Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 686 din 2 mai 2006  privind publicarea Pozitiei comune a Consiliului Uniunii Europene 2006/276/PESC instituind masurile restrictive emise impotriva anumitor persoane cu functie oficiala din Belarus    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 686 din 2 mai 2006 privind publicarea Pozitiei comune a Consiliului Uniunii Europene 2006/276/PESC instituind masurile restrictive emise impotriva anumitor persoane cu functie oficiala din Belarus

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 17 mai 2006

În baza <>art. 3 din Legea nr. 206/2005 privind punerea în aplicare a unor sancţiuni internaţionale,
în temeiul <>art. 4 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin.

ARTICOL UNIC
Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Poziţiei comune a Consiliului Uniunii Europene 2006/276/PESC instituind mãsurile restrictive emise împotriva anumitor persoane cu funcţie oficialã din Belarus.

Ministrul afacerilor externe,
Mihai Rãzvan Ungureanu

Bucureşti, 2 mai 2006.
Nr. 686.



(Acte adoptate conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeanã)

POZIŢIA COMUNĂ A CONSILIULUI UNIUNII EUROPENE 2006/276/PESC
din 10 aprilie 2006

privind mãsurile restrictive emise împotriva anumitor persoane cu
funcţie oficialã din Belarus şi de abrogare a Poziţiei Comune 2004/661/PESC

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeanã şi în special Articolul 15,
întrucât,
(1) În data de 24 septembrie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comunã 2004/661/PESC privind mãsurile restrictive emise împotriva anumitor persoane cu funcţie oficialã din Belarus*1) cu privire la anumite persoane cu funcţie oficialã din Belarus, care au responsabilitatea iniţierii unei investigaţii independente şi a acţionãrii în justiţie ca urmare a acestor acuzaţii, dar care nu au procedat în acest sens şi care, conform Raportului Pourgourides, sunt consideraţi actorii principali în dispariţia a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi în procesul de muşamalizare aferent, având în vedere aspectul evident al obstructionãrii justiţiei.
----------
*1) JO L 301, 28.9.2004, p. 67, Poziţie Comunã modificatã ultima datã de Poziţia Comunã 2005/666/PESC (JO L 247, 23.9.2005. p. 40)

(2) În data de 13 decembrie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comunã 2004/848/PESC de modificare a Poziţiei Comune 2004/661/PESC*1) pentru a extinde domeniul de aplicare al mãsurilor restrictive şi asupra persoanelor direct responsabile pentru fraudarea alegerilor electorale şi a referendumul din Belarus din 17 octombrie 2004, precum şi împotriva celor care sunt rãspunzãtori în ceea ce priveşte gravele încãlcãri ale drepturilor omului în represiunea demonstraţiilor paşnice din perioada ulterioarã alegerilor electorale şi a referendumului din Belarus.
---------
*1) JOL367, 14.12.2004, p. 35.

(3) În data de 23 martie 2006, Consiliul European a condamnat mãsurile luate în acea zi de cãtre autoritãţile din Belarus, de arestare a demonstranţilor paşnici care îşi exercitau un drept legitim de liberã asociere pentru a protesta faţã de modul în care s-au desfãşurat alegerile prezidenţiale în Belarus în 19 martie 2006. Consiliul European şi-a exprimat regretul cu privire la eşecul autoritãţilor din Belarus de a se conforma angajamentelor OSCE cu privire la alegeri democratice şi considerã cã alegerile prezidenţiale au fost în mod fundamental incorecte.
(4) Prin urmare, Consiliul European decide ca Uniunea Europeanã sã adopte mãsuri restrictive împotriva acelor rãspunzãtori pentru încãlcarea standardelor electorale internaţionale, inclusiv împotriva Preşedintelui Lukashenko.
(5) Mãsurile restrictive trebuie adoptate, de asemenea, împotriva conducerii din Belarus şi a persoanelor cu funcţie oficialã rãspunzãtoare pentru încãlcarea standardelor electorale internaţionale şi pentru reprimarea societãţii civile şi a opoziţiei democratice.
(6) Mãsurile restrictive impuse conform Poziţiei Comune 2004/661/PESC, precum şi mãsurile restrictive suplimentare trebuie consolidate într-un singur instrument. Prin urmare, Poziţia Comunã 2004/661/PESC trebuie abrogatã.
(7) Cu privire la mãsurile la care se face referire în alin. 1, Uniunea Europeanã îşi va revizui poziţia în lumina evenimentelor viitoare, având în vedere dorinţa autoritãţilor relevante din Belarus de a investiga într-un mod complet şi transparent cazurile de dispariţie şi de a aduce persoanele responsabile în faţa justiţiei.
(8) Mãsurile restrictive împotriva persoanelor direct responsabile pentru fraudarea alegerilor electorale şi a referendumul din Belarus din 17 octombrie 2004, precum şi împotriva celor care sunt rãspunzãtori în ceea ce priveşte gravele încãlcãri ale drepturilor omului în represiunea demonstraţiilor paşnice din perioada ulterioarã alegerilor electorale şi a referendumului, trebuie revizuite în lumina reformelor fãcute în ceea ce priveşte Codul electoral prin alinierea sa la nivelul standardelor OSCE, precum şi la nivelul altor standarde internaţionale cu privire la alegeri democratice, conform recomandãrilor OSCE/ODIHR şi în lumina mãsurilor concrete luate de autoritãţi de respectare a drepturilor omului în ceea re priveşte demonstraţiile paşnice.
(9) Mãsurile restrictive împotriva persoanelor responsabile pentru încãlcarea standardelor electorale internaţionale în timpul alegerilor din 19 martie 2006 şi pentru reprimarea societãţii civile în contextul acestor alegeri, trebuie revizuite având în vedere operativitatea eliberãrii şi reabilitarea tuturor deţinuţilor politici şi, de asemenea, trebuie revizuite şi în lumina reformelor fãcute în ceea ce priveşte Codul electoral prin alinierea sa la nivelul standardelor OSCE, precum şi la nivelul altor standarde internaţionale cu privire la alegeri democratice, conform recomandãrilor OSCE/ODIHR şi având în vedere desfãşurarea unor alegeri viitoare şi mãsurile concrete luate de autoritãţi de respectare a valorilor democratice, a domniei legii, a drepturilor omului şi a libertãţilor fundamentale, inclusiv a libertãţii de expresie şi a libertãţii presei, precum şi a libertãţii de asociere şi a asocierii politice,

ADOPTĂ PREZENTA POZIŢIE COMUNĂ:

ART.1
1. Statele membre vor lua mãsurile necesare pentru a preveni intrarea sau tranzitarea teritoriilor lor de cãtre persoanele:
(a) care au responsabilitatea iniţierii unei investigaţii independente şi a acţionãrii în justiţie ca urmare a acestor acuzaţii, dar care nu au procedat în acest sens şi care, conform Raportului Pourgourides, sunt consideraţi actorii principali în dispariţia a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi în procesul de muşamalizare aferent, având în vedere aspectul evident al obstrucţionãrii justiţiei, enumerate în Anexa I;
(b) care sunt rãspunzãtoare pentru fraudarea alegerilor electorale şi a referendumul din Belarus din 17 octombrie 2004, precum şi persoanele care sunt rãspunzãtoare în ceea ce priveşte gravele încãlcãri ale drepturilor omului în represiunea demonstraţiilor paşnice din perioada ulterioarã alegerilor electorale şi a referendumului din Belarus, enumerate în Anexa II;
(c) care sunt rãspunzãtoare pentru încãlcarea standardelor electorale internaţionale în cadrul alegerilor prezidenţiale din Belarus din 19 martie 2006 şi pentru reprimarea societãţii civile şi a opoziţiei democratice, enumerate în Anexa III.
2. Paragraful 1 nu va obliga nici un stat membru sã refuze intrarea propriilor cetãţeni pe teritoriul lor.
3. Paragraful 1 se va aplica fãrã a aduce atingere cazurilor în care un stat membru este obligat sã se supunã unei prevederi din legislaţia internaţionalã, astfel:
(i) ca ţarã gazdã a unei organizaţii internaţionale inter-guvernamentale;
(ii) ca ţarã gazdã a unei conferinţe internaţionale, întrunitã de cãtre Naţiunile Unite sau sub auspiciile Naţiunilor Unite;
(iii) conform unui acord multilateral care conferã privilegii şi imunitate; sau
(iv) conform Tratatului de Conciliere din 1929 (Pactul Lateran) încheiat între statul Vatican şi Italia.
4. Se va considera cã aliniatul 3 se aplicã şi atunci când un stat membru gãzduieşte Organizaţia pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE).
5. Consiliul va fi informat oficial în toate cazurile în care un stat membru acordã o excepţie conform aliniatelor 3 sau 4.
6. Statele membre pot face excepţie de la mãsurile impuse conform paragrafului 1 atunci când cãlãtoria se justificã prin argumente cum ar fi: o nevoie umanitarã urgentã sau participarea la întâlniri inter-guvernamentale, inclusiv cele promovate de cãtre Uniunea Europeanã sau gãzduite de un stat membru care deţine preşedinţia OSCE, acolo unde dialogul politic este condus în aşa fel încât promoveazã democraţia, drepturile omului şi domnia legii în Belarus.
7. În cazul în care un stat membru doreşte sã facã o excepţie, conform paragrafului 6, acesta va înainta o notificare scrisã cãtre Consiliu. Excepţia va fi permisã numai dacã nu existã obiecţii din partea unuia sau mai multor membri ai Consiliului, înaintate în scris într-un termen de douã zile lucrãtoare de la primirea notificãrii privind excepţia propusã. În cazul în care unul sau mai mulţi membri ai Consiliului ridicã obiecţii, Consiliul, hotãrând cu majoritate calificatã, poate lua decizii cu privire la aprobarea excepţiei propuse.
8. În cazul în care, conform paragrafelor 3, 4, 6 şi 7, un stat membru autorizeazã intrarea sau tranzitul persoanelor enumerate în Anexele I, II şi III, pe teritoriul sãu, autorizarea se va limita la scopul pentru care aceasta este acordatã şi la persoanele la care se face referire în autorizaţia respectivã.
ART. 2
Consiliul, în baza propunerilor înaintate de cãtre statele membre sau de cãtre Comisie, va adopta modificarea listei prezentatã în Anexele I, II şi III. în conformitate cu evenimentele politice din Belarus.
ART. 3
Pentru a maximiza impactul mãsurilor mai sus menţionate, Uniunea Europeanã va încuraja statele terţe sã adopte mãsuri restrictive similare cu cele incluse în prezenta Poziţie Comunã.
ART. 4
Aceastã Poziţie Comunã se va aplica pe o perioada de 12 luni. Va fi revizuitã în mod constant. Va fi actualizatã sau modificatã în consecinţã, în cazul în care Consiliul considerã cã obiectivele sale nu au fost îndeplinite.
ART. 5
Poziţia Comunã 2004/661/PESC este abrogatã prin prezenta.
ART. 6
Prezenta Poziţie Comunã intrã în vigoare la data adoptãrii sale.
ART. 7
Prezenta Poziţie Comunã va fi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptatã la Bruxelles, 10 aprilie 2006.

Pentru Consiliu
Preşedinte
U. PLASSNIK


ANEXA I

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1 alin. 1 lit. a

1. SIVAKOV, YURY (YURIJ) Leonidovich, fost ministru al turismului şi sportului din Belarus, nãscut la data de 5 august 1946, în regiunea Sakhalin fosta Republicã Sovieticã Socialistã Federativã Rusã.
2. SHEYMAN (SHEIMAN), VICTOR Vladimirovich, secretar de stat în Consiliul de Securitate din Belarus, nãscut la data de 26 mai 1958, în regiunea Grodno.
3. PAVLICHENKO (PAVLIUCHENKO), DMITRI (Dmitry) Valeriyevich, şeful Grupului de Intervenţii Speciale din cadrul Ministerului de Interne (SOBR) din Belarus, nãscut în 1966 în Vitebsk.
4. NAUMOV, VLADIMIR Vladimirovich, ministru de interne, nãscut în 1956.


ANEXA II

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1 alin. 1 lit. b

1. Lydia Mihajlovna YERMOSHINA, Preşedintã a Comisiei Electorale Centrale din Belarus, nãscutã la data de 29 ianuarie 1953 în Slutsk (regiunea Minsk).
2. Yuri Nikolaevich PODOBED, Colonel-locotenent în Miliţie, Unitatea pentru Operaţiuni Speciale (OMON), Ministerul de Interne, nãscut la data de 5 martie 1962 în Slutsk (regiunea Minsk).


ANEXA III

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1 alin. 1 lit. c

1. LUKASHENKO Aleksandr Grigorievich (30.8.1954. Kopys, Vitebsk oblast) preşedinte
2. NIEVYHLAS Hienadz Mikalayevich; Nevyglas Gennady Nikolaevich (11.2.1954, Parahonsk, districtul Pinsk) preşedinte al administraţiei prezidenţiale
3. PETKEVICH Nataliya Vladimirovna (1972. Minsk) preşedinte adjunct al administraţiei prezidenţiale
4. RUBINOV Anatoly Nikolaevich (15.4.1939.) preşedinte adjunct responsabil de presã şi ideologie, PA
5. PRALIASKOWSKI Alieh Vitoldavich; Proleskovskiy Oleg Vitoldovich (1.10.1963. Zagorsk-Russia, în prezent Sergijev Posed) asistent şi preşedinte al departamentului principal pentru ideologie, PA
6. RADKOV Aleksandr Mikhailovich (1.7.1951. Votnya) ministru al educaţiei
7. RUSAKEVICH Vladimir Vasilevich (13.9.1947. Vygonoshchi) ministru al informaţiei
8. HALAVANAW Viktar Ryhoravich; Golovanov Viktor Grigorevich (1952. Borisov) ministrul justiţiei
9. ZIMOWSKI Aliaksandr Lieanidavich; Zimovsky Alexander Leonidovich (10.1.1961. Possibly Ukraine) membru al Senatului; şeful Societãţii Naţionale de Radio şi Televiziune
10. KANAPLIOW Uladzimir Mikalayevich; Konoplyev Vladimir Nikolaevich (3.1.1954. Akulintsy) Preşedinte al Camerei Deputaţilor
11. CHARHINIETS Mikalay Ivanavich; Cherginets Nikolai Ivanovich (17.10.1937. Minsk) preşedinte al Comitetului de Afaceri Externe al Senatului
12. KASTSIAN Siarhiey Ivanavich; Kostyan Sergey Ivanovich (15.1.1941. Usokhi, Mogilev oblast) preşedinte al Comitetului de Afaceri Externe al Camerei Deputaţilor
13. ORDA Mikhail Siarhieyevich, Orda Mikhail Sergeyevich (28.9.1966. Dyatlovo, Grodno oblast) membru Senatului, lider al BRSM
14. LOZOVIK Nikolay Ivanovich (1951 Nevinyany, Minsk oblast), adjunct al Comisiei Electorale Centrale din Belarus
15. MIKLASHEVICH Pyotr Petrovich (1954. Kosuta, Minsk oblast) procuror general
16. SLIZHEVSKY Oleg Leonidovich, şeful Serviciului de Organizare Socialã, Partide şi ONG, Ministerul Justiţiei
17. KHARITON Alexandr, consultant al Serviciului de Organizare Socialã, Partide şi ONG din Ministerul Justiţiei
18. SMYRNOV Yevgeny (1949. Ryazan oblast, Russia), adjunct prim al preşedintelui Curţii Economice
19. REUTSKAYA Nadezhda, judecãtor în districtul Moscova din Minsk
20. TRUBNIKOV Nikolay, judecãtor în districtul Partizanskiy din Minsk
21. KUPRIYANOV Nikolai. procuror în Minsk
22. SUKHORENKO Stepan Nikolaevich (27.1.1957. Zdudichi, Mogilev oblast) preşedinte al KGB
23. DEMENTEI Vasily Ivanovich, adjunct prim, KGB
24. KOZIK Lieanid Piatrovich; Kozik Leonid Petrovich (13.7.1948. Borisov) şeful Federaţiei Sindicatelor
25. KOLEDA Alexandr, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Brest oblast
26. USOV, N.D., preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Gomei oblast
27. LUCHINA Leonid, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Grodno oblast
28. KRAVCHENKO Tayana Aleksandrovna, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Minsk
29. KURLOVICH Vladimir, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Minsk oblast
30. METELITSA Nikolai, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Mogilev oblast
31. PISCHULENOK, M.V., preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Vitebsk oblast

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016