Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 59 din 20 ianuarie 2014  privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 59 din 20 ianuarie 2014 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 68 din 28 ianuarie 2014

    În temeiul art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al art. 5 alin. (4) teza a II-a şi al art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al pct. 49^1 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, se modifică după cum urmează:

    1. Titlul ordinului va avea următorul cuprins:
                                     "ORDIN
             pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de
                   rambursare a TVA aferentă importurilor şi
        achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al
     Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România"

    2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - Se aprobă Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România, prevăzută în anexa nr. 1."

    3. Titlul anexei nr. 1 va avea următorul cuprins:
                                   "PROCEDURĂ
               de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă
            importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate
            în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele
                        impozabile stabilite în România"

    4. La anexa nr. 1, secţiunea I, punctul 1 va avea următorul cuprins:
    "1. Potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI «Taxa pe valoarea adăugată» din acelaşi act normativ, persoana impozabilă stabilită în România, denumită în continuare solicitant, poate beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adăugată aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, denumit în continuare stat membru de rambursare."

    5. La anexa nr. 4, punctul 1.1 va avea următorul cuprins:
    "1.1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene."

    6. La anexa nr. 4, secţiunea nr. 1, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Statul membru în care au fost efectuate importurile şi achiziţiile de bunuri/servicii: se înscrie numele statului membru al Uniunii Europene în care au fost efectuate importurile şi achiziţiile de bunuri mobile livrate/servicii."

    7. La anexa nr. 4, secţiunea nr. 1, paragraful al treilea va avea următorul cuprins:
    "Moneda - se înscrie moneda oficială a statului membru de rambursare."

    8. Anexele nr. 2 şi 3 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.

    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. IV
    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor şi Direcţia generală de tehnologia informaţiei vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

            Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                              Gelu-Ştefan Diaconu

    Bucureşti, 20 ianuarie 2014.
    Nr. 59.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 3/2010)


┌───────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru │ 318 │
│ SIGLĂ │ persoanele impozabile stabilite în România, │ │
│ ANAF │ depusă potrivit art. 147^2; alin. (2) din codul fiscal │ Nr. de operator de date │
│ │ │cu caracter personal 759 │
└───────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│STATUL MEMBRU ÎN CARE AU FOST EFECTUATE IMPORTURILE ŞI ACHIZIŢIILE DE │ │
│BUNURI/SERVICII │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┼───────────────────────────┤
                                                         │Limba oficială │ │
                                                         ├──────────────────┼───────────────────────────┤
                                                         │Moneda │ │
                                                         └──────────────────┴───────────────────────────┘
┌────────┬───┬───┬───┬───┬─────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐ ┌─────────────────┬───────┐
│ANUL: │ │ │ │ │PERIOADA │ │ │ - │ │ │ │Cerere anuală │ │
└────────┴───┴───┴───┴───┴─────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘ └─────────────────┴───────┘

┌────────────────────────────────────┬──────┐
│Cerere iniţială │ │
├────────────────────────────────────┼──────┼─────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Cerere rectificativă │ │Număr de referinţă a cererii anterioare │ │
└────────────────────────────────────┴──────┴─────────────────────────────────────────┴─────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│AJUSTAREA PRO-RATEI │
├─────────────┬───┬───┬───┬───┬─────────────────┬─────────────────────────────────┬───┬───┬───┬─┬───┬───┤
│ANUL: │ │ │ │ │ │PRO-RATA DEFINITIVĂ: │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴───┴───┴───┴───┘ └─────────────────────────────────┴───┴───┴───┘ └───┴───┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────────────┬────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│DOMICILIUL FISCAL │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────────────────────┬────────┬──────────────────────┤
│COD POŞTAL │ │TELEFON │ │E-MAIL │ │
├────────────┴──────────────────────┴─────────┴─────────────────────────┴────────┴──────┬───┬───┬───┬───┤
│OBIECTUL DE ACTIVITATE (se pot completa mai multe coduri de activitate) │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI │
├────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────────┴──────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│DOMICILIUL FISCAL │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────────────────────┬────────┬──────────────────────┤
│COD POŞTAL │ │TELEFON │ │E-MAIL │ │
└────────────┴──────────────────────┴─────────┴─────────────────────────┴────────┴──────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│INFORMAŢII FINANCIARE │
├─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────┤
│SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE│ │MONEDA │ │
├───────────────────┬─────────┴───────────────────────────────────────┬───────────┼───┬────┴────────┬───┤
│TITULARUL CONTULUI │ │SOLICITANT │ │ÎMPUTERNICIT │ │
├─────────┬─────────┴──────────────────────────────────┬──────────────┼───────────┴───┴─────────────┴───┤
│COD IBAN │ │COD BIC/SWIFT │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA TVA │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ACHIZIŢII BUNURI/SERVICII │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. crt.│Referinţă factură │
├────────┼──────────────────────────┬───┬───┬───────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┤
│ │Factură simplificată │ D │ N │Număr factură │ │Data factură │ │
│ ├──────────────────────────┴───┴───┴───────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┤
│ │Natura bunurilor/serviciilor (se pot completa mai multe categorii de coduri şi sub-coduri) │
│ ├───┬──────────────────┬───────┬─────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Cod│ │Sub-cod│ │Descriere │ │
│ ├───┴──────────────────┴───────┴─────────────┴──────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Total factură │
│ ├───────────────┬──────────┬───────┬───────────┬──────────┬─────────┬───────────────┬──────────┤
│ │Baza impozabilă│ │ TVA │ │ Pro-rata │ │TVA deductibilă│ │
│1 .... m├───────────────┴──────────┴───────┴───────────┴──────────┴─────────┴───────────────┴──────────┤
│ │Furnizor/Prestator │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┤
│ │Cod de înregistrare în scopuri de TVA/cod de înregistrare fiscală │ │
│ ├───────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┤
│ │Denumire │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────┬──────────┬────────────────────────────────┤
│ │Ţara │ │ Telefon │ │
├────────┴───────────────┴──────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────┤
│ Se completează câte un tabel pentru fiecare factură │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ IMPORTURI │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. crt.│Referinţă document de import │
├────────┼──────────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────┤
│ │Număr document de import │ │Data document de import│ │
│ ├───────────┬──────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────┴──────────────┤
│ │Descriere │ │
│ ├───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Natura bunurilor (se pot completa mai multe categorii de coduri şi sub-coduri) │
│ ├───┬──────────────────┬───────┬─────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Cod│ │Sub-cod│ │Descriere │ │
│ ├───┴──────────────────┴───────┴─────────────┴──────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Total document de import │
│ ├───────────────┬──────────┬───────┬──────────┬──────────┬─────────┬───────────────┬───────────┤
│m+1...n │Baza impozabilă│ │ TVA │ │ Pro-rata │ │TVA deductibilă│ │
│ ├───────────────┴──────────┴───────┴──────────┴──────────┴─────────┴───────────────┴───────────┤
│ │Exportator │
│ ├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┤
│ │Denumire │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────┬──────────┬────────────────────────────────┤
│ │Ţara │ │ Telefon │ │
├────────┴───────────────┴──────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────┤
│ Se completează câte un tabel pentru fiecare document de import │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DOCUMENTE ATAŞATE │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────┬───────────────────────┬────────────┬──────────────────┬───────────┬─────────────────────┐
│Nume Fişier │ │Tip fişier │ │ Descriere │ │
└─────────────┴───────────────────────┴────────────┴──────────────────┴───────────┴─────────────────────┘

┌──────────────────────┬──┬──┬──┬────────────────────┬──┬──┬──┬────────────────────────────────┬──┬──┬──┐
│NR. ANEXE │ │ │ │NR. FACTURI │ │ │ │NR. DOCUMENT DE IMPORT │ │ │ │
└──────────────────────┴──┴──┴──┴────────────────────┴──┴──┴──┴────────────────────────────────┴──┴──┴──┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din greşeală │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că nu am efectuat livrări de bunuri sau│
│prestări de servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare │
│pe parcursul perioadei de rambursare, cu excepţia: │
│ - serviciilor de transport şi a serviciilor auxiliare transportului, scutite în temeiul art. 144, │
│ 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse în │
│ legislaţia statului membru de rambursare; │
│ - livrărilor de bunuri şi a prestărilor de servicii către o persoană care are obligaţia de a plăti │
│ TVA în conformitate cu art. 194-197 şi 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse│
│ în legislaţia statului membru de rambursare. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia │ │
├─────────┬─────────────────────────────────────────────┴──┬─────────────┬──────────────────────────────┤
│Funcţia │ │Semnătura │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────────────┘

┌───────────────────────┐
│Cod MFP: 14.13.03.02/18│
└───────────────────────┘



    ANEXA 2
    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 3/2010)



┌─────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit │ 319 │
│ SIGLĂ │ dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din │ │
│ ANAF │ codul fiscal şi ale pct. 49^1 alin. (8) din normele metodologice │ Nr. de operator de date │
│ │ │cu caracter personal 759 │
└─────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────────────┬────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│DOMICILIUL FISCAL │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬────────────────────┬─────────┬───────────────────────┬────────┬──────────────────────────┤
│COD POŞTAL │ │ TELEFON │ │ E-MAIL │ │
└────────────┴────────────────────┴─────────┴───────────────────────┴────────┴──────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ AJUSTAREA PRO-RATEI │
├──────────┬───┬───┬───┬───┬──────────────────┬───────────────────────────────────┬───┬───┬───┬─┬───┬───┤
│ANUL: │ │ │ │ │ │PRO-RATA DEFINITIVĂ: │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───┴───┴───┴───┘ └───────────────────────────────────┴───┴───┴───┘ └───┴───┘

┌───────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia │ │
├─────────┬─────────────────────────────────────────────┴──┬─────────────┬──────────────────────────────┤
│Funcţia │ │Semnătura │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────────────┘


┌───────────────────────┐
│Cod MFP: 14.13.03.02/19│
└───────────────────────┘


                                     -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016