Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 61 din 16 martie 1998  pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 61 din 16 martie 1998 pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active

EMITENT: MINISTERUL PRIVATIZARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 15 aprilie 1998
Având în vedere prevederile <>Decretului nr. 622 din 5 decembrie 1997 , ale <>art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , precum şi dispoziţiile art. 8 din Normele metodologice privind privatizarea societãţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 ,
în temeiul <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 51/1998 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Privatizãrii,
ministrul privatizãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor pentru vânzarea de active cu plata integrala, cu plata în rate sau pentru utilizarea activelor în sistem de leasing imobiliar, cuprins în anexa.
ART. 2
Prezentul ordin va fi adus la îndeplinire de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat.
ART. 3
Departamentul pentru restructurare şi privatizare din Ministerul Privatizãrii va coordona şi va controla aplicarea prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial la României.

Ministrul privatizãrii,
Valentin M. Ionescu

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor pentru vânzarea de active cu plata integrala, cu plata în rate sau pentru utilizarea în sistem de leasing imobiliar

1. Vânzarea de active se efectueazã prin licitaţie, într-o singura etapa, la care poate participa un numãr nelimitat de persoane, astfel:
a) licitaţia publica cu strigare, în cazul vânzãrii activelor cu plata integrala;
b) licitaţie publica cu oferte închise în plic sigilat, în cazul vânzãrii activelor cu plata în rate sau pentru utilizarea în sistem de leasing imobiliar.
2. Pentru ţinerea licitaţiei, vânzãtorul este obligat sa facã publicitatea prevãzutã la art. 71, 72 şi 73 din Normele metodologice privind privatizarea societãţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 , denumite în continuare norme metodologice, şi sa punã la dispoziţie oricãrui ofertant, contra cost, dosarul de prezentare a activului, dupã apariţia anunţului publicitar.
3. Ofertanţii depun la sediul vânzãtorului, cel mai târziu cu o ora înainte de ora fixatã pentru începerea licitaţiei, documentele de participare prevãzute la art. 75 din normele metodologice, precum şi dovada achitãrii contravalorii dosarului de prezentare.
4. Comisia de licitaţie verifica şi analizeazã documentele de participare prezentate de ofertanţi şi întocmeşte lista ofertanţilor acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care se încadreazã în prevederile art. 76 alin. (2) sau pe cei care nu întrunesc condiţiile prevãzute la art. 75 din normele metodologice şi/sau a cãror scrisoare de bonitate financiarã emisã de o banca, dupã caz, nu întruneşte condiţiile cerute. Nu sunt acceptate la licitaţie persoanele fizice sau juridice care nu şi-au respectat obligaţiile asumate la adjudecarea licitaţiilor anterioare la aceeaşi societate comercialã, respectiv nesemnarea contractului de vânzare-cumpãrare sau neplata la termen a activului adjudecat.
5. Şedinţa de licitaţie are loc în ziua şi la ora indicate în anunţul de vânzare. Dacã nu sunt prezenţi cel puţin doi ofertanţi sau dacã nu se adjudeca licitaţia, comisia declara şedinţa închisã şi întocmeşte procesul-verbal de constatare. În acest caz se va tine o noua şedinţa de licitaţie la data prevãzutã în anunţul publicitar.
6. Dacã la a doua şedinţa de licitaţie se prezintã un singur ofertant şi acesta nu accepta preţul de pornire, comisia de licitaţie declara şedinţa închisã şi întocmeşte procesul-verbal de constatare.
7. Pentru situaţiile prevãzute la pct. 1 lit. b), plicurile cu oferte se depun la sediul vânzãtorului, în ziua şi la ora stabilite pentru desfãşurarea licitaţiei, potrivit datei din anunţul publicitar.
Ofertele vor conţine, ca elemente minimale, preţul oferit, avansul şi numãrul de rate lunare, pentru vânzarea de active cu plata în rate, respectiv redeventa oferitã şi durata contractului, pentru utilizarea activelor în sistem de leasing imobiliar.
8. Licitaţia este condusã de un licitator, desemnat dintre membrii comisiei de licitaţie.
9. La deschiderea şedinţei de licitaţie, licitatorul anunta modul de desfãşurare a licitaţiei, asigurându-se ca fiecare ofertant a înţeles procedura de desfãşurare, sarcinile de care este grevat activul, dupã caz, preţul de pornire al licitaţiei.
În situaţia prevãzutã la pct. 1 lit. a) licitatorul anunta pasul de licitare stabilit valoric, de cãtre comisia de licitaţie, între 2 şi 10% din preţul de pornire.
În situaţiile prevãzute la pct. 1 lit. b) se anunta modul de calcul al punctajului, conform grilei de punctaj a ofertelor pentru vânzarea cu plata în rate sau pentru utilizarea în sistem de leasing imobiliar, dupã caz.
10. Pentru situaţia prevãzutã la pct. 1 lit. a), şedinţa de licitaţie se desfãşoarã conform prevederilor pct. 11-14, iar pentru situaţiile prevãzute la pct. 1 lit. b), şedinţa de licitaţie se desfãşoarã conform prevederilor pct. 15-19.
11. În cursul şedinţei de licitaţie, licitantii au dreptul sa anunţe, prin strigare şi ridicarea mainii, un preţ egal sau mai mare decât preţul anuntat de licitator.
12. Licitatorul este obligat sa ţinã licitaţia dupã regula licitaţiei competitive sau olandeze, respectiv la un preţ în urcare sau în scãdere, în funcţie de raportul dintre cerere şi oferta, astfel:
a) dacã se oferã preţul anuntat, licitatorul va creste preţul, din treapta în treapta, cu un pas de licitare, în funcţie de punctul de confluenta dintre cerere şi oferta, pana rezulta preţul de adjudecare al activului;
b) dacã nu se oferã preţul anuntat, licitatorul va scãdea preţul, din treapta în treapta, cu un pas de licitare stabilit valoric între 2 şi 5% din preţul de pornire, în funcţie de punctul de confluenta dintre cerere şi oferta, pana rezulta preţul de adjudecare al activului.
13. Pentru situaţia prevãzutã la pct 12. lit. b) din prezentul regulament, comisia întrerupe şedinţa de licitaţie pentru consultare şi stabileşte pasul pentru licitaţia de tip olandez, precum şi numãrul maxim de pasi care se vor licita, având în vedere ca valoarea de adjudecare sa nu diminueze activul net contabil al societãţii vanzatoare şi/sau sa nu afecteze privatizarea societãţii comerciale.
Licitatorul reia licitaţia dupã regula licitaţiei olandeze şi anunta pasul de licitaţie. Dacã activul nu este adjudecat înainte de ultimul pas stabilit de comisie, licitatorul anunta ultimul pas. În acest caz, dacã sunt mai multe oferte, licitaţia se va desfasura dupã regula licitaţiei competitive, pana la adjudecarea activului.
În cazul în care, la ultimul pas anuntat de cãtre licitator, activul nu a fost adjudecat, comisia de licitaţie declara şedinţa închisã şi întocmeşte procesul-verbal de constatare.
14. Dacã la a treia repetare a ultimei strigãri nu se oferã o suma mai mare, licitatorul anunta adjudecarea activului licitantului care a oferit ultima suma strigata.
15. Preşedintele comisiei de licitaţie va deschide plicurile care conţin ofertele şi va anunta:
a) numele/denumirea licitantilor;
b) valoarea ofertelor;
c) notificãrile în scris referitoare la modificãrile şi eliminarea unor elemente din oferte, în cazul în care acestea s-au formulat.
Se exclud de la licitaţie ofertele licitantilor care nu se prezintã la data, ora şi locul indicate de vânzãtor pentru ţinerea licitaţiei şi plicurile se returneazã acestora fãrã a fi deschise.
16. Fiecare oferta, în ordinea deschiderii, este semnatã de toţi membrii comisiei de licitaţie şi de toţi licitantii.
17. Evaluarea ofertelor se face pe baza grilei de punctaj a ofertelor, pentru vânzarea activelor cu plata în rate, respectiv pentru utilizarea activelor în sistem de leasing.
Membrii comisiei de licitaţie vor proceda, pe loc, la evaluarea şi la compararea ofertelor pe baza grilei de punctaj.
18. Decizia de adjudecare se ia în favoarea ofertei care totalizeazã punctajul maxim.
În cazul în care mai mulţi licitanti au întrunit acelaşi punctaj maxim, se declara adjudecatar licitantul care a oferit preţul cel mai mare. În situaţia în care licitantii au oferit acelaşi preţ, pentru departajarea acestora, comisia de licitaţie va organiza, de îndatã, licitaţie cu strigare, la care se va licita doar preţul.
19. În situaţia în care preţul înscris în oferta de cãtre licitanti este mai mic decât preţul de pornire a licitaţiei, comisia de licitaţie poate accepta acest preţ, ţinând seama ca valoarea de adjudecare sa nu diminueze activul net contabil al societãţii comerciale vanzatoare, sau poate întrerupe şedinţa de licitaţie. În caz de neadjudecare, vânzãtorul poate organiza o alta licitaţie, cu respectarea condiţiilor de publicitate prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 .
20. Dupã anunţarea adjudecatarului de cãtre licitator, acesta anunta ca se retine garanţia de participare depusa de adjudecatar, care se deduce din suma de plata pentru achiziţionarea activului adjudecat, şi declara închisã şedinţa de licitaţie.
21. Comisia de licitaţie procedeazã la întocmirea procesului-verbal, care se semneazã de cãtre membrii comisiei, de cãtre adjudecatar şi de ceilalţi licitanti.

NOTA:
În situaţia în care o societate comercialã are în derulare contracte de locatie de gestiune, închiriere sau asociere în participaţiune şi vinde un activ prin negociere directa, cu plata integrala, cãtre locatari sau asociaţi sau încheie cu aceştia, prin novatie, contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabilã de vânzare, aceasta are obligaţia de a transmite comisiei o notificare avizatã de Fondul Proprietãţii de Stat, din care sa rezulte urmãtoarele:
- legalitatea închirierii contractelor de locatie de gestiune, închiriere sau asociere în participaţiune, precum şi a actelor adiţionale la aceste contracte;
- respectarea de cãtre locatar sau asociat a obligaţiilor asumate contractual (dupã caz, achitarea chiriei şi a altor obligaţii de plata, realizarea investiţiilor, participarea la beneficii şi pierderi a pãrţilor etc.).

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016