Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.902 din 6 aprilie 2021  privind prelungirea măsurii de carantină zonală pentru comuna Roşcani,  cu satele aparţinătoare Roşcani şi Rădeni, judeţul Iaşi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.902 din 6 aprilie 2021 privind prelungirea măsurii de carantină zonală pentru comuna Roşcani, cu satele aparţinătoare Roşcani şi Rădeni, judeţul Iaşi

EMITENT: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 352 din 6 aprilie 2021
    Luând în considerare situaţia epidemiologică din comuna Roşcani, cu satele aparţinătoare Roşcani şi Rădeni, judeţul Iaşi, generată de coronavirusul SARS-CoV-2, având ca rezultat o incidenţă a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 de 7,66 cazuri la 1.000 de locuitori, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, în circumstanţe de nerespectare a măsurilor legale în vigoare,
    ţinând cont de Hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi nr. 70 din 6.04.2021 emisă pe baza Analizei de risc a Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului Iaşi nr. 8.598 din 5.04.2021 şi a Avizului Institutului Naţional de Sănătate Publică nr. INSP-CNSCBT 660 din 5.04.2021,
    în temeiul prevederilor art. 3 lit. b), art. 6 lit. b), art. 7 alin. (5) şi art. 12 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. a)-d) şi f) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, ale art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (4) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2,
    şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se prelungeşte măsura de carantină zonală, începând cu data de 7.04.2021, ora 6,00, pentru o perioadă de 7 zile, până în data de 14.04.2021, ora 6,00, pentru comuna Roşcani, cu satele aparţinătoare Roşcani şi Rădeni, judeţul Iaşi, măsură dispusă prin Ordinul şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă nr. 6.642/2021 privind instituirea carantinei zonale pentru comuna Roşcani, cu satele aparţinătoare Roşcani şi Rădeni, judeţul Iaşi.
    (2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. (1), denumit în continuare zonă carantinată, este delimitat de limita administrativă a unităţii administrativ-teritoriale cuprinsă între următoarele coordonate geografice:
    1. 47°27'32.2"N 27°22'42.9"E (47.458933, 27.378583): vest Roşcani - DC 7 - către Vâlcele/Vlădeni
    2. 47°28'17.4"N 27°25'30.2"E (47.471493, 27.425058): nord-est Roşcani - DS către Ferma LA DOMENII
    3. 47°26'22.8"N 27°26'03.7"E (47.439663, 27.434364): nord Rădeni - DS
    4. 47°25'26.7"N 27°26'57.3"E (47.424088, 27.449247): sud-est Rădeni - DC 7 - către DN 24 C
    5. 47°26'53.6"N 27°23'58.2"E (47.448223, 27.399492): vest Roşcani - DS/E către Vâlcele.


    ART. 2
    Este strict interzisă intrarea/ieşirea în/din zona carantinată prevăzută la art. 1 alin. (2) prin alte zone şi căi de acces în afara celor deschise circulaţiei publice, pe drumurile naţionale, judeţene, comunale şi forestiere.

    ART. 3
    În perimetrul prevăzut la art. 1 alin. (2) se instituie următoarele măsuri obligatorii:
    a) identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori cu adresa declarată în zona menţionată;
    b) limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri;
    c) stabilirea, prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi, a căilor de circulaţie intens tranzitate, stabilirea rutelor ocolitoare posibile şi aducerea la cunoştinţa populaţiei prin mass-media locale a acestor măsuri;
    d) interzicerea desfăşurării următoarelor categorii de activităţi:
    - organizarea de evenimente (nunţi, botezuri, mese festive, reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri şi altele asemenea) în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private;
    – activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul şi exteriorul clădirilor;
    – activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc;
    – activitatea cu publicul a structurilor de primire turistice;
    – organizarea de activităţi în cinematografe şi în instituţii organizatoare de spectacole şi/sau concerte;
    – activităţile care impun prezenţa fizică a preşcolarilor şi elevilor din unităţile de învăţământ (activitatea didactică se desfăşoară exclusiv online);

    e) oficierea slujbelor religioase de cununie, botez şi înmormântare cu maximum 16 persoane;
    f) accesul credincioşilor în lăcaşurile de cult pentru rugăciuni cu caracter individual este permis astfel încât să fie asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă minimă de 2 m între persoane;
    g) slujbele religioase cu caracter colectiv se pot oficia în lăcaşurile de cult fără accesul publicului, putând fi transmise în mass-media, online sau prin mijloace de radioamplificare;
    h) slujbele religioase care se vor oficia în aer liber se vor desfăşura cu menţinerea distanţei de 1,5 m între persoane;
    i) obligativitatea purtării măştii de protecţie astfel încât să acopere nasul şi gura pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spaţiile publice deschise şi închise;
    j) operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, îşi organizează şi îşi desfăşoară activitatea în intervalul orar 5,00-18,00.


    ART. 4
    (1) În perimetrul prevăzut la art. 1 alin. (2) se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 20,00-5,00.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei este permisă pentru următoarele motive:
    a) deplasarea în interes profesional între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    c) deplasarea din motive urgente bine justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie.

    (3) Pentru verificarea motivului deplasării, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, după caz, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator sau declaraţia pe propria răspundere.

    ART. 5
    (1) În perimetrul prevăzut la art. 1 alin. (2) se limitează circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei pe timpul zilei.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei este permisă pentru următoarele motive:
    a) deplasarea în interes profesional între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    c) deplasarea din motive urgente bine justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
    d) realizarea lucrărilor agricole sau comercializarea de produse agroalimentare, cu prezentarea certificatului de producător sau a altui document doveditor;
    e) deplasări scurte legate de nevoile animalelor domestice din gospodărie, după caz, ale animalelor de companie;
    f) deplasări scurte pentru efectuarea achiziţiilor/ cumpărăturilor de bunuri de strictă necesitate;
    g) participarea la activităţi religioase.

    (3) Pentru verificarea motivului deplasării, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, după caz, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator sau declaraţia pe propria răspundere.

    ART. 6
    (1) În/Din zona menţionată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieşirea pentru următoarele motive:
    a) transportul de marfă, materii prime şi resurse necesare desfăşurării activităţilor economice în zona carantinată, precum şi pentru aprovizionarea populaţiei;
    b) persoane care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activităţi profesionale în alte localităţi;
    c) persoane care nu locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activităţi profesionale în zona carantinată;
    d) persoane care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
    e) deplasarea din motive bine justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
    f) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
    g) deplasarea pentru intervenţii la urgenţe medicale şi intervenţii în situaţii de urgenţă.

    (2) Persoanele care se încadrează la categoriile menţionate la alin. (1) vor prezenta autorităţilor competente un document care să ateste calitatea respectivă, după caz, declaraţia pe propria răspundere, completată în prealabil, din care să rezulte motivul justificat al deplasării (numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura).
    (3) Dacă nu a fost stabilită o rută ocolitoare, este permisă tranzitarea zonei carantinate de către persoane care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea în zona carantinată.

    ART. 7
    Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din unitatea administrativ-teritorială menţionată la art. 1 alin. (2) şi măsurile de ordine publică vor fi organizate şi coordonate de către inspectoratul de jandarmi judeţean cu sprijinul inspectoratului de poliţie judeţean, al poliţiei locale, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Mihail Grigore Sturdza“ al Judeţului Iaşi, efective din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, inspectoratul teritorial de muncă, protecţia consumatorului, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier sau alţi funcţionari anume desemnaţi prin dispoziţie a primarului unităţii administrativ-teritoriale.

    ART. 8
    Direcţia de Sănătate Publică Iaşi va întreprinde următoarele măsuri:
    a) evaluarea necesităţii şi prioritizării de testare a persoanelor şi transmiterea solicitărilor de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate de către Institutul Naţional de Sănătate Publică;
    b) stabilirea unui calendar pentru dezinfectarea periodică a spaţiilor publice şi urmărirea modul de îndeplinire a acestuia de către unitatea administrativ-teritorială;
    c) îndrumarea şi implicarea medicilor de familie de pe raza localităţii pentru monitorizarea persoanelor izolate/carantinate la domiciliu şi acordarea asistenţei medicale populaţiei din zona respectivă (femei gravide, persoane în program de dializă, pacienţi oncologici etc.);
    d) supravegherea colectării deşeurilor medicale şi respectarea normelor de colectare a deşeurilor medicale.


    ART. 9
    Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Mihail Grigore Sturdza“ al Judeţului Iaşi asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populaţia din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei.

    ART. 10
    Prezentul ordin se transmite spre aplicare la Centrul Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Iaşi, care va asigura informarea preşedintelui Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi şi a Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, şi spre informare la Institutul Naţional de Sănătate Publică, Ministerul Sănătăţii - Direcţia generală de asistenţă medicală, medicină de urgenţă şi programe de sănătate publică, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române.

    ART. 11
    Alte măsuri pentru prevenirea şi combaterea răspândirii SARS-CoV-2, precum şi pentru soluţionarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi.

    ART. 12
    Prevederile prezentului ordin au aplicabilitate din data de 7.04.2021, ora 6,00, pentru o perioadă de 7 zile, până la data de 14.04.2021, ora 6,00, măsurile stabilite în aplicarea acestui ordin urmând a fi raportate până în data de 7.04.2021, ora 15,00, la Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei.

    ART. 13
    Prezentul ordin se transmite pentru publicare pe site-urile oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.

    ART. 14
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă,
                    Raed Arafat,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 6 aprilie 2021.
    Nr. 6.902.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016