Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - prevederile <>art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 47/1994 privind apãrarea împotriva dezastrelor, aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - prevederile art. 7 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 967/2003 ; - Referatul de aprobare nr. OB 5.674/2004, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin: ART. 1 Cu data prezentului ordin, în structura Direcţiei generale asistenţã medicalã se constituie Compartimentul pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi crize, care în caz de dezastre devine Secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii. În afara dezastrelor şi urgenţelor, Compartimentul pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi crize funcţioneazã cu o schemã redusã, prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin. În timpul dezastrelor se completeazã cu funcţiile prevãzute în anexa nr. 1, ale cãror atribuţii vor fi îndeplinite prin cumul. ART. 2 Atribuţiile Compartimentului pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi crize, precum şi diagrama de relaţii sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 care fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 3 Direcţia generalã asistenţã medicalã şi Direcţia resurse umane, formare profesionalã, examene şi concursuri vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sãnãtãţii, Ovidiu Brînzan Bucureşti, 19 mai 2004. Nr. 585. ANEXA 1 ORGANIGRAMA Compartimentului pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi crize, în afara situaţiilor de dezastre Şeful compartimentului: - directorul general adjunct al Direcţiei generale asistenţã medicalã. Membri: 1. consilier cu pregãtirea pentru dezastre; 2. consilier cu pregãtirea pentru urgenţe; 3. consilier cu pregãtirea pentru crize; 4. referent. ORGANIGRAMA Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii Şeful Secretariatului tehnic permanent: - directorul general adjunct al Direcţiei generale asistenţã medicalã. Membri: 1. consilier cu pregãtirea pentru dezastre; 2. consilier cu pregãtirea pentru urgenţe; 3. consilier cu pregãtirea pentru crize; 4. consilier în Direcţia generalã farmaceuticã, inspecţia de farmacie şi aparaturã medicalã din Ministerul Sãnãtãţii; 5. consilier în Direcţia generalã sãnãtate publicã şi inspecţia sanitarã de stat din Ministerul Sãnãtãţii; 6. consilier în Direcţia generalã sãnãtate publicã şi inspecţia sanitarã de stat din Ministerul Sãnãtãţii; 7. referent. NOTĂ: Funcţiile de la pct. 4, 5, 6 şi 7 vor fi îndeplinite prin cumul de cãtre angajaţi desemnaţi de directorul general al structurii respective, iar în situaţia aprobãrii Legii sistemului naţional de management al crizelor devine nucleul Centrului operativ de crizã al Ministerului Sãnãtãţii. ANEXA 2 ATRIBUŢIILE Compartimentului pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi crize În calitate de nucleu al Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii, Compartimentul pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi crize îndeplineşte urmãtoarele atribuţii prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 967/2003 : a) în perioadele dintre şedinţe duce la îndeplinire hotãrârile Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii, urmãreşte realizarea lor şi exercitã atribuţiile acesteia, fãcând propuneri care devin executorii dupã aprobarea de cãtre preşedinte, urmând ca la prima şedinţã sã aducã la cunoştinţã comisiei mãsurile aprobate şi sã le supunã analizei şi validãrii de cãtre membrii acesteia; b) analizeazã şi propune spre avizare Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii planurile comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare împotriva dezastrelor, pentru aspectele care privesc asistenţa medicalã de urgenţã; c) în situaţii critice din punct de vedere al asistenţei medicale de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii, propune preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii sã solicite Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi altor autoritãţi publice centrale intervenţia cu forţe şi mijloace din dotarea unitãţilor subordonate acestora, pentru salvarea oamenilor, a diferitelor bunuri şi pentru limitarea şi înlãturarea efectelor negative; d) colecteazã şi verificã datele şi informaţiile privind efectele dezastrelor şi epidemiilor asupra populaţiei, reţelei medicale şi mãsurile întreprinse, primite de la comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare împotriva dezastrelor sau de la alte surse; e) informeazã operativ Comisia guvernamentalã de apãrare împotriva dezastrelor şi întocmeşte rapoarte de sintezã periodice şi anuale privind starea de sãnãtate a populaţiei afectate de dezastre şi epidemii şi de refacere a reţelei medicale afectate de dezastre, de modernizare a fluxului informaţional, pe care le prezintã preşedintelui sau vicepreşedinţilor Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii, urmãreşte realizarea mãsurilor aprobate; f) întocmeşte informãri privind declanşarea, evoluţia fenomenelor negative asupra populaţiei şi reţelei medicale, efectele acestora şi mãsurile luate şi le transmite mass-media; g) urmãreşte promovarea şi elaborarea de cãtre institutele de profil a studiilor şi cercetãrilor în vederea fundamentãrii de acte normative care privesc asistenţa medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii; h) iniţiazã anual şi participã la exerciţiile de simulare a producerii de dezastre şi epidemii, organizate pe zone de risc şi pe judeţe, pentru verificarea pregãtirii şi conlucrãrii formaţiilor de intervenţie, a funcţionãrii fluxului informaţional-decizional, precum şi a modului de folosire a mijloacelor şi materialelor de intervenţie; i) participã la elaborarea şi actualizarea convenţiilor internaţionale pentru probleme ce privesc apãrarea împotriva dezastrelor şi epidemiilor, participã la organizarea şi desfãşurarea acţiunilor şi a simulãrilor de apãrare împotriva dezastrelor şi epidemiilor, urmãrind respectarea convenţiilor bilaterale sau multilaterale; j) verificã periodic secretariatele tehnice permanente ale comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare împotriva dezastrelor asupra cunoaşterii atribuţiilor specifice ce le revin şi asupra modului de acţiune în caz de dezastre şi epidemii; k) participã, în colaborare cu alte ministere, la întocmirea planurilor de intervenţie în caz de producere a dezastrelor şi epidemiilor şi urmãreşte realizarea mãsurilor care se iau în asemenea situaţii; l) propune preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei centrale pentru asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii convocarea şedinţei ordinare anuale a acesteia şi a şedinţelor extraordinare ori de câte ori este necesar; m) întocmeşte programe şi urmãreşte pregãtirea personalului cu atribuţii de apãrare împotriva dezastrelor şi epidemiilor; n) constatã şi propune aplicarea, prin persoane anume desemnate, a sancţiunilor prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 47/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în legãturã cu activitatea de asistenţã medicalã de urgenţã în caz de dezastre şi epidemii. ANEXA 3
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Diagrama de relatii a Compartimentului │
│ pentru asistenta medicala de urgenta, dezastre si crize │
│ din Ministerul Sanatatii │
│ │
│ ┌───────────────────┐ │
│ │ SECRETAR DE STAT │ │
│ │ Asistenta medicala│ │
│ └──────────┬────────┘ │
│ ┌─────────┴──────────┐ ┌──────────────────────┐ │
│ │ Directorul general │ │ Secretariatul tehnic │ │
│ │adjunct al directiei├──┤ permanent al Comisiei│ │
│ │ generale │ .│ guvernamentale de │ │
│ │ asistenta medicala │ .│ aparare impotriva │ │
│ └─────────┬──────────┘ .│ dezastrelor │ │
│ │ .└──────────────────────┘ │
│ ┌─────────┴───────────┐. │
│┌─────────────────────┐ │ SECRETARIATUL │. ┌─────────────────┐ │
││ Directia generala │ │TEHNIC AL COMISIEI │. │OCHA-DHA, PNUD, │ │
││ de Sanatate Publica ├──────┤CENTRALE DE ASISTENTA│.────┤USAID SI WADEM │ │
││ Inspectia sanitara │ . │ MEDICALA DE URGENTA │. │ EURADIM │ │
││ de stat │ . │ IN CAZ DE DEZASTRE │. └─────────────────┘ │
│└─────────────────────┘ . │ SI EPIDEMII │. │
│ . └─────────┬───────────┘. │
│┌─────────────────────┐ . │ . ┌────────────────┐ │
││ Centrul National de│ . │ . │Compartimentele │ │
││ Perfectionare │ . │ . │ similare din │ │
││ Postuniversitara │ . │ .─────┤ Ministerele si │ │
││ a Medicilor, ├───. │ . │Institutiile cu │ │
││ Farmacistilor, │ . │ . │ retea sanitara │ │
││ Altui Personal cu │ . │ . │ proprie │ │
││ studii Superioare │ . │ . └────────────────┘ │
││ si asistentilor │ . │ . ┌────────────────────┐│
││ medicali │ . │ . │ Societatea ││
│└─────────────────────┘ . │ .───┤Internationala de ││
│┌──────────────────────┐ . │ . │Medicina si Dezastre││
││ Institutul │ . │ . └────────────────────┘│
││ National de ├──. │ . ┌───────────────────┐ │
││ Cercetare Dezvoltare│ . │ .───┤Comitetul Medical │ │
││ in Sanatate │ . │ . │ Mixt NATO (JMC) │ │
│└──────────────────────┘ . │ . └───────────────────┘ │
│ . ┌──────┴──────────┐ . ┌───────────────────┐ │
│┌──────────────────────┐ . │ COMPARTIMENTUL │ . │ Comitetul Sefilor │ │
││ Directia Generala ├──. │PENTRU ASISTENTA │ . │ Serviciilor │ │
││ Buget si Achizitii│ . │ MEDICALA DE │ .───┤ Medicale Militare │ │
│└──────────────────────┘ . │ URGENTA │ . │ COMEDS │ │
│┌──────────────────────┐ . │DEZASTRE SI CRIZE│ . └───────────────────┘ │
││ Directia Resurse │ . └──────┬──────────┘ . ┌──────────────────┐ │
││ Umane Formare │ . │ . │ Euro-Atlantic │ │
││ Profesionala ├──. │ . │ Disaster Relief │ │
││ Examene si │ . │ .───┤ Coordination │ │
││ Concursuri │ . │ . │ Centre (EADRCC) │ │
│└──────────────────────┘ . │ . └──────────────────┘ │
│┌──────────────────────┐ . │ . ┌──────────────────┐ │
││ Directia relatii │ . │ . │NATIONAL DISASTER │ │
││ cu parlamentul ├──. │ .───┤MEDICAL SYSTEM-USA│ │
││ legislatie si │ . │ . │ (NDMS) │ │
││ contencios │ . │ . └──────────────────┘ │
│└──────────────────────┘ . │ . ┌────────────────────┐ │
│┌──────────────────────┐ . │ . │Organizatia Mondiala│ │
││ Institutele de │ . │ .──┤a Sanatatii OMS/PAHO│ │
││ Sanatate Publica ├──. │ └────────────────────┘ │
│└──────────────────────┘ . │ │
│┌───────────────────────┐ . │ │
││ Centrul de │ . │ │
││ Statistica Sanitara │ . ┌─────────┴──────────┐ ┌──────────────────────┐ │
││ si Documentare ├─ │ DIN DIRECTIILE │ │RELATII DE COLABORARE │ │
││ Medicala │ │ JUDETENE DE │ │ ......... │ │
│└───────────────────────┘ │ SANATATE PUBLICA │ │RELATII DE SUBORDONARE│ │
│ │ COLECTIVUL DE │ └──────────────────────┘ │
│ │ MANAGEMENT MEDICAL│ │
│ │ AL DEZASTRELOR │ │
│ └────────────────────┘ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.