Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.173 din 28 octombrie 2022  privind constituirea Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar  şi înfiinţarea Registrului naţional al profesorilor mentori din învăţământul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.173 din 28 octombrie 2022 privind constituirea Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar şi înfiinţarea Registrului naţional al profesorilor mentori din învăţământul preuniversitar

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1090 din 11 noiembrie 2022
    Având în vedere:
    - art. 236 alin. (1), coroborat cu art. 243 alin. (2) lit. b), art. 247 lit. l), art. 248 şi art. 262 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Contractul de finanţare nr. 32.811 din 31.03.2021, cu modificările şi completările ulterioare, pentru proiectul Profesionalizarea carierei didactice - PROF - POCU/904/6/25/Operaţiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587, al cărui beneficiar este Ministerul Educaţiei;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 4.223/2022 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor de suport didactic şi metodic, precum şi a celor de mentorat didactic în unităţile de învăţământ componente ale bazelor de practică pedagogică în anul şcolar 2022-2023;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 4.523/2022 privind aprobarea componenţei reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie pentru anul şcolar 2022-2023;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.485/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea corpului profesorilor mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.812/2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului pedagogic în sistemul de învăţământ preuniversitar;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.654/2021 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea bazelor de practică pedagogică;
    – Referatul de aprobare nr. 556/POCU_146587 din 19.10.2022 pentru proiectul de ordin privind înfiinţarea Registrului naţional al profesorilor mentori din învăţământul preuniversitar,

    în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Se constituie Corpul naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar, denumit în continuare CNPM.
    (2) Se înfiinţează Registrul naţional al profesorilor mentori din învăţământul preuniversitar, denumit în continuare Registrul mentorilor.
    (3) Cadrele didactice care au calitatea de membru în CNPM sunt înscrise în Registrul mentorilor.

    ART. 2
    (1) Registrul mentorilor este structurat pe niveluri de învăţământ/domenii tematice/discipline şi cuprinde totalitatea profesorilor mentori, cadre didactice care asigură organizarea şi desfăşurarea activităţii de mentorat didactic în învăţământul preuniversitar.
    (2) Structura Registrului mentorilor este aprobată de conducerea Ministerului Educaţiei, actualizată periodic de direcţia responsabilă pentru dezvoltarea profesională continuă şi postată pe site-ul Ministerului Educaţiei, în secţiunea dedicată carierei didactice.

    ART. 3
    Corpul naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar cuprinde următoarele categorii de cadre didactice:
    a) cadre didactice care au calitatea de profesor mentor, certificată prin decizie a inspectorului şcolar general în urma selecţiei realizate în temeiul Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.485/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea corpului profesorilor mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice;
    b) cadre didactice care au finalizat, cu document de certificare, unul dintre programele de formare continuă, desfăşurate în cadrul unor proiecte sistemice coordonate de Ministerul Educaţiei:
    (i) programul De la Debut la Succes - program naţional de mentorat de inserţie profesională a cadrelor didactice debutante, acreditat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.655/2013*), desfăşurat în cadrul proiectului POSDRU/57/1.3/S/36.525;
    *) Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.655/2013 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    (ii) programul PROF I - Mentorat de carieră didactică sau programul PROF II - Mentorat de practică pedagogică, acreditate prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.618/2021**), desfăşurate în cadrul proiectului sistemic POCU/904/6/25/146.587 - Profesionalizarea carierei didactice - PROF;
    **) Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.618/2021 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    c) cadre didactice care coordonează domeniul mentoratului didactic şi al formării în cariera didactică, la nivel regional sau la nivel naţional;
    d) cadre didactice care au calitatea de expert cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare şi de mentorat didactic în cadrul proiectului PROF.


    ART. 4
    (1) Cadrele didactice care au calitatea de profesor mentor coordonează organizarea şi desfăşurarea stagiului practic pedagogic din formarea iniţială şi/sau a stagiului practic pedagogic necesar ocupării unei funcţii didactice, în unităţi de învăţământ cu statut de şcoală de aplicaţie sau în consorţii şcolare coordonate de aceste unităţi de învăţământ.
    (2) În anul şcolar 2022-2023, activitatea de mentorat didactic se desfăşoară după cum urmează:
    a) pentru stagiile practice pedagogice ale studenţilor: în şcolile de aplicaţie sau în consorţiile şcolare coordonate de acestea, în condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.523/2022 privind aprobarea componenţei reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie pentru anul şcolar 2022-2023;
    b) pentru stagiile practice pedagogice ale elevilor din învăţământul preuniversitar vocaţional - profilul pedagogic: în liceele şi colegiile pedagogice sau în unităţile de învăţământ din consorţiile şcolare coordonate de acestea, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.812/2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului pedagogic în sistemul de învăţământ preuniversitar;
    c) pentru alte activităţi de suport didactic şi metodic, precum şi de mentorat didactic, incluzând dezvoltare profesională şi acumulare de credite profesionale transferabile: în unităţile de învăţământ componente ale bazelor de practică pedagogică, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 4.223/2022 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor de suport didactic şi metodic, precum şi a celor de mentorat didactic în unităţile de învăţământ componente ale bazelor de practică pedagogică în anul şcolar 2022-2023.


    ART. 5
    (1) Coordonarea naţională a activităţii membrilor Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar este realizată de Ministerul Educaţiei, prin direcţia cu atribuţii în domeniul formării în cariera didactică şi mentoratului didactic.
    (2) Coordonarea judeţeană/la nivelul municipiului Bucureşti a activităţii membrilor Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar este realizată de inspectoratul şcolar şi casa corpului didactic.

    ART. 6
    (1) Suspendarea calităţii de profesor mentor are loc în una dintre următoarele situaţii:
    a) la solicitarea scrisă a cadrului didactic;
    b) la suspendarea contractului individual de muncă;
    c) la obţinerea calificativului Bine aferent ultimului an de activitate, în calitate de cadru didactic în sistemul de învăţământ preuniversitar.

    (2) Pe perioada suspendării, cadrul didactic îşi păstrează calitatea de membru al Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar şi nu este radiat din Registrul mentorilor.

    ART. 7
    Încetarea calităţii de membru în CNPM şi radierea din Registrul mentorilor se realizează în una dintre următoarele situaţii:
    a) la solicitarea scrisă a cadrului didactic;
    b) la încetarea contractului individual de muncă în învăţământul preuniversitar;
    c) la obţinerea calificativului Satisfăcător/Nesatisfăcător aferent ultimului an de activitate, în calitate de cadru didactic în sistemul de învăţământ preuniversitar;
    d) la sancţionarea disciplinară, în conformitate cu prevederile art. 280 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 8
    În vederea asigurării, la nivel naţional, a unui număr adecvat de profesori mentori, corespunzător nivelurilor de învăţământ/domeniilor tematice/disciplinelor din învăţământul preuniversitar, completarea componenţei CNPM se realizează potrivit unei metodologii de selecţie elaborată de Ministerul Educaţiei.

    ART. 9
    (1) Calitatea de profesor mentor, înscrisă în Registrul mentorilor, nu implică în mod automat drepturi financiare.
    (2) Drepturile financiare sunt subsecvente desfăşurării activităţii de profesor mentor şi se stabilesc prin clauze contractuale specifice.

    ART. 10
    Direcţia formare continuă din cadrul Direcţiei generale management resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare, casele corpului didactic, unităţile de învăţământ componente ale bazelor de practică pedagogică, unităţile de învăţământ componente ale consorţiilor şcolare coordonate de şcolile de aplicaţie din reţeaua naţională şi persoanele înscrise în Registrul mentorilor, în calitate de membri ai Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar, duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 11
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca


    Bucureşti, 28 octombrie 2022.
    Nr. 6.173.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016