Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 614 din 30 iunie 2010  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 614 din 30 iunie 2010 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2010

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 1 iulie 2010
ORDIN nr. 614 din 30 iunie 2010
privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. <>265 /<>408/2010 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 982 din 29 iunie 2010
CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE
Nr. 614 din 30 iunie 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 1 iulie 2010


Având în vedere Referatul de aprobare nr. Cs.A. 7/68 din 30 iunie 2010 al Ministerului Sãnãtãţii şi nr. D.G.861 din 30 iunie 2010 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
în temeiul prevederilor:
- <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 262/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. <>265 /<>408/2010 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 şi nr. 207 bis din 1 aprilie 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În anexa nr. 1, la capitolul II, litera B se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"B. Servicii medicale curative:
Consultaţie pentru afecţiuni acute, intercurente (anamnezã, examen clinic, diagnostic şi tratament)."
2. În anexa nr. 1, la capitolul II litera B, nota se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTA 1: Pentru fiecare caz, casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã maximum 3 consultaţii pentru acelaşi episod de boalã acutã, pe asigurat, necesare pentru stabilirea diagnosticului, a tratamentului şi a evoluţiei cazului. Numãrul maxim de 3 consultaţii se poate acorda cumulat atât la nivelul medicului de familie, cât şi la nivelul medicului/medicilor de specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice. Pentru acelaşi episod de boalã acutã, în situaţia în care au fost acordate de cãtre medicul de familie una sau douã consultaţii, pentru celelalte consultaţii pânã la nivelul maxim de 3 medicul de familie poate elibera bilet de trimitere cãtre medicul/medicii de specialitate din ambulatoriul clinic, pe care va menţiona obligatoriu numãrul de consultaţii acordate.
NOTA 2: Circuitul privind modalitãţile în care pot fi acordate cele 3 consultaţii se referã numai la un singur episod de boalã acutã.
NOTA 3: În situaţiile în care la o consultaţie se diagnosticheazã douã sau mai multe afecţiuni acute, numãrul consultaţiilor decontate de casa de asigurãri de sãnãtate este maximum 3 consultaţii.
NOTA 4: În situaţia în care în derularea unui episod de boalã acutã dupã prima sau a doua consultaţie apare o altã afecţiune acutã, numãrul consultaţiilor este maximum 4, respectiv 5.
NOTA 5: În situaţia în care existã prezumţia privind existenţa unei alte afecţiuni asociate, medicul care suspicioneazã va consemna distinct pe biletul de trimitere numãrul de consultaţii pentru afecţiunile acute pentru care pacientul s-a prezentat iniţial."
3. În anexa nr. 1, la capitolul III litera E, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) evaluare periodicã, clinicã şi paraclinicã a tratamentului şi evoluţiei pentru bolnavii cu afecţiuni cronice, în limita competenţelor, la alte intervale decât cele stabilite de prevederile legale în vigoare."
4. În anexa nr. 1, la capitolul III litera E, litera d) se abrogã.
5. În anexa nr. 1, la capitolul III litera F, nota 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTA 2: Pentru fiecare caz, casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã maximum 3 consultaţii pentru acelaşi episod de boalã acutã, pe asigurat, necesare pentru stabilirea diagnosticului, a tratamentului şi a evoluţiei cazului. Numãrul maxim de 3 consultaţii se poate acorda cumulat atât la nivelul medicului de familie, cât şi la nivelul medicului/medicilor de specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice. Pentru acelaşi episod de boalã acutã, în situaţia în care au fost acordate de cãtre medicul de familie una sau douã consultaţii, pentru celelalte consultaţii pânã la nivelul maxim de 3 medicul de familie poate elibera bilet de trimitere cãtre medicul/medicii de specialitate din ambulatoriul clinic, pe care va menţiona obligatoriu numãrul de consultaţii acordate."
6. În anexa nr. 1, la capitolul III litera F, dupã nota 2 se introduc patru noi note, notele 3-6, cu urmãtorul cuprins:
"NOTA 3: Circuitul privind modalitãţile în care pot fi acordate cele 3 consultaţii se referã numai la un singur episod de boalã acutã.
NOTA 4: În situaţiile în care la o consultaţie se diagnosticheazã douã sau mai multe afecţiuni acute, numãrul consultaţiilor decontate de casa de asigurãri de sãnãtate este maximum 3.
NOTA 5: În situaţia în care în derularea unui episod de boalã acutã dupã prima sau a doua consultaţie apare o altã afecţiune acutã, numãrul consultaţiilor este maximum 4, respectiv 5.
NOTA 6: În situaţia în care existã prezumţia privind existenţa unei alte afecţiuni asociate, medicul care suspicioneazã va consemna distinct pe biletul de trimitere numãrul de consultaţii pentru afecţiunile acute pentru care pacientul s-a prezentat iniţial."
7. În anexa nr. 1, la capitolul III litera I, nota se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTÃ: Pentru aceste servicii se încheie acte adiţionale la contractul/convenţia de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã. Decontarea acestor servicii se realizeazã din fondul aferent investigaţiilor medicale paraclinice, în limita sumelor rezultate conform criteriilor cuprinse în anexa 11."
8. În anexa nr. 1, la capitolul III, litera J se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"J. Activitãţi de suport. Eliberare de acte medicale: certificat de concediu medical, bilete de trimitere, prescripţii medicale, certificat de deces, cu excepţia situaţiilor de suspiciune care necesitã expertizã medico-legalã, conform prevederilor legale, scutiri medicale pentru copii în caz de îmbolnãviri, acte medicale necesare copiilor aflaţi în plasament din cadrul sistemului de asistenţã socialã şi protecţia copilului."
9. În anexa nr. 2, la articolul 16, teza a doua se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Medicii de familie pot efectua aceste servicii numai ca o consecinţã a actului medical propriu, pentru persoanele beneficiare ale pachetului de servicii medicale de bazã din lista proprie/din lista constituitã la sfârşitul lunii anterioare, în cazul medicilor de familie nou-veniţi într-o localitate care încheie cu casa de asigurãri de sãnãtate convenţie de furnizare de servicii medicale, pentru care este necesar a se efectua aceste investigaţii în vederea stabilirii diagnosticului, dacã în cabinetele medicale în care aceştia îşi desfãşoarã activitatea existã aparatura medicalã necesarã; medicii de familie pot efectua ecografii generale numai dacã au obţinut competenţã confirmatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii."
10. În anexa nr. 7, la capitolul I, litera B se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"B. Pachetul de servicii medicale pentru persoanele care se asigurã facultativ
a) serviciile cuprinse la lit. A «Pachetul minimal de servicii medicale»;
b) servicii medicale curative:
Consultaţie pentru afecţiuni acute, intercurente (anamnezã, examen clinic, diagnostic şi tratament). Pentru investigaţiile paraclinice recomandate şi tratamentul prescris, costurile se suportã integral de cãtre persoana asiguratã facultativ.
Pentru fiecare caz, casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã maximum 3 consultaţii pentru acelaşi episod de boalã acutã, pe asigurat, necesare pentru stabilirea diagnosticului, a tratamentului şi a evoluţiei cazului. Numãrul maxim de 3 consultaţii se poate acorda cumulat atât la nivelul medicului de familie, cât şi la nivelul medicului/medicilor de specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice, astfel:
- dacã medicul de familie a acordat o consultaţie, medicul de specialitate poate acorda maximum douã consultaţii sau poate acorda o singurã consultaţie şi poate elibera bilet de trimitere, dacã este necesar, numai cãtre un singur medic de o altã specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice;
- dacã medicul de familie a acordat douã consultaţii, medicul de specialitate mai poate acorda o singurã consultaţie.
NOTA 1: Circuitul privind modalitãţile în care pot fi acordate cele 3 consultaţii se referã numai la un singur episod de boalã acutã.
NOTA 2: În situaţiile în care la o consultaţie se diagnosticheazã douã sau mai multe afecţiuni acute, numãrul consultaţiilor decontate de casa de asigurãri de sãnãtate este maximum 3.
NOTA 3: În situaţia în care în derularea unui episod de boalã acutã dupã prima sau a doua consultaţie apare o altã afecţiune acutã numãrul consultaţiilor este maximum 4, respectiv 5.
NOTA 4: În situaţia în care existã prezumţia privind existenţa unei alte afecţiuni asociate, medicul care suspicioneazã va consemna distinct pe biletul de trimitere numãrul de consultaţii pentru afecţiunile acute pentru care pacientul s-a prezentat iniţial."
11. În anexa nr. 7, la capitolul I litera C punctul 1, al treilea paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Consultaţia medicalã de specialitate cuprinde:
- anamneza, examenul clinic general, examenul clinic specific specialitãţii respective, stabilirea protocolului de explorãri şi/sau interpretarea integrativã a explorãrilor şi a analizelor de laborator disponibile efectuate la solicitarea medicului de familie şi/sau a medicului de specialitate, în vederea stabilirii diagnosticului;
- unele manevre specifice pe care medicul le considerã necesare;
- stabilirea conduitei terapeutice şi/sau prescrierea tratamentului medical şi igieno-dietetic, precum şi instruirea în legãturã cu mãsurile terapeutice şi profilactice.
Pentru fiecare caz, casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã maximum 3 consultaţii pentru acelaşi episod de boalã acutã, pe asigurat, şi necesare pentru stabilirea diagnosticului, a tratamentului şi a evoluţiei cazului. Numãrul maxim de 3 consultaţii se poate acorda cumulat atât la nivelul medicului de familie, cât şi la nivelul medicului/medicilor de specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice, astfel:
- dacã medicul de familie a acordat o consultaţie, medicul de specialitate poate acorda maximum douã consultaţii sau poate acorda o singurã consultaţie şi poate elibera bilet de trimitere, dacã este necesar, numai cãtre un singur medic de o altã specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitãţile clinice;
- dacã medicul de familie a acordat douã consultaţii, medicul de specialitate mai poate acorda o singurã consultaţie şi nu poate elibera bilet de trimitere cãtre o altã specialitate.
Circuitul privind modalitãţile în care pot fi acordate cele 3 consultaţii se referã numai la un singur episod de boalã acutã.
În situaţiile în care la o consultaţie se diagnosticheazã douã sau mai multe afecţiuni acute, numãrul consultaţiilor decontate de casa de asigurãri de sãnãtate este maximum 3.
În situaţia în care în derularea unui episod de boalã acutã dupã prima sau a doua consultaţie apare o altã afecţiune acutã, numãrul consultaţiilor este maximum 4, respectiv 5.
În situaţia în care existã prezumţia privind existenţa unei alte afecţiuni asociate, medicul care suspicioneazã va consemna distinct pe biletul de trimitere numãrul de consultaţii pentru afecţiunile acute pentru care pacientul s-a prezentat iniţial.
Casele de asigurãri de sãnãtate suportã contravaloarea a maximum douã consultaţii pentru cazurile cu diagnostic deja confirmat, la externare, sau pentru cazurile care necesitã urmãrirea evoluţiei sub tratament a pacientului în ambulatoriu.
Consultaţia pentru cazurile care necesitã urmãrirea evoluţiei sub tratament a pacientului în ambulatoriu se acordã:
- pentru efectuarea unor manevre terapeutice sau administrarea unor tratamente stabilite de medic cu ocazia consultaţiilor acordate pacientului pentru stabilirea diagnosticului, atunci când este necesarã prezentarea repetatã a pacientului la cabinet;
- la externare, inclusiv dupã o intervenţie chirurgicalã sau ortopedicã, pentru examenul plãgii, manevre chirurgicale minore şi scoaterea firelor, scoaterea ghipsului."
12. În anexa nr. 7, la capitolul I litera C punctul 2, nota se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTÃ: Pentru bolnavii cu afecţiuni cuprinse în programele naţionale de sãnãtate şi unele afecţiuni cronice monitorizabile la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate prin cabinetul medicului de specialitate, casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã o consultaţie - control/evaluare periodicã - epicrizã de etapã la 3 luni, pentru fiecare caz, cu excepţia bolnavilor aflaţi în evidenţa medicului cu afecţiuni pentru care prescrierea medicamentelor nu se poate face decât lunar, situaţie în care casa de asigurãri de sãnãtate deconteazã o consultaţie lunar."
13. În anexa nr. 7, la capitolul I litera C, dupã punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"2^1. Asistenţã medicalã de urgenţã (anamnezã, examen clinic şi tratament), în limita competenţei şi a dotãrii tehnice a cabinetului medical în cadrul cãruia îşi desfãşoarã activitatea medicul de specialitate. În situaţia în care cazurile nu pot fi rezolvate la nivelul cabinetului sau depãşesc competenţa medicului de specialitate, acesta asigurã trimiterea pacientului cãtre structurile de urgenţã specializate.
Medicaţia pentru cazurile de urgenţã se asigurã din trusa medicalã de urgenţã, organizatã conform legii.
Cazurile de urgenţã medico-chirurgicalã care se trimit cãtre structurile de urgenţã specializate, inclusiv cele pentru care se solicitã serviciile de ambulanţã, sunt consemnate distinct de cãtre medicul de specialitate în documentele de evidenţã de la nivelul cabinetului, inclusiv medicaţia şi procedurile medicale administrate la nivelul cabinetului, dupã caz.
Se raporteazã şi se deconteazã o singurã consultaţie per persoanã pentru fiecare situaţie de urgenţã constatatã şi rezolvatã la nivelul cabinetului."
14. În anexa nr. 7, la capitolul I litera C, la punctul 3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 34, cu urmãtorul cuprins:
"34. Chirurgie vascularã."
15. În anexa nr. 7, la sfârşitul capitolului I, dupã nota 3 se introduce o nouã notã, nota 4, cu urmãtorul cuprins:
"NOTA 4: Medicul de specialitate poate emite prescripţii medicale lunare pentru bolile cronice, pentru consultaţia efectuatã în vederea dispensarizãrii/monitorizãrii bolnavilor cu afecţiuni cronice, inclusiv pentru afecţiunile cronice care se regãsesc în anexa nr. 39 A, consultaţie care se deconteazã la un interval de timp de 3/6 luni, dupã caz."
16. În anexa nr. 7, la capitolul II nota 5, dupã punctul 1 se introduce un punct nou, punctul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"1^1. Pentru serviciul prevãzut la poziţia 191, tariful se referã la explorarea unui singur segment; casele de asigurãri de sãnãtate vor deconta maximum 2 segmente/CNP/o prezentare şi nu mai mult de douã ori pe an."
17. În anexa nr. 7, la capitolul IV punctul 1, ultimul paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Casele de asigurãri de sãnãtate suportã contravaloarea a maximum douã consultaţii; fiecare curã de tratament de recuperare-reabilitare recomandatã trebuie sã fie precedatã de o consultaţie. Tariful pe consultaţie în specialitatea recuperare-reabilitare a sãnãtãţii este de 10 lei."
18. În anexa nr. 8, la articolul 3 alineatul (2), teza a doua se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Numãrul serviciilor conexe actului medical care pot fi raportate de medicul de specialitate care le-a solicitat şi care se aflã într-o relaţie contractualã cu persoana fizicã sau juridicã autorizatã sã le efectueze se deconteazã de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, luându-se în considerare faptul cã un medic de specialitate poate raporta servicii conexe actului medical în valoare de maximum 52 lei pe zi, corespunzãtor unui numãr întreg de servicii conexe."
19. În anexa nr. 8, la articolul 14, dupã alineatul (9) se introduc douã noi alineate, alineatele (10) şi (11), cu urmãtorul cuprins:
"(10) În situaţia în care o curã de recuperare-reabilitare se întrerupe, furnizorul are obligaţia de a anunţa casa de asigurãri de sãnãtate despre întreruperea curei, motivul întreruperii şi numãrul de zile efectuat faţã de cel recomandat. În aceastã situaţie decontarea curei de recuperare-reabilitare se face proporţional cu numãrul de zile efectuate.
(11) În situaţia în care pentru o curã de recuperare-reabilitare a sãnãtãţii se recomandã un numãr mai mic sau egal cu 7 zile, furnizorul are obligaţia sã anunţe casa de asigurãri de sãnãtate. În aceastã situaţie decontarea curei de recuperare-reabilitare se face în raport cu numãrul de zile efectuate, avându-se în vedere cã o curã de recuperare-reabilitare se contracteazã în medie pentru 10 zile de tratament, caz în care tariful/zi este de 9 lei."
20. În anexa nr. 8, la articolul 15, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Decontarea lunarã a serviciilor medicale de acupuncturã se face pe baza numãrului de servicii medicale-caz pentru servicii medicale de acupuncturã şi a numãrului de consultaţii de acupuncturã şi a tarifelor pe curã şi pe consultaţie, în limita sumelor contractate, pe baza facturii şi a documentelor justificative depuse de furnizor la casa de asigurãri de sãnãtate pânã la data prevãzutã în contractul încheiat de furnizor cu casa de asigurãri de sãnãtate.
În situaţia în care o curã de tratament în acupuncturã se întrerupe, furnizorul are obligaţia sã anunţe casa de asigurãri de sãnãtate despre întreruperea curei, motivul întreruperii şi numãrul de zile efectuat faţã de cel recomandat. În aceastã situaţie decontarea curei de tratament se face proporţional cu numãrul de zile efectuate de acesta.
În situaţia în care pentru o curã de tratament în acupuncturã se recomandã un numãr mai mic sau egal cu 7 zile, furnizorul are obligaţia sã anunţe casa de asigurãri de sãnãtate. În aceastã situaţie decontarea curei de tratament în acupuncturã se face în raport cu numãrul de zile efectuate, avându-se în vedere cã o curã de tratament în acupuncturã se contracteazã în medie pentru 10 zile de tratament, caz în care tariful/zi este de 9 lei."
21. În anexa nr. 11, la capitolul I, punctul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"4. Sã facã dovada îndeplinirii criteriului de calitate prevãzut de reglementãrile în vigoare, pentru toate laboratoarele/punctele de lucru ce urmeazã a fi cuprinse în contractul de furnizare de servicii radiologie-imagisticã medicalã. Prevederea nu se aplicã furnizorilor care au încheiat contracte cu casele de asigurãri de sãnãtate pentru furnizare de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã, de servicii medicale în asistenţa medicalã ambulatorie pentru specialitãţile clinice şi de servicii de medicinã dentarã, pentru care casele de asigurãri de sãnãtate încheie acte adiţionale pentru furnizare de servicii medicale paraclinice la contractele de furnizare de servicii medicale."
22. În anexa nr. 11, dupã litera G se introduce o nouã literã, litera H, cu urmãtorul cuprins:
"H. În situaţia în care niciunul dintre furnizori nu îndeplineşte criteriul de disponibilitate, suma corespunzãtoare aplicãrii prevederilor lit. A lit. d) se repartizeazã proporţional la celelalte criterii prevãzute la lit. A lit. a)-c)."
23. În anexa nr. 12, la articolul 7, punctul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"33. sã raporteze, în vederea contractãrii la casa de asigurãri de sãnãtate, lista cu bolnavii cu afecţiuni cronice aflaţi în evidenţa proprie şi, lunar, mişcarea acestora;".
24. În anexa nr. 16 B, nota se completeazã cu urmãtoarea tezã:
"În tabelele de la pct. 2, 4 şi 6, în coloana «c2», pentru cetãţenii strãini se va completa numãrul de identificare sau numãrul cardului european/numãrul paşaportului."
25. În anexa nr. 25, la articolul 7, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Casa de asigurãri de sãnãtate elibereazã decizii pentru îngrijiri medicale la domiciliu/îngrijiri paliative care nu se suprapun ca perioadã de timp în care sunt acordate de cãtre furnizor/furnizori aceste servicii."
26. În anexa nr. 25, la articolul 9, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã primele 30 de zile de îngrijiri medicale la domiciliu la tariful prevãzut la art. 2 alin. (2), iar pentru zilele ce depãşesc primele 30 de zile, la un tarif ce reprezintã 50% din tariful prevãzut la articolul mai sus menţionat."
27. În anexa nr. 28, la articolul 1, prevederile de la "*)"se completeazã dupã cum urmeazã:
"În sanatoriile balneare, pentru categoriile de persoane prevãzute în legi speciale, partea de contribuţie personalã a asiguratului se suportã din fond."
28. În anexa nr. 30, la articolul 1 alineatul (4), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) pentru persoanele prevãzute în legile speciale, care beneficiazã de gratuitate suportatã din fond, în condiţiile legii, casele de asigurãri de sãnãtate suportã:
- integral contravaloarea medicamentelor al cãror preţ pe unitatea terapeuticã este mai mic sau egal cu preţul de referinţã, corespunzãtoare medicamentelor cuprinse în sublistele A şi B pentru forme farmaceutice asimilabile, cu respectarea prevederilor referitoare la prescrierea medicamentelor;
- integral contravaloarea medicamentelor cu preţul cel mai mic, corespunzãtoare fiecãrui DCI cuprinse în sublista C - secţiunea C1 pentru aceeaşi concentraţie şi formã farmaceuticã, cu respectarea prevederilor referitoare la prescrierea medicamentelor."
29. În anexa nr. 30, la articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia în care primitorul renunţã la anumite DCI-uri/medicamente şi/sau materiale sanitare cuprinse în prescripţia medicalã, acestea se anuleazã în faţa primitorului pe toate exemplarele prescripţiei medicale, nefiind permisã eliberarea altor medicamente/materiale sanitare din farmacie în cadrul sumei respective.
Furnizorii de medicamente elibereazã medicamentele din sublistele A şi B ale cãror preţuri pe unitatea terapeuticã sunt mai mici sau egale cu preţul de referinţã, cu excepţia cazurilor în care medicul prescrie medicamentele pe denumire comercialã. În cazul în care medicamentele eliberate au preţ pe unitatea terapeuticã mai mare decât preţul de referinţã, farmacia trebuie sã obţinã acordul informat şi în scris al asiguratului/primitorului pe versoul prescripţiei.
Furnizorii de medicamente elibereazã medicamentele din sublista C - secţiunile C1 şi C3, care dau preţul de referinţã în cadrul denumirii comune internaţionale prescrise de medic, cu excepţia cazurilor în care medicul prescrie medicamentele pe denumire comercialã. În cazul în care medicamentele eliberate în cadrul aceluiaşi DCI au preţul de vânzare cu amãnuntul mai mare decât preţul de referinţã, farmacia trebuie sã obţinã acordul informat şi în scris al asiguratului/primitorului pe versoul prescripţiei."
30. În anexa nr. 30, la articolul 14 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) în situaţia în care în intervalul dintre douã actualizãri ale CANAMED un medicament cu aprobare de punere pe piaţã care a obţinut aprobarea Ministerului Sãnãtãţii pentru:
- un preţ de vânzare cu amãnuntul pe unitate terapeuticã mai mic decât preţul de referinţã pentru forme farmaceutice asimilabile - pentru medicamentele din sublistele A şi B;
- un preţ de vânzare cu amãnuntul mai mic decât preţul de vânzare cu amãnuntul al medicamentului care dã preţul de referinţã în cadrul aceluiaşi DCI - pentru medicamentele din sublista C - secţiunile C1 şi C3.
Aceastã condiţie se aplicã numai dacã deţinãtorul de aprobare de punere pe piaţã a medicamentului respectiv prin reprezentantul sãu legal declarã pe propria rãspundere cã dispune de o cantitate de medicamente care reprezintã cel puţin 50% din consumul de medicamente din cadrul unui DCI corespunzãtor anului 2009 şi are capacitatea de a-l distribui în farmaciile aflate în contract cu casele de asigurãri de sãnãtate, sub sancţiunea scoaterii medicamentului din listã, în caz contrar."
31. În anexa nr. 30, dupã articolul 18 se introduc douã noi articole, articolele 19 şi 20, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Preţul de referinţã pentru medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã prescrise în tratamentul ambulatoriu se defineşte pentru fiecare sublistã pe baza unei metode de calcul care sã asigure creşterea accesului asiguraţilor la medicamente în condiţiile utilizãrii eficiente a Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, luând în calcul urmãtoarele elemente: grupele terapeutice sau DCI, dupã caz, formele farmaceutice asimilabile, doza zilnicã standard stabilitã conform regulilor OMS sau cantitatea de substanţã activã, dupã caz.
(2) Lista preţurilor de referinţã pe unitate terapeuticã aferente medicamentelor (denumiri comerciale) din Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piaţã (CANAMED), aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii, elaboratã de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, şi metoda de calcul pentru sublistele A, B şi C, secţiunile C1 şi C3 din sublistã se aprobã prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate. În listã se cuprind preţurile de referinţã aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi preţurile de decontare stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(3) Lista preţurilor de referinţã pe unitate terapeuticã menţionatã la alin. (2) se publicã pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la adresa www.cnas.ro
(4) Suma maximã care se suportã de casele de asigurãri de sãnãtate din fond este cea corespunzãtoare aplicãrii procentului de compensare a medicamentelor asupra preţului de referinţã, respectiv preţul de decontare pentru medicamentele şi materialele sanitare cuprinse în lista aprobatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(5) Preţul de referinţã corespunzãtor medicamentelor din sublista C, secţiunile C1 şi C3 rãmâne nemodificat, iar începând cu 1 septembrie 2010 acesta va fi stabilit şi calculat pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(6) Suma maximã care se suportã din fond, corespunzãtoare medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã pentru afecţiunile cronice prevãzute în anexa nr. 39A, va avea în vedere mecanismul cost-eficienţã-rezultat, conform unei metodologii aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate. Aceastã metodologie se aplicã începând cu 1 septembrie 2010.
Art. 20. - Prevederile art. 96-98, art. 99 lit. b), d)-i), k)s), t)-x), art. 100, art. 101 lit. a)-d), f)-i), art. 102 alin. (2), (3), (5)-(7), art. 103 alin. (1)-(3), (5)-(7), art. 104-109 din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2010, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 262/2010 , îşi pãstreazã valabilitatea."
32. În anexa nr. 31, la articolul 6, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) sã urmãreascã lunar, în cadrul aceluiaşi DCI, raportul dintre consumul de medicamente, al cãror preţ pe unitate terapeuticã/preţ de vânzare cu amãnuntul, dupã caz, este mai mic sau egal decât preţul de referinţã, şi total consum medicamente; sã urmãreascã lunar evoluţia consumului de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, precum şi de materiale sanitare specifice care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ, comparativ cu fondul alocat cu aceastã destinaţie, luând mãsurile ce se impun."
33. În anexa nr. 31, la articolul 7, punctele 1, 3, 10 şi 20 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"1) sã se aprovizioneze continuu cu medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor prevãzute în listã, cu prioritate cu medicamentele al cãror preţ pe unitatea terapeuticã este mai mic sau egal decât preţul de referinţã - pentru medicamentele din sublistele A şi B, respectiv cu medicamente la preţ de referinţã şi la preţ de decontare pentru celelalte subliste; (...)
3) sã practice o evidenţã de gestiune cantitativ valoricã, corectã şi la zi, în sensul dat acestor noţiuni de legislaţia fiscalã, cu admiterea confuziunii şi perisabilitãţii în limitele stabilite de actele normative în vigoare; (...)
10) sã informeze asiguraţii cu privire la drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de asigurat privind eliberarea medicamentelor, precum şi a materialelor sanitare specifice care se acordã pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor incluşi în unele programe naţionale de sãnãtate cu scop curativ, precum şi la modul de utilizare a acestora, conform prescripţiei medicale; sã afişeze la loc vizibil materialele informative realizate sub egida şi cu acordul CNAS;" (...)
20) sã elibereze medicamentele din sublistele A şi B ale cãror preţuri pe unitatea terapeuticã sunt mai mici sau egale cu preţul de referinţã, cu excepţia cazurilor în care medicul prescrie medicamentele pe denumire comercialã sau la cererea asiguratului. În cazul în care medicamentele eliberate au preţ pe unitatea terapeuticã mai mare decât preţul de referinţã, farmacia trebuie sã obţinã acordul informat şi în scris al asiguratului/primitorului pe versoul prescripţiei; sã elibereze medicamentele din sublista C - secţiunile C1 şi C3, care dau preţul de referinţã în cadrul denumirii comune internaţionale prescrise de medic, cu excepţia cazurilor în care medicul prescrie medicamentele pe denumire comercialã sau la cererea asiguratului. În cazul în care medicamentele eliberate în cadrul aceluiaşi DCI au preţul de vânzare cu amãnuntul mai mare decât preţul de referinţã, farmacia trebuie sã obţinã acordul informat şi în scris al asiguratului/primitorului pe versoul prescripţiei."
34. În anexa nr. 34, la articolul 9 alineatul (1), teza a treia se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Furnizorii de proteze auditive vor ataşa audiogramele efectuate atât înainte, cât şi dupã protezarea auditivã."
35. Dupã anexa nr. 39 se introduce o anexã nouã, anexa nr. 40, cu urmãtorul cuprins:

"ANEXA Nr. 40

DISPOZIŢII GENERALE
Articol unic. - Criteriile utilizate pentru monitorizarea privind respectarea modalitãţilor de prescriere, respectiv de utilizare eficientã a fondurilor alocate pentru prescrierea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu au în vedere urmãtorii indicatori:
a) consumul mediu de medicamente/afecţiuni/nr. total de CNP-uri/lunã calculat la nivelul fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate;
b) numãrul de CNP-uri beneficiare de prescripţii medicale înscris la medicul de familie, la nivelul fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate, pentru grupele de afecţiuni avute în vedere pentru calculul indicatorului de la lit. a);
c) consum mediu/medic/CNP/pe prescripţie - pentru toate persoanele înscrise pe lista medicului de familie;
d) consum mediu/medic/CNP/prescripţie - pentru persoanele înscrise pe lista medicului de familie pentru care medicul de familie organizeazã evidenţa şi raportarea distinctã cãtre casa de asigurãri de sãnãtate;
e) numãrul de CNP-uri beneficiare de prescripţii medicale eliberate de medicii de specialitate din ambulatoriul clinic, la nivelul fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate, pentru grupele de afecţiuni avute în vedere pentru calculul indicatorului de la lit. a);
f) consum mediu/medic/CNP/prescripţie - pentru persoanele pentru care medicul de specialitate organizeazã evidenţa şi raportarea distinctã cãtre casa de asigurãri de sãnãtate.
La calculul acestor indicatori se utilizeazã datele aferente anului 2009."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã începând cu 1 iulie 2010.


Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Preşedintele
Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae Lucian Duţã

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016