Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 650 din 3 noiembrie 2021  pentru modificarea Normelor privind raportarea către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar a încălcărilor reglementărilor în domeniul auditului statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 266/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 650 din 3 noiembrie 2021 pentru modificarea Normelor privind raportarea către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar a încălcărilor reglementărilor în domeniul auditului statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 266/2018

EMITENT: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1095 din 17 noiembrie 2021
    În temeiul prevederilor:
    - art. 47, 51, 74, art. 75 alin. (1) şi ale art. 77 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) nr. 537/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind cerinţe specifice referitoare la auditul statutar al entităţilor de interes public şi de abrogare a Deciziei 2005/909/CE a Comisiei;
    – Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE;
    – Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare,

    preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar emite prezentul ordin.
    ART. I
    Normele privind raportarea către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar a încălcărilor reglementărilor în domeniul auditului statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 266/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.010 din 28 noiembrie 2018, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) ASPAAS, prin ordin al preşedintelui, numeşte persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor, care are ca atribuţii: primirea şi înregistrarea sesizărilor, repartizarea acestora către structurile de specialitate, monitorizarea soluţionării acestora şi expedierea răspunsurilor către persoanele care au formulat sesizarea."

    2. La articolul 5 alineatul (4), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) prezentarea dovezilor pe care se sprijină sesizarea."

    3. La articolul 5 alineatul (4), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "j) declaraţia privind acceptul prelucrării datelor cu caracter personal în scopul soluţionării sesizării, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentele norme, în cazul persoanelor fizice."

    4. La articolul 5, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Sesizările înregistrate se direcţionează către persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor, care le înregistrează în Registrul de sesizări."

    5. La articolul 5, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Pentru sesizarea neconformă din punctul de vedere al cerinţelor prevăzute la alin. (4), persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor solicită completarea acesteia."

    6. La articolul 5, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) În cazul sesizării greşit îndreptate, persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor propune preşedintelui ASPAAS, de regulă în termen de 5 zile de la înregistrare, redirecţionarea sesizării către autorităţile sau instituţiile publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca persoana care a formulat sesizarea să fie înştiinţată despre aceasta."

    7. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Soluţionarea sesizărilor şi comunicarea rezultatului
    (1) Persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor analizează obiectul şi aspectele raportate în cadrul sesizărilor înregistrate în Registrul de sesizări, care îndeplinesc condiţiile de formă prevăzute la art. 5 alin. (4), cu excepţia sesizărilor prevăzute la art. 5 alin. (7).
    (2) Sesizările conforme se înaintează preşedintelui ASPAAS, de regulă, în termen de 15 zile de la data înregistrării acestora, cu propunerea de repartizare, spre soluţionare, către structurile de specialitate abilitate în cauză, în funcţie de obiectul sesizării, indicându-se termenul estimat de soluţionare în funcţie de procedurile specifice fiecărei structuri de specialitate.
    (3) În cadrul structurilor de specialitate se vor dispune măsuri de cercetare şi analiză a aspectelor sesizate, conform procedurilor specifice ale acestora.
    (4) Persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor va comunica, în termen de 30 de zile de la data înregistrării sesizării, persoanei care a formulat sesizarea stadiul soluţionării sau clasarea acesteia, după caz.
    (5) În termen de 5 zile de la data înregistrării documentului privind soluţionarea sesizării, persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor comunică răspunsul către persoana care a formulat sesizarea."

    8. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Monitorizarea soluţionării sesizărilor
    (1) Structurile de specialitate din cadrul ASPAAS, cărora leau fost repartizate sesizări spre soluţionare, raportează lunar persoanei responsabile pentru gestionarea sesizărilor stadiul soluţionării acestora.
    (2) În cazul în care persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor identifică întârzieri în soluţionarea unei sesizări, întocmeşte un raport de informare, care se înaintează preşedintelui ASPAAS în vederea dispunerii măsurilor necesare pentru remediere.
    (3) Semestrial, persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor întocmeşte un raport privind activitatea de soluţionare a sesizărilor, care se înaintează preşedintelui ASPAAS."

    9. La articolul 9, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) ASPAAS asigură persoanelor vizate de sesizări dreptul la apărare şi de a fi audiate înainte de adoptarea unor decizii care le privesc, în conformitate cu art. 47 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 162/2017.
(2) Structurile de specialitate care soluţionează sesizările sunt obligate ca pe parcursul soluţionării acestora să garanteze persoanei subiect al sesizării dreptul la apărare, respectiv posibilitatea de a participa la audiere şi să îi comunice acest drept.
(3) În aplicarea alin. (2), structurile de specialitate care soluţionează sesizările vor convoca persoana subiect al sesizării, cu respectarea prevederilor legale în materie de comunicare a actelor de procedură."

    10. La articolul 9, alineatul (4) se abrogă.
    11. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    Comunicare
    Comunicarea către părţile implicate şi publicarea pe pagina de internet a ASPAAS a sancţiunilor aplicate se fac prin grija persoanei responsabile pentru gestionarea sesizărilor, cu respectarea prevederilor art. 42 din Legea nr. 162/2017."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar,
                    Georgiana-Oana Stănilă

    Bucureşti, 3 noiembrie 2021.
    Nr. 650.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016