Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 572 din 17 iulie 2016  pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz - RNTR 9, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.131/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 572 din 17 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz - RNTR 9, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.131/2005

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 573 din 28 iulie 2016
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 222/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Reglementările privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz - RNTR 9, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.131/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 şi 1.160 bis din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul II punctul 9, litera f) se abrogă.
    2. La capitolul II, după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 9^1, cu următorul cuprins:
    "9^1. Pentru activităţile prevăzute în anexa 1, pct. A1, A2 şi A3, la auditare se va verifica, de asemenea, posibilitatea de efectuare a inspecţiilor finale, conform metodologiei din RNTR 1, cu utilizarea echipamentelor de inspecţie prevăzute în tabelul 2 din anexa 4, fără a deplasa vehiculul, prin orice mijloace, pe drumurile publice. Pentru evidenţa inspecţiilor finale se va utiliza registrul de evidenţă al cărui model este prevăzut în anexa 5. La auditurile de supraveghere se va verifica existenţa dovezii de efectuare a inspecţiilor finale, ataşată comenzii de execuţie a activităţii."

    3. La capitolul V, punctul 3 şi litera b) a punctului 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3. să deţină documentaţiile tehnice de dezmembrare a vehiculelor şi să efectueze operaţiile necesare pentru depoluarea vehiculelor scoase din uz prevăzute în Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz;
    .......................................................................
b) să deţină suprafeţe impermeabile în zona în care se efectuează dezmembrarea şi depoluarea vehiculului, conform prevederilor din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz;"

    4. La anexa 3, punctele 3, 9 şi 10 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3. Resurse
3.1. Planurile la scară ale spaţiilor de lucru disponibile, cu indicarea surselor de energie electrică, aer comprimat etc. (de ataşat ca anexa B la Chestionarul de autoevaluare):
3.2. Lista liniilor tehnologice (după caz, desenele schemelor flux), a echipamentelor generale, sculelor, dispozitivelor şi verificatoarelor, precum şi a mijloacelor de diagnosticare, de inspecţie/verificare/măsurare pe fluxul tehnologic şi de verificare a calităţii (de ataşat ca anexa C la Chestionarul de autoevaluare):
    ............................................................................
9. Verificări şi inspecţii finale
9.1. Sunt stabilite şi documentate metode de verificare a calităţii operaţiilor executate? (DA, NU, NEAPLICABIL). Dacă DA, indicaţi documentul (documentele):
    ............................................................................
    ............................................................................
9.2. La încheierea lucrărilor executate se efectuează verificările şi inspecţiile finale în conformitate cu prevederile producătorului vehiculului şi/sau ale producătorului de componente, ansambluri, sisteme, echipamente ale vehiculelor şi/sau, după caz, în conformitate cu metodologia din RNTR 1? (DA, NU, NEAPLICABIL)
9.3. Sunt menţinute înregistrări ale rezultatelor verificărilor şi inspecţiilor finale? (DA, NU, NEAPLICABIL)
9.4. Aceste înregistrări identifică personalul implicat? (DA, NU, NEAPLICABIL)
10. Controlul echipamentelor de verificare şi/sau inspecţie finală
10.1. Există echipamente de verificare în dotarea atelierului? (DA, NU, NEAPLICABIL). Dacă DA, anexaţi lista acestor echipamente
    ............................................................................
    ............................................................................
10.2. Există echipamente de inspecţie finală în dotarea atelierului? (DA, NU, NEAPLICABIL).
    Dacă DA, anexaţi lista acestor echipamente
    ............................................................................
    Dacă NU, indicaţi atelierul autorizat pentru efectuarea de activităţi de reparaţii, de întreţinere sau de reglare ori staţia de inspecţie tehnică periodică autorizată unde vor fi efectuate inspecţiile finale, fără a deplasa vehiculul, prin orice mijloace, pe drumurile publice.
    ............................................................................
    ............................................................................
10.3. Echipamentele sunt etalonate/verificate metrologic? (DA, NU, NEAPLICABIL).
10.4. Sunt menţinute înregistrări referitoare la etalonarea/verificarea metrologică? (DA, NU, NEAPLICABIL).
10.5. Există instrucţiuni de utilizare a echipamentelor? (DA, NU, NEAPLICABIL).
10.6. Sunt asigurate condiţiile de utilizare prevăzute de fabricantul echipamentelor? (DA, NU, NEAPLICABIL)."

    5. La anexa 4, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ ŞI CONEXE
    3.1. SR EN ISO 9000, Sisteme de management al calităţii. Principii fundamentale şi vocabular;
    3.2. Ordonanţa Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 222/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    3.3. Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz;
    3.4. RNTR 1."

    6. La anexa 4 punctul 5, subpunctele 5.8 şi 5.9 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "5.8. Inspecţia calităţii
    5.8.1. Operatorul economic trebuie să verifice permanent dacă sunt satisfăcute condiţiile specificate pentru vehiculul la care efectuează activităţi prin care se pot influenţa parametrii constructivi, funcţionali şi de calitate ai vehiculelor rutiere. În acest scop este necesar:
    - să verifice că materialele, piesele şi echipamentele care intră în componenţa vehiculului sunt conforme cu condiţiile specificate;
    – să stabilească şi să aplice proceduri sau metode adecvate pentru efectuarea verificărilor pe tot parcursul desfăşurării lucrărilor;
    – să efectueze verificări şi inspecţii finale, în conformitate cu prevederile producătorului vehiculului şi/sau ale producătorului de componente, ansambluri, sisteme, echipamente ale vehiculelor şi/sau, după caz, în conformitate cu metodologia din RNTR 1;
    – să asigure personal instruit, condiţii de mediu şi echipamente adecvate pentru verificările şi inspecţiile finale ale lucrărilor efectuate.
    5.8.2. Operatorul economic trebuie să menţină înregistrări care fac dovada că produsul la care s-au efectuat activităţile de reparaţii, întreţinere, reglare, montare a fost admis la verificările şi inspecţiile finale efectuate în conformitate cu prevederile producătorului vehiculului şi/sau ale producătorului de componente, ansambluri, sisteme, echipamente ale vehiculelor şi/sau, după caz, în conformitate cu metodologia din RNTR 1.
5.9. Controlul echipamentelor utilizate pentru verificări şi inspecţii finale
    5.9.1. Toate echipamentele utilizate pentru verificări şi inspecţii finale trebuie verificate şi etalonate la intervale prestabilite sau înainte de utilizare în raport cu echipamente care au trasabilitate la etaloane recunoscute. Echipamentele de măsurare care nu se regăsesc în Lista oficială aprobată de către Biroul Român de Metrologie Legală vor fi verificate/etalonate la un interval de maximum 24 de luni.
    5.9.2. Operatorul economic trebuie să asigure condiţiile de mediu necesare utilizării echipamentelor în conformitate cu specificaţiile fabricantului acestora.
    5.9.3. Operatorul economic trebuie să menţină înregistrările referitoare la etalonarea şi verificarea echipamentelor."

    7. La anexa 4, tabelul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Tabelul 1*)
    Dotarea minimală necesară pentru desfăşurarea diferitelor activităţi pentru care se solicită autorizarea

┌──────┬───────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┬──────────────┬────────────┬───────────┬─────────────┬──────────────┬─────────────┬────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │A1.7. │ │A1.7. │ │ │B1. Reparaţii│B2. │B3. Montări, │ │
│ │ │A1.1. │A1.2. │A1.3. │A1.4. │A1.5. │A1.6. │Caroserie │A1.7. │Caroserie │ │A3. Reglări│ale │Recondiţionări│verificări şi│B5. Dezmembrarea│
│ │ │Motor, │Sistemul │Sistemul │Sistemul │Sistemul │Sistemul │(structura │Caroserie │(acoperirea │A2. │funcţionale│componentelor│ale │/sau │vehiculelor │
│Dotare│Sisteme şi │sisteme │de │de rulare │de │de frânare│electric │de │(înlocuiri│anticorozivă a│Întreţinerea│ale │şi ale │componentelor │etalonări ale│rutiere scoase │
│ │activităţi │auxiliare │transmisie│şi │direcţie │şi │şi │rezistenţă/│de şasiuri│caroseriilor │vehiculelor │vehiculelor│sistemelor │şi ale │componentelor│din uz şi a │
│ │ │şi │şi │componente│şi │componente│componente│redresarea │şi/sau de │şi a │rutiere │rutiere │vehiculelor │sistemelor │şi ale │subansamblurilor│
│ │ │componente│componente│ │componente│ │ │caroseriei)│caroserii)│componentelor)│ │ │rutiere │vehiculelor │sistemelor │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │rutiere │ │ │
├──────┴───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │
├──────┬───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Canal de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │vizitare şi/sau│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1. │elevatoare │x │x │x │x │x │ │x │x │x │x │ │x7) │ │x8) │x │
│ │Mijloace de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ridicat şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │transportat1) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│2. │Maşină de │ │ │x │ │ │ │ │ │ │ │ │x9) │ │ │ │
│ │echilibrat roţi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Maşină de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│3. │dejantat │ │ │x │ │ │ │ │ │ │ │ │x9) │ │ │ │
│ │anvelope │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Echipament de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│4. │recondiţionat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │x10) │ │ │
│ │jante │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│5. │Presă pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │x9) │ │ │ │
│ │vulcanizare2) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Şubler cu tijă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│6. │măsurarea │ │ │x │ │x │ │ │ │ │ │ │x9) │ │ │ │
│ │adâncimii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │profilului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │anvelopelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Testere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│7. │diagnoză │x │x │x │ │x │x │ │x │ │ │x14) │x │ │ │ │
│ │specifice3), 4)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│8. │Multimetru │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │x11) │ │x12) │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│9. │Compresor de │x │x │x │x │x │ │x │x │x │x │x15) │x │x │x │x │
│ │aer │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Redresor pentru│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pornire şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│10. │pentru │x │ │ │ │ │x │ │x │ │ │ │ │ │ │ │
│ │încărcarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │bateriilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Manometru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│11. │controlul │ │ │x │x │x │ │ │ │ │ │x15) │x9) │ │ │ │
│ │presiunii din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pneuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│12. │Densimetru │x │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│13. │Compresmetru │x │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Cheie (chei) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│14. │dinamometrică │x │x │x │x │x │x │x │x │ │x │ │x │ │x │ │
│ │(e) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Echipament │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │verificarea şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│15. │reglarea │ │ │ │x5) │ │ │x5) │x5) │ │ │x15) │ │ │ │ │
│ │geometriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sistemului de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │direcţie 5) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│16. │Trusă de scule │x │x │x │x │x │x │x │x │x │x │x │x │x │x │x │
│ │auto │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Stand pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│17. │redresarea │ │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │caroseriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Aparat de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sudură în mediu│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│18. │protector şi/ │ │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sau aparat de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sudură în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │puncte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Aparat de tăiat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│19. │(autogen şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │x │
│ │electromecanic)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│20. │Recuperator │x │x │ │ │ │ │ │x │ │x │ │x1) │ │ │x │
│ │fluide │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│21. │verificare/ │x │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │x │ │x │ │
│ │diagnosticare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │componente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │SDV-uri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │specifice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│22. │pentru sisteme │x │x │x │x │x │x │x │x │ │x │x │x │x │x │x │
│ │şi/sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │componente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Instalaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│23. │evacuarea │x │ │ │ │x │ │ │x │ │ │ │ │ │ │ │
│ │forţată a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │gazelor arse │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Instalaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │aspiraţie praf │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│24. │şi evacuare │ │ │ │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │
│ │forţată a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │noxelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│25. │Balanţă │ │ │ │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Trusă pistoale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│26. │protecţie │ │ │ │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │
│ │anticorozivă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Trusă de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│27. │electrician │ │ │ │ │ │x │ │x │ │x13) │ │x11) │ │x13) │x │
│ │auto │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ │Maşini şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│28. │utilaje │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │x │ │ │
│ │specifice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│29. │Trusă de scule │ │ │ │ │ │ │x │x │ │ │ │ │ │x8) │ │
│ │tinichigerie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┤
│30. │Cuptor uscare │ │ │ │ │ │ │ │ │x │ │ │ │ │ │ │
│ │6) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴──────────────┴────────────┴───────────┴─────────────┴──────────────┴─────────────┴────────────────┘

1) În funcţie de activitatea efectuată.
2) Pentru autorizarea activităţii de reparare a anvelopelor şi a camerelor de aer la cald.
3) Numai pentru motoare cu injecţie şi gestiune electronică.
4) Numai pentru sistemele electronice şi componentele acestora.
5) Operatorii economici care nu au în dotare echipament de verificare a geometriei sistemului de direcţie vor prezenta înregistrări (registru de evidenţă a inspecţiilor finale, anexa 5 la reglementări, listing editat de echipament) ale inspecţiilor finale efectuate la un atelier autorizat RAR pentru activitatea de reglare sau verificare a sistemului de direcţie.
6) Pentru autorizarea activităţii de acoperire anticorozivă a componentelor şi retuşuri se pot utiliza şi sisteme de uscare locală.
7) Se aplică numai cerinţa privind mijloacele de ridicat şi transportat.
8) Numai pentru componentele prevăzute la pct. 1 din anexa 8 la reglementări.
9) Numai pentru activităţi de reparare a jantelor, anvelopelor şi/sau a camerelor de aer.
10) Numai pentru activităţi de recondiţionare a jantelor.
11) Numai pentru activităţi de reparare a componentelor ce fac parte din sistemul electric.
12) Cu excepţia componentelor prevăzute la pct. 1 din anexa 8 la reglementări.
13) Numai pentru activităţi de întreţinere sau montare a componentelor ce fac parte din sistemul electric.
14) Numai pentru activităţi de diagnosticare, reglare şi verificare sisteme de gestiune electronică.
15) Numai pentru activităţi de reglare sau verificare a sistemului de direcţie."

    8. La anexa 4, după tabelul 1 se introduce un nou tabel, tabelul 2, cu următorul cuprins:
    "Tabelul 2
    Echipamente de inspecţie necesare efectuării inspecţiilor finale

┌───────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┬────────────┐
│ │A1.1. │ │ │A1.7. │A1.7. │ │
│ │Motor, │A1.5. │A1.6. │Caroserie │Caroserie │A.2. │
│Sisteme şi │sisteme │Sistemul │Sistemul │(structura │(înlocuiri│Întreţinerea│
│activitaţi / │auxiliare │de frânare│electric │de │de şasiuri│vehiculelor │
│Dotare │şi │şi │şi │rezistenţă/│şi/sau de │rutiere │
│ │componente│componente│componente│redresarea │caroserii)│ │
│ │ │ │ │caroseriei)│ │ │
├───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├──┬────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Aparat de │ │ │ │ │ │ │
│ │control al │ │ │ │ │ │ │
│1.│farurilor │ │ │x │x │x │x*1) │
│ │prevăzut cu │ │ │ │ │ │ │
│ │nivelă │ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Analizor de │ │ │ │ │ │ │
│2.│gaze de │x │ │ │ │ │ │
│ │evacuare │ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│3.│Opacimetru │x │ │ │ │ │ │
├──┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Stand cu │ │ │ │ │ │ │
│ │role pentru │ │ │ │ │ │ │
│4.│verificarea │ │x │ │ │ │x*2) │
│ │eficacităţii│ │ │ │ │ │ │
│ │sistemului │ │ │ │ │ │ │
│ │de frânare │ │ │ │ │ │ │
└──┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴────────────┘

    *1) Numai pentru activităţi de întreţinere care se referă la demontare/montare faruri.
    *2) Numai pentru activităţi de întreţinere care se referă la sistemul de frânare.
    NOTĂ:
    Inspecţia finală în urma reparaţiei se va efectua conform metodologiei din RNTR 1, fără a deplasa vehiculul, prin orice mijloace, pe drumurile publice.""



    ART. II
    Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul transporturilor,
                    Liviu Ionuţ Moşteanu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 14 iulie 2016.
    Nr. 572.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016