (primele 6-12 şedinţe de hemodializã, respectiv primele 14-21 de zile de tratament prin dializã peritonealã) s-a realizat într-o unitate sanitarã cu paturi, în condiţiile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, aprobat prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 , cu modificãrile ulterioare, aflatã în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate. Includerea bolnavilor noi în program se realizeazã cu încadrarea în numãrul de bolnavi prevãzut şi în bugetul aprobat pentru Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, cu respectarea unei proporţii minime de dializã peritonealã continuã de 20% din numãrul bolnavilor nou-incluşi în program, precum şi cu respectarea criteriilor de calitate prevãzute în normele de dializã şi a criteriilor de calitate a serviciilor de dializã, în conformitate cu <>art. 238 şi 239 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
1.10. Bolnavul nou poate fi inclus în evidenţa unui centru de dializã pe un post vacantat prin ieşirea din Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã (transplant renal, deces sau alte cauze de ieşire din program) a unui bolnav constant sau pe un loc liber creat prin transferul definitiv al unui bolnav constant într-un alt centru care are un loc vacantat, cu încadrarea în numãrul total de bolnavi contractat pe tipuri de servicii de dializã şi în valoarea de contract, cu respectarea prevederilor <>Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 438/2008 privind aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializã în vederea intrãrii în relaţii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializã în regim ambulatoriu cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
1.11. În cazul în care un bolnav constant al unui centru de dializã îşi exprimã adeziunea de a se transfera definitiv în alt centru de dializã, acest lucru se poate realiza numai cu încadrarea în limita numãrului de bolnavi contractat pe serviciile de dializã respective de centrul în care se transferã bolnavul şi a valorii de contract pe acel tip de serviciu de dializã.
1.12. În cadrul raportãrii lunare de servicii de dializã, bolnavul nou-inclus în evidenţa unui centru de dializã, cu încadrarea în numãrul total de bolnavi contractat pe tipuri de servicii de dializã şi în valoarea de contract, va fi raportat de centrul de dializã în care urmeazã sã fie tratat constant, trecând în tabelele prevãzute în anexele A şi B, la rubrica Observaţii: "N", un set minim de informaţii referitoare la bolnav (data iniţierii tratamentului de dializã şi centrul în care s-a fãcut iniţierea, centrul de la care provine, dupã caz, data intrãrii în centru, modalitatea de includere în centru, dupã caz). Furnizorul de servicii de dializã va notifica Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, despre aceste situaţii, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data includerii în evidenţã.
1.13. În situaţii justificate (un centru de dializã nu mai îndeplineşte condiţiile pentru furnizare de servicii de dializã în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, schimbarea de domiciliu a unui bolnav inclus în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã etc.), furnizorul de servicii de dializã poate solicita majorarea volumului estimat de servicii de dializã şi a valorii de contract, notificând în acest sens Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, despre aceste situaţii. Pãrţile pot conveni sã majoreze volumul estimat de servicii de dializã şi valoarea de contract prin încheierea unui act adiţional, cu încadrarea în limita numãrului de bolnavi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã şi a fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie prin buget, în anul în curs. Actul adiţional pentru aceste situaţii se încheie în urma analizei de la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate privind încadrarea în limita numãrului de bolnavi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã şi a fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie. Casele de asigurãri de sãnãtate vor informa Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate despre aceste situaţii justificate şi despre rezultatul analizei şi vor încheia acte adiţionale, numai cu avizul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate. Pânã la întocmirea actului adiţional, furnizorul nu va raporta bolnavii nou-incluşi în centru, iar Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, nu va/vor deconta serviciile prestate de furnizor pentru bolnavii existenţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã de la care a primit noi adeziuni.
1.14. Bolnavii nou-incluşi în evidenţa unui centru de dializã se raporteazã la Registrul Renal Român, în termen de 48 de ore, cu obligativitatea înştiinţãrii Registrului Renal Român despre orice modificare survenitã ulterior (devine bolnav constant, transfer în alt centru, deces, trecerea la alt tip de dializã, transplant, pierdere din evidenţã etc.).
1.15. În cazul în care în centrul de dializã sunt trataţi bolnavi transferaţi temporar de la alt centru de dializã, aceştia vor fi cuprinşi în raportarea lunarã a centrului de dializã la care s-au transferat, urmând ca, trimestrial sau dupã caz, sã fie întocmit un act adiţional de diminuare a volumului de servicii estimat contractat şi a valorii estimate contractate cuprinse în contractul încheiat cu furnizorul la care bolnavul beneficiazã de servicii ca bolnav constant. Sumele diminuate trebuie sã fie aferente volumului de servicii de care a beneficiat bolnavul pe perioada transferului temporar în alt centru de dializã şi trebuie alocate, prin act adiţional de majorare a volumului de servicii estimat contractat şi a valorii estimate de contract, centrului la care s-a transferat.
1.16. La regularizarea trimestrialã sau, dupã caz, prin acte adiţionale la contractele încheiate între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, şi furnizori, se pot realiza plata pentru bolnavii transferaţi temporar şi plata pentru bolnavii titulari ai cardului european de asigurãri sociale de sãnãtate sau ai certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emis în aplicarea Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Regulamentului CE nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului, de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a acestuia, cu încadrarea în bugetul alocat programului.
1.17. La regularizarea trimestrialã, tariful pentru bolnavul cu dializã peritonealã continuã se poate modifica, în funcţie de ponderea relativã a acestui tip de serviciu de dializã, în limita bugetului aprobat, dupã cum urmeazã:
a) dacã raportul: numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã continuã/(numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã continuã + numãrul de bolnavi cu hemodializã convenţionalã) este < 20%, tariful pentru dializã peritonealã continuã/an este de 50.800 lei;
b) dacã raportul: numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã continuã/(numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã continuã + numãrul de bolnavi cu hemodializã convenţionalã) este 20%-24,9%, tariful pentru dializã peritonealã continuã/an este de 54.000 lei;
c) dacã raportul: numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã continuã/(numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã continuã + numãrul de bolnavi cu hemodializã convenţionalã) este >/ = 25%, tariful pentru dializã peritonealã continuã/an este de 56.400 lei.
Dacã pe durata derulãrii contractului ponderea numãrului de bolnavi cu dializã peritonealã scade sub 20%, respectiv 25%, tariful pentru bolnavii cu dializã peritonealã continuã se va ajusta lunar corespunzãtor serviciilor realizate.
2. Raportarea serviciilor de dializã
2.1. Furnizorul va transmite caselor de asigurãri de sãnãtate, în original (douã exemplare) şi în format electronic, în formatul solicitat de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu respectarea confidenţialitãţii datelor, declaraţia de servicii lunarã [centralizatorul şi desfãşurãtorul privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor cu IRC în stadiu uremic (FG < 15 ml/min./1,73 mp), trataţi prin dializã în centrele de dializã, precum şi sumele aferente], în formatul prevãzut în anexele A şi B. Documentele vor fi certificate în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii şi vor fi semnate de:
- reprezentantul legal al furnizorului;
- directorul economic al furnizorului;
- medicul-şef/coordonatorul centrului;
- persoana care întocmeşte documentele.
2.2. Documentele menţionate la pct. 2.1 se vor realiza în baza evidenţelor tehnico-operative conduse la nivelul centrelor de dializã şi se vor depune la casele de asigurãri de sãnãtate lunar, în primele 3 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea.
2.3. Netransmiterea de cãtre furnizor a documentelor menţionate la pct. 2.1 exonereazã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, de obligaţia plãţii pentru luna respectivã.
2.4. Nerespectarea de cãtre furnizor a termenului menţionat la pct. 2.2, precum şi existenţa unor erori în raportare vor atrage decalarea termenului de platã cu un numãr de zile lucrãtoare egal cu numãrul zilelor cu care furnizorul a depãşit termenul, respectiv pânã la raportarea corectã.
2.5. Dupã analiza, verificarea şi validarea declaraţiilor de servicii lunare transmise de furnizori, cu respectarea confidenţialitãţii datelor, în termen de 4 zile lucrãtoare, dupã perioada prevãzutã la pct. 2.2, ale lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea, casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sã transmitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate declaraţiile de servicii lunare ale furnizorilor privaţi (centralizatorul şi desfãşurãtorul privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor cu IRC în stadiu uremic, beneficiari de servicii de dializã în centrele de dializã, precum şi sumele aferente), în original şi în format electronic. Declaraţia de servicii lunarã va fi certificatã în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii şi va fi semnatã din partea casei de asigurãri de sãnãtate de:
- preşedintele-director general;
- directorul executiv relaţii cu furnizorii;
- medicul-şef;
- persoana care verificã documentele.
2.6. Direcţiile de specialitate din cadrul caselor de asigurãri de sãnãtate, Direcţia programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz, vor verifica numãrul de bolnavi contractaţi, respectarea volumului de servicii estimat prevãzut în contract şi încadrarea în valoarea estimatã contractatã pe tip de serviciu de dializã: hemodializã şi dializã peritonealã.
2.7. Dupã aplicarea prevederilor pct. 2.6, Casa Naţionalã de
Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, va/vor notifica în scris furnizorului observaţiile sale, dupã cum urmeazã:
- pentru furnizorii publici, casa de asigurãri de sãnãtate transmite notificarea în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea în original a declaraţiei de servicii lunare şi validarea acesteia;
- pentru furnizorii privaţi, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate transmite notificarea în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea în original a declaraţiei de servicii lunare validate, transmisã de casele de asigurãri de sãnãtate.
2.8. Furnizorul, în baza notificãrii primite de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, emite factura, pe care o trimite în original la casele de asigurãri de sãnãtate/Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz.
3. Controlul raportãrii serviciilor de dializã
3.1. Controlul serviciilor de dializã raportate de furnizori se realizeazã de casele de asigurãri de sãnãtate trimestrial, la centrele de dializã, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face controlul.
3.2. Controlul va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;
b) eventuale disfuncţionalitãţi;
c) respectarea atât a criteriilor medicale de calitate prevãzute în normele de dializã, cât şi a criteriilor de calitate a serviciilor de dializã, în conformitate cu <>art. 238 şi 239 din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) orice alte date relevante, inclusiv date prevãzute în <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, cu modificãrile ulterioare.
3.3. În urma fiecãrui control efectuat la furnizorii privaţi de dializã se va întocmi un raport care va fi transmis Direcţiei programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
3.4. Controlul anual se va efectua pânã la data de 15 februarie a anului urmãtor.
4. Decontarea serviciilor de dializã
4.1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/Casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, deconteazã lunar contravaloarea serviciilor de dializã realizate în luna anterioarã lunii în care se face decontarea, în conformitate cu termenii contractuali.
4.2. Decontarea se face, dupã caz, prin tarif/şedinţã de hemodializã convenţionalã sau tarif/şedinţã de hemodiafiltrare intermitentã on-line, în funcţie de numãrul de şedinţe efectuate şi, respectiv, tarif/bolnav cu dializã peritonealã continuã/an sau tarif/bolnav cu dializã peritonealã automatã/an, tratat continuu o lunã completã, înmulţit cu 1/12 (o douãsprezecime).
4.3. Suma decontatã lunar se calculeazã astfel: (i) numãrul şedinţelor de hemodializã convenţionalã înmulţite cu tariful hemodializei convenţionale; (ii) numãrul şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentã on-line înmulţite cu tariful hemodiafiltrãrii intermitente on-line; (iii) numãrul bolnavilor supuşi dializei peritoneale continue trataţi înmulţit cu 1/12 (o douãsprezecime) din tariful dializei peritoneale continue; şi (iv) numãrul bolnavilor supuşi dializei peritoneale automate trataţi înmulţit cu 1/12 (o douãsprezecime) din tariful dializei peritoneale automate, cu urmãtoarele excepţii:
4.3.1. bolnavul tratat prin ambele tipuri de servicii de dializã (hemodializã şi dializã peritonealã), la care numãrul de zile în care s-au efectuat şedinţe de hemodializã (plãtite la tarif/şedinţã) se scade din numãrul de zile din lunã în care a efectuat dializã peritonealã (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu dializã peritonealã);
4.3.2. bolnavul care începe tratamentul de dializã peritonealã în altã zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif/bolnav/zi şi se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale/an împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã;
4.3.3. bolnavul cu dializã peritonealã care decedeazã în decursul lunii de tratament, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif/bolnav/zi şi se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale/an împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã;
4.3.4. bolnavul cu hemodializã care schimbã tipul de hemodializã în cursul lunii va fi decontat prin tariful/şedinţã aferent fiecãrui tip de hemodializã efectuat, cu încadrarea în numãrul de şedinţe de hemodializã şi în valoarea de contract pentru hemodializã;
4.3.5. bolnavul cu dializã peritonealã care schimbã tipul de dializã peritonealã în cursul lunii va fi decontat prin tariful/bolnav/zi aferent tipului de dializã peritonealã efectuat, cu încadrarea în valoarea de contract pentru dializã peritonealã.
4.3.6. Nu sunt decontate şedinţele de hemodiafiltrare intermitentã on-line şi nici zilele de dializã peritonealã automatã efectuate bolnavilor, decât pentru un numãr de maximum 7% din totalul bolnavilor dializaţi pe tipuri de servicii de dializã (maximum 7% din totalul bolnavilor hemodializaţi, respectiv maximum 7% din totalul bolnavilor cu dializã peritonealã) şi cu încadrarea în numãrul de bolnavi cu hemodiafiltrare intermitentã on-line, respectiv în numãrul de bolnavi cu dializã peritonealã automatã, aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
Hemodiafiltrarea intermitentã on-line este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi:
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei (eKt/V >/= 1,4 sau fosfatemie < 5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin dializã, dar cu şanse mici de transplant renal;
c) bolnavi cu polineuropatie "uremicã" în ciuda tratamentului eficient prin hemodializã convenţionalã;
d) bolnavi cu comorbiditãţi cardiovasculare sau cu diabet zaharat.
Dializa peritonealã automatã este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi dializaţi peritoneal:
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatininã 60 l/sãptãmânã ori ultrafiltrat < 1.000 ml/24 de ore sau absent ori negativ dupã un schimb de 4 ore cu dextrozã 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) copii preşcolari la care hemodializa şi dializa peritonealã continuã ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;
c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu suportã presiunea intrbdominalã crescutã din DPCA;
d) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã urmeze studiile şcolare şi universitare;
e) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã presteze activitate profesionalã;
f) bolnavi cu dizabilitãţi care nu îşi pot efectua schimburile manuale de dializã peritonealã continuã ambulatorie şi la care familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea la/de la aparatul de dializã peritonealã automatã.
4.3.7. Serviciile de dializã se deconteazã numai în limita fondurilor contractate pe tip de servicii de dializã: hemodializã şi dializã peritonealã.
4.4. Furnizorul are obligaţia de a nominaliza la rubrica "Cumpãrãtor" din facturã, pe lângã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, în calitate de achizitor, şi centrul privat/public, în calitate de beneficiar.
Datele de identificare ale furnizorului trebuie sã corespundã cu cele din contract.
Rubrica "Descrierea produselor" se va completa cu "servicii de hemodializã convenţionalã", "servicii de hemodiafiltrare intermitentã on-line", respectiv "servicii de dializã peritonealã continuã", "servicii de dializã peritonealã automatã", valoarea serviciilor exprimatã în lei la tarifele prevãzute în actele normative în vigoare, precum şi numãrul contractului încheiat cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate/casele de asigurãri de sãnãtate, dupã caz.
4.5. Suma decontatã lunar va corespunde cu:
4.5.1. suma transmisã prin notificare pentru hemodializã (hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã online), în concordanţã cu numãrul şedinţelor prestate, verificate şi validate înmulţit cu tariful/şedinţã de hemodializã (hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã on-line);
4.5.2. suma transmisã prin notificare pentru dializã peritonealã (dializã peritonealã continuã, dializã peritonealã automatã), în concordanţã cu numãrul pacienţilor supuşi dializei peritoneale, calculatã conform pct. 4.2.
4.6. Contractele pentru serviciile de dializã se încheie dupã aprobarea bugetului anual al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
4.7. Dacã bugetul anual al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nu a fost aprobat cu cel puţin 3 zile înainte de 31 decembrie, caz în care limitele de cheltuieli nu pot depãşi 1/12 din prevederile bugetare ale anului precedent, se încheie acte adiţionale de prelungire a contractelor existente, în limita creditelor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie, fãrã a depãşi însã valoarea de 50% a contractului, conform prevederilor legale în vigoare.
5. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate
5.1. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din contractele încheiate de furnizori se ţine utilizându-se urmãtoarele conturi:
- 628 "Alte cheltuieli cu servicii executate de terţi";
- 401 "Furnizori";
- 7705 "Finanţarea din bugetul FNUASS".
5.2. Înregistrãrile contabile ocazionate de derularea operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate cu furnizorii sunt urmãtoarele:
a) primirea facturilor lunare şi înregistrarea obligaţiei de platã
- 628 "Alte cheltuielile cu servicii executate de terţi" = 401 "Furnizori"
b) decontarea serviciilor de dializã facturate
- 401 "Furnizori" = 7705 "Finanţarea din bugetul FNUASS"
6. Dispoziţii finale
Anexele A şi B fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA A
-------
la norme
--------

DECLARAŢIE DE SERVICII LUNARÃ

Centralizator

Furnizor
Casa de Asigurãri de Sãnãtate
Centrul de Dializã ...........................
Raportare pentru luna ........................

Tabelul 1 - Hemodializã




┌────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┬────────┬────┐
│ │ Bolnavi trataţi │ Şedinţe de tratament │ │ │
│ ├─────┬─────────────────────┼─────┬─────────────────────────────────┬───────┤Suma de │OB- │
│ │ │ din care, realizat │con- │ din care, realizat │rãmase │decontat│SER-│
│ │ ├──────┬────────┬─────┤trac-├─────────┬───────┬────────┬──────┤pentru │ (lei) │VA- │
│ Serviciul │con- │ │ │ │tate │cumulat │pentru │pentru │TOTAL:│ anul │ │ŢII │
│ de │trac-│con- │transfe-│ │ │de la în-│bolnavi│bolnavi │ │ în │ │ │
│ hemodializã│tat │stanţi│raţi │TOTAL│ │ceputul │con- │trans- │ │ curs │ │ │
│ din care: │ │ │temporar│ │ │contract.│stanţi │feraţi │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ (fãrã │ │temporar│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ luna de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ rapor- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ tare) │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │C4= │ C5 │ C6 │ C7 │ C8 │C9= │C10=C5-│C11=C9* │ C12│
│ │ │ │ │C2+C3│ │ │ │ │C7+C8 │-C6-C9 │ tarif │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│Hemodializã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│conven- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ţionalã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│Hemodia- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│filtrare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intermi- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tentã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│on-line │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────┴──────┴────────┴─────┴─────┴─────────┴───────┴────────┴──────┴───────┴────────┴────┘



Tabelul 2 - Dializã peritonealã


┌─────────────────────┬────────────────────┬──────────┬────────────┐
│Serviciul de dializã │ Numãrul de bolnavi │ │ │
│ peritonealã, │ │ Suma de │ │
│ din care: ├──────────┬─────────┤ decontat │ OBSERVAŢII │
│ │contractat│ relizat │ (lei) │ │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│Dializã peritonealã │ │ │ │ │
│ continuã │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│Dializã peritonealã │ │ │ │ │
│ automatã │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴────────────┘



Tabelul 3 - Suma de decontat



┌────────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────┐
│ Hemodializã, din care │ Dializã peritonealã, │ │
│ │ din care │ │
├────────────────┬───────────────┼───────────┬───────────┤ │
│ Hemodializã │Hemodiafiltrare│Dializã │Dializã │ │
│ convenţionalã │intermitentã │peritonealã│peritonealã│ TOTAL │
│ │ on-line │continuã │ automatã │ │
├────────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │C5=C1+C2+C3+C4│
├────────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────────────────┴───────────────┴───────────┴───────────┴──────────────┘

C1 din tabelul 3 = C11 Hemodializã convenţionalã din tabelul 1
C2 din tabelul 3 = C11 Hemodiafiltrare intermitentã on-line din tabelul 1
C3 din tabelul 3 = C3 Dializã peritonealã continuã din tabelul 2
C4 din tabelul 3 = C3 Dializã peritonealã automatã din tabelul 2

Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Medic-şef/Coordonator
Furnizor, Director economic, al centrului de dializã, Întocmit
........... ................ .................... ........

Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Preşedinte- Director executiv Medic-şef, Verificat
director general, relaţii cu furnizorii,
................ ................ ............ .........




ANEXA B
-------
la norme
---------
DECLARAŢIE DE SERVICII LUNARÃ
Desfãşurãtor privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor
cu IRC beneficiari de hemodializã şi dializã peritonealã
şi a sumelor de decontat

Furnizor
Casa de Asigurãri de Sãnãtate
Centrul de Dializã ........................
Raportare pentru luna .....................

I. HEMODIALIZÃ

Tabelul I.A - Bolnavi constanţi trataţi prin hemodializã


┌────────┬───────────┬────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Tarif/ │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HD │registrare │şedinţe HD│ şedinţã │ decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ realizate│ HD │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │ │ (lei) │ │ │
│ │ │ de zi │ │ │ │ │
│ │ │(SZ. ... ..)│ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────┘



Tabelul I.B - Bolnavi transferaţi temporar trataţi prin hemodializã


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Tarif/ │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HD │registrare │şedinţe HD │ şedinţã │ decontat │OBSERVAŢII│
│ │transferaţi│în fişa de │ realizate │ (lei) │ (lei) │ │
│ │ temporar │spitalizare │ pentru │ │ │ │
│ │ │ de zi │ bolnavi │ │ │ │
│ │ │ │transferaţi│ │ │ │
│ │ │ │ temporar │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴──────────┴──────────┴──────────┘



Tabelul 1 - Bolnavi trataţi prin hemodializã


┌──────────────────────────────────────────┐
│ TOTAL │
├───────────┬───────────┬──────────────────┤
│ Bolnavi │ Şedinţe │ Suma de decontat │
│ cu HD │ HD │ (lei) │
├───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │
├───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
└───────────┴───────────┴──────────────────┘



C1 = total C1 din tabelul I.A + total C1 din tabelul I.B
C2 = total C4 din tabelul I.A + total C4 din tabelul I.B
C3 = total C6 din tabelul I.A + total C6 din tabelul I.B

Tabelul II.A - Bolnavi constanţi trataţi prin hemodiafiltrare on-line


┌────────┬───────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │Terif/ │Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HDF │registrare │şedinţe │şedinţã │decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ HDF │ HDF │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │realizate │ (lei) │ │ │
│ │ │ de zi │ │ │ │ │
│ │ │ (SZ.. ..) │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴───────────┘



Tabelul II.B - Bolnavi transferaţi temporar trataţi prin hemodiafiltrare on-line


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬────────┬─────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │Terif/ │Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HDF │registrare │şedinţe │şedinţã │decontat │OBSERVAŢII │
│ │transferaţi│în fişa de │ HDF │ │ (lei) │ │
│ │ temporar │spitalizare │realizate │ (lei) │ │ │
│ │ │ de zi │ pentru │ │ │ │
│ │ │ │ bolnavi │ │ │ │
│ │ │ │transferaţi│ │ │ │
│ │ │ │ temporar │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴────────┴─────────┴───────────┘



Tabelul 2 - Bolnavi trataţi prin hemodiafiltrare on-line


┌────────────────────────────────────────────────┐
│ TOTAL │
├────────────────┬────────────┬──────────────────┤
│ Bolnavi cu HDF│Şedinţe HDF │ Suma de decontat │
│ │ │ (lei) │
├────────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │
├────────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────┴────────────┴──────────────────┘

C1 = total C1 din tabelul II.A + total C1 din tabelul II.B
C2 = total C4 din tabelul II.A + total C4 din tabelul II.B
C3 = total C6 din tabelul II.A + total C6 din tabelul II.B



II. DIALIZĂ? PERITONEALĂ?

Tabelul 3 - Bolnavi cu dializã peritonealã continuã


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu DPC │registrare │zile cu │ decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ dializã │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │peritonealã│ │ │
│ │ │ de zi │ continuã │ │ │
│ │ │(SZ. ... ..)│ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘



Tabelul 4 - Bolnavi cu dializã peritonealã automatã


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu DPA │registrare │zile cu │ decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ dializã │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │peritonealã│ │ │
│ │ │ de zi │ automatã │ │ │
│ │ │(SZ. ... ..)│ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘



Tabelul 5 - Bolnavi dializaţi


┌────────────────────────────────────────────────┐
│ TOTAL │
├──────────────────────────┬─────────────────────┤
│ Bolnavi cu dializã │ Suma de decontat │
│ │ (lei) │
├──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ C1 │ C2 │
├──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────┘

C1 = total C1 din tabelul 1 + total C1 din tabelul 2 + total C1 din
tabelul 3 + total C1 din tabelul 4
C2 = total C3 din tabelul 1 + total C3 din tabelul 2 + total C5 din
tabelul 3 + total C5 din tabelul 4


Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Medic-şef/Coordonator
Furnizor, Director economic, al centrului de dializã, Întocmit
........... ................ .................... ........

Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Preşedinte- Director executiv Medic-şef, Verificat
director general, relaţii cu furnizorii,
................ ................ ............ .........


------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016