Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 688 din 16 decembrie 2008  privind desemnarea structurilor Ministerului Internelor si Reformei Administrative si stabilirea responsabilitatilor acestora in implementarea   Legii nr. 291/2008 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati si Organizatia Internationala pentru Migratie privind evacuarea temporara in Romania a unor persoane aflate in nevoie urgenta de protectie internationala si relocarea ulterioara a acestora, semnat la Bucuresti la 8 mai 2008, si pentru reglementarea unor aspecte procedurale de implementare a acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 688 din 16 decembrie 2008 privind desemnarea structurilor Ministerului Internelor si Reformei Administrative si stabilirea responsabilitatilor acestora in implementarea Legii nr. 291/2008 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati si Organizatia Internationala pentru Migratie privind evacuarea temporara in Romania a unor persoane aflate in nevoie urgenta de protectie internationala si relocarea ulterioara a acestora, semnat la Bucuresti la 8 mai 2008, si pentru reglementarea unor aspecte procedurale de implementare a acestuia

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 899 din 31 decembrie 2008
Având în vedere prevederile art. 3 alin. (2) din Acordul dintre Guvernul României şi Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţionalã pentru Migraţie privind evacuarea temporarã în România a unor persoane aflate în nevoie urgentã de protecţie internaţionalã şi relocarea ulterioarã a acestora, semnat la Bucureşti la 8 mai 2008, şi pentru reglementarea unor aspecte procedurale de implementare a acestuia, ratificat prin <>Legea nr. 291/2008 , denumit în continuare Acordul, şi ale <>Legii nr. 291/2008 ,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 3 alin. (4) din Legea nr. 291/2008

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se desemneazã urmãtoarele structuri din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative cu responsabilitãţi în aplicarea prevederilor Acordului:
a) Oficiul Român pentru Imigrãri, denumit în continuare ORI;
b) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, denumit în continuare IGPF.
ART. 2
Se desemneazã ORI ca structurã competentã pentru aplicarea dispoziţiilor <>art. 3 şi 4 din Legea nr. 291/2008 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României şi Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţionalã pentru Migraţie privind evacuarea temporarã în România a unor persoane aflate în nevoie urgentã de protecţie internaţionalã şi relocarea ulterioarã a acestora, semnat la Bucureşti la 8 mai 2008, şi pentru reglementarea unor aspecte procedurale de implementare a acestuia. În acest sens, ORI are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elibereazã documente temporare de identitate, valabile pentru o perioadã de 6 luni, persoanelor care fac obiectul Acordului, pe timpul şederii legale a acestora pe teritoriul României, conform modelului prevãzut în anexã şi, dupã caz, prelungeşte valabilitatea acestora;
b) procedeazã la fotografierea persoanelor care fac obiectul Acordului şi înregistrarea datelor cu caracter personal;
c) amprenteazã persoanele cãrora, în aplicarea dispoziţiilor Acordului, li s-a acordat acces pe teritoriul României, cu respectarea condiţiilor prevãzute la <>art. 4 din Legea nr. 291/2008 .
ART. 3
În aplicarea prevederilor Acordului, ORI are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) decide cu privire la acordarea accesului pe teritoriu, cu exceptarea de la regimul de vize a persoanelor aflate în nevoie urgentã de protecţie, pe baza listei prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a) din Acord, a prezentãrii situaţiei şi motivelor care fac necesarã evacuarea de urgenţã, dupã efectuarea verificãrilor specifice din care sã rezulte cã persoanele cuprinse în listã nu prezintã pericol pentru securitatea naţionalã sau ordinea publicã din România;
b) solicitã Înaltului Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi, denumit în continuare ICNUR, dacã este cazul, informaţii suplimentare necesare procesãrii listei prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a) din Acord;
c) întreprinde demersurile necesare pentru a se comunica ICNUR, în condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (3) lit. b) din Acord, lista persoanelor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi admise pe teritoriul României;
d) dacã este cazul, întreprinde demersurile necesare pentru prelungirea termenului prevãzut la art. 3 alin. (3) lit. b) din Acord;
e) în baza datelor furnizate de ICNUR şi Organizaţia Internaţionalã pentru Migraţie, denumitã în continuare OIM, comunicã IGPF lista prevãzutã la art. 3 alin. (3) lit. b) din Acord, detaliile zborului (data şi ora sosirii, numãrul zborului şi aeroportul), precum şi orice alte date necesare;
f) în situaţia prevãzutã la art. 3 alin. (4) din Acord, întreprinde demersurile necesare pentru notificarea ICNUR şi OIM şi dispune mãsurile necesare pentru urgentarea mãsurilor în vederea relocãrii imediate a persoanei/persoanelor în cauzã, în condiţiile prevãzute de lege;
g) notificã ICNUR, cu 15 zile înainte de expirarea valabilitãţii documentelor temporare de identitate eliberate persoanelor care fac obiectul Acordului, cu privire la data expirãrii termenului de 6 luni, în vederea urgentãrii procedurii de relocare;
h) ţine evidenţa şi, dacã este cazul, comunicã ICNUR lista persoanelor prevãzute la art. 2 alin. (5) din Acord, în scopul urgentãrii relocãrii acestora;
i) dispune mãsurile necesare pentru notificarea ICNUR şi OIM, în condiţiile prevãzute la art. 11 din Acord, cu privire la suspendarea aplicãrii acestuia;
j) duce la îndeplinire prevederile art. 3 alin. (6) din Acord;
k) menţine ordinea publicã în spaţiile puse la dispoziţie pentru cazarea persoanelor care fac obiectul prezentului Acord;
l) se asigurã cã persoanele care fac obiectul Acordului au acces la serviciile de asistenţã furnizate de ICNUR şi OIM;
m) întocmeşte şi transmite cãtre ICNUR şi, dupã caz, OIM, lunar pânã la data de 5, factura aferentã lunii anterioare, pentru suportarea cheltuielilor care revin acestor organizaţii, conform prevederilor Acordului şi aranjamentelor de lucru pentru implementarea Acordului;
n) asigurã, prin directorul general, preşedinţia Comitetului de coordonare al implementãrii Acordului; la reuniunile Comitetului de coordonare participã directorul Direcţiei azil şi integrare din cadrul ORI şi, dacã este necesar, reprezentanţi ai altor structuri din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 4
În aplicarea prevederilor Acordului IGPF are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) transmite datele comunicate de ORI potrivit art. 3 lit. e) punctului pentru trecerea frontierei şi dispune mãsurile necesare pentru îndeplinirea formalitãţilor pentru trecerea frontierei de stat;
b) asigurã sprijinul şi asistenţa necesare pentru efectuarea cu celeritate a formalitãţilor de intrare, respectiv, ieşire în/din România a persoanelor care fac obiectul Acordului, în vederea relocãrii ulterioare.
ART. 5
(1) Conţinutul documentului temporar de identitate este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Documentul prevãzut la alin. (1) trebuie sã îndeplineascã şi urmãtoarele condiţii:
a) are forma unui card şi conţine elemente de securizare;
b) dacã identitatea strãinului nu a fost stabilitã cu precizie, pe document se va menţiona "Identitate declaratã", iar dacã identitatea a fost stabilitã, se va menţiona "Identitate doveditã";
c) documentul cuprinde fotografia strãinului, care trebuie sã conţinã elemente de securizare.
(3) Caracteristicile, rubricaţia, numãrul şi tipul elementelor de siguranţã ale documentului prevãzut la alin. (1) se adapteazã în funcţie de dinamica reglementãrilor Uniunii Europene în domeniu.
ART. 6
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 16 decembrie 2008.
Nr. 688.


ANEXĂ


DOCUMENT TEMPORAR DE IDENTITATE
pentru strãinii admişi pe teritoriul
României din motive umanitare

Descrierea documentului de identitate

Rubricaţia:
1. Organul emitent: MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
OFICIUL ROMÂN PENTRU IMIGRĂRI
2. Titlul documentului: DOCUMENT DE IDENTITATE PENTRU STRĂINII ADMIŞI TEMPORAR PE TERITORIUL ROMÂNIEI DIN MOTIVE UMANITARE
3. Numãrul documentului: rubrica va conţine elemente speciale de siguranţã.
4. Numele şi prenumele: se vor indica numele şi prenumele titularului, în aceastã ordine.
5. Statul de origine: va fi menţionat statul al cãrui cetãţean este strãinul sau statul de reşedinţã a acestuia.
6. Data naşterii: va cuprinde ziua, luna şi anul naşterii strãinului.
7. Sexul: simbolizat prin litera F sau M
8. Reşedinţa în România: se va indica reşedinţa completã a strãinului în România.
9. Locul/Data eliberãrii: se vor indica formaţiunea pentru imigrãri şi localitatea unde a fost emis documentul, precum şi data eliberãrii, care va conţine ziua, luna şi anul.
10. Valabilitate: se va indica data pânã la care documentul este valabil.
Acest document este eliberat în baza Acordului dintre Guvernul României şi Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţionalã pentru Migraţie privind evacuarea temporarã în România a unor persoane aflate în nevoie urgentã de protecţie internaţionalã şi relocarea ulterioarã a acestora, semnat la Bucureşti la 8 mai 2008, ratificat prin <>Legea nr. 291/2008 .
NOTĂ:
Denumirile rubricilor se înscriu în limbile românã şi englezã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016