Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 688 din 9 august 2007  pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspectie si certificare, de aprobare a organismelor de inspectie si certificare si de supraveghere a activitatii organismelor de control    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 688 din 9 august 2007 pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspectie si certificare, de aprobare a organismelor de inspectie si certificare si de supraveghere a activitatii organismelor de control

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 30 august 2007
ORDIN nr. 688 din 9 august 2007
pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspecţie şi certificare, de aprobare a organismelor de inspecţie şi certificare şi de supraveghere a activitãţii organismelor de control
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 30 august 2007


În baza prevederilor art. 2 alin. (4) lit. d) şi e) şi ale <>art. 8 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobatã prin <>Legea nr. 38/2001 ,cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a prevederilor art. 8 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.092/91 privind modul de producţie ecologicã şi indicarea acesteia pe produsele agroalimentare ecologice,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale implementare politici agricole nr. 278.272 din 4 iulie 2007,

ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite prezentul ordin:

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) şi ale art. 9 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.092/91 privind modul de producţie ecologicã şi indicarea acesteia pe produsele agroalimentare ecologice, denumit în continuare Regulament, operatorii care produc, proceseazã, depoziteazã, comercializeazã şi/sau importã din terţe ţãri în Uniunea Europeanã produse agroalimentare ecologice trebuie sã îşi supunã activitatea unitãţii/fermei de producţie sistemului de inspecţie şi certificare.
(2) Inspecţia operatorilor şi certificarea produselor agroalimentare ecologice se fac în România, de cãtre organisme de inspecţie şi certificare, persoane juridice din sectorul public sau privat, acreditate/aprobate.
(3) Aprobarea, controlul şi supravegherea activitãţii organismelor de inspecţie şi certificare se fac de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) lit. d) şi e) şi ale <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobatã prin <>Legea nr. 38/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Condiţiile de aprobare a organismelor de inspecţie şi certificare

ART. 2
(1) Organismele candidate la aprobarea ca organisme de inspecţie şi certificare în agricultura ecologicã trebuie sã îndeplineascã cumulativ cerinţele prevãzute la art. 8 şi 9 din Regulament şi prevederile prezentului ordin, şi anume:
a) sã dispunã de structurã, echipamente şi proceduri care sã permitã executarea tuturor activitãţilor privind inspecţia operatorilor şi sistemul de certificare, inclusiv eliberarea certificatelor de conformitate pentru produsele agroalimentare ecologice;
b) sã fie persoane juridice cu sediul în România. Persoanele juridice care au sediul principal în statele membre sau în ţãri cu echivalenţã în Uniunea Europeanã, obţinutã prin decizia Comisiei Europene, pot fi aprobate cu condiţia stabilirii şi menţinerii în România, în condiţiile legii, a unui sediu secundar pe toatã durata desfãşurãrii activitãţii lor;
c) sã aibã cel puţin un an experienţã în activitatea de inspecţie/certificare;
d) sã dispunã de un laborator propriu acreditat sau sã aibã un contract de colaborare cu un astfel de laborator, pentru a executa toate analizele şi determinãrile necesare în vederea controlului produselor agroalimentare ecologice;
e) sã nominalizeze o persoanã responsabilã de ansamblul activitãţilor de inspecţie şi certificare;
f) sã dispunã de personal calificat pentru efectuarea inspecţiei. Dovada calificãrii se face prin prezentarea atestatului de formare a inspectorilor în domeniul agriculturii ecologice;
g) sã fie independente de toate pãrţile implicate, imparţiale şi integre. Organismul de inspecţie şi certificare şi personalul sãu nu trebuie sã fie supuse niciunei presiuni comerciale sau financiare care ar putea sã le influenţeze deciziile;
h) sã satisfacã în totalitate exigenţele stabilite de norma europeanã EN 45011 "Criterii generale pentru organismele care aplicã sisteme de certificare a produselor";
i) sã dovedeascã faptul cã sistemul de inspecţie şi certificare aplicat este în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în domeniu.
(2) Persoana responsabilã de ansamblul activitãţilor de inspecţie şi certificare trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã pregãtire corespunzãtoare, respectiv studii superioare de specialitate în agriculturã, horticulturã, zootehnie, medicinã veterinarã, ecologie sau industrie alimentarã;
b) sã aibã un nivel ridicat de cunoştinţe teoretice şi practice privind modul de producţie ecologicã, în conformitate cu legislaţia naţionalã şi comunitarã din domeniu.
ART. 3
(1) În vederea aprobãrii ca organism de inspecţie şi certificare în domeniul agriculturii ecologice, organismul candidat va depune la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale urmãtoarele documente:
a) cererea de aprobare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1;
b) copia certificatului de înmatriculare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din România, care sã conţinã şi codul unic de înregistrare;
c) actul constitutiv;
d) o scurtã prezentare a activitãţii, din care sã rezulte experienţa în domeniul inspecţiei;
e) planul-tip de inspecţie, care sã conţinã o descriere detaliatã a mãsurilor de precauţie pe care organismul se angajeazã sã le impunã operatorilor, în conformitate cu prevederile anexei III la Regulament;
f) catalogul sancţiunilor aplicate operatorilor, în cazul nerespectãrii prevederilor legale privind agricultura ecologicã;
g) copie de pe certificatul de acreditare deplinã, valabil la data solicitãrii aprobãrii, conform normei europene EN 45011, eliberat de un organism de acreditare abilitat în acest scop;
h) o declaraţie scrisã prin care se angajeazã sã punã la dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale alte documente şi informaţii cu privire la acreditarea conform normei europene EN 45011;
i) organigrama însoţitã de dosarul personalului angajat, care va cuprinde:
(i) copie a diplomei de studii superioare în specialitate;
(ii) curriculum vitae;
(iii) copie de pe carnetul de muncã sau contractul de colaborare;
(iv) copie a atestatului de formare a inspectorilor;
j) angajamentul cã va respecta legislaţia comunitarã şi naţionalã din domeniu;
k) angajamentul, pe propria rãspundere, cã nu va permite în activitatea operatorilor utilizarea organismelor modificate genetic sau a derivatelor acestora.
(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale verificã toate documentele şi toate resursele, structurile, echipamentele şi procedurile operaţionale ale organismului candidat pentru a determina conformitatea cu cerinţele normei europene EN 45011 şi cu legislaţia în vigoare.
(3) Dupã analiza documentelor depuse, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale elaboreazã un raport de evaluare, informeazã în scris organismul candidat cu privire la orice deficienţã/neconformitate descoperitã în documentaţia depusã şi emite o decizie motivatã de acordare sau de respingere a aprobãrii. Decizia de acordare sau respingere a aprobãrii se consemneazã într-un registru unic şi se comunicã în scris organismului candidat, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de aprobare.
(4) În situaţia în care solicitarea este acceptatã, odatã cu decizia de aprobare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale emite organismului candidat certificatul de aprobare, prezentat în anexa nr. 2, şi atribuie acestuia un cod de identificare. Certificatul de aprobare se acordã pentru unul sau toate domeniile urmãtoare:
a) producţie vegetalã, produse vegetale, animale şi/sau produse animaliere;
b) unitãţi de procesare a produselor vegetale şi animaliere şi a alimentelor compuse din produse vegetale şi animaliere;
c) importatorii de produse vegetale, animale, produse animaliere şi alimente;
d) furaje.
(5) Pe tot parcursul procedurii de aprobare se pãstreazã confidenţialitatea informaţiilor obţinute, la toate nivelurile.
(6) Certificatul de aprobare acordat organismelor de inspecţie şi certificare este valabil 2 ani şi se avizeazã anual de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în urma controlului şi supravegherii activitãţii organismului de inspecţie şi certificare.
(7) În vederea avizãrii anuale a certificatului de aprobare, organismul de inspecţie şi certificare completeazã cererea cuprinsã în anexa nr. 3 pe care o transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale. Cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
- certificatul de acreditare deplinã conform normei europene EN 45011;
- datele statistice semestriale transmise Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale de cãtre organismul de inspecţie şi certificare aprobat (anexa nr. 4);
- datele statistice anuale pentru anul precedent transmise Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale de cãtre organismul de inspecţie şi certificare aprobat (anexa nr. 5);
- raportul de evaluare a activitãţii organismului de inspecţie şi certificare, elaborat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(8) Un certificat de aprobare acordat unui organism de inspecţie şi certificare poate fi retras sau o cerere de avizare anualã poate fi respinsã în urmãtoarele cazuri:
a) activitatea sa nu este conformã cu planul-tip de inspecţie;
b) nu a corectat încãlcãrile identificate în urma controlului efectuat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
c) nu a permis Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale sã-şi desfãşoare activitatea de control şi supraveghere;
d) nu a reuşit sã corecteze folosirea incorectã a termenului "ecologic", a trimiterilor incorecte la sistemul de certificare a organismului de inspecţie şi certificare sau nu a utilizat corespunzãtor licenţele, certificatele ori mãrcile;
e) este pe cale sã renunţe la aceastã activitate, activitatea sa urmeazã sã fie suspendatã sau organismul de inspecţie şi certificare va fi executat prin ordin judecãtoresc.
(9) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale comunicã organismului de inspecţie şi certificare, în termen de 14 zile, decizia de aprobare/respingere a cererii de aprobare sau avizare anualã, cu specificarea motivelor acestei decizii.
(10) Atunci când un organism candidat nu este mulţumit de decizie, acesta depune la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale o contestaţie în termen de maximum 14 zile de la data comunicãrii deciziei care cuprinde şi motivele contestaţiei.
(11) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în termen de 15 zile de la primirea contestaţiei, organizeazã o întâlnire cu participarea reprezentanţilor organismului de inspecţie şi certificare în vederea analizãrii contestaţiei şi ia o nouã decizie.
(12) În cazul retragerii certificatului de aprobare unui organism de inspecţie şi certificare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale informeazã operatorii înscrişi la acest organism cu privire la interzicerea utilizãrii mãrcii de certificare a acestuia şi a oricãrei declaraţii de conformitate cu legislaţia naţionalã şi comunitarã în domeniu, precum şi la necesitatea încheierii unui contract cu alt organism de inspecţie şi certificare.
(13) Depunerea unei noi cereri de aprobare ca organism de inspecţie şi certificare se face dupã 12 luni de la retragerea certificatului de aprobare.
(14) În situaţia în care un organism de inspecţie şi certificare aprobat solicitã extinderea domeniilor sale de activitate, acesta transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale urmãtoarele documente:
- cererea pentru extinderea domeniilor sale de activitate, cuprinsã în anexa nr. 6;
- certificatul de acreditare pentru noul domeniu emis de organismul de acreditare, conform normei europene EN 45011;
- procedurile de inspecţie necesare pentru noul domeniu.
(15) La primirea cererii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale verificã documentele şi aprobã sau respinge aceastã solicitare.
ART. 4
(1) Prin excepţie de la prevederile art. (2) alin. (1) lit. a) şi b), pe o perioadã de tranziţie care expirã la data de 31 decembrie 2008, eliberarea certificatelor de conformitate a produselor agroalimentare ecologice se face de organisme de inspecţie şi certificare cu sediul principal în statele membre sau în ţãri cu echivalenţã în Uniunea Europeanã, obţinutã prin decizia Comisiei Europene, care au sediul secundar în România pe toatã durata desfãşurãrii activitãţii lor şi care au fost aprobate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Organismele de inspecţie şi certificare menţionate la alin. (1) emit certificatele de conformitate pentru produsele agroalimentare ecologice în limba englezã şi le traduc şi le legalizeazã în limba românã.

CAP. III
Atribuţiile organismelor de inspecţie şi certificare aprobate

ART. 5
(1) Organismele de inspecţie şi certificare aprobate au urmãtoarele atribuţii:
a) sã aplice cel puţin cerinţele de inspecţie şi mãsurile de precauţie, prevãzute în anexa III la Regulament, în unitãţile/fermele de producţie care fac obiectul inspecţiei lor;
b) sã execute primul control anunţat într-un interval de maximum 90 de zile, socotit de la data înregistrãrii operatorului la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în conformitate cu planul-tip de inspecţie elaborat de fiecare organism de inspecţie şi certificare şi la termenele stabilite. Planurile-tip de inspecţie se transmit pentru aprobare Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an pentru activitatea anului urmãtor;
c) sã efectueze un numãr de inspecţii neanunţate stabilit pe baza evaluãrii generale a riscului de nerespectare a legislaţiei comunitare şi naţionale şi drept consecinţã a rezultatelor primului control anunţat;
d) sã ia toate mãsurile necesare pentru executarea cu prioritate a inspecţiilor în unitãţile de procesare unde sunt prelucrate şi depozitate atât produse ecologice, cât şi produse care nu provin din agricultura ecologicã;
e) sã ofere Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale accesul la birourile şi facilitãţile sale şi tot sprijinul necesar în vederea exercitãrii atribuţiilor de control şi supraveghere;
f) sã transmitã Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an, lista operatorilor supuşi inspecţiei pânã la data de 31 decembrie a anului anterior, cuprinzând numele şi adresa operatorului, tipul operatorului (producãtor, procesator, importator, fabricant de furaje pentru animale), tipul produsului, data înregistrãrii, data certificãrii;
g) sã transmitã Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în termen de maximum 30 de zile dupã fiecare semestru, datele statistice semestriale conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
h) sã transmitã Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã la data de 31 decembrie a fiecãrui an, datele statistice anuale conform modelului prezentat în anexa nr. 5;
i) sã transmitã Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în termen de 30 de zile dupã acordare, lista derogãrilor sau a autorizaţiilor emise operatorilor, cuprinzând numele şi adresa operatorului, tipul operatorului (producãtor, procesator, importator, fabricant de furaje pentru animale), natura derogãrii, data de acordare a derogãrilor şi durata de valabilitate a derogãrilor;
j) sã comunice Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale orice neregulã sau încãlcare comisã de cãtre operator şi sancţiunea aplicatã;
k) sã verifice modul de aplicare a regulilor specifice de etichetare a produselor agroalimentare ecologice şi folosirea pe etichetã a menţiunilor corespunzãtoare, în conformitate cu prevederile art. 5 din Regulament. De asemenea, avizeazã cererea de solicitare pentru utilizarea siglei "ae" specificã produselor ecologice controlate.
(2) În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (9) şi ale art. 10 alin. (3) din Regulament, în cazul constatãrii unei nereguli sau încãlcãri comise de operator, organismele de inspecţie şi certificare vor aplica sancţiunile cuprinse în anexa nr. 7.

CAP. IV
Atribuţiile autoritãţii responsabile

ART. 6
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii privind controlul şi supravegherea organismelor de inspecţie şi certificare aprobate:
a) asigurã obiectivitatea controlului efectuat de organismele de inspecţie şi certificare;
b) verificã eficacitatea controlului;
c) ia cunoştinţã de orice nereguli şi/sau încãlcãri constatate şi de sancţiunile aplicate;
d) retrage aprobarea organismului de inspecţie şi certificare în cazul în care acesta nu respectã cerinţele prevãzute la lit. a) şi b) sau nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 3 şi 5;
e) furnizeazã celor interesaţi informaţii cu privire la sistemul de acreditare/aprobare a organismelor de inspecţie şi certificare;
f) organizeazã cursuri de pregãtire şi aplicaţii practice pe probleme de inspecţie şi certificare.

CAP. V
Reguli privind controlul şi supravegherea organismelor de inspecţie şi certificare

ART. 7
(1) Controlul şi supravegherea activitãţii organismelor de inspecţie şi certificare se realizeazã de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale prin:
a) evaluarea documentelor transmise de organismele de inspecţie şi certificare, menţionate la art. 5 lit. f)-j);
b) inspecţii de supraveghere ce au ca obiectiv evaluarea in situ a modului şi eficienţei activitãţii organismului de inspecţie şi certificare aprobat, în conformitate cu un program stabilit şi aprobat în fiecare an. Inspecţiile de supraveghere se realizeazã pe un eşantion de operatori, decis în fiecare an, reprezentând 1% din totalul operatorilor înscrişi la fiecare organism de inspecţie şi certificare.
(2) Selectarea eşantionului se face în mod aleatoriu, incluzând o gamã variatã de operatori (producãtori, procesatori, importatori, producãtori de furaje pentru animale, comercianţi), orientat în special cãtre operatorii care prezintã un risc ridicat sau asupra cãrora existã suspiciuni/reclamaţii.
(3) În vederea efectuãrii controlului, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale solicitã organismelor de inspecţie şi certificare sã transmitã pentru fiecare operator selectat un dosar care sã cuprindã minimum urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere adresatã organismului de inspecţie şi certificare;
b) contractul încheiat de operator cu organismul de inspecţie şi certificare;
c) descrierea anualã a unitãţii/chestionarul anual;
d) fişa de inspecţie a organismului de inspecţie şi certificare, ce cuprinde lista de verificare a operatorului;
e) planul de conversie;
f) planurile fermelor;
g) planul acţiunilor corective/ameliorative ale operatorilor, cu respectarea termenelor;
h) decizia de certificare;
i) copia ultimului raport de inspecţie;
j) alte documente specifice operatorului.
(4) Dupã analiza documentelor specificate la alin. (3) şi efectuarea controlului operatorilor, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale va constata dacã:
a) activitatea operatorilor este conformã cu legislaţia naţionalã şi comunitarã în vigoare, identificându-se orice neconformitate cu standardele şi procedurile de inspecţie;
b) inspecţiile au fost efectuate de un inspector calificat;
c) derularea procedurilor de inspecţie şi certificare s-a realizat conform planului-tip de inspecţie al fiecãrui organism de inspecţie şi certificare.
(5) Dupã fiecare control efectuat, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale întocmeşte un raport de evaluare, care va cuprinde, dacã este cazul, şi mãsurile ameliorative necesare a fi întreprinse de organismul de inspecţie şi certificare pentru corectarea neconformitãţilor identificate. Acest raport de evaluare stã la baza aprobãrii şi avizãrii anuale a organismelor de inspecţie şi certificare.
(6) În urma acţiunii de control şi supraveghere a activitãţii organismelor de inspecţie şi certificare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale acordã întregului sistem de inspecţie şi certificare sau numai unei componente a schemei (cum ar fi implementarea legislaţiei sau competenţa inspectorilor etc.) urmãtoarele calificative:
a) nivelul satisfãcãtor - se acordã atunci când planul de inspecţie şi certificare este conform cu cerinţele prezentului ordin, cu norma europeanã EN 45011 şi cu legislaţia comunitarã şi naţionalã în vigoare;
b) nivelul probleme minore - se acordã atunci când existã nereguli sau încãlcãri minore, probleme izolate, erori etc., ce nu reprezintã probleme extinse sau semnificative şi nu afecteazã desfãşurarea activitãţii de inspecţie şi certificare. În aceastã situaţie se solicitã organismului de inspecţie şi certificare mai multe informaţii care sã clarifice motivele neregulilor sau încãlcãrilor şi confirmarea rezolvãrii acestora;
c) nivelul nesatisfãcãtor - se acordã atunci când neregulile, încãlcãrile, problemele, motivele de îngrijorare, erorile etc. indicã faptul cã activitatea organismului de inspecţie şi certificare nu are nivelul de performanţã cerut. În aceastã situaţie, organismul de inspecţie şi certificare, în termen de 30 de zile, prezintã o explicaţie şi confirmã prin dovezi cã s-au aplicat acţiunile corective necesare;
d) avertismentul scris - se aplicã în cazul neregulilor sau încãlcãrilor grave ale cerinţelor generale de inspecţie. În aceastã situaţie, în termen de 14 zile, organismul de inspecţie şi certificare întreprinde acţiunile necesare pentru remedierea problemei şi trebuie:
- sã confirme cã neregula sau încãlcarea a fost rezolvatã în perioada menţionatã;
- sã prezinte dovada implementãrii acţiunilor corective;
- ulterior, responsabilul organismului de inspecţie şi certificare face un control suplimentar cu martori pentru a dovedi cã acţiunile corective necesare au fost implementate, iar neregula sau încãlcarea operatorului a fost remediatã;
e) interzicerea - se aplicã în cazul încãlcãrilor grave şi constã în retragerea aprobãrii organismului de inspecţie şi certificare de a-şi desfãşura activitatea de inspecţie şi certificare pe teritoriul României.
ART. 8
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 527/2003 pentru aprobarea Regulilor privind sistemul de inspecţie şi certificare şi condiţiile de acreditare a organismelor de inspecţie şi certificare în agricultura ecologicã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613 din 29 august 2003, se abrogã.

Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Decebal Traian Remeş

Bucureşti, 9 august 2007.
Nr. 688.

ANEXA 1

Cãtre
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale
Direcţia generalã ...........................
Nr. ........... din .........................

CERERE
pentru obţinerea aprobãrii în vederea inspecţiei şi
certificãrii produselor agroalimentare din
sectorul de agriculturã ecologicã

Persoana juridicã ........., cu sediul în localitatea ........., str. ....... nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ........, ţara ....., nr. de telefon ......, fax ......., înmatriculatã la registrul comerţului sub nr. ......, reprezentatã prin responsabil ......, solicit aprobarea şi eliberarea "Certificatului" de aprobare ca organism de inspecţie şi certificare în agricultura ecologicã pentru urmãtoarele domenii:
[] producţie vegetalã, produse vegetale, animale şi/sau produsele animaliere;
[] unitãţi de procesare a produselor vegetale şi animaliere şi a alimentelor compuse din produse vegetale şi animaliere;
[] importatori de produse vegetale, animale, produse animaliere şi alimente;
[] furaje.
Declar pe propria rãspundere cã organismul aprobat va fi liber de orice presiune comercialã sau financiarã în activitatea de inspecţie şi certificare.


Semnãtura responsabilului,
.........................


ANEXA 2


[STEMA]

ROMÂNIA

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
Direcţia generalã ...........

Certificat nr. ......

Organismul ........., cu sediul în localitatea ..........., România ........, oraşul .........., judeţul ......, str. ..... nr. ..., ap. ...., tel. ......, fax ......, persoanã responsabilã ......., este aprobat ca organism de inspecţie şi certificare în agricultura ecologicã, cu codul de identificare RO-ECO- ........., în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobatã prin <>Legea nr. 38/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.092/91 , pentru urmãtoarele domenii:
[] producţie vegetalã, produse vegetale, animale şi/sau produsele animaliere;
[] unitãţi de procesare a produselor vegetale şi animaliere şi a alimentelor compuse din produse vegetale şi animaliere;
[] importatori de produse vegetale, animale, produse animaliere şi alimente;
[] furaje.



Data:

Director general,
...................
┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Acest certificat nu este valabil decât vizat pe anul în curs│
├─────────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│ ANUL I │ ANUL II │
└─────────────────────────────┴──────────────────────────────┘




ANEXA 3

Cãtre
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale
Direcţia generalã .....................
Nr. ............. din .................

CERERE
pentru avizarea anualã a certificatului de aprobare ca
organism de inspecţie şi certificare din sectorul
de agriculturã ecologicã

Organismul de inspecţie şi certificare ........., cu sediul în ......, str. ....., nr. ......, ţara ........, telefon ........, fax ......., prin ......, cu sediul în România, oraşul ........, judeţul ......., str. ......., nr. ......, bl. ..., sc. ...., sectorul ....., înmatriculatã la registrul comerţului sub nr. ......., având codul unic de înregistrare nr. ......... şi codul de identificare ........, reprezentatã prin responsabil ......., solicit avizarea certificatului de aprobare în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Declar pe propria rãspundere cã organismul aprobat va fi liber de orice presiune comercialã sau financiarã în activitatea de inspecţie şi certificare.


Semnãtura responsabilului,
.........................


ANEXA 4



Numele organismului de inspecţie şi certificare .........
Adresa ................................................
Telefon ........ fax ...... e-mail ...... web .........

DATE STATISTICE SEMESTRIALE
în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. g) din ordin

───────┬──────┬─────┬─────┬──────────────┬─────┬────┬─────────────┬────────────┐
Numele │Adresa│Tipul│Tipul│ Data │Data │Data│ Tipul │ Secţiuni │
opera- │tel/ │opera│produ│înregistrãrii │certi│in │ inspecţiei │ aplicate │
torului│fax │toru │sului│operatorului │ficã │spec├─────┬───────┼─────┬──────┤
│ │lui │ │la organismul │rii │ţiei│Anun-│Neanun-│Data │Felul │
│ │ │ │de inspecţie │ │ │ţatã │ţatã │apli │sanc- │
│ │ │ │si certificare│ │ │ │ │cãrii│ţiunii│
───────┴──────┴─────┴─────┴──────────────┴─────┴────┴─────┴───────┴─────┴──────┘



ANEXA 5



Cãtre
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale
Direcţia generalã .........................
Nr. .................. din ................


DATE STATISTICE ANUALE
în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. h) din ordin

───────┬─────┬──────────────┬──────┬─────────────┬──────────────────┬──────────┐
Numele │Tipul│Nr. fişei de │Adresa│Felul şi data│ Statutul │ Secţiuni │
opera- │opera│înregistrare │tel/ │inspecţiei │ │ aplicate │
torului│toru │a operatorului│fax ├─────────────┼───────┬──────────┼────┬─────┤
│lui │la Ministerul │ │Data│Anunţatã│In con-│Certificat│Data│Felul│
│ │ Agriculturii │ │ │/Neanun-│versie │ ecologic │apli│sanc-│
│ │şi Dezvoltãrii│ │ │ ţatã ├───┬───┼────┬─────┤cã │ţiu │
│ │ Rurale │ │ │ │Su-│Pro│Su- │Pro │rii │nii │
│ │ │ │ │ │pra│duc│pra │duc │ │ │
│ │ │ │ │ │fa │ţia│faţa│ţia │ │ │
│ │ │ │ │ │ţa │(to│(ha)│(tone│ │ │
│ │ │ │ │ │ha │ne)│ │ │ │ │
───────┴─────┴──────────────┴──────┴────┴────────┴───┴───┴────┴─────┴────┴─────┘



ANEXA 6

Cãtre
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale
Direcţia generalã .........................
Nr. .................. din ................

CERERE
pentru extinderea domeniilor de activitate a organismelor de
inspecţie şi certificare din sectorul de agriculturã ecologicã

Organismul de inspecţie şi certificare ........., cu sediul în ....., str. ......, nr. ......, ţara ......., telefon ......., fax ......, prin ........, cu sediul in România ...., oraşul ........, judeţul ......., str. ........ nr. ......, bl. ......, sc. ......, sectorul ............, înmatriculatã la registrul comerţului sub nr. ......, având codul unic de înregistrare nr. ........ şi codul de identificare ........, reprezentatã prin responsabil ........., solicit extinderea domeniilor de activitate cu domeniul/domeniile ........., în conformitate cu certificatul de acreditare conform normei europene EN 45011 acordat pentru domeniul/domeniile solicitate.
Anexez la prezenta cerere certificatul de acreditare deplinã conform normei europene EN 45 011 pentru domeniul/domeniile de activitate.


Semnãtura responsabilului,
...........................


ANEXA 7

LISTA
sancţiunilor pe care organismele de inspecţie şi certificare
le aplicã operatorilor în cazul constatãrii de nereguli sau încãlcãri
ale prevederilor legale în vigoare


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul sancţiunii Modul de aplicare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Remarcã Remarcã simplã - se aplicã în cazul unei nereguli minore
sau al unei încãlcãri involuntare
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Cerere de ameliorare - se aplicã în cazul constatãrii unei
încãlcãri şi este însoţitã de cererea
de ameliorare, cu precizarea modului
de ameliorare şi termenul în care va
fi remediatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Cerere de ameliorare - se utilizeazã acelaşi mod de aplicare
printr-un angajament ca şi în cazul cererii de ameliorare,
scris dar este însoţitã de un angajament
scris, contrasemnat de operator
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Avertisment - se utilizeazã însoţit de menţiunea
sancţiunii ce va fi aplicatã în cazul
în care operatorul nu respectã cererea
de ameliorare
- avertismentul este de regulã urmat de
un control suplimentar
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Control suplimentar - cheltuielile privind controlul
suplimentar sunt suportate de cãtre
operator
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Declaşarea parcelei - se declaşeazã parcela sau o parte a
acesteia, pentru o duratã determinatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Declaşare Declaşarea lotului - se declaşeazã definitiv o parte din
şi excludere producţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Excluderea produsului - se interzice operatorului comerciali-
zarea unui tip de produs ce poartã
indicaţii referitoare la modul de
producţie ecologicã pentru o duratã
determinatã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Excluderea totalã - se interzice operatorului comerciali-
zarea tuturor produselor ce poartã
indicaţii referitoare la modul de
producţie ecologicã, pe o duratã
determinatã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016