Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN Nr. 6 din 5 ianuarie 1995 pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 308/1994 privind acordarea licentelor si a autorizatiilor agentilor economici care isi desfasoara activitatea in domeniul naval
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 17 ianuarie 1995
În temeiul Hotãrîrii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:
ART. 1
În scopul simplificarii formalitãţilor de obţinere a licenţelor şi autorizaţiilor, <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 308/1994 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 18 octombrie 1994, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 3. - Pentru fiecare activitate prevãzutã în anexa nr. 1, cap. A, Ministerul Transporturilor stabileşte, prin caiete de sarcini, condiţiile şi criteriile pe care trebuie sa le îndeplineascã agentul economic solicitant pentru a obţine licenta.
Caietele de sarcini pentru licenţe se elaboreazã de cãtre Ministerul Transporturilor şi vor cuprinde:
a) condiţii privind mijloacele tehnice;
b) condiţii privind personalul de conducere."
2. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 4. - Ministerul Transporturilor autorizeaza funcţionarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţile prevãzute în anexa nr. 1, cu luarea în considerare a condiţiilor tehnice şi functionale specifice desfãşurãrii activitãţii în zonele solicitate. Capitaniile porturilor şi administraţiile porturilor ori, dupã caz, ale cãilor navigabile vor pune la dispoziţia ministerului, la cererea acestuia, datele necesare autorizãrii."
3. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 5. - Pentru fiecare activitate prevãzutã în anexa nr. 1, Ministerul Transporturilor stabileşte, prin caiete de sarcini, condiţiile şi criteriile pe care trebuie sa le îndeplineascã agentul economic solicitant pentru a obţine autorizaţia.
Caietele de sarcini pentru autorizaţii se elaboreazã de cãtre Ministerul Transporturilor şi vor cuprinde:
a) cadrul legal normativ pentru desfãşurarea activitãţii;
b) condiţii privind mijloacele tehnice utilizate;
c) condiţii privind personalul de conducere;
d) condiţii privind personalul de execuţie;
e) condiţii generale privind desfãşurarea activitãţii;
f) condiţii tehnice şi functionale specifice desfãşurãrii activitãţii în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile;
g) raportarea activitãţii.
Condiţiile privind mijloacele tehnice utilizate cuprinse în caietele de sarcini sînt de natura tehnica şi funcţionalã şi au ca scop respectarea normelor de siguranta a navigaţiei, de securitate a infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, de asigurare a integritãţii mãrfurilor transportate, de asigurare a condiţiilor de munca şi a protecţiei vieţii umane, de asigurare a calitãţii prestaţiilor, de aliniere la normele impuse de convenţiile internaţionale la care România este parte.
Condiţiile privind personalul de conducere vizeazã experienta profesionalã şi probitatea morala a persoanelor desemnate sa conducã activitãţile ce se desfãşoarã în porturi şi pe cãile navigabile.
Condiţiile privind personalul de execuţie urmãresc asigurarea cu persoane calificate, brevetate, abilitate pentru fiecare post, potrivit reglementãrilor în vigoare.
Condiţiile generale şi specifice urmãresc integrarea agentului economic în activitãţile complexe ce se desfãşoarã în porturi şi pe cãile navigabile, fiind determinate de caracteristicile tehnico-functionale ale infrastructurilor portuare şi de cai navigabile şi de reglementãrile în vigoare, precum şi de normele de protecţie a mediului.
Raportarea activitãţii se face în scop statistic, în concordanta cu reglementãrile în vigoare, şi are ca scop cunoaşterea indicatorilor specifici necesari Ministerului Transporturilor pentru stabilirea strategiilor sectoriale."
4. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 12. - Ministerul Transporturilor are obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii, sa comunice agentului economic acordarea sau neacordarea licenţei sau, dupã caz, a autorizaţiei.
Contestaţiile la refuzul de acordare a licenţelor sau a autorizaţiilor se rezolva potrivit legii.
Acordarea licenţei şi a autorizaţiei de cãtre Ministerul Transporturilor se comunica administraţiei porturilor şi/sau ale cãilor navigabile şi capitaniilor portuare interesate."
5. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 13.- Administraţia portului sau a caii navigabile în perimetrul cãreia a fost autorizata funcţionarea agentului economic are obligaţia ca în contractele încheiate cu acesta sa includã clauze în concordanta cu condiţiile tehnice şi functionale cuprinse în caietul de sarcini, anexa la autorizaţie."
6. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 16. - Nerespectarea prevederilor cuprinse în caietele de sarcini, anexe la licenţe şi la autorizaţii, constatatã de expertul-controlor, atrage dupã sine notificarea scrisã, suspendarea sau retragerea licenţelor/autorizaţiilor.
Aceste mãsuri sa iau de cãtre Ministerul Transporturilor şi se vor comunica în termen de 10 zile agenţilor economici în cauza şi administraţiilor porturilor sau ale cãilor navigabile şi/sau capitaniilor porturilor, dupã caz."
7. Punctul 1 din anexa nr. 2 se completeazã cu urmãtoarea sarcina pentru compartimentele de licenţe şi autorizaţii:
"- consultarea administraţiilor porturilor sau ale cãilor navigabile şi, dupã caz, a capitaniilor porturilor, pentru stabilirea condiţiilor tehnice şi functionale care urmeazã a fi cuprinse în caietele de sarcini, anexe la licenţe/autorizaţii."
8. Alineatele 6 şi 7 ale punctului 3 "Organismele sistemului" din anexa nr. 7 vor avea urmãtorul cuprins:
"- Administraţia portului sau a caii navigabile, regie autonomã de administrare a infrastructurii, care, la solicitarea Ministerului Transporturilor, precizeazã condiţiile tehnice şi functionale care trebuie cuprinse în caietele de sarcini, anexe la autorizaţii, condiţii determinate de caracteristicile constructive ale infrastructurilor în perimetrul cãrora agentul economic solicita autorizarea functionarii.
- Cãpitãnia Portului, instituţie publica din subordinea Ministerului Transporturilor care, la solicitarea agenţilor economici interesaţi, elibereazã <<certificate>> prin care atesta ca agentul economic deţine nave (în proprietate sau închiriate) care sînt înmatriculate în registrele de evidenta proprii şi îndeplinesc condiţiile de siguranta a navigaţiei."
9. Punctul 7 "Controlul agenţilor economici privind modul de respectare a licenţelor/autorizaţiilor" din anexa nr. 7 va avea urmãtorul cuprins:
"7. Controlul agenţilor economici privind modul de respectare a licenţelor şi autorizaţiilor
7.1. Pentru controlul modului în care fiecare agent economic respecta prevederile caietelor de sarcini, anexe la licenţe/autorizaţii, ministrul transporturilor va desemna periodic, prin ordin, şi va imputernici în acest scop specialişti din cadrul Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime (D.P.N.M.), Direcţiei generale a Dunãrii şi canalelor navigabile (D.G.D.C.N.) şi Inspectoratului navigaţiei civile. Personalul desemnat va controla numai activitãţile agenţilor economici pentru care a fost împuternicit sa efectueze controlul şi va deţine o legitimatie de control.
7.2. În funcţie de abaterile sãvîrşite de agentul economic, expertul-controlor, prin procesul-verbal încheiat în urma controlului efectuat, propune urmãtoarele:
- menţinerea licenţei/autorizaţiei;
- notificarea în scris a agentului economic asupra neregulilor constatate şi durata pînã la care acesta are obligaţia de a se încadra în prevederile caietelor de sarcini;
- suspendarea licenţei/autorizaţiei şi durata suspendãrii, în funcţie de abaterile constatate;
- retragerea licenţei/autorizaţiei.
7.2.1. Notificarea în scris se efectueazã cînd agentul economic nu respecta o parte a prevederilor caietelor de sarcini şi va cuprinde prevederile respective şi durata pînã la care agentul economic este obligat sa ia mãsurile corespunzãtoare pentru încadrarea în cerinţele caietelor de sarcini.
7.2.2. Mãsura de suspendare a licenţelor/autorizaţiilor se propune de expertul-controlor cînd se constata ca dupã doua notificãri, pe durata valabilitãţii licenţei/autorizaţiei, agentul economic nu a luat mãsurile corespunzãtoare pentru încadrarea în prevederile caietelor de sarcini.
7.2.3. Mãsura de retragere a licenţei/autorizaţiei se propune de cãtre expertul-controlor în cazurile în care se constata abateri grave de la prevederile caietelor de sarcini privind siguranta navigaţiei şi a infrastructurii portuare şi pe cai navigabile, protecţia mediului, protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, în cazurile în care nu se transmit în termenele stabilite raportarile statistice prevãzute în caietele de sarcini sau nu mai sînt îndeplinite condiţiile de încadrare în normele legale interne şi internaţionale la care România este parte semnatara. Retragerea licenţei/autorizaţiei se face şi în cazul în care agentul economic nu a luat mãsurile de încadrare în prevederile caietelor de sarcini în perioada de suspendare a licenţei/autorizaţiei.
7.3. Pe timpul perioadei stabilite prin notificare sau prin comunicarea de suspendare, agentul economic are obligaţia de a lua mãsurile corespunzãtoare pentru reincadrarea în cerinţele caietului de sarcini. În momentul în care agentul economic considera ca problemele pentru care a primit notificarea sau suspendarea licenţei/autorizaţiei au fost rezolvate, acesta va solicita constatarea de cãtre expertul-controlor.
7.4. Expertul-controlor are obligaţia de a se prezenta în termen de 10 zile de la solicitarea agentului economic sau din oficiu, la sfîrşitul perioadei prevãzute în notificare sau în comunicarea de suspendare.
7.5. În cazul în care se constata ca agentul economic s-a reincadrat în prevederile caietului de sarcini, prin procesul-verbal de control, expertul-controlor propune anularea notificãrii sau a suspendãrii licenţei/autorizaţiei.
7.6. În cazul în care se constata ca la sfîrşitul perioadei, prin mãsurile luate, agentul economic nu s-a încadrat în prevederile caietului de sarcini, expertul-controlor, prin procesul-verbal de control, propune urmãtoarele:
- o a doua notificare pentru agenţii economici avertizati cu prima notificare;
- suspendarea licenţei/autorizaţiei pentru agenţii economici avertizati cu doua notificãri;
- retragerea licenţei/autorizaţiei pentru agenţii economici care au fost sancţionaţi prin suspendarea acestora.
7.7. Decizia de notificare, de suspendare sau de anulare a acestor mãsuri, precum şi retragerea licenţei/autorizaţiei revin secretarului de stat, la propunerea directorilor direcţiilor de specialitate (D.P.N.M. şi D.G.D.C.N.), pe baza constatãrilor cuprinse în procesele-verbale încheiate în urma controlului efectuat de experţi-controlori împuterniciţi în acest scop.
7.8. Decizia prevãzutã la punctul 7.7. se comunica în scris agenţilor economici în termen de 10 zile de la data procesului-verbal de control.
7.9. Expertul-controlor nu are dreptul sa opreascã derularea unor activitãţi, chiar dacã se incalca condiţiile de autorizare.
7.10. Agentul economic poate depune contestaţie în termen de 10 zile de la data comunicãrii, la secretarul de stat, în cazul luãrii impotriva sa a mãsurii de notificare în scris, de suspendare sau de retragere a licenţei/autorizaţiei. Secretarul de stat va analiza contestaţia şi, în termen de 30 de zile, va lua decizia privind menţinerea sau anularea mãsurii.
7.11. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestaţiei se poate adresa justiţiei."
10. La anexa nr. 7.1. "Cerere pentru acordarea licenţei de transport naval", litera c) de pe versoul cererii, care cuprinde conţinutul dosarului, va avea urmãtorul cuprins:
"c) lista parcului de nave pentru transport, aflate în proprietate sau închiriate, împreunã cu certificatul eliberat de cãpitãnia portului unde sînt înregistrate navele sau cu certificatele eliberate de cãtre o societate de clasificare recunoscuta de autoritatea publica romana abilitata în acest scop, dacã navele nu sînt înmatriculate în România."
11. La anexele nr. 7.8.2., 7.8.3. şi 7.8.4. (cereri pentru acordarea autorizaţiilor de funcţionare), literele c), d), e) şi f) de pe versoul cererilor, care cuprinde conţinutul dosarelor, se modifica dupã cum urmeazã:
a) litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) lista principalelor mijloace fixe, dotãri, construcţii etc., ce urmeazã a fi utilizate în desfãşurarea activitãţii, însoţitã, dupã caz, de certificate eliberate de organismele abilitate (capitanii ale porturilor, R.N.R., I.S.C.I.R. etc);"
b) litera d) se completeazã cu urmãtorul text:
"În cazul în care persoana desemnatã a semnat contractul de management, va prezenta numai hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor;"
c) litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) memoriu privind activitãţile pe care le va desfasura agentul economic;"
d) litera f) se elimina.
ART. 2
Termenele prevãzute la art. 11 şi la <>art. 18 alin. 2 din Ordinul nr. 308/1994 se prelungesc cu 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentului ordin.
ART. 3
Autorizaţiile eliberate pentru activitãţile care urmeazã sa se concesioneze de cãtre administraţiile porturilor şi/sau ale cãilor navigabile sînt valabile în cadrul perioadei de un an, pînã la data adjudecãrii licitaţiei şi a încheierii contractului de concesiune.
Autorizaţia rãmîne valabilã pe toatã perioada înscrisã pe aceasta pentru agentul economic care a cistigat licitaţia pentru activitatea concesionata.
ART. 4
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României.
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
----------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: