Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 6.873 din 9 decembrie 2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul liceal special cu frecvenţă zi, învăţământul liceal cu frecvenţă zi, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv/bilingv, învăţământul liceal cu frecvenţă zi, pentru clasele cu predare a disciplinei informatică în regim intensiv, şi învăţământul liceal cu frecvenţă seral/redusă
EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1165 din 16 decembrie 2025
În conformitate cu prevederile art. 86-92 din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare,
în baza Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.593/2014 pentru aprobarea Metodologiei privind elaborarea şi aprobarea curriculumului şcolar - planuri-cadru de învăţământ şi programe şcolare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 2.750 din 5.11.2025,
având în vedere prevederile art. 4 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 251/2025 privind organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare,
în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobă nota de prezentare şi planurile-cadru pentru învăţământul liceal special cu frecvenţă zi, prevăzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobă nota de prezentare şi planurile-cadru pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv/bilingv, prevăzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobă nota de prezentare şi planurile-cadru pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, pentru clasele cu predare a disciplinei informatică în regim intensiv, prevăzute în anexa nr. 3.
ART. 4
Se aprobă nota de prezentare şi planurile-cadru pentru învăţământul liceal cu frecvenţă seral/redusă, prevăzute în anexa nr. 4.
ART. 5
Planurile-cadru pentru învăţământul liceal, prevăzute la art. 1-4, se aplică progresiv, începând cu generaţia de elevi care intră în clasa a IX-a în anul şcolar 2026-2027.
ART. 6
(1) În anul şcolar 2025-2026, pentru învăţământul liceal şi cel profesional se menţin în aplicare planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
(2) În anul şcolar 2026-2027, pentru clasa a IX-a, învăţământ liceal organizat pe specificul prezentului ordin, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 1-4, iar pentru anii de studiu începând cu clasa a X-a, învăţământ liceal şi profesional, se aplică planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
(3) În anul şcolar 2027-2028, pentru clasele a IX-a şi a X-a, învăţământ liceal organizat pe specificul prezentului ordin, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 1-4, iar pentru anii de studiu începând cu clasa a XI-a, învăţământ liceal şi profesional, se aplică planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
(4) În anul şcolar 2028-2029, pentru clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, învăţământ liceal organizat pe specificul prezentului ordin, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 1-4, iar pentru anii de studiu începând cu clasa a XII-a, învăţământ liceal şi profesional special, se aplică planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
(5) Începând cu anul şcolar 2029-2030, pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a şi a XII-a, învăţământ liceal organizat pe specificul prezentului ordin, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 1-4, iar începând cu clasa a XIII-a, învăţământ liceal cu frecvenţă seral/frecvenţă redusă şi învăţământ liceal special, se aplică planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
(6) Începând cu anul şcolar 2030-2031, pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a, a XII-a şi a XIII-a, învăţământ liceal special organizat pe specificul prezentului ordin, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 1 şi 4, iar începând cu clasa a XIV-a, învăţământ liceal special, se aplică planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
(7) Începând cu anul şcolar 2031-2032, pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a, a XII-a, a XIII-a şi a XIV-a, învăţământ liceal special organizat pe specificul prezentului ordin, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexa nr. 1, iar pentru clasa a XV-a, învăţământ liceal special, se aplică planurile-cadru valabile în anul şcolar 2024-2025.
ART. 7
(1) Planurile-cadru de învăţământ cuprinse în anexele nr. 1-4 sunt parte integrantă a curriculumului naţional şi reprezintă ofertă centrală obligatorie - în cazul tuturor filierelor, profilurilor şi specializărilor/calificărilor profesionale.
(2) Inspectoratele şcolare şi conducerile unităţilor de învăţământ răspund de aplicarea integrală şi corectă la clasă a planurilor-cadru de învăţământ în vigoare, corespunzătoare formei de învăţământ, filierei, profilului şi specializării/calificării profesionale.
ART. 8
Anexele nr. 1-4*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
*) Anexele nr. 1-4 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1165 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.
ART. 9
Direcţia generală echitate şi performanţă în învăţământul preuniversitar, Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Tehnic şi Profesional, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ liceal duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Daniel-Ovidiu David
Bucureşti, 9 decembrie 2025.
Nr. 6.873.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: