Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 59 din 16 martie 1998  pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 59 din 16 martie 1998 pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active

EMITENT: MINISTERUL PRIVATIZĂRII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 15 aprilie 1998
    Având în vedere prevederile Decretului nr. 622/1997, ale art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, precum şi dispoziţiile art. 8 din Normele metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 55/1998,
    în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 51/1998 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Privatizării,
    ministrul privatizării emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Instrucţiunile privind dosarul de prezentare a societăţii comerciale, cuprinse în anexa nr. 1, Instrucţiunile privind anunţul publicitar pentru vânzarea de acţiuni/părţi sociale prin negociere directa, cuprinse în anexa nr. 2a), Instrucţiunile privind anunţul publicitar pentru vânzarea de acţiuni prin licitaţie publică, cuprinse în anexa nr. 2b), Instrucţiunile privind angajamentul de confidenţialitate asupra informaţiilor privitoare la societăţile comerciale care se privatizează, cuprinse în anexa nr. 2c) şi Instrucţiunile privind grila de punctaj al ofertelor pentru vânzarea acţiunilor prin negocierea directa sau prin licitaţie cu ofertă în plic sigilat, cuprinse în anexa nr. 3a) şi Instrucţiunile privind modul de întocmire a contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni/părţi sociale, prevăzute în anexa nr. 3b).
    ART. 2
    Prezentul ordin va fi adus la îndeplinire de către Fondul Proprietăţii de Stat.
    ART. 3
    Departamentul pentru restructurare şi privatizare din Ministerul Privatizării va coordona şi va controla aplicarea prezentului ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României.

          Ministrul privatizării,
           Valentin M. Ionescu

    Bucureşti, 16 martie 1998.
    Nr. 59.


    ANEXA 1

                    INSTRUCŢIUNI
    privind dosarul de prezentare a societăţii comerciale

    Dosarul de prezentare a societăţii comerciale cuprinde:
    a) formularele F1 până la F13, după caz;
    b) alte elemente suplimentare, dacă este cazul:
    - concluziile auditului financiar/raport financiar după norme internaţionale, după caz;
    - clauze contractuale specifice;
    c) menţiunea că statul păstrează acţiunea nominativă de control pentru societăţile comerciale din ramurile strategice ale economiei naţionale, în conformitate cu art. 34 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997, aprobată prin Legea nr. 44/1998, după caz.
    Dosarul de prezentare se pune la dispoziţie ofertanţilor, contra cost, după apariţia anunţului publicitar elaborat, după caz, conform anexei nr. 2a) sau 2b) la prezentul ordin şi după semnarea în prealabil de către ofertant sau reprezentantul său legal a angajamentului de confidenţialitate, prezentat în anexa nr. 2c) la prezentul ordin.
    La dosarul de prezentare se anexează modelul de contract şi grila de punctaj al ofertelor, atunci când vânzarea acţiunilor/părţilor sociale se face prin negociere directă sau prin licitaţie cu ofertă în plic sigilat, în conformitate cu anexa nr. 3a) la prezentul ordin.
    Modul de completare:
    1. Dosarul de prezentare a societăţii comerciale va fi redactat şi editat pe calculator.
    2. Toate formularele şi paginile dosarului de prezentare vor fi identificate prin înscrierea, în partea de sus a paginii, a denumirii şi a numărului de înmatriculare al societăţii comerciale la oficiul registrului comerţului.
    3. Formularele cu menţiunea "opţional" din borderoul de mai jos se vor trata corespunzător situaţiei concrete a societăţii comerciale, respectiv:
    - acolo unde este cazul, se va completa informaţia în formular şi se va înscrie "DA" în rubrica "DA/NU" a borderoului;
    - acolo unde nu este cazul, se va bara formularul respectiv şi se va înscrie "NU" în rubrica "DA/NU" a borderoului.
    4. Dosarul de prezentare a societăţii comerciale va cuprinde toate formularele.
    5. La dosarul de prezentare a societăţii comerciale se va anexa, după caz, lista tuturor contractelor de locaţie de gestiune, de închiriere şi de asociere în participaţiune, precum şi lista contractelor economice, financiare, bancare, respectiv de asigurări, care grevează patrimoniul societăţii comerciale sau/şi lărgesc/limitează în vreun fel activitatea prezentă şi viitoare.

                         BORDEROU
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Formularul Informaţia tratată Felul DA/NU
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   F1 Informaţii generale DA
   F2 Terenuri Opţional
   F3 Clădiri principale Opţional
   F4 Investiţii în curs Opţional
   F5 Participări la alte societăţi Opţional
   F6 Garanţii obţinute de la terţi Opţional
   F7 Lista bunurilor grevate de garanţii, ipoteci,
         gajări şi altele Opţional
   F8 Licenţe folosite Opţional
   F9 Lista brevetelor de invenţie, a mărcilor, a
         desenelor şi a modelelor industriale deţinute Opţional
   F10 Litigii (reclamant, pîrît) Opţional
   F11 Lista activelor revendicate sau revendicabile,
         altele decât cele din F10 DA
   F12 Rezultatele economico-financiare DA
   F13 Prezentarea obligaţiilor legate de mediu DA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Informaţiile furnizate sunt corecte şi complete.

          Director general, Director financiar-contabil,
             (Manager) (Contabil-şef)


    Data................


          FORMULARUL F1 - INFORMAŢII GENERALE

  1. Denumirea.................................................................
              (nu va cuprinde prescurtări pentru forma juridică şi nici pentru
                         localitatea de reşedinţă)
  2. Forma juridică (S.A., S.R.L.) │_│_│_│
  3. Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului J │_│_│_│_│_│_│_│_│
     - 199 │_│
  4. Înfiinţarea societăţii comerciale
     4.1. Înfiinţarea întreprinderii de stat din care provine, prin: │_│ în
          anul 199 │_│
          N = naţionalizare;
          R = restructurare a altei/altor întreprinderi de stat;
          I = investiţie nouă.
     4.2. Temeiul juridic de constituire.......................................
  5. codul fiscal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
  6. Sediul principal:
  Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
  Strada |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
  Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Codul poştal |_|_|_|_|_|
  Prefix 0 |_|_|.... Tel. |_|_|_|_|_|_|_| Fax |_|_|_|_|_|_|_|
  Telex |_|_|_|_|_|
  7. Capitalul social (mii lei):
  - conform Hotărârii Guvernului nr. 500/1994 |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
  - înregistrat la oficiul registrului comerţului |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| la data
    de |_|_| |_|_| |_|_|_|_|, din care a vărsat |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| la data
    de |_|_| |_|_| |_|_|_|_|
  8. Acţiuni (părţi sociale): Valoare nominală (mii lei) |_|_|_|_|_|
                              Număr |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
  - acţiuni nominative |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, acţiuni la purtător |_|_|_|_|_|_|
  - acţiuni ordinare |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, acţiuni preferenţiale |_|_|_|_|_|

  9. Structura acţionariatului:

────────┬────────────────────────────────────────────────────┬───┬────────────
 Nr.crt.│ Denumirea acţionarului │ % │ Observaţii
────────┼────────────────────────────────────────────────────┼───┼───────────
   1. │ Persoane fizice*) │ │
   2. │ Persoane juridice*) │ │
   3. │ Bănci şi/sau societăţi de investiţii financiare**) │ │
   4. │ Fondul Proprietăţii de Stat │ │
   5. │ │ │
────────┴────────────────────────────────────────────────────┴───┴────────────
──────────
          *) Dacă este cazul, se precizează: - din care, străine.
         **) Din care se precizează: - societăţile de investiţii financiare.
──────────

  10. Sectorul de activitate │_│_│_│_│
   - se va completa în conformitate cu clasificarea activităţilor din economia
   naţională - CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997.
  11. Prezentarea societăţii (scurt istoric, capacităţi tehnologice etc.)

  12. Principalele activităţi, produse, servicii
   (cu pondere peste 15% din venitul total).

────────┬────────────────────────┬───┬────────────────────────────────────────
        │ │ │ Venitul total
        │ │ ├────────────────────┬───────────────────
 Nr.crt.│ Activitatea, produsul, │ % │conform bilanţ...*) │estimat pe anul..**)
        │ serviciul │ │ │
────────┼────────────────────────┼───┼────────────────────┼───────────────────
   1. │ │ │ │
   2. │ │ │ │
   3. │ │ │ │
   4. │ │ │ │
   5. │ │ │ │
────────┴────────────────────────┴───┴────────────────────┴───────────────────
──────────
           *) Pentru anul precedent.
          **) Pentru anul în curs.
──────────

  13. Principalele exporturi:
────────┬────────────────────────┬───┬────────────────────────────────────────
        │ │ │ Venitul total
        │ │ ├────────────────────┬───────────────────
 Nr.crt.│ Ţara │ % │conform bilanţ...*) │estimat pe anul..**)
        │ │ │ │
────────┼────────────────────────┼───┼────────────────────┼───────────────────
   1. │ │ │ │
   2. │ │ │ │
   3. │ │ │ │
   4. │ │ │ │
   5. │ │ │ │
────────┴────────────────────────┴───┴────────────────────┴───────────────────
──────────
           *) Pentru anul precedent.
          **) Pentru anul în curs.
──────────

  14. Conducerea societăţii comerciale*):
────────┬───────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────────
 Nr.crt.│ Numele şi prenumele │ Funcţia │ Vechimea în
        │ │ │ societatea comercială (ani)
────────┼───────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────
   1. │ │ │
   2. │ │ │
   3. │ │ │
   4. │ │ │
   5. │ │ │
   6.**)│ │ │
────────┴───────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────────
──────────
          *) Consiliul de administraţie sau comitetul de direcţie, după caz.
         **) Directorul executiv, directorul economic/financiar sau
             contabilul-şef, după caz.
──────────

  15. Structura numerică a personalului salariat:
                                                        ──────────┬───────────
                                                           NUMĂR │ OBSERVAŢII
───────────────────────────────────────────────────────┬──────────┼───────────
 Conducere*) │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────
 Personal de execuţie, ├──────────┼───────────
 din care cu studii superioare │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────
 Maiştri │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────
 Personal muncitor │ │
───────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────────
       *) Mai puţin cei incluşi la pct. 14.

  16. Gradul de utilizare a capacităţilor existente:
      16.1. În anul precedent (%) │_│_│_│
          Diferenţa se datorează (Da/Nu): - lipsei materiilor prime │_│_│
                                           - lipsei pieţelor de desfacere │_│_│
                                           - lipsei forţei de muncă │_│_│
      16.2. În anul în curs, la data de ....... (%) │_│_│_│
          Diferenţa se datorează (Da/Nu) - lipsei materiilor prime │_│_│
                                           - lipsei pieţelor de desfacere │_│_│
                                           - lipsei forţei de muncă │_│_│

  17. Estimaţi posibilitatea unor riscuri de viitoare litigii (Da/Nu) │_│_│ din
  următoarele categorii:
      17.1. Revendicări ale dreptului de proprietate │_│_│
      17.2. Revendicări de daune datorită nerespectării unor prevederi
            contractuale sau răspunderii delictuale, superioare valorii de 10%
            din capitalul social │_│_│
      17.3. Alte litigii patrimoniale (se detaliază)...........................

  18. Societatea comercială este unic producător naţional sau/şi regional pentru
vreun produs?
(Da/Nu) │_│_│ (se detaliază)...................................................
  19. Prezentarea avantajelor şi a punctelor slabe, a oportunităţilor şi a
riscurilor pentru societatea comercială (se detaliază).........................

                   FORMULARUL F2 - TERENURI
────┬────────────┬───────────┬───────────┬──────────────────┬───────┬──────────
Nr. │ │ Inclus în │ Suprafaţa │Valoarea contabilă│ Tipul │ Situaţia
crt.│ Amplasare │ capitalul │ (mp) │ (mii lei) │ *) │juridică**)
    │ │ social │ │ │ │
────┼────────────┼───────────┼───────────┼──────────────────┼───────┼─────────
 1. │ │ │ │ │ │
 2. │ │ │ │ │ │
 3. │ │ │ │ │ │
 4. │ │ │ │ │ │
 5. │ │ │ │ │ │
────┴────────────┴───────────┴───────────┴──────────────────┴───────┴─────────
──────────
     *) Tip I = zona industrială; N = alte zone
    **) Proprietate:
        - carte funciară
        - registrul de inscripţiuni, prescripţiuni, gaj, după caz;
        . în cesiune;
        . în administrare;
        . alte cazuri (se detaliază).
──────────

                  FORMULARUL F3 - CLĂDIRI PRINCIPALE
────┬──────────────┬──────────────────────┬───────────────┬────────┬──────────
Nr. │ │ Suprafaţa - mp - │ Valoarea netă │Vechimea│ Situaţia
crt.│ Amplasarea ├──────────┬───────────┤ contabilă │ (ani) │ juridică*)
    │ │Construită│Desfăşurată│ (mii lei) │ │
────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────────┼────────┼──────────
 1. │ │ │ │ │ │
 2. │ │ │ │ │ │
 3. │ │ │ │ │ │
 4. │ │ │ │ │ │
 5. │ │ │ │ │ │
────┴──────────────┴──────────┴───────────┴───────────────┴────────┴──────────
──────────
     *) Proprietate, cesiune, administrare, alte cazuri (se detaliază).
──────────

                    FORMULARUL F4 - INVESTIŢII ÎN CURS
────┬────────────────────┬─────────────────┬──────────┬─────────────┬─────────
Nr. │ │ Valoarea totală │ % │ Data │
crt.│ Descrierea │ (mii lei) │ realizat │ finalizării │ Tipul*)
────┼────────────────────┼─────────────────┼──────────┼─────────────┼─────────
 1. │ │ │ │ │
 2. │ │ │ │ │
 3. │ │ │ │ │
 4. │ │ │ │ │
 5. │ │ │ │ │
────┴────────────────────┴─────────────────┴──────────┴─────────────┴─────────
──────────
      *) Tip M = mărire capacitate; I = înlocuire capacitate; O = altele (se vor
         detalia).
──────────


        FORMULARUL F5 - PARTICIPĂRI LA ALTE SOCIETĂŢI COMERCIALE*)
────┬───────────────────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────────
Nr. │ Denumirea │ Nr. de │ Valoarea │ % din capitalul
crt.│ societăţii comerciale │ înmatriculare │ contabilă a │social la societatea
    │ │ la oficiul │ participării│ comercială la care
    │ │ registrului │ (mii lei) │ deţine acţiuni/
    │ │ comerţului │ │ părţi sociale
    │ │ │ │
────┼───────────────────────┼───────────────┼─────────────┼───────────────────
 1. │ │ │ │
 2. │ │ │ │
 3. │ │ │ │
 4. │ │ │ │
 5. │ │ │ │
────┴───────────────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────────
──────────
      *) Dacă participarea este de natură obligaţiunilor transformabile în
         acţiuni, aceasta se va menţiona explicit.
──────────


           FORMULARUL F6 - GARANŢII OBŢINUTE DE LA TERŢI
────┬─────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────
    │ │ Debitorul
Nr. │ Valoarea ├───────────────────┬───────────────────────────────
crt.│ (mii lei) │ Denumirea │ Nr. de înmatriculare
    │ │ │ la oficiul registrului
    │ │ │ comerţului
────┼─────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────────────
 1. │ │ │
 2. │ │ │
 3. │ │ │
 4. │ │ │
 5. │ │ │
────┴─────────────────────┴───────────────────┴───────────────────────────────


            FORMULARUL F7 - LISTA BUNURILOR GREVATE DE GARANŢII
                              (IPOTECI GAJĂRI)
────┬─────────────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────
    │ │ │ Beneficiarul
Nr. │ Denumirea │ Valoarea ├───────────┬───────────────────────────────
crt.│ │ (mii lei) │ Denumirea │ Nr. de înmatriculare
    │ │ │ │ la oficiul registrului
    │ │ │ │ comerţului
────┼─────────────────┼───────────┼───────────┼───────────────────────────────
 1. │ │ │ │
 2. │ │ │ │
 3. │ │ │ │
 4. │ │ │ │
 5. │ │ │ │
────┴─────────────────┴───────────┴───────────┴───────────────────────────────


              FORMULARUL F8 - LISTA LICENŢELOR FOLOSITE
────┬─────────────────────────┬────────────────┬───────────┬──────────────────
Nr. │ Titularul │ │ │
crt.├───────────────┬─────────┤ Natura │ Data │ Estimarea
    │ Denumirea │ Ţara │ │ expirării │venitului (mii lei)
────┼───────────────┼─────────┼────────────────┼───────────┼──────────────────
 1. │ │ │ │ │
 2. │ │ │ │ │
 3. │ │ │ │ │
 4. │ │ │ │ │
 5. │ │ │ │ │
────┴───────────────┴─────────┴────────────────┴───────────┴──────────────────

         FORMULARUL F9 - LISTA BREVETELOR DE INVENŢIE, A MĂRCILOR,
              A DESENELOR ŞI A MODELELOR INDUSTRIALE DEŢINUTE
────┬──────────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────────
Nr. │ Natura │ Data │ Estimarea veniturilor generate
crt.│ │ expirării │ (mii lei)
────┼──────────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────────
 1. │ │ │
 2. │ │ │
 3. │ │ │
 4. │ │ │
 5. │ │ │
────┴──────────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────────


         FORMULARUL F10 - LISTA LITIGIILOR ÎN CURS
────┬───────────────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────
Nr. │ Natura │ Vechimea │ Suma în litigiu
crt.│ │ │ (mii lei)
────┴───────────────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────
                             RECLAMANT
────┬───────────────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────
 1. │ │ │
 2. │ │ │
 3. │ │ │
 4. │ │ │
 5. │ │ │
────┴───────────────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────
                               PÎRÎT
────┬───────────────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────
 1. │ │ │
 2. │ │ │
 3. │ │ │
 4. │ │ │
 5. │ │ │
────┴───────────────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────


     FORMULARUL F11 - LISTA ACTIVELOR REVENDICATE SAU REVENDICABILE,
                    ALTELE DECÎT CELE DIN F10*)
────┬───────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬────────────────
Nr. │ Denumirea activului │ Revendicat │ Revendicabil │ Observaţii**)
crt.│ │ │ │
────┼───────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼────────────────
 1. │ │ │ │
 2. │ │ │ │
 3. │ │ │ │
 4. │ │ │ │
 5. │ │ │ │
────┴───────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴────────────────
──────────
     *) Se completează pe baza informaţiilor obţinute de la prefectura,
        consiliul local/judeţean sau de la alte surse, după caz.
    **) Se menţionează sursa şi numărul de înregistrare.
──────────


     FORMULARUL F12 - SITUAŢIA REZULTATELOR ECONOMICO-FINANCIARE
      a) BILANŢ SIMPLIFICAT
                                                                - mii lei -
───────────────────────────────────┬───────────┬────────────┬─────────────────
                                   │ Conform │ Conform │Calculat conform
                                   │ bilanţului│ bilanţului │ultimei balanţe
                                   │pe anul... │ pe │din luna...
                                   │ │semestrul...│anul ...
                                   │ │anul... │
───────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼─────────────────
Elemente patrimoniale │ │ │
───────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼─────────────────
I. Active imobilizate - TOTAL │ │ │
II. Active circulante - TOTAL, │ │ │
        din care: │ │ │
  Stocuri (materiale, producţie în │ │ │
curs de execuţie, semifabricate, │ │ │
produse finite, mărfuri etc.) │ │ │
  Disponibilităţi băneşti │ │ │
  Clienţi şi conturi asimilate │ │ │
  Alte creanţe │ │ │
III. Conturi de regularizare -TOTAL│ │ │
IV. Prime pentru rambursarea │ │ │
    obligaţiunilor - TOTAL │ │ │
───────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼─────────────────
 TOTAL ACTIV (I+II+III+IV) │ │ │
───────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼─────────────────
I. Capitaluri proprii - TOTAL, │ │ │
     din care: │ │ │
 Capital social subscris vărsat │ │ │
II. Provizioane pentru riscuri şi │ │ │
    cheltuieli - TOTAL │ │ │
III. Datorii - TOTAL │ │ │
IV. Conturi de regularizare - TOTAL│ │ │
───────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼─────────────────
 TOTAL PASIV (I+II+III+IV) │ │ │
───────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼─────────────────
 Soldul contului 8045 │ │ │
───────────────────────────────────┴───────────┴────────────┴─────────────────

    b) CONTUL DE PROFIT ŞI PIERDERI
──────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────
                                  │ Sfârşitul anului precedent │ Anul curent
                                  │ Formular/Rând │Formular/Rând*)
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 0 │ 1 │ 2
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 Venituri din exploatare │ 20/11 │ 01/11
          financiare │ 20/34 │ 01/34
          excepţionale │ 20/46 │ 01/46
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 TOTAL VENITURI │ 20/I+III+V │ 01/I+III+V
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 Cheltuieli pentru exploatare │ 20/25 │ 01/25
         financiare │ 20/41 │ 01/41
         excepţionale │ 20/47 │ 01/47
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 TOTAL CHELTUIELI │ 20/I+IV+VI │ 01/II+IV+VI
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 REZULTATUL BRUT AL EXERCIŢIULUI │ │
 FINANCIAR │ 20/A+B+C │ 01/A+B+C
        Profit │ 20/52 │ 01/26+42+48
        Pierderi │ 20/53 │ 01/27+43+49
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 Impozit pe profit │ 20/54 │ 01/54
──────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────
 PROFIT NET │ 20/55 │ 01/55
──────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────
──────────
    *) În cazul în care coloana 2 se completează la nivelul lunii, se va
proceda la completare, în mod similar cazului în care completarea coloanei se
face la nivelul semestrului, în sensul că se utilizează aceiaşi indicatori şi
aceleaşi rânduri din formularul întocmit la semestru, dar utilizându-se
datele efective cumulate până în luna pentru care se calculează activul
net contabil.
──────────

    c) ACTIVUL NET CONTABIL LA DATA DE...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
               Denumirea Simbolul contului contabil
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 A. ELEMENTE DE ACTIV
 I. Active imobilizate
 1. Imobilizări necorporale la valoarea rămasă 201+203+205+207+208-280-290
 2. Terenuri şi mijloace fixe la valoarea rămasă 211+212-281-291
 3. Imobilizări necorporale şi corporale în curs (230+231)-293
 4. Imobilizări financiare 261+262+263+267-296
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      Total I (1+4)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 II. Active circulante
  1. Materii prime, materiale, consumabile, 300+301+/-308+321-322+323+/-
     stocuri aflate la terţi, obiecte de +/-328+351+352+354+356+357+358-
     inventar, baracamente -390-391-392-395
  2. Produse semifabricate 341+345+346+/-348-394
  3. Producţie în curs de execuţie 331+332-393
  4. Animale 361+/-368-396
  5. Mărfuri şi ambalaje 371+/-378+381+/-388-4428-397-
                                                 -398
  6. Conturi de regularizare şi asimilate 471+473*)+476
  7. Prime privind rambursarea obligaţiunilor 169
  8. Disponibilităţi băneşti 511+512*)+518*)+531+532+541+542
  9. Titluri de plasament 502+503+505+506+508-590
 10. Creanţe şi decontări 409+411+413+416+418+425+428*)+
                                                 +438*)+441*)+442*)+445+448*)+
                                                 +451*)+456+458*)+461+431*)+
                                                 +437*)+444*)+446*)+447*)+463-
                                                 -491-495-496
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      Total II (1+10)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      TOTAL A = I + II
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 B. DATORII
 1. Împrumuturi şi datorii asimilate 161+162+166+167+168+269+512**)+
                                                 +518**)+519
 2. Furnizori 401+403+404+405+408
 3. Creditori 462
 4. Dividende de plătit 457
 5. Alte decontări 419+421+423+424+426+427+428**)+
                                                 +431**)+437**)+438**)+441**)+
                                                 +442**)+444**)+446**)+447**)+
                                                 +448**)+451**)+455+458**)+509
 6. Conturi de regularizare şi asimilare 472+473**)+477
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      Total B (1 până la 6)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      ACTIV NET = A - B
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      Soldul contului 8045
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

         Director general, Director financiar-contabil,
           (Manager) (Contabil-şef)
    ...... ..........***) ....... .........***)

                           Certificat cenzori
                     ........ ..........***)
                     ........ ..........***)
                     ........ ..........***)

──────────
    *) Sold debitor.
   **) Sold creditor.
  ***) Se completează numele, prenumele şi, respectiv, semnătura persoanelor indicate.
──────────


    F13 - PREZENTAREA SITUAŢIEI OBIECTIVELOR DE MEDIU MINIM ACCEPTATE:

    Dosarul de prezentare a societăţii comerciale va include:
    - bilanţul de mediu de Nivel 0, cu secţiunile completate de autoritatea competenta de mediu;
    - obiectivele de mediu minim acceptate, rezultate din bilanţurile de mediu realizate, raportul la bilanţul de mediu Nivel I sau Nivel II, după caz;
    - avertizarea investitorului potenţial ca, în afară preţului pe care îl va plăti pentru acţiuni sau pentru active, va trebui să se conformeze cerinţelor legislaţiei de mediu, ceea ce poate conduce la cheltuieli suplimentare pentru societatea comercială sau pentru activ, ulterior comparării;
    - se specifică, obligatoriu, valoarea investiţiilor, calculată de vânzător.
    De asemenea, după caz, include:
    - obligaţiile Tip B constatate;
    - pasivele legate de mediu, identificate în afară bilanţului contabil;
    - se specifica, obligatoriu, valoarea investiţiilor, calculată de vânzător.

    NOTA:
    La elaborarea dosarului de prezentare, cît şi a procedurilor de lucru ale Fondului Proprietăţii de Stat privind vânzarea de acţiuni/părţi sociale se va avea în vedere particularizarea documentaţiei pe metode de privatizare, pe sectoare de activitate, pe mărimea societăţii comerciale, cît şi pe anumite situaţii individuale. Aceasta se va face cu scopul de a dimensiona documentaţia de privatizare prin prisma oportunităţii, necesităţii şi suficientei legale.
    În acest sens, grila de punctaj a ofertelor privind vânzarea acţiunilor/părţilor sociale, cît şi proiectul de contract de vânzare-cumpărare de acţiuni se vor adapta la cazul particular. În contractul de vânzare-cumpărare va fi inclusă o clauză care să permită vânzătorului accesul ulterior la acele documente ale societăţii, care sunt în legătură cu respectarea obligaţiilor asumate prin contract de către cumpărător.


    ANEXA 2a)

                       INSTRUCŢIUNI
    privind anunţul publicitar pentru vânzarea de acţiuni/părţi
           sociale prin negociere directă (model)

    Fondul Proprietăţii de Stat/Sucursala teritorială...................., cu sediul în....................., oferă la vânzare prin negociere directă, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997, aprobată prin Legea nr. 44/1998, şi ale Normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 55/1998, un pachet de........................ % din acţiunile/părţile sociale ale Societăţii Comerciale "....................." - S.A./S.R.L., cu sediul în ..............., str........... nr. ........., judeţul/sectorul.................., codul fiscal..............., numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului................, având:
    Obiectul principal de activitate ......................, capitalul social conform ultimei cereri de înscriere de menţiuni la oficiul registrului comerţului ......................; conform bilanţului contabil din anul/semestrul ................, cifra de afaceri este de .......... şi profitul este de .......................... .
    Structura acţionariatului este: ......................................... .
    Preţul de ofertă este de ................................................ .
    Dosarul de prezentare a societăţii comerciale poate fi procurat contra sumei de ........... lei, zilnic, de la sediul central al Fondului Proprietăţii de Stat şi de la sucursala Fondului Proprietăţii de Stat ...................... între orele ............... .
    Alte relaţii privind societatea comercială ..............................*).
    Pentru participarea la negociere, ofertanţii vor depune la sediul ................., până la data de ............, oferta de cumpărare şi documentele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 55/1998, art. ......... .
    Ofertanţii vor face dovada consemnării la dispoziţia vânzătorului a garanţiei de participare în valoare de ............ lei, precum şi dovada achitării contravalorii dosarului de prezentare.
──────────
    *) Persoana desemnată să dea relaţii suplimentare (numele, nr. de telefon, nr. fax).
──────────


    ANEXA 2b)

                    INSTRUCŢIUNI
    privind anunţul publicitar pentru vânzarea de acţiuni
           prin licitaţie publică (model)

    Fondul Proprietăţii de Stat/Sucursala teritorială ......................., cu sediul în .............. organizează licitaţie publică ...............*), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997, aprobată prin Legea nr. 44/1998, şi ale Normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 55/1998, pentru vânzarea a ..................% din acţiunile/părţile sociale ale Societăţii Comerciale "......................" - S.A./S.R.L., cu sediul în .................., str. ........... nr. ..........., judeţul/sectorul ..............., codul fiscal .................., numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului .............., având:
    Obiectul principal de activitate ............., capitalul social conform ultimei cereri de înscriere de menţiuni la oficiul comerţului ..............; conform bilanţului din anul/semestrul .............., cifra de afaceri este de............ şi profitul este de .............. .

    Structura acţionariatului este: ..........................................

    Preţul de pornire este de ................................................

    Licitaţia va avea loc la data de ........., ora ...., la sediul........... .

    În caz de neadjudecare la prima şedinţa, se va organiza cea de-a doua şedinţa a licitaţiei la data de ................. .

    Dosarul de prezentare a societăţii comerciale poate fi procurat contra sumei de .......... lei, zilnic, de la sediul central al Fondului Proprietăţii de Stat şi de la sucursala Fondului Proprietăţii de Stat .................... între orele ........... .
    Alte relaţii privind societatea comercială**) ........................... .

    Ofertele închise în plicuri sigilate se depun o dată cu documentele de participare, cel mai târziu cu o oră înainte de începerea licitaţiei.***)

    Pentru participarea la licitaţie, ofertanţii vor depune la sediul ............ până în ziua licitaţiei, ora ......., documentele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 55/1998, art. ............ .
    Participanţii la licitaţie vor depune la casieria vânzătorului sau în contul nr. ................, deschis la ........................, taxa de participare de ............... lei şi vor face dovada consemnării la dispoziţia vânzătorului a garanţiei de participare în valoare de .............., precum şi dovada achitării contravalorii dosarului de prezentare.
──────────
    *) Se completează, după caz: "cu strigare" sau "cu ofertă în plic sigilat".
    **) Se completează cu informaţii privind persoana desemnată să dea relaţii suplimentare (numele, numărul de telefon, telefax).
    ***) Se include în anunţ pentru licitaţiile publice cu oferte în plicuri sigilate.
──────────


    ANEXA 2c)

                     INSTRUCŢIUNI
    privind angajamentul de confidenţialitate asupra informaţiilor
   privitoare la societăţile comerciale care se privatizează (model)

    Referitor: Informaţii privind Societatea Comercială "..................." - S.A./S.R.L.
    Către: .................................. (vânzător)

    Acest angajament de confidenţialitate stabileşte condiţiile în care vânzătorul este de acord să ne furnizeze anumite informaţii confidenţiale privind Societatea Comercială "......................" - S.A./S.R.L.

    1. Acest angajament de confidenţialitate acoperă atât informaţiile orale, cît şi pe cele scrise, comunicate noua despre Societatea Comercială "................." - S.A./S.R.L. de către vânzător să de către cel care acţionează în numele vânzătorului. Termenul de informaţii, în sensul prezentului angajament, nu include următoarele:
    a) informaţii despre societatea comercială, care au caracter public, prin alte canale decât cele folosite de noi;
    b) informaţii care sunt în posesia dumneavoastră sau a societăţii comerciale şi care sunt dezvăluite prin alte mijloace decât prin care ni le-aţi dezvăluit noua;
    c) informaţii obţinute de noi, după data prezentului angajament, din terţe surse.
    2. Informaţiile vor fi folosite numai în scopul fundamentării deciziei noastre de a investi în Societatea Comercială "......................." - S.A./S.R.L.
    3. Informaţiile vor fi păstrate confidenţial de noi şi nu vor fi dezvăluite unei alte părţi fără acordul scris al vânzătorului.
    4. Suntem de acord şi ne angajăm să nu comunicăm cu alte persoane, în afară de cele care au fost menţionate în mod expres de către vânzător. Totodată, suntem de acord să nu comunicăm cu conducerea sau cu salariaţii societăţii comerciale, fără acordul prealabil al vânzătorului.
    5. Înţelegem şi suntem de acord ca, în situaţia în care vânzătorul ne solicita în mod expres înapoierea informaţiilor scrise, să le restituim fără întârziere.
    6. În caz de nerespectare a prezentului angajament, datorăm vânzătorului daune-interese stabilite de instanţele competente.
    7. Obligaţia de confidenţialitate este valabilă pentru o perioadă de 3 ani de la data acceptării.

    Semnat şi acceptat în termenii de mai sus de*)....(numele, prenumele, actul de identitate, nr. procurii de reprezentare**)...

                                                 Data.....................

──────────
    *) Pentru ofertant, persoana juridică, se vor scrie în clar: denumirea, naţionalitatea, sediul, codul fiscal, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului.
    **) Pentru reprezentantul ofertantului.
──────────

            INSTRUCŢIUNI
    privind grila de punctaj al ofertelor pentru vânzarea
       acţiunilor prin negociere directă sau prin
    licitaţie cu ofertă în plic sigilat (conţinut-cadru)

 A. Elemente componente

 1. Oferta financiară
    Preţul pe acţiune
                    Preţ oferit de solicitant
    * Nr. puncte = ─────────────────────────── x 100
                     Preţ de oferta F.P.S.
    Total (1) ...................................................... =...puncte
 2. Investiţii din surse proprii în societatea comercială
    a) Volumul total al investiţiei
                    Volum total investiţii
    * Nr. puncte = ──────────────────────── x 100 ................... =...puncte
                      Capital social
    b) Perioada de efectuare a investiţiei
                          Volum total investiţii în anul 1 100
 b1) Anul 1 - Nr. puncte =──────────────────────────────── x = ───....=...puncte
                               Volum total investiţii 1

                          Volum total investiţii în anul 2 100
 b2) Anul 2 - Nr. puncte =──────────────────────────────── x = ───....=...puncte
                               Volum total investiţii 2

                          Volum total investiţii în anul x 100
 bx) Anul x - Nr. puncte =──────────────────────────────── x = ───....=...puncte
                               Volum total investiţii x
    Total (2) ...................................(a+b1+b2+...+bx).....=...puncte

    NOTA:
    - Volumul total de investiţii propus să nu depăşească, de regula, valoarea
capitalului social al societăţii comerciale.
    - Data de referinţa a calculelor temporale este data semnării
contractului de vânzare-cumpărare.

  3. Protecţia mediului
  Investiţii pentru protecţia mediului neincluse la pct. 2:
    a) Volumul total de investiţii:

                 Volumul total al investiţiilor
                   pentru protecţia mediului
   * Nr. puncte =─────────────────────────────── x 100.............. =...puncte
                     Volumul investiţiilor
                      calculat de vânzător

    b) Perioada de efectuare a investiţiei pentru protecţia mediului:

                            Volumul investiţiilor
                          pentru protecţia mediului
                                în anul 1 100
 b1) Anul 1 - Nr. puncte =──────────────────────────── x ───........ =...puncte
                          Volumul total al investiţiilor 1
                            pentru protecţia mediului

                            Volumul investiţiilor
                          pentru protecţia mediului
                                în anul 2 100
 b2) Anul 2 - Nr. puncte =──────────────────────────── x ───........ =...puncte
                          Volumul total al investiţiilor 2
                            pentru protecţia mediului

                            Volumul investiţiilor
                          pentru protecţia mediului
                                în anul x 100
 bx) Anul x - Nr. puncte =──────────────────────────── x ───........ =...puncte
                          Volumul total al investiţiilor x
                            pentru protecţia mediului

    Total (3).............................(a+b1+b2+...+bx) ..........=...puncte


    NOTA:
    - Volumul total al investiţiilor pentru protecţia mediului nu poate fi, de regulă, mai mic decât volumul investiţiilor, calculat de vânzător.

 B. Determinarea punctajului final

 Punctajul final (PF) se determina astfel:

  PF = Total(1) x A+Total(2) x B+Total(3) x C = x puncte,
în care A, B, C reprezintă ponderea elementelor componente în punctajul final şi se stabilesc de Consiliul de administraţie sau de comitetele de direcţie, după caz, ale Fondului Proprietăţii de Stat, în funcţie de domeniul principal de activitate al societăţii comerciale, de obiectivele urmărite prin privatizare şi/sau de altele asemănătoare. Grila de punctaj al ofertelor conţine ponderile A, B, C şi se transmite ofertanţilor o data cu dosarul de prezentare.
    Evaluarea ofertelor se efectuează pe loc, în sala de desfăşurare a negocierii/licitaţiei şi se selectează ofertantul care a obţinut punctajul cel mai mare. La punctaj egal, va fi selectat ofertantul care are cea mai buna oferta financiară.

    NOTA:
    În cazul în care elementele componente ale grilei se diminuează sau se măresc, pe baza hotărârii Consiliului de administraţie sau a comitetelor de direcţie, după caz, ale Fondului Proprietăţii de Stat, şi numărul ponderilor va scădea sau va creşte corespunzător.


    ANEXA 3b

                      INSTRUCŢIUNI
    privind modul de întocmire a contractului de vânzare-cumpărare
        de acţiuni/părţi sociale*1) (conţinut cadru)

                                         Nr. ..... din ..../..../....

    I. Părţile contractante

    Între Fondul Proprietăţii de Stat (sau sucursala teritorială), cu sediul în..........., sectorul..........., România, tel.........., fax:........., contul nr. ..............., deschis la Banca ..........., Sucursala ..........., codul fiscal nr. .........., reprezentată legal prin ............, denumit în continuare vânzător, şi
    Societatea Comercială*2) .............., cu sediul*3) în................., str. ..............., nr. ........., înmatriculată la oficiul registrului comerţului nr. J/....../.....*4), codul fiscal nr. ........, contul nr. ......, deschis la Banca ............, Sucursala ................, reprezentată legal prin .............., denumită în continuare cumpărător, s-a încheiat prezentul contract de vânzare-cumpărare de acţiuni/părţi sociale.

    II. Obiectul contractului

    ART. 1
    Vânzătorul se obligă să transmită dreptul de proprietate şi să remită, iar cumpărătorul să plătească şi să preia un număr de ..... acţiuni/părţi sociale emise de societatea comercială.
    Proprietatea se transmite de drept cumpărătorului în momentul semnării contractului, în conformitate cu art. 1295 alin. 1 din Codul civil*5).

   III. Preţul şi modalităţile de plată

    ART. 2
    Valoarea contractului este de ..............$/lei (inclusiv garanţia de participare)*6).
    Evoluţia ratei inflaţiei sau a cursului de schimb valutar care se înregistrează ulterior perfectării prezentului contract nu determină renegocierea preţului*7).
    ART. 3
    Modalităţi de plată
    Părţile au convenit ca plată să se efectueze prin:
    a) virament prin ordin de plata;
    b) fila cec;
    c) cambie;
    d) acreditiv documentar irevocabil/revolving.
    Plata se face în termen*8) de ..... zile lucrătoare de la perfectarea contractului, în contul vânzătorului cu nr. ......., deschis la Banca ........., Sucursala .............. .

    IV. Garanţii

    ART. 4
    Cumpărătorul se obligă să efectueze la societatea comercială investiţiile în tehnologii/echipament, resurse umane, precum şi în protecţia mediului, convenite cu vânzătorul şi prevăzute în anexa la prezentul contract, conform documentaţiei de prezentare a societăţii comerciale, acceptată de către cumpărător*9).
    Cumpărătorul se obliga să protejeze şi să promoveze mărcile de fabrica, de comerţ sau de serviciu înregistrate, aflate în patrimoniul societăţilor comerciale*10). De asemenea, cumpărătorul se obligă să nu modifice firma şi emblema în actul constitutiv al societăţii comerciale*11).

    V. Răspunderea contractuală

    ART. 5
    Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, ori pentru executarea necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale, partea aflată în culpă datorează daune moratorii (penalităţi de întârziere) şi/sau daune-interese.
    ART. 6
    Dacă o situaţie de forţă majoră împiedică sau întârzie total/parţial executarea contractului, partea afectată de cazul de forţă majoră va fi exonerată de răspundere privind îndeplinirea obligaţiilor sale pentru perioada în care această îndeplinire este împiedicată sau întîrziată de cazul de forţă majoră, conform art. 1082 şi 1083 din Codul civil.
    ART. 7
    Prevederile articolului precedent nu se aplica în cazul în care partea care invoca forţa majoră era în întârziere.
    ART. 8
    Prin forţa majoră se înţelege un eveniment neprevăzut şi de neînlăturat, independent de voinţa părţilor, care întârzie sau împiedică total/parţial îndeplinirea obligaţiilor contractuale, cum ar fi: calamitate naturală, incendiu, stare de război.
    Greva nu va fi considerată caz de forţă majoră.
    Partea care invocă forţa majoră este obligată să comunice celeilalte părţi, în termen de 5 zile de la apariţia cazului de forţă majoră, existenţa acestuia, prin notificare scrisă însoţită de acte doveditoare, confirmate de către Camera de Comerţ şi Industrie a României.
    Dacă notificarea nu s-a transmis în condiţiile stabilite, partea aflată în culpă este responsabilă de prejudiciile provocate celeilalte părţi, întrucât nu a făcut dovada existenţei cazului de forţă majoră.
    ART. 9
    Clauza penală
    a) Pentru întârziere la plata preţului, peste termenul stipulat în contract sau ulterior, conform modificării contractului prin act adiţional, cumpărătorul datorează următoarele daune moratorii:
    - pentru primele 15 zile: 0,3%;
    - pentru următoarele 15 zile: 0,3%*12).
    Daunele moratorii se calculează la valoarea ratei/sumei neachitate, pe fiecare zi de întârziere.
    b) Pentru întârziere în finalizarea lucrărilor de investiţii, conform termenelor fixate în documentaţia prevăzută în anexa*13):
    - pentru primele 15 zile: 0,3%;
    - pentru următoarele 15 zile: 0,3%*14).
    ART. 10
    Pactul comisoriu
    În cazul în care cumpărătorul nu îşi execută obligaţiile contractuale, contractul poate fi reziliat de plin drept cu daune-interese*15) de către vânzător, printr-o simplă notificare, dacă, în prealabil, partea în culpă a fost pusă în întârziere, dar numai după trecerea unui termen de 30 de zile de la scadenta, potrivit art. 9.
    Vânzătorul poate rezilia contractul de plin drept cu daune-interese şi fără respectarea dispoziţiilor de la alin. 1 al acestui articol, printr-o simplă notificare, în cazul în care constată că, de la momentul perfectării contractului şi până la momentul efectuării plăţii, cumpărătorul se află în procedura de reorganizare sau lichidare judiciară.
    Cumpărătorul poate rezilia contractul de plin drept cu daune-interese şi fără respectarea dispoziţiilor de la alin. 1, printr-o simplă notificare, în cazul în care constată că, după perfectarea prezentului contract, acţiunile nu se aflau în proprietatea statului*16).

    VI. Modificarea contractului

    ART. 11
    Modificarea clauzelor contractuale se face de comun acord, prin act adiţional.
    Clauzele care se referă la îndeplinirea obiectivelor de mediu minim acceptate nu pot fi modificate.

    VII. Dispoziţii finale

    ART. 12
    Clauzele prezentului contract se completează de drept cu dispoziţiile Codului civil şi ale Codului comercial.
    ART. 13
    Litigiile apărute în legătura cu formarea, validarea, interpretarea sau executarea obligaţiilor contractuale se soluţionează pe cale amiabilă sau arbitrală. În lipsa unei clauze compromisorii, litigiile se vor soluţiona la instanţele judecătoreşti competente*17).
    ART. 14
    Prezentul contract, inclusiv anexele, a fost încheiat în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte*18).

           Vânzător, Cumpărător,


──────────
    *1) Contractul de vânzare-cumpărare este orientativ, părţile având dreptul să-şi fixeze drepturile şi obligaţiile în funcţie de fiecare situaţie particulară în parte, potrivit principiului libertăţii contractuale, în conformitate cu art. 969 din Codul civil.
    *2) Numele şi prenumele persoanei fizice/denumirea societăţii comerciale, după caz.
    *3) Pentru persoane fizice: domiciliul.
    *4) În cazul asociaţiilor înfiinţate de către salariaţi şi/sau pensionari cu ultimul loc de muncă la respectiva societate comercială, sau salariaţi şi membrii consiliului de administraţie, ori asociaţii şi fundaţii, se va menţiona numărul hotărârii judecătoreşti de autorizare. Pentru persoane fizice se vor menţiona actele de identitate: B.I. seria şi nr., paşaport, după caz.
    *5) La contractele de vânzare cu plata în rate, vânzătorul poate stipula ca dreptul de proprietate se transmite la data la care va fi plătită ultima rată. La achiziţiile de acţiuni de către asociaţiile înfiinţate de salariaţi şi/sau pensionari cu ultimul loc de muncă la respectiva societate comercială sau de salariaţi şi membrii consiliului de administraţie, clauza de rezervă a proprietăţii nu operează.
    *6) Completarea art. 2 alin. 1 este necesară numai în situaţia în care contractul s-a încheiat ca urmare a adjudecării unei licitaţii, precum şi în toate situaţiile în care se solicita depunerea unei garanţii de participare.
    *7) În cazul contractelor cu plata în rate, vânzătorul poate stipula indexarea valorii contractului, în funcţie de dobânda de referinţa a Băncii Naţionale a României.
    *8) Termenul de plata nu poate depăşi 60 de zile lucrătoare. Pentru vânzările cu plata în rate, vărsământul se face cel mai târziu în a 25-a zi a lunii următoare.
    *9) În anexe vor fi enumerate toate obligaţiile ce revin cumpărătorului în oferta inclusă în documentaţia de prezentare a societăţii comerciale şi asupra cărora s-a convenit, inclusiv obligaţiile minime acceptate conform bilanţului de mediu, după caz.
    *10) Clauza are caracter obligatoriu pentru societăţile comerciale, care, în baza unei mărci de fabrica, de comerţ sau de serviciu înregistrate, şi-au câştigat un renume pe piaţa interna sau internaţională şi, facultativ, pentru societăţile comerciale care nu se afla în aceasta situaţie.
    *11) Clauza are caracter obligatoriu pentru societăţile comerciale care şi-au câştigat un renume pe piaţa internă sau internaţională.
    *12) Vânzătorul poate fixa o cota procentuală mai mare ori o cota procentuală care să nu fie mai mica de 0,1%, în funcţie de valoarea contractului.
    *13) Investiţiile se referă la tehnologii, resurse umane; protecţia mediului, precum şi la orice alte investiţii pe care vânzătorul le-a convenit cu cumpărătorul, conform documentaţiei de prezentare a societăţii comerciale.
    *14) Vânzătorul poate fixa o cota procentuală mai mare ori o cotă procentuală care să nu fie mai mică de 0,1%, în funcţie de valoarea contractului.
    *15) Părţile vor fixa cuantumul daunelor-interese, după cum urmează:
    a) dobânda de referinţă a Băncii Naţionale a României, garanţia de participare plus penalităţile;
    b) suma care reprezintă diferenţa dintre preţul curent plătit de un terţ printr-un contract de vânzare-cumpărare având ca obiect aceleaşi acţiuni, ce a fost încheiat ulterior, şi cel convenit prin contractul iniţial de vânzare-cumpărare reziliat, în conformitate cu art. 68 din Codul comercial.
    *16) Clauzele de reziliere se aplică pentru achiziţiile cu plata integrală. De asemenea, clauzele referitoare la reziliere se aplică şi în cazul achiziţiilor cu plata în rate, efectuate de către asociaţiile înfiinţate de salariaţi şi/sau pensionari cu ultimul loc de muncă la respectiva societate comercială, sau de salariaţi şi membrii consiliului de administraţie. La contractele de vânzare-cumpărare cu plata în rate încheiate cu clauza de rezervă a proprietăţii, vânzătorul va cere rezoluţia contractului, dacă ratele nu au fost plătite de două ori consecutiv, cu daune moratorii şi restituirea acţiunilor.
    *17) În situaţia în care contractul se perfectează cu o persoană fizică sau juridică străină, în contract se va stipula că părţile convin că prezentul contract, în privinţa formării, validităţii, interpretării, executării şi răspunderii pentru neexecutarea totală/parţială a obligaţiilor, să fie guvernat de legea română.
    *18) În cazul în care cumpărătorul este o persoană fizică sau juridică străină, se va preciza instanţa de judecată din România, respectiv arbitrajul organizat pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României.
──────────



                                  ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016