Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 635 din 13 august 2010  pentru stabilirea porturilor, a cailor navigabile interioare, a zonelor sau portiunilor din aceste zone, precum si a categoriilor de nave pentru care serviciul de pilotaj este obligatoriu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 635 din 13 august 2010 pentru stabilirea porturilor, a cailor navigabile interioare, a zonelor sau portiunilor din aceste zone, precum si a categoriilor de nave pentru care serviciul de pilotaj este obligatoriu

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL I nr. 590 din 19 august 2010

În temeiul prevederilor <>art. 49 din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pilotajul navelor în porturi, pe cãile navigabile interioare, în zonele sau porţiunile din aceste zone este serviciu de siguranţã şi este obligatoriu pentru toate tipurile de nave maritime şi fluvio-maritime, denumite în continuare nave maritime.
ART. 2
Pilotajul navelor maritime se desfãşoarã sub controlul statului, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
ART. 3
Pilotajul navelor maritime este asigurat tuturor navelor, indiferent de pavilionul pe care acestea îl arboreazã, în mod nediscriminatoriu privind durata, calitatea şi tarifele practicate, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 4
(1) Pilotajul navelor maritime este obligatoriu în urmãtoarele porturi:
a) porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanţa;
b) porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime" - S.A. Galaţi;
c) porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A.
(2) Pilotajul navelor maritime se asigurã de cãtre administraţiile porturilor prevãzute la alin. (1), indiferent de forma de proprietate a porturilor.
ART. 5
Pilotajul navelor maritime este obligatoriu în urmãtoarele situaţii:
a) intrarea/ieşirea în/din porturi;
b) tranzitarea acvatoriilor portuare spre/dinspre şantierele navale;
c) tranzitarea acvatoriilor portuare pentru intrarea/ieşirea în/din canalele navigabile conectate la porturi;
d) manevrele între danele aceluiaşi port;
e) manevrele între radele interioare şi danele aceluiaşi port.
ART. 6
(1) Pilotajul navelor maritime este obligatoriu pe sectorul de Dunãre cuprins între rada portului Sulina şi Brãila şi se desfãşoarã în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, şi ale Convenţiei despre regimul navigaţiei pe Dunãre, semnatã la Belgrad la 18 august 1948, ratificatã de România prin <>Decretul nr. 298/1948 .
(2) Pilotajul navelor maritime prevãzut la alin. (1), manevrele de sosire şi plecare din porturile Sulina, Tulcea, Galaţi şi Brãila se asigurã de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos" Galaţi.
ART. 7
Prevederile prezentului ordin nu se aplicã navelor militare, navelor din dotarea Poliţiei de Frontierã Române, Poliţiei Române şi Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, navelor tehnice portuare, navelor de pescuit maritime costiere, navelor de agrement, precum şi porturilor militare şi zonelor în care se desfãşoarã în exclusivitate activitãţi militare, de ordine publicã şi securitate naţionalã.
ART. 8
Autoritatea Navalã Românã supravegheazã şi controleazã modul de derulare a serviciului de pilotaj, pentru a constata dacã sunt respectate prevederile prezentului ordin şi dacã acest serviciu este efectuat în conformitate cu reglementãrile în vigoare privind siguranţa navigaţiei şi protecţia mediului.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 562/2003 pentru stabilirea porturilor, a cãilor navigabile, a zonelor sau porţiunilor din aceste zone, precum şi a categoriilor de nave pentru care serviciile de siguranţã sunt obligatorii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 17 aprilie 2003, se abrogã.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Constantin Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 13 august 2010.
Nr. 635.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016