Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 646 din 13 mai 2015  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 646 din 13 mai 2015 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 5 iunie 2015

    Având în vedere prevederile regulilor 6-10 din cap. I al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale art. 13 şi 14 din Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale regulii 4 din anexa I, ale regulii 10 din anexa II şi ale regulii 5 din anexa VI la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, acceptate în legislaţia naţională prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale şi acceptarea unor amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, şi la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra, la 17 februarie 1978, aprobată prin Legea nr. 23/2001, şi, respectiv, prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 216/2007 pentru acceptarea Codului tehnic privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (Codul tehnic NOx) şi a unor amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta - amendamente la anexa VI la MARPOL 73/78 şi la Codul tehnic NOx, precum şi ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 72/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.4(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983 şi, respectiv, prin Rezoluţia MEPC.19(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 71/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.5(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983, astfel cum a fost modificat prin amendamentele din 1992, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1994, 1996 şi 2000 referitoare la acesta şi ale secţiunii 1.6 din Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 68/2003 privind acceptarea Codului pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC. 20(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1996, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, prin care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare,
    în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 şi 364 bis din 19 iunie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, precum şi a amendamentelor ulterioare la aceasta"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - La inspecţiile navelor maritime care arborează pavilionul român şi efectuează voiajuri internaţionale, inspecţii care sunt efectuate în temeiul convenţiilor internaţionale şi al codurilor obligatorii în temeiul respectivelor convenţii, pentru care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, Autoritatea Navală Română aplică, după caz, dispoziţiile corespunzătoare din Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa nr. 1*), aşa cum au fost amendate prin Rezoluţia A.1076(28) din 4 decembrie 2013, prevăzută în anexa nr. 2."

──────────
    *) Anexa nr. 1, fostă anexă, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 bis din 19 iunie 2013.
──────────

    3. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 3^1. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin."

    4. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                           Ministrul transporturilor,
                                    Ioan Rus

    Bucureşti, 13 mai 2015.
    Nr. 646.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2013)

                              REZOLUŢIA A.1076(28)
                         (adoptată la 4 decembrie 2013)

              Amendamente la Instrucţiunile de inspecţie din 2011
             în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi
                               certificare (HSSC)

    Adunarea,
    amintind articolul 15(j) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Adunării în legătură cu regulile şi instrucţiunile privind siguranţa maritimă şi prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,
    amintind, de asemenea:
    (a) adoptarea de către Conferinţa internaţională din 1988 privind sistemul armonizat de inspectare şi certificare a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, care a introdus, printre altele, Sistemul armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi, respectiv, în Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare;
    (b) adoptarea prin Rezoluţia MEPC.39(29) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL);
    (c) adoptarea prin Rezoluţia MEPC.132(53) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în anexa VI la Convenţia MARPOL; şi
    (d) adoptarea, prin rezoluţiile de mai jos, a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în:
      (i) Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) [rezoluţiile MEPC.40(29) şi MSC.16(58)];
      (ii) Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC) [Rezoluţia MSC.17(58)]; şi
      (iii) Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH) [rezoluţiile MEPC.41(29) şi MSC.18(58)],
    amintind, de asemenea, faptul că prin Rezoluţia A.1053(27) s-au adoptat Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) (denumite în continuare Instrucţiuni de inspecţie), având scopul de a sprijini guvernele în implementarea cerinţelor instrumentelor mai sus menţionate,
    recunoscând necesitatea ca Instrucţiunile de inspecţie să fie revizuite ulterior ţinând seama de amendamentele la instrumentele IMO mai sus menţionate care au intrat în vigoare sau care au început să producă efecte după adoptarea Rezoluţiei A.1053(27),
    ţinând seama de recomandările făcute de Comitetul pentru protecţia mediului marin la cea de-a şaizeci şi cincea sesiune a sa şi de Comitetul de siguranţă maritimă la cea de-a nouăzeci şi doua sesiune a sa,
    1. adoptă amendamentele la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), aşa cum sunt prezentate în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. invită guvernele care efectuează inspecţiile cerute de instrumentele IMO relevante să aplice prevederile amendamentelor la Instrucţiunile de inspecţie anexate;
    3. solicită Comitetului de siguranţă maritimă şi Comitetului pentru protecţia mediului marin să menţină actualizate Instrucţiunile de inspecţie prin examinarea şi amendarea lor, dacă este necesar.

    ANEXĂ
    la Rezoluţia A.1076(28)

                                  AMENDAMENTE
            la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate
           cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC)
                             [Rezoluţia A.1053(27)]

    NOTĂ:
    În cadrul Instrucţiunilor de inspecţie, textul tăiat cu o linie este eliminat şi textul subliniat indică adăugări sau modificări efectuate.

──────────
    *) Notă CTCE:
    Textul Amendamentelor la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 5 iunie 2015 la paginile 3-15 (a se vedea imaginile asociate).
──────────

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016