Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 60 din 20 mai 2019  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 60 din 20 mai 2019 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 417 din 28 mai 2019
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 7, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. Catedra management;"

    2. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Directorul răspunde în faţa conducerii MAI de întreaga activitate pe care o desfăşoară Institutul, potrivit prevederilor fişei postului.
    (2) În exercitarea actului de conducere, directorul Institutului emite dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru personalul din subordine, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (3) Directorul poate delega o parte din atribuţiile/ competenţele ce îi revin personalului de conducere aflat în subordonare nemijlocită sau directă, prin dispoziţie, conform prevederilor legale în vigoare.
    (4) În lipsa directorului, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către unul dintre directorii adjuncţi, desemnat, sau înlocuitorul legal."

    3. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Directorii adjuncţi răspund de activitatea structurilor aflate în coordonare şi îndrumare, potrivit prevederilor fişelor posturilor.
    (2) Directorul adjunct pentru învăţământ este reprezentant al managementului calităţii şi îndeplineşte atribuţiile potrivit prevederilor fişei postului.
    (3) Directorul adjunct pentru logistică îndeplineşte atribuţiile potrivit fişei postului şi asigură implementarea măsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate deţinute de Institut, în calitate de şef al structurii de securitate."

    4. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Compartimentul juridic se subordonează direct directorului Institutului şi are ca obiectiv specific asigurarea asistenţei juridice în cadrul Institutului.
    (2) Compartimentul juridic îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) elaborează sau, după caz, colaborează la elaborarea proiectelor de acte normative din domeniul de activitate al Institutului;
    b) analizează şi formulează observaţii şi propuneri asupra proiectelor de acte normative iniţiate de structurile MAI sau alte autorităţi publice, transmise spre consultare Institutului;
    c) susţine proiectele de acte normative din domeniul de activitate al Institutului, precum şi propunerile şi observaţiile formulate, în raporturile cu alte autorităţi, organisme sau comisii, potrivit competenţelor;
    d) formulează propuneri şi observaţii, motivate juridic, sau avizează sub aspectul legalităţii proiecte de acte normative care se emit la nivelul Institutului, proiecte ale documentelor de cooperare/colaborare propuse de Institut ori transmise, spre consultare, acestuia;
    e) reprezintă şi apără interesele legitime ale Institutului în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe de jurisdicţie, organelor Ministerului Public, autorităţilor administraţiei publice, precum şi în cadrul oricăror proceduri prevăzute de lege, în cauzele în care acesta este citat/parte;
    f) formulează şi introduce plângeri prealabile/contestaţii, acţiuni, depune întâmpinări şi răspunsuri la întâmpinări, dă răspunsuri la interogatorii, exercită căi de atac, propune conducerii Institutului renunţarea la acţiuni şi căi de atac, exercită orice mijloace legale de apărare a drepturilor şi intereselor legitime ale Institutului la instanţele judecătoreşti şi la alte organe de jurisdicţie, în cauzele în care acesta este citat/parte;
    g) sesizează conducerea Institutului cu privire la deficienţele constatate ca urmare a soluţionării litigiilor la instanţele judecătoreşti sau la alte organe de jurisdicţie, pentru luarea măsurilor de înlăturare şi asigurarea legalităţii şi a ordinii de drept;
    h) ia măsuri pentru obţinerea titlurilor executorii în cauzele în care Institutul este parte, pe care le trimite autorităţilor competente/structurilor competente pentru punere în executare, potrivit legii;
    i) acordă asistenţă juridică, în problematici care privesc activitatea Institutului, conducerii acestuia;
    j) pregăteşte sau examinează, sub aspectul legalităţii, documentaţia care stă la baza deciziilor conducerii Institutului;
    k) avizează pentru legalitate proiecte de contracte, înţelegeri sau alte acte juridice care angajează răspunderea juridică a Institutului, proiecte de acte cu caracter individual care se emit sau se semnează de directorul Institutului, precum şi alte acte care pot angaja răspunderea patrimonială a instituţiei;
    l) elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea unor dispoziţii legale şi acordă asistenţă şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu;
    m) acordă asistenţă juridică consiliilor de disciplină, la cererea acestora;
    n) participă, în cazuri justificate, în comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică sau a acordurilor-cadru;
    o) formulează puncte de vedere sau proiecte de răspuns la petiţiile repartizate de conducerea Institutului;
    p) formulează puncte de vedere sau proiecte de răspuns la interpelările şi întrebările adresate de senatori sau deputaţi ministrului afacerilor interne şi prim-ministrului ori la petiţii, la solicitarea structurilor MAI;
    q) formulează propuneri şi observaţii, motivate juridic, la propunerile legislative care privesc activitatea Institutului."

    5. La articolul 27^2, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) organizează şi execută controale la structurile din cadrul Institutului, conform planificării sau dispoziţiilor conducerii, potrivit normelor legale;"

    6. La articolul 27^2, după litera g) se introduc două noi litere, literele h) şi i), cu următorul cuprins:
    "h) asigură elaborarea planului anual de controale şi gestionează documentaţia aferentă;
i) gestionează documentaţia rezultată în urma desfăşurării în Institut a auditurilor publice interne şi a controalelor executate de către structurile de specialitate din MAI şi alte organisme abilitate."

    7. La articolul 29 alin. (1), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competenţelor;"

    8. La articolul 30, partea introductivă şi literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 30
    Catedra management se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice:
    a) formarea de competenţe manageriale pentru nivel operaţional şi dezvoltarea celor corespunzătoare nivelului tactic;
    b) actualizarea cunoştinţelor şi formarea de competenţe pe linii conexe de muncă, în sprijinul specializării;"

    9. La articolul 31, partea introductivă şi litera e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    Catedra management îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    (...)
    e) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competenţelor;"

    10. La articolul 32, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) eficientizarea procesului de evaluare/testare a competenţelor lingvistice, în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi responsabilităţilor specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competenţelor;"

    11. La articolul 33, literele c), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) evaluează/testează competenţele lingvistice, în vederea exercitării atribuţiilor/responsabilităţilor specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competenţelor;
    (...)
f) colaborează cu DGMRU în vederea organizării programelor de formare profesională în domeniul de competenţă şi desfăşurării testărilor/evaluărilor;
g) elaborează documentaţia necesară în vederea autorizării/ reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competenţelor;"

    12. La articolul 36, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 36

    Compartimentul studii şi analize se subordonează direct directorului Institutului şi are ca obiective specifice următoarele:"

    13. La articolul 36, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) coordonarea activităţii publicistice la nivelul Institutului, în colaborare cu celelalte structuri."

    14. La articolul 37, după litera g) se introduc două noi litere, literele h) şi i), cu următorul cuprins:
    "h) editează Revista «Forum ISOP», Buletinul documentar, lucrări de specialitate şi alte materiale de prezentare a activităţilor specifice Institutului, în limita fondurilor bugetare alocate cu această destinaţie;
i) desfăşoară activităţi de informare, documentare şi tradiţii specifice domeniilor de competenţă."

    15. La articolul 37^1, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 37^1
    Compartimentul implementare proiecte cu finanţare externă se subordonează direct directorului institutului şi are ca obiective specifice următoarele:"

    16. La articolul 39, după litera m) se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins:
    "n) efectuează activităţile de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor la locul de muncă prevăzute în legislaţia de securitate şi sănătate în muncă."

    17. La articolul 45, litera l) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "l) asigură elaborarea documentelor de planificare a principalelor activităţi ale Institutului, respectiv planul de activitate, în colaborare cu personalul de conducere, întocmeşte raportul de evaluare anuală şi gestionează documentaţia aferentă;"

    18. La articolul 45, litera m) se abrogă.
    19. La articolul 51, alin. (1) literele e) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) asigură funcţionarea în condiţii de siguranţă a tuturor instalaţiilor sub presiune, a instalaţiilor de ridicat, grupurilor electrogene şi centralelor termice aferente imobilelor aflate în administrarea Institutului;
    (...)
j) asigură supravegherea stării tehnice a clădirilor aflate în administrarea Institutului, comportării în timp a acestora, precum şi implementarea tuturor măsurilor specifice calităţii în construcţii;"

    20. Articolul 58 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 58
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament."

    21. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    22. Anexele nr. 3, 4 şi 5 se abrogă.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 20 mai 2019.
    Nr. 60.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1 la regulament)
    ROMÂNIA
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    INSTITUTUL DE STUDII PENTRU ORDINE PUBLICĂ
    ORGANIGRAMA
    Institutului de Studii pentru Ordine Publică
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016