Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 69 din 4 martie 2011  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 69 din 4 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel

EMITENT: AGENTIA NATIONALA ANTI-DOPING
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 16 martie 2011

    Având în vedere prevederile <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, republicatã, şi ale art. 14 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale Anti-Doping, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.522/2006, republicatã,
    în temeiul <>art. 11 din Legea nr. 227/2006, republicatã,

    preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã <>Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de apel, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de apel, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 47/2009, cu modificãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 21 mai 2009, se abrogã.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


       Preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping,
                Graziela Elena Vâjialã


    Bucureşti, 4 martie 2011.
    Nr. 69.

    ANEXÃ

                            REGULAMENT
             de organizare şi funcţionare a Comisiei de apel

    CAP. I
    Cadru legislativ

    ART. 1
    Agenţia Naţionalã Anti-Doping, denumitã în continuare Agenţia, organizeazã procedura de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva deciziilor prevãzute la <>art. 58 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, republicatã, în conformitate cu dispoziţiile art. 60 şi 63 din aceeaşi lege.
    ART. 2
    Procedura soluţionãrii contestaţiilor se desfãşoarã în faţa Comisiei de apel, denumitã în continuare Comisia, ce se constituie în temeiul <>art. 12 din Legea nr. 227/2006, republicatã.

    CAP. II
    Organizare

    ART. 3
    (1) Comisia este formatã din 7 membri, reprezentanţi ai autoritãţilor guvernamentale şi ai organizaţiilor neguvernamentale, desemnaţi de cãtre acestea, dupã cum urmeazã:
    a) 2 reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului;
    b) un reprezentant al Ministerului Justiţiei;
    c) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret;
    d) 2 reprezentanţi ai Comitetului Olimpic şi Sportiv Român;
    e) un reprezentant al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
    (2) Membrii Comisiei sunt numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
    ART. 4
    (1) Durata mandatului membrilor Comisiei este de 2 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia, la solicitarea Agenţiei.
    (2) Cu 30 de zile înainte de data încheierii mandatului, Agenţia va declanşa procedura de numire a noilor membri.
    ART. 5
    Membrii Comisiei trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie cetãţeni români cu domiciliul în România;
    b) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu;
    c) sã aibã o bunã reputaţie şi pregãtire profesionalã;
    d) sã nu fi suferit condamnãri;
    e) sã aibã studii superioare juridice de lungã duratã, atestate în condiţiile legii.
    ART. 6
    (1) Mandatul membrilor Comisiei înceteazã înainte de termen în urmãtoarele situaţii:
    a) renunţarea la calitatea de membru;
    b) transferul în cadrul altei autoritãţi/organizaţii;
    c) prin revocare de cãtre autoritãţile/organizaţiile care i-au desemnat;
    d) neîndeplinirea obligaţiilor ce le revin, în raport cu obiectivele Agenţiei;
    e) 3 absenţe nemotivate consecutive;
    f) deces.
    (2) În cazurile prevãzute la alin. (1) se numeşte un nou reprezentant, al cãrui mandat dureazã pânã la expirarea mandatului celui în locul cãruia a fost numit.
    ART. 7
    (1) Pentru asigurarea condiţiilor organizatorice necesare desfãşurãrii activitãţii Comisiei, activitatea de secretariat este asiguratã de cãtre un angajat al Agenţiei anume desemnat prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
    (2) Secretarul Comisiei nu are calitatea de membru şi nu are drept de vot.

    CAP. III
    Funcţionare

    ART. 8
    Şedinţele Comisiei se desfãşoarã la sediul Agenţiei şi nu sunt publice.
    ART. 9
    (1) Comisia este legal întrunitã în prezenţa a minimum 5 membri, iar deciziile se adoptã cu votul majoritãţii membrilor Comisiei în funcţie.
    (2) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul necesar prevãzut la alin. (1), şedinţa se amânã pentru cel mult 7 zile calendaristice.
    (3) Decizia adoptatã este obligatorie. În situaţia în care sunt opinii separate, acestea vor fi menţionate în procesul-verbal al şedinţei, ca anexã la decizie.
    (4) Membrii Comisiei îşi exercitã mandatul potrivit legii. Ei rãspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepţia celor absenţi şi a celor care au votat împotriva unei decizii şi au consemnat opinia separatã în procesul-verbal.
    ART. 10
    Convocarea membrilor Comisiei se face prin poşta electronicã, cu confirmare de primire la secretariatul Comisiei. Confirmarea de primire poate fi fãcutã şi telefonic. Prin grija secretariatului, se va transmite fiecãrui membru invitaţia de participare.
    ART. 11
    Şedinţele Comisiei sunt conduse prin rotaţie de preşedintele ales cu votul majoritãţii membrilor în funcţie, la începutul fiecãrei şedinţe pentru fiecare apel înregistrat, iar în lipsa acestuia, de cãtre alt membru ales dintre cei prezenţi.
    ART. 12
    Preşedintele Comisiei are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) verificã existenţa cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, la deschiderea şedinţei;
    b) conduce şedinţa;
    c) coordoneazã activitatea Comisiei şi a secretariatului acesteia;
    d) reprezintã Comisia în faţa altor autoritãţi sau instituţii publice, precum şi în faţa oricãrei persoane fizice sau juridice.
    ART. 13
    (1) Pentru fiecare apel soluţionat de Comisie se întocmeşte un proces-verbal ce se consemneazã în registrul de procese-verbale. Fiecare proces-verbal se semneazã de cãtre membrii prezenţi la şedinţã, de cãtre intimat, precum şi de secretar. Registrul de procese-verbale se pãstreazã la secretarul Comisiei.
    (2) Refuzul semnãrii procesului-verbal de cãtre apelant se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei şi se atestã prin semnãtura membrilor prezenţi.
    ART. 14
    (1) Activitatea de secretariat este susţinutã de secretarul Comisiei.
    (2) Secretarul Comisiei are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) înregistrarea apelului;
    b) preluarea dosarului în copie certificatã de la Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping;
    c) convocarea membrilor Comisiei, reprezentantului Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic sau a Agenţiei, dupã caz, a contestatorului şi, dacã este cazul, a persoanelor ce urmeazã sã fie audiate;
    d) punerea la dispoziţia membrilor Comisiei a documentelor ce fac obiectul întrunirilor (pe suport hârtie sau electronic, dupã caz);
    e) redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor şi a deciziilor emise;
    f) comunicarea deciziei adoptate apelantului, Agenţiei, clubului la care acesta este legitimat, federaţiei sportive naţionale de specialitate, Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, federaţiei internaţionale, de specialitate, precum şi Agenţiei Mondiale Anti-Doping, dupã caz;
    g) pãstrarea şi arhivarea documentelor în conformitate cu prevederile art. 13;
    h) îndeplinirea oricãror alte sarcini stabilite în cadrul şedinţelor şi dispuse de preşedinte sau, în absenţa acestuia, de înlocuitorul de drept.
    ART. 15
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, Comisia emite decizii, sub semnãtura preşedintelui de caz, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.

    CAP. IV
    Atribuţiile Comisiei

    ART. 16
    Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) cerceteazã aspectele pentru care a fost sesizatã;
    b) analizeazã cauza pe fond;
    c) dispune menţinerea, modificarea, completarea sau anularea deciziilor Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, ale Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic ori ale Agenţiei, dupã caz;
    d) dispune orice mãsurã necesarã pentru justa soluţionare a cauzei pentru care a fost sesizatã.

    CAP. V
    Confidenţialitatea informaţiilor

    ART. 17
    (1) Membrii Comisiei au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea cu privire la orice activitate legatã de caz, precum şi la orice informaţie aflatã în cursul procedurii de stabilire a gradului de vinovãţie şi/sau a sancţiunilor.
    (2) Membrii Comisiei semneazã declaraţii de confidenţialitate.
    (3) Membrii Comisiei au obligaţia de a-şi declina competenţa în situaţia unui conflict de interese.

    CAP. VI
    Procedura de soluţionare a apelurilor

    ART. 18
    Procedura de soluţionare a apelurilor se desfãşoarã într-un interval de 45 de zile calendaristice, cu respectarea urmãtoarelor principii:
    a) dreptul la o audiere echitabilã şi imparţialã;
    b) dreptul persoanei de a fi reprezentatã pe cheltuiala sa;
    c) dreptul la o decizie în formã scrisã, motivatã, datatã, redactatã şi comunicatã.
    ART. 19
    (1) Comisia este competentã sã soluţioneze apelurile declarate împotriva:
    a) deciziilor Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, referitoare la încãlcãrile dispoziţiilor <>art. 2 din Legea nr. 227/2006, republicatã;
    b) deciziilor Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, luate în conformitate cu prevederile <>art. 44 alin. (5) din Legea nr. 227/2006, republicatã;
    c) deciziilor pronunţate de Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, fãrã a avea competenţa materialã de a judeca o posibilã încãlcare a reglementãrilor anti-doping;
    d) deciziilor Agenţiei de a nu prezenta un rezultat pozitiv sau un rezultat atipic ca o încãlcare a reglementãrilor anti-doping conform <>art. 28 alin. (4) şi (7) din Legea nr. 227/2006, republicatã;
    e) deciziilor de a nu acţiona în cazul unei încãlcãri a reglementãrilor anti-doping dupã o investigaţie conform <>art. 29 din Legea nr. 227/2006, republicatã;
    f) deciziilor de suspendare provizorie dispusã conform <>art. 31 din Legea nr. 227/2006, republicatã;
    g) deciziilor Agenţiei privind acordarea sau neacordarea scutirilor pentru uz terapeutic.
    (2) Deciziile contestate îşi pãstreazã efectele pe durata desfãşurãrii procedurii de soluţionare a apelului, cu excepţia situaţiei în care Comisia decide suspendarea efectelor acestora, în cazuri temeinic justificate.
    ART. 20
    (1) Sesizarea Comisiei se face prin depunerea şi înregistrarea apelului la secretariatul Agenţiei.
    (2) Agenţia va transmite de îndatã apelul secretariatului Comisiei, care va verifica dacã acesta îndeplineşte cerinţele prevãzute la art. 21. Dacã este cazul, apelantului i se pune în vedere sã completeze sau sã modifice de îndatã apelul. În cazul în care apelul a fost primit prin poştã, apelantului i se vor comunica în scris omisiunile acestuia, cu menţiunea obligaţiei din partea acestuia de a le comunica Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice.
    ART. 21
    (1) Apelul va cuprinde în mod obligatoriu:
    a) numele, prenumele, domiciliul sau reşedinţa, precum şi calitatea contestatorului, iar pentru persoanele juridice, denumirea şi sediul lor. Se vor menţiona totodatã numãrul certificatului de identitate sportivã, dacã este cazul, numãrul de telefon, de fax, adresa de e-mail;
    b) numele şi calitatea celui care reprezintã partea în litigiu;
    c) decizia apelatã;
    d) obiectul apelului;
    e) motivele apelului;
    f) arãtarea dovezilor pe care se sprijinã apelul;
    g) precizarea numelui şi domiciliului martorilor, în cazul în care se solicitã proba cu martori;
    h) data şi semnãtura contestatorului.
    (2) Lipsa menţiunilor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi h) atrage clasarea apelului.
    ART. 22
    (1) La primirea apelului, respectiv dupã completarea sau modificarea acestuia potrivit art. 20 alin. (2), secretarul Comisiei informeazã membrii acesteia, care stabilesc de comun acord data primei şedinţe, în vederea soluţionãrii apelului.
    (2) Termenul stabilit pentru întrunirea membrilor Comisiei nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice de la data depunerii apelului cu respectarea prevederilor art. 20 alin. (2).
    (3) Secretarul convoacã membrii Comisiei, pãrţile, respectiv reprezentantul Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, al Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic sau al Agenţiei, dupã caz, şi apelantul, pentru data, ora şi locul stabilite. Totodatã, vor fi convocate şi persoanele desemnate ca martori, dacã este cazul.
    (4) Punctul de vedere al intimatului va fi prezentat în scris şi susţinut personal sau prin reprezentant în faţa Comisiei şi va fi menţionat în decizia finalã a Comisiei.
    (5) Notificarea datei stabilite pentru soluţionarea apelului se face în scris, cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.
    ART. 23
    (1) Dacã apelantul, pânã la data stabilitã pentru soluţionarea apelului, renunţã în scris la aceasta, membrii Comisiei se vor întruni la data stabilitã pentru a lua act de renunţare.
    (2) Dacã apelantul renunţã la apel în cadrul dezbaterilor, acesta are obligaţia de a da o declaraţie scrisã în acest sens.
    (3) Renunţarea se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã şi se ataşeazã acestuia, apelul urmând a fi clasat.
    ART. 24
    (1) Procedura de soluţionare a apelului se desfãşoarã în prezenţa pãrţilor.
    (2) Dacã una dintre pãrţi, deşi legal notificatã, nu se prezintã la şedinţa Comisiei, neonorând maximum douã invitaţii de participare, Comisia poate proceda la deliberare.
    (3) În cazul în care Comisia apreciazã ca fiind necesarã prezenţa la dezbateri a pãrţii lipsã, aceasta poate stabili un nou termen, cu notificarea pãrţii în cauzã. Termenul nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice.
    (4) La cererea motivatã, depusã cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de data întrunirii Comisiei, sau în situaţii de forţã majorã, procedura de apel poate fi amânatã pentru maximum 10 zile calendaristice.
    ART. 25
    (1) Dupã deschiderea şedinţei, dacã cerinţele de cvorum sunt îndeplinite, preşedintele Comisiei verificã dacã apelul a fost formulat în termen. Depãşirea termenului legal atrage respingerea apelului ca tardiv introdus.
    (2) În cazul în care apelul a fost formulat în termen, preşedintele Comisiei acordã cuvântul pãrţilor, în vederea susţinerii apelului, prezentãrii probelor utile soluţionãrii acesteia, aflate în legãturã directã cu aceasta.
    (3) Membrii Comisiei pot pune întrebãri şi, dupã caz, pot interoga martorii propuşi.
    ART. 26
    Comisia verificã motivele apelului şi temeinicia deciziei apelate pe baza documentelor şi materialelor aflate la dosarul cauzei, precum şi a probelor noi depuse.
    ART. 27
    (1) Comisia se pronunţã în şedinţã secretã, în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data înregistrãrii contestaţiei la secretariatul Comisie, printr-o decizie scrisã şi motivatã, cu respectarea dispoziţiilor art. 9 alin. (1) şi (3).
    (2) Decizia Comisiei este obligatorie.
    ART. 28
    Soluţionând apelul, Comisia poate decide:
    a) respingerea apelului şi menţinerea deciziei apelate, dacã apelul a fost tardiv formulat ori dacã este nefondat;
    b) admiterea apelului, cu modificarea, completarea sau desfiinţarea deciziei contestate.
    ART. 29
    Decizia Comisiei trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente, sub sancţiunea nulitãţii:
    a) data, ora şi locul unde s-a desfãşurat şedinţa Comisiei;
    b) obiectul apelului;
    c) decizia apelatã;
    d) numele şi prenumele pãrţilor prezente şi ale celor care au lipsit, cu arãtarea calitãţii lor;
    e) temeiurile de fapt şi de drept care au dus, dupã caz, la admiterea sau respingerea apelului;
    f) decizia luatã de Comisie;
    g) punctul de vedere al intimatului;
    h) termenul de exercitare a cãii de atac şi instanţa competentã;
    i) data şi numãrul deciziei;
    j) semnãtura preşedintelui Comisiei.
    ART. 30
    (1) Decizia se comunicã pãrţilor în cel mult 7 zile calendaristice de la data pronunţãrii ei.
    (2) Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire.
    (3) Decizia poate fi înmânatã şi personal contestatorului ori reprezentantului acestuia, sub semnãtura certificatã de secretarul Comisiei, cu precizarea datei înmânãrii.
    (4) Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei.
    ART. 31
    (1) Aspectele dezbãtute în cadrul şedinţei Comisiei sunt consemnate în procesul-verbal de şedinţã, semnat de toţi membrii acesteia, de cãtre intimat, secretar, apelant şi/sau reprezentantul acestuia.
    (2) Procesul-verbal de şedinţã va cuprinde:
    a) componenţa nominalã a Comisiei, locul şi data întrunirii membrilor;
    b) locul şi data pronunţãrii deciziei;
    c) numele pãrţilor, domiciliul sau reşedinţa lor ori, dupã caz, denumirea şi sediul, precum şi numele reprezentanţilor pãrţilor şi ale celorlalte persoane care au participat la procedura în faţa Comisiei;
    d) susţinerile pãrţilor şi declaraţiile martorilor audiaţi;
    e) opinia separatã a membrilor care au votat împotrivã, dacã este cazul, cu arãtarea considerentelor pe care aceasta se sprijinã;
    f) semnãturile membrilor prezenţi.
    (3) La cererea contestatorului, se comunicã o copie de pe procesul-verbal de şedinţã.
    ART. 32
    Decizia Comisiei poate fi contestatã la Curtea de Arbitraj Sportiv de la Lausanne, în termen de 21 de zile calendaristice de la comunicare.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    ART. 33
    Prevederile prezentului regulament se completeazã de drept cu dispoziţiile actelor normative incidente în vigoare.
                      __________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016