Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 60 din 19 mai 2022  privind condiţiile de stabilire a majorării salariale pentru munca suplimentară prestată  în cursul anului 2022 de personalul cu statut special, precum şi activităţile deosebite  cu caracter operativ sau neprevăzut    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 60 din 19 mai 2022 privind condiţiile de stabilire a majorării salariale pentru munca suplimentară prestată în cursul anului 2022 de personalul cu statut special, precum şi activităţile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 502 din 23 mai 2022
    Având în vedere prevederile art. II alin. (3), (4) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. II alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021, cu modificările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin reglementează condiţiile de stabilire a majorării salariale, prevăzută la art. II alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, denumită în continuare majorare, cele de încadrare în limita de 3% din suma soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă, la nivelul ordonatorului principal de credite, precum şi activităţile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut pentru care se acordă acest drept.

    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, prin personal cu statut special se înţelege cadrele militare în activitate, poliţiştii şi soldaţii şi gradaţii profesionişti în activitate din unităţile Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.

    ART. 3
    (1) Prestarea muncii suplimentare se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind programul de lucru şi formele de organizare a acestuia.
    (2) Comandanţii/Şefii unităţilor din M.A.I. au obligaţia de a dispune măsuri pentru asigurarea cu prioritate a perioadei de repaus necesare refacerii capacităţii de muncă în cazul personalului propriu care a prestat muncă suplimentară, precum şi pentru replanificarea concediilor de odihnă, după caz.

    ART. 4
    (1) Sunt activităţi deosebite desfăşurate în domeniul ordinii şi siguranţei publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României, în situaţii de urgenţă, în personalizarea, emiterea şi evidenţa generală a documentelor de identitate şi a paşapoartelor simple, în emiterea şi evidenţa permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare ale autovehiculelor rutiere, pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor de serviciu specifice unităţii potrivit competenţelor legal stabilite, acele activităţi care se realizează în una dintre următoarele condiţii:
    a) au un grad ridicat de risc asupra integrităţii fizice, sănătăţii sau vieţii personalului implicat;
    b) au un grad ridicat de complexitate şi dificultate;
    c) presupun intervenţia specializată în funcţie de nivelul de urgenţă şi/sau gravitate al situaţiei/evenimentului;
    d) la creşterea capacităţii operaţionale a unităţii, precum şi în situaţii de catastrofe, calamităţi, tulburări de amploare ale ordinii şi siguranţei publice ori alte asemenea evenimente.

    (2) În toate situaţiile, activităţile prevăzute la alin. (1) trebuie să aibă un caracter operativ sau neprevăzut.

    ART. 5
    (1) Prestarea muncii suplimentare în condiţiile prevăzute la art. 4 se dispune de şeful ierarhic, în scris, fără a se depăşi 180 de ore anual.
    (2) În cazuri cu totul deosebite, se poate aproba prestarea muncii suplimentare peste plafonul de 180 de ore anual, dar nu mai mult de 360 de ore anual, în baza unui raport nominal întocmit de şeful ierarhic, aprobat de ordonatorul de credite, cu acordul sindicatului reprezentativ sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor, potrivit legii, precum şi cu încadrarea în fondurile bugetare alocate pentru plata muncii suplimentare.

    ART. 6
    (1) Plata majorării se efectuează astfel încât să se încadreze în limita de 3% din suma soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă, la nivelul ordonatorului principal de credite.
    (2) Conducătorii/Şefii unităţilor care au calitatea de ordonatori terţiari de credite aflaţi în subordinea ordonatorului principal de credite, potrivit legii, analizează în şedinţa de comandă organizată la începutul fiecărei luni calendaristice evoluţia evenimentelor/situaţiilor din aria de responsabilitate, în baza datelor şi informaţiilor specifice deţinute şi stabilesc, la propunerea personalului cu funcţii de conducere din subordine, măsuri privind munca suplimentară prestată în condiţiile prevăzute la art. 4, în vederea încadrării în fondurile bugetare alocate pentru plata acestei munci, respectiv în limita de 3% din suma soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă, stabilită la nivelul fiecărui ordonator.
    (3) Conducătorii/Şefii unităţilor care au calitatea de ordonatori secundari de credite aflaţi în subordinea ordonatorului principal de credite, potrivit legii, analizează trimestrial, inclusiv pentru ordonatorii terţiari de credite din subordine, evoluţia evenimentelor/situaţiilor din aria de responsabilitate şi stabilesc, la propunerea conducătorilor/şefilor unităţilor sau structurilor din subordine, măsuri privind munca suplimentară prestată în condiţiile prevăzute în ordin, în vederea încadrării în fondurile bugetare alocate pentru plata acestei munci, respectiv în limita de 3% din suma soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă, stabilită la nivelul fiecărui ordonator secundar de credite împreună cu toate unităţile aflate în subordine.
    (4) În cazul în care la nivelul unui ordonator secundar de credite sau ordonator terţiar de credite aflat în subordinea ordonatorului principal de credite există premisele depăşirii limitelor prevăzute la alin. (2) sau (3), după caz, din motive obiective ce ţin de evoluţia evenimentelor/situaţiilor din aria de responsabilitate şi de activităţile/sarcinile/obiectivele aferente, ordonatorul respectiv comunică ordonatorului principal de credite motivele, datele şi informaţiile necesare pentru realizarea de către Direcţia generală financiară a unei analize pentru stabilirea încadrării în limita menţionată la alin. (1). Această comunicare se realizează trimestrial, indiferent de categoria ordonatorilor de credite.
    (5) Pe baza analizei prevăzute la alin. (4), Direcţia generală financiară prezintă ordonatorului principal de credite cota procentuală înregistrată pe baza comunicărilor ordonatorilor de credite faţă de limita menţionată la alin. (1), iar în funcţie de această cotă se procedează astfel:
    a) în cazul în care cota procentuală se situează sub limita menţionată la alin. (1), pe baza informării Direcţiei generale financiare transmise în acest sens ordonatorilor de credite prevăzuţi la alin. (4), aceşti ordonatori de credite dispun toate măsurile necesare pentru încadrarea în limitele comunicate şi avute în vedere la nivelul ordonatorului principal de credite;
    b) în cazul în care cota procentuală se situează peste limita menţionată la alin. (1), Direcţia generală financiară transmite ordonatorilor de credite prevăzuţi la alin. (4) limitele corespunzătoare fiecărui ordonator pentru încadrarea în limita menţionată la alin. (1), astfel cum au fost stabilite la nivelul ordonatorului principal de credite.


    ART. 7
    (1) Majorarea se plăteşte personalului cu statut special dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) există ordinul/dispoziţia şefului ierarhic de prestare a muncii suplimentare în condiţiile prevăzute la art. 4, scris(ă) şi emis(ă) conform competenţelor şi regulilor stabilite la nivelul fiecărei unităţi. În situaţiile care implică desfăşurarea de urgenţă a muncii suplimentare, ordinul/dispoziţia şefului ierarhic poate fi comunicat(ă) şi verbal, dar cu obligaţia de a fi consemnat(ă) ulterior în scris, în cel mai scurt timp posibil;
    b) nu beneficiază de alte drepturi salariale sub formă de majorări, sporuri, compensaţii etc. ori de cuantumul acestora, prevăzute expres pentru munca suplimentară;
    c) compensarea muncii suplimentare prin ore libere plătite nu a fost posibilă în următoarele 60 de zile de la prestarea acestei munci;
    d) se asigură încadrarea în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie.

    (2) Timpul normal de lucru se stabileşte lunar, prin înmulţirea numărului de zile lucrătoare din luna calendaristică cu 8 ore/zi.
    (3) Timpul liber corespunzător se acordă pentru munca suplimentară prestată şi presupune că pentru numărul de ore lucrate peste timpul normal de lucru se acordă acelaşi număr de ore libere plătite. În cazul în care orele lucrate peste timpul normal de lucru au fost compensate prin ore libere plătite în termenul prevăzut la alin. (1) lit. c), majorarea nu se mai plăteşte.
    (4) Majorarea se stabileşte proporţional cu timpul efectiv lucrat ca muncă suplimentară şi se determină pe baza raportului dintre solda de funcţie/salariul de funcţie şi durata timpului normal de lucru din luna în care s-a desfăşurat munca suplimentară.
    (5) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut la alin. (1) lit. c), majorarea se plăteşte prin adăugare la drepturile salariale plătite în luna următoare expirării termenului respectiv şi la drepturile salariale corespunzătoare muncii suplimentare prestate pentru care nu a fost acordat timp liber corespunzător. Orele suplimentare care fac obiectul acordării altor drepturi salariale expres prevăzute pentru munca suplimentară nu se iau în calcul la plata majorării în condiţiile prezentului ordin.

    ART. 8
    (1) Plata majorării se face pe baza centralizatorului lunar cu personalul care a prestat muncă suplimentară, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Centralizatorul lunar prevăzut la alin. (1) se întocmeşte de şeful ierarhic nemijlocit, se aprobă de ordonatorul de credite, sau, după caz, de persoanele delegate potrivit competenţelor şi se comunică structurii financiar-contabile până la data de 5 a lunii. La momentul întocmirii centralizatorului lunar, şeful ierarhic nemijlocit întocmeşte şi un raport către ordonatorul de credite, prin care îşi asumă motivele pentru care nu a fost posibilă acordarea timpului liber corespunzător.
    (3) Pentru personalul cu statut special ale cărui raporturi de serviciu/muncă au încetat sau au fost suspendate, precum şi pentru cel transferat, plata majorării pentru munca suplimentară prestată, precum şi a drepturilor corespunzătoare muncii astfel prestate, pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzător până la data emiterii actului administrativ, se efectuează odată cu plata ultimelor drepturi salariale.
    (4) Pentru personalul M.A.I. detaşat, mutat, împuternicit pe o funcţie de conducere sau pus la dispoziţie la o unitate, alta decât cea la nivelul căreia a fost dispusă desfăşurarea activităţii, plata majorării pentru munca suplimentară prestată, precum şi a drepturilor corespunzătoare muncii astfel prestate, pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzător până la data emiterii actului administrativ, se efectuează odată cu plata ultimelor drepturi salariale, de către ordonatorul de credite cedent.

    ART. 9
    (1) Structurile cu atribuţii de control din M.A.I. verifică modul de respectare a dispoziţiilor prezentului ordin, conform competenţelor.
    (2) Dispoziţiile prezentului ordin nu aduc atingere prevederilor care reglementează acordarea drepturilor salariale pentru activitatea desfăşurată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, care se aplică în mod corespunzător.
    (3) Conducătorii unităţilor/structurilor centrale şi teritoriale ale M.A.I. dispun măsurile necesare pentru aplicarea dispoziţiilor prezentului ordin.
    (4) Activităţile, documentele, datele şi informaţiile avute/gestionate în baza acestui ordin reprezintă informaţii nedestinate publicităţii, indiferent de suport, formă, mod de exprimare sau de punere în circulaţie.

    ART. 10
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul afacerilor interne,
                    Aurelian Păduraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 19 mai 2022.
    Nr. 60.
    ANEXA 1

     - Model -
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    Unitatea …………………………..
    Aprob.
    Ordonatorul de credite*)
    CENTRALIZATOR LUNAR
    cu personalul care a prestat muncă suplimentară
    pentru desfăşurarea activităţilor deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut în luna ………

┌────┬─────────┬─────────────┬──────────────┬────────────┬──────────────┐
│ │Gradul, │Data şi │ │Numărul │Observaţii │
│Nr. │numele şi│intervalul de│Tipul │orelor │(motivele │
│crt.│prenumele│timp (muncă │activităţii**)│suplimentare│necompensării)│
│ │ │suplimentară)│ │necompensate│ │
├────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────────┴──────────────┴────────────┴──────────────┘


    Întocmit
    .................
     *) Inclusiv persoana delegată potrivit competenţelor.
    **) Se va înscrie, după caz, dacă activitatea se circumscrie prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a), b), c) sau d) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 60/2022 privind condiţiile de stabilire a majorării salariale pentru munca suplimentară prestată în cursul anului 2022 de personalul cu statut special, precum şi activităţile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut. În funcţie de numărul de persoane şi de tipul activităţii se pot întocmi centralizatoare lunare pentru fiecare dintre condiţiile de desfăşurare a activităţilor.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016