Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 638 din 22 aprilie 2010  privind aprobarea Metodologiei de acordare a derogarilor pentru parametrii chimici, in conformitate cu prevederile   art. 9 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 638 din 22 aprilie 2010 privind aprobarea Metodologiei de acordare a derogarilor pentru parametrii chimici, in conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 290 din 4 mai 2010
ORDIN nr. 638 din 22 aprilie 2010
privind aprobarea Metodologiei de acordare a derogãrilor pentru parametrii chimici, în conformitate cu prevederile <>art. 9 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 299 din 8 aprilie 2010
MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR
Nr. 638 din 22 aprilie 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 290 din 4 mai 2010


Vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe nr. 3.422 din cadrul Ministerului Sãnãtãţii,
având în vedere prevederile <>art. 9 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. II şi III din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2010 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile,
în temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare, şi al <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor,

ministrul sãnãtãţii şi ministrul mediului şi pãdurilor emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã Metodologia de acordare a derogãrilor pentru parametrii chimici, în conformitate cu prevederile <>art. 9 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Metodologia prevãzutã la alin. (1) stabileşte condiţiile administrative şi tehnice în baza cãrora direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sau Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã pot aproba, la solicitarea producãtorilor sau distribuitorilor de apã, derogãri pe o perioadã determinatã de timp de la parametrii valorici chimici stabiliţi în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau în conformitate cu art. 5 alin. (2) din acelaşi act normativ.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã, centrele regionale de sãnãtate publicã Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Sibiu, Târgu Mureş şi direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely

ANEXÃ

METODOLOGIE
de acordare a derogãrilor pentru parametrii chimici, în
conformitate cu prevederile <>art. 9 din Legea nr. 458/2002
privind calitatea apei potabile

ART. 1
În sensul prezentei metodologii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) derogare - aprobarea utilizãrii de apã destinatã consumului uman care prezintã depãşiri ale valorilor concentraţiei maxime admise pentru parametrii chimici prevãzuţi în tabelul 2 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) Registrul naţional al derogãrilor - lista afişatã pe site-ul oficial al Ministerului Sãnãtãţii şi care cuprinde derogãrile acordate;
c) referat tehnic - documentul întocmit de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, în urma documentaţiei depuse de cãtre producãtorul de apã, care stã la baza procedurii de acordare a derogãrii;
d) referat de evaluare - documentul eliberat de centrul regional de sãnãtate publicã în urma analizei cererii producãtorului sau distribuitorului de apã şi a referatului tehnic al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
e) autorizaţie sanitarã de funcţionare cu derogare documentul emis de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, prin care se acordã autorizarea sanitarã temporarã pe perioada unei derogãri.
ART. 2
(1) La cererea producãtorului sau distribuitorului de apã care furnizeazã o apã a cãrei calitate nu este conformã pentru unul sau mai mulţi parametrii chimici, direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti poate acorda prima derogare de la valorile parametrilor chimici stabiliţi în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 458/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din acelaşi act normativ, pentru o perioadã de maximum 3 ani, cu condiţia ca o astfel de derogare sã nu constituie un risc potenţial pentru sãnãtatea populaţiei rezidente şi numai în situaţia în care nu existã nicio altã alternativã de aprovizionare cu apã potabilã a populaţiei.
(2) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti va informa centrul regional de sãnãtate publicã la care este arondatã asupra derogãrii acordate, în vederea înscrierii acesteia în Registrul naţional al derogãrilor.
(3) Derogãrile nu se aplicã parametrilor şi/sau localitãţilor pentru care au fost acordate României perioade de tranziţie pentru implementarea prevederilor Directivei 98/83/CE privind calitatea apei destinate consumului uman, conform pct. 9 C, subpct. (5) din anexa VII la Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin <>Legea nr. 157/2005 , dacã depãşirea concentraţiei maxime admise pentru parametrii chimici respectivi nu depãşeşte valorile şi perioadele de tranziţie acordate.
ART. 3
Producãtorii/Distribuitorii de apã potabilã solicitã direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti acordarea unei derogãri, pe baza unei documentaţii care se depune în dublu exemplar şi care conţine o cerere-tip, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1 şi un dosar cu urmãtoarele documente:
a) datele de identificare ale producãtorului şi/sau ale distribuitorului de apã potabilã;
b) zona de aprovizionare pentru care se solicitã derogarea, pentru care se specificã numele, codul, coordonatele geografice, volumul total de apã raportat în metri cubi/zi, populaţia rezidentã din zona/zonele de aprovizionare cu apã;
c) parametrul sau parametrii pentru care solicitã derogarea de la valoarea concentraţiei maxime admise (CMA);
d) perioada pentru care este solicitatã derogarea;
e) motivele pentru care se solicitã derogarea, cu precizarea cauzelor care au condus la nerespectarea valorilor CMA;
f) descrierea sistemului de tratare şi distribuţie a apei şi cantitatea medie de apã distribuitã zilnic în zona de aprovizionare pentru care se solicitã derogarea;
g) estimarea numãrului maxim de consumatori afectaţi şi lista unitãţilor de industrie alimentarã şi a obiectivelor de interes public, cum sunt unitãţile de învãţãmânt, asistenţã medicalã, instituţii socioculturale, restaurante etc., în care apa este furnizatã direct publicului;
h) rezultatele monitorizãrii anterioare demonstrate prin buletine de analizã, pentru o perioadã relevantã, care sã nu depãşeascã 3 ani, care sã justifice acordarea derogãrii (numãrul de analize efectuate, valoarea minimã, medie şi maximã pentru parametrul/parametrii pentru care se solicitã derogarea). Analizele trebuie sã fie efectuate într-un laborator acreditat/înregistrat în Registrul laboratoarelor pentru monitorizarea calitãţii apei potabile al Ministerului Sãnãtãţii;
i) planul mãsurilor de remediere necesare, codificate conform anexei B la Ghidul de raportare cãtre Comisia Europeanã, conform Directivei 98/83/CE a Consiliului din 3 noiembrie 1998 privind calitatea apei destinate consumului uman, cuprinzând calendarul lucrãrilor, estimarea costurilor lucrãrilor şi indicatorii de performanţã pentru evaluarea eficienţei mãsurilor aplicate;
j) programul de monitorizare prevãzut pentru perioada pentru care se solicitã derogarea;
k) studiu de evaluare a riscurilor pentru sãnãtate datorate nerespectãrii valorilor legiferate pentru parametrii chimici pentru care se solicitã derogarea. Studiul va fi elaborat de centrele regionale de sãnãtate publicã, la solicitarea producãtorului de apã, şi va conţine informaţii cu privire la populaţia la risc, valoarea maximã recomandatã pânã la care se poate accepta derogarea pentru fiecare parametru, perioada recomandatã pentru derogare;
l) descrierea situaţiei privind monitorizarea calitãţii apei la momentul solicitãrii derogãrii.
ART. 4
(1) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti la care a fost depusã cererea de derogare elaboreazã, în termen de 30 de zile de la depunerea documentaţiei complete, un referat tehnic, care stabileşte modalitatea de rezolvare a solicitãrii de derogare.
(2) La elaborarea referatului tehnic, direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti parcurge urmãtoarele etape:
a) analizeazã fişa de evaluare şi inspecţie sanitarã, întocmitã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 974/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitarã şi monitorizare a calitãţii apei potabile şi a Procedurii de autorizare sanitarã a producţiei şi distribuţiei apei potabile, cu modificãrile ulterioare, pentru staţia de tratare a apei şi a sistemului de distribuţie, cu identificarea şi evaluarea punctelor de risc;
b) analizeazã rezultatele monitorizãrii efectuate de cãtre producãtorul/distribuitorul de apã şi de cãtre direcţia de sãnãtate publicã, conform art. 3 lit. h);
c) analizeazã studiul de evaluare a riscurilor pentru sãnãtate furnizat de cãtre producãtorul/distribuitorul de apã potabilã, conform art. 3 lit. k).
(3) Referatul tehnic pentru acordarea derogãrii elaborat de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti trebuie sã conţinã urmãtoarele informaţii:
a) datele de identificare ale producãtorului/distribuitorului de apã potabilã;
b) zona de aprovizionare pentru care se acordã derogarea, pentru care se specificã numele, codul, coordonatele geografice, volumul total de apã furnizat, raportat în metri cubi/zi, populaţia rezidentã din zona/zonele de aprovizionare cu apã;
c) populaţia deservitã, cantitatea de apã distribuitã zilnic (în mc/zi) şi numãrul de consumatori afectaţi;
d) informaţii privind numãrul de unitãţi de industrie alimentarã şi de obiective de interes public afectate;
e) motivele solicitãrii derogãrii, cu precizarea cauzelor care au condus la nerespectarea valorilor prevãzute, şi riscul asupra sãnãtãţii populaţiei din zona de aprovizionare afectatã;
f) rezoluţia privind acordarea sau respingerea derogãrii, însoţitã de valoarea CMA stabilitã pe perioada derogãrii pentru fiecare parametru, în unitãţile de mãsurã prevãzute în <>Legea nr. 458/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã s-a decis acordarea derogãrii;
g) perioada pentru care se acordã derogarea pentru fiecare parametru aprobat. Derogãrile vor fi limitate la o perioadã cât mai scurtã şi nu vor putea depãşi 3 ani;
h) un rezumat al planului mãsurilor de remediere necesare, codificate conform anexei B la Ghidul de raportare cãtre Comisia Europeanã, şi termenele de execuţie;
i) programul de monitorizare prevãzut pentru perioada de derogare, care sã prevadã controale mai frecvente decât în perioada anterioarã acordãrii derogãrii;
j) mãsurile propuse pentru a fi aplicate de cãtre consumatorii afectaţi;
k) mãsuri recomandate grupelor de populaţie vulnerabile pentru care derogarea implicã un risc special;
l) comunicatul pentru informarea populaţiei asupra acordãrii derogãrii;
m) dacã nu se acordã derogarea, motivele pentru care cererea este respinsã;
n) data la care înceteazã prima derogare.
(4) Referatul tehnic al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti va conţine una dintre urmãtoarele recomandãri:
a) acordarea derogãrii, stabilind condiţiile pentru derogare;
b) neacordarea derogãrii.
(5) Dacã direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, în urma evaluãrii documentaţiei depuse, considerã cã are nevoie de informaţii suplimentare pentru luarea deciziei, solicitã date suplimentare de la producãtor/distribuitor.
(6) Dacã în urma evaluãrii documentaţiei primite solicitarea este nefundamentatã, direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti o poate respinge, expunând motivele pentru aceastã decizie.
(7) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti informeazã, în termen de 5 zile, centrul regional de sãnãtate publicã în a cãrui razã teritorialã se aflã asupra deciziei de acordare a derogãrii.
(8) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti informeazã producãtorul sau distribuitorul de apã, în termen de 15 zile, asupra deciziei luate şi, în cazul acordãrii derogãrii, elibereazã autorizaţia sanitarã de funcţionare cu derogare.
ART. 5
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi centrele regionale de sãnãtate publicã colaboreazã cu Administraţia Naţionalã "Apele Române", respectiv administraţiile bazinale de apã la stabilirea valorii maxime admise a parametrilor pentru care se solicitã derogarea, în situaţia în care este deterioratã calitatea sursei de apã potabilã.
ART. 6
(1) Pentru a obţine a doua derogare, producãtorii sau distribuitorii de apã potabilã trebuie sã depunã la direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, cu cel puţin 3 luni înainte de finalizarea primei perioade de derogare, o cerere şi un dosar care sã conţinã obligatoriu documentele prevãzute la art. 3, argumentarea detaliatã a cauzelor care au condus la nerespectarea condiţiilor prevãzute de derogarea anterioarã, precum şi bilanţul lucrãrilor executate sau în curs de execuţie în prima perioadã de derogare.
(2) În baza documentaţiei primite, direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti elaboreazã un referat tehnic în termen de 30 de zile.
(3) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti înainteazã centrului regional de sãnãtate publicã la care este arondatã un dosar care conţine referatul tehnic elaborat, bilanţul lucrãrilor executate sau în curs de execuţie în prima perioadã de derogare, motivele ce justificã solicitarea de acordare a celei de a doua derogãri şi o copie a referatului tehnic întocmit cu ocazia primei derogãri.
ART. 7
Dupã primirea deciziei de derogare, atât pentru prima, cât şi pentru a doua derogare, producãtorul sau distribuitorul de apã trebuie sã elaboreze semestrial un bilanţ privind situaţia lucrãrilor angajate şi rezultatele programului de monitorizare, pe care îl va depune la direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti. Bilanţul pentru întreaga perioadã pentru care a fost acordatã derogarea va fi depus la dosarul pentru a doua, respectiv a treia derogare.
ART. 8
(1) Pentru acordarea celei de a doua derogãri, centrul regional de sãnãtate publicã analizeazã documentaţia din dosarul transmis de cãtre direcţia de sãnãtate publicã.
(2) Dacã centrul regional de sãnãtate publicã are nevoie de informaţii suplimentare, poate formula o solicitare cãtre direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) Centrul regional de sãnãtate publicã întocmeşte un referat de evaluare, pe care îl transmite Centrului Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar din cadrul Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, în termen de 20 de zile de la primirea referatului tehnic.
(4) Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã va înainta Ministerului Sãnãtãţii, în termen de 10 zile, decizia de acordare a celei de a doua derogãri, însoţitã de referatul de evaluare care cuprinde motivele solicitãrii de acordare a acestei derogãri şi bilanţul întocmit pentru prima perioadã de derogare, şi va informa centrul regional de sãnãtate publicã, precum şi direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti asupra deciziei de acordare a celei de a doua derogãri, în termen de 15 zile.
(5) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti elibereazã autorizaţia sanitarã de funcţionare cu derogare.
(6) Referatul de evaluare pentru acordarea derogãrii elaborat de centrul regional de sãnãtate publicã trebuie sã conţinã urmãtoarele informaţii:
a) datele de identificare ale producãtorului/distribuitorului de apã potabilã;
b) zona de aprovizionare pentru care se acordã derogarea;
c) populaţia deservitã, cantitatea de apã distribuitã zilnic şi numãrul de consumatori afectaţi;
d) rezoluţia privind acordarea sau respingerea derogãrii, însoţitã de valoarea fixatã prin derogare pentru fiecare parametru şi rezultatele pertinente ale controalelor anterioare, dacã s-a decis acordarea derogãrii;
d) rezoluţia privind acordarea sau respingerea derogãrii, însoţitã de valoarea fixatã prin derogare pentru fiecare parametru şi rezultatele pertinente ale controalelor anterioare, dacã s-a decis acordarea derogãrii;
f) motivele derogãrii, cu precizarea cauzelor care au condus la nerespectarea valorilor prevãzute şi a impactului asupra sãnãtãţii populaţiei din zona de aprovizionare afectatã;
g) informaţii privind numãrul de unitãţi de industrie alimentarã şi de obiective de interes public afectate;
h) un rezumat al planului mãsurilor de remediere necesare, care sã cuprindã un calendar al lucrãrilor şi o estimare a costurilor, utilizându-se codurile din anexele B şi C ale Ghidului de raportare cãtre Comisia Europeanã;
i) programul de monitorizare prevãzut pentru perioada de derogare, care sã prevadã controale mai frecvente decât în perioada anterioarã acordãrii derogãrii;
j) mãsurile propuse pentru a fi aplicate de cãtre consumatorii afectaţi;
k) mãsuri recomandate grupelor de populaţie vulnerabile pentru care derogarea implicã un risc special;
l) comunicatul pentru informarea populaţiei asupra acordãrii derogãrii.
(7) Referatul de evaluare al centrului regional de sãnãtate publicã va conţine una dintre urmãtoarele recomandãri:
a) acordarea derogãrii, stabilind condiţiile pentru derogare;
b) neacordarea derogãrii;
c) revizuirea şi îmbunãtãţirea conţinutului referatului tehnic pentru derogare de cãtre direcţia de sãnãtate publicã, precizându-se domeniile care necesitã revizuiri.
(8) A doua perioadã de derogare nu poate depãşi 3 ani.
ART. 9
(1) În cazuri excepţionale, producãtorul de apã poate solicita o a treia derogare prin depunerea la direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, cu 6 luni înainte de finalizarea perioadei celei de a doua derogãri, a unei cereri-tip însoţite de un dosar care sã conţinã documentele prevãzute la art. 3, precum şi argumentarea detaliatã a cauzelor care au condus la nerespectarea condiţiilor prevãzute de derogãrile anterioare.
(2) Procedura de aprobare a derogãrii şi de acordare a autorizaţiei sanitare de funcţionare cu derogare este similarã celei pentru obţinerea primei şi celei de a doua derogãri.
(3) Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã va aviza şi va transmite Ministerului Sãnãtãţii, în termen de 10 zile, întreaga documentaţie primitã de la centrul regional de sãnãtate publicã.
(4) Ministerul Sãnãtãţii înainteazã întreaga documentaţie Comisiei Europene, în cel mai scurt termen, care sã nu depãşeascã douã luni, împreunã cu solicitarea aprobãrii celei de a treia derogãri, pentru o perioadã de cel mult 3 ani.
(5) Ministerul Sãnãtãţii informeazã Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã şi centrul regional de sãnãtate publicã asupra deciziei Comisiei Europene.
(6) Centrul regional de sãnãtate publicã informeazã direcţia de sãnãtate publicã asupra deciziei Comisiei Europene, pentru ca aceasta sã poatã emite autorizaţia sanitarã cu derogare sau sã respingã cererea, dupã caz.
ART. 10
Producãtorii/Distribuitorii de apã potabilã care solicitã derogarea sunt obligaţi sã achite tariful pentru procedura de derogare solicitatã conform anexei nr. 2.
ART. 11
Producãtorul sau distribuitorul de apã este obligat sã publice într-un cotidian local informaţii privind acordarea derogãrii, în termen de 15 zile dupã obţinerea acesteia.
ART. 12
În baza informaţiilor obţinute în conformitate cu art. 2 alin. (2), Ministerul Sãnãtãţii înfiinţeazã şi gestioneazã Registrul naţional al derogãrilor, care conţine informaţii referitoare la toate derogãrile acordate sau respinse de cãtre autoritãţile teritoriale de sãnãtate publicã.
ART. 13
În baza informaţiilor obţinute în conformitate cu art. 2 alin. (2), art. 8 alin. (1) şi art. 9 alin. (1), centrele regionale de sãnãtate publicã înregistreazã pe site-ul oficial al Ministerului Sãnãtãţii, în Registrul naţional al derogãrilor, date referitoare la toate derogãrile acordate sau respinse.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta metodologie.

ANEXA 1
la metodologie


CERERE - TIP
pentru solicitarea derogãrilor potrivit Legii
nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Domnule director,

Subsemnatul, ........................................................., reprezentant legal al ................................................., producãtor de apã potabilã/distribuitor de apã potabilã, solicit Ministerului Sãnãtãţii acordarea derogãrii de la calitatea apei potabile pe care o furnizez în localitatea ....................................., judeţul ............................, pentru un numãr de .... parametri.
Datele de identificare ale producãtorului şi/sau ale distribuitorului de apã potabilã


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea şi adresa completã (tel./fax/e-mail) ............................ │
│........................................................................... │
│Nr. de înregistrare la registrul comerţului ...............................,│
│CUI ....................................................................... │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Derogarea este: - prima
- a doua
- a treia
Zona de aprovizionare pentru care se solicitã derogarea (cod) ..................................
Cantitatea medie de apã distribuitã zilnic în zona de aprovizionare (mc/zi) ....................
Populaţia rezidentã ............................................................................
Populaţia aprovizionatã ........................................................................
Parametrul/Parametrii pentru care solicitã derogarea de la valoarea CMA ........................
................................................................................................
Perioada pentru care este solicitatã derogarea .................................................
Motivul pentru care se solicitã derogarea ......................................................
................................................................................................
Numãrul de consumatori afectaţi ......................................................
Numãrul unitãţilor de industrie alimentarã afectate ..................................
Numãrul obiectivelor de interes public afectate ......................................
S-a anexat un studiu de evaluare a riscurilor pentru sãnãtate, pentru fundamentarea valorii maxime admise pe perioada derogãrii?
DA NU
Anexãm dosarul întocmit în conformitate cu art. 3 din Metodologia de acordare a derogãrilor pentru parametrii chimici, în conformitate cu prevederile <>art. 9 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, aprobatã prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al ministrului mediului şi pãdurilor nr. 299/638/2010.

Data

Semnãtura

Ştampilã

NOTÃ:
Cererea-tip se depune în dublu exemplar la direcţia de sãnãtate publicã de care aparţine producãtorul de apã potabilã.

ANEXA 2
la metodologie

LISTA
cuprinzând tarifele pentru procedura de derogare*)
------
*) Tarifele se aplicã sistemelor de aprovizionare cu apã care furnizeaza mai mult de 2.000 mc/zi sau aprovizioneazã mai mult de 10.000 de persoane.



┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│Nr. │ Denumirea procedurii de reglementare sanitarã │Tariful│
│crt.│ │ (lei) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 1. │Derogare în baza referatului tehnic/de evaluare │ 7.000 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 2. │Evaluare riscuri pentru sãnãtate în vederea derogãrii │ 5.000 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 3. │Asistenţã de specialitate │ 200 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 4. │Consiliere în regim de urgenţã pentru întocmirea dosarului de │ 400 │
│ │solicitare a derogãrii │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016