Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 606 din 31 mai 2017  pentru aprobarea Metodologiei de contractare a inspecţiei de siguranţă rutieră, a Contractului-cadru încheiat între Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi administratorii drumurilor, a metodologiilor de efectuare a inspecţiilor de siguranţă rutieră, a listei cu dispoziţiile obligatorii care pot fi dispuse de raportul de inspecţie de siguranţă rutieră, a modelului legitimaţiei nominale de control, a modelului procesului-verbal de constatare şi sancţionare contravenţională a contravenţiilor, dotării şi inscripţionării autovehiculelor de inspecţie şi control, precum şi a echipamentelor necesare efectuării inspecţiilor de siguranţă rutieră    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 606 din 31 mai 2017 pentru aprobarea Metodologiei de contractare a inspecţiei de siguranţă rutieră, a Contractului-cadru încheiat între Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi administratorii drumurilor, a metodologiilor de efectuare a inspecţiilor de siguranţă rutieră, a listei cu dispoziţiile obligatorii care pot fi dispuse de raportul de inspecţie de siguranţă rutieră, a modelului legitimaţiei nominale de control, a modelului procesului-verbal de constatare şi sancţionare contravenţională a contravenţiilor, dotării şi inscripţionării autovehiculelor de inspecţie şi control, precum şi a echipamentelor necesare efectuării inspecţiilor de siguranţă rutieră

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 457 din 19 iunie 2017
    În temeiul prevederilor art. 5 alin. (3), art. 10 alin. (8), art. 11 alin. (1) şi art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Metodologia de contractare a inspecţiei de siguranţă rutieră, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă Contractul-cadru de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecţiei de siguranţă rutieră, prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Se aprobă Metodologia de efectuare a inspecţiei de siguranţă rutieră, prevăzută în anexa nr. 3.

    ART. 4
    Se aprobă Metodologia de efectuare a inspecţiilor de siguranţă rutieră suplimentare, prevăzute în anexa nr. 4.

    ART. 5
    Se aprobă Lista cu dispoziţiile obligatorii care pot fi dispuse de raportul de inspecţie de siguranţă rutieră, prin lucrări de intervenţii generale executate de administratorul drumului, precum şi termenele de executare a acestora, prevăzută în anexa nr. 5.

    ART. 6
    Personalul împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile contravenţionale prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este desemnat de către ministrul transporturilor din personalul de specialitate al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., la propunerea directorului general al acestei instituţii.

    ART. 7
    Se aprobă modelul legitimaţiei nominale de control destinate utilizării de către personalul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile contravenţionale prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 6.

    ART. 8
    Se aprobă modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor prevăzute la art. 23 din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 7.

    ART. 9
    Se aprobă dotarea şi inscripţionarea autovehiculelor de inspecţie şi control, precum şi echipamentele necesare efectuării inspecţiilor de siguranţă rutieră, prevăzute în anexa nr. 8.

    ART. 10
    Personalul împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile contravenţionale prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în calitate de agenţi constatatori, primesc, fiecare în parte, o legitimaţie de control.

    ART. 11
    Evidenţa legitimaţiilor de control se ţine într-un registru, în care se vor menţiona: seria, numărul de ordine, numele, prenumele şi funcţia titularului, precum şi data eliberării.

    ART. 12
    Atunci când calitatea de agent constatator a titularului legitimaţiei de control încetează, acesta o va preda Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., în vederea anulării, care va fi consemnată în registrul de evidenţă.

    ART. 13
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 14
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 15
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor,
                    Alexandru-Răzvan Cuc

    Bucureşti, 31 mai 2017.
    Nr. 606.
    ANEXA NR. 1
    METODOLOGIE din 31 mai 2017
    ANEXA NR. 2




    Contract-cadru de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecţiei de siguranţă rutieră
    I. PĂRŢILE CONTRACTANTE
    1. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu sediul în Bucureşti, ....................................., cod fiscal nr. .........................., având contul nr. ................................., deschis la ..................................................................., reprezentată prin ..................................., având funcţia de ..........................................., în calitate de prestator, pe de o parte, şi
    2. Administratorul drumului public ........................................................., cu sediul în ................................................................, înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului .............................. cu nr. ............ din ................, cod fiscal nr. ......................., având contul nr. ........................................, deschis la .................................., reprezentat de ........................, cu funcţia de ......................., în calitate de beneficiar, pe de altă parte

    II. OBIECTUL CONTRACTULUI
    Prestarea de servicii privind realizarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică pentru străzile/sectorul (sectoarele) de drum/drumuri/sectorul (sectoarele) de autostradă/autostrăzile prevăzute în anexa la prezentul contract.

    III. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
    1.1. Drepturile prestatorului sunt următoarele:
    a) de a verifica documentaţia pusă la dispoziţie de beneficiar;
    b) de a solicita completarea documentaţiei necesare realizării inspecţiei de siguranţă rutieră, depusă de beneficiar în situaţia în care se constată că aceasta este incompletă.

    1.2. Obligaţiile prestatorului sunt următoarele:
    a) să asigure confidenţialitatea cu privire la datele/ informaţiile/documentele puse la dispoziţie de beneficiar;
    b) să nominalizeze echipa care va efectua inspecţia de siguranţă rutieră;
    c) să realizeze inspecţia de siguranţă rutieră periodică în conformitate cu legislaţia aplicabilă;
    d) să întocmească Raportul de inspecţie de siguranţă rutieră periodică;
    e) să se asigure că Raportul de inspecţie de siguranţă rutieră periodică va fi predat la sediul beneficiarului, într-un exemplar, în original cu confirmare de primire.

    2.1. Drepturile beneficiarului sunt următoarele:
    a) să fie informat cu privire la data de începere a inspecţiei de siguranţă rutieră;
    b) să primească Raportul de inspecţie de siguranţă rutieră în termenul prevăzut la cap. V din prezentul contract.

    2.2. Obligaţiile Beneficiarului sunt următoarele:
    a) să pună la dispoziţie Prestatorului, în cel mai scurt timp, documentaţia existentă necesară realizării inspecţiei de siguranţă rutieră pentru drumurile publice prevăzute în anexa la prezentul contract, respectiv:
    (i) date şi informaţii privind accidentele rutiere înregistrate, conţinând numărul de accidente, de persoane decedate şi persoane grav rănite în ultimele 36 de luni, dacă sunt deţinute de beneficiar;
    (ii) descrierea sectorului de drum supus inspecţiei de siguranţă rutieră;
    (iii) datele obţinute în urma ultimului recensământ general de circulaţie existent şi coeficienţii de evoluţie aferenţi acestuia, dacă sunt deţinute de beneficiar;
    (iv) planurile de situaţie şi profilurile transversale şi longitudinale ale traseului, dacă sunt deţinute de beneficiar;
    (v) planurile de semnalizare orizontală şi verticală de pe traseu, precum şi ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent, dacă sunt deţinute de beneficiar;
    (vi) eventualele rapoarte de inspecţie de siguranţă rutieră anterioare referitoare la acelaşi tronson rutier;

    b) să asigure condiţiile necesare pentru realizarea inspecţiei de siguranţă rutieră;
    c) să efectueze plăţile conform contractului.


    IV. DURATA CONTRACTULUI
    Durata contractului este de doi ani de la data înregistrării la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. a exemplarului returnat semnat de către administratorul drumului în calitate de beneficiar.

    V. VALOAREA CONTRACTULUI
    1. Valoarea contractului este de (în cifre şi litere) ................... lei şi va fi plătită de beneficiar prin virament bancar în contul indicat la capitolul I din prezentul contract, în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii fiscale emise de către prestator pentru fiecare stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă prevăzut în anexă.
    2. Valoarea contractului se calculează în conformitate cu anexa la prezentul contract.

    VI. APLICAREA PENALITĂŢILOR DE ÎNTÂRZIERE
    1. Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile se supun şi răspund conform prevederilor legale în vigoare.
    2. În cazul în care, din vina sa exclusivă, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate, atunci beneficiarul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,01% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligaţiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.
    3. În cazul în care beneficiarul nu îşi onorează obligaţiile financiare prevăzute la capitolul V pct. 1, prestatorul are dreptul de a aplica penalităţi în sumă echivalentă cu 0,01% pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare datei scadente până la îndeplinirea efectivă a acestora.

    VII. MODIFICAREA CLAUZELOR CONTRACTUALE
    Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

    VIII. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR
    1. Beneficiarul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    2. Dacă, după începerea acestor tratative, beneficiarul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare parte poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.

    IX. REZILIEREA CONTRACTULUI
    1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţile contractante dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese cu condiţia notificării acestui lucru celeilalte părţi, cu cel puţin 15 zile înainte de data de la care doreşte rezilierea.
    2. Contractul se reziliază prin acordul scris al părţilor.

    X. FORŢA MAJORĂ
    1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    XI. CLAUZE FINALE
    Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ......................., în două exemplare, din care un exemplar pentru beneficiar şi un exemplar pentru prestator.
    Prestator,
    …...........................
    Beneficiar,
    …...........................

    ANEXĂ
    la Contractul nr. …. din data …........
    CALCULUL VALORII CONTRACTULUI
    defalcat pe străzi, drumuri, sectoare de drum, autostrăzi şi sectoare de autostradă

    
    ┌────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬───────────┬────────────────┬─────────────────┬──────────────────┬───────────────────┐
    │Nr. │Stradă/Drum/ │ Nr. km în │Nr. km care fac│Tarif/UM în│Tarif/UM pentru │Valoare calculată│Valoare calculată │Valoare cumulată │
    │crt.│Sector de drum/│ interiorul │legătura între │interiorul │drumuri care fac│ pentru km în │pentru km care fac│pentru stradă/drum/│
    │ │Autostradă/ │localităţilor│localităţi sau │localităţii│ legătura între │ interiorul │ legătura între │ sectorul de drum/ │
    │ │Sector de │ │ nr. km de │ (lei) │ localităţi │ localităţii │localităţi sau km │ autostradă │
    │ │autostradă │ │ autostradă │ │ (lei) │ (lei) │ de autostradă │ (lei) │
    │ │contractate │ │ │ │ │ │ (lei) │ │
    ├────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 = 2 x 4 │ 7 = 3 x 5 │ 8 = 6 + 7 │
    ├────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┴───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┼───────────────────┤
    │ TOTAL │ │ │ X │ X │ │ │ │
    └────────────────────┴─────────────┴───────────────┴───────────┴────────────────┴─────────────────┴──────────────────┴───────────────────┘
                  Prestator, Beneficiar,
                ................ ...................

    ANEXA NR. 3
    METODOLOGIE din 31 mai 2017
    ANEXA NR. 4
    METODOLOGIE din 31 mai 2017
    ANEXA NR. 5
    LISTA
    cu dispoziţiile obligatorii care pot fi dispuse de raportul de inspecţie de siguranţă rutieră, prin lucrări de intervenţii generale executate de administratorul drumului, precum şi termenele de executare a acestora

    
    ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┐
    │Tipuri de lucrări de intervenţii generale ce pot constitui dispoziţii în │ Termenele de execuţie │
    │ rapoartele de inspecţie de siguranţă rutieră │ │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │I. SEMNALIZARE VERTICALĂ ŞI MIJLOACE AUXILIARE DE SEMNALIZARE │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │1.1 Refacere │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │1.2 Completare │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │II. SEMNALIZARE ORIZONTALĂ ŞI BUTONI REFLECTORIZANŢI │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │2.1 Refacere │ Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │2.2 Completare │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │III. PARAPETE METALIC │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │3.1 Refacere sau reparaţie, după caz │Maximum 30 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │3.2 Completare │Maximum 45 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │IV. PARAPETE BETON │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │4.1 Refacere │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │4.2 Completare │Maximum 25 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │V. PARAPETE CU CABLU │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │5.1. Refacere sau reparaţie, după caz │Maximum 45 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │5.2 Completare │Maximum 60 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │VI. PARAPETE PIETONAL │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │6.1 Refacere sau reparaţie, după caz │Maximum 21 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │6.2 Completare │Maximum 30 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │VII. INTERSECŢII DENIVELATE ŞI SENSURI GIRATORII │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │7.1 Reparaţii pentru aducerea la starea iniţială │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │VIII. SISTEME INTELIGENTE DE TRANSPORT │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │8.1 Înlocuire şi reparare STI │Maximum 90 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │IX. MOBILIER STRADAL │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │9.1 Rearanjare mobilier stradal în vederea creşterii siguranţei rutiere │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │X. ILUMINAT │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │10.1 Înlocuire corpuri de iluminat │Maximum 25 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │10.2 Înlocuire alte elemente componente ale sistemului de iluminat │Maximum 25 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │XI. ASIGURARE VIZIBILITATE │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │11.1 Dezafectarea mijloacelor de publicitate care diminuează │ │
    │vizibilitatea │Maximum 25 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │11.2 Relocare indicatoare de circulaţie care diminuează vizibilitatea │Maximum 14 zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │11.3 Toaletare vegetaţii care afectează vizibilitatea │Maximum 30 de zile │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │XII. REFACERE ZONE DETERIORATE DIN CAROSABIL │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │12.1 Refacere covor asfaltic pe suprafeţe izolate │Maximum 45 de zile/km │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
    │12.2 Refacere degradări de suprafaţă │Maximum 14 zile/km │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
    │XIII. REPARARE ACOSTAMENTE DETERIORATE │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤
    │13.1 Refacere acostamente │Maximum 25 de zile/km │
    └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┘

    ANEXA NR. 6
    Modelul legitimaţiei nominale de control destinate utilizării de către personalul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile contravenţionale prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră
    Modelul legitimaţiei nominale de control destinate utilizării de către personalul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile contravenţionale prevăzute de Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este următorul:
 (a se vedea imaginea asociată)
    ANEXA NR. 7




    MINISTERUL TRANSPORTURILOR
    AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ - A.R.R.
    Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti
    PROCES-VERBAL SERIA ISR Nr. ................
    de constatare şi sancţionare a contravenţiilor încheiat
    în ziua .........., luna ..........., anul ..............., ora .................,. localitatea ..................., judeţul (sectorul) ....................
    Subsemnatul, ................................., în calitate de ....................... la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. ..........................., în temeiul ......................, în baza Legitimaţiei nr. ..............., eliberată conform Ordinului ministrului transporturilor nr. .................., am constatat următoarele:
    1. Descrierea faptei(lor) (cu indicarea datei, orei şi locului în care au fost săvârşite): ..........................................
    .................................................................................................................................
    ..............................................................................................................................

    2. Pentru săvârşirea faptei(lor) descrisă(e) mai sus se face vinovat(ă):* ........................................................
    ..................................................................................................................................
    ...................................................................................................................................
──────────
    *
    - Pentru persoane fizice - numele şi prenumele, născut(ă) la data, adresa de domiciliu, actul de identitate seria şi numărul, precum şi codul numeric personal.
    – Pentru persoane juridice - denumirea societăţii comerciale, adresa sediului, codul unic de înregistrare - CUI, numele şi prenumele reprezentantului legal.

──────────

    3. Fapta(ele) descrisă(e) la pct. 1 constituie contravenţie, conform prevederilor: ............................ art. ........... litera ............... şi se sancţionează conform art. .............. alin. ............ lit. .............. cu amendă în sumă de: .................... lei/ sau ................ lei în termen de 48 de ore.
    4. Amenda se achită, după caz:
    4.1. În cazul persoanelor juridice române, în contul „venituri din amenzi şi alte sancţiuni aplicate potrivit dispoziţiilor legale“ deschis la unitatea Trezoreriei Statului în raza căreia îşi are domiciliul fiscal contravenientul, beneficiar Buget de stat.
    4.2. În cazul persoanelor fizice române, la casieria „taxe şi impozite“ a primăriei unde este domiciliat contravenientul, beneficiar Buget local.

    5. Chitanţa de plată a amenzii se depune sau se transmite de către contravenient prin poştă recomandat la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., agenţia ......................., cu sediul în ...................................., str. ........................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., sectorul (judeţul) .............................. .
    6. Împotriva prezentul procesului-verbal care constituie şi înştiinţarea de plată se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea însoţită de copia procesului-verbal se poate depune la sediul A.R.R./Agenţiei A.R.R. ...................... care o va trimite de îndată judecătoriei în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia.
    7. Contravenientul nu se află de faţă/refuză/nu poate să semneze procesul-verbal.
    De faţă a fost următorul martor: .......(numele şi prenumele)......, CNP ...................................., născut(ă) la data de ..............................,în localitatea ..................., judeţul ..............., şi domiciliat(ă) în .................., judeţul ..................., cu BI/CI seria .......... nr. ............. .

    8. Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la data înmânării sau comunicării atrage executarea silită conform prevederilor legale.
    9. Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 (trei) exemplare, contravenientul fiind de faţă când i s-a înmânat un exemplar pe care îl primeşte (data înmânării şi semnătura contravenientului) ..............................................................
    10. Alte menţiuni: ........................................................................
    a) Obiecţiunile contravenientului sunt: .................................................
    ...........................................................................................

    b) Motivul lipsei martorului: ...............................................................................
    .....................................................................................................
    Semnătură martor,
    .........................................
    Semnătură agent constatator,
    ........................................
    Contravenient,
    ......................................
    Am luat la cunoştinţă
    ...........................................



    ANEXA NR. 8
    Dotarea şi inscripţionarea autovehiculelor de inspecţie şi control, precum şi echipamentele necesare efectuării inspecţiilor de siguranţă rutieră
    ART. 1
    În exercitarea atribuţiilor specifice de inspecţie şi control privind respectarea prevederilor Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, personalul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. utilizează autovehicule autoutilitare din categoria N1.

    ART. 2
    (1) Autoutilitarele au culoarea albă şi sunt inscripţionate astfel încât să poată fi observate şi recunoscute cu uşurinţă de către participanţii la trafic.
    (2) Inscripţionarea autoutilitarelor se face cu următoarele elemente de identificare:
    a) pe părţile laterale: înscrisul „AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ“ şi sigla „A.R.R.“, ambele de culoare albastră;
    b) pe părţile anterioară şi posterioară: înscrisurile „INSPECŢIE DE SIGURANŢĂ RUTIERĂ“, ambele de culoare albastră.

    (3) Autoutilitarele sunt prevăzute pe părţile laterale cu o dungă mediană de culoarea reflectorizantă, iar la partea posterioară cu dungi reflectorizante înclinate la 45° de culori alternante.

    ART. 3
    (1) Autoutilitarele sunt dotate cu dispozitive de semnalizare luminoasă de culoare portocalie cu mesaje variabile care se folosesc pentru atenţionarea participanţilor la traficul rutier.
    (2) Dispozitivul de semnalizare este de tipul „rampă modulară“ care se compune din două module: un modul cu lămpi laterale cu lumini intermitente de culoare galben-auto şi semnalizatorul cu text, precum şi un modul rabatabil de tipul „indicator cu flash-uri“ pentru semnalizare lucrări.
    (3) Semnalizatorul cu text de culoare roşie poate afişa mesaje variabile în limba română şi engleză, după cum urmează: „ATENŢIE LUCRĂRI“ şi „REDUCEŢI VITEZA“ sau „ATTENTION WORKS“ şi „REDUCE SPEED“.

    ART. 4
    Personalul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. au dreptul să semnalizeze din autoutilitara aflată în mers, prin punerea în funcţiune a dispozitivului de semnalizare luminoasă de culoare portocalie cu mesaje variabile.

    ART. 5
    (1) Autoutilitarele sunt dotate cu echipamente şi aparatură pentru efectuarea verificărilor specifice, după cum urmează:
    a) echipamente de semnalizare rutieră: indicator pentru ocolire, balize (direcţionale, conice), triunghiuri reflectorizante, lămpi de semnalizare intermitentă, bandă din polietilenă inscripţionată, panouri de limitare acces - pliabile, echipamente de semnalizare rabatabile pentru autovehicule;
    b) aparatură pentru fotografiere şi filmare (fixe şi portabile) cu înregistrarea coordonatelor, funcţionale inclusiv pe timp de noapte;
    c) echipamente de măsurare a lungimilor, înălţimilor, înclinărilor etc. (odometre din care unul de tip roată metrică, rulete, telemetru cu laser, clinometru digital);
    d) echipamente pentru localizarea coordonatelor tip GPS - sistem de poziţionare globală;
    e) laptop, conexiune la internet mobil, imprimantă, reportofon, hard disc extern de minimum 2Tb, card de memorie pentru aparatele foto/video de minimum 32 Gb;
    f) aparate de înregistrare a traficului rutier;
    g) retroreflectometre pentru măsurarea gradului de reflexie al marcajelor de pe carosabil şi semnalizării verticale;
    h) echipament pentru măsurarea planeităţii şi rugozităţii carosabilului;
    i) instalaţie de iluminare a locului de inspecţie pe timp de noapte;
    j) vopsea pentru marcări diverse;
    k) lanternă.

    (2) Pe timpul activităţii de inspecţie şi control personalul A.R.R. are la dispoziţie următoarele echipamente de protecţie:
    a) vestă fluorescentă cu elemente reflectorizante inscripţionată cu sigla A.R.R.;
    b) pelerină impermeabilă fluorescentă cu elemente reflectorizante inscripţionată cu sigla A.R.R.;
    c) jachetă pentru primăvară-toamnă, fluorescentă, cu elemente reflectorizante şi inscripţionată cu sigla A.R.R.;
    d) jachetă matlasată pentru iarnă, fluorescentă, cu elemente reflectorizante şi inscripţionată cu sigla A.R.R.;
    e) cască de protecţie pentru lucrări;
    f) mănuşi de protecţie;
    g) încălţăminte adecvată sezonului.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016