Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 602 din 23 septembrie 2008  pentru aprobarea Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului si conditiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 55 si a Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului si conditiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 56    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 602 din 23 septembrie 2008 pentru aprobarea Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului si conditiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 55 si a Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului si conditiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 56

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2008

Având în vedere:
- Decizia CE nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul "Convergenţã" în România;
- Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
- <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. 99/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", între Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" şi organismele intermediare;
- <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. 409/2008 privind aprobarea documentelor necesare implementãrii Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale,
în baza <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse,cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Corrigendumul nr. 2 la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 55, pentru proiecte strategice, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Corrigendumul nr. 2 la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 56, pentru proiecte strategice, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Valer Bindea,
secretar de stat

Bucureşti, 23 septembrie 2008.
Nr. 602.

ANEXA 1

CORRIGENDUM Nr. 2
la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice pentru cererea
de propuneri de proiecte nr. 55
"Educaţie mai bunã pentru toţi"

- proiecte strategice -

1. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" - "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.1" - "Acces la educaţie şi formare profesionalã iniţialã de calitate", paragraful trei se modificã dupã cum urmeazã:
"Obiectivul specific avut în vedere în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vizeazã îmbunãtãţirea şi restructurarea sistemului de învãţãmânt preuniversitar, ameliorarea capacitãţii acestuia de a furniza competenţe-cheie şi profesionale pentru toţi, prin restructurarea cadrului de referinţã al curriculumului naţional din perspectiva dezvoltãrii şi formãrii competenţelor-cheie şi promovarea inovãrii, precum şi o mai bunã corelare cu nevoile pieţei muncii şi ale societãţii bazate pe cunoaştere prin îmbunãtãţirea managementului, proceselor şi instrumentelor de planificare, la nivel naţional, regional şi local".
2. La capitolul 3 "Eligibilitatea activitãţilor şi a grupului ţintã", subcapitolul 3.1 "Activitãţi eligibile" se completeazã dupã cum urmeazã:
"● Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea de metodologii, instrumente şi proceduri pentru managementul şi asigurarea calitãţii, managementul educaţional, evaluare şi acreditare, descentralizare, examinarea şi evaluarea elevilor, inspecţie şcolarã, inclusiv construcţia/actualizarea şi implementarea de sisteme de indicatori de referinţã etc.;
● Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea documentelor de planificare în educaţie şi formarea profesionalã iniţialã (PRAI, PLAI, planuri de acţiune ale şcolii);
● Elaborarea/dezvoltarea/actualizarea/revizuirea/testarea şi implementarea de calificãri şi standarde profesionale în educaţia şi formarea profesionalã iniţialã."
3. La capitolul 3 "Eligibilitatea activitãţilor şi a grupului ţintã", subcapitolul 3.2 "Grup ţintã eligibil" se completeazã dupã cum urmeazã:
"● Directori şi membri ai consiliilor de administraţie ale unitãţilor de învãţãmânt;
● Membri ai comisiilor de evaluare şi asigurare a calitãţii din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
● Membri ai consorţiilor regionale şi ai partenerilor sociali în educaţie (de exemplu, Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social în Formarea Profesionalã)."

ANEXA 2

CORRIGENDUM Nr. 2
la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice pentru cererea
de propuneri de proiecte nr. 56 "Universitate pentru viitor"
- proiecte strategice -

1. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" - "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" - "Calitate în învãţãmântul superior", paragraful 2 se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vor fi finanţate exclusiv proiectele implementate la nivel naţional/de sistem, în învãţãmântul superior, care urmãresc:
- dezvoltarea şi implementarea de mecanisme, sisteme, instrumente şi proceduri de îmbunãtãţire a accesului şi oportunitãţilor de învãţare în învãţãmântul superior, la nivelul ciclurilor de studii universitare de licenţã şi masterat;
- dezvoltarea şi implementarea de mecanisme, instrumente, destinate îmbunãtãţirii sistemului de învãţãmânt superior şi a capacitãţii acestuia de a furniza competenţe cerute pe piaţa muncii şi a susţine competitivitatea şi dezvoltarea economicã şi socialã, inclusiv prin identificarea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele şi parteneriate între instituţii de învãţãmânt superior, centre de cercetare, mediul de afaceri etc."
2. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013 - "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" - "Calitate în învãţãmântul superior", paragraful 3 se modificã dupã cum urmeazã:
"Obiectivele specifice avute în vedere în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vizeazã:
- îmbunãtãţirea accesului şi oportunitãţilor de învãţare în învãţãmântul superior, la nivelul ciclurilor de studii universitare de licenţã şi masterat;
- creşterea gradului de deschidere a învãţãmântului superior cãtre piaţa muncii şi îmbunãtãţirea capacitãţii acestuia de a furniza calificãri relevante şi de a contribui la dezvoltarea economicã şi socialã, inclusiv consolidarea inovãrii, cooperãrii şi a reţelelor între universitãţi, mediul de afaceri şi centrele de cercetare.
Pentru realizarea acestui obiectiv sunt eligibile proiectele care contribuie, la nivel de sistem, la dezvoltarea, testarea, îmbunãtãţirea şi implementarea de proceduri, mecanisme, sisteme, instrumente inovative, cum ar fi: mecanisme de creştere/facilitare a accesului la învãţãmântul superior, în particular pentru grupurile vulnerabile; sisteme de credite de studii şi alte tipuri de forme de sprijin; mecanisme şi instrumente de extindere a oportunitãţilor de învãţare, inclusiv scheme de susţinere complementarã a mobilitãţilor academice în spaţiul Uniunii Europene.
De asemenea, sunt eligibile proiectele care au în vedere, la nivel de sistem, elaborarea şi/sau implementarea de politici, planuri de acţiune, studii, mãsuri, reţele, instrumente de îmbunãtãţire/consolidare a relaţiei dintre universitãţi/sistemul de învãţãmânt superior şi mediul economic şi social, în vederea îmbunãtãţirii capacitãţii învãţãmântului superior de a susţine dezvoltarea economicã şi socialã."
3. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" - "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" - "Calitate în învãţãmântul superior", paragraful 5 se modificã dupã cum urmeazã:
"Acţiunile destinate creãrii, consolidãrii şi creşterii eficacitãţii parteneriatelor, realizarea de analize şi studii, identificarea şi dezvoltarea de reţele şi parteneriate, planuri de acţiune, mecanisme şi reţele de cooperare între sistemul de învãţãmânt superior şi mediul economic şi social, precum şi utilizarea TIC în activitãţile şi procesele educaţionale susţin îmbunãtãţirea sistemului de învãţãmânt superior şi pot constitui componente ale proiectelor strategice finanţate."
4. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" - "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" - "Calitate în învãţãmântul superior", paragraful 7 se modificã dupã cum urmeazã:
"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice sunt promovate proiecte care contribuie la realizarea urmãtoarelor operaţiuni orientative:
● Creşterea accesului la educaţia universitarã;
● Sprijin pentru dezvoltarea reţelelor între universitãţi, institute de cercetare şi companii, pentru dezvoltarea învãţãmântului superior, promovarea antreprenoriatului, formarea continuã a cercetãtorilor, stimularea şi dezvoltarea carierei în cercetare."
5. La capitolul 3 "Eligibilitatea activitãţilor şi a grupului ţintã", subcapitolul 3.1 "Activitãţi eligibile" se completeazã dupã cum urmeazã:
"● Înfiinţarea şi dezvoltarea de reţele, parteneriate şi acorduri de cooperare între universitãţi, întreprinderi, centre de cercetare, inclusiv alţi actori relevanţi, la nivel regional, naţional şi transnaţional, cum ar fi:
● Identificarea de parteneri socioeconomici relevanţi pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele între sistemul/instituţiile de învãţãmânt superior şi mediul economico-social în vederea îmbunãtãţirii capacitãţii învãţãmântului superior de a furniza calificãri relevante pentru piaţa muncii şi de a sprijini dezvoltarea economicã şi socialã;
● Elaborarea şi implementarea de modele de parteneriat şi de reţele între universitãţi şi mediul socioeconomic, inclusiv elaborarea de proceduri specifice de colaborare, transfer de informaţii, crearea şi utilizarea de baze de date, definirea activitãţilor comune, extinderea reţelelor etc.;
● Elaborarea şi implementarea de modele de parteneriat şi de reţele interuniversitare, pe domenii de studii sau multidisciplinare, la nivel de sistem, inclusiv elaborarea de proceduri specifice de colaborare, transfer de informaţii, crearea şi utilizarea de baze de date, definirea activitãţilor comune, extinderea reţelelor etc.;
● Identificarea, dezvoltarea şi implementarea de politici şi acţiuni/planuri de acţiune de creştere a deschiderii sistemului/componentelor sistemului de învãţãmânt superior cãtre mediul economic şi social şi îmbunãtãţirea capacitãţii acestora de a susţine dezvoltarea economicã, socialã şi de a rãspunde mai bine cerinţelor în schimbare ale pieţei muncii;
● Implementarea şi transferul de bune practici privind deschiderea învãţãmântului superior şi crearea şi consolidarea reţelelor dintre universitãţi şi mediul socioeconomic;
● Elaborarea, dezvoltarea şi consolidarea reţelelor virtuale;
● Monitorizarea şi evaluarea relevanţei şi contribuţiei reţelelor şi parteneriatelor constituite pentru îmbunãtãţirea învãţãmântului superior şi pentru creşterea contribuţiei acestui nivel de învãţãmânt la dezvoltarea economicã şi socialã;
● Elaborarea de studii şi analize necesare pentru crearea, dezvoltarea reţelelor şi parteneriatelor."
6. La capitolul 3 "Eligibilitatea activitãţilor şi a grupului ţintã", subcapitolul 3.2 "Grup ţintã eligibil" se completeazã dupã cum urmeazã:
"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, termenul parteneri sociali în educaţie se referã la parteneri sociali în învãţãmântul superior şi poate cuprinde: sindicate, asociaţii patronale, patronate, companii, asociaţii de dezvoltare, administraţii locale şi centrale şi asociaţii ale acestora. Personalul partenerilor sociali constituie grup ţintã în mãsura în care acesta are atribuţii/desfãşoarã activitãţi şi/sau are responsabilitãţi care sunt legate de învãţãmântul superior, inclusiv participarea/reprezentarea în consorţii regionale/naţionale, comisii de dialog social şi alte comisii/comitete/grupuri de lucru care abordeazã aspecte legate de învãţãmântul superior."
7. La capitolul 4 "Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor", paragraful 1 se modificã dupã cum urmeazã:
"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de beneficiari eligibili sunt:
● Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
● Agenţii, structuri aflate în coordonarea/subordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi alte organisme publice cu atribuţii în domeniul învãţãmântului superior, inclusiv în asigurarea şi managementul calitãţii şi a Cadrului Naţional al Calificãrilor în Învãţãmântul Superior;
● Instituţii de învãţãmânt superior acreditate, publice şi private."
8. La capitolul 4 "Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor", paragraful 2 se modificã dupã cum urmeazã:
"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, instituţiile solicitante trebuie sã dispunã de capacitatea de a implementa proiectul, la nivel de sistem de învãţãmânt superior. În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte nu pot avea calitatea de solicitant, ci doar calitatea de partener:
● inspectoratele şcolare judeţene şi instituţiile afiliate/subordonate/coordonate;
● organisme publice cu atribuţii în domeniul învãţãmântului superior care nu au reprezentativitate naţionalã."

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016