Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 648 din 15 septembrie 2000  privind efectuarea formalitatilor de sosire/plecare a navelor fluviale si fluvio-maritime sub pavilion roman in/din porturile romanesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 648 din 15 septembrie 2000 privind efectuarea formalitatilor de sosire/plecare a navelor fluviale si fluvio-maritime sub pavilion roman in/din porturile romanesti

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 701 din 28 decembrie 2000
Ministrul transporturilor,
în temeiul prevederilor <>art. 12 lit. j), q), r) şi t) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 197/1998 , republicatã, ale <>art. 88, 90 şi 94-96 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilã, ale art. 4 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului Navigaţiei Civile - I.N.C., aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 627/1998 , precum şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Navele fluviale şi fluvio-maritime sub pavilion roman care navigheaza în trafic intern între porturile româneşti (cabotaj) şi sosesc/pleacã în/spre un port romanesc vor transmite cãpitãniei portului aflat în subordinea Inspectoratului Navigaţiei Civile - I.N.C., prin grija armatorului/operatorului/agentului sau conducatorului navei, prin fax, prin mijloace electronice sau orice alte mijloace de transmitere, urmãtoarele documente: declaraţie, lista de echipaj, lista de pasageri şi/sau documentele de însoţire a mãrfii, dupã caz.
(2) În situaţia în care navele efectueazã operaţiuni de încãrcare, descãrcare sau transbordare de mãrfuri ori imbarca/debarca pasageri, documentele prevãzute la alin. (1) vor fi transmise înainte de începerea operaţiunilor respective.
(3) În cazul în care navele nu efectueazã operaţiunile prevãzute la alin. (2), documentele vor fi transmise în termen de maximum 12 ore de la sosirea în port.
(4) Sunt exceptate de la obligaţia de a transmite documentele prevãzute la alin. (1) navele aflate în tranzit, navele al cãror echipaj nu ia contact cu uscatul mai mult de 12 ore, cele care remorcheaza, imping sau duc cuplat alte nave şi care ating portul numai pentru a lasa sau a lua nave în convoi, precum şi navele care stationeaza în port (rada) pentru adapost sau în caz de forta majorã. Aceste nave sunt obligate sa raporteze prin radio poziţia lor, precum şi toate celelalte date solicitate de cãpitãnia portului.
(5) Navele de transport de pasageri care efectueazã cursa regulatã între porturile româneşti vor depune o declaraţie la cãpitãnia portului în care stationeaza pentru innoptare.
(6) Bacurile de trecere vor depune o declaraţie şi lista de echipaj la fiecare 24 de ore. Acestea au obligaţia de a raporta poziţia, numãrul unitãţilor de transport rutier şi al pasagerilor aflaţi la bord înaintea fiecãrei treceri.
ART. 2
Navele care nu dispun de fax, de mijloace electronice de comunicaţii sau orice alte mijloace de transmitere a documentelor sunt obligate sa depunã declaraţia, lista de echipaj şi lista de pasageri la cãpitãnia portului prin intermediul armatorului/operatorului/agentului sau comandantului navei.
ART. 3
Forma şi conţinutul declaraţiei, listei de echipaj şi listei de pasageri sunt prevãzute în anexele nr. 1-3 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Navele aflate în porturi nu vor începe operaţiunile de încãrcare, descãrcare sau transbordare de mãrfuri ori de imbarcare/debarcare de pasageri decât dupã obţinerea permisului de acostare şi nu pot pãrãsi portul decât dupã obţinerea permisului de plecare.
ART. 5
Pe perioada în care efectueazã voiaje între porturile româneşti (cabotaj) documentele navelor fluviale şi fluvio-maritime se pãstreazã la cãpitãnia portului de înmatriculare. Pe toatã aceasta perioada, la bordul acestor nave se va pãstra câte o copie de pe documentele respective.
ART. 6
(1) În cazul în care navele urmeazã sa plece în voiaj internaţional dintr-un alt port decât cel de înmatriculare, actele navelor vor fi ridicate din portul de înmatriculare şi trimise în portul de plecare cu cel puţin 12 ore înaintea plecãrii, prin grija armatorului/operatorului/agentului sau comandantului navei.
(2) La sosirea navelor sub pavilion roman din voiajul internaţional în primul port romanesc, dupã efectuarea controlului de sosire/plecare, actele navelor vor fi trimise la cãpitãnia portului de înmatriculare prin grija armatorului/operatorului/agentului sau comandantului navei. Fac excepţie de la aceasta prevedere navele care urmeazã sa plece într-un alt voiaj internaţional, situaţie în care vor pãstra documentele la bord.
ART. 7
Orice alta situaţie privind formalitãţile de sosire/plecare a navelor fluviale şi fluvio-maritime sub pavilion roman în/din porturile româneşti care nu este prevãzutã în prezentul ordin va fi soluţionatã de la caz la caz prin decizie a inspectorului de stat şef.
ART. 8
(1) În cazul în care cãpitãnia portului în care se afla nava dispune reţinerea acesteia, în condiţiile legii, comandantul navei se va supune necondiţionat acestei dispoziţii.
(2) Armatorul/operatorul/agentul sau comandantul navei este direct rãspunzãtor, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, în cazul nerespectãrii dispoziţiei prevãzute la alin. (1).
ART. 9
(1) În sensul prezentului ordin, se considera formalitãţi efectuate transmiterea documentelor prevãzute la art. 1 alin. (1), precum şi acordarea permisiunii de sosire/plecare. Aceste formalitãţi se vor tarifa conform prevederilor legale.
(2) Sunt exceptate de la plata formalitãţilor navele prevãzute la art. 1 alin. (4).
ART. 10
În sensul prezentului ordin, prin mijloace electronice de comunicaţii sau orice alte mijloace de transmitere a documentelor se înţelege toate sistemele de comunicare care permit transmiterea unor documente scrise ce pãstreazã înregistratã informaţia pe care o conţin, care nu poate fi reprodusa şi nici schimbatã în mod unilateral.
ART. 11
Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor pe Dunare şi cãile navigabile din cadrul Ministerului Transporturilor şi Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C. vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 12
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul
transporturilor,
Anca Boagiu



ANEXA 1

ROMÂNIA
Cãpitãnia portului ............
Nr. .... din ..................


DECLARAŢIE

transmisã/depusa în anul ...., luna ......, ziua ..., ora ...


Nava ............................ Sosit în luna ........, ziua ..., ora ...
Pavilionul....................... Remorcher/impingator ....................
Tipul navei ..................... Echipaj .................................
Portul de înscriere ............. Corpul din ..............................
Numele comandantului ............ Data construcţiei .......................
Numele armatorului .............. Lungimea maxima .........................
Inchiriatorul navei ............. Lãţimea maxima ..........................
Numele agenţiei/ Capacitatea maxima
încãrcãtorului .................. de încãrcare ............................
Ultimul port de Puterea masinii CP/KW
încãrcare ....................... (indicaţii) .............................
Felul, cantitatea mãrfii,
destinaţia acesteia ............. Viteza ..................................
Destinaţia navei ................ Navele remorcate sau impinse ............
Pescajul mediu .........................................
de sosire ....................... .........................................
Numãrul membrilor echipajului .........................................
(se anexeazã lista de echipaj) .........................................
Numãrul pasagerilor ............. .........................................
Atestatul de bord ............... .........................................
Certificatul personalului .........................................
minim de siguranta .............. .........................................
................................. .........................................

Situaţia certificatelor navei (valabile, expirate, lipsa):
Evenimente sau accidente (dacã s-a întâmplat ceva extraordinar, cazul va fi
menţionat, iar conducãtorul navei/convoiului este obligat sa depunã raportul
de eveniment/avarie):
Declar ca rãspunsurile sunt exacte.
Comandantul navei/armatorul/operatorul/agentul:
Numele şi funcţia .............................

Pescajul minim la plecare .................. cm
Având la remorca sau prin impingere .................

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Remorcat sau impins de .............................
Este permisã plecarea/sosirea în anul ...., luna ..........,
ziua ..., ora ... (prin radio/fax).
Destinaţia .................................................

Transmisã de .................... funcţia ..................
Primitã de ...................... funcţia ..................


Capitanul portului,
.......................





ANEXA 2

Compania de navigaţie



LISTA DE ECHIPAJ

Nava ............................

┌────┬────────┬───────────┬──────────┬────────────┬───────────┬─────────────┐
│Nr. │ │ │ Nãscut │ Calitatea/ │ │ Legitimatia │
│crt.│ Numele │ Prenumele ├────┬─────┤ Funcţia │ Cetãţenia │ de │
│ │ │ │Data│Locul│ │ │ navigator │
├────┼────────┼───────────┼────┼─────┼────────────┼───────────┼──────┬──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼────────┼───────────┼────┼─────┼────────────┼───────────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───────────┼────┼─────┼────────────┼───────────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───────────┼────┼─────┼────────────┼───────────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴───────────┴────┴─────┴────────────┴───────────┴──────┴──────┘


Comandant,
.................
L.S.





ANEXA 3

Compania de navigaţie


LISTA DE PASAGERI

Nava ............................

┌────┬──────┬─────────┬──────────┬─────────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ Nãscut │ │ Actul de identitate │
│crt.│Numele│Prenumele├────┬─────┤Cetãţenia├─────┬─────┬───┬───────────────┤
│ │ │ │Data│Locul│ │Felul│seria│nr.│Organul emitent│
├────┼──────┼─────────┼────┼─────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───────────────┤
├────┼──────┼─────────┼────┼─────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───────────────┤
├────┼──────┼─────────┼────┼─────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───────────────┤
└────┴──────┴─────────┴────┴─────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───────────────┘

Comandant,
.................
L.S.


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016