Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.073 din 13 decembrie 2016  privind aprobarea Planului integrat de acţiune pentru gestionarea unei situaţii de criză în domeniul imigraţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.073 din 13 decembrie 2016 privind aprobarea Planului integrat de acţiune pentru gestionarea unei situaţii de criză în domeniul imigraţiei

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.051 din 27 decembrie 2016

    Având în vedere prevederile art. 4 alin. (3) lit. a) coroborate cu art. 6^1 din Hotărârea Guvernului nr. 572/2008 privind constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naţionale privind imigraţia, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 4 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 17 alin. (3) din Legea nr. 226/2009 privind organizarea şi funcţionarea statisticii oficiale în România, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariţiei la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranţi, aprobată prin Legea nr. 5/2016,

    ministrul afacerilor interne, ministrul afacerilor externe, ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, ministrul sănătăţii, ministrul apărării naţionale, ministrul finanţelor publice, ministrul transporturilor, directorul Serviciului Român de Informaţii, directorul Serviciului de Informaţii Externe, preşedintele Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, preşedintele Institutului Naţional de Statistică şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Planul integrat de acţiune pentru gestionarea unei situaţii de criză în domeniul imigraţiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Resursele financiare necesare implementării activităţilor specifice se asigură din bugetele aprobate autorităţilor/instituţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (1^1) din Hotărârea Guvernului nr. 572/2008 privind constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naţionale privind imigraţia, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                         Ministrul afacerilor interne,
                             Ioan-Dragoş Tudorache

                     Ministrul muncii, familiei, protecţiei
                       sociale şi persoanelor vârstnice,
                             Dragoş-Nicolae Pîslaru

                              Ministrul sănătăţii,
                             Vlad Vasile Voiculescu

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

                  Directorul Serviciului Român de Informaţii,
                                 Eduard Hellvig

                    Preşedintele Administraţiei Naţionale a
                    Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale,
                               Dan-Cornel Baranga
                        p. Ministrul afacerilor externe,

                            Marius Cristian Bădescu,
                                secretar de stat

            Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,
                                 Mircea Dumitru

                         Ministrul apărării naţionale,
                               Mihnea Ioan Motoc

                           Ministrul transporturilor,
                                Petru Sorin Buşe

                p. Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
                             general Silviu Predoiu

               Preşedintele Institutului Naţional de Statistică,
                                 Tudorel Andrei

             Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
                             Gheorghe-Radu Ţibichi


    ANEXĂ


                                 PLAN INTEGRAT
                       de acţiune pentru gestionarea unei
                    situaţii de criză în domeniul imigraţiei


┌───────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┐
│ Domeniul │ Acţiunea │ Scopul │ Realizează │ Termen │ Observaţii │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├───────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┤
│A. Acţiuni cu caracter general │
├───────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┤
│I. Informarea instituţiilor│I.1. Informarea conducerii │- Informare cu privire │MAI - IGPF, IGI │Imediat după constatarea│ │
│implicate în gestionarea │Ministerului Afacerilor │la situaţia operativă │ │evenimentului sau a │ │
│unei situaţii de criză │Interne cu privire la │- Demararea procedurilor│ │iminenţei producerii │ │
│ │apariţia unui aflux masiv │specifice │ │acestuia │ │
│ │de imigranţi la frontierele│ │ │ │ │
│ │României şi pe teritoriul │ │ │ │ │
│ │naţional care generează │ │ │ │ │
│ │depăşirea capacităţii │ │ │ │ │
│ │operaţionale a IGI │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │I.2. Convocarea Grupului │- Informare cu privire │MAI - preşedintele│La apariţia şi, periodic│ │
│ │constituit în vederea │la situaţia operativă │Grupului de │pe timpul crizei │ │
│ │asigurării suportului │- Estimare cu privire la│coordonare a │ │ │
│ │necesar gestionării unei │evoluţia situaţiei de │implementării │ │ │
│ │situaţii de criză în │criză │Strategiei │ │ │
│ │domeniul imigraţiei │- Discutarea măsurilor │naţionale privind │ │ │
│ │ │propuse │imigraţia │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│II. Întărirea cooperării │II.1. Creşterea schimbului │- Asigurarea suportului │MAI - DIPI, DAERI,│Permanent, pe întreaga │ │
│interinstituţionale │de informaţii de interes │informativ, inclusiv cu │IGPF, IGPR, IGI, │perioadă a situaţiei de │ │
│ │între instituţiile cu │informaţii din zona de │IGJR │criză │ │
│ │atribuţii în domeniul │interes strategic │MApN │ │ │
│ │ordinii publice şi │- Anticiparea │MAE, prin │ │ │
│ │securităţii naţionale şi │eventualelor situaţii │misiunile │ │ │
│ │avertizarea timpurie a │care ar putea determina │diplomatice şi │ │ │
│ │acestora │tulburarea ordinii │oficiile consulare│ │ │
│ │ │publice în zona de │SRI │ │ │
│ │ │frontieră, pe traseul de│SIE │ │ │
│ │ │deplasare şi în zona │ │ │ │
│ │ │centrelor de cazare │ │ │ │
│ │ │- Cunoaşterea permanentă│ │ │ │
│ │ │a situaţiei operative, a│ │ │ │
│ │ │ameninţărilor şi │ │ │ │
│ │ │vulnerabilităţilor la │ │ │ │
│ │ │adresa ordinii, │ │ │ │
│ │ │siguranţei publice şi │ │ │ │
│ │ │securităţii naţionale │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.2. Intensificarea │- Anticiparea │MAI - DIPI, DAERI,│Permanent, pe întreaga │ │
│ │schimbului de informaţii cu│eventualelor situaţii │IGPF, IGPR, IGI │perioadă a situaţiei de │ │
│ │toate instituţiile/ │care ar putea determina │MAE, prin │criză │ │
│ │organizaţiile/agenţiile cu │creşterea presiunii │misiunile │ │ │
│ │atribuţii în domeniu - (de │imigraţioniste asupra │diplomatice şi │ │ │
│ │exemplu FRONTEX sau │României │oficiile consulare│ │ │
│ │EUROPOL) │- Cunoaşterea permanentă│SRI │ │ │
│ │ │a situaţiei operative, a│SIE │ │ │
│ │ │ameninţărilor şi │ │ │ │
│ │ │vulnerabilităţilor din │ │ │ │
│ │ │zonele limitrofe │ │ │ │
│ │ │României │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│III. Asigurarea suportului │III.1. Monitorizarea şi │- Elaborarea de produse │MAI - DIPI, DAERI,│Permanent, pe întreaga │ │
│din punct de vedere │analizarea situaţiei │analitice cu privire la │IGPF, IGPR, IGI, │perioadă a situaţiei de │ │
│analitic │operative la nivel naţional│evoluţia viitoare a │IGJR │criză │ │
│ │şi regional, pentru zona │crizei pentru: │MApN │ │ │
│ │afectată de criză │cunoaşterea şi │MAE │ │ │
│ │ │înţelegerea direcţiilor │SRI │ │ │
│ │ │de deplasare, a │SIE │ │ │
│ │ │itinerariilor probabile,│ │ │ │
│ │ │a riscurilor asociate │ │ │ │
│ │ │grupurilor, mijloacelor │ │ │ │
│ │ │de transport folosite │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│IV. Relaţii publice │IV.1. Informarea opiniei │Asigurarea unui flux │MAI - DIRP, cu │Permanent, pe întreaga │MAI - DIRP │
│ │publice cu privire la │informaţional unitar şi │sprijinul │perioadă a situaţiei de │va stabili │
│ │măsurile adoptate la nivel │nedistorsionat │structurilor de │criză │liniile │
│ │naţional/local pentru │ │specialitate din │ │generale ale│
│ │gestionarea situaţiei de │ │MAI şi din │ │comunicării │
│ │criză │ │celelalte │ │şi va │
│ │ │ │instituţii cu │ │transmite │
│ │ │ │competenţe în │ │informaţiile│
│ │ │ │gestionarea crizei│ │de interes │
│ │ │ │ │ │naţional │
│ │ │ │ │ │privind │
│ │ │ │ │ │gestionarea │
│ │ │ │ │ │crizei. În │
│ │ │ │ │ │situaţii │
│ │ │ │ │ │concrete, │
│ │ │ │ │ │după │
│ │ │ │ │ │informarea │
│ │ │ │ │ │DIRP, │
│ │ │ │ │ │structurile │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate│
│ │ │ │ │ │din MAI şi │
│ │ │ │ │ │din │
│ │ │ │ │ │celelalte │
│ │ │ │ │ │instituţii/ │
│ │ │ │ │ │autorităţi │
│ │ │ │ │ │cu │
│ │ │ │ │ │competenţe │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │gestionarea │
│ │ │ │ │ │crizei pot │
│ │ │ │ │ │comunica │
│ │ │ │ │ │informaţii │
│ │ │ │ │ │aflate în │
│ │ │ │ │ │domeniul │
│ │ │ │ │ │propriu de │
│ │ │ │ │ │competenţă. │
├───────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┤
│B. Activităţi cu caracter financiar şi logistic │
├───────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┤
│I. Asigurarea resurselor │I.1. Suplimentarea │Introducerea în volumul │MFP │3 zile de la primirea │ │
│financiare necesare │bugetelor instituţiilor │şi structura bugetelor │ │solicitării │ │
│gestionării situaţiei de │implicate │instituţiilor publice │ │ │ │
│criză │ │implicate a sumelor │ │ │ │
│ │ │necesare gestionării │ │ │ │
│ │ │situaţiilor de criză, în│ │ │ │
│ │ │conformitate cu actele │ │ │ │
│ │ │normative adoptate de │ │ │ │
│ │ │Guvern │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│II. Înfiinţarea de centre │II.1. Identificarea de │Asigurarea locaţiilor │MAI - IGPF │În cel mai scurt timp │În termen de│
│integrate │locuri (spaţii, terenuri) │pentru înfiinţarea de │Autorităţi ale │ │90 de zile │
│ │pentru înfiinţarea de │centre integrate │administraţiei │ │de la │
│ │centre integrate │ │publice centrale │ │intrarea în │
│ │ │ │şi locale │ │vigoare a │
│ │ │ │ │ │ordinului, │
│ │ │ │ │ │instituţiile│
│ │ │ │ │ │ / │
│ │ │ │ │ │autorităţile│
│ │ │ │ │ │publice │
│ │ │ │ │ │componente │
│ │ │ │ │ │ale Grupului│
│ │ │ │ │ │vor comunica│
│ │ │ │ │ │Secretaria- │
│ │ │ │ │ │tului tehnic│
│ │ │ │ │ │o listă │
│ │ │ │ │ │generală cu │
│ │ │ │ │ │locaţiile │
│ │ │ │ │ │identificate│
│ │ │ │ │ │precizând │
│ │ │ │ │ │proprietarul│
│ │ │ │ │ │dacă există,│
│ │ │ │ │ │acordul │
│ │ │ │ │ │acestuia, │
│ │ │ │ │ │suprafaţa, │
│ │ │ │ │ │utilităţi │
│ │ │ │ │ │existente. │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.2. Transportul │Asigurarea condiţiilor │MAI - DSU (prin │2 zile de la primirea │MApN execută│
│ │logisticii necesare │necesare pentru │IGSU), IGJR, IGPF,│solicitării │transportul │
│ │organizării de centre │organizarea centrelor │IGI, IGAv │ │cu │
│ │integrate │integrate │MT │ │mijloacele │
│ │ │ │MApN │ │disponibile,│
│ │ │ │ │ │fără a │
│ │ │ │ │ │afecta │
│ │ │ │ │ │îndeplinirea│
│ │ │ │ │ │misiunilor │
│ │ │ │ │ │specifice, │
│ │ │ │ │ │după │
│ │ │ │ │ │epuizarea │
│ │ │ │ │ │mijloacelor │
│ │ │ │ │ │şi │
│ │ │ │ │ │resurselor │
│ │ │ │ │ │celorlalte │
│ │ │ │ │ │instituţii │
│ │ │ │ │ │cu responsa-│
│ │ │ │ │ │bilităţi. │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.3. Montarea logisticii │Asigurarea condiţiilor │MAI - DSU (prin │2 zile de la primirea │ │
│ │în locaţiile identificate │de cazare temporară │IGSU), IGJR, IGPF,│solicitării │ │
│ │ │pentru străini şi a │IGI │ │ │
│ │ │condiţiilor necesare │ │ │ │
│ │ │desfăşurării │ │ │ │
│ │ │activităţilor de către │ │ │ │
│ │ │autorităţile competente │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│III. Asigurarea resurselor │Asigurarea logisticii în │Asigurarea unor resurse │ANRSPS │2 zile după publicarea │ │
│materiale ce depăşesc │locaţiile identificate │suplimentare în cazul în│ │în Monitorul Oficial al │ │
│capacitatea │ │care necesarul depăşeşte│ │României, Partea I, a │ │
│ │ │capacitatea operaţională│ │hotărârii Guvernului de │ │
│ │ │a celorlalte autorităţi │ │acordare a ajutoarelor │ │
│ │ │competente implicate. │ │umanitare │ │
├───────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┤
│C. Acţiuni în domeniul juridic │
├───────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┤
│I. Modificarea/Actualizarea│I.1. Modificarea/ │Crearea cadrului de │Toate instituţiile│90 de zile de la │ │
│cadrului normativ de │Actualizarea documentelor │cooperare │/autorităţile cu │intrarea în vigoare a │ │
│cooperare │de cooperare │interinstituţională │atribuţii în │ordinului │ │
│ │bi(multi)laterală existente│ │cadrul grupului │ │ │
│ │sau încheierea de noi │ │ │ │ │
│ │astfel de documente │ │ │ │ │
├───────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┤
│D. Acţiuni cu caracter operativ │
├───────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┤
│I. Intrarea pe teritoriu a │I.1. Controlul persoanelor │Asigurarea unui control │MAI - IGPF │Permanent, pe întreaga │ │
│străinilor │care pătrund pe teritoriu │eficient al intrării pe │ │perioadă a situaţiei de │ │
│ │prin punctele de trecere a │teritoriu a străinilor │ │criză │ │
│ │frontierei │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │I.2. Înfiinţarea unuia sau │Asigurarea unui control │MAI - IGPF │În caz de nevoie, ca │ │
│ │mai multor centre integrate│eficient al intrării pe │ │urmare a nevoilor │ │
│ │pentru efectuarea │teritoriu a străinilor │ │identificate │ │
│ │activităţilor de control la│ │ │ │ │
│ │trecerea frontierei de stat│ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │I.3. Efectuarea controlului│- Asigurarea unui │MAI - IGPF │În caz de nevoie, ca │ │
│ │de frontieră la intrarea pe│control eficient al │ │urmare a necesităţilor │ │
│ │teritoriu a străinilor prin│intrării pe teritoriu a │ │identificate │ │
│ │alte locuri decât punctele │străinilor │ │ │ │
│ │de trecere a frontierei, în│- Evitarea │ │ │ │
│ │condiţiile prevăzute la │supraaglomerării │ │ │ │
│ │art. 4 alin. (2) lit. b) │punctelor de control al │ │ │ │
│ │din Regulamentul (CE) │trecerii frontierei │ │ │ │
│ │nr. 562/2006 al │- Evitarea apariţiei │ │ │ │
│ │Parlamentului European şi │unor stări tensionate │ │ │ │
│ │al Consiliului din │care ar putea genera │ │ │ │
│ │15 martie 2006 de │tulburarea ordinii │ │ │ │
│ │instituire a unui Cod │publice în zona │ │ │ │
│ │comunitar privind regimul │punctelor de control al │ │ │ │
│ │de trecere a frontierelor │trecerii frontierei │ │ │ │
│ │de către persoane (Codul │ │ │ │ │
│ │frontierelor Schengen) │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │I.4. Aplicarea acordurilor/│- Readmisia pe │MAI - IGPF │ │ │
│ │protocoalelor de readmisie │teritoriile statelor │ │ │ │
│ │încheiate de România cu │vecine a persoanelor │ │ │ │
│ │statele vecine de pe │care nu se află în │ │ │ │
│ │teritoriul cărora pătrund │nevoie de protecţie │ │ │ │
│ │imigranţii │internaţională sau care │ │ │ │
│ │ │nu au solicitat │ │ │ │
│ │ │protecţia statului român│ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│II. Stabilirea stării de │II.1. Verificarea stării de│Identificarea │MAI - IGI │Imediat după sosirea în │ │
│sănătate şi a regimului │sănătate a străinilor şi a │persoanelor care suferă │MS - DSP │centrele integrate şi │ │
│juridic al străinilor │apartenenţei la categoria │de afecţiuni, precum şi │ │ori de câte ori este │ │
│ │persoanelor vulnerabile │a celor vulnerabile, │ │nevoie pe timpul şederii│ │
│ │ │menţinerea stării de │ │ │ │
│ │ │sănătate a persoanelor │ │ │ │
│ │ │aflate în centrele │ │ │ │
│ │ │integrate │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.2. Acordarea asistenţei │Intervenţia în cazul │MAI - DSU (prin │Imediat după sosirea în │ │
│ │medicale de urgenţă │alterării acute a stării│IGSU - SMURD) │centrele integrate şi │ │
│ │ │de sănătate şi │MS - DSP │ori de câte ori este │ │
│ │ │transportul asistat al │SAJ │nevoie pe timpul şederii│ │
│ │ │persoanelor aflate în │ │ │ │
│ │ │centrele integrate │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.3. Transferul │Acordarea tratamentului │MAI - DSU (prin │În cel mai scurt timp de│Transferul │
│ │persoanelor în nevoie de │de specialitate │IGSU şi SMURD) │la stabilirea │persoanelor │
│ │asistenţă medicală de │persoanelor aflate │MS - DSP │diagnosticului şi a │în nevoie de│
│ │specialitate la unităţile │în nevoie │SAJ │deciziei de transfer │asistenţă │
│ │spitaliceşti desemnate │ │ │ │medicală de │
│ │ │ │ │ │specialitate│
│ │ │ │ │ │la unităţile│
│ │ │ │ │ │spitaliceşti│
│ │ │ │ │ │desemnate se│
│ │ │ │ │ │poate │
│ │ │ │ │ │realiza │
│ │ │ │ │ │numai în │
│ │ │ │ │ │limitele │
│ │ │ │ │ │competenţe- │
│ │ │ │ │ │lor │
│ │ │ │ │ │stabilite │
│ │ │ │ │ │prin Ordinul│
│ │ │ │ │ │ministrului │
│ │ │ │ │ │sănătăţii │
│ │ │ │ │ │publice şi │
│ │ │ │ │ │al │
│ │ │ │ │ │ministrului │
│ │ │ │ │ │administra- │
│ │ │ │ │ │ţiei şi │
│ │ │ │ │ │internelor │
│ │ │ │ │ │nr. 1.092/ │
│ │ │ │ │ │1.500/2006 │
│ │ │ │ │ │privind │
│ │ │ │ │ │stabilirea │
│ │ │ │ │ │competenţe- │
│ │ │ │ │ │lor şi │
│ │ │ │ │ │atribuţiile │
│ │ │ │ │ │echipajelor │
│ │ │ │ │ │publice de │
│ │ │ │ │ │intervenţie │
│ │ │ │ │ │de diferite │
│ │ │ │ │ │niveluri în │
│ │ │ │ │ │faza prespi-│
│ │ │ │ │ │talicească. │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.4. Trierea străinilor │Delimitarea categoriilor│MAI - IGI │Imediat după sosirea în │ │
│ │din punctul de vedere al │de străini aflaţi în │ │centrele integrate │ │
│ │nevoii de protecţie │nevoie de protecţie sau │ │ │ │
│ │ │care solicită protecţia │ │ │ │
│ │ │statului român de cei │ │ │ │
│ │ │care nu se află în │ │ │ │
│ │ │nevoie de protecţie sau │ │ │ │
│ │ │care nu solicită │ │ │ │
│ │ │protecţia statului român│ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.5. Verificarea │Obţinerea de informaţii │MAI - IGI, IGPF │În cel mai scurt timp │ │
│ │preliminară şi │relevante în domeniul │ │după sosirea în centrele│ │
│ │intervievarea imigranţilor │securităţii publice şi │ │integrate │ │
│ │ilegali sau a persoanelor │securităţii naţionale │ │ │ │
│ │aflate în nevoie de │ │ │ │ │
│ │protecţie internaţională │ │ │ │ │
│ │din partea statului român │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │II.6. Evaluarea iniţială a │Referirea persoanelor │MAI - ANITP, IGI │După sosirea în centrele│ │
│ │persoanelor prezumate*1) a │prezumate a fi victime │ │integrate │ │
│ │fi victime ale traficului │ale traficului de │ │ │ │
│ │de persoane, în vederea │persoane către │ │ │ │
│ │stabilirii nevoilor de │furnizorii de servicii │ │ │ │
│ │asistenţă specializată │specializate │ │ │ │
│ │(ANITP) │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│III. Acordarea accesului la│III.1. Realizarea de măsuri│Accesul liber la │MAI - IGI │În cel mai scurt timp de│ │
│procedura de azil în │premergătoare înregistrării│procedura de azil în │ │la depunerea cererii │ │
│România │cererii de azil, în │România prin │ │ │ │
│ │conformitate cu prevederile│manifestarea actului de │ │ │ │
│ │legale aplicabile │voinţă │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │III.2. Transferul │Repartizarea echilibrată│MAI - IGI, IGPR, │În cel mai scurt timp de│ │
│ │persoanelor care au │a solicitanţilor de azil│IGJR │la depunerea cererii şi │ │
│ │solicitat o formă de │ │MT │stabilirea centrului │ │
│ │protecţie pe teritoriul │ │ │competent │ │
│ │României către centrele │ │ │ │ │
│ │desemnate de cazare şi │ │ │ │ │
│ │proceduri pentru │ │ │ │ │
│ │solicitanţii de azil │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │III.2. Transferul │Repartizarea echilibrată│MAI - IGI, IGPR, │În cel mai scurt timp de│ │
│ │persoanelor care au │a solicitanţilor de azil│IGJR │la depunerea cererii şi │ │
│ │solicitat o formă de │ │MT │stabilirea centrului │ │
│ │protecţie pe teritoriul │ │ │competent │ │
│ │României către centrele │ │ │ │ │
│ │desemnate de cazare şi │ │ │ │ │
│ │proceduri pentru │ │ │ │ │
│ │solicitanţii de azil │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │III.3. Înregistrarea şi │- Stabilirea potenţiale-│MAI - IGI │În cel mai scurt timp de│ │
│ │procesarea cu celeritate a │lor cazuri pentru care │ │la depunerea cererii, în│ │
│ │cererilor de azil │se poate aplica │ │conformitate cu │ │
│ │ │Regulamentul Dublin │ │prevederile legale │ │
│ │ │- Soluţionarea cererilor│ │ │ │
│ │ │de azil │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │III.4. Soluţionarea cereri-│Transmiterea cererilor │MAI - IGI │În cel mai scurt timp de│ │
│ │lor de azil care fac │şi transferul │ │la identificarea cazului│ │
│ │obiectul procedurii Dublin │solicitanţilor care fac │ │în conformitate cu │ │
│ │ │obiectul Regulamentului │ │termenele stabilite de │ │
│ │ │Dublin către statul │ │Regulamentul Dublin │ │
│ │ │membru responsabil │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│IV. Dispunerea măsurilor │IV.1. Analizarea situaţiei │- Efectuarea verificări-│MAI - IGI, IGPF │În cel mai scurt timp │ │
│legale pentru persoanele │imigranţilor care nu │lor şi înregistrarea în │ │după finalizarea etapei │ │
│care nu se află în nevoie │solicită protecţie │evidenţele specifice │ │de triere │ │
│de protecţie internaţională│internaţională │ │ │ │ │
│sau care nu au solicitat │ │ │ │ │ │
│protecţia statului român │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │IV.2. Dispunerea măsurilor │- Returnarea imigranţi- │MAI - IGI │Imediat după analizarea │ │
│ │de returnare de pe │lor ilegali de pe │ │cazului │ │
│ │teritoriu împotriva │teritoriul naţional │ │ │ │
│ │imigranţilor cu şedere │ │ │ │ │
│ │ilegală │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │IV.3. Transferul imigranţi-│Luarea în custodie │MAI - IGI, IGPR, │În cel mai scurt timp │ │
│ │lor împotriva cărora a fost│publică în vederea │IGJR │după dispunerea măsuri- │ │
│ │dispusă măsura luării în │îndepărtării de pe │ │lor de îndepărtare de pe│ │
│ │custodie publică în vederea│teritoriul naţional │ │teritoriu şi stabilirea │ │
│ │returnării │ │ │centrului │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │IV.4. Punerea în executare │Părăsirea teritoriului │MAI - IGI │În cel mai scurt timp │Acţiune │
│ │a măsurilor de returnare │României de către │ │după dispunerea măsuri- │condiţionată│
│ │dispuse │imigranţii ilegali │ │lor de îndepărtare de pe│de existenţa│
│ │ │ │ │teritoriu │documentelor│
│ │ │ │ │ │de călătorie│
│ │ │ │ │ │şi a mijloa-│
│ │ │ │ │ │celor de │
│ │ │ │ │ │transport │
│ │ │ │ │ │către ţările│
│ │ │ │ │ │de origine │
│ │ │ │ │ │sau de │
│ │ │ │ │ │tranzit │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │IV.5. Acordarea tolerării │Reglementarea situaţiei │MAI - IGI │Imediat după analizarea │ │
│ │pe teritoriul României ca │juridice a imigranţilor │ │cazului │ │
│ │alternativă la măsura │pentru care nu se │ │ │ │
│ │luării în custodie publică │dispune luarea în │ │ │ │
│ │sau în cazul imigranţilor a│custodie publică sau │ │ │ │
│ │căror obligaţie de │care nu pot fi returnaţi│ │ │ │
│ │returnare este suspendată │de pe teritoriu │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│V. Asigurarea liniştii şi │V.1. Menţinerea ordinii şi │Asigurarea unui climat │MAI - IGJR, IGPF, │Imediat după organizarea│ │
│ordinii în centrele │siguranţei publice în │de ordine în interiorul │IGI │centrelor integrate şi │ │
│integrate şi zonele │interiorul centrelor │centrelor integrate │ │permanent pe toată │ │
│limitrofe acestora │integrate │ │ │durata funcţionării │ │
│ │ │ │ │acestora │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │V.2. Menţinerea ordinii şi │Menţinerea unui climat │MAI - IGPR │Imediat după organizarea│ │
│ │siguranţei publice în │de ordine în zonele │ │centrelor integrate şi │ │
│ │zonele limitrofe centrelor │limitrofe centrelor │ │permanent pe toată │ │
│ │integrate, cu respectarea │integrate │ │durata funcţionării │ │
│ │prevederilor Ordinului │ │ │acestora │ │
│ │ministerului administraţiei│ │ │ │ │
│ │şi internelor nr. 60/2010 │ │ │ │ │
│ │privind organizarea şi │ │ │ │ │
│ │executarea activităţilor de│ │ │ │ │
│ │menţinere a ordinii şi │ │ │ │ │
│ │siguranţei publice, cu │ │ │ │ │
│ │modificările şi │ │ │ │ │
│ │completările ulterioare │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │V.3. Menţinerea ordinii şi │Menţinerea unui climat │MAI - IGPR, IGJR │Pe timpul deplasării/ │ │
│ │siguranţei publice în │de ordine în zonele │ │transferării │ │
│ │localităţile tranzitate de │tranzitate de imigranţi │ │imigranţilor │ │
│ │imigranţi şi asigurarea │sau cu ocazia │ │ │ │
│ │fluenţei traficului rutier │transferului acestora │ │ │ │
│ │cu ocazia realizării │către centre integrate │ │ │ │
│ │transferului de imigranţi │sau alte locaţii │ │ │ │
│ │la centrele integrate sau │ │ │ │ │
│ │în alte locaţii │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │V.4. Asigurarea şi │Asigurarea unui climat │MAI - IGJR, IGPR │Permanent, pe întreaga │ │
│ │suplimentarea măsurilor de │de ordine în zonele │ │perioadă a situaţiei de │ │
│ │ordine publică în zona │limitrofe centrelor de │ │criză │ │
│ │centrelor integrate în │cazare │ │ │ │
│ │funcţie de evoluţia │ │ │ │ │
│ │situaţiei operative, │ │ │ │ │
│ │ameninţările şi │ │ │ │ │
│ │vulnerabilităţile │ │ │ │ │
│ │identificate │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │V.5. Executarea de acţiuni,│Asigurarea respectării │MAI - IGI, IGPR, │Permanent, pe întreaga │ │
│ │în sistem integrat, în │regimului juridic al │IGJR, IGPF │perioadă a situaţiei de │ │
│ │vederea depistării │străinilor pe teritoriul│ │criză │ │
│ │persoanelor cu şedere │României │ │ │ │
│ │ilegală │ │ │ │ │
├───────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┤
│E. Activităţi pe linie de resurse umane │
├───────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┤
│I. Asigurarea resurselor │I.1. Dislocarea de personal│Asigurarea cu personal a│MAI - IGPF, IGSU, │În cel mai scurt timp de│ │
│umane necesare │în zona/zonele afectată/ │derulării activităţilor │IGI, IGPR, IGJR │la declararea situaţiei │ │
│ │afectate de criză │specifice în zona/zonele│ │de criză │ │
│ │ │afectate de criză │ │ │ │
├───────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ │I.2. Constituirea echipelor│Derularea în mod │MAI - IGPF, IGSU, │Gradual, la sosirea │ │
│ │operative şi stabilirea │organizat a activităţi- │IGI, IGPR, IGJR │personalului dislocat │ │
│ │sarcinilor corespunzătoare │lor specifice │ │ │ │
└───────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┘


──────────
    *1) Victima prezumată: persoana cu privire la care există suspiciunea rezonabilă că este o victimă a traficului de persoane, dar care nu a fost identificată oficial ca atare de către autorităţile relevante sau care a refuzat să fie identificată oficial sau legal.
──────────


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Legendă: │
│MAI - Ministerul Afacerilor Interne │
│DSU - Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă │
│DAERI - Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale │
│IGI - Inspectoratul General pentru Imigrări │
│IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române │
│IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră │
│IGJR - Inspectoratul General al Jandarmeriei Române │
│IGSU - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă │
│IGAv - Inspectoratul General al Aviaţiei │
│DIPI - Departamentul de Informaţii şi Protecţie Internă │
│DIRP - Direcţia Informare şi Relaţii Publice │
│ANITP - Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane │
│SMURD - Serviciul mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare │
│MS - Ministerul Sănătăţii │
│DSP - Direcţia de Sănătate Publică │
│SAJ - Serviciul de Ambulanţă Judeţean │
│MFP - Ministerul Finanţelor Publice │
│SRI - Serviciul Român de Informaţii │
│SIE - Serviciul de Informaţii Externe │
│MApN - Ministerul Apărării Naţionale │
│MT - Ministerul Transporturilor │
│MMFPSPV - Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice │
│MAE - Ministerul Afacerilor Externe │
│Regulamentul │
│Dublin - Regulamentul (UE) nr. 604/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului │
│ din 26 iunie 2013 de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului │
│ membru responsabil de examinarea unei cereri de protecţie internaţională prezentate în │
│ unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe sau de către un │
│ apatrid (reformare), publicat în JOUE seria L, nr. 180/31 din 29.06.2013 │
│Europol - Oficiul European de Poliţie │
│Frontex - Agenţia Europeană pentru Gestionarea Cooperării Operative la Frontierele Externe ale │
│ statelor membre ale Uniunii Europene │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016