Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 573 din 24 martie 2004  privind instituirea procedurii de administrare speciala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 573 din 24 martie 2004 privind instituirea procedurii de administrare speciala

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 15 aprilie 2004

În temeiul prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile ulterioare,
în vederea stabilirii modului de administrare şi gestionare, precum şi a mãsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se instituie procedura de administrare specialã şi supraveghere financiarã în perioada de privatizare la Societatea Comercialã de Exploatare şi Transport Auto "C.F.R. TRANSAUTO" - S.A. Bucureşti, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Eftimie Croitoru nr. 32, sectorul 6, şi numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului J40/2484/1999, filialã a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A.
ART. 2
Pe durata administrãrii speciale şi supravegherii financiare în perioada privatizãrii, administratorul special are atribuţiile stabilite prin mandatul special prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Procedura de administrare specialã în perioada de privatizare înceteazã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor în situaţia privatizãrii societãţii comerciale prevãzute la art. 1 sau la o altã datã ce va fi stabilitã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 4
Atribuţiile şi competenţele privind numirea şi, dupã caz, revocarea administratorilor speciali, precum şi cele referitoare la încheierea sau încetarea contractelor de mandat revin secretarului de stat care coordoneazã sectorul în care îşi desfãşoarã activitatea societatea comercialã la care au fost instituite administrarea specialã şi supravegherea financiarã.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat

Bucureşti, 24 martie 2004.
Nr. 573.

ANEXĂ

MANDAT SPECIAL ACORDAT ADMINISTRATORULUI SPECIAL

În scopul administrãrii speciale şi supravegherii financiare instituite la Societatea Comercialã de Exploatare şi Transport Auto "C.F.R. TRANSAUTO" - S.A., denumitã în continuarea societate, - filialã a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A., administratorul special are urmãtoarele atribuţii şi obligaţii:
1. va convoca sau va dispune convocarea adunãrii generale a acţionarilor ori de câte ori este necesar şi în mod obligatoriu pentru modificarea actului constitutiv al societãţii/statutului şi contractului de societate, în sensul separãrii funcţiei de preşedinte al consiliului de administraţie de cea de director general, dupã caz;
2. va examina activitatea societãţii în raport cu situaţia de fapt şi va întocmi rapoarte de activitate amãnunţite asupra situaţiei economico-financiare şi juridice a societãţii, în condiţiile şi la termenele stabilite prin contractul de mandat;
3. va supraveghea operaţiunile de gestionare a patrimoniului societãţii;
4. va lua mãsuri de administrare şi gestionare a patrimoniului societãţii, împreunã cu directorul general, dupã caz, astfel încât pânã la transferul dreptului de proprietate sã nu se producã modificãri patrimoniale decât în sensul celor stabilite prin contractul de mandat;
5. va lua unele mãsuri de administrare şi gestionare a societãţii, cu accent pe:
- situaţia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari şi de performanţã;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate, vândute, închiriate, externalizate etc.;
- inventarierea datoriilor societãţii, precum şi a plãţilor restante, în structura lor;
- inventarierea creanţelor pe care societatea le are de recuperat;
- cunoaşterea litigiilor care greveazã asupra societãţii;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
- identificarea structurii cheltuielilor şi veniturilor societãţii, în scopul eficientizãrii costurilor;
- situaţia contractelor comerciale încheiate de societate;
6. va urmãri respectarea disciplinei economico-financiare a societãţii prin luarea unor mãsuri pentru întãrirea acesteia;
7. va examina volumul arieratelor şi creanţelor şi va stabili ordinea de plãţi, ţinând seama de respectarea disciplinei economico-financiare;
8. va solicita furnizorilor de servicii/utilitãţi - electricitate, gaze naturale, apã sau alte servicii fãrã de care societatea nu poate funcţiona - întocmirea graficelor de reeşalonare a obligaţiilor restante dupã data instituirii procedurii de administrare specialã şi a supravegherii financiare;
9. va urmãri permanent încadrarea în graficele întocmite pentru reeşalonarea plãţilor la furnizorii de servicii/utilitãţi, concomitent cu achitarea obligaţiilor curente ale societãţii comerciale;
10. va supraveghea încasarea creanţelor societãţii şi efectuarea tuturor plãţilor cãtre creditorii bugetari, furnizorii de servicii/utilitãţi, creditorii comerciali, conform graficelor stabilite cu aceştia;
11. va solicita creditorilor bugetari ridicarea tuturor sarcinilor ce greveazã asupra activelor societãţii comerciale, care urmeazã sã fie vândute, externalizate sau transferate în scopul creşterii atractivitãţii societãţii comerciale la privatizare;
12. va întocmi lista creditorilor societãţii comerciale care au instituit sarcini asupra activelor acesteia, astfel încât dupã vânzarea activelor sã poatã dispune distribuirea sumelor încasate, proporţional, creditorilor bugetari implicaţi, pânã la limita rãmasã neacoperitã prin scutirea principalã în baza grilei de facilitãţi;
13. va asigura distribuirea sumelor încasate prin vânzarea de active în contul datoriei reeşalonate, dacã prin aplicarea grilei de facilitãţi creditorul bugetar a acordat scutire pentru tot debitul înregistrat pânã la data de 31 decembrie 2001;
14. va solicita creditorilor bugetari, printr-o notificare, suspendarea, pânã la transferul dreptului de proprietate, a tuturor mãsurilor de executare silitã începute asupra societãţii, precum şi neînceperea unor noi mãsuri de executare silitã;
15. va sesiza Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A., denumitã în continuare SNTF, în calitatea sa de acţionar unic al societãţii, în legãturã cu orice problemã care ar cere soluţionarea de cãtre aceasta;
16. va participa la şedinţele adunãrii generale a acţionarilor şi la şedinţele consiliului de administraţie, prilej cu care va supraveghea direct îndeplinirea sarcinilor transmise, putând anula, cu acordul SNTF, înainte de publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, orice hotãrâre luatã de acestea care contravine mandatului special;
17. va introduce acţiuni în anulare cu privire la transferuri cu caracter patrimonial, unele acţiuni comerciale încheiate de conducerea societãţii sau de constituire a unor garanţii, susceptibile a prejudicia drepturile acţionarilor şi ale societãţii, dacã este cazul;
18. va introduce acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de conducerea societãţii în dauna acţionarilor sau a societãţii, dacã este cazul;
19. va notifica suspendarea acţiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva societãţii comerciale, pe perioada cuprinsã între data instituirii supravegherii financiare şi data încheierii contractului de vânzarecumpãrare a pachetului de acţiuni, dar nu mai mult de 12 luni de la data instituirii supravegherii financiare;
20. va sprijini SNTF în solicitarea adresatã unitãţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice (pentru bugetul de stat şi pentru bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale), precum şi autoritãţilor administraţiei publice locale (pentru bugetele locale), de acordare a înlesnirilor prevãzute de lege pentru societãţile aflate în procedura de administrare specialã;
21. va identifica eventualele creanţe ale Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra societãţii şi va propune SNTF, dupã caz, conversia acestor creanţe în acţiuni;
22. va îndeplini orice alte atribuţii şi obligaţii stabilite prin contractul de mandat.

_____________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016