Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.045 din 9 decembrie 2016  privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.045 din 9 decembrie 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.038 din 22 decembrie 2016

    În temeiul prevederilor art. 244 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu prevederile Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza Hotărârii Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia formare continuă, Comisia specializată de acreditare, Direcţia generală buget finanţe duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

          p. Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,
                            Monica Cristina Anisie,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 9 decembrie 2016.
    Nr. 6.045.


    ANEXĂ

                               REGULAMENTUL-CADRU
                    de organizare şi funcţionare a Comisiei
          specializate de acreditare a programelor de formare continuă
        pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Comisia specializată de acreditare, denumită în continuare CSA, este un organism consultativ de nivel naţional, fără personalitate juridică, al Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    (2) CSA îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 244 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în coordonarea direcţiei responsabile de formarea continuă din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    ART. 2
    CSA urmăreşte, prin activitatea desfăşurată, aplicarea tuturor prevederilor legale, elaborarea şi implementarea politicilor şi strategiilor educaţionale privind asigurarea şi creşterea calităţii profesionale a resurselor umane în învăţământul preuniversitar românesc, compatibilizarea acestora cu structurile şi strategiile europene.

    CAP. II
    Rolul şi atribuţiile CSA

    ART. 3
    (1) CSA îşi desfăşoară activitatea în temeiul prezentului regulament-cadru, în concordanţă cu prevederile Metodologiei de acreditare şi de evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare metodologie.
    (2) Scopurile activităţii CSA sunt: evaluarea programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar în vederea acreditării, alocarea de credite profesionale transferabile programelor implementate de furnizori, precum şi echivalarea numărului de credite profesionale transferabile obţinute de personalul din învăţământul preuniversitar în cadrul programelor speciale, în conformitate cu categoriile de programe menţionate în anexa nr. 1, care este parte integrantă a metodologiei.
    (3) CSA propune, în baza unui aviz consultativ, acreditarea, amânarea sau respingerea programelor de formare continuă destinate personalului din învăţământul preuniversitar.
    ART. 4
    CSA îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) analizează şi evaluează documentaţia de prezentare a programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, pe baza criteriilor precizate în metodologie;
    b) propune acreditarea, amânarea sau respingerea, după caz, a programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
    c) propune modificări ale criteriilor, standardelor, metodologiei şi instrumentelor de evaluare şi monitorizare a programelor de formare continuă;
    d) validează calitatea ştiinţifică a propunerilor direcţiei responsabile de domeniul formării continue din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice privind standardele profesionale de formare continuă pentru toate categoriile de personal din învăţământul preuniversitar, pe funcţii didactice şi niveluri de competenţă;
    e) identifică disfuncţionalităţi şi propune măsuri pentru diversificarea şi flexibilizarea pieţei programelor de formare continuă acreditate şi facilitarea accesului beneficiarilor la ofertele de programe de formare acreditate;
    f) propune Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi fundamentează propunerile, programe şi proiecte în domeniul formării profesionale a resurselor umane din învăţământul preuniversitar românesc;
    g) propune proceduri specifice pentru acreditarea programelor de formare blended-learning şi e-learning;
    h) stabileşte numărul de credite profesionale transferabile aferente programelor de formare continuă, în funcţie de categorie, durată, relevanţă şi grup-ţintă;
    i) propune, în baza unui aviz consultativ, suspendarea/ retragerea acreditării programelor de formare continuă/ furnizorilor, în condiţiile neîndeplinirii aspectelor prevăzute de metodologie;
    j) echivalează numărul de credite profesionale transferabile obţinute de personalul didactic din învăţământul preuniversitar ca urmare a participării la programe speciale, în condiţiile prevăzute de metodologie;
    k) propune, prin preşedintele ei, înlocuirea unora dintre membrii săi pentru motive întemeiate pe care le înaintează către direcţia responsabilă cu formarea continuă din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

    CAP. III
    Selecţia membrilor CSA

    ART. 5
    CSA este formată din 20 de membri, dintre care un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.
    ART. 6
    (1) Selecţia membrilor CSA se face în baza unei proceduri transparente aprobată de către conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi publicată pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    (2) Selecţia membrilor CSA presupune înregistrarea on-line pe platforma mon.medu a candidaturilor şi evaluarea portofoliilor candidaţilor ce vor avea următorul conţinut: CV-ul în format Europass, diplome de studiu, certificări şi recomandări specifice domeniilor de competenţă pentru formarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, contribuţii ştiinţifice, documente de identitate, cazier judiciar.
    (3) Selecţia membrilor CSA va respecta următoarele criterii:
    a) competenţă profesională;
    b) contribuţii ştiinţifice în specialitate sau domeniul politicilor educaţionale privind formarea cadrelor didactice (studii, cercetări, articole de specialitate, cărţi) şi inovare didactică;
    c) competenţe de utilizare a tehnologiei informaţiei şi comunicării;
    d) competenţe sociale şi organizatorice demonstrate în grupurile de lucru/proiectele în care a participat anterior;
    e) integritate morală şi profesională.
    ART. 7
    Componenţa CSA este aprobată prin ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.

    CAP. IV
    Componenţa CSA

    ART. 8
    (1) CSA este constituită din personal didactic din învăţământul universitar şi preuniversitar, persoane cu experienţă şi expertiză relevantă necesară evaluării programelor de formare continuă.
    (2) Domeniile principale de expertiză sunt: management şi marketing educaţional, asigurarea calităţii în educaţie, proiecte educaţionale, curriculum de formare, didactici de specialitate, inclusiv învăţământ special şi învăţământul tehnic şi profesional, educaţia adulţilor, învăţământ la distanţă şi soft educaţional, programe educaţionale internaţionale şi altele.
    ART. 9
    (1) Membrii CSA sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, naţionale şi cercetării ştiinţifice, pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea înnoirii mandatului o singură dată.
    (2) CSA este formată din 20 de membri, dintre care un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.
    (3) CSA îşi alege, în prima şedinţă de lucru, prin vot secret, cu majoritate simplă, un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.
    (4) Preşedintele şi cei 2 vicepreşedinţi ai CSA sunt numiţi pe o perioadă de 5 ani pe baza rezultatelor consemnate în procesul-verbal al şedinţelor de alegeri.
    ART. 10
    (1) CSA se organizează, pentru desfăşurarea activităţilor, pe subcomisii, după cum urmează:
    a) Subcomisia pentru acreditarea programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi pentru acreditarea programelor de formare continuă a personalului cu funcţii de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar;
    b) Subcomisia pentru acreditarea programelor de formare continuă a personalului didactic din domeniul educaţiei speciale şi integrate, precum şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar şi pentru echivalarea numărului de credite profesionale transferabile obţinute de personalul didactic din învăţământul preuniversitar ca urmare a participării la programe speciale, precum şi acreditarea programelor de formare continuă a formatorilor şi mentorilor din învăţământul preuniversitar.
    (2) Componenţa subcomisiilor nu este rigidă. Preşedintele şi vicepreşedinţii stabilesc pentru fiecare şedinţă, în funcţie de necesităţi, componenţa subcomisiilor şi pot solicita membrilor altor subcomisii participarea la activităţi ţinând cont de expertiza acestora.
    ART. 11
    CSA cooptează în subcomisii, în funcţie de nevoi, specialişti/experţi pe domenii ştiinţifice/tematice specifice programelor de formare continuă.
    ART. 12
    CSA îşi desemnează un birou executiv format din preşedinte, cei 2 vicepreşedinţi şi secretarul comisiei care îndeplineşte şi atribuţia de secretar al Biroului executiv.

    CAP. V
    Funcţionarea CSA

    ART. 13
    (1) Activitatea CSA se desfăşoară la sediul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar şi în teritoriu.
    (2) Activităţile în teritoriu se desfăşoară în locaţia/locaţiile precizate de furnizorul de formare, în vederea monitorizării şi evaluării modului de desfăşurare a programului de formare continuă, a calităţii resurselor umane şi materiale disponibile.
    ART. 14
    (1) CSA se întruneşte în şedinţe de lucru, de regulă, lunar, în perioada septembrie - iunie.
    (2) CSA poate fi reunită şi în şedinţe de lucru bilunare, în special atunci când numărul documentaţiilor depuse de furnizori sau a documentelor de evaluare întocmite de membrii comisiei necesită acest lucru.
    (3) Subcomisiile CSA se întrunesc ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a vicepreşedinţilor.
    ART. 15
    Şedinţele CSA sunt statutar constituite în cazul întrunirii majorităţii simple.
    ART. 16
    (1) Activităţile CSA se consemnează în registrul propriu de procese-verbale.
    (2) Hotărârile din cadrul CSA se adoptă cu majoritate simplă de voturi.
    (3) Activităţile de secretariat ale CSA sunt asigurate de secretarul CSA, care face parte din personalul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, cu atribuţii prevăzute, în acest sens, în fişa postului.
    ART. 17
    Membrii CSA stabilesc şi aprobă, prin vot deschis, atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui şi ale celor 2 vicepreşedinţi.
    ART. 18
    Preşedintele CSA îndeplineşte următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) coordonează activitatea CSA din punct de vedere tehnic;
    b) coordonează activitatea Biroului executiv al CSA;
    c) stabileşte calendarul întrunirilor reuniunilor de lucru ale CSA;
    d) prezidează reuniunile în plen ale CSA;
    e) se informează asupra numărului documentaţiilor depuse de furnizori în vederea acreditării;
    f) repartizează subcomisiilor programele de formare continuă pe domenii de competenţe;
    g) mediază şi armonizează puncte de vedere exprimate de membrii comisiei;
    h) oferă consultanţă, consiliere, sprijin vicepreşedinţilor şi celorlalţi membri ai CSA;
    i) propune/recomandă, către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, participarea membrilor CSA, cel puţin o dată pe parcursul unui mandat, la programe/burse/mobilităţi, activităţi destinate dezvoltării expertizei şi competenţelor profesionale;
    j) propune directorului direcţiei responsabile cu formare continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar desemnarea unui reprezentant al comisiei care va efectua monitorizarea şi evaluarea, în teritoriu, a furnizorului de formare şi a programului de formare implementat de acesta;
    k) supune la vot propunerile şi aprecierile din fişele şi rapoartele de monitorizare/evaluare întocmite de reprezentanţii comisiei în urma activităţii în teritoriu, precum şi rapoartele asupra documentaţiei depuse de furnizorul de formare continuă;
    l) înaintează directorului direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar propunerea, după caz, de acreditare, amânare sau respingere a programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, conform hotărârii CSA;
    m) informează semestrial directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar asupra activităţii subcomisiilor/membrilor CSA;
    n) propune măsuri de sancţionare/înlocuire a membrilor CSA care absentează nemotivat la 3 şedinţe consecutive sau 4 într-un an de activitate;
    o) desemnează un înlocuitor căruia îi deleagă atribuţiile în cazul absenţei sale la una dintre şedinţele în plen.
    ART. 19
    Vicepreşedinţii CSA îndeplinesc următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) îndeplinesc atribuţii delegate de preşedintele CSA;
    b) coordonează activitatea subcomisiilor;
    c) propun CSA, întrunită în plenul acesteia, acreditarea, amânarea sau, după caz, respingerea unui program de formare continuă analizat în cadrul subcomisiei.
    ART. 20
    Secretarul CSA:
    a) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor în plen;
    b) păstrează evidenţa prezenţei/absenţei membrilor CSA la şedinţele în plen şi pe subcomisii;
    c) păstrează evidenţa alocării documentaţiei programelor de formare continuă pe membri CSA;
    d) aduce la cunoştinţa membrilor CSA programarea şedinţelor în plen sau pe subcomisii;
    e) asigură legătura între furnizorii de formare care au depus documentaţii în vederea acreditării şi reprezentantul CSA desemnat să realizeze monitorizarea/evaluarea resurselor materiale şi umane;
    f) păstrează şi arhivează anual, cu respectarea prevederilor legale, documentele elaborate/constituite în cadrul CSA.
    ART. 21
    Atribuţiile Biroului executiv al CSA sunt:
    a) asigură conducerea operativă a CSA;
    b) decide convocarea CSA sau a subcomisiilor;
    c) menţine legătura cu directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar în afara reuniunilor de lucru;
    d) ia cunoştinţă de documentaţiile depuse de furnizorii de formare.
    ART. 22
    (1) Membrii CSA au obligaţia să participe la activităţile în plen şi ale subcomisiilor.
    (2) Absenţa la activităţile CSA/subcomisiilor specializate de acreditare este anunţată şi motivată secretarului comisiei cu minimum 3 zile înainte de şedinţa CSA.
    ART. 23
    (1) În caz de absenţă nemotivată la 3 şedinţe consecutive sau 4 într-un an de activitate CSA, preşedintele CSA propune directorului direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar suspendarea şi înlocuirea respectivei persoane.
    (2) Propunerea de înlocuire se face de către directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar care, la rândul său, înaintează ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice un proiect de modificare a componenţei CSA.
    ART. 24
    În cazul în care un membru al CSA iese din sistem, nu mai poate sau nu mai doreşte să facă parte din acest organism, va notifica în scris acest lucru preşedintelui CSA, care va face propunerea de înlocuire din funcţie, cu respectarea procedurilor prevăzute la art. 33 alin. (2) din prezentul regulament.
    ART. 25
    CSA va aplica prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, dacă se constată încălcarea deontologiei profesionale de către unul din membrii.

    CAP. VI
    Procedura de acreditare

    ART. 26
    Programele de formare continuă supuse acreditării se analizează şi se evaluează de către CSA, pe baza Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011 pentru aprobarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 27
    CSA:
    a) primeşte de la directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, prin secretarul CSA, documentaţia înaintată către Direcţia formare continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar de către furnizorul de formare continuă;
    b) elaborează şi aplică unitar şi consecvent criterii şi instrumente metodologice de evaluare pentru aprecierea calităţii programelor de formare continuă, dezvoltate de diferiţi furnizori;
    c) în plen sau pe subcomisii, analizează şi evaluează documentaţia programului de formare continuă propus, completează "Fişa de evaluare" şi ia decizia de a propune acreditarea, respingerea sau amânarea programului;
    d) propune, pentru programele acreditate, numărul de credite profesionale transferabile acordate, durata acreditării, locaţiile aprobate şi resursele umane;
    e) elaborează şi completează, prin reprezentantul desemnat "Raportul justificativ de acordare a avizului consultativ privind acreditarea/amânarea/respingerea programului de formare continuă";
    f) validează prin vot cu majoritate simplă, în plenul comisiei, "Raportul justificativ de acordare a avizului consultativ privind acreditarea/amânarea/respingerea programului de formare continuă" de subcomisii sau de reprezentantul CSA desemnat;
    g) înaintează "Raportul sintetic al şedinţei CSA de justificare a avizului consultativ privind acreditarea/amânarea/respingerea programului de formare continuă" conducerii direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar;
    h) monitorizează şi evaluează printr-un reprezentant desemnat calitatea implementării programului, observă şi urmăreşte activităţile de organizare, coordonare, proiectare, livrare propriu-zisă şi evaluare care au loc în cadrul programului, participă în comisia de evaluare finală a personalului didactic din învăţământul preuniversitar care finalizează programe acreditate în intervalul de timp pentru care s-a acordat acreditarea;
    i) oferă feedback cu privire la progresul înregistrat atât furnizorilor, cât şi beneficiarilor sau grupului-ţintă al programului de formare continuă;
    j) analizează, evaluează şi validează studiile ştiinţifice realizate în cadrul programelor de formare continuă, studiile de specialitate ale direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar şi alte materiale cu caracter ştiinţifico-metodic;
    k) iniţiază/propune şi avizează studii de marketing educaţional în învăţământul preuniversitar.
    ART. 28
    Rapoartele de monitorizare/evaluare se transmit prin poştă electronică/fax imediat după inspecţia de monitorizare/evaluare sau se depun la secretariatul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar.
    ART. 29
    Programele de formare continuă intrate în procedura de acreditare se consultă de către membrii CSA la sediul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar sau pe platforma electronică special concepută în acest sens.
    ART. 30
    (1) CSA finalizează procedura de acreditare în termen de cel mult 90 de zile de la data depunerii de către furnizor a documentaţiei complete/actualizate/completate.
    (2) Programele depuse între 1 iulie şi 1 septembrie intră în procedură de acreditare în perioada octombrie-decembrie a aceluiaşi an, în ordinea depunerii documentaţiei complete şi în raport cu numărul acestora.
    ART. 31
    (1) Acreditarea unui program de formare continuă se acordă pentru un singur furnizor şi pentru una sau mai multe locaţii.
    (2) Suplimentarea locaţiilor, a echipei de formatori sau modificarea grupului-ţintă pentru programele de formare continuă depuse se acordă cu respectarea prevederilor metodologice în vigoare.
    ART. 32
    Acreditarea programelor de formare se realizează pentru o perioadă de maximum 5 ani, pe categorii de program, pe tipuri de competenţe şi grup-ţintă.
    ART. 33
    (1) În cazul în care un membru al CSA, expert sau inspector al direcţiei responsabil cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar este implicat în realizarea unui program supus acreditării sau se află în conflict de interese, va informa preşedintele CSA asupra acestui fapt.
    (2) În cazul în care situaţia evidenţiată la alin. (1) se află preşedintele CSA, va informa directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar.

    CAP. VII
    Recunoaşterea activităţii membrilor CSA

    ART. 34
    Contribuţia membrilor CSA, adusă la derularea activităţii specifice a direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, va fi luată în considerare pentru evoluţia acestora în carieră, ca expertiză în domeniul evaluării programelor educaţionale.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 35
    (1) Activitatea CSA se desfăşoară în condiţii de transparenţă şi cu asigurarea accesului la informaţiile de interes public.
    (2) Informaţiile de interes public legate de activitatea CSA se publică pe site-ul ministerului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.
    ART. 36
    (1) CSA poate primi sugestii, propuneri, sesizări, reclamaţii din partea furnizorilor de formare continuă, asociaţiilor profesionale, sindicale sau a diferitelor categorii de beneficiari.
    (2) Corespondenţa adresată CSA este direcţionată spre soluţionare de către directorul general al Direcţiei generale învăţământ preuniversitar/directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă.
    (3) Analiza se face în următoarea şedinţă CSA, cu propunerea sau adoptarea măsurilor corespunzătoare.
    ART. 37
    (1) Pentru participarea la şedinţele de lucru în plen sau pe subcomisii, membrii CSA pot primi o îndemnizaţie stabilită/şedinţă în conformitate cu prevederile legale de către conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    (2) Cheltuielile de cazare, diurnă şi transport/şedinţă pentru membrii CSA, participanţi la întâlnirile de lucru, desfăşurate lunar, în plen, sau pe subcomisii, sunt suportate integral de la bugetul de stat, de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    ART. 38
    Prezentul regulament intră în vigoare în momentul aprobării acestuia.
    ART. 39
    Prezentul regulament abrogă prevederile anterioare referitoare la organizarea şi funcţionarea CSA.

                                    -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016