Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 604 din 18 decembrie 2001  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in asistenta medicala primara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 604 din 18 decembrie 2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in asistenta medicala primara

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 852 din 29 decembrie 2001
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi preşedintele Colegiului Medicilor din România
În temeiul prevederilor:
- <>Legii asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legii nr. 74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Medicilor din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.244/2001 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara;
- Statutului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, prevãzute în anexele nr. 1-10 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prevederile prezentului ordin intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2002. De la aceasta data îşi înceteazã aplicabilitatea prevederile referitoare la asistenta medicalã primara din Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România nr. 269/79/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate pentru anul 2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 bis din 15 ianuarie 2001.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele
Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
prof. univ. dr. Eugeniu Turlea

Preşedintele
Colegiului Medicilor din România,
prof. dr. Mircea Cinteza

Avizat
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

ANEXA 1


MODALITĂŢILE DE PLATA
în asistenta medicalã primara pentru asiguraţii
înscrişi în listele proprii ale medicilor de familie

ART. 1
(1) Modalitãţile de plata în asistenta medicalã primara sunt: plata "per capita" prin tarif pe persoana asigurata, conform listei proprii de asiguraţi, şi plata prin tarif pe serviciu medical.
(2) Suma cuvenitã prin plata "per capita" se calculeazã prin înmulţirea numãrului de puncte rezultat în raport cu numãrul şi structura pe grupe de varsta a asiguraţilor înscrişi în lista medicului de familie, conform literei a), ajustat în funcţie de condiţiile prevãzute la litera b), cu valoarea stabilitã pentru un punct.
a) Numãrul de puncte acordat în raport cu numãrul şi structura pe grupe de varsta a asiguraţilor se stabileşte astfel:
1. numãrul de puncte, acordat pe o persoana înscrisã în lista, în raport cu varsta asiguratului:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Grupa de varsta Sub 1 an 1-4 ani 5-59 de ani 60 de ani şi peste
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãr de puncte/ 14,5 12 10 12,5
persoana/an
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


La stabilirea numãrului de puncte în raport cu numãrul şi structura pe grupe de varsta a asiguraţilor înscrişi în lista proprie a medicului de familie, pentru persoanele care nu au împlinit varsta de pensionare şi care au fost pensionate din motive de boala, în locul punctajului aferent grupei de varsta în care acestea se încadreazã se acorda 12,5 puncte/persoana/an;
2. în situaţia în care în lista medicului de familie sunt înscrişi copii încredinţaţi sau dati în plasament, potrivit legii, unui serviciu public specializat ori unui organism privat autorizat, numãrul de puncte aferent acestora este:
- pentru grupa de varsta sub 1 an - 18,5 puncte
- pentru grupa de varsta 1-4 ani - 16 puncte
- pentru grupa de varsta 5-18 ani - 13 puncte.
În situaţia în care în lista medicului de familie sunt înscrise persoane instituţionalizate în centre de îngrijire şi asistenta care nu au medic încadrat, numãrul de puncte aferent acestora este de 14,5 puncte pentru grupa de varsta 60 de ani şi peste.
În acest sens medicii de familie depun la casa de asigurãri de sãnãtate, împreunã cu lista de asiguraţi, actele doveditoare pentru pensionãrii pe motiv de boala înscrişi pe lista proprie şi actele doveditoare care atesta calitatea de copil încredinţat sau dat în plasament şi de persoana institutionalizata;
3. în situaţia în care numãrul total de puncte rezultat în raport cu numãrul de asiguraţi de pe lista fiecãrui medic de familie şi structura acestora pe grupe de varsta este mai mare de 25.000 de puncte/an, punctele ce depãşesc acest nivel se reduc cu 75%.
b) Numãrul total de puncte rezultat potrivit literei a) se ajusteaza în urmãtoarele situaţii:
1. în raport cu condiţiile în care se desfãşoarã activitatea: criteriile de încadrare a cabinetului medical în una dintre cele 3 condiţii de mai jos se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei:
- pentru zone izolate, cu pana la 20%;
- pentru condiţii grele, cu pana la 40%;
- pentru condiţii foarte grele, cu pana la 60%.
Lista cuprinzând cabinetele medicale din asistenta medicalã primara la care se aplica majorãrile de mai sus şi procentul de majorare corespunzãtor se stabilesc anual de direcţiile de sãnãtate publica şi se aproba anual de casele de asigurãri de sãnãtate;
2. în raport cu gradul profesional: valoarea de referinta a prestaţiei medicale este cea a medicului specialist. Pentru prestaţia medicului primar numãrul total de puncte se majoreazã cu 20%, iar pentru cei care nu au promovat un examen de specialitate se diminueazã cu 10%.
3. cu pana la 100% pentru medicii care îşi desfãşoarã activitatea în zone izolate, cu condiţii grele sau condiţii foarte grele şi cu un numãr mic de locuitori, pentru care casele de asigurãri de sãnãtate, direcţiile de sãnãtate publica şi consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, au stabilit ca fiind necesarã menţinerea unui post de medic sau în cabinetele din localitãţile deficitare din punct de vedere al prezentei medicului de familie, cauzatã de nivelul socioeconomic şi educaţional al populaţiei, pe baza unor criterii stabilite prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei. Lista cuprinzând cabinetele medicale din asistenta medicalã primara la care se aplica aceasta majorare se stabileşte anual de direcţiile de sãnãtate publica şi se aproba anual de casele de asigurãri de sãnãtate. Aceste situaţii se reevalueaza permanent.
(3) Numãrul de puncte pe serviciu, acordat pentru serviciile medicale realizate de medicul de familie:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Serviciul Numãrul de puncte
pe serviciu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) imunizari conform programului naţional de imunizari 4 puncte/inoculare
sau doza orala
1. antituberculoasa - vaccin BCG;
2. revaccinare BCG, inclusiv pentru verificarea cicatricei
post primo vaccinare;
3. testarea PPD;
4. antihepatita B;
5. antipoliomielitica VPO;
6. impotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive - DTP
(sau DT la cazurile la care vaccinarea DTP este contraindicata);
7. antirujeolica;
8. impotriva difteriei şi tetanosului - DT (revaccinare);
9. impotriva difteriei şi tetanosului la adulti - dT (revaccinare);
10. impotriva tetanosului - dT sau VTA;
11. alte vaccinari în caz de necesitate, impuse de
Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.


Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã contravaloarea imunizarilor obligatorii efectuate de medicii de familie şi pentru asiguraţii care nu sunt înscrişi în lista proprie a acestora.
Pentru elevii înscrişi şi neinscrisi în lista unui medic de familie vaccinarile obligatorii incluse în programul naţional de imunizari se efectueazã în cadrul unitãţilor de învãţãmânt de cãtre medicul cabinetului şcolar.
Dacã nu exista personal medico-sanitar propriu, vaccinarile în instituţiile de învãţãmânt se efectueazã de cãtre medicii de familie desemnaţi de casele de asigurãri de sãnãtate, cu acordul acestor medici, în colaborare cu direcţiile de sãnãtate publica, în vederea organizãrii acestei activitãţi, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 53/2000 privind obligativitatea raportarii bolilor şi a efectuãrii vaccinarilor, aprobatã prin <>Legea nr. 649/2001 .
Medicii de familie desemnaţi au obligaţia sa raporteze nominal, pe grupe de varsta, cãtre casele de asigurãri de sãnãtate şi cãtre direcţiile de sãnãtate publica, vaccinarile efectuate. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia, pentru elevii înscrişi pe listele unor medici de familie, sa informeze medicii de familie pe a cãror lista se regãsesc, despre efectuarea imunizarilor pentru a fi trecuţi în registrul propriu de vaccinari şi în carnetul de vaccinari, dar fãrã a fi raportati în activitatea proprie. Pentru medicii de familie care vaccineaza peste 95% din totalul persoanelor eligibile catagrafiate, pentru fiecare tip de vaccin, decontarea contravalorii vaccinarilor realizate peste acest nivel se face la punctaj dublu. La calculul numãrului de persoane vaccinate la stabilirea procentului se tine seama şi de vaccinarile efectuate în cadrul unitãţilor şcolare.
Direcţiile de sãnãtate publica verifica prin sondaj realitatea raportarilor privind vaccinarile efectuate. În cazul raportarilor eronate direcţiile de sãnãtate publica şi casele de asigurãri de sãnãtate vor lua mãsuri ce ţin de competenta fiecãreia.
b) examen de bilanţ:
1. copii - la externarea din maternitate ........... 12 puncte
2. la 1 luna ....................................... 12 puncte
3. la 2 luni ........................................ 8 puncte
4. la 4 luni ........................................ 8 puncte
5. la 6 luni ........................................ 8 puncte
6. la 9 luni ........................................ 8 puncte
7. la 12 luni ....................................... 8 puncte
8. la 15 luni ....................................... 6 puncte
9. la 18 luni ....................................... 6 puncte
10. de la 2 ani pana la 7 ani, anual................. 6 puncte
c) depistare activa TBC:


1. bolnav TBC nou-descoperit activ (în afarã controlului 20 puncte/caz TBC
medical periodic prevãzut în plata "per capita" sau trimis la medicul
depistat de alţi furnizori de servicii medicale) de specialitate şi
confirmat acesta
2. urmãrirea şi aplicarea tratamentului strict supravegheat
pana la scoaterea din evidenta (acolo unde nu exista
organizatã reţea de specialitate)*) 40 puncte/luna
d) depistarea activa a bolilor cu transmitere sexualã:
(lues, gonoree, HIV, Chlamydia trachomatis, Herpes
genital cu determinarea prezentei de Herpes simplex 2)
şi includerea pacientelor în programul de supraveghere 20 puncte/caz
oncologica pentru cancerul de col, Papilomatoza genitala trimisla medicul
cu determinarea serotipului cu risc oncologic de specialitate
şi confirmat de
acesta
e) supravegherea gravidei conform Normelor metodologice
emise de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei**):
1. luarea în evidenta în primul trimestru 10 puncte
2. supravegherea, lunar, din luna a 3-a pana în luna a 9-a 8 puncte/luna
3. urmãrirea lehuzei la ieşirea din maternitate şi la 8 puncte
4 sãptãmâni
f) asistenta medicalã în afarã programului de lucru anuntat:
1) între orele 20,00-8,00 (în afarã programului de lucru),
precum şi în zilele de sarbatori legale
- 10 puncte/ora pentru medicul de familie în centrul de permanenta;
- 40 puncte/solicitare a medicului de familie acolo unde nu este
organizat centru de permanenta, pentru cazurile de urgenta medicalã;
2. pana la orele 20,00 (în afarã programului de lucru)
- 10 puncte/ora pentru medicul de familie în centrul de permanenta;
- 20 puncte/solicitare a medicului de familie acolo unde nu este
organizat centru de permanenta, pentru cazurile de urgenta medicalã.
În centrele de permanenta se asigura servicii medicale tuturor asiguraţilor,
indiferent de medicul pe lista cãruia sunt înscrişi, în afarã programului
de lucru al acestora.
g) screening pentru depistarea cancerului genital (frotiu
citovaginal), pentru depistarea cancerului mamar,
cancerului de prostata, cancerului de colon, dacã
dotarea cabinetului permite aceasta, în conformitate
cu normele stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei. 6 puncte/caz


Nota: Serviciile prevãzute la lit. a), b), c), e) şi f) se acorda şi pentru populaţia cuprinsã în lista suplimentarã a medicului de familie.
-------------------
*) Pentru persoanele care refuza aplicarea tratamentului medicii de familie vor apela la sprijinul organelor de poliţie şi al autoritãţilor publice locale.
**) Pentru gravidele, cazuri sociale identificate şi înscrise pe lista unui medic de familie, numãrul de puncte acordat pentru serviciile de la pct. 1, 2 şi 3 se majoreazã cu 5 puncte.
ART. 2
(1) La calculul numãrului lunar de puncte "per capita", conform art. 1 alin. (2) se iau în considerare asiguraţii înscrişi în lista medicului de familie, existenţi în ultima zi a lunii precedente.
(2) Miscarea asiguraţilor dintr-o grupa de varsta în alta se face astfel: pentru asiguraţii din grupa de varsta 0 - 1 an trecerea în grupa de varsta urmãtoare se face în luna urmãtoare implinirii vârstei de 1 an; pentru asiguraţii din grupele de varsta 1-4 ani, 5-59 de ani, 60 şi peste 60 de ani înscrierea în grupele de varsta respective se face în funcţie de varsta împlinitã la data de 1 ianuarie a anului respectiv.
(3) La calculul numãrului lunar de puncte pe serviciu, conform art. 1 alin. (3), se iau în considerare asiguraţii înscrişi în lista medicului de familie, existenţi în ultima zi a lunii curente.
ART. 3
(1) Pentru perioadele de absenta medicul de familie organizeazã preluarea activitãţii medicale de cãtre un alt medic de familie acreditat sau, în cazurile în care acesta este în imposibilitate de a organiza preluarea, casele de asigurãri de sãnãtate numesc un înlocuitor, cu avizul direcţiilor de sãnãtate publica. În ambele situaţii medicul înlocuitor trebuie sa aibã licenta de înlocuire temporarã şi sa fie acreditat temporar de casa de asigurãri de sãnãtate. Licenta de înlocuire temporarã se acorda de consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, cu înştiinţarea casei de asigurãri de sãnãtate şi a direcţiilor de sãnãtate publica. Pentru asigurarea condiţiilor în vederea preluãrii activitãţii unui medic de familie de cãtre alt medic, consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, pun la dispoziţie medicilor de familie listele cu medicii cu licenta de înlocuire, fãrã obligaţii contractuale, cum este şi cazul medicilor pensionari, care pot prelua activitatea în condiţiile legii.
(2) Perioadele de absenta se referã la: incapacitate temporarã de munca, concediu de sarcina/lehuzie, concediu pentru creşterea şi îngrijirea copilului pana la 2 ani, vacanta pentru o perioada de maximum 30 de zile lucrãtoare pe an, studii medicale de specialitate pentru o perioada de maximum 2 luni pe an, perioada cat ocupa funcţii de demnitate publica alese sau numite. Pentru perioade de absenta mai mici de 30 de zile calendaristice pe an înlocuirea medicului absent se poate face pe baza de reciprocitate între medici. În acest caz medicul înlocuitor îşi va prelungi programul de lucru în mod corespunzãtor, în funcţie de numãrul de servicii medicale solicitate de asiguraţi.
(3) Venitul "per capita" şi pe serviciu, aferent perioadei de absenta, se vireazã de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate în contul titularului contractului sau în contul medicului înlocuitor, dupã caz, urmând ca în convenţia de înlocuire sa se stipuleze în mod obligatoriu condiţiile de plata a medicului înlocuitor.
ART. 4
(1) Reprezentantul legal încheie o convenţie cu medicul înlocuitor, avizatã de casa de asigurãri de sãnãtate, prin care se stabilesc condiţiile de înlocuire. Convenţia de înlocuire devine anexa la contractul de furnizare de servicii medicale al reprezentantului legal al cabinetului medical.
(2) Excepţie fac situaţiile în care reprezentantul legal se afla în imposibilitatea de a participa la încheierea convenţiei de înlocuire. În aceste situaţii convenţia de înlocuire se încheie între medicul înlocuitor şi casa de asigurãri de sãnãtate.
ART. 5
(1) Medicul de familie poate angaja în cabinetul medical, pe baza de contract individual de munca, numai medici acreditaţi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. Medicii angajaţi nu au lista de asiguraţi proprie şi nu raporteazã activitate medicalã proprie; prescrierea medicamentelor cu sau fãrã contribuţie personalã se face folosindu-se formularul-tip cu ştampila cabinetului şi parafa medicului angajat. Intreaga activitate a cabinetului se desfãşoarã respectându-se contractul încheiat de reprezentantul legal al cabinetului medical cu casa de asigurãri de sãnãtate.
(2) Programul de activitate al medicului de familie care angajeazã medici, precum şi al medicilor angajaţi în condiţiile alin. (1) se stabileşte conform prevederilor art. 5 din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare.
ART. 6
(1) Medicii de familie nou-veniti într-o localitate în cabinete medicale nou-înfiinţate sau deja existente unde nu a funcţionat un medic de familie, dacã în intervalul de 3 luni, perioada consideratã necesarã pentru înscrierea asiguraţilor în lista proprie, înscriu un numãr de asiguraţi minim prevãzut pentru a încheia contract cu casele de asigurãri de sãnãtate ţinând seama şi de condiţiile specifice de zona, reprezentantul legal încheie contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate.
(2) Dupã expirarea celor 3 luni, medicul de familie încheie contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate numai dacã a înscris în lista proprie un numãr de asiguraţi cel puţin egal cu numãrul minim prevãzut pentru a încheia contract cu casele de asigurãri de sãnãtate, ţinând seama şi de condiţiile specifice de zona.
ART. 7
Fondul aferent asistenţei medicale primare reprezintã o cota procentualã din fondul de asigurãri sociale de sãnãtate aferent cheltuielilor materiale şi prestãrilor de servicii cu caracter medical şi are urmãtoarea structura:
1. 70% pentru plata "per capita" şi 30% pentru plata pe serviciu din fondul aferent asistenţei medicale primare din care s-au reţinut sumele ce rezulta potrivit punctului 2 şi sumele reprezentând indemnizaţiile de instalare;
2. suma destinatã cabinetelor medicale nou-înfiinţate sau deja existente, în care îşi desfãşoarã activitatea medicii de familie nou-veniti, pentru o perioada de maximum 3 luni, formatã din venitul medicului de familie nou-venit şi o suma egala cu 1,5 ori venitul acestuia pentru cheltuielile de întreţinere şi funcţionare a cabinetului medical, inclusiv pentru cheltuielile de personal aferente personalului angajat, cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta.
ART. 8
Pentru calculul trimestrial al valorilor estimate şi definitive ale punctelor, fondul anual aferent asistenţei medicale primare se defalcheaza pe trimestre.
ART. 9
(1) Valoarea estimatã a punctului "per capita" este unica pe ţara; este valabilã pentru un an în situaţia în care bugetul fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate pentru anul curent este aprobat pana la începutul anului. În situaţia în care bugetul fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate se aproba în cursul anului pentru anul curent, valoarea estimatã a punctului pentru plata "per capita", pana la finele trimestrului în care se aproba bugetul fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate pentru anul curent, se calculeazã având la baza prevederile bugetare aprobate pentru anul precedent, corespunzãtoare perioadei respective. Dupã aceasta data se calculeazã valoarea estimatã a punctului, aferentã perioadei rãmase pana la finele anului, ţinând seama de noile prevederi bugetare, care va face obiectul unui act adiţional la contractul iniţial.
(2) Valoarea estimatã a punctului "per capita" se obţine prin împãrţirea sumei reprezentând 85% din fondul aferent pentru plata "per capita" a medicilor de familie la numãrul total de puncte "per capita" estimat sa se realizeze în funcţie de populaţia tarii şi de structura pe grupe de varsta a acesteia.
(3) Valoarea estimatã a unui punct "per capita", obţinutã în condiţiile alin. (1) şi (2) se regularizeazã trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, în funcţie de fondul aferent pentru trimestrul respectiv, destinat pentru plata "per capita" a medicilor de familie şi de numãrul de puncte efectiv realizat, conform art. 1 alin. (2) şi reprezintã valoarea definitiva a unui punct. Valoarea definitiva a unui punct "per capita" nu poate fi mai mica decât valoarea estimatã a unui punct "per capita", în condiţiile în care bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate nu este modificat în sensul diminuãrii prin acte normative.
(4) Valoarea definitiva a unui punct pentru plata pe serviciu este unica pe ţara şi se calculeazã la finele fiecãrui trimestru astfel: fondul aferent pentru plata pe serviciu pentru trimestrul respectiv se împarte la numãrul total de puncte pe servicii realizat de medicii de familie. Valoarea unui punct astfel obţinutã este definitiva pentru trimestrul respectiv şi estimatã pentru trimestrul urmãtor. Valoarea estimatã a unui punct pe serviciu pentru trimestrul I al anului curent este media valorilor definitive aferente unui punct pe serviciu medical, ale primelor 3 trimestre ale anului precedent, corectatã cu 50% din procentul de inflaţie din ultimele 12 luni, cunoscut la data calculãrii valorii punctului pentru trimestrul I al anului curent, comunicat de Institutul Naţional de Statistica. Corecţia cu 50% din procentul de inflaţie se aplica în situaţia în care bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul curent se aproba de la 1 ianuarie. Pentru trimestrul I 2002 valoarea estimatã a unui punct pe serviciu stabilitã conform prevederilor de mai sus se majoreazã cu 50%, prin includerea unei cote-pãrţi din bugetul de practica medicalã aferent perioadei anterioare.
ART. 10
(1) Pe baza valorii estimate a unui punct "per capita", obţinutã în condiţiile art. 9 alin. (2) şi a numãrului total de puncte "per capita" realizat lunar conform art. 1 alin. (2) şi pe baza valorii estimate a unui punct pentru plata pe serviciu obţinutã în condiţiile art. 9 alin. (4) şi a numãrului total de puncte pe servicii, realizat lunar conform art. 1 alin. (3), se calculeazã suma cuvenitã lunar medicului de familie pentru fiecare luna a fiecãrui trimestru.
(2) Pe baza valorii definitive a unui punct, obţinutã în condiţiile art. 9 alin. (3) şi alin. (4), a numãrului total de puncte "per capita" realizat în cursul unui trimestru, conform art. 1 alin. (2), şi a numãrului total de puncte pe serviciu realizat în cursul unui trimestru conform art. 1 alin. (3), se recalculeazã sumele cuvenite medicilor de familie pe un trimestru. În situaţiile în care valoarea definitiva a punctului pentru plata pe serviciu este mai mica decât cea estimatã şi sumele acordate sunt mai mari decât valoarea prestaţiilor efectiv realizate, în luna urmãtoare încheierii trimestrului se fac regularizãrile între fondul pentru plata "per capita" şi fondul pentru plata pe serviciu, de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate.
ART. 11
Lunar medicul de familie transmite caselor de asigurãri de sãnãtate, pana cel mai târziu la data de 3 a lunii urmãtoare, prin reprezentantul legal, intreaga activitate efectiv realizatã care se verifica de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate în vederea decontãrii. Nerespectarea termenului de raportare atrage dupã sine nedecontarea la termenele stabilite a serviciilor medicale prestate de medicul respectiv pentru perioada aferentã.
ART. 12
Asiguraţii care doresc sa-şi schimbe medicul de familie vor adresa o cerere medicului de familie la care doresc sa se înscrie, precizând numele medicului de la care pleacã. Medicul de familie primitor are obligaţia sa anunţe în scris în maximum 15 zile medicul de familie de la care a plecat asiguratul, precum şi casa de asigurãri de sãnãtate. Medicul de familie de la care pleacã asiguratul trebuie sa transfere fişa medicalã prin posta medicului primitor în termen de 15 zile de la solicitare. Cabinetul medical de la care pleacã asiguratul pãstreazã minimum 1 an o copie dupã fişa medicalã a acestuia.
ART. 13
(1) Erorile de calcul constatate în cadrul unui trimestru se corecteaza la sfârşitul trimestrului, o data cu recalcularea drepturilor bãneşti cuvenite medicului de familie.
(2) Erorile de calcul constatate dupã expirarea unui trimestru se corecteaza pana la sfârşitul anului, astfel: numãrul de puncte plãtit eronat în plus sau în minus intrun trimestru anterior fata de cel realizat, se recalculeazã în trimestrul în care s-a constatat eroarea, la valoarea definitiva a punctului "per capita" şi pe serviciu, stabilitã pentru trimestrul în care s-a produs eroarea, sumele respective afectand valoarea definitiva a punctului în trimestrul când s-a constatat eroarea. În situaţia în care dupã încheierea anului financiar precedent se constata erori de calcul aferente acestuia, sumele plãtite în plus sau în minus se recalculeazã conform legii.
ART. 14
Persoanele din cabinetul medical beneficiazã de plata concediilor medicale şi de plata concediilor pentru creşterea copilului în varsta de pana la 2 ani, conform reglementãrilor în vigoare din legislaţia de asigurãri sociale. Persoanele încadrate cu contract individual de munca beneficiazã şi de plata concediilor de odihna şi alte concedii ale salariaţilor, potrivit legii.
ART. 15
(1) Reprezentantul legal al cabinetului medical are obligaţia de a angaja personal mediu sanitar şi poate angaja şi alte categorii de personal, în condiţiile prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobatã prin <>Legea nr. 629/2001 , achitand lunar toate contribuţiile prevãzute de lege pentru personalul angajat. Personalul angajat beneficiazã de drepturile prevãzute de legislaţia muncii în vigoare. Medicul de familie are obligaţia sa stabileascã programul de lucru şi sarcinile de serviciu pentru aceste categorii de personal.
(2) La negocierea salariului de baza pentru personalul mediu sanitar, medicul de familie, în calitate de angajator, are obligaţia, potrivit legislaţiei muncii, sa respecte nivelurile minime ale acestui salariu, ce rezulta în raport cu condiţiile de pregãtire profesionalã ce trebuie îndeplinite pentru încadrarea pe funcţia respectiva, precum şi cu volumul de munca ce revine unui asistent medical. Aceste niveluri minime se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) salariul de baza minim corespunzãtor nivelului de pregãtire profesionalã se calculeazã prin înmulţirea salariului de baza minim brut pe ţara, stabilit prin hotãrâre a Guvernului, cu coeficientul minim de ierarhizare ce rezulta potrivit Contractului colectiv de munca unic la nivel naţional şi Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitarã şi asistenta socialã.
În cazul asistentilor medicali cu şcoala postliceala, acest coeficient de ierarhizare este de 1,25 iar în cazul celor cu liceu de specialitate este de 1,20.
În situaţia în care prin Contractul colectiv de munca unic la nivel naţional se va stabili un salariu de baza minim pentru personalul necalificat, mai mare decât cel prevãzut în hotãrâre a Guvernului, la calcularea salariului de baza minim pentru asistentii medicali, în raport cu pregãtirea lor profesionalã, se va utiliza acest salariu.
b) salariul de baza minim pentru asistentii medicali rezultat potrivit punctului a) este stabilit pentru un volum de munca corespunzãtor unui numãr de 1.000 asiguraţi.
Atunci când numãrul de asiguraţi ce revine unui asistent medical este mai mare de 1.000, salariul de baza minim rezultat potrivit punctului a) se majoreazã în raport cu creşterea volumului de munca. În acest scop salariul de baza minim rezultat potrivit punctului a) se înmulţeşte cu un coeficient ce reprezintã raportul între numãrul de asiguraţi repartizaţi unui asistent medical şi numãrul de 1.000 de asiguraţi. În cazul în care numãrul de asiguraţi ce revine unui asistent medical este mai mare de 1.500, la coeficientul calculat pentru 1.500 de asiguraţi se adauga 0,025 pentru fiecare 100 de asiguraţi ce depãşeşte aceasta limita.
ART. 16
Personalul mediu sanitar poate acorda îngrijiri la domiciliu conform unui plan elaborat de medicul de familie sau de specialitate care are asiguratul în îngrijire.
ART. 17
Casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica vor organiza trimestrial activitãţi de instruire a furnizorilor din asistenta medicalã primara, cu recomandarea ca furnizorii sa participe la aceste activitãţi.
ART. 18
(1) Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, vor efectua controlul furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara privind respectarea obligaţiilor contractuale, inclusiv respectarea criteriilor de calitate a serviciilor medicale furnizate.
(2) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, direcţiile de sãnãtate publica împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, vor efectua controlul furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara privind respectarea obligaţiilor asumate de furnizori prin care se asigura acces la serviciile medicale, precum şi modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în domeniul sãnãtãţii.


ANEXA 2

LISTA
serviciilor medicale incluse în plata pe serviciu, care
se acorda de cãtre medicul de familie persoanelor asigurate

a) imunizari conform programului naţional de imunizari
1. antituberculoasa - vaccin BCG;
2. revaccinare BCG, inclusiv pentru verificarea cicatricei post primo vaccinare;
3. testarea PPD;
4. antihepatita B;
5. antipoliomielitica VPO;
6. impotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive - DTP (sau DT la cazurile la care vaccinarea DTP este contraindicata);
7. antirujeolica;
8. impotriva difteriei şi tetanosului - DT (revaccinare);
9. impotriva difteriei şi tetanosului la adulti - dT (revaccinare);
10. impotriva tetanosului - dT sau VTA;
11. alte vaccinari în caz de necesitate, impuse de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
b) examen de bilanţ
1. copii - la externarea din maternitate
2. la 1 luna
3. la 2 luni
4. la 4 luni
5. la 6 luni
6. la 9 luni
7. la 12 luni
8. la 15 luni
9. la 18 luni
10. de la 2 ani pana la 7 ani, anual
c) depistare activa TBC
1. bolnav TBC nou-descoperit activ (în afarã controlului medical periodic prevãzut în plata "per capita" sau depistat de alţi furnizori de servicii medicale)
2. urmãrirea şi aplicarea tratamentului strict supravegheat pana la scoaterea din evidenta (acolo unde nu exista organizatã reţea de specialitate)*)
d) depistarea activa a bolilor cu transmitere sexualã (lues, gonoree, HIV, Chlamydia trachomatis, Herpes genital cu determinarea prezentei de Herpes simplex 2) şi includerea pacientelor în programul de supraveghere oncologica pentru cancerul de col, Papilomatoza genitala cu determinarea serotipului cu risc oncologic
e) supravegherea gravidei conform normelor metodologice emise de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei:
1. luarea în evidenta în primul trimestru
2. supravegherea, lunar, din luna a 3-a pana în luna a 9-a
3. urmãrirea lehuzei la ieşirea din maternitate şi la 4 sãptãmâni.
f) asistenta medicalã de urgenta în afarã programului de lucru anuntat şi asistenta medicalã în centrele de permanenta.
g) screening pentru depistarea cancerului genital (frotiu citovaginal), pentru depistarea cancerului mamar, cancerului de prostata, cancerului de colon, dacã dotarea cabinetului permite aceasta, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
Nota: Serviciile prevãzute la lit. a), b), c), e) şi f) sunt acordate de cãtre medicul de familie şi pentru populaţia din lista suplimentarã.
-----------------
*) Pentru persoanele care refuza aplicarea tratamentului, medicii de familie vor apela la sprijinul organelor de poliţie şi al autoritãţilor publice locale


ANEXA 3

LISTA
serviciilor medicale incluse în plata "per capita", care
se acorda de cãtre medicul de familie persoanelor asigurate

1. Servicii profilactice:
a) de la 7 ani pana la 30 de ani - o data la 2 ani un examen medical complet care cuprinde:
- consultatie (anamneza, examen obiectiv, diagnostic);
- examene paraclinice care pot fi recomandate de medicul de familie în completarea consultatiei: MRF şi RPR sau VDRL. Examenul medical clinic este obligatoriu. RPR sau VDRL este obligatoriu dupã varsta de 15 ani;
b) peste 30 de ani - anual un examen medical complet care cuprinde:
- consultatie (anamneza, examen obiectiv, diagnostic);
- examene paraclinice care pot fi recomandate de medicul de familie în completarea consultatiei: MRF şi RPR sau VDRL. Examenul medical clinic este obligatoriu.
În caz de imposibilitate a prezentãrii la data şi ora programata pentru serviciile de la lit. a) şi b), asiguratul trebuie sa informeze medicul de familie în vederea reprogramarii.
c) consiliere pre- şi posttestare pentru HIV a femeii gravide, consiliere pentru prevenirea şi combaterea factorilor de risc cardiovascular, consiliere antidrog;
d) controale periodice, inclusiv cu depistare TBC, şi activitãţi de prevenire a imbolnavirilor conform programãrii asiguraţilor stabilite de medicul de familie; în caz de imposibilitate a prezentãrii la data şi ora programata, asiguratul trebuie sa informeze medicul de familie în vederea reprogramarii;
e) depistarea, izolarea şi raportarea cazurilor de boli transmisibile, conform Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 8/2000 , inclusiv TBC şi boli venerice; mãsuri minimale de lupta în focarul familial de boala infectioasa;
f) servicii de baza de planificare familialã:
- consultatie de planificare familialã;
- indicarea unei metode contraceptive la persoanele fãrã risc;
g) supraveghere etapizata pentru copiii cu varsta cuprinsã între 0-1 an, pe probleme de puericultura.
2. Servicii de urgenta în cadrul programului de lucru:
a) asistenta medicalã în urgente medico-chirurgicale;
b) constatarea situaţiilor de urgenta şi trimitere pentru internare în spital sau cãtre medicul de specialitate.
3. Servicii medicale curative:
a) anamneza, examen obiectiv, diagnostic;
b) prescriere de tratament medical şi igienico-dietetic;
c) manevre de mica chirurgie, perfuzii intravenoase, infiltratii;
d) - trimitere prin bilet de trimitere cãtre alte specialitãţi, dupã caz, fie în sistem ambulator (de preferinta), fie la spital, astfel: boala acuta dacã are risc imediat de evoluţie severã, boala cronica în caz de acutizare sau decompensare. În cazul persoanelor prevãzute în lista suplimentarã medicul de familie este obligat sa indice în biletul de trimitere numele medicului de specialitate nominalizat de direcţia de sãnãtate publica sau, dupã caz, numele spitalului, în situaţii în care internarea este obligatorie, în vederea urmãririi efectuãrii serviciilor medicale respective;
- recomandare pentru investigaţii paraclinice, prin bilet de trimitere; în cazul în care se constata abuzuri în recomandarea de trimiteri cãtre investigaţii paraclinice, în urma controalelor efectuate de casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, la medicii de familie la care se înregistreazã aceste situaţii, valoarea definitiva a punctului "per capita" a trimestrului respectiv se diminueazã cu 10%. Dupã aplicarea de 3 ori a mãsurii mai sus-menţionate pentru acelaşi medic de familie, casele de asigurãri de sãnãtate pot rezilia contractul de furnizare de servicii medicale cu medicul de familie respectiv. Sumele obţinute ca disponibil la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate din aceasta diminuare a valorii definitive a punctului se vor folosi la întregirea fondului aferent consumului de medicamente cu sau fãrã contribuţie personalã;
e) supravegherea asiguraţilor înscrişi în lista proprie, pentru afectiunile care necesita dispensarizare, în colaborare cu medicul de specialitate;
f) asistenta medicalã la domiciliu pentru:
- copii în varsta de sub 3 ani aflaţi în tratament pentru afecţiuni acute, la solicitarea apartinatorilor legali;
- asiguraţii de orice varsta, care au devenit nedeplasabili şi care necesita tratament medical recomandat de medicul de specialitate, ca urmare a unor intervenţii chirurgicale majore, pana la vindecarea completa a plagii;
- pacienti imobilizati ortopedic;
- pacienti cu insuficienta motorie a trenului inferior;
- bolnavi în faza terminala;
- alte situaţii, la recomandarea medicului de specialitate printr-o scrisoare medicalã;
g) servicii medicale de îngrijire şi de recuperare, la indicaţia medicului de specialitate;
h) educaţie medico-sanitarã;
i) prescripţii medicale: la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate se stabileşte un nivel valoric orientativ trimestrial privind prescrierea de medicamente pe asigurat, diferenţiat pe grupe de varsta. În cazul depãşirii substanţiale şi repetate a nivelului valoric orientativ, casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, vor verifica, pe baza evidentelor obligatorii la nivelul cabinetelor medicale, modul de prescriere a medicamentelor, cu sau fãrã contribuţie personalã din partea asiguraţilor.
În cazul în care se constata abuzuri sau prescrieri de medicamente nejustificate din punct de vedere medical sau acordate în alte condiţii decât cele prevãzute de reglementãrile legale în vigoare, la medicii de familie la care se înregistreazã aceste situaţii, valoarea definitiva a punctului "per capita" a trimestrului respectiv se diminueazã cu 10%.
Dupã aplicarea de 3 ori a mãsurii mai sus-menţionate pentru acelaşi medic de familie, casele de asigurãri de sãnãtate pot rezilia contractul de furnizare de servicii medicale cu medicul de familie respectiv. Sumele obţinute ca disponibil la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate din aceasta diminuare a valorii definitive a punctului se vor folosi la întregirea fondului aferent consumului de medicamente cu sau fãrã contribuţie personalã.
4. Servicii speciale:
a) activitãţi în caz de epidemii, potrivit mãsurilor stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
b) asigurarea accesului continuu la asistenta medicalã;
c) asigurarea asistenţei medicale atât pentru persoanele asigurate cat şi pentru cele neînscrise în lista unui medic de familie, numai în caz de urgenta medicalã.
5. Activitãţi de suport:
a) eliberare de acte medicale: certificate de concediu medical - puse la dispoziţie în mod gratuit de Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale; certificat de deces, inclusiv pentru persoanele care nu figureazã pe lista proprie sau pe listele altor medici de familie din localitatea respectiva, cu excepţia situaţiilor de suspiciune ce necesita expertiza medico-legalã; certificat medical pentru îngrijirea copilului bolnav conform prevederilor legale; adeverinte medicale pentru copii necesare înscrierii în colectivitãţi;
b) organizarea activitãţii de evidenta, completarea la zi a fisei de consultatie, a registrelor medicale şi raportarea statistica medicalã, unica, cãtre casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica. În registrele de consultatie se vor înscrie obligatoriu atât consultatiile din cabinetul medical, cat şi cele acordate la domiciliu sau în caz de urgenta.


ANEXA 4

LISTA
serviciilor medicale pe care le poate efectua
medicul de familie contra cost şi care nu se deconteazã
de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate

1. Servicii medicale şi acte medicale solicitate de autoritãţi care prin activitatea lor au dreptul sa cunoascã starea de sãnãtate a asiguraţilor (pentru obţinerea permisului de portarma, pentru obţinerea permisului de conducere auto, pentru angajare, controale periodice pentru personalul care practica anumite meserii pentru care este necesarã evaluarea periodicã a stãrii de sãnãtate, certificate prenuptiale etc.). În biletul de trimitere, completat în 2 exemplare, pentru investigaţiile paraclinice şi serviciile medicale de specialitate necesare eliberãrii acestor acte medicale se va preciza scopul pentru care se face investigatia sau serviciul medical respectiv.
2. Servicii medicale la cerere, indiferent de statutul persoanei care solicita aceste servicii.
3. Veniturile realizate din activitãţile menţionate la pct. 1 şi 2 reprezintã venituri ale cabinetului medical, care se evidenţiazã şi se impoziteazã în condiţiile legii. Tarifele acestor servicii se stabilesc de cãtre medicii de familie şi se afişeazã la cabinetul medical. Pentru aceste servicii se elibereazã chitanţa fiscalã cu precizarea serviciului furnizat.


ANEXA 5

LISTA
cuprinzând investigaţiile paraclinice recomandate de medicii de familie

Analize de laborator
I. Analize de sânge
Hematologie
1. Hemoleucograma completa - hemoglobina, hematocrit, numaratoare eritrocite, numaratoare reticulocite, numaratoare leucocite, formula leucocitara, numaratoare trombocite, indici eritrocitari, concentrat leucocitar
2. VSH
3. Timp Quick
4. Grup sanguin ABO şi Rh
5. Anticorpi specifici antiRh
Biochimie
1. Uree serica
2. Acid uric seric
3. Creatinina serica
4. Calcemie serica - totalã şi ionica
5. Magneziemie
6. Sideremie
7. Glicemie
8. Colesterol seric total
9. Trigliceride serice
10. Lipide totale serice
11. Proteine totale serice
12. Electroforeza proteinelor serice
13. Fosfataza alcalina
14. Transaminaze: TGO şi TGP
15. Bilirubina - directa şi totalã
16. ASLO
17. Reactie de serologie a sifilisului: RPR şi VDRL
18. Fibrinogenemie
Imunologie
1. Proteina C reactiva
II. Exudat faringian : cultura şi antibiograma
III. Analize de urina
1. Examen complet de urina
2. Urocultura
3. Antibiograma
4. Dozare glucoza
5. Dozare proteine urinare
IV. Examen materii fecale
1. Examen coproparazitologic
2. Coprocultura
V. Examen Babes-Papanicolau
VI. Alte probe
1. Electrocardiograma
2. Ecografie generalã: abdomen şi pelvis
3. IDR la PPD
VII. Examen radiologic
1. Examen radiologic toracopulmonar: radioscopie, MRF sau radiografie fata şi/sau profil
2. Radiografie gastrointestinala
3. Radiografie membre şi articulatii
4. Radiografie coloana vertebrala
5. Radiografie sinusuri
Biletul de trimitere pentru investigaţiile paraclinice se întocmeşte în 3 exemplare: un exemplar rãmâne la medicul de familie care a fãcut trimiterea, 2 exemplare sunt înmânate asiguratului care le depune la furnizorul de servicii medicale paraclinice; furnizorul de servicii medicale paraclinice pãstreazã un exemplar şi depune la casa de asigurãri de sãnãtate cu care se afla în relatie contractualã celãlalt exemplar, cu ocazia facturarii lunare a activitãţii.


ANEXA 6

LISTA
serviciilor medicale acordate de cãtre
medicul de familie populaţiei din lista suplimentarã,
pentru zona stabilitã şi repartizata de direcţia de sãnãtate publica

a) imunizari conform programului naţional de imunizari:
1. antituberculoasa - vaccin BCG
2. revaccinare BCG, inclusiv pentru verificarea cicatricei post primo vaccinare
3. testarea PPD
4. antihepatita B
5. antipoliomielitica VPO
6. impotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive - DTP (sau DT la cazurile la care vaccinarea DTP este contraindicata)
7. antirujeolica
8. impotriva difteriei şi tetanosului - DT (revaccinare)
9. impotriva difteriei şi tetanosului la adulti - dT (revaccinare)
10. impotriva tetanosului - dT sau VTA
11. alte vaccinari în caz de necesitate, impuse de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
b) examen de bilanţ:
1. copii - la externarea din maternitate
2. la 1 luna
3. la 2 luni
4. la 4 luni
5. la 6 luni
6. la 9 luni
7. la 12 luni
8. la 15 luni
9. la 18 luni
10. de la 2 ani pana la 7 ani, anual;
c) depistare activa TBC:
1. bolnav TBC nou-descoperit activ (în afarã controlului medical periodic prevãzut în plata "per capita" sau depistat de alţi furnizori de servicii medicale);
2. urmãrirea şi aplicarea tratamentului strict supravegheat pana la scoaterea din evidenta (acolo unde nu exista organizatã reţea de specialitate)*);
d) supravegherea gravidei conform normelor metodologice emise de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei:
1. luarea în evidenta în primul trimestru;
2. supravegherea, lunar, din luna a 3-a pana în luna a 9-a;
3. urmãrirea lehuzei la ieşirea din maternitate şi la
4 sãptãmâni;
e) asistenta medicalã de urgenta;
f) activitãţi în caz de epidemii, potrivit mãsurilor stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
----------------
*) Pentru persoanele care refuza aplicarea tratamentului medicii de familie vor apela la sprijinul organelor de poliţie şi al autoritãţilor publice locale.


ANEXA 7


LISTA
criteriilor de calitate pentru activitatea
desfasurata la nivelul cabinetelor de medicina primara

1. Semnalizarea cabinetului în zona - firma
2. Autorizaţia sanitarã de funcţionare a cabinetului şi a punctelor de lucru
3. Acreditarea personalului care oferã servicii medicale: medici şi cadre medii sanitare
4. Programul de activitate afişat vizibil pentru toate categoriile de personal acreditate ce îşi desfãşoarã activitatea în cabinet şi respectarea acestuia. Pe perioada de absenta a medicului titular, sa fie afişat numele şi programul medicului înlocuitor.
5. Lista cu tarifele serviciilor medicale furnizate de medicii de familie, care nu sunt decontate de casele de asigurãri de sãnãtate, categoriile de pacienti cãrora li se adreseazã, precum şi situaţiile în care se percepe taxa - afişatã vizibil
6. Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor - afişate vizibil
7. Sala de asteptare dotatã corespunzãtor: ambient adecvat, scaune/canapea, masa, materiale informative
8. Dotarea cabinetului cu aparatura şi mobilier, cel puţin în conformitate cu ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei în vigoare. Se vor aprecia dotãrile suplimentare cu aparatura şi mobilier, care denota preocuparea medicului de familie pentru îmbunãtãţirea actului medical şi creşterea satisfactiei pacientilor.
9. Dotarea aparatului de urgenta cel puţin în conformitate cu baremurile în vigoare şi în termen de valabilitate.
10. Obligativitatea prezentei la cabinet a actelor care notifica activitatea medicalã:
- evidenta asiguraţilor: lista de capitatie actualizatã;
- registre: de consultaţii, vaccinari, gravide, dispensarizati, tratamente, deplasãri la domiciliu;
- fise de consultaţii şi anexe: bilete de externare, scrisori medicale, plan de recuperare, fişa gravidei, fişa de examen de bilanţ;
- caiet de evidenta stupefiante, retete cu timbru sec
11. Medicul în timpul programului:
- comportament şi ţinuta în conformitate cu normele Codului de etica şi deontologie medicalã;
- consulta pacientul, stabileşte conduita: trimitere la investigaţii paraclinice, trimiteri la medicul de specialitate pentru diagnostic şi tratament;
- consemneazã diagnosticul, tratamentul, recomandãrile în registrele de evidenta primara şi în fişa de consultatie;
- elibereazã retete parafate şi semnate;
- elibereazã bilete de trimitere, concedii medicale, alte categorii de acte medicale, parafate şi semnate;
- respecta confidenţialitatea actelor medicale
12. Cadrul mediu sanitar în timpul programului:
- comportament şi ţinuta în conformitate cu normele Codului de etica şi deontologie medicalã;
- solicita actele de identificare: carte de identitate, carnet de asigurat;
- noteaza datele de identificare în registrul de consultaţii;
- identifica fişa de consultaţii;
- efectueazã tratamente, vaccinari, la indicaţia medicului;
- poate completa formulare medicale, dar numai la indicaţia şi sub stricta supraveghere a medicului, care va parafa şi semna;
- poate acorda îngrijiri la domiciliu la recomandarea medicului de familie;
- respecta confidenţialitatea actelor medicale.

Nota:
Criteriile de calitate pentru actul medical vor fi stabilite de comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România şi Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate.
Controlul criteriilor de calitate a serviciilor medicale va fi coordonat de Serviciul medical al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi Colegiul Medicilor din România.


ANEXA 8

CONTRACT DE FURNIZARE
de servicii medicale în asistenta medicalã primara

I. Pãrţile contractante
Casa de asigurãri de sãnãtate ..........., cu sediul în municipiul/oraşul ........, str. ........ nr. ........, judeţul/sectorul ......., tel/fax ........, reprezentatã prin director general ............,
şi
Cabinetul medical de asistenta medicalã primara ................, organizat:
- cabinet individual ............, cu sau fãrã punct sanitar ........., reprezentat prin medicul titular ................
- cabinet asociat sau grupat ......., cu sau fãrã punct sanitar ........, reprezentat prin medicul delegat: ................
- societate civilã medicalã ........., cu sau fãrã punct sanitar ........., reprezentatã prin administratorul ..............
- cabinet care funcţioneazã în structura unei unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţele sanitare proprii ........, cu sau fãrã punct sanitar ..........., reprezentatã prin ............
- unitate medico-sanitarã cu personalitate juridicã, înfiinţatã potrivit <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, .........., reprezentatã prin ...........,
cu autorizaţie de înfiinţare nr. ........., certificat de înregistrare nr. ........., autorizaţie sanitarã pentru cabinet nr. ........., autorizaţie sanitarã pentru punct de lucru nr. ........., având sediul în municipiul/oraşul ..........., str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ......., telefon ......, cont nr. .........., deschis la trezoreria statului, cod numeric personal al reprezentantului legal ......., cod fiscal ........., copie de pe dovada asigurãrii pentru malpraxis pentru fiecare medic pe care îl reprezintã.
II. Obiectul contractului
ART. 1
Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de servicii medicale în asistenta medicalã primara, conform Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare, şi normelor metodologice de aplicare a acestuia.
III. Servicii medicale furnizate
ART. 2
Serviciile medicale furnizate în asistenta medicalã primara, detaliate în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare, sunt urmãtoarele:
a) servicii profilactice;
b) servicii de urgenta;
c) servicii medicale curative;
d) servicii speciale;
e) activitãţi de suport;
f) servicii medicale acordate populaţiei din zona stabilitã şi repartizata de direcţia de sãnãtate publica conform listei suplimentare.
ART. 3
Furnizarea serviciilor medicale se face pentru asiguraţii înscrişi pe lista proprie şi pentru persoanele de pe lista suplimentarã a medicului:
1. ..............., acreditat de cãtre comisia de acreditare ......... prin ........ nr. ..... din ...... şi având un numãr de .......... asiguraţi înscrişi pe lista proprie;
2. .............., acreditat de cãtre comisia de acreditare .......... prin ....... nr. ....... din ........ şi având un numãr de ......... asiguraţi înscrişi pe lista proprie;
3. .............., acreditat de cãtre comisia de acreditare ........ prin ........ nr. ........ din .... şi având un numãr de ......... asiguraţi înscrişi pe lista proprie.
IV. Durata contractului
ART. 4
Prezentul contract este valabil de la data încheierii pana la 31 decembrie 2002.
ART. 5
Durata prezentului contract se poate prelungi prin acordul pãrţilor pe toatã durata de aplicabilitate a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate pentru asistenta medicalã primara, în vigoare.
V. Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
ART. 6
Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii:
a) sa plãteascã drepturile bãneşti cuvenite medicului/medicilor de familie pentru serviciile medicale furnizate asiguraţilor înscrişi în lista proprie, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care s-a virat contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, inclusiv drepturile pentru lista suplimentarã de servicii medicale acordate populaţiei din zona stabilitã şi repartizata de direcţia de sãnãtate publica;
b) sa verifice autorizarea şi acreditarea furnizorului de servicii medicale, precum şi acreditarea personalului medical angajat;
c) sa verifice activitatea furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara, conform contractelor încheiate cu aceştia;
d) sa verifice prescrierea medicamentelor cu sau fãrã contribuţie personalã din partea asiguraţilor şi a investigatiilor paraclinice recomandate de cãtre furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
e) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale contravaloarea serviciilor contractate şi prestate pe baza facturilor emise de furnizorii de servicii medicale;
f) sa comunice medicilor de familie, în vederea actualizãrii listelor proprii, numele persoanelor care şi-au pierdut calitatea de asigurat prin neplata contribuţiei ce revine ca obligaţie de plata asiguratului;
g) sa informeze furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara asupra condiţiilor de contractare.
B. Obligaţiile furnizorului de servicii medicale
ART. 7
Furnizorul de servicii medicale are urmãtoarele obligaţii:
a) sa acorde îngrijiri medicale asiguraţilor în caz de boala sau accident în limitele de calitate impuse de activitatea medicalã; sa asigure în cadrul serviciilor furnizate toate activitãţile care sunt cuprinse în baremul de activitãţi practice obligatorii din curicula de pregãtire în specialitatea de medicina generalã, sa interpreteze investigaţiile necesare în afectiunile prevãzute în tematica pe aparate şi sisteme;
b) sa respecte criteriile de calitate ale serviciilor medicale furnizate şi pe cele de calitate pentru activitatea desfasurata la nivelul cabinetelor de medicina primara;
c) sa respecte dreptul asiguraţilor de a-şi alege medicul de familie, medicul de specialitate din ambulatoriu şi unitatea sanitarã şi dreptul asiguratului de a-şi schimba medicul de familie dupã expirarea a cel puţin 3 luni de la data înscrierii pe lista;
d) sa ofere relaţii asiguraţilor despre drepturile pe care le au şi care decurg din calitatea de asigurat, precum şi despre serviciile oferite, modul în care vor fi furnizate acestea şi sa îi consilieze în scopul prevenirii imbolnavirilor şi al pãstrãrii sãnãtãţii;
e) sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa respecte modul de prescriere a medicamentelor prevãzute în nomenclatorul de medicamente, conform reglementãrilor în vigoare;
f) sa nu refuze acordarea asistenţei medicale în caz de urgenta medicalã ori de câte ori se solicita aceste servicii medicale;
g) sa înscrie din oficiu copiii care nu au fost înscrişi pe lista unui medic de familie o data cu prima consultatie a copilului bolnav în localitatea de resedinta a acestuia. Nounascutul va fi înscris pe lista medicului de familie care a îngrijit gravida, dacã pãrinţii nu au alta opţiune. Copiii care nu au fost înscrişi pe lista unui medic de familie potrivit celor arãtate mai sus, vor fi înscrişi cu sprijinul primãriei care a înregistrat naşterea. În cazul gravidelor neînscrise pe lista unui medic de familie, care îndeplinesc condiţiile de persoana asigurata, la prima consultatie în localitatea de resedinta a acestora, vor fi înscrise pe lista medicului de familie care a acordat consultatia;
h) sa solicite documentele justificative care atesta calitatea de asigurat a persoanelor înscrise pe lista proprie;
i) sa actualizeze lista proprie cuprinzând asiguraţii înscrişi, ori de câte ori apar modificãri în cuprinsul acesteia, în funcţie de miscarea lunarã a asiguraţilor şi sa comunice aceste modificãri casei de asigurãri de sãnãtate, precum şi sa actualizeze lista proprie în funcţie de comunicãrile transmise de casa de asigurãri de sãnãtate cu privire la asiguraţii care nu mai fac dovada calitãţii de asigurat prin neplata contribuţiei ce revine ca obligaţie de plata asiguratului;
j) sa anunţe casa de asigurãri de sãnãtate atunci când este suspendat din funcţie, când i-a fost retrasã sau suspendatã autorizaţia de libera practica sau acreditarea, precum şi despre orice alte modificãri survenite, legate de clauzele contractuale;
k) sa anunţe în scris, în momentul înscrierii pe lista proprie a unui asigurat plecat de la un alt medic de familie, atât medicul de familie de la care a plecat asiguratul, cat şi casa de asigurãri de sãnãtate, în maximum 15 zile; medicul de familie de la care a plecat asiguratul transfera fişa medicalã a asiguratului, în maximum 15 zile lucrãtoare de la solicitare, prin serviciul poştal şi pãstreazã minimum 1 an o copie de pe fişa medicalã a acestuia;
l) sa acorde servicii medicale tuturor asiguraţilor înscrişi pe lista proprie indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate unde se vireazã contribuţia la fondul de asigurãri de sãnãtate, fãrã nici o discriminare, folosind totodatã formele cele mai eficiente şi economice de tratament;
m) sa trimitã pacientul, dacã este cazul, la medicul de specialitate, sa înregistreze în fişa acestuia informaţiile furnizate de cãtre medicul de specialitate şi sa respecte recomandãrile acestuia;
n) sa furnizeze servicii medicale în cadrul unui program de activitate organizat în funcţie de condiţiile specifice de zona asigurând în medie pe zi, de luni pana vineri, minimum 5 ore la cabinetul medical şi 2 ore la domiciliul asiguraţilor, conform graficului de vizite la domiciliu. În cazul în care numãrul de asiguraţi înscrişi pe lista proprie este mai mare decât numãrul mediu de asiguraţi stabilit pe total ţara, de 1.700, programul total de lucru se prelungeşte corespunzãtor, acolo unde este posibil, în funcţie de numãrul de servicii medicale solicitate de asiguraţi. La stabilirea programului de activitate se va tine seama şi de zona stabilitã şi repartizata de direcţia de sãnãtate publica. Programul de activitate astfel stabilit se aduce la cunostinta asiguraţilor prin afişare la loc vizibil la cabinetul medical şi se transmite casei de asigurãri de sãnãtate şi direcţiei de sãnãtate publica;
o) sa furnizeze servicii medicale de urgenta în afarã programului de lucru, conform reglementãrilor din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare;
p) sa participe la organizarea şi funcţionarea centrelor de permanenta, acolo unde este cazul;
q) sa raporteze casei de asigurãri de sãnãtate datele necesare pentru urmãrirea desfãşurãrii asistenţei medicale primare, furnizorul fiind direct rãspunzãtor de corectitudinea datelor raportate şi de respectarea termenelor de raportare;
r) sa accepte controlul din partea serviciilor specializate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, ale caselor de asigurãri de sãnãtate împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti;
s) sa respecte confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor privitoare la asiguraţii înscrişi pe lista proprie, precum şi demnitatea şi intimitatea acestora;
t) sa factureze lunar, pana la data de 3 a lunii urmãtoare, în vederea decontãrii de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate, activitatea realizatã conform reglementãrilor legale în vigoare;
u) sa stabileascã programul de lucru şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;
v) sa organizeze preluarea activitãţii medicale de cãtre un alt medic de familie acreditat, pentru perioadele de absenta;
x) sa elibereze certificate de concediu medical, certificate medicale pentru îngrijirea copilului bolnav etc., conform prevederilor legale în vigoare;
y) sa respecte normele de raportare a bolilor şi efectuarea vaccinarilor, conform prevederilor legale în vigoare;
z) sa angajeze asistenţi medicali, în vederea asigurãrii calitãţii actului medical;
w) sa acorde servicii medicale persoanelor din lista suplimentarã potrivit normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.244/2001 .
VI. Modalitãţi de plata
ART. 8
Modalitãţile de plata în asistenta medicalã primara sunt:
1. plata "per capita" prin tarif pe persoana asigurata;
2. tarif pe serviciu medical, cuantificat în puncte, pentru asiguraţii din lista proprie şi persoanele din lista suplimentarã.
Pentru medicii nou-veniti într-o localitate se asigura un venit echivalent cu un salariu şi o suma necesarã pentru cheltuieli de administrare şi funcţionare a cabinetului, stabilite potrivit Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare. Convenţia care se încheie între casa de asigurãri de sãnãtate şi medicîi nou veniti într-o localitate, pe perioada de pana la 3 luni necesarã pentru înscrierea asiguraţilor pe lista proprie cuprinde principalele obligaţii şi drepturi ce rezulta potrivit prezentului contract.
3. Plata "per capita" se face conform art. 1 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare.
Valoarea estimatã a unui punct pentru plata "per capita" este unica pe ţara, de ...... lei. În cazul în care bugetul fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate se aproba în cursul anului curent, valoarea estimatã a unui punct pentru plata "per capita" este de ...... lei pentru perioada pana la finele trimestrului în care se aproba acest buget şi de ...... lei*) pentru perioada rãmasã pana la finele anului.
Clauze speciale - se completeazã pentru fiecare cabinet medical şi medic de familie din componenta cabinetului medical cu care s-a încheiat contractul:
a) Medic de familie
Nume .............. Prenume ............
Grad profesional .......................
Codul medicului ............ Acreditare nr. ........
b) Medic de familie
Nume .............. Prenume ............
Grad profesional .......................
Codul medicului ............ Acreditare nr. ........
c)...................................................
.....................................................
.....................................................
Numãrul de puncte calculat conform art. 1 alin. (2) lit. a) din anexa nr. 1 la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr.1.244/2001, se ajusteaza în raport:
a) cu condiţiile în care îşi desfãşoarã activitatea medicul de familie, astfel:
- zone izolate DA/NU ...%
- condiţii grele DA/NU ...%
- condiţii foarte grele DA/NU ...%
- zone izolate cu condiţii grele sau
foarte grele, cu numãr mic de locuitori DA/NU ...%
- localitãţi deficitare din punct de vedere
al prezentei medicului de familie, cauzatã
de nivelul socio-economic şi educaţional
al populaţiei DA/NU ...%
b) cu gradul profesional:
- primar +20%
- fãrã grad profesional -10%
3.1. Plata pe serviciu medical se face conform art. 1 alin. (3) din anexa nr. 1 la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare.
3.2. Valoarea estimatã a unui punct pentru plata pe serviciu este unica pe ţara şi se stabileşte pentru fiecare trimestru, conform prevederilor art. 9 alin. (4) din anexa nr. 1 la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare.
-------------
*) Se completeazã ulterior încheierii contractelor.
ART. 9
(1) Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa deconteze, în termen de maximum 20 de zile de la încheierea lunii, contravaloarea serviciilor medicale furnizate potrivit contractelor încheiate între furnizorii de servicii medicale primare şi casele de asigurãri de sãnãtate, la valoarea estimatã a punctului "per capita" şi pe serviciu medical.
(2) Pana la data de 30 a lunii urmãtoare trimestrului expirat se face decontarea drepturilor bãneşti ale medicilor de familie ca urmare a regularizarilor în funcţie de valoarea definitiva a punctului "per capita" şi a punctului pe serviciu medical.
(3) Valoarea definitiva a punctului "per capita" se diminueazã cu câte 10% pentru trimestrul în care se constata abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente cu sau fãrã contribuţie din partea asiguratului şi/sau recomandãri de investigaţii paraclinice nejustificate, constatate în urma verificãrilor efectuate de casele de asigurãri de sãnãtate, direcţiile de sãnãtate publica şi consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti.
(4) Neefectuarea, datoritã medicului de familie, conform planificarii, în proporţie de peste 20%, a controalelor obligatorii prevãzute la art. 13 alin. (1) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, în vigoare, atrage dupã sine diminuarea veniturilor aferente plãţii "per capita" pentru trimestrul respectiv cu 10%.
VII. Calitatea serviciilor
ART. 10
Serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract trebuie sa respecte criteriile de calitate elaborate de comisiile de specialitate din cadrul Colegiului Medicilor din România şi de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate.
VIII. Rãspunderea contractualã
ART. 11
Pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale partea în culpa datoreazã daune-interese.
ART. 12
În cazul în care termenele de plata prevãzute la art. 9 nu sunt respectate din vina caselor de asigurãri de sãnãtate, acestea sunt obligate la plata unor majorãri de întârziere egale cu majorãrile ce se aplica pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
ART. 13
Furnizorul de servicii medicale garanteazã şi rãspunde de calitatea serviciilor medicale acordate asiguraţilor.
ART. 14
Clauza specialã
Orice împrejurare independenta de vointa pãrţilor, intervenita dupã data semnãrii contractului şi care impiedica executarea acestuia este consideratã ca forta majorã şi exonereaza de rãspundere partea care o invoca. Sunt considerate ca forta majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, marile inundatii, embargo.
Partea care invoca forta majorã trebuie sa anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forta majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Dacã nu procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forta majorã, partea care îl invoca suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanuntarea în termen.
În cazul în care împrejurãrile care obliga la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
IX. Contravenţii
ART. 15
Refuzul furnizorilor de servicii medicale de a pune la dispoziţia organelor de control a actelor de evidenta a serviciilor furnizate şi a documentelor în baza cãrora se deconteazã serviciile realizate conduce la amânarea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a serviciilor medicale prestate, pana în momentul efectuãrii urmatorului control.
X. Încetarea contractului
ART. 16
Contractul se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a caselor de asigurãri de sãnãtate în termen de 10 zile de la data constatãrii, în urmãtoarele situaţii:
a) dacã medicul nu începe activitatea în termen de cel mult 3 luni de la data semnãrii contractului de furnizare de servicii medicale;
b) dacã din motive imputabile furnizorului acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
c) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare a furnizorului;
d) nerespectarea termenelor de facturare, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate conform prezentului contract, pe baza documentelor de raportare, pentru o perioada de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru;
e) în cazul în care numãrul de asiguraţi din lista proprie a unui medic de familie scade sub numãrul minim stabilit conform <>art. 2 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.244/2001 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara;
f) în situaţia aplicãrii de 3 ori a mãsurii de diminuare a valorii definitive a punctului "per capita" pentru abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente şi/sau recomandãri nejustificate de investigaţii paraclinice.
ART. 17
Contractul înceteazã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se muta cabinetul medical din teritoriul de funcţionare;
b) a survenit decesul reprezentantului legal al cabinetului medical;
c) medicul renunţa sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;
d) încetare prin faliment, dizolvare, lichidare, în cazul cabinetelor medicale organizate potrivit <>art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobatã prin <>Legea nr. 629/2001 ;
e) încetarea definitiva a activitãţii casei de asigurãri de sãnãtate;
f) acordul de vointa al pãrţilor;
g) denunţarea unilaterala a contractului de cãtre reprezentantul legal al cabinetului medical printr-o notificare scrisã cu 45 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului.
ART. 18
Situaţiile prevãzute la art. 16 şi la art. 17 lit. b) - e) se constata de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate din oficiu, prin organele sale abilitate sau la sesizarea oricãrei persoane interesate.
Situaţiile prevãzute la art. 17 lit. a) se notifica casei de asigurãri de sãnãtate cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de la care se doreşte încetarea contractului.
ART. 19
Prezentul contract poate fi reziliat de pãrţile contractante pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, sub condiţia notificãrii intentiei de reziliere cu cel puţin 30 de zile calendaristice înaintea datei de la care se doreşte rezilierea.
XI. Corespondenta
ART. 20
Corespondenta legatã de derularea prezentului contract se efectueazã în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul pãrţilor.
Fiecare parte contractantã este obligatã ca în termen de 3 zile din momentul în care intervin modificãri ale adresei sediului (inclusiv telefon, fax) ce figureazã în prezentul contract sa notifice celeilalte pãrţi contractante schimbarea survenitã.
XII. Modificarea contractului
ART. 21
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intra în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi completa în mod corespunzãtor.
ART. 22
Valorile definitive ale punctului "per capita" şi pe serviciu sunt cele calculate de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi nu sunt elemente de negociere între pãrţi.
ART. 23
Clauza specialã
Dacã o clauza a acestui contract ar fi declarata nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceasta nulitate. Pãrţile convin ca orice clauza declarata nulã sa fie înlocuitã printr-o alta clauza care sa corespundã cat mai bine cu putinta spiritului contractului.
Dacã expira termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare pe durata prezentului contract, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pe toatã durata de valabilitate a contractului.
XIII. Soluţionarea litigiilor
ART. 24
(1) Litigiile nãscute în legatura cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretenţii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabila.
(2) Litigiile nesolutionate conform alin. (1) sunt de competenta comisiei teritoriale de arbitraj, care va soluţiona cauza în termen de maximum 60 de zile de la data înregistrãrii cererii.
ART. 25
Hotãrârile comisiei teritoriale de arbitraj sau cauzele nesolutionate în termenul prevãzut la art. 24 alin. (2) pot fi atacate la instanţele judecãtoreşti competente.
XIV. Alte clauze ................................................................. ...........................................................................................
Prezentul contract de furnizare a serviciilor medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate a fost încheiat astãzi ........., în doua exemplare a câte ...... pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.

CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Director general,
Director adjunct economic,
Director adjunct relaţii contractuale,

FURNIZOR DE SERVICII MEDICALE
Reprezentant legal,

Vizat
Oficiul juridic,


ANEXA 9

Vizat
CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ............

CONVENŢIE DE ÎNLOCUIRE*)
(anexa la Contractul de furnizare de
servicii medicale din asistenta medicalã primara nr. ......)
între reprezentantul legal al cabinetului medical şi medicul înlocuitor

I. Pãrţile convenţiei de înlocuire:

Dr.................................,
(numele şi prenumele)
reprezentant legal al cabinetului medical ............., cu sediul în municipiul/oraşul ........., str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., etaj ...., ap. ...., judeţ/sector ........ telefon/fax .........., cu contract de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã primara nr. ........ încheiat cu Casa de asigurãri de sãnãtate ......., cont nr. ......, deschis la trezoreria statului, cod fiscal........
Medicul înlocuit: ...........................
(numele şi prenumele)
şi
Dr. .............................,
(numele şi prenumele)
cu licenta de înlocuire ca medic de familie nr. ........, acreditare nr. ......
II. Obiectul convenţiei
Preluarea activitãţii medicale a medicului de familie ........., conform contractului nr. ......, pentru o perioada de absenta de ......., de cãtre medicul de familie ........
III. Motivele absentei**)
1. incapacitate temporarã de munca;
2. concediu de sarcina/lehuzie;
3. concediul pentru creşterea şi îngrijirea copilului pana la 2 ani;
4. vacanta pentru o perioada de maximum 30 de zile lucrãtoare/an;
5. studii medicale de specialitate pentru o perioada de maximum 2 luni/an;
6. perioada cat ocupa funcţii de demnitate publica, alese sau numite.
IV. Locul de desfãşurare a activitãţii
Serviciile medicale se acorda în cabinetul medical (al medicului înlocuit) ...........
V. Obligaţiile medicului înlocuitor
Obligaţiile medicului înlocuitor sunt cele prevãzute în contractul încheiat între medicul de familie înlocuit şi casa de asigurãri de sãnãtate.
VI. Modalitatea de plata a medicului de familie înlocuitor
1. Venitul "per capita" şi pe serviciu pentru perioada de absenta se vireazã de Casa de asigurãri de sãnãtate ......... în contul titularului contractului nr. ....., acesta obligandu-se sa achite medicului înlocuitor .... % din venitul "per capita" şi pe serviciu.
2. Termenul de plata ...............
3. Documentul de plata .............
VII. Prezenta convenţie de înlocuire a fost încheiatã astãzi, ............, în 3 exemplare, dintre care un exemplar devine act adiţional la contractul nr. ...... al medicului înlocuit şi câte un exemplar revine pãrţilor semnatare.
----------------
*) Convenţia de înlocuire se încheie pentru perioade de absenta mai mari de 30 de zile calendaristice.
**) Pentru motivele de absenta prevãzute la pct. 1, 2, 3 şi 6 medicul înlocuit se obliga ca la revenirea în activitate sa anunţe în scris casa de asigurãri de sãnãtate.

Reprezentantul legal al Medicul înlocuitor,
cabinetului medical,


ANEXA 10

CONVENŢIE DE ÎNLOCUIRE*)
anexa la Contractul de furnizare de servicii
medicale din asistenta medicalã primara nr. .....
între casa de asigurãri de sãnãtate şi medicul înlocuitor

I. Pãrţile convenţiei de înlocuire:
Casa de asigurãri de sãnãtate ........., cu sediul în municipiul/oraşul .........., str. ......... nr. ..., judeţul/sectorul ........, telefon/fax ....., reprezentatã prin director general ............
pentru
Cabinetul medical .......... cu sediul în municipiul/oraşul ........., str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., etaj ..., ap. ....., judeţul/sectorul ......., telefon/fax ......, cu contract de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã primara nr. ......, încheiat cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate .........., cont nr. ......., deschis la trezoreria statului, cod fiscal ....... al cãrui reprezentant legal este: ............../ (numele şi prenumele)

Medicul înlocuit: ............................
(numele şi prenumele)
şi
Dr. ......................, cu licenta de
(numele şi prenumele)
înlocuire ca medic de familie nr. ....., acreditare nr. ..........
II. Obiectul convenţiei
Preluarea activitãţii medicale a medicului de familie ........., conform contractului nr. ......, pentru o perioada de absenta de ......., de cãtre medicul de familie ........
III. Motivele absentei ..............
IV. Locul de desfãşurare a activitãţii
Serviciile medicale se acorda în cabinetul medical (al medicului înlocuit) ........
V. Obligaţiile medicului înlocuitor
Obligaţiile medicului înlocuitor sunt cele prevãzute în contractul încheiat între medicul de familie înlocuit şi casa de asigurãri de sãnãtate.
VI. Modalitatea de plata a medicului de familie înlocuitor
1. Veniturile "per capita" şi pe serviciu aferente perioadei de absenta se vireazã de casa de asigurãri de sãnãtate în contul medicului înlocuitor nr. ....., deschis la .......
2. Termenul de plata ...................
3. Documentul de plata .................
VII. Prezenta convenţie de înlocuire a fost încheiatã astãzi, ......, în 2 exemplare, dintre care un exemplar devine act adiţional la contractul nr. .... al medicului înlocuit şi un exemplar revine medicului înlocuitor.
------------
*) Convenţia de înlocuire se încheie pentru perioade de absenta mai mari de 30 de zile calendaristice.

CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Medicul înlocuitor,
Director general,
Director adjunct economic,
Director adjunct relaţii contractuale,

Vizat
Oficiul juridic,
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016