Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 58 din 15 aprilie 2014  privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu în cadrul Ministerului Afacerilor Interne pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, precum şi pentru unele operaţiuni care intră în competenţa de aprobare a ordonatorului principal de credite    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 58 din 15 aprilie 2014 privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu în cadrul Ministerului Afacerilor Interne pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, precum şi pentru unele operaţiuni care intră în competenţa de aprobare a ordonatorului principal de credite

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 324 din 5 mai 2014

    Având în vedere prevederile art. 9 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale pct. 4.2 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor metodologice privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu în Ministerul Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 184/2004*), cu modificările şi completările ulterioare,
_________
    *) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 184/2004 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:

    ART. 1
    Controlul financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, precum şi pentru unele operaţiuni care intră în competenţa de aprobare a ordonatorului principal de credite se organizează în cadrul Direcţiei generale financiare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi se exercită de către persoanele desemnate prin ordin al ministrului afacerilor interne, denumit în continuare ordin de desemnare.
    ART. 2
    (1) Cadrul specific privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv propriu este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Viza pentru controlul financiar preventiv propriu se acordă de prima persoană nominalizată în ordinul de desemnare pentru fiecare proiect de operaţiune, celelalte persoane desemnate reprezentând înlocuitori pentru persoana precedentă, în situaţiile în care aceasta din urmă lipseşte de la serviciu.
    (3) Regula prevăzută la alin. (2) nu se aplică atunci când volumul mare al proiectelor de operaţiune face imposibilă acordarea vizei pentru control financiar preventiv propriu de către o singură persoană.
    (4) În situaţiile în care există o incompatibilitate privind acordarea vizei de către o anumită persoană, viza se acordă de următoarea persoană nominalizată, aplicând regula prevăzută la alin. (2).
    ART. 3
    Viza pentru control financiar preventiv propriu se exercită prin semnătura persoanei desemnate, precum şi prin aplicarea sigiliului personal, care va cuprinde următoarele informaţii:
    a) "Ministerul Afacerilor Interne";
    b) "Direcţia generală financiară";
    c) menţiunea "Vizat pentru control financiar preventiv propriu";
    d) numărul de identificare al titularului sigiliului;
    e) data acordării vizei.
    ART. 4
    Persoana desemnată răspunde, potrivit legii, în raport cu culpa sa, pentru legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele prevederilor bugetare aprobate, a operaţiunilor pentru care a acordat viza de control financiar preventiv propriu.
    ART. 5
    (1) Proiectele de operaţiuni privind angajarea şi ordonanţarea cheltuielilor se prezintă pentru viza de control financiar preventiv propriu numai cu viza conducătorilor compartimentelor de specialitate din Aparatul central al Ministerului Afacerilor Interne, care iniţiază operaţiunea, sau a înlocuitorilor acestora.
    (2) Persoanele prevăzute la alin (1) răspund, potrivit legii, pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea operaţiunilor ale căror documente justificative le-au certificat.
    ART. 6
    Documentele prezentate la viză se înscriu în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv, al cărui model este prevăzut de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 7
    Documentele care au primit viza de control financiar preventiv propriu se supun aprobării ordonatorului principal de credite ori înlocuitorilor de drept al acestuia desemnaţi prin Ordinul ministrului afacerilor interne privind împuternicirea ordonatorilor de credite în unităţile Ministerului Afacerilor Interne*1).
__________
    *1) Ordinul constituie act normativ clasificat, potrivit legii, nefiind publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 8
    Proiectele de operaţiuni care fac obiectul controlului financiar preventiv delegat se supun aprobării ordonatorului principal de credite numai după obţinerea vizei de control financiar preventiv delegat.
    ART. 9
    (1) Persoana desemnată verifică operaţiunile supuse controlului financiar preventiv propriu prin utilizarea listelor de verificare, aprobate prin dispoziţie a secretarului general al Ministerului Afacerilor Interne.
    (2) Persoanele desemnate au obligaţia de a formula propuneri de perfecţionare a listelor de verificare, în funcţie de modificările legislative, de propunerile primite de la compartimentele implicate în operaţiunile respective sau de alte condiţii apărute.
    ART. 10
    Directorul general al Direcţiei generale financiare asigură coordonarea, îndrumarea metodologică şi monitorizarea activităţii persoanelor desemnate.
    ART. 11
    Cu aprobarea conducerii Direcţiei generale financiare, persoanele desemnate participă la cursuri de pregătire profesională organizate de instituţiile abilitate.
    ART. 12
    Evaluarea activităţii persoanelor desemnate, pe linia controlului financiar preventiv propriu, se face de secretarul general al Ministerului Afacerilor Interne, cu acordul Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 13
    Direcţia generală financiară va lua măsuri de aplicare a prezentului ordin.
    ART. 14
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 165/2007 privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu, pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite*2), cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
__________
    *2) Ordinul nr. 165/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 15
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                        Viceprim-ministru,
                   ministrul afacerilor interne,
                         Gabriel Oprea


    Bucureşti, 15 aprilie 2014.
    Nr. 58.


    ANEXĂ

                            CADRUL SPECIFIC
      privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar
                           preventiv propriu


┌───┬───────┬──────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┬───────┐
│Nr.│Nr. op.│ Proiectul de │Documentele justificative│ Compartimentul care │ Persoanele desemnate pentru acordarea vizei │Terme- │
│crt│din │ operaţiune supus │ │ iniţiază operaţiunea├────────────────────────┬─────────────────────┤nul de │
│ │anexa │controlului financiar │ │ │ de specialitate │ de control financiar│acor- │
│ │nr. 1 │ preventiv propriu │ │ │ │ preventiv propriu │dare a │
│ │la │ │ │ │ │ │vizei │
│ │Ordinul│ │ │ │ │ │(zile │
│ │minis- │ │ │ │ │ │lucră- │
│ │trului │ │ │ │ │ │toare) │
│ │finan- │ │ │ │ │ │ │
│ │ţelor │ │ │ │ │ │ │
│ │publice│ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 522│ │ │ │ │ │ │
│ │/2003 │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴───────┴──────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┴───────┤
│ A. Deschiderea, repartizarea şi modificarea creditelor bugetare │
├───┬───────┬──────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┬───────┤
│ 1.│1. │Cererea de deschidere │- Notă justificativă │- Serviciul buget din│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │de credite bugetare │- Fundamentarea pe baza │cadrul │buget │din ordinul de │ │
│ │ │ │normelor specifice │Direcţiei generale │ │desemnare*) │ │
│ │ │ │fiecărui credite pentru │financiare │ │ │ │
│ │ │ │cheltuielile ordonator de│ │ │ │ │
│ │ │ │cuprinse în cererea de │ │ │ │ │
│ │ │ │deschidere a creditelor │ │ │ │ │
│ │ │ │bugetare ├─────────────────────┤ │ │ │
│ │ │ │- Deconturile justifi- │- Biroul finanţare │ │ │ │
│ │ │ │cative pe articole │instituţiile │ │ │ │
│ │ │ │bugetare │prefectului │ │ │ │
│ │ │ │- Cereri de avans, după │ │ │ │ │
│ │ │ │caz │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│2. │2. │Dispoziţia bugetară │- Documentaţia privind │- Serviciul buget din│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │sau, după caz, ordinul│fundamen-tarea sumelor │cadrul │buget │din ordinul de │ │
│ │ │de plată pentru │înscrise în dispoziţiile │Direcţiei generale │ │desemnare*) │ │
│ │ │repartizarea │bugetare de repartizare │financiare │ │ │ │
│ │ │creditelor bugetare │pentru bugetul propriu şi│ │ │ │ │
│ │ │(sau alimentări) │bugetelor ordonatorilor │ │ │ │ │
│ │ │ │subordonaţi ├─────────────────────┤ │ │ │
│ │ │ │ │- Biroul finanţare │ │ │ │
│ │ │ │ │instituţiile │ │ │ │
│ │ │ │ │prefectului │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 3.│3. │Documentul pentru │-Fundamentarea propunerii│- Serviciul buget din│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │modificarea reparti- │ordonatorului principal │cadrul │buget │din ordinul de │ │
│ │ │zării pe trimestre a │de credite pentru │Direcţiei generale │ │desemnare*) │ │
│ │ │creditelor bugetare, │modificarea repartizării │financiare │ │ │ │
│ │ │care se efectuează cu │iniţiale pe trimestre a │ │ │ │ │
│ │ │aprobarea Ministerului│creditelor bugetare ├─────────────────────┤ │ │ │
│ │ │Finanţelor Publice │ │Biroul finanţare │ │ │ │
│ │ │ │ │instituţiile │ │ │ │
│ │ │ │ │prefectului │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 4.│4. │Documentul pentru │-Fundamentarea propunerii│- Serviciul buget din│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │efectuarea virărilor │ordonatorului principal │cadrul │buget │din ordinul de │ │
│ │ │de la un capitol la │de credite privind │Direcţiei generale │ │desemnare*) │ │
│ │ │altul al clasificaţiei│virările de credite între│financiare │ │ │ │
│ │ │bugetare, care au loc │capitolele bugetare ├─────────────────────┤ │ │ │
│ │ │numai cu acordul │ │- Biroul finanţare │ │ │ │
│ │ │Ministerului │ │instituţiile │ │ │ │
│ │ │Finanţelor Publice; │ │prefectului │ │ │ │
│ │ │documentul pentru │ │ │ │ │ │
│ │ │efectuarea virărilor │ │ │ │ │ │
│ │ │de credite între │ │ │ │ │ │
│ │ │subdiviziunile │ │ │ │ │ │
│ │ │clasificaţiei │ │ │ │ │ │
│ │ │bugetare, pentru │ │ │ │ │ │
│ │ │bugetul propriu al │ │ │ │ │ │
│ │ │ordonatorului │ │ │ │ │ │
│ │ │principal, precum şi │ │ │ │ │ │
│ │ │cele între unităţile │ │ │ │ │ │
│ │ │subordonate │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 5.│5. │Dispoziţia bugetară de│- Justificarea privind │- Serviciul buget din│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │retragere şi cea de │retragerea creditelor │cadrul │buget │din ordinul de │ │
│ │ │repartizare, în │bugetare, solicitările │Direcţiei generale │ │desemnare*) │ │
│ │ │situaţia virărilor │ordonatorilor de credite │financiare │ │ │ │
│ │ │între unităţile │subordonaţi │ │ │ │ │
│ │ │subordonate, sau │ ├─────────────────────┤ │ │ │
│ │ │borderoul centraliza- │ │- Biroul finanţare │ │ │ │
│ │ │tor al acestor │ │instituţiile │ │ │ │
│ │ │documente │ │prefectului │ │ │ │
├───┴───────┴──────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┴───────┤
│ B. Angajamente legale din care rezultă direct sau indirect obligaţii de plată │
├───┬───────┬──────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┬───────┤
│ 6.│1. │Contract/Comandă de │- Documentaţia pentru │- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │achiziţii publice │elaborarea şi prezentarea│specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │ │ofertei │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │ │- Ofertele depuse în │ │ │ │ │
│ │ │ │condiţiile legii │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documentele care │ │ │ │ │
│ │ │ │reflectă modul de │ │ │ │ │
│ │ │ │atribuire a contractului │ │ │ │ │
│ │ │ │de către autoritatea │ │ │ │ │
│ │ │ │contractantă │ │ │ │ │
│ │ │ │- Contestaţiile depuse │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documente care să │ │ │ │ │
│ │ │ │ateste depunerea │ │ │ │ │
│ │ │ │garanţiilor legale │ │ │ │ │
│ │ │ │- Alte documente │ │ │ │ │
│ │ │ │specifice │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 7.│2.1. │Contract/Comandă de │- Documentele privind │- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │achiziţii publice │achiziţia, alcătuite în │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │finanţate integral sau│conformitate cu │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │parţial din credite │prevederile legislaţiei │ │ │ │ │
│ │ │externe acordate │române şi cu reglementă- │ │ │ │ │
│ │ │statului român de │rile organismelor │ │ │ │ │
│ │ │organisme şi │internaţionale │ │ │ │ │
│ │ │organizaţii │ │ │ │ │ │
│ │ │internaţionale │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 8.│2.2. │Contract/Comandă de │Contractul/Ordinul/ │- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │achiziţii publice │Acordul de finanţare din │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │finanţate integral sau│fonduri comunitare │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │parţial din fonduri │- Programul anual de │ │ │ │ │
│ │ │externe nerambursabile│achiziţii publice │ │ │ │ │
│ │ │ │- Nota privind │ │ │ │ │
│ │ │ │determinarea valorii │ │ │ │ │
│ │ │ │estimate a achiziţiei │ │ │ │ │
│ │ │ │- Anunţul de participare │ │ │ │ │
│ │ │ │la procedură │ │ │ │ │
│ │ │ │- Ofertele depuse în │ │ │ │ │
│ │ │ │condiţiile legii │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documentele care │ │ │ │ │
│ │ │ │reflectă modul de │ │ │ │ │
│ │ │ │atribuire a contractului │ │ │ │ │
│ │ │ │de către autoritatea │ │ │ │ │
│ │ │ │contractantă │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documente care să │ │ │ │ │
│ │ │ │ateste depunerea │ │ │ │ │
│ │ │ │garanţiilor legale │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documentele privind │ │ │ │ │
│ │ │ │achiziţia, întocmite în │ │ │ │ │
│ │ │ │conformitate cu │ │ │ │ │
│ │ │ │prevederile legislaţiei │ │ │ │ │
│ │ │ │române şi cu reglemen- │ │ │ │ │
│ │ │ │tările organismelor │ │ │ │ │
│ │ │ │internaţionale │ │ │ │ │
│ │ │ │- Alte documente │ │ │ │ │
│ │ │ │specifice │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│ 9.│3. │Contract de finanţare │- Documentele de │- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ │solicitare a finanţării │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │ │(fişa de proiect) │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │ │- Raportul de evaluare │ │ │ │ │
│ │ │ │- Acordul de program, │ │ │ │ │
│ │ │ │anexele proiectului │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│10.│4. │Acord subsidiar de │-Fundamentarea propunerii│- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │împrumut │de acord subsidiar │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │ │ │aparatul central │central │desemnare │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│11.│12. │Contract de │- Documentele privind │- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │concesionare sau │operaţiunea de luare în │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │închiriere în care │concesiune sau de │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │Ministerul Afacerilor │închiriere │ │ │ │ │
│ │ │Interne este │ │ │ │ │ │
│ │ │concesionar sau │ │ │ │ │ │
│ │ │chiriaş │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│12.│13. │Acorduri pentru schimb│- Documente privind │Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │de experienţă sau │propunerile de acord │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │documentare, pe bază │- Devizele de cheltuieli │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │de reciprocitate, │pentru acţiunile ce se │ │ │ │ │
│ │ │fără transfer de │derulează în cadrul │ │ │ │ │
│ │ │valută │acordurilor │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│13.│14. │Actul intern de │- Documentele privind │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │decizie privind │propunerea acţiunii │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │organizarea în ţară a │- Devizul estimativ al │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │acţiunilor de protocol│acţiunii pe categorii de │ │ │ │ │
│ │ │a unor manifestări cu │cheltuieli │ │ │ │ │
│ │ │caracter cultural │ │ │ │ │ │
│ │ │ştiinţific, precum şi │ │ │ │ │ │
│ │ │a unor manifestări cu │ │ │ │ │ │
│ │ │caracter specific │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│14.│15. │Actul intern de │- Nota de fundamentare a │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │decizie privind │deplasării în străinătate│specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │deplasarea în │- Documente, invitaţii şi│aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │străinătate-finanţată │comunicări scrise de la │ │ │ │ │
│ │ │integral din bugetul │partenerul extern, │ │ │ │ │
│ │ │de stat │privitoare la acţiunea şi│ │ │ │ │
│ │ │ │la condiţiile efectuării │ │ │ │ │
│ │ │ │deplasării în străinătate│ │ │ │ │
│ │ │ │- Memorandumul de │ │ │ │ │
│ │ │ │aprobare a deplasării, │ │ │ │ │
│ │ │ │pentru miniştri │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│15.│15. │Actul intern de │- Nota de fundamentare a │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │decizie privind │deplasării în străinătate│specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │deplasarea în │- Documente, invitaţii şi│aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │străinătate-finanţată │comunicări scrise de la │ │ │ │ │
│ │ │integral sau parţial │partenerul extern, │ │ │ │ │
│ │ │din fonduri externe │privitoare la acţiunea │ │ │ │ │
│ │ │nerambursabile │şi la condiţiile │ │ │ │ │
│ │ │ │efectuării deplasării în │ │ │ │ │
│ │ │ │străinătate │ │ │ │ │
│ │ │ │- Memorandumul de │ │ │ │ │
│ │ │ │aprobare a deplasării, │ │ │ │ │
│ │ │ │pentru miniştri │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│16.│16. │Actul intern de │- Nota de fundamentare a │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │decizie privind │delegării/detaşării │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │deplasări în alte │- Acceptul scris al │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │localităţi din ţară │persoanei detaşate │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│17.│17. │Ordinul/Dispoziţia de:│- Nota de fundamentare şi│- Direcţie de │- Personalul Direcţiei │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │- angajare (numire), │dosarul angajării │specialitate din │generale management │din ordinul de │ │
│ │ │mutare, scoatere sau │cuprinzând: │aparatul central │resurse umane │desemnare │ │
│ │ │avansare a │- anunţul organizării │ │ ***) │ ***)│ │
│ │ │personalului, inclusiv│concursului; │ │ │ │ │
│ │ │pentru cumulul de │- ordinul de zi pe │ │ │ │ │
│ │ │funcţii; │unitate privind │ │ │ │ │
│ │ │- numire cu caracter │constituirea comisiei │ │ │ │ │
│ │ │temporar a │de examinare; │ │ │ │ │
│ │ │personalului de │- procesul-verbal al │ │ │ │ │
│ │ │execuţie pe funcţii │comisiei de examinare; │ │ │ │ │
│ │ │de conducere; │- acte de studii; │ │ │ │ │
│ │ │- acordare drepturi │- cazier judiciar; │ │ │ │ │
│ │ │salariale: sporuri, │- recomandări; │ │ │ │ │
│ │ │majorări, │- garanţii materiale; │ │ │ │ │
│ │ │indemnizaţii; │- alte documente necesare│ │ │ │ │
│ │ │- acordare compensaţie│în vederea angajării, │ │ │ │ │
│ │ │pentru chirie; │stabilite de lege │ │ │ │ │
│ │ │- acordarea altor │ │ │ │ │ │
│ │ │drepturi: indemnizaţie│ │ │ │ │ │
│ │ │de mutare, de │ │ │ │ │ │
│ │ │instalare etc. │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│18.│18. │Contractul de comodat │- Raportul de acceptare a│Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │în care ordonatorul │ofertei comodantului │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │principal de credite │- Devizul cheltuielilor │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │are calitatea de │ce urmează a fi suportate│ │ │ │ │
│ │ │comodatar │de comodatar aprobat de │ │ │ │ │
│ │ │ │ordonatorul de credite │ │ │ │ │
│ │ │ │- Actul intern de decizie│ │ │ │ │
│ │ │ │privind distribuirea │ │ │ │ │
│ │ │ │bunurilor │ │ │ │ │
├───┴───────┴──────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┴───────┤
│ C. Ordonanţarea cheltuielilor din credite bugetare şi din fonduri publice │
├───┬───────┬──────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┬───────┤
│19.│1.1. │Ordonanţarea de plată │- Contractul de achiziţie│- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │privind achiziţia │publică: │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │publică pentru │- Factura │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │activitatea curentă │- Documentele care atestă│ │ │ │ │
│ │ │şi investiţii │recepţionarea calitativă │ │ │ │ │
│ │ │ │şi cantitativă a │ │ │ │ │
│ │ │ │bunurilor sau a │ │ │ │ │
│ │ │ │situaţiilor de lucrări │ │ │ │ │
│ │ │ │- Declaraţia vamală de │ │ │ │ │
│ │ │ │import │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│20.│1.2. │Ordonanţarea de plată │- Nota de fundamentare │Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │în lei privind plăţile│- Contractul de achiziţie│specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │aferente contractelor │publică │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │finanţate integral │- Facturi emise de │(beneficiar al │ │ │ │
│ │ │sau parţial din │furnizori │contractului) │ │ │ │
│ │ │fonduri externe │- Documente care atestă │ │ │ │ │
│ │ │nerambursabile │recepţionarea calitativă │ │ │ │ │
│ │ │ │şi cantitativă a │ │ │ │ │
│ │ │ │bunurilor, serviciilor │ │ │ │ │
│ │ │ │sau a situaţiei de │ │ │ │ │
│ │ │ │lucrări │ │ │ │ │
│ │ │ │- Contractul de finanţare│ │ │ │ │
│ │ │ │al proiectului │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│21.│1.3. │Ordonanţarea de plată │- Contractul de achiziţie│Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │în lei pentru │publică │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │transferul către │- Facturi emise de │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │Oficiul de Plăţi şi │furnizori │(beneficiar al │ │ │ │
│ │ │Contractare PHARE a │- Documente care atestă │contractului) │ │ │ │
│ │ │fondurilor │recepţionarea calitativă │ │ │ │ │
│ │ │reprezentând cheltu- │şi cantitativă a │ │ │ │ │
│ │ │ieli neeligibile │bunurilor, serviciilor │ │ │ │ │
│ │ │(TVA, mentenanţă │sau a situaţiei de │ │ │ │ │
│ │ │etc.) aferente │lucrări │ │ │ │ │
│ │ │contractelor finan- │ │ │ │ │ │
│ │ │ţate din Facilitatea │ │ │ │ │ │
│ │ │Schengen │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│22.│4. │Cererea de valută sau │- Protocolul, acordul sau│- Serviciul asistenţă│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │ordonanţarea de plată │convenţia şi legea de │financiară │asistenţă financiară │din ordinul de │ │
│ │ │valutară externă │ratificare │postaderare din │postaderare │desemnare │ │
│ │ │reprezentând │- Avizul de plată │cadrul Direcţiei │ │ │ │
│ │ │cotizaţii, contri- │transmis de organismul │generale financiare │ │ │ │
│ │ │buţii, taxe etc. la │internaţional │ │ │ │ │
│ │ │diverse organisme │ │ │ │ │ │
│ │ │internaţionale │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│23.│5. │Ordonanţarea de plată │- Nota de fundamentare │- Serviciul buget din│- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │pentru subvenţii, │- Documentaţia specifică │cadrul Direcţiei │buget │din ordinul de │ │
│ │ │transferuri, prime sau│ce rezultă din actul │generale financiare │ │desemnare │ │
│ │ │alte plăţi din fonduri│normativ ce reglementează│ │ │ │ │
│ │ │publice acordate │domeniul │ │ │ │ │
│ │ │operatorilor economici│ │ │ │ │ │
│ │ │sau altor beneficiari │ │ │ │ │ │
│ │ │legali │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│24.│6. │Ordonanţarea de plată │Nota de fundamentare │Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │privind redevenţe, │- Contractul de │specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │chirii sau alte │concesionare sau de │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │cheltuieli legate de │închiriere │ │ │ │ │
│ │ │concesionare sau │- Factura emisă de │ │ │ │ │
│ │ │închiriere │proprietar, avizată de │ │ │ │ │
│ │ │ │beneficiar │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│25.│10. │Ordonanţarea de plată │- Contractul │- Direcţie de │- Personalul desemnat │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │privind acordarea de │- Solicitarea de acordare│specialitate din │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │avansuri în lei către │a avansului │aparatul central │specialitate │desemnare │ │
│ │ │terţe persoane │- Documentele privind │ │ │ │ │
│ │ │juridice în cadrul │constituirea garanţiilor │ │ │ │ │
│ │ │contractelor │legale │ │ │ │ │
│ │ │încheiate │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│26.│13.1. │Ordonanţarea/ │- Nota de fundamentare │- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │Dispoziţia de plată │- Devizul sau documentul │buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │privind acordarea de │specific prin care s-a │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │avansuri prin │aprobat acţiunea │de credite │de credite │ │ │
│ │ │casierie - finanţat │ │ │ │ │ │
│ │ │integral din bugetul │ │ │ │ │ │
│ │ │de stat │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│27.│13.2. │Ordonanţarea/ │- Nota de fundamentare │- Serviciul asistenţă│- Personalul serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │Dispoziţia de plată │- Devizul sau documentul │financiară │asistenţă financiară │din ordinul de │ │
│ │ │privind acordarea de │specific prin care s-a │postaderare │postaderare │desemnare │ │
│ │ │avansuri prin casierie│aprobat acţiunea │ │ │ │ │
│ │ │- finanţat parţial sau│ │ │ │ │ │
│ │ │integral din fonduri │ │ │ │ │ │
│ │ │externe nerambursabile│ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│28.│14.1. │Ordonanţarea de plată │- Nota de fundamentare │Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │a indemnizaţiilor │(raportul de necesitate) │buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │pentru persoanele │şi alte documente privind│ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │trimise la speciali- │necesitatea plăţii │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │zare, studii şi │ │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │schimb de experienţă │ │financiare │ │ │ │
│ │ │în străinătate │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│29.│14.2. │Centralizatorul │- Ordinele/Dispoziţiile │Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │statelor de plată a │de personal │buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │soldelor, salariilor │- Nota justificativă │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │şi/sau altor drepturi │- Situaţia privind │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │legale acordate │prezenţa personalului │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │personalului │(pontajul) │financiare │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│30.│14.3. │Statul de plată │- Nota justificativă - │- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │(centralizatorul │situaţia privind prezenţa│buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │statelor de plată) a │personalului (pontajul) │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │avansurilor din │- Raportul privind │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │salariu/soldă şi a │solicitarea avansului │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │indemnizaţiilor de │pentru efectuarea │financiare │ │ │ │
│ │ │concediu de odihnă │concediului de odihnă │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│31.│14.4. │Statul de plată │- Nota justificativă │Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │(centralizatorul │- Propunerile individuale│buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │statelor de plată) a │privind drepturile │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │altor drepturi băneşti│aprobate │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │cuvenite personalului │- Documente justificative│Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │(indemnizaţia de │specifice plăţii │financiare │ │ │ │
│ │ │mutare, instalare, │ │ │ │ │ │
│ │ │compensaţia pentru │ │ │ │ │ │
│ │ │chirie, alte drepturi │ │ │ │ │ │
│ │ │sociale etc.) │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│32.│14.5. │Ordonanţările de plată│- Situaţia lunară privind│Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │pentru virarea din │plata drepturilor │buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │cont a restului de │salariale │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │plată în contul │ │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │colector pentru plata │ │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │pe carduri, a │ │financiare │ │ │ │
│ │ │impozitului pe │ │ │ │ │ │
│ │ │salarii, a contribu- │ │ │ │ │ │
│ │ │ţiei personalului la │ │ │ │ │ │
│ │ │bugetul statului │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│33.│14.6. │Ordonanţările de plată│- Situaţia lunară privind│- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │pentru virarea din │plata drepturilor │buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │cont a contribuţiilor │salariale │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │angajatorului la │- Baza de calcul al │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │bugetul statului şi │contribuţiilor │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │la fondurile speciale │ │financiare │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│34.│14.7. │Ordonanţarea de plată │Situaţia lunară privind │- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │a soldelor, salariilor│plata drepturilor │buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │şi altor drepturi de │salariale │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │natură salarială care │ │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │se achită în numerar │ │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │ │ │financiare │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│35.│14.8. │Statul de plată │Documentul ordonatorului │- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │(centralizatorul │principal de credite prin│buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │statelor de plată) a │care se stabileşte │ordonator principal │ordonator principal │desemnare │ │
│ │ │valorii financiare a │punerea în aplicare sau │de credite din cadrul│de credite │ │ │
│ │ │normelor de hrană │acordarea noilor niveluri│Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │ │actualizate ale valorii │financiare │ │ │ │
│ │ │ │financiare a normelor de │ │ │ │ │
│ │ │ │hrană │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│36.│14.9. │Statul de plată │Documentul ordonatorului │- Direcţia generală │- Personalul Biroului │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │(centralizatorul │principal de credite prin│logistică │echipare şi prestări │din ordinul de │ │
│ │ │statelor de plată) a │care se stabileşte şi/sau│ │servicii din cadrul │desemnare │ │
│ │ │contravalorii │aplică valoarea │ │Direcţiei administrative│ │ │
│ │ │articolelor de │financiară anuală a │ │ │ │ │
│ │ │echipament sau a │normelor de echipare sau │ │ │ │ │
│ │ │cotei-părţi anuale │a drepturilor de │ │ │ │ │
│ │ │din valoarea finan- │echipament │ │ │ │ │
│ │ │ciară anuală a │ │ │ │ │ │
│ │ │drepturilor de │ │ │ │ │ │
│ │ │echipament │ │ │ │ │ │
├───┴───────┴──────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┴───────┤
│ D. Concesionarea, închirierea şi vânzarea bunurilor din patrimoniul unităţilor Ministerului Afacerilor Interne │
├───┬───────┬──────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┬───────┤
│37.│1. │Raport justificativ │- Raportul justificativ │Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │privind disponibili- │întocmit de unitatea │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │zarea unor spaţii în │deţinătoare privind │aparatul central │aparatul central │desemnare *) │ │
│ │ │vederea închirierii │obţinerea aprobării de │ │ │ │ │
│ │ │ │disponibilizare │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documente din care │ │ │ │ │
│ │ │ │rezultă că nu există │ │ │ │ │
│ │ │ │solicitări ale │ │ │ │ │
│ │ │ │unităţilor Ministerului │ │ │ │ │
│ │ │ │Afacerilor Interne │ │ │ │ │
│ │ │ │pentru utilizarea │ │ │ │ │
│ │ │ │spaţiilor │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│38.│1. │Contract de concesio- │- Studiul de oportunitate│Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │nare/închiriere │- Caietul de sarcini │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │(Ministerul Afacerilor│- Actul normativ de │aparatul central │aparatul central │desemnare │ │
│ │ │Interne este │aprobare a concesiunii │ │ │ │ │
│ │ │concedentul/titularul │- Documentaţia │ │ │ │ │
│ │ │dreptului de │licitaţiei │ │ │ │ │
│ │ │proprietate.) │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│39.│2.1. │Proces-verbal de │- Raportul de │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │predare-primire │disponibilizare │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │(transfer fără plată) │- Adresele către │aparatul central │aparatul central │desemnare*) │ │
│ │ │ │instituţiile care │ │ │ │ │
│ │ │ │solicită bunul │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│40.│2.2. │Documentul de transfer│- Raportul justificativ │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │al bunurilor materiale│- Raportul de │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │către unităţi │disponibilizare │aparatul central │aparatul central │desemnare │ │
│ │ │subordonate sau alte │- Corespondenţa cu │ │ │ │ │
│ │ │instituţii publice │instituţiile publice │ │ │ │ │
│ │ │ │interesate │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│41.│2.3. │Raportul privind │- Acord/Protocol de │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ordinul prin care se │cooperare │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │transmite dreptul de │- Solicitarea părţii │aparatul central │aparatul central │desemnare │ │
│ │ │folosinţă gratuită, │interesate pentru │ │ │ │ │
│ │ │pe o perioadă deter- │primirea bunurilor │ │ │ │ │
│ │ │minată, a unui bun │ │ │ │ │ │
│ │ │aflat în administra- │ │ │ │ │ │
│ │ │rea ordonatorului │ │ │ │ │ │
│ │ │principal de credite │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│42.│3. │Contract de vânzare- │- Ordinul de numire a │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │cumpărare (Ordonatorul│comisiei de evaluare │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │principal de credite │- Raportul de evaluare a │aparatul central │aparatul central │desemnare │ │
│ │ │are calitatea de │bunurilor ce urmează a fi│ │ │ │ │
│ │ │vânzător.) │vândute │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documentaţia licitaţiei│ │ │ │ │
│ │ │ │cu strigare │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│43.│3 │Actul de valorificare │- Raportul de │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │prin schimb a unor │disponibilizare │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │bunuri scoase din │- Procesul-verbal de │aparatul central │aparatul central │desemnare*) │ │
│ │ │funcţiune │evaluare a bunului │ │ │ │ │
│ │ │ │- Acceptul ofertantului │ │ │ │ │
│ │ │ │- Avizul Ministerului │ │ │ │ │
│ │ │ │Finanţelor Publice, │ │ │ │ │
│ │ │ │după caz │ │ │ │ │
├───┴───────┴──────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┴───────┤
│ E. Alte operaţiuni şi documente supuse controlului financiar preventiv propriu │
├───┬───────┬──────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┬───────┤
│44.│1. │Lista mijloacelor fixe│Raportul justificativ de │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │propuse pentru │prezentare │specialitate din │direcţiilor din │din ordinul de │ │
│ │ │scoaterea din │ │aparatul central │aparatul central │desemnare*) │ │
│ │ │funcţiune/casare, │ │ │ │ │ │
│ │ │lista cu bunurile │ │ │ │ │ │
│ │ │materiale, altele │ │ │ │ │ │
│ │ │decât mijloacele fixe,│ │ │ │ │ │
│ │ │propuse pentru │ │ │ │ │ │
│ │ │declasare şi casare, │ │ │ │ │ │
│ │ │raportul de │ │ │ │ │ │
│ │ │disponibilizare a │ │ │ │ │ │
│ │ │bunurilor │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│45.│2. │Decontul privind │- Facturi fiscale │- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │cheltuielile │- Documentele care atestă│buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │ocazionate de organi- │recepţia cantitativă şi │ordonator principal │ordonator principal de │desemnare │ │
│ │ │zarea în ţară a │calitativă a serviciilor │de credite din cadrul│credite │ │ │
│ │ │acţiunilor de │ │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │protocol, precum şi │ │financiare │ │ │ │
│ │ │decontul privind │ │ │ │ │ │
│ │ │cheltuielile pentru │ │ │ │ │ │
│ │ │manifestări cu │ │ │ │ │ │
│ │ │caracter specific │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│46.│3.1. │Decontul de cheltuieli│- Documentele │- Titularul de avans │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │privind plăţile în │justificative │ │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │valută pentru │- Raportul de activitate │ │ordonator principal de │desemnare │ │
│ │ │reprezentanţi ai │ │ │credite │ │ │
│ │ │Ministerului │ │ │ │ │ │
│ │ │Afacerilor Interne în │ │ │ │ │ │
│ │ │străinătate, deplasări│ │ │ │ │ │
│ │ │în străinătate etc. - │ │ │ │ │ │
│ │ │finanţate integral din│ │ │ │ │ │
│ │ │bugetul de stat │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│47.│3.2. │Decontul de cheltuieli│- Documentele │- Titularul de avans │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│ │
│ │ │privind plăţile în │justificative │ │asistenţă financiară │din ordinul de │ │
│ │ │valută pentru │- Raportul de activitate │ │postaderare │desemnare │ │
│ │ │reprezentanţi ai │ │ │ │ │ │
│ │ │Ministerului │ │ │ │ │ │
│ │ │Afacerilor Interne în │ │ │ │ │ │
│ │ │străinătate, deplasări│ │ │ │ │ │
│ │ │în străinătate etc. - │ │ │ │ │ │
│ │ │finanţate integral sau│ │ │ │ │ │
│ │ │parţial din fonduri │ │ │ │ │ │
│ │ │externe nerambursabile│ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│48.│4.1. │Decontul de cheltuieli│- Documentele │- Titularul de avans │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │privind deplasări în │justificative │ │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │ţară - finanţate │- Ordinul de deplasare │ │ordonator principal de │desemnare │ │
│ │ │integral din bugetul │ │ │credite │ │ │
│ │ │de stat │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│49.│4.2. │Decontul de cheltuieli│- Documentele │- Titularul de avans │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│ │
│ │ │privind deplasări în │justificative │ │asistenţă financiară │din ordinul de │ │
│ │ │ţară - finanţate │- Ordinul de deplasare │ │postaderare │desemnare │ │
│ │ │integral sau parţial │ │ │ │ │ │
│ │ │din fonduri externe │ │ │ │ │ │
│ │ │nerambursabile │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│50.│5.1. │Raportul privind │- Oferta │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │acceptarea unei oferte│- Raportul privind │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │de donaţie, │verificarea persoanei │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │sponsorizare sau │ofertantului de către │ │ │ │ │
│ │ │comodat │organul de specialitate │ │ │ │ │
│ │ │ │din cadrul │ │ │ │ │
│ │ │ │Departamentului de │ │ │ │ │
│ │ │ │Informaţii şi Protecţie │ │ │ │ │
│ │ │ │Internă │ │ │ │ │
│ │ │ │- Raportul justificativ │ │ │ │ │
│ │ │ │întocmit de unitatea │ │ │ │ │
│ │ │ │beneficiară │ │ │ │ │
│ │ │ │- Autorizările sau │ │ │ │ │
│ │ │ │aprobările autorităţilor │ │ │ │ │
│ │ │ │competente, după caz │ │ │ │ │
│ │ │ │- Alte documente │ │ │ │ │
│ │ │ │stabilite prin │ │ │ │ │
│ │ │ │reglementările interne de│ │ │ │ │
│ │ │ │linie │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│51.│5.2. │Contractul de donaţie │- Raportul privind │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │sau sponsorizare, în │acceptarea ofertei │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │care Ministerul │- Oferta │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │Afacerilor Interne are│ │ │ │ │ │
│ │ │calitatea de │ │ │ │ │ │
│ │ │beneficiar │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│52.│7. │Dispoziţia de încasare│- Nota de fundamentare │- Serviciul execuţie │- Personalul Serviciului│Conform nominalizării│1 zi │
│ │ │către casierie în │- Documentele care atestă│buget propriu │execuţie buget propriu │din ordinul de │ │
│ │ │vederea achitării de │suma datorată │ordonator principal │ordonator principal de │desemnare │ │
│ │ │către angajat a: │ │de credite din cadrul│credite │ │ │
│ │ │- avansurilor │ │Direcţiei generale │ │ │ │
│ │ │neconsumate; │ │financiare │ │ │ │
│ │ │- debitelor datorate; │ │ │ │ │ │
│ │ │- penalităţilor la │ │ │ │ │ │
│ │ │deconturi. │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│53.│**) │Documentul │- Documentaţiile tehnico-│- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ordonatorului │economice legal aprobate │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │principal de credite │- Nota de fundamentare a │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │privind actualizarea │actualizării valorii │ │ │ │ │
│ │ │şi aprobarea valorii │obiectivelor de │ │ │ │ │
│ │ │obiectivelor de │investiţii │ │ │ │ │
│ │ │investiţii noi sau în │- Date oficiale privind │ │ │ │ │
│ │ │continuare, în funcţie│evoluţia indicilor de │ │ │ │ │
│ │ │de evoluţia indicilor │preţuri │ │ │ │ │
│ │ │de preţuri, emis cu │ │ │ │ │ │
│ │ │ocazia elaborării │ │ │ │ │ │
│ │ │programului anual de │ │ │ │ │ │
│ │ │investiţii care se │ │ │ │ │ │
│ │ │prezintă ca anexă la │ │ │ │ │ │
│ │ │proiectul de buget │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│54.│**) │Documentul │- Nota de fundamentare a │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ordonatorului │solicitării de │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │principal de credite │redistribuire │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │prin care se solicită │- Date privind execuţia │ │ │ │ │
│ │ │redistribuirea │obiectivelor de │ │ │ │ │
│ │ │fondurilor între │investiţii pentru care se│ │ │ │ │
│ │ │proiectele înscrise în│solicită redistribuirea │ │ │ │ │
│ │ │programul de │fondurilor │ │ │ │ │
│ │ │investiţii anexă la │ │ │ │ │ │
│ │ │bugetul aprobat │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│55.│**) │Raportul privind │- Baza de calcul │Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │stabilirea nivelului │ │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │taxelor/tarifelor │ │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │percepute pentru │ │ │ │ │ │
│ │ │prestările de servicii│ │ │ │ │ │
│ │ │efectuate de unităţi │ │ │ │ │ │
│ │ │ale Ministerului │ │ │ │ │ │
│ │ │Afacerilor Interne │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│56.│**) │Dispoziţia │- Procesul-verbal de │Direcţia generală de │Personal din cadrul │Conform nominalizării│3 zile │
│ │ │directorului Direcţiei│determinare a normelor de│logistică │Direcţiei generale │din ordinul de │ │
│ │ │generale logistice │consum/coeficienţilor de │ │logistică │desemnare │ │
│ │ │pentru aprobarea │corecţie │ │ │ │ │
│ │ │normelor de consum │- Baze de calcul │ │ │ │ │
│ │ │pentru mijloacele de │ │ │ │ │ │
│ │ │transport auto sau │ │ │ │ │ │
│ │ │motoagregatele │ │ │ │ │ │
│ │ │nou-intrate în dotarea│ │ │ │ │ │
│ │ │Ministerului │ │ │ │ │ │
│ │ │Afacerilor Interne, │ │ │ │ │ │
│ │ │pentru modificarea │ │ │ │ │ │
│ │ │normelor de consum sau│ │ │ │ │ │
│ │ │a coeficienţilor de │ │ │ │ │ │
│ │ │corecţie aferenţi │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│57.│**) │Documentul │- Lista de preţuri │Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ordonatorului │- Normele de echipare │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │principal de credite │- Baza de calcul │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │prin care se │ │ │ │ │ │
│ │ │stabileşte şi/sau se │ │ │ │ │ │
│ │ │aplică valoarea │ │ │ │ │ │
│ │ │financiară anuale a │ │ │ │ │ │
│ │ │normelor de echipare │ │ │ │ │ │
│ │ │sau a drepturilor de │ │ │ │ │ │
│ │ │echipament │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│58.│**) │Documentul │Lista cuprinzând valoarea│Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ordonatorului │financiară a normelor de │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │principal de credite │hrană comunicată de │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │prin care se │Ministerul Apărării │ │ │ │ │
│ │ │stabileşte punerea în │Naţionale │ │ │ │ │
│ │ │aplicare sau acordarea│ │ │ │ │ │
│ │ │noilor niveluri │ │ │ │ │ │
│ │ │actualizate ale │ │ │ │ │ │
│ │ │valorii financiare a │ │ │ │ │ │
│ │ │normelor de hrană │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│59.│**) │Rapoarte privind │- Certificate de decizie │Serviciul de │Personalul Direcţiei │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │acordarea concediilor │medicală │specialitate din │medicale │din ordinul de │ │
│ │ │medicale de │- Procesele-verbale │cadrul Direcţiei │ │desemnare │ │
│ │ │recuperabilitate în │întocmite de unităţile │medicale │ │ │ │
│ │ │continuarea primelor │din care fac parte │ │ │ │ │
│ │ │180 de zile de │persoanele ce beneficiază│ │ │ │ │
│ │ │concediu medical │de concedii de │ │ │ │ │
│ │ │ │recuperabilitate, prin │ │ │ │ │
│ │ │ │care se constată starea │ │ │ │ │
│ │ │ │clinică a acesteia, │ │ │ │ │
│ │ │ │evoluţia bolii, │ │ │ │ │
│ │ │ │recomandările cadrului │ │ │ │ │
│ │ │ │medical de unitate │ │ │ │ │
│ │ │ │- Situaţiile întocmite de│ │ │ │ │
│ │ │ │unităţi privind absenţa │ │ │ │ │
│ │ │ │de la programul de lucru │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│60.│**) │Proiecte de acte │- Notă justificativă, │- Direcţiile de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │interne prin care se │după caz, referitoare la │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │angajează cheltuieli: │fundamentarea propunerii │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │ordine ale ministrului│privind proiectul de │- Compartimentele din│ │ │ │
│ │ │dispoziţii, │ordin, instrucţiuni, │cadrul Direcţiei │ │ │ │
│ │ │instrucţiuni, │norme etc. │generale financiare │ │ │ │
│ │ │note-raport etc. │-Baze de calcul, după caz│ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│61.│**) │Acord-cadru de │- Programul anual de │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │achiziţii publice │achiziţii publice │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │ │- Nota privind │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │ │determinarea valorii │ │ │ │ │
│ │ │ │estimate a achiziţiei │ │ │ │ │
│ │ │ │- Anunţul de participare │ │ │ │ │
│ │ │ │la procedură │ │ │ │ │
│ │ │ │- Actul de numire a │ │ │ │ │
│ │ │ │comisiei de evaluare │ │ │ │ │
│ │ │ │- Ofertele depuse în │ │ │ │ │
│ │ │ │condiţiile legii │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documentele care │ │ │ │ │
│ │ │ │reflectă modul de │ │ │ │ │
│ │ │ │atribuire a contractului │ │ │ │ │
│ │ │ │de către autoritatea │ │ │ │ │
│ │ │ │contractantă │ │ │ │ │
│ │ │ │- Contestaţiile depuse │ │ │ │ │
│ │ │ │- Documente care să │ │ │ │ │
│ │ │ │ateste depunerea │ │ │ │ │
│ │ │ │garanţiilor legale │ │ │ │ │
│ │ │ │-Alte documente specifice│ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│62.│**) │Documentul privind │- Procesul-verbal de │- Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │scăderea din gestiune │cercetare administrativă │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │a unor pagube care nu │- Referatul privind │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │se datorează │scăderea din gestiune │ │ │ │ │
│ │ │vinovăţiei unor │ │ │ │ │ │
│ │ │persoane │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│63.│**) │Decizia de imputare │- Proces-verbal de │- Personalul desemnat│- Personalul desemnat │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │ │cercetare administrativă │din direcţiile de │din direcţiile de │din ordinul de │ │
│ │ │ │şi anexele la acesta │specialitate ale │specialitate ale │desemnare*) │ │
│ │ │ │- Documente privind │aparatului central │aparatului central │ │ │
│ │ │ │drepturile salariale ale │ │ │ │ │
│ │ │ │persoanelor vinovate, în │ │ │ │ │
│ │ │ │cazul stabilirii │ │ │ │ │
│ │ │ │răspunderii materiale │ │ │ │ │
│ │ │ │limitate │ │ │ │ │
├───┼───────┼──────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│64.│**) │Protocoale de │- Documentele privind │Direcţie de │- Conducătorii │Conform nominalizării│5 zile │
│ │ │afiliere, convenţii, │propunerea de afiliere │specialitate din │direcţiilor din aparatul│din ordinul de │ │
│ │ │acorduri de │ │aparatul central │central │desemnare │ │
│ │ │participare la │ │ │ │ │ │
│ │ │organisme │ │ │ │ │ │
│ │ │internaţionale │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴──────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┴───────┘


__________
    *) Personalul care acordă viza pentru control financiar preventiv propriu asupra proiectelor de operaţiuni ce privesc instituţiile prefectului se evidenţiază distinct în ordinul de desemnare.
    **) În Raportul privind activitatea de control financiar preventiv, prevăzut de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare, se înscriu la poziţia "Alte operaţiuni".
    ***) În cazul cadrelor militare şi al poliţiştilor din competenţa de numire a ministrului afacerilor interne, proiectele de angajamente legale se avizează de directorii generali/directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale management resurse umane şi ai Direcţiei generale juridice, iar viza pentru control financiar preventiv propriu se acordă de directorul general/directorul general adjunct al Direcţiei generale financiare.

                      _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016