Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 618 din 13 mai 2002  pentru aprobarea Precizarilor privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 618 din 13 mai 2002 pentru aprobarea Precizarilor privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 7 iunie 2002

Ministrul finanţelor publice,
în temeiul <>art. 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.326/2001 pentru aprobarea inventarelor bunurilor din domeniul public al statului şi al <>art. 14 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Precizãrile privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului, prezentate în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale, care au în administrare bunuri din domeniul public al statului, au obligaţia respectãrii şi punerii în aplicare a precizãrilor aprobate prin prezentul ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

ANEXA 1

PRECIZĂRI
privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului

1. Anual, în termen de 90 de zile de la data depunerii situaţiilor financiare anuale, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale au obligaţia sa reactualizeze şi sa depunã la Ministerul Finanţelor Publice inventarele bunurilor din domeniul public al statului, cu modificãrile intervenite în urma inventarierii anuale a patrimoniului.
Modificãrile intervenite în urma inventarierii anuale a patrimoniului constau în:
a) punerea de acord a situaţiilor scriptice cu cele faptice, ca urmare a unor înregistrãri eronate în evidenta cuprinzând bunurile din domeniul public al statului, referitoare la informaţiile privind: codul de clasificare, tipul bunului (mobil sau imobil), denumirea, elementele de identificare (descrierea tehnica, vecinãtãţi, adresa, valoarea de inventar), situaţia juridicã.
Ordonatorii principali de credite a cãror activitate este organizatã în baza unor legi speciale, potrivit cãrora informaţiile legate de aceasta au caracter secret, vor completa inventarele numai cu informaţii privind codul de clasificare, baza legalã a luãrii în administrare şi valoarea de inventar, fãrã furnizarea celorlalte informaţii privind descrierea bunurilor;
b) operarea intrãrilor de bunuri în cazul dobândirii acestora prin investiţii proprii, prin achiziţii sau prin donaţii şi nu prin transferuri, situaţie în care, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, înregistrarea acestora în evidente nu presupune în mod obligatoriu iniţierea unei hotãrâri a Guvernului.
În aceasta situaţie, în cazurile în care în timpul anului au avut loc astfel de intrari şi nu au fost operate ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale au obligaţia ca o data cu inventarierea anuala a patrimoniului sa opereze în inventarele bunurilor din domeniul public al statului şi modificãrile de acest gen;
c) înregistrarea scoaterii din funcţiune, în vederea valorificãrii, casãrii şi, dupã caz, demolarii, a activelor care alcãtuiesc domeniul public al statului, de natura mijloacelor fixe, efectuate în timpul anului, care nu au fost operate în inventarele bunurilor din domeniul public al statului la momentul producerii acestora;
d) înregistrarea modificãrilor intervenite în cursul anului în structura inventarelor bunurilor din domeniul public al statului, care au fost omise şi nu au fost operate la data efectuãrii acestora (de exemplu: transferuri de bunuri din/în domeniul public al statului în/din domeniul unitãţilor administrativ-teritoriale şi/sau domeniul privat al statului).
2. În baza prevederilor <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.326/2001 pentru aprobarea inventarelor bunurilor din domeniul public al statului, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale au obligaţia ca în timpul anului, pana la inventarierea anuala a patrimoniului, sa transmitã Ministerului Finanţelor Publice modificãrile care intervin în inventarele bunurilor din domeniul public al statului, depuse şi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
Modificãrile intervenite în timpul anului în inventarele bunurilor din domeniul public al statului constau în operaţiunile de intrari-iesiri de bunuri ca urmare a transferurilor de bunuri, efectuate în baza unor hotãrâri ale Guvernului, care au fost omise şi nu au fost operate la data efectuãrii acestora, astfel:
a) din/în domeniul public al statului în/din domeniul unitãţilor administrativ-teritoriale şi/sau domeniul privat al statului;
b) în cadrul domeniului public al statului - transferuri între ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale;
c) în cadrul aceluiaşi minister, organ de specialitate al administraţiei publice centrale şi autoritate a administraţiei publice centrale - transferul de la un administrator la altul.
Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale care au în administrare bunuri din domeniul public al statului au obligaţia ca în timpul anului sa actualizeze inventarele cu modificãrile intervenite ca urmare a transferurilor şi sa transmitã aceste modificãri la Ministerul Finanţelor Publice, în baza hotãrârilor Guvernului aprobate în acest sens, în termen de 10 zile de la data încheierii protocolului de predare-primire sau a procesului-verbal de recepţie încheiat la terminarea lucrãrilor pentru bunurile rezultate în urma unor investiţii, dupã caz, cu respectarea metodologiei transmise de Ministerul Finanţelor Publice cu Adresa nr. 18.283 din 27 aprilie 2001, modificatã prin Precizãrile transmise cu Adresa nr. 61.039 din 29 iunie 2001.
3. Potrivit prevederilor <>art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia, inventarul bunurilor din domeniul public al statului se întocmeşte, dupã caz, de ministere, de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi de autoritãţile publice centrale care au în administrare asemenea bunuri, Ministerul Finanţelor Publice având atribuţii în centralizarea acestuia şi supunerea spre aprobare Guvernului.
În baza acestor prevederi ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale care au în administrare bunuri din domeniul public al statului, la inventarierea acestor bunuri trebuie sa aibã în vedere urmãtoarele:
a) la stabilirea regimului juridic al unui bun ordonatorul de credite care se afla în posesia tuturor informaţiilor, atât de natura economicã, cat şi de natura juridicã, referitoare la bunul în cauza, are obligaţia ca în inventar, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, sa menţioneze regimul juridic şi titlul de deţinere a acestuia;
b) interpretarea şi aplicarea corecta a dispoziţiilor <>Legii nr. 213/1998 , referitoare la departajarea bunurilor aflate în domeniul public al statului, în domeniul public al unitãţilor administrativ-teritoriale şi bunurile aflate în proprietatea privatã;
c) cuprinderea în inventare numai a bunurilor din domeniul public al statului, de natura mijloacelor fixe, nu a investiţiilor în curs sau a obiectelor de inventar;
d) respectarea de cãtre ordonatorii de credite a machetei şi metodologiei stabilite de Ministerul Finanţelor Publice şi a condiţiilor stabilite pentru instituţiile a cãror activitate, în baza unor legi speciale, deţine informaţii cu caracter secret;
e) respectarea prevederilor <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.326/2001 , conform cãrora ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale care au în administrare bunuri din domeniul public al statului au obligaţia ca în hotãrârile Guvernului privind transferul de bunuri din domeniul public al statului sa precizeze numãrul de identificare atribuit fiecãrui bun de cãtre Ministerul Finanţelor Publice;
f) la scoaterea din funcţiune, în vederea valorificãrii şi, dupã caz, casãrii, a activelor corporale care alcãtuiesc domeniul public al statului, de natura mijloacelor fixe, trebuie avute în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcãtuiesc domeniul public al statului şi al unitãţilor administrativ-teritoriale, aprobatã prin <>Legea nr. 246/2001 .
4. În baza prevederilor <>art. 12 alin. (5) din Legea nr. 213/1998 , în litigiile privitoare la dreptul de administrare statul este reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice.
În acest context ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale au obligaţia ca în cazul unor litigii sa transmitã Ministerului Finanţelor Publice informaţiile referitoare la datele de identificare, regimul juridic al bunurilor în cauza şi orice alte date necesare sustinerii în instanta.
Datele vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice în termen de 3 zile lucrãtoare de la solicitarea acestora.
În cadrul aceluiaşi termen ordonatorii de credite ale cãror activitãţi sunt definite prin legi speciale ca având caracter secret au obligaţia sa transmitã Ministerului Finanţelor Publice, pe suport hârtie, toate informaţiile referitoare la bunurile din domeniul public al statului, şi anume: cod de identificare, denumire, elemente de identificare, situaţia juridicã şi orice alte date necesare sustinerii în instanta. Necesitatea transmiterii informaţiilor menţionate decurge din faptul ca inventarele acestor ordonatori de credite, depuse la Ministerul Finanţelor Publice, cuprind numai date globale care nu pot acoperi solicitarile din instanta.



────────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016