Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 61 din 12 august 2003  privind modificarea   Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 61 din 12 august 2003 privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 21 august 2003
În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 197/1998 , republicatã, ale art. 4 alin. (2) lit. b) şi alin. (3) lit. c) şi k) din <>Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare, ale <>art. II alin. (1) din Legea nr. 167/2003 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementãrilor privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:

1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei se efectueazã conform reglementãrilor prevãzute la art. 1, pe baza inspecţiei tehnice periodice."

2. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Inspectiile tehnice periodice se efectueazã de Regia Autonomã «Registrul Auto Roman», denumita în continuare RAR, organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin reprezentantele sale judeţene, sau de agenţi economici autorizaţi şi monitorizati de RAR.
(2) Activitatea de inspecţie tehnica periodicã se poate realiza de agenţi economici autorizaţi, numai pe baza unui contract de franciza încheiat cu RAR de cãtre aceştia, în condiţiile legii.
(3) Prin derogare de la prevederile <>art. 1 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 79/1998 , republicatã, instituţiile publice care au dotarea tehnica necesarã pentru desfãşurarea activitãţii de inspecţie tehnica periodicã vor fi autorizate şi vor încheia contracte de franciza, aceste instituţii dobândind astfel şi calitatea de beneficiar.
(4) În activitatea de inspecţie tehnica periodicã, autoritatea RAR se concretizeazã prin folosirea marcii înregistrate RAR de cãtre agenţii economici autorizaţi sau instituţiile publice autorizate, denumite în continuare persoane autorizate.
(5) Persoanele autorizate, definite la alin. (4), care au încheiat cu RAR contracte de franciza pentru inspecţia tehnica periodicã, nu au dreptul sa cesioneze activitatea de inspecţie tehnica periodicã.
(6) Aparatura utilizata de persoanele autorizate în staţiile de inspecţie tehnica periodicã trebuie sa fie avizatã metrologic şi agreatã de RAR.
(7) Monitorizarea persoanelor autorizate sa execute inspecţia tehnica periodicã cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspecţie tehnica periodicã, controlul executãrii inspectiilor tehnice periodice în aceste staţii, precum şi controlul tehnic în trafic.
(8) Inspectiile tehnice periodice la anumite categorii de vehicule se efectueazã numai de RAR în staţiile reprezentantelor sale, conform reglementãrilor anexate la prezentul ordin."

3. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Vehiculele rutiere aflate în trafic vor fi supuse controalelor tehnice în trafic, prin sondaj, de cãtre RAR."

ART. II
Anexa la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã conform anexei la prezentul ordin.
ART. III
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. IV
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intra în vigoare dupã 30 de zile de la data publicãrii.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 12 august 2003.
Nr. 61.



ANEXA

1. Caseta reglementãrilor va avea urmãtorul cuprins:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
RNTR-1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reglementãri privind certificarea Aprobate prin:
încadrãrii vehiculelor rutiere, Ordinul ministrului transporturilor
înmatriculate, în normele tehnice nr. 353/1998
privind siguranta circulaţiei Modificate şi completate prin:
rutiere, protecţia mediului şi Ordinul ministrului transporturilor
folosinta conform destinaţiei, nr. 565/2000
prin inspecţia tehnica periodicã Ordinul ministrului transporturilor
nr. 418/2001
Ordinul ministrului lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei nr. 756/2002
Ordinul ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului nr. 61/2003"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezentele reglementãri stabilesc cerinţele, procedurile şi aparatura necesare efectuãrii inspecţiei tehnice periodice şi controlului tehnic în trafic pentru aprecierea, fãrã demontare, a stãrii tehnice a vehiculelor rutiere înmatriculate în România, din punct de vedere al siguranţei circulaţiei rutiere, protecţiei mediului înconjurãtor şi folosinţei conform destinaţiei.
Inspecţia tehnica periodicã cuprinde, cumulativ, dupã caz, urmãtoarele:
a) inspecţia tehnica privind siguranta rutiera;
b) inspecţia tehnica privind protecţia mediului;
c) inspecţia tehnica privind încadrarea în categoria de folosinta conform destinaţiei.
Controlul tehnic în trafic se efectueazã conform prezentelor reglementãri".

3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Inspectiile tehnice periodice se efectueazã de Regia Autonomã «Registrul Auto Roman», denumita în continuare RAR, organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin reprezentantele sale judeţene, sau de agenţi economici autorizaţi şi monitorizati de RAR.
Activitatea de inspecţie tehnica periodicã se poate realiza de agenţi economici autorizaţi, numai pe baza unui contract de franciza încheiat cu RAR de cãtre aceştia, în condiţiile legii.
Prin derogare de la prevederile <>art. 1 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 79/1998 , republicatã, instituţiile publice care au dotarea tehnica necesarã pentru desfãşurarea activitãţii de inspecţie tehnica periodicã vor fi autorizate şi vor încheia contracte de franciza, aceste instituţii dobândind astfel şi calitatea de beneficiar.
În activitatea de inspecţie tehnica periodicã, autoritatea RAR se concretizeazã prin folosirea marcii înregistrate RAR de cãtre agenţii economici autorizaţi sau instituţiile publice autorizate, denumite în continuare persoane autorizate.
Persoanele autorizate, definite la alin. (4), care au încheiat cu RAR contracte de franciza pentru inspecţia tehnica periodicã, nu au dreptul sa cesioneze activitatea de inspecţie tehnica periodicã.
Aparatura utilizata de persoanele autorizate în staţiile de inspecţie tehnica periodicã trebuie sa fie avizatã metrologic şi agreatã de RAR.
Atestarea personalului care efectueazã inspecţia tehnica periodicã se face de RAR.
Monitorizarea persoanelor autorizate sa execute inspecţia tehnica periodicã cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspecţie tehnica periodicã, controlul executãrii inspectiilor tehnice periodice în aceste staţii, precum şi controlul tehnic în trafic."

4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Vehiculele rutiere înmatriculate pot fi menţinute în circulaţie numai dacã se face dovada încadrãrii acestora în cerinţele tehnice specifice prevãzute în prezentele reglementãri, prin efectuarea inspectiilor tehnice periodice.
Obligaţia efectuãrii inspectiilor tehnice periodice, precum şi a respectãrii periodicitatii acestora, în funcţie de categoria de vehicul, revine deţinãtorului legal al vehiculului.
Categoriile de vehicule supuse inspecţiei tehnice periodice şi periodicitatea inspecţiei tehnice sunt urmãtoarele:
a) autovehicule destinate transportului de persoane şi care efectueazã transport public de persoane sau transport de persoane în folos propriu - la 6 luni;
b) autovehiculele destinate transportului de persoane şi care efectueazã transport de persoane în interes personal, care au, în afarã locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune - la 2 ani;
c) autovehicule destinate transportului de persoane şi care efectueazã transport de persoane în interes personal, care au, în afarã locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la un an;
d) autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere şi pentru invatarea conducerii auto - la 6 luni şi cele utilizate ca autospeciale ambulante - la un an;
e) autovehicule destinate transportului de mãrfuri, având o masa totalã maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
f) remorci şi semiremorci având o masa totalã maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
g) autovehicule cu cel puţin 4 roti, destinate transportului de mãrfuri, având o masa totalã maxima autorizata care nu depãşeşte 3.500 kg, cu excepţia tractoarelor - la 2 ani;
h) remorci şi semiremorci având o masa totalã maxima autorizata care nu depãşeşte 3.500 kg - la 2 ani;
i) motociclete, mopede, autovehicule cu 3 roti - la 2 ani;
j) tractoarele agricole sau forestiere înmatriculate, având o masa totalã maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
k) tractoare agricole sau forestiere înmatriculate, având o masa totalã maxima autorizata care nu depãşeşte 3.500 kg - la 2 an;
l) remorci şi semiremorci apicole - la 3 ani.
Autovehiculele destinate transportului de persoane şi care efectueazã transport public de persoane sau transport de persoane în folos propriu, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere şi pentru invatarea conducerii auto se supun primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacã la data primei înmatriculãri în România au fost noi.
Termenul pentru efectuarea primei inspecţii tehnice periodice se socoteşte de la data primei înmatriculãri, iar pentru urmãtoarea inspecţie tehnica, de la data celei precedente."

5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - În intervalul dintre doua inspecţii tehnice periodice deţinãtorul vehiculului rutier are obligaţia de a asigura menţinerea acestuia într-o stare tehnica corespunzãtoare, în vederea încadrãrii în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi categoria de folosinta conform destinaţiei."

6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Inspecţia tehnica periodicã la vehiculele rutiere certificate pentru transportul de mãrfuri periculoase sau pentru transportul de mãrfuri perisabile, la autospecializatele pentru transport de butelii de gaze, la remorcile-cisterna lente destinate transportului de mãrfuri periculoase, la autovehiculele de epoca, la autovehiculele pentru competitii sportive, la autovehiculele echipate cu instalaţii de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) şi la vehiculele rutiere cu caracteristici speciale se efectueazã de RAR în staţiile reprezentantelor sale.
Pentru autovehiculele menţionate la primul alineat, precum şi pentru vehiculele destinate transportului de persoane, cu excepţia autovehiculelor destinate transportului de persoane care efectueazã transport de persoane în interes personal, nu se acorda inspecţia tehnica periodicã dacã nu sunt îndeplinite condiţiile privind încadrarea în categoria de folosinta conform destinaţiei."

7. Primul alineat al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Statia de inspecţie tehnica este o (sub)unitate care aparţine unei persoane juridice ce are prevãzut în statut ca obiect de activitate efectuarea de inspecţii tehnice conform nomenclatorului CAEN, precum şi autorizarea acestei activitãţi conform legislaţiei în vigoare. Statia poate funcţiona numai dacã deţine autorizaţie tehnica de funcţionare eliberata conform prezentelor reglementãri. Spaţiul destinat activitãţii de inspecţie tehnica trebuie sa fie separat de spaţiul destinat altor activitãţi ale persoanei juridice, astfel încât activitatea de inspecţie tehnica sa nu fie influentata de alte activitãţi desfãşurate de persoana juridicã respectiva."

8. Litera a) a articolului 10 se completeazã cu un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"Dotarea cu platforme culisante pentru verificarea jocurilor este obligatorie pentru clasa a III-a de inspecţie tehnica;"

9. Litera b) a articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"b) instalatie pentru evacuarea forţatã a gazelor arse;"

10. Litera c) a articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"c) lampa portabila de 12 V sau 24 V."

11. La primul alineat al punctului 1 al articolului 10 se înlocuieşte expresia "0-20 atm" cu "0-10 atm".

12. Punctul 1 al articolului 10 se completeazã cu un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"Programul standului de franare cu role trebuie sa permitã tipãrirea rezultatelor masuratorii. Pe buletinul de proba trebuie sa fie tipãrite cel puţin urmãtoarele date:
- marca, tipul şi numãrul de înmatriculare al vehiculului verificat (aceste date pot fi introduse de la tastatura sau completate manual de inspector pe buletinul de proba);
- data, ora şi minutul la care a fost efectuatã verificarea;
- masa efectivã a vehiculului, în momentul efectuãrii probei (în cazul standurilor de franare ce nu sunt dotate cu cantar, trebuie asigurata posibilitatea introducerii masei din cartea de identitate a vehiculului de la o tastatura; în cazul în care statia este echipata cu cantar, indiferent de categoria autovehiculului, nu este admisã introducerea manualã a masei şi se va folosi masa efectivã masurata prin cantarire);
- sistemul de franare verificat (serviciu sau stationare);
- axa verificata (axa 1, axa 2 etc.) şi valorile forţelor de franare mãsurate;
- valorile coeficienţilor de franare (pentru frana de serviciu şi cea de stationare);
- valorile dezechilibrelor forţelor de franare pe axe (pentru frana de serviciu şi cea de stationare);
- valoarea masurata a forţei de apasare la pedala de frana (dupã caz, calculul forţei la pedala maxim admisibile pentru autovehiculul respectiv va fi efectuat manual de cãtre inspector pe buletinul de proba). Aceasta cerinta se aplica numai în cazul dispozitivelor care pot asigura transmiterea semnalului. Nu este obligatorie tipãrirea pe buletinul de proba a valorilor limita pentru coeficienţii de franare şi dezechilibre, precum şi a rezultatului verificãrii. Totuşi, în cazul respingerii vehiculului pentru neconformitãţi ale sistemului de franare, inspectorul va consemna manual pe buletinul de proba valorile limita ale parametrilor ce au condus la respingerea vehiculului;"

13. Punctul 2 al articolului 10 se completeazã cu un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"Programul analizorului de gaze trebuie sa permitã tipãrirea rezultatelor masuratorii. Pe buletinul de proba trebuie sa fie tipãrite cel puţin urmãtoarele date:
- data, ora şi minutul efectuãrii probei;
- temperatura uleiului de motor, la momentul efectuãrii probei;
- turatia de mers în gol incet, la care s-a efectuat proba;
- valoarea COcor la turatia de mers în gol incet;
- turatia de mers în gol accelerat la care s-a efectuat proba (numai în cazul analizoarelor cu 4 gaze);
- valoarea COcor la turatia de mers în gol accelerat (numai în cazul analizoarelor cu 4 gaze);
- valoarea coeficientului lambda la turatia de mers în gol accelerat (numai în cazul analizoarelor cu 4 gaze)."

14. La alineatul al treilea al punctului 3 al articolului 10 se înlocuieşte termenul "instrumente" cu "dispozitive".

15. Punctul 3 al articolului 10 se completeazã cu un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"Programul opacimetrului trebuie sa permitã tipãrirea rezultatelor masuratorii. Pe buletinul de proba trebuie sa fie tipãrite cel puţin urmãtoarele date:
- data, ora şi minutul efectuãrii probei (numai pentru prima proba);
- temperatura uleiului de motor la momentul efectuãrii probei;
- timpul de baza;
- turatia de mers în gol incet;
- turatia de mers în gol maxima (de regulator);
- indicele de opacitate mãsurat.
Opacimetrul trebuie sa asigure validarea probelor pentru:
- un timp de baza mai mic decât valoarea specificatã;
- o dispersie a indicelui de opacitate mãsurat, mai mica de 0,5 m^-1.
Pentru probele validate (minimum 3) opacimetrul trebuie sa permitã calculul şi tipãrirea valorii indicelui de opacitate mediu."

16. Punctul 7 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"7. cantar pentru mãsurarea maselor (independent sau integrat în cadrul standului de franare) cu o precizie de minimum ± 2% din valoarea masurata. Cantarul trebuie sa fie conectat la acelaşi calculator ca şi standul de franare cu role;"

17. Punctul 8 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"8. dispozitiv pentru verificarea suspensiei pentru clasa a II-a de inspecţie tehnica;"

18. Punctul 10 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"10. dispozitiv de simulare a forţei de impingere la protapul remorcii sau dispozitiv de ancorare dotat cu intinzator pentru staţiile ce efectueazã inspecţia tehnica la remorcile cu sistem de franare cu actionare prin inertie;"

19. Punctul 11 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"11. dispozitiv de ancorare dotat cu intinzator pentru staţiile ce efectueazã inspecţia tehnica la tractoare (cu excepţia statiilor dotate cu decelerometru);"

20. Punctul 12 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"12. calculator pentru evidenta inspectiilor tehnice cu urmãtoarea configuratie minimala:
- procesor: 850 MHz;
- memorie interna: Ram 128 Mb, Hdd 10 Gb;
- CD-ROM sau CD-W;
- placa video pentru rezoluţie de 800x600 pixeli;
- port paralel şi port USB;
- sistem de operare: Windows 98;
- modem adaptat modului de transmisie: 56 Kb.
Calculatorul trebuie folosit numai pentru activitãţi legate de inspecţia tehnica, nefiind permisã instalarea altor programe decât cele furnizate de cãtre RAR. Instalarea şi întreţinerea programelor se fac numai de cãtre angajaţii RAR abilitaţi pentru aceasta activitate.
Utilizatorii aplicatiei de inspecţii tehnice nu au voie sa altereze baza de date (folosirea necorespunzãtoare şi neavizata a aplicatiei pentru aceasta activitate sau prin alte mijloace software).

21. Articolul 10 se completeazã cu doua noi alineate care vor avea urmãtorul cuprins:
"Programele aparatelor de control utilizate pentru colectarea parametrilor de mãsurare, prelucrarea, transmiterea şi tipãrirea datelor impuse trebuie sa fie certificate de cãtre RAR.
Statia de inspecţie tehnica trebuie sa dispunã de o linie telefonica dedicata în permanenta activitãţii de inspecţie tehnica."

22. Litera a) a articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa aibã calificarea de inginer, subinginer, maistru sau tehnician în domeniul vehiculelor rutiere ori calificarea de inginer, subinginer sau maistru în domeniul mecanic sau electromecanic;"

23. Litera c) a articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"c) sa aibã vechime de minimum 3 ani în activitatea de întreţinere auto sau reparaţii auto, cu excepţia inginerilor, subinginerilor sau maiştrilor cu calificare în domeniul vehiculelor rutiere;"

24. Litera e) a articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"e) ecuson de inspecţie tehnica periodicã (conform modelului prezentat în anexa nr. 7)."

25. La prima liniuta a literei i) a articolului 12 se elimina urmãtoarele enunturi: "certificatele de conformitate pentru aparatura, emise de Registrul Auto Roman (conform prevederilor art. 10)" şi "contractul de franciza."

26. La a doua liniuta a literei i) a articolului 12, enuntul "lista cu parcul propriu destinat transportului în interes public, dacã este cazul" se înlocuieşte cu "contractul de franciza."

27. La articolului 13, prima liniuta va avea urmãtorul cuprins:
"- certificatul de înmatriculare sau dovada inlocuitoare a certificatului de înmatriculare, eliberata de organele de poliţie (completatã în mod corespunzãtor cu datele necesare identificarii) sau, dupã caz, autorizaţia provizorie de circulaţie;"

28. Alineatul al doilea al articolului 15 se abroga.

29. Primul alineat al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Pentru fiecare vehicul rutier prezentat la inspecţia tehnica periodicã se completeazã de cãtre inspectorul tehnic un raport de inspecţie tehnica, corespunzãtor categoriei vehiculului rutier. Raportul de inspecţie tehnica se înregistreazã dupã finalizarea inspecţiei tehnice a vehiculului respectiv în calculator şi în Registrul de evidenta a inspectiilor tehnice (pana la data stabilitã de RAR)."

30. Primul alineat al literei a) a articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"a) dacã vehiculul rutier corespunde cerinţelor tehnice precizate în Planul de operaţiuni corespunzãtor, inspectorul tehnic consemneazã în Raportul de inspecţie tehnica «Bun tehnic», semneazã, stampileaza şi aplica matca elementului de securizare; consemneazã în anexa la certificatul de înmatriculare data pana la care trebuie efectuatã urmãtoarea inspecţie tehnica periodicã, semneazã, stampileaza, noteaza numãrul de înregistrare al inspecţiei tehnice periodice şi aplica elementul de securizare corespunzãtor. În continuare, inspectorul tehnic aplica pe placa cu numãrul de înmatriculare din fata ecusonul corespunzãtor inspecţiei tehnice periodice (cu excepţia remorcilor şi autovehiculelor cu doua sau trei roti, în cazul cãrora acesta se aplica pe placa cu numãrul de înmatriculare din spate). Raportul de inspecţie tehnica completat se arhiveaza (la el ataşându-se, dupã caz, buletinul de proba de la operaţiunea de verificare a emisiilor poluante şi/sau buletinul de proba de la operaţiunea de verificare a eficacitatii sistemului de franare)."

31. Litera b) a articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"b) dacã vehiculul rutier inspectat nu corespunde cerinţelor tehnice precizate, inspectorul tehnic consemneazã defecţiunile în Raportul de inspecţie tehnica la rubrica «Observaţii privind respingerea vehiculului la inspecţia tehnica» (anexa nr. 4 sau 5) şi marcheaza codurile defectelor constatate în momentul identificarii acestor defecte.
Raportul de inspecţie tehnica se înmâneazã persoanei care a prezentat vehiculul la inspecţia tehnica.
Datele de identificare şi rezultatele inspecţiei tehnice se înregistreazã dupã finalizarea inspecţiei tehnice a vehiculului respectiv în calculator şi în Registrul de evidenta a inspectiilor tehnice (pana la data stabilitã de RAR)."

32. La articolul 17 se elimina enuntul "şi/sau la inspecţia tehnica pentru poluare".

33. Alineatul al doilea al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Hala de inspecţie tehnica trebuie sa permitã accesul corespunzãtor al tuturor categoriilor de vehicule pentru care se solicita autorizarea. Fluxul de efectuare a inspecţiei tehnice poate sa fie continuu sau discontinuu. Dacã fluxul este discontinuu, statia de inspecţie tehnica nu va fi autorizata pentru efectuarea inspecţiei tehnice pentru vehicule tractate (remorci şi semiremorci)."

34. Alineatul al treilea al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã statia de inspecţie tehnica este dotatã cu elevator, înãlţimea minima interioarã a incintei trebuie sa fie corespunzãtoare pentru desfãşurarea normalã a activitãţii. Staţiile de inspecţie tehnica dotate numai cu elevator (fãrã canal de vizitare) nu se autorizeaza pentru efectuarea inspecţiei tehnice periodice pentru vehicule tractate (remorci şi semiremorci)."

35. Punctul 3 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"3. copie de pe certificatul de înmatriculare sau înregistrare de la registrul comerţului, cu anexa la acesta, conţinând avizele de funcţionare pentru activitatea de inspecţii tehnice periodice conform codului CAEN pentru locaţia în care se desfãşoarã activitatea de inspecţii tehnice periodice."

36. Punctul 7 al alineatului al doilea al articolului 21 se abroga.

37. Litera d) a articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"d) în cazul persoanelor care conform art. 11 lit. c) trebuie sa aibã o vechime de minimum 3 ani în activitatea de întreţinere auto sau reparaţii auto, copie de pe cartea de munca sau registrul de munca, care sa dovedeascã îndeplinirea acestei condiţii;"

38. La articolul 24 se abroga literele e) şi f).

39. La articolul 25 se abroga ultimul alineat.

40. La primul alineat al articolului 26 se abroga liniutele a patra şi a cincea.

41. Alineatul al doilea al articolului 26 se completeazã cu o noua liniuta care va avea urmãtorul cuprins:
"- se constata modificãri sau intervenţii neautorizate la aparatura utilizata sau la programele utilizate."

42. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Cerinta privitoare la dotarea standului de franare cu dispozitiv de mãsurare a presiunii în instalatia de franare pneumatica este obligatorie în cazul statiilor pentru clasa a III-a de inspecţie tehnica, începând cu data de 1 ianuarie 2004.
Cerinţele privitoare la asigurarea posibilitatii de conectare a analizorului de gaze, a opacimetrului şi a standului de franare la un calculator, precum şi dotarea cu calculatorul respectiv sunt obligatorii începând cu data de 1 ianuarie 2005.
Cerinta privitoare la dotarea opacimetrului cu camera mobila este obligatorie începând cu data de 1 ianuarie 2005.
Cerinta privitoare la dotarea statiei de inspecţie tehnica cu cantar pentru mãsurarea maselor este obligatorie pentru staţiile care efectueazã inspecţia tehnica la semiremorci şi pentru staţiile pentru clasa a III-a de inspecţie tehnica, iar începând cu data de 1 ianuarie 2005, pentru staţiile pentru clasa a II-a de inspecţie tehnica.
Metoda de verificare a suspensiei, caracteristicile dispozitivului de verificare a suspensiei, precum şi data introducerii obligatorii a acestui dispozitiv se vor stabili în funcţie de prevederile legislaţiei comunitare referitoare la inspecţia tehnica periodicã.
Cerinta privitoare la dotarea statiei de inspecţie tehnica cu decelerometru cu compensare şi înregistrare a datelor pentru verificarea eficacitatii sistemului de franare prin probe functionale în parcurs este obligatorie începând cu data de 1 ianuarie 2004.
Cerinta privitoare la viteza periferica minima a rolelor standului de franare nu se aplica la standurile de franare care rãmân în dotarea statiilor de inspecţie tehnica care au mai fost autorizate înainte de intrarea în vigoare a prezentelor reglementãri.
Cerinţele pentru calculator precizate la art. 10 pct. 12 sunt obligatorii începând cu data de 1 ianuarie 2005 (pana la aceasta data este obligatorie urmãtoarea configuratie minimala pentru calculator: memorie Hdd 1 Gb, memorie Ram 32 Mb, viteza 100 MHz şi sa fie echipat cu UPS şi modem).
Cerinta pentru existenta unei linii telefonice dedicate în permanenta activitãţii de inspecţie tehnica este obligatorie începând cu data de 1 ianuarie 2005."

43. Articolul 28 se completeazã un un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul utilizãrii anexei la certificatul de înmatriculare (conform modelului prezentat în anexa nr. 6), inspectorul tehnic trebuie sa completeze, suplimentar fata de elementele menţionate la art. 16, numãrul de înmatriculare şi seria certificatului de înmatriculare a vehiculului sau, dupã caz, numãrul de identificare al vehiculului."

44. La articolul 29 se elimina enunturile: "şi de inspecţie tehnica pentru poluare (ambele)", respectiv, "sau inspecţii tehnice pentru poluare".

45. În anexa nr. 1 la reglementãri, la coloana 3 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea imediata".

46. În anexa nr. 1 la reglementãri, la coloana 4 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea în maximum 30 de zile".

47. În anexa nr. 2 la reglementãri, la coloana 3 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea imediata".

48. În anexa nr. 2 la reglementãri, la coloana 4 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea în maximum 30 de zile".

49. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 01, alineatul al treilea de la coloana 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Conducte corodate excesiv sau fixate necorespunzãtor."

50. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 02, alineatul al doilea de la coloana 3 "Catalizator neomologat" se abroga.

51. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 04, alineatul al patrulea de la coloana 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Conducte neprotejate"

52. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 04, alineatul al cincilea de la coloana 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Furtunuri nemarcate sau uzate"

53. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 04, textul de la coloana 4 "Instalatie cu revizie neefectuata sau expiratã" se abroga.

54. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 24, coloana 1 se completeazã cu un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"ETANSEITATE: accesorii hidraulice suplimentare"

55. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 24, coloana 4 se completeazã un nou alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"Neetanseitati accesorii hidraulice suplimentare"

56. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 30, al doilea alineat de la coloana 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Funcţionare necorespunzãtoare (în cazul limitatorului de viteza se va verifica, dacã este posibil, viteza maxima reglata conform legislaţiei în vigoare, precum şi dacã limitatorul de viteza impiedica vehiculul respectiv sa depãşeascã aceasta viteza)"

57. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 37, coloana 1 se completeazã cu o noua liniuta care va avea urmãtorul cuprins:
"- sistem de refrigerare"

58. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 37, la coloana 4 al doilea alineat va avea urmãtorul cuprins:
"Scurgeri lichid instalatie climatizare, sistem de refrigerare"

59. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 38, alineatul de la coloana 2: "La motoarele cu alimentare duala benzina/GPL controlul va fi efectuat pentru ambele alimentari" va avea urmãtorul cuprins:
"La autovehiculele cu alimentare duala benzina/GPL controlul va fi efectuat pentru ambele moduri de funcţionare."

60. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numãrul curent 38, alineatul de la coloana 4: "Nerespectarea condiţiilor de mãsurare impuse" va avea urmãtorul cuprins:
"Nu se poate asigura respectarea condiţiilor de mãsurare impuse."

61. În anexa nr. 2 la reglementãri, la numerele curente 40, 41 şi 43, la coloana 2 se elimina textul: "sau elevator".

62. În anexa nr. 4 la reglementãri la rubrica "OBSERVAŢII PRIVIND RESPINGEREA VEHICULULUI LA INSPECŢIA TEHNICA" se elimina enuntul "Remediere: Imediata/În max. 30 zile".

63. În anexa nr. 4 la reglementãri, în tabelul "LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU INSPECŢIA TEHNICA", se elimina expresiile: "Imediat" şi "În max. 30 zile" din capul de tabel.

64. În anexa nr. 4 la reglementãri, la rubrica "ATENTIE" se înlocuieşte enuntul "Pentru defectiuni din grupa cod 100, vehiculul nu are drept de circulaţie" cu "Pentru vehiculele cu defectiuni se aplica prevederile legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice".

65. În anexa nr. 5 la reglementãri, fata, la rubrica "OBSERVAŢII PRIVIND RESPINGEREA VEHICULULUI LA INSPECŢIA TEHNICA" se elimina enuntul "Remediere: Imediata/În max. 30 zile".

66. În anexa nr. 5 la reglementãri, fata, la rubrica "ATENTIE" se înlocuieşte enuntul "Pentru defectiuni din grupa cod 100, vehiculul nu are drept de circulaţie" cu "Pentru vehiculele cu defectiuni se aplica prevederile legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice".

67. În anexa nr. 5 la reglementãri, spate, la tabelul "LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU INSPECŢIA TEHNICA", se elimina expresiile: "Imediat" şi "În max. 30 zile" din capul de tabel.

68. În anexa nr. 9 la reglementãri, punctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"2. copie de pe certificatul de înmatriculare sau înregistrare de la registrul comerţului, cu anexa la acesta conţinând avizele de funcţionare pentru activitatea de inspecţii tehnice periodice conform codului CAEN pentru locaţia în care se desfãşoarã activitatea de inspecţii tehnice periodice;"

69. În anexa nr. 9 la reglementãri, punctul 6 se abroga.

70. Titlul anexei nr. 16 la reglementãri va avea urmãtorul cuprins:
"CONTROLUL TEHNIC ÎN TRAFIC"

71. În tot cuprinsul anexei nr. 16 la reglementãri, enuntul "verificare tehnica în trafic" se înlocuieşte cu "control tehnic în trafic".

72. În anexa nr. 16 la reglementãri, la liniuta "verificãri referitoare la efectuarea ultimei inspecţii tehnice", ultima liniuta se abroga.

73. În anexa nr. 16 la reglementãri, liniuta "dotare" se completeazã cu doua noi puncte:
"● aparat de control (tahograf);
● limitator de viteza".

74. În anexa nr. 16 la reglementãri, la "Raportul de verificare tehnica în trafic", rubrica "Aplicare ecuson poluare" se abroga.

75. În anexa nr. 16 la reglementãri, la "Raportul de verificare tehnica în trafic", la numãrul curent 20, coloana a doua se completeazã cu enuntul "aparat de control (tahograf); limitator de viteza".

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016