Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 60 din 16 martie 1998  pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 60 din 16 martie 1998 pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active

EMITENT: MINISTERUL PRIVATIZARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 15 aprilie 1998

Având în vedere prevederile <>Decretului nr. 622 din 5 decembrie 1997 , ale <>art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , precum şi dispoziţiile art. 8 din Normele metodologice privind privatizarea societãţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 ,
în temeiul <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 51/1998 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Privatizãrii,
ministrul privatizãrii emite prezentul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor cu strigare pentru vânzarea de acţiuni, cuprins în anexa nr. 1, Regulamentul de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor cu oferta în plic sigilat pentru vânzarea de acţiuni, cuprins în anexa nr. 2, şi Instrucţiunile privind raportul de evaluare simplificat pentru stabilirea preţului de oferta la vânzarea prin licitaţie a acţiunilor/pãrţilor sociale (conţinutul-cadru), cuprinse în anexa nr. 3.
ART. 2
Prezentul ordin va fi adus la îndeplinire de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat.
ART. 3
Departamentul pentru restructurare şi privatizare din Ministerul Privatizãrii va coordona şi va controla aplicarea prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României.


Ministrul privatizãrii,
Valentin M. Ionescu


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor cu strigare pentru vânzarea de acţiuni

1. Licitaţiile cu strigare se organizeazã la sediul central al Fondului Proprietãţii de Stat ori la sucursalele sale teritoriale şi se desfãşoarã într-o singura etapa, la care poate participa un numãr nelimitat de persoane.
2. Pentru ţinerea licitaţiei vânzãtorul este obligat sa facã publicitate în conformitate cu art. 39 şi 40 din Normele metodologice privind privatizarea societãţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 , denumite în continuare norme metodologice, şi sa punã la dispoziţie oricãrui ofertant dosarul de prezentare a societãţii comerciale, contra cost.
3. Ofertanţii depun la comisia de licitaţie, cel mai târziu cu o ora înainte de ora fixatã pentru începerea licitaţiei, documentele de participare prevãzute la art. 27 din normele metodologice, precum şi dovada achitãrii contravalorii dosarului de prezentare.
4. Comisia de licitaţie verifica şi analizeazã documentele de participare prezentate de ofertanţi şi întocmeşte lista ofertanţilor acceptaţi, cãrora le înmâneazã taloane cu numere de identificare, excluzând de la participare pe aceia care nu întrunesc condiţiile prevãzute la art. 27 şi art. 52 alin. (2) din normele metodologice şi/sau a cãror scrisoare de bonitate financiarã, emisã de o banca, dupã caz, nu întruneşte condiţiile cerute. Numãrul înscris pe talonul de identificare înmânat licitantului va corespunde cu numãrul de ordine din lista ofertanţilor acceptaţi.
5. Şedinţa de licitaţie se desfãşoarã la locul, data şi ora fixate în anunţul publicitar şi este deschisã de cãtre licitator, desemnat de comisia de licitaţie.
6. Licitatorul anunta denumirea societãţii comerciale ale carei acţiuni se pun în vânzare, mãrimea pachetului oferit la vânzare, preţul de oferta la vânzare, pasul de licitare stabilit valoric între 2 şi 5% din preţul de oferta la vânzare, denumirea şi numãrul de ordine ale ofertanţilor, modul de desfãşurare a licitaţiei, asigurându-se ca fiecare ofertant a înţeles procedura de desfãşurare a acesteia.
7.În cursul şedinţei de licitaţie, licitantii au dreptul sa anunţe, prin strigare şi prin ridicarea talonului de participare, un preţ egal sau mai mare decât preţul anuntat de licitator.
8. Licitatorul este obligat sa ţinã licitaţia dupã regula licitaţiei competitive sau olandeze, respectiv la un preţ în urcare sau în scãdere, în funcţie de raportul dintre cerere şi oferta, astfel:
a) dacã cererea pentru pachetul de acţiuni este mai mare decât oferta, licitatorul va creste preţul, din treapta în treapta, cu un pas de licitare, în funcţie de punctul de confluenta dintre cerere şi oferta, pana când rezulta preţul de adjudecare al pachetului de actini;
b) în cazul în care nu se formuleazã nici o cerere de cumpãrare la nivelul preţului de pornire, licitatorul va scãdea preţul, din treapta în treapta, cu un pas de licitare, în funcţie de punctul de confluenta dintre cerere şi oferta, pana rezulta preţul de adjudecare al pachetului de acţiuni.
9. Pentru situaţia prevãzutã la pct. 8 lit. b), comisia întrerupe şedinţa de licitaţie, pentru consultare, şi stabileşte pasul pentru licitaţia de tip olandez, precum şi numãrul maxim de pasi care se vor licita.
Licitatorul reia licitaţia dupã regula licitaţie olandeze, anuntand pasul de licitaţie stabilit valoric de comisie între 2 şi 5% din preţul de oferta la vânzare. Dacã pachetul de acţiuni nu este adjudecat înainte de ultimul pas stabilit de comisie, licitatorul anunta ultimul pas. În acest caz, dacã sunt mai multe oferte, licitaţia se va desfasura dupã regula licitaţiei competitive, pana la adjudecarea pachetului de acţiuni.
În cazul în care, la ultimul pas anuntat de cãtre licitator, pachetul de acţiuni nu a fost adjudecat, se declara închisã şedinţa de licitaţie şi se poate organiza o nou licitaţie, respectându-se condiţiile de publicitate.
10. Şedinţa de licitaţie se încheie în momentul acceptãrii exprese a ofertei de cãtre licitant, dacã nu mai exista şi alte cereri, la preţul cel mai mare.
11. Dupã anunţarea adjudecatarului, licitatorul declara închisã şedinţa de licitaţie, dupã care întocmeşte procesul-verbal de adjudecare, semnat de membrii comisiei de licitaţie, de adjudecatar şi de cãtre ceilalţi licitanti.
Garanţia de participare depusa de adjudecatar se retine de cãtre vânzãtor şi se deduce din suma datoratã pentru achiziţionarea acţiunilor adjudecate.
12. În situaţia în care pachetul de acţiuni nu a fost adjudecat, se va tine, dupã caz, o nou şedinţa de licitaţie, la data prevãzutã în anunţul publicitar, sau o alta licitaţie, respectându-se condiţiile de publicitate.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor cu oferta în plic sigilat pentru vânzarea de acţiuni

1. Licitaţiile cu oferte în plic sigilat se organizeazã la sediul central al Fondului Proprietãţii de Stat ori la sucursalele sale teritoriale şi se desfãşoarã într-o singura etapa, la care poate participa un numãr nelimitat de persoane.
2. Pentru ţinerea licitaţiei, vânzãtorul este obligat sa facã publicitatea prevãzutã la art. 39 şi 40 din Normele metodologice privind privatizarea societãţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 , denumite în continuare norme metodologice, şi sa punã la dispoziţie oricãrui ofertant, contra cost, dosarul de prezentare a societãţii comerciale.
3. Ofertanţii au obligaţia, ca cel mai târziu cu o ora înainte de ora ţinerii licitaţiei, comunicatã în anunţul publicitar, sa depunã, la locul indicat de vânzãtor, ofertele în plic sigilat şi documentele de participare necesare prezentãrii la licitaţie, precum şi dovada achitãrii contravalorii dosarului de prezentare.
4.Ofertele transmise peste termenul fixat pentru a fi depuse nu se iau în considerare şi se înapoiazã, nedeschise, ofertanţilor respectivi.
5. Oferta, reprezentând angajamentul ferm al licitantului, este secreta şi se depune în plic sigilat şi semnat. Pe plic se inscriptioneaza:
- denumirea licitantului, sediul acestuia, telefonul, faxul;
- organizatorul licitaţiei şi denumirea societãţii comerciale ale carei acţiuni/pãrţi sociale fac obiectul vânzãrii.
6. Ofertele închise în plic sigilat trebuie sa conţinã:
a) informaţii cu privire la numele persoanei fizice/denumirea persoanei juridice şi domiciliul/sediul acesteia;
b) preţul oferit şi modalitatea de plata;
c) alte condiţii de oferta solicitate prin dosarul de prezentare a societãţii comerciale;
d) angajamentul ferm al licitantului asupra valabilitãţii ofertei sale.
7. La data, ora şi locul anuntat pentru deschiderea plicurilor vor fi prezenţi membrii comisiei de licitaţie şi licitantii sau reprezentanţii acestora, în baza documentelor de împuternicire. Membrii comisiei de licitaţie verifica existenta documentelor necesare participãrii la licitaţie. Se exclud de la licitaţie ofertanţii care nu au depus toate documentele solicitate, nu întrunesc condiţiile prevãzute la art. 52 alin. (2) din normele metodologice şi/sau a cãror scrisoare de bonitate financiarã emisã de o banca, dupã caz, nu întruneşte condiţiile cerute.
Preşedintele comisiei de licitaţie va deschide numai plicurile care conţin ofertele licitantilor prezenţi şi va anunta:
a) numele/denumirea licitantilor;
b) conţinutul ofertelor;
c) notificãrile, în scris, referitoare la modificãrile şi la eliminarea unor elemente din oferte, în cazul în care acestea s-au formulat.
Se exclud de la licitaţie ofertele licitantilor care nu se prezintã la data, ora şi locul indicate de vânzãtor pentru ţinerea licitaţiei, plicurile returnandu-se acestora fãrã a fi deschise.
8. Fiecare oferta, în ordinea deschiderii, este semnatã de toţi membrii comisiei de licitaţie şi de toţi licitantii.
9. Evaluarea ofertelor se face pe baza grilei de punctaj al ofertelor, care reprezintã rezultatul comparãrii elementelor ofertelor, stabilite şi aprobate, în prealabil, de vânzãtor.
Membrii comisiei de licitaţie vor preceda, pe loc, la evaluarea şi compararea ofertelor, în baza grilei de punctaj.
10. Decizia de adjudecare se ia în favoarea ofertei care totalizeazã punctajul maxim. În cazul în care mai mulţi licitanti au întrunit acelaşi punctaj maxim, se declara adjudecatar licitantul care a oferit preţul cel mai mare*).
În situaţia în care se menţine egalitatea, pentru departajarea acestora, comisia de licitaţie va organiza, de îndatã, licitaţie cu strigare, la care se va licita doar preţul.
În situaţia în care preţurile înscrise în oferte de cãtre licitanti sunt mai mici decât preţul de pornire a licitaţiei, comisia de licitaţie poate accepta aceste preţuri, dacã sunt serioase şi determinate şi dacã ofertele cuprind elementele menţionate la pct. 6, sau, dupã caz, poate întrerupe şedinţa de licitaţie. În caz de neadjudecare, vânzãtorul poate organiza o alta licitaţie, cu respectarea condiţiilor de publicitate prevãzute în normele metodologice.
11. Adjudecarea licitaţiei se consemneazã într-un proces-verbal, încheiat în 2 exemplare, care va cuprinde:
a) numele membrilor comisiei de licitaţie;
b) nominalizarea licitantului a cãrui oferta a fost adjudecatã;
c) semnãturile membrilor comisiei de licitaţie şi ale licitantilor**).
12. Comisia de licitaţie va transmite, de îndatã, persoanei carei i s-a adjudecat licitaţia, procesul-verbal de adjudecare.
Garanţia de participare depusa de adjudecatar se retine de cãtre vânzãtor şi se deduce din suma datoratã pentru achiziţionarea acţiunilor adjudecate.
13. În situaţia în care pachetul de acţiuni nu a fost adjudecat, se va tine, dupã caz, o noua şedinţa de licitaţie, la data prevãzutã în anunţul publicitar, sau o alta licitaţie, respectându-se condiţiile de publicitate.

-------------
*) Consiliul de administraţie al Fondului Proprietãţii de Stat sau comitetele de direcţie ale sucursalelor Fondului Proprietãţii de Stat pot stabili, înainte de ţinerea licitaţiei, ca, în cazul ofertelor egale de preţ, departajarea acestora sa se facã în funcţie de punctajul obţinut la unul dintre elementele din grila de punctaj al ofertelor, considerat de vânzãtor ca esenţial în cazul dat. Criteriul de departajare a ofertelor egale de preţ va fi precizat explicit în dosarul de prezentare.
**) Dacã un licitant refuza sa semneze, chiar şi cu obiecţii scrise, comisia de licitaţie va insera în procesul-verbal constatarea acestui refuz şi va inainta de îndatã compartimentului de coordonare/control al Fondului Proprietãţii de Stat o notificare scrisã pentru fiecare caz în parte.


ANEXA 3

INSTRUCŢIUNI
privind raportul de evaluare simplificat pentru stabilirea preţului de oferta la vânzarea prin licitaţie a acţiunilor/pãrţilor sociale

Metodologia de evaluare se bazeazã pe calcularea valorii activului net contabil, ajustata cu media profitului pe ultimii 4 ani.

A. Calculul activului net contabil
Activul net contabil se calculeazã conform modelului-formularul F12 lit. c) din anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului privatizãrii nr. 59/1998 .
Valoarea activului net contabil (Vanc) este determinata în baza datelor cuprinse în ultima balanţa de verificare, ţinând seama şi de influenta contului 8045, elaborate de societatea comercialã supusã privatizãrii.
Administratorii societãţii comerciale depun la vânzãtor documentele de oferta solicitate de acesta şi formularul cuprinzând determinarea valorii activului net contabil, verificate şi semnate de cenzori sau de un expert contabil autorizat, în cazul unei societãţi comerciale cu rãspundere limitatã.
Cenzorii şi administratorii societãţii comerciale au obligaţia de a verifica şi certifica corectitudinea datelor, în mod deosebit pe cele referitoare la:
- determinarea valorii rãmase a mijloacelor fixe, pe baza reevaluarii acestora, conform <>hotãrârilor Guvernului nr. 945/1990 , nr. 26/1992 şi nr. 500/1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- amortizarea mijloacelor fixe, conform <>Legii nr. 15/1994 , cu modificãrile ulterioare, şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 266/1994 ;
- evaluarea terenurilor din proprietatea societãţii comerciale, pe baza Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991, completatã, şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 500/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

B. Media aritmetica a profitului pe ultimii 4 ani*) se determina cu ajutorul formulei (1):




Pn(t-3) x l(t-2) x l(t-1) x i(t) + Pn(t-2) x l(t-1)
x i(t) + Pn(t-1) x i(t) + Z


4



în care:
. Pnm = media profitului net pe ultimii 4 ani, la care s-au aplicat indicii de inflaţie comunicaţi de Comisia Nationala pentru Statistica;
. t = indice care reprezintã anul de baza în care se calculeazã Pnm;
. Pn(t-1) = profitul net realizat în anul anterior;
. Pn(t-2) = profitul net realizat în ultimii doi ani;
. Pn(t-3) = profitul net realizat în ultimii trei ani;
. l(t-2), l(t-1) = indici de inflaţie comunicaţi de Comisia Nationala pentru Statistica, pentru anii t-2 şi t-1;
. i(t) = indicele de inflaţie de la începutul anului (t) pana în luna ultimei balante de verificare;
. Z = profitul net anual, extrapolat pentru anul (t) în care se face calculul, şi care este dat de formula (2):

Yn
Z = -------- x 12, în care: (2)
n

Yn = profitul net cumulat, preluat de ultima balanţa de verificare a conturilor sintetice din anul (t);
n = numãrul de luni care au trecut de la începutul anului (t) pana la data întocmirii ultimei balante de verificare.
Pentru anii în care s-au înregistrat pierderi, termenii corespunzatori acestor ani primesc semnul "-" în formula (1).
Formula de calcul al profitului net mediu (1) se utilizeazã în anul 1997. Pentru anii urmãtori, formula de calcul se modifica corespunzãtor.

C. Calculul preţului de oferta/acţiune

Preţul de oferta/acţiune se calculeazã cu ajutorul formulei (3):



K x Vanc +/- (1 - K) x Pnm


N



Preţul de oferta pentru pachetul de acţiuni care se vinde se calculeazã cu ajutorul formulei (4);
Preţul de oferta pe pachetul de acţiuni = Preţul de oferta/acţiune x N(1) (4),
în care:
Vanc = valoarea activului net, calculatã conform lit. A.
K = un coeficient specific sectorului de activitate al societãţii comerciale supuse privatizãrii, indicat în tabelul de mai jos.
N = numãrul total de acţiuni emise de societatea comercialã supusã privatizãrii, aferente capitalului social corespunzãtor ultimei cereri de menţiuni înregistrate la oficiul registrului comerţului;
N(1) = numãrul de acţiuni oferite la vânzare.
În situaţia în care preţul de acţiune, calculat conform formulei (4), este mai mic decât 20% din valoarea nominalã a acţiunii, preţul de oferta se va calcula cu ajutorul formulei (5):
Preţul de oferta = 0,2 x Valoarea nominalã a acţiunii x N(1) (5)

--------------
*) Este valabil pentru cazul în care societatea comercialã a încheiat bilanţ contabil în ultimii 4 ani, raportat la anul de baza; în cazul unor societãţi comerciale nou-înfiinţate, se considera media aritmetica a ultimilor ani în care a încheiat bilanţ contabil raportat la anul de baza.





TABEL
Atribuirea coeficientului K în funcţie de sectorul de activitate


Codul Sectorul K
------------------------------------------------------------------------------
01 resurse cãrbune 0,8
02 resurse petrol 0,8
03 resurse gaz metan 0,8
04 resurse feroase 0,8
05 resurse neferoase 0,8
06 resurse, altele 0,8
07 industria combustibilului 0,6
08 industria metalurgica 0,6
09 industria construcţiilor de maşini, industria prelucratoare 0,6
10 industria electronica, electrotehnica 0,6
11 industria chimica 0,6
12 industria materialelor pentru construcţii 0,6
13 industria lemnului, celulozei şi hârtiei 0,5
14 industria sticlei, portelanului şi faiantei 0,6
15 industria confecţiilor şi a produselor textile 0,6
16 industria pielariei, blanurilor, incaltamintei 0,6
17 industria alimentara 0,6
18 industria sapunurilor şi a produselor cosmetice 0,7
19 industrie, altele 0,7
20 agricultura 0,5
21 silvicultura, piscicultura 0,7
22 comunicaţii 0,6
23 transporturi feroviare 0,6
24 transporturi auto 0,6
25 transporturi navale 0,6
26 transporturi aeriene 0,6
27 construcţii 0,7
28 informatica 0,7
29 comerţ interior 0,8
30 comerţ exterior 0,4
31 finanţe, bãnci, asigurãri 0,4
32 educaţie, cultura, arta 0,7
33 cercetare, proiectare 0,7
34 sãnãtate, farmacie 0,7
35 turism, alimentaţie publica, agrement 0,8
36 mediu 0,6
37 servicii 0,7
38 publicitate, mass-media 0,7
39 aprovizionare, contractari 0,7
40 educaţie fizica şi sport 0,7
41 gospodãrie comunalã şi locativã 0,7
42 alte activitãţi 0,7
43 metalurgie neferoasa 0,6


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016