Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 612 din 22 aprilie 2005  privind atributiile si functionarea Comisiei interimare pentru managerii publici, infiintata in temeiul   art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin   Legea nr. 452/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 612 din 22 aprilie 2005 privind atributiile si functionarea Comisiei interimare pentru managerii publici, infiintata in temeiul art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 11 mai 2005
Având în vedere prevederile art. 20 alin. (2) şi ale <>art. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi prevederile <>art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 6/2005 ,
în temeiul <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 604/2003 , cu modificãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Comisia interimarã pentru managerii publici, denumitã în continuare Comisia interimarã, înfiinţatã în temeiul <>art. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Ordonanţa, urmãreşte respectarea interesului public şi asigurã transparenţa, imparţialitatea, reprezentativitatea şi obiectivitatea în exercitarea, ca organism independent, a atribuţiilor ce decurg din prevederile Ordonanţei, ale <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 6/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, precum şi din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Componenţa şi structura Comisiei interimare sunt stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, avându-se în vedere reprezentarea urmãtoarelor categorii: autoritãţi şi instituţii publice, organizaţii neguvernamentale şi instituţii de învãţãmânt superior, organizaţii mass-media.
(2) Pe durata proiectelor PHARE din domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã se asigurã reprezentarea în Comisia interimarã şi a categoriei experţilor din state membre ale Uniunii Europene.
ART. 3
(1) Calitatea de membru al Comisiei interimare se poate pierde în urmãtoarele condiţii:
a) la solicitarea scrisã a persoanei;
b) de drept, în caz de deces sau de pierdere a capacitãţii civile a persoanei;
c) condamnarea definitivã pentru fapte penale care îl fac incompatibil cu aceastã calitate;
d) existenţa unui conflict de interese;
e) pierderea funcţiei în virtutea cãreia a fost nominalizat;
f) neexercitarea sau exercitarea în mod necorespunzãtor a atribuţiilor şi responsabilitãţilor ce îi revin;
g) producerea, cu rea-credinţã, de prejudicii morale sau materiale Comisiei interimare prin activitatea proprie, indiferent dacã activitatea în cauzã are sau nu are legãturã cu calitatea de membru al acesteia;
h) nerespectarea hotãrârilor Comisiei interimare;
i) incapacitate pe motiv medical, ce îl împiedicã sã participe la şedinţele Comisiei interimare;
j) alte incompatibilitãţi prevãzute de lege;
k) la propunerea echipelor de asistenţã tehnicã ale proiectelor din domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã, finanţate prin Programul PHARE, pe durata acestor proiecte.
(2) Încadrarea în unul dintre cazurile prevãzute la alin. (1) lit. c)-i) se analizeazã şi se hotãrãşte în şedinţã de cãtre Comisia interimarã.
(3) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. c) Comisia interimarã poate propune suspendarea din funcţia de membru a persoanei în cauzã, începând cu data începerii urmãririi penale pânã la rãmânerea definitivã şi irevocabilã a hotãrârii judecãtoreşti.
(4) Comisia interimarã hotãrãşte, în situaţiile prevãzute la alin. (2) şi (3), fãrã votul membrului în cauzã, care în acest caz nu are drept de vot.
ART. 4
Preşedintele, prim-vicepreşedintele şi vicepreşedintele Comisiei interimare sunt aleşi de cãtre membrii acesteia, din rândul lor, pe categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1).
ART. 5
În situaţia pierderii calitãţii de membru potrivit art. 3, sunt aplicabile prevederile art. 2 şi, dupã caz, ale art. 4.
ART. 6
(1) La şedinţele Comisiei interimare poate participa, fãrã drept de vot, un numãr de maximum 15 observatori, care au dreptul de a interveni în cazul constatãrii unor neregularitãţi sau vicii în aplicarea procedurilor aprobate.
(2) Observatorii prevãzuţi la alin. (1) sunt propuşi şi invitaţi, înainte sau la data şedinţei, de cãtre echipele de asistenţã tehnicã ale proiectelor din domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã, finanţate prin Programul PHARE, cu acordul Comisiei interimare.
ART. 7
(1) Comisia interimarã are urmãtoarele atribuţii principale privind mecanismul de gestionare a funcţiei publice de manager public:
a) de monitorizare: informare periodicã privind respectarea procedurilor de gestionare a funcţiei publice de manager public, prevãzute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Ordonanţã, denumite în continuare procese, în raport cu obiectivele iniţiale stabilite pentru procesele respective;
b) de supraveghere: inspecţie şi urmãrire a tuturor proceselor prevãzute la lit. a), în ansamblul lor, pentru a observa dacã autoritãţile şi instituţiile publice responsabile, precum şi, dupã caz, echipele de asistenţã tehnicã ale proiectelor din domeniul administraţiei publice finanţate prin Programul PHARE aplicã procedurile stabilite pentru implementarea corespunzãtoare a acestor procese, denumite în continuare proceduri;
c) de evaluare: analizare şi aprobare a rezultatelor aplicãrii procedurilor de evaluare şi, dupã caz, elaborare de propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice responsabile;
d) de asigurare, raportare şi publicare a mãsurilor luate pentru garantarea transparenţei, imparţialitãţii şi obiectivitãţii procedurilor folosite în exercitarea atribuţiilor sale;
e) de a decide în domeniile sale de competenţã: confirmare finalã a rezultatelor aplicãrii întocmai a procedurilor stabilite pentru situaţiile respective, stabilirea treptei profesionale de încadrare ca manager public, stabilirea clasamentului final al absolvenţilor;
f) de urmãrire a aplicãrii procedurilor Programului PHARE privind selectarea, constituirea şi funcţionarea grupurilor de experţi şi de alţi specialişti în domeniul evaluãrii;
g) de a confirma, pentru absolvenţii proiectului prevãzut la art. 21 alin. (1) din Ordonanţã, componenta "Stagiari 2003-2004", la propunerea secretariatului Comisiei interimare, atribuţiile şi responsabilitãţile generale şi cele specifice minimale ce vor fi avute în vedere pânã la aprobarea lor prin normele metodologice prevãzute la art. 22 alin. (2) din Ordonanţã, la întocmirea fişei posturilor respective de manager public.
(2) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la alin. (1), Comisia interimarã:
a) aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, la propunerea echipelor de asistenţã tehnicã;
b) urmãreşte aplicarea şi, dupã caz, aprobã procedurile privind constituirea şi funcţionarea grupurilor de experţi şi de alţi specialişti în domeniile sale de competenţã;
c) pentru fundamentarea deciziilor sale, poate solicita, prin intermediul secretariatului Comisiei interimare, prestarea, pe bazã de contract, a serviciilor de asistenţã tehnicã, consultanţã, expertizã de specialitate, a altor servicii necesare, de cãtre personalitãţi recunoscute în domeniu şi de la alţi prestatori de asemenea servicii, de înaltã calificare;
d) propune autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi altor structuri implicate în procesul respectiv, reanalizarea mãsurilor care nu respectã prevederile Ordonanţei sau ale procedurilor stabilite;
e) recomandã efectuarea de modificãri ale procedurilor sau poate cere autoritãţilor ori instituţiilor publice sau altor structuri interesate propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor;
f) face propuneri în legãturã cu încadrarea în unul dintre cazurile prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. c)-i), respectiv cu suspendarea din calitatea de membru a unei persoane, în cazul prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. c);
g) soluţioneazã contestaţiile în situaţiile prevãzute în Ordonanţã şi în prezentul ordin;
h) îşi dã acordul cu privire la participarea la lucrãrile Comisiei interimare a observatorilor prevãzuţi la art. 6;
i) asigurã accesul la toate informaţiile de interes public;
j) poate colabora cu alte organizaţii pentru exercitarea atribuţiilor proprii;
k) elaboreazã raportul sãu de activitate, pe care îl prezintã conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor şi publicului.
(3) Comisia interimarã îndeplineşte orice alte atribuţii ce decurg din aplicarea prevederilor Ordonanţei şi ale prezentului ordin.
(4) Comisia interimarã, în exercitarea atribuţiilor din domeniul sãu de competenţã, adoptã hotãrâri, emite decizii şi acordã avize consultative sau recomandãri.
(5) Comisia interimarã are dreptul de a solicita de la Institutul Naţional de Administraţie, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi de la celelalte autoritãţi şi instituţii publice, centrale şi locale, ori structuri interesate datele şi informaţiile necesare realizãrii atribuţiilor sale.
(6) În cazul în care se constatã neregularitãţi, în funcţie de gravitate, Comisia interimarã le semnaleazã succesiv secretariatului Comisiei interimare, autoritãţii ori instituţiei publice interesate, respectiv le aduce la cunoştinţã opiniei publice.
ART. 8
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia interimarã îşi desfãşoarã activitatea în şedinţã statutar constituitã, precum şi în cadrul prevãzut de alin. (5).
(2) Comisia interimarã se întruneşte în şedinţã ori de câte ori este necesar, la propunerea preşedintelui, a secretariatului Comisiei interimare sau a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor sãi.
(3) Cvorumul de şedinţã al Comisiei interimare este:
a) cel puţin 5 membri, fiind necesarã prezenţa cel puţin a unui membru din cadrul fiecãreia dintre categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1), în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a), b), d), f) şi g), alin. (2) lit. b), c), d), e), h) şi i) şi alin. (3);
b) cel puţin 9 membri, fiind necesarã prezenţa cel puţin a unui membru din cadrul fiecãreia dintre categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1), în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 3 alin. (2), art. 7 alin. (1) lit. c) şi e) şi alin. (2) lit. a), g), f) şi k).
(4) La şedinţele Comisiei interimare este obligatorie participarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a primvicepreşedintelui, respectiv a vicepreşedintelui, precum şi a unui reprezentant al secretariatului Comisiei interimare. Pe durata proiectelor PHARE din domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã, este obligatorie şi prezenţa cel puţin a unui membru din categoria prevãzutã la art. 2 alin. (2).
(5) Comisia interimarã îşi poate desfãşura activitatea şi poate lua hotãrâri, în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (3) lit. a), precum şi la art. 7 alin. (2) lit. g) şi k) şi fãrã a fi întrunitã în şedinţã, cu îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
a) secretariatul sã solicite, în scris sau prin alt mijloc care asigurã dovada transmiterii (fax, e-mail, scrisoare recomandatã cu confirmare de primire etc.), tuturor persoanelor care au calitatea de membru al Comisiei interimare exprimarea votului;
b) secretariatul sã precizeze, în solicitarea prevãzutã la lit. a), data pânã la care acest vot trebuie sã îi fie comunicat în scris sau prin alt mijloc care asigurã dovada transmiterii;
c) numãrul voturilor exprimate sã fie de minimum 5, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. g), când acest numãr trebuie sã fie de minimum 7.
(6) Comisia interimarã hotãrãşte cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi, în cazul întrunirii în şedinţã, respectiv din numãrul voturilor valabil exprimate în termenul stabilit, în cazul prevãzut la alin. (5); abţinerile nu se iau în calculul numãrului de voturi exprimate.
(7) Prin excepţie de la prevederile alin. (6), o hotãrâre nu poate fi adoptatã dacã toţi reprezentanţii din cadrul uneia dintre categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1) îşi exprimã, în scris şi motivat, dreptul de veto.
(8) Pentru adoptarea anumitor hotãrâri, unul sau mai mulţi membri ai Comisiei interimare pot solicita procedura de vot secret. Hotãrârea privind utilizarea procedurii de vot secret se adoptã cu majoritatea simplã a celor prezenţi.
ART. 9
Evaluarea finalã a absolvenţilor realizatã de Comisia interimarã constã în analizarea şi aprobarea rezultatelor obţinute în urma calculãrii mediei proporţionale, potrivit ponderii stabilite de cãtre aceasta, dintre:
a) rezultatele evaluãrii de la absolvirea programelor de formare prevãzute la art. 21 alin. (2) din Ordonanţã; şi
b) rezultatele evaluãrii ce se efectueazã de cãtre experţi şi de cãtre alţi specialişti, desemnaţi în condiţiile art. 7 alin. (1) lit. f) sau, dupã caz, alin. (2) lit. b).
ART. 10
(1) Rezultatele evaluãrii prevãzute la art. 9 lit. b), rezultatele evaluãrii finale, inclusiv încadrarea în trepte profesionale a absolvenţilor prevãzuţi la art. 21 alin. (1) din Ordonanţã şi clasamentul final, decise de Comisia interimarã, pot fi contestate de cei nemulţumiţi, în termen de 3 zile de la data aducerii la cunoştinţã publicã a rezultatelor.
(2) Rezultatele contestaţiilor se stabilesc şi se comunicã celor în cauzã, în termen de maximum 5 zile de la depunerea lor, şi se aduc la cunoştinţã publicã.
ART. 11
În cazurile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. d) şi la art. 10, aducerea la cunoştinţã publicã constã în afişarea la sediul secretariatului Comisiei interimare şi în publicarea pe pagina de Internet a Proiectului tinerilor profesionişti - YPS.
ART. 12
Comisia interimarã înainteazã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 3 zile de la rãmânerea lui definitivã, clasamentul final al absolvenţilor, precum şi încadrarea acestora în trepte profesionale, în vederea întocmirii, cu contrasemnãtura Comisiei interimare, în condiţiile art. 12 alin. (2) din Ordonanţã, coroborat cu <>art. II alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 6/2005 , a schemei de repartizare a absolvenţilor pe funcţiile publice de manager public.
ART. 13
Membrii Comisiei interimare din categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1), pentru activitatea desfãşuratã corespunzãtor prevederilor prezentului ordin, pot primi, potrivit reglementãrilor în vigoare, indemnizaţii de şedinţã.
ART. 14
(1) Secretariatul Comisiei interimare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã propuneri de completare sau de modificare a regulamentului de funcţionare şi organizare al Comisiei interimare;
b) elaboreazã proiectele de hotãrâri, decizii, avize consultative, precum şi, dupã caz, de recomandãri ale Comisiei interimare şi ia mãsuri în vederea asigurãrii implementãrii acestora;
c) desfãşoarã activitãţi ce decurg din exercitarea atribuţiilor de monitorizare şi supraveghere ale Comisiei interimare;
d) primeşte şi înregistreazã contestaţiile prevãzute la art. 10 alin. (1), pe care le analizeazã şi, dupã ce încearcã rezolvarea lor pe cale amiabilã, face propuneri corespunzãtoare Comisiei interimare pentru soluţionare;
e) actualizeazã pagina de Internet a Proiectului tinerilor profesionişti - YPS, precum şi pe cea a Ministerului Administraţiei şi Internelor, referitoare la managerii publici;
f) efectueazã actele procedurale şi respectã procedura stabilitã de organizare şi desfãşurare a şedinţelor şi de adoptare a hotãrârilor Comisiei interimare;
g) pregãteşte şedinţele Comisiei interimare: întocmeşte ordinea de zi a şedinţei, pregãteşte documentele, convoacã membrii Comisiei interimare şi, dupã caz, observatorii independenţi, comunicã ordinea de zi şi materialele de şedinţã, stabileşte şi pregãteşte locaţia de desfãşurare a şedinţei;
h) asigurã întocmirea procesului-verbal al fiecãrei şedinţe în registrul Comisiei interimare, care se pãstreazã şi se arhiveazã în conformitate cu prevederile în vigoare;
i) asigurã redactarea hotãrârilor Comisiei interimare;
j) arhiveazã hotãrârile Comisiei interimare, precum şi celelalte documente care au stat la baza fundamentãrii acestor hotãrâri;
k) asigurã aducerea la cunoştinţã publicã, precum şi, dupã caz, a autoritãţilor şi instituţiilor publice interesate a documentelor şi hotãrârilor Comisiei interimare de interes public, precum şi a altor informaţii similare;
l) estimeazã necesitãţile financiare ale Comisiei interimare şi cele proprii şi întocmeşte rapoartele financiare privind efectuarea cheltuielilor.
(2) Secretariatul Comisiei interimare mai îndeplineşte, pe lângã atribuţiile prevãzute la alin. (1), respectiv la art. 7 alin. (1) lit. g), şi alte atribuţii şi responsabilitãţi stabilite de Comisia interimarã, la propunerea echipelor de asistenţã tehnicã ale proiectelor PHARE, prevãzute la art. 20 alin. (2) din Ordonanţã.
ART. 15
Secretariatul şedinţelor Comisiei interimare se asigurã de cãtre un secretar de şedinţã, respectiv de cãtre secretarul adjunct al acestuia, desemnat de Comisia interimarã, la propunerea secretariatului acesteia.
ART. 16
Institutul Naţional de Administraţie şi Unitatea Centralã pentru Reforma Administraţiei Publice vor propune mãsuri corespunzãtoare pentru a asigura continuitatea implementãrii procedurilor de evaluare finalã a absolvenţilor la programele de formare derulate cu asistenţa tehnicã din partea proiectelor PHARE, menţionate la art. 20 alin. (1) din Ordonanţã, dupã terminarea acestora.
ART. 17
Secretarul de stat pentru reforma administraţiei publice, secretarul de stat pentru integrare europeanã şi relaţii internaţionale şi secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul, preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, directorul general al Institutului Naţional de Administraţie şi directorul general al Unitãţii Centrale pentru Reforma Administraţiei Publice, precum şi membrii Comisiei interimare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 18
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 22 aprilie 2005.
Nr. 612.
______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016