Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.310 din 29 noiembrie 2022  privind diferenţierea salariilor de bază în funcţie de studiile absolvite  pentru personalul didactic de predare încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.310 din 29 noiembrie 2022 privind diferenţierea salariilor de bază în funcţie de studiile absolvite pentru personalul didactic de predare încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1183 din 9 decembrie 2022
    Având în vedere prevederile:
    - art. II şi III din Legea nr. 287/2022 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, precum şi pentru completarea unor acte normative;
    – art. 27, art. 247 lit. a), art. 248 alin. (1) lit. a) şi alin. (1^2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 100/2021 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi abrogarea unor acte normative din domeniul protecţiei sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 17/2022;
    – art. 28 alin. (1) şi (2), coroborate cu prevederile art. 36 alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 566/2022 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară,

    în baza prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Personalul încadrat pe perioadă nedeterminată în anul şcolar 2021-2022 în funcţia de educator-puericultor în creşele aflate în administrarea autorităţilor publice locale care au fost preluate, începând cu anul şcolar 2021-2022, în cadrul sistemului de educaţie, organizate atât ca structuri arondate unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică în care funcţionează nivelul preşcolar cu program prelungit sau unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică ce au în structură învăţământ preşcolar, prin decizia inspectoratelor şcolare, cât şi ca unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică pentru care autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 100/2021 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi abrogarea unor acte normative din domeniul protecţiei sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 17/2022, are calitatea de personal didactic de predare încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor, dar nu şi calitatea de personal didactic de predare titular al sistemului de învăţământ preuniversitar.
    (2) Personalul didactic de predare prevăzut la alin. (1) îşi păstrează calitatea de personal didactic de predare încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor dacă, până la data de 1 septembrie 2025, îndeplineşte una dintre condiţiile de studii prevăzute la art. 248 alin. (1) lit. a) sau la art. 248 alin. (1^2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Vechimea la catedră a personalului didactic de predare prevăzut la alin. (1) se stabileşte, după caz, de la data la care acesta a fost încadrat în creşa arondată unei unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică sau de la data de la care creşa aflată în administrarea autorităţii publice locale a devenit unitate cu personalitate juridică.

    ART. 2
    Repartizarea şi încadrarea personalului didactic de predare pe posturile vacante/rezervate de educator-puericultor, precum şi încadrarea cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, cu statut de cadru didactic titular, a personalului prevăzut la art. 1, pe postul didactic pe care este încadrat, se realizează conform prevederilor metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar.

    ART. 3
    (1) Pot ocupa funcţia didactică de educator-puericultor:
    a) absolvenţi cu diplomă/certificat de calificare profesională ai liceului pedagogic cu specializarea educator-puericultor;
    b) absolvenţi cu diplomă/certificat de calificare profesională ai liceului pedagogic sau ai unei şcoli echivalente cu specializarea educatoare sau învăţătoare, care au urmat cursuri de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei cu terţi;
    c) absolvenţi cu diplomă de licenţă, specializarea pedagogia învăţământului preşcolar şi primar, care au urmat cursuri de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei cu terţi;
    d) absolvenţi cu diplomă ai ciclului II de studii universitare de masterat/master cu specializarea educaţie timpurie, care fac dovada deţinerii a minimum 30 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic;
    e) absolvenţi cu diplomă ai ciclului II de studii universitare de masterat/master didactic cu specializarea educaţie timpurie, organizat conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.524/2020 privind înfiinţarea şi organizarea programelor universitare de master didactic, cu modificările ulterioare.

    (2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), până la data de 1 septembrie 2025, încadrarea în funcţia didactică de educator-puericultor în creşele de stat arondate unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi în creşele cu personalitate juridică, nearondate unei unităţi de învăţământ, pentru care autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare, se realizează după cum urmează:
    a) cu personalul didactic de predare prevăzut la art. 1, cu obligaţia ca până la data de 1 septembrie 2025 să finalizeze cu diplomă studii care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 248 alin. (1) lit. a) sau la art. 248 alin. (1^2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) pe perioadă determinată, cu absolvenţi care au finalizat cu diplomă/certificat de calificare profesională liceul pedagogic sau o şcoală echivalentă, specializarea educatoare sau învăţătoare;
    c) pe perioadă determinată, cu absolvenţi care au finalizat cu diplomă de licenţă specializarea pedagogia învăţământului preşcolar şi primar.


    ART. 4
    (1) Salariile de bază pentru personalul didactic de predare încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor în creşele de stat arondate unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi în creşele cu personalitate juridică, nearondate unei unităţi de învăţământ, pentru care autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare, se stabilesc conform studiilor absolvite, după cum urmează:
    a) conform pct. 1-4 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă ai ciclului II de studii universitare de masterat/master cu specializarea educaţie timpurie, care fac dovada deţinerii a minimum 30 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic, şi pentru absolvenţii cu diplomă ai ciclului II de studii universitare de masterat/master didactic cu specializarea educaţie timpurie, organizat conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.524/2020, cu modificările ulterioare, precum şi pentru absolvenţii cu diplomă de licenţă, specializarea pedagogia învăţământului preşcolar şi primar, care au urmat cursuri de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei cu terţi;
    b) conform pct. 17-20 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă/certificat de calificare profesională ai liceului pedagogic cu specializarea educator-puericultor, precum şi pentru absolvenţii cu diplomă/certificat de calificare profesională ai liceului pedagogic sau ai unei şcoli echivalente, cu specializarea educatoare sau învăţătoare, care au urmat cursuri de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei cu terţi;
    c) până la data de 1 septembrie 2025, conform pct. 1-4 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă de licenţă, specializarea pedagogia învăţământului preşcolar şi primar;
    d) până la data de 1 septembrie 2025, conform pct. 17-20 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă/certificat de calificare profesională ai liceului pedagogic sau ai unei şcoli echivalente, specializarea educatoare sau învăţătoare.

    (2) Până la data de 1 septembrie 2025, salariile de bază pentru personalul didactic de predare prevăzut la art. 1, încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor în creşele de stat arondate unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi în creşele cu personalitate juridică, nearondate unei unităţi de învăţământ, pentru care autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare, se stabilesc raportat la nivelul studiilor absolvite, indiferent de specializare, după cum urmează:
    a) conform pct. 1-4 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă ai studiilor universitare de lungă durată, ai ciclului II de studii universitare de masterat/master sau ai ciclului I de studii universitare de licenţă;
    b) conform pct. 5-8 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă ai studiilor universitare de scurtă durată;
    c) conform pct. 13-16 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori;
    d) conform pct. 17-20 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţii cu diplomă/certificat de calificare profesională ai învăţământului postliceal sau pentru absolvenţii cu diplomă de bacalaureat ai învăţământului liceal.

    (3) Începând cu data de 1 septembrie 2025, salariul de bază pentru personalul didactic de predare, încadrat în funcţia didactică de educator-puericultor în creşele de stat arondate unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi în creşele cu personalitate juridică, nearondate unei unităţi de învăţământ, pentru care autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare, care nu se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 248 alin. (1) lit. a) sau la art. 248 alin. (1^2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte conform pct. 21 din tabelul prevăzut la pct. 5 din cap. I, lit. A din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Direcţia generală economică, Direcţia generală învăţământ preuniversitar şi Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat


    Bucureşti, 29 noiembrie 2022.
    Nr. 6.310.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016