Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 568 din 19 iulie 2010  pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 568 din 19 iulie 2010 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 20 iulie 2010

În temeiul prevederilor art. 41 alin. (13) şi alin. (14) lit. a), ale art. 41^1 alin. (1), ale art. 47 alin. (4), alin. (7) lit. a) şi alin. (8) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 1^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã tarifele suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicabile pentru vehiculele rutiere a cãror masã totalã maximã admisã, masã maximã admisã pe axe şi/sau ale cãror dimensiuni maxime admise de gabarit depãşesc limitele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Se aprobã tarifele complementare de utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicabile pentru vehiculele rutiere înmatriculate în alte state, prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Se aprobã tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse, aplicabile pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România sau în alte state, prevãzute în anexa nr. 3.
(4) Se aprobã tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre de la Giurgeni-Vadul Oii, aplicabile pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state, prevãzute în anexa nr. 4.
(5) Se aprobã tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre de la Feteşti-Cernavodã, aplicabile pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state, prevãzute în anexa nr. 5.
(6) Se aprobã tarifele de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale şi modul de aplicare a acestora, prevãzute în anexa nr. 6.
ART. 2
(1) Tarifele prevãzute în anexele nr. 1, 3, 4 şi 5 se aplicã nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
(2) Tarifele prevãzute în anexa nr. 2 se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în alte state.
(3) Tarifele prevãzute în anexa nr. 6 se aplicã nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru persoanele române şi strãine.
ART. 3
(1) Persoanele fizice şi juridice române vor achita în lei tariful exprimat în euro, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului.
(2) Prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului se înţelege cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României în penultima zi lucrãtoare a lunii respective.
ART. 4
(1) Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita în euro sau în alte valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutarã, echivalentul tarifului exprimat în euro, în funcţie de cursurile de schimb aferente valutelor, comunicate de Banca Naţionalã a României în penultima zi lucrãtoare a lunii anterioare celei în care se efectueazã plata.
(2) Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita în lei tariful exprimat în euro, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului, aşa cum este definit la art. 3 alin. (2).
(3) Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita în lei, în euro sau în alte valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutarã, echivalentul tarifului exprimat în lei, la cursul de schimb valabil pentru prima zi a lunii octombrie, comunicat de Banca Centralã Europeanã şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, curs aplicat începând cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic urmãtor.
ART. 5
Tarifele achitate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentului ordin nu se recalculeazã.
ART. 6
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 167 din 4 martie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data de 20 iulie 2010.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 19 iulie 2010.
Nr. 568.


ANEXA 1
TARIFE SUPLIMENTARE
de utilizare a drumurilor de interes naţional




┌────┬─────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumire tarif │ Unitate │ Tarif unitar, cu TVA │
│crt.│ │de calcul│ [euro] │
├────┼─────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────┤
│ 1. │Eliberare AST, traseu şi condiţii de │ tarif/ │ 20,00 │
│ │parcurs │document │ │
├────┼───────────────┬───────┬──────┬───┬──────┼─────────┼───────────────────────────────┤
│ 2. │Depãşirea masei│ Masã │16,01 │ 'f7 │20,00 │ tarif x │ 0,25 │
│ │totale maxime │totalã ├──────┼───┼──────┤distanţã ├───────────────────────────────┤
│ │admise, │ realã │20,01 │ 'f7 │25,00 │ │ 0,31 │
│ │indiferent de │ de ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │tipul │[tone] │25,01 │ 'f7 │30,00 │ │ 0,38 │
│ │suspensiilor, │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │numãrul de axe │ │30,01 │ 'f7 │35,00 │ │ 0,44 │
│ │sau de roţi │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │35,01 │ 'f7 │40,00 │ │ 0,50 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │40,01 │ 'f7 │45,00 │ │ 0,56 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │45,01 │ 'f7 │50,00 │ │ 0,62 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │50,01 │ 'f7 │55,00 │ │ 1,37 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │55,01 │ 'f7 │60,00 │ │ 1,49 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │60,01 │ 'f7 │65,00 │ │ 1,62 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │65,01 │ 'f7 │70,00 │ │ 1,74 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │70,01 │ 'f7 │75,00 │ │ 1,86 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │75,01 │ 'f7 │80,00 │ │ 1,99 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │80,01 │ 'f7 │85,00 │ │ 2,11 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │85,01 │ 'f7 │90,00 │ │ 2,24 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │90,01 │ 'f7 │95,00 │ │ 2,36 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │95,01 │ 'f7 │100,00│ │ 2,48 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ peste 100,00 │ │2,48 euro + 0,13 euro pentru │
│ │ │ │ │ │fiecare 0,01 'f7 5,00 tone peste │
│ │ │ │ │ │100,00 tone │
├────┼───────────────┼───────┼─────────────────┼─────────┼──────────────┬────────────────┤
│ 3. │Depãşirea masei│ │ │ │ Suspensii │ Alte suspensii │
│ │maxime admise │ │ │ │pneumatice sau│ decât cele │
│ │pe axe, │ │ │ │ echivalente │ pneumatice sau │
│ │indiferent de │ │ │ │ │ echivalente │
│ │numãrul de axe │ │ │ │ │ │
│ │sau de roţi │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────┼──────┬───┬──────┼─────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │ Axa │ 0,01 │ 'f7 │ 0,50 │ tarif x │ 0,08 │ 0,11 │
│ │ │simplã,├──────┼───┼──────┤distanţã ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ cu │ 0,51 │ 'f7 │ 1,00 │ │ 0,22 │ 0,30 │
│ │ │[tone] ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 │ 'f7 │ 1,50 │ │ 0,33 │ 0,44 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 1,51 │ 'f7 │ 2,00 │ │ 0,97 │ 1,22 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 │ 'f7 │ 2,50 │ │ 1,48 │ 1,85 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 2,51 │ 'f7 │ 3,00 │ │ 2,16 │ 2,71 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 │ 'f7 │ 3,50 │ │ 2,87 │ 3,59 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ peste 3,50 │ │2,87 euro + │Tarifele │
│ │ │ │ │ │1,24 euro │prevãzute pentru│
│ │ │ │ │ │pentru fiecare│suspensii │
│ │ │ │ │ │0,01'f70,50 tone│pneumatice x │
│ │ │ │ │ │peste 3,50tone│1,50 │
│ │ ├───────┼──────┬───┬──────┼─────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │ Axa │ 0,01 │ 'f7 │ 0,50 │ tarif x │ 0,24 │ 0,31 │
│ │ │dublã, ├──────┼───┼──────┤distanţã ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ cu │ 0,51 │ 'f7 │ 1,00 │ │ 0,34 │ 0,44 │
│ │ │[tone] ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 │ 'f7 │ 2,00 │ │ 0,68 │ 0,86 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 │ 'f7 │ 3,00 │ │ 1,02 │ 1,28 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 │ 'f7 │ 4,00 │ │ 1,36 │ 1,70 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 4,01 │ 'f7 │ 5,00 │ │ 1,79 │ 2,24 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 5,01 │ 'f7 │ 6,00 │ │ 2,19 │ 2,75 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ peste 6,00 │ │2,19 euro + │Tarifele │
│ │ │ │ │ │1,86 euro │prevãzute pentru│
│ │ │ │ │ │pentru fiecare│suspensii │
│ │ │ │ │ │0,01'f71,00 tone│pneumatice x │
│ │ │ │ │ │peste 6,00tone│1,30 │
│ │ ├───────┼──────┬───┬──────┼─────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │ Axa │ 0,01 │ 'f7 │ 0,50 │ tarif x │ 0,36 │ 0,46 │
│ │ │triplã,├──────┼───┼──────┤distanţã ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ cu │ 0,51 │ 'f7 │ 1,00 │ │ 0,44 │ 0,56 │
│ │ │[tone] ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 │ 'f7 │ 2,00 │ │ 0,66 │ 0,84 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 │ 'f7 │ 3,00 │ │ 1,09 │ 1,37 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 │ 'f7 │ 4,00 │ │ 1,52 │ 1,90 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 4,01 │ 'f7 │ 5,00 │ │ 1,93 │ 2,42 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 5,01 │ 'f7 │ 6,00 │ │ 2,42 │ 3,04 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ 6,01 │ 'f7 │ 7,00 │ │ 2,92 │ 3,65 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├──────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ peste 7,00 │ │2,92 euro + │Tarifele │
│ │ │ │ │ │1,24 euro │prevãzute pentru│
│ │ │ │ │ │pentru fiecare│suspensii │
│ │ │ │ │ │0,01'f71,00 tone│pneumatice x │
│ │ │ │ │ │peste 7,00tone│1,50 │
├────┼───────────────┼───────┼──────┬───┬──────┼─────────┼──────────────┴────────────────┤
│ 4. │Depãşirea │lungi- │ 0,01 │ 'f7 │ 2,00 │ tarif x │ 0,04 │
│ │dimensiunilor │me, cu ├──────┼───┼──────┤distanţã ├───────────────────────────────┤
│ │maxime admise │[metri]│ 2,01 │ 'f7 │ 3,00 │ │ 0,10 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 │ 'f7 │ 4,00 │ │ 0,17 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 4,01 │ 'f7 │ 5,00 │ │ 0,23 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 5,01 │ 'f7 │ 6,00 │ │ 0,29 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ peste 6,00 │ │0,29 euro + 0,06 euro pentru │
│ │ │ │ │ │fiecare 0,01 'f7 1,00 metri peste│
│ │ │ │ │ │6,00 metri │
│ │ ├───────┼──────┬───┬──────┼─────────┼───────────────────────────────┤
│ │ │lãţi- │ 0,01 │ 'f7 │ 0,50 │ tarif x │ 0,13 │
│ │ │me, cu ├──────┼───┼──────┤distanţã ├───────────────────────────────┤
│ │ │[metri]│ 0,51 │ 'f7 │ 1,00 │ │ 0,25 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 │ 'f7 │ 1,50 │ │ 0,38 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 1,51 │ 'f7 │ 2,00 │ │ 0,50 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 │ 'f7 │ 2,50 │ │ 1,12 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 2,51 │ 'f7 │ 3,00 │ │ 1,71 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 │ 'f7 │ 3,50 │ │ 2,31 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 3,51 │ 'f7 │ 4,00 │ │ 2,89 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ peste 4,00 │ │0,29 euro + 0,62 euro pentru │
│ │ │ │ │ │fiecare 0,01 'f7 0,50 metri peste│
│ │ │ │ │ │4,00 metri │
│ │ ├───────┼──────┬───┬──────┼─────────┼───────────────────────────────┤
│ │ │înãlţi-│ 0,01 │ 'f7 │ 0,25 │ tarif x │ 0,07 │
│ │ │me, cu ├──────┼───┼──────┤distanţã ├───────────────────────────────┤
│ │ │[metri]│ 0,26 │ 'f7 │ 0,50 │ │ 0,13 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 0,51 │ 'f7 │ 1,00 │ │ 0,25 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 │ 'f7 │ 1,50 │ │ 0,38 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 1,51 │ 'f7 │ 2,00 │ │ 0,50 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 │ 'f7 │ 2,50 │ │ 1,10 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 2,51 │ 'f7 │ 3,00 │ │ 1,69 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 │ 'f7 │ 3,50 │ │ 2,29 │
│ │ │ ├──────┼───┼──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ 3,51 │ 'f7 │ 4,00 │ │ 2,89 │
│ │ │ ├──────┴───┴──────┤ ├───────────────────────────────┤
│ │ │ │ peste 4,00 │ │2,89 euro + 0,62 euro pentru │
│ │ │ │ │ │fiecare 0,01 'f7 0,50 metri peste│
│ │ │ │ │ │4,00 metri │
├────┼───────────────┴───────┴─────────────────┼─────────┼───────────────────────────────┤
│ 5. │Recântãrire sau remãsurare │ tarif/ │ 50,00 │
│ │ │operaţie │ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────┤
│ 6. │Estimare tarifare pentru depãşirea │ tarif/ │ 20,00 │
│ │limitelor maxime admise │estimare │ │
└────┴─────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────────────┘



NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. - CNADNR - S.A. şi de cãtre subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 363/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
h) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale.
B. Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta, cu sau fãrã încãrcãturã.
c) Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
d) Controlul maselor şi dimensiunilor se efectueazã:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(ii) în agenţiile de control şi încasare - ACI ale CNADNR S.A. din punctele de trecere a frontierei - ptf şi de pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate, oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
e) Tarifele suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã se aplicã pentru:
(i) efectuarea transportului cu vehicule a cãror încãrcãturã este indivizibilã; utilajele sunt considerate mãrfuri indivizibile chiar dacã acestea sunt transportate având demontate pãrţi componente;
(ii) efectuarea transportului cu vehicule care, fãrã încãrcãturã, depãşesc constructiv masele şi/sau dimensiunile maxime admise.
C. Eliberarea AST
a) Tarifarea pentru eliberarea AST se efectueazã pentru fiecare document eliberat.
b) Agenţiile de control şi încasare elibereazã AST pe loc, dacã nu este necesarã obţinerea avizului de competenţã, sau în douã zile lucrãtoare, dacã acesta este necesar.
c) AST se elibereazã şi în cazul în care transportul este exceptat de la plata tarifelor suplimentare de utilizare.
D. Tarifare pentru depãşirea masei maxime admise (totalã sau pe axe)
a) Tarifarea pentru depãşirea masei se efectueazã prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în considerare valoarea cea mai mare rezultatã.
b) Tarifarea pentru depãşirea masei totale se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor masei reale a vehiculului.
c) În situaţia în care cel puţin douã vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din punctul de vedere al distanţei dintre axe, se efectueazã pentru fiecare vehicul, indiferent de numãrul de axe sau de roţi ale fiecãrui vehicul.
d) Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã masa maximã admisã pe axe, în funcţie de categoria drumului pe care se circulã.
e) Pentru axe multiple constituite din cel puţin douã axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã pentru fiecare categorie de axe (simplã, dublã, triplã), în funcţie de distanţa dintre axe.
f) Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axa dublã şi triplã se efectueazã pentru ansamblul de axe, fãrã a se compara şi a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe.
g) În cazul vehiculelor prevãzute în anexa nr. 3 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, combinaţiile de axe (simplã, dublã, triplã) se stabilesc de la partea din faţã a vehiculului spre spatele acestuia.
h) În cazul depãşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se cumuleazã.
i) Nu se aplicã tarife suplimentare, nu se elibereazã AST şi nu se impun condiţii pentru însoţire dacã depãşirea masei maxime admise pe axe şi a masei totale maxime admise sau a maselor pe axe şi a masei totale înscrise în AST, rezultatã în urma cântãririi, este de pânã la:
(i) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplã;
(ii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublã;
(iii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplã;
(iv) 5% inclusiv, pentru masa totalã.
j) Tarifarea pentru depãşirea masei totale sau pe axe nu se aplicã pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze).
E. Tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise
a) Tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã dimensiunea maximã admisã.
b) În situaţia în care sunt depãşite cel puţin douã dintre dimensiunile maxime admise, se cumuleazã tarifarea pentru dimensiunile care sunt depãşite.
c) AST eliberatã pentru depãşirea constructivã a lungimii maxime admise este valabilã chiar dacã transportul, inclusiv încãrcãtura, depãşeşte lungimea înscrisã în AST, cu condiţia ca aceasta sã se încadreze în intervalul tarifar pentru care a fost eliberatã AST, indiferent de încãrcãtura transportatã.
d) În cazul în care dimensiunile se determinã cu ocazia controlului şi se constatã o depãşire a dimensiunilor maxime admise cu pânã la 0,05 m, aceste transporturi sunt considerate a se încadra în limitele maxime admise.
F. Tarifare pentru eliberarea AST
Valoarea totalã a tarifãrii în vederea eliberãrii AST se aplicã prin cumularea tarifelor pentru eliberarea AST, pentru depãşirea masei totale sau pe axe şi pentru depãşirea dimensiunilor.
G. Recântãrire şi remãsurare
a) Recântãrirea şi remãsurarea se efectueazã numai pe sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport.
b) Nu se efectueazã recântãrire sau remãsurare:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(ii) în ACI ale CNADNR - S.A. din ptf pe sensul de ieşire din România şi de pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate, oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
H. Modul de efectuare a calculelor:
a) tariful unitar se introduce în calcul cu numãrul de zecimale rezultat, fãrã rotunjiri;
b) distanţa se introduce în calcul în kilometri, fãrã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
c) rezultatele parţiale pânã la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
d) tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.


ANEXA 2
TARIFE COMPLEMENTARE
de utilizare a drumurilor de interes naţional


┌────┬───────────────────────────────────┬─────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumire tarif │ Unitate de calcul │Tarif unitar,│
│crt.│ │ │cu TVA [euro]│
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────┤
│ 1. │Autorizare │ tarif/cursã │ 1.250,00 │
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────┤
│ 2. │Aferent autorizaţiilor "cu platã", │tarif x masã totalã x│ 0,03 │
│ │stabilit prin protocol de │ distanţã │ │
│ │Ministerul Transporturilor şi │ │ │
│ │Infrastructurii │ │ │
└────┴───────────────────────────────────┴─────────────────────┴─────────────┘



NOTĂ:
A. Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în anexã Tarifele prevãzute în prezenta anexã se aplicã numai pentru vehiculele înmatriculate în alte state, în conformitate cu acordurile rutiere bilaterale şi multilaterale la care România este parte.
B. Tarifare pentru autorizare
Tariful pentru autorizarea accesului la reţeaua rutierã se aplicã în punctele de trecere a frontierei pe sensul de intrare în România şi pe sensul de ieşire din România, pentru vehiculele de transport marfã sau persoane, înmatriculate în alte state, care sunt supuse autorizãrii potrivit acordurilor rutiere interguvernamentale, protocoalelor comisiilor mixte rutiere sau acordurilor internaţionale la care România este parte şi nu prezintã documentul de acces la reţeaua rutierã corespunzãtor categoriei de transport efectuate.
Documentul de acces la reţeaua rutierã din România nu trebuie prezentat dacã transportul se încadreazã în una dintre gratuitãţile prevãzute prin acordurile rutiere interguvernamentale, protocoalele comisiilor mixte rutiere sau acordurile internaţionale la care România este parte.
Tariful este valabil pentru fiecare cursã, având o singurã intrare în şi/sau ieşire din România, în funcţie de tipul de trafic efectuat.
Tariful achitat la intrarea în România rãmâne valabil şi la ieşirea din România, indiferent de tipul de trafic efectuat.
Tariful nu se aplicã pentru vehiculele achiziţionate din afara României şi care se aflã la prima cursã din statul vânzãtorului spre statul cumpãrãtorului, fãrã încãrcãturã, fapt dovedit prin documente specifice, dintre care un exemplar, în copie, se reţine de cãtre administratorul drumului din punctul de frontierã.
C. Tariful aferent autorizaţiilor "cu platã"
Tariful aferent autorizaţiilor "cu platã" se aplicã la autorizaţiile de transport rutier internaţional de marfã "cu platã", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii cu ministerele de resort din alte state.
Tariful se aplicã în lipsa autorizaţiei de transport rutier internaţional de marfã "cu scutire de platã", stabilitã prin protocol de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru vehiculele achiziţionate din afara României de cãtre persoane fizice sau juridice strãine, altele decât cele stabilite într-un stat membru al Uniunii Europene, şi care se aflã la prima cursã din statul vânzãtorului spre statul cumpãrãtorului.
D. Modul de efectuare a calculelor:
a) masa totalã se introduce în calcul în tone, cu douã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
b) distanţa se introduce în calcul în kilometri, fãrã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
c) rezultatele parţiale pânã la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
d) tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.


ANEXA 3
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse


┌────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr. │ Categorie vehicul │ Unitate │Tarif pentru │
│crt.│ │de calcul│ o trecere, │
│ │ │ │cu TVA inclus│
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
│1.1.│Vehicule de transport persoane cu cel mult 8+1 │ │ 6,00 │
│ │locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) -│ │ │
│ │autoturisme │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│1.2.│Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ │ 6,00 │
│ │micã sau egalã cu 3,5 tone, exclusiv vehiculele│ │ │
│ │de transport persoane │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│2.1.│Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9│ │ 12,00 │
│ │locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ │ │
│ │şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv │ │ │
│ │conducãtorul auto) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│2.2.│Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ euro/ │ 12,00 │
│ │mare de 3,5 tone şi mai micã de 7,5 tone, │ vehicul │ │
│ │exclusiv vehiculele de transport persoane │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 3. │Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ │ 18,00 │
│ │mare sau egalã cu 7,5 tone şi mai micã de 12,0 │ │ │
│ │tone, exclusiv vehiculele de transport persoane│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│4.1.│Vehicule de transport persoane cu mai mult de │ │ 25,00 │
│ │23 de locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul │ │ │
│ │auto) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│4.2.│Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ │ 25,00 │
│ │mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe│ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de transport │ │ │
│ │persoane │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 5. │Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ │ 37,00 │
│ │mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe│ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de transport │ │ │
│ │persoane │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────────┘



NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de cãtre subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 363/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) vehiculele aparţinând Corpului Diplomatic şi vehiculele de transport consular identificate prin numere de înmatriculare specifice.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta.
c) Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere în sensul GiurgiuRuse.
e) Tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.


ANEXA 4
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre la Giurgeni - Vadul Oii


┌────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr. │ Categorie vehicul │ Unitate │Tarif pentru │
│crt.│ │de calcul│ o trecere, │
│ │ │ │cu TVA inclus│
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
│ 1. │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ │ 5,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 2. │Autoturisme, vehicule cu masa totalã maximã │ │ 9,00 │
│ │autorizatã mai micã sau egalã cu 3,5 tone │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 3. │Microbuze, vehicule cu masa totalã maximã │ lei/ │ 20,00 │
│ │autorizatã mai mare de 3,5 tone şi mai micã de │ vehicul │ │
│ │12,0 tone │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 4. │Autobuze, autocare, vehicule cu masa totalã │ │ 34,00 │
│ │maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 12,0 │ │ │
│ │tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 5. │Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ │ 49,00 │
│ │mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe│ │ │
│ │(inclusiv) │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────────┘



NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de cãtre subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 363/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar, licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada desfãşurãrii cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţã şcolarã, sâmbãta, duminica şi sãrbãtorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta.
c) Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.


ANEXA 5
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre la Feteşti - Cernavodã


┌────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr. │ Categorie vehicul │ Unitate │Tarif pentru │
│crt.│ │de calcul│ o trecere, │
│ │ │ │cu TVA inclus│
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
│ 1. │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ │ 8,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 2. │Autoturisme, vehicule cu masa totalã maximã │ │ 11,00 │
│ │autorizatã mai micã sau egalã cu 3,5 tone │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 3. │Microbuze, vehicule cu masa totalã maximã │ lei/ │ 37,00 │
│ │autorizatã mai mare de 3,5 tone şi mai micã de │ vehicul │ │
│ │12,0 tone │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 4. │Autobuze, autocare, vehicule cu masa totalã │ │ 49,00 │
│ │maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 12,0 │ │ │
│ │tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────┤
│ 5. │Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai │ │ 71,00 │
│ │mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe│ │ │
│ │(inclusiv) │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────────┘



NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de cãtre subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiintarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 363/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar, licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada desfãşurãrii cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţã şcolarã, sâmbãta, duminica şi sãrbãtorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în Romania sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta.
c) Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.


ANEXA 6
TARIFE
de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale din România




┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumire tarif │ Unitate │Tarif unitar,│
│crt.│ │ de calcul │cu TVA [euro]│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴─────────────┤
│ A. │ACORD PREALABIL ŞI AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE ŞI ACCES LA DRUM │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬─────────────┤
│ 1. │Acord prealabil de amplasare şi acces la drum pentru │tarif/document│ 110,00 │
│ │persoane fizice şi juridice │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ 2. │Autorizaţie de amplasare şi acces la drum pentru │tarif/document│ 68,00 │
│ │persoane fizice şi juridice │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Acord prealabil/autorizaţie pentru persoane fizice │ │ 27,00 │
│ 3. │(construcţii de locuinţe, garaje, racorduri,instalaţii│tarif/document│ │
│ │de gaze, apã, electricitate etc.) │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴─────────────┤
│ B. │OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE ŞI AUTOSTRĂZILOR │
├────┼───────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┤
│ │ │drum european │ │ 2,75 │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ 4. │Amplasare panou publicitar pe: │drum naţional │tarif/mp/lunã │ 0,67 │
│ │ │principal sau │ │ │
│ │ │secundar │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Spaţiu cu destinaţie comercialã │drum european │ │ 0,67 │
│ │(chioşc, rulotã, masã pentru desfacere ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │produse alimentare şi nealimentare) pe:│drum naţional │ │ 0,40 │
│ 5. │ │principal sau │tarif/mp/lunã │ │
│ │ │secundar │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,68 │
├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Suprafeţele desemnate a deveni spaţii │drum european │ │stabilit prin│
│ │de servicii şi spaţii de parcare,precum│ │ │ licitaţie │
│ │şi suprafeţele devenite disponibile, ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │care aparţin administratorului │drum naţional │ │stabilit prin│
│ 6. │drumului, în zone adiacente, la: │principal sau │tarif/mp/lunã │ licitaţie │
│ │ │secundar │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │autostradã │ │stabilit prin│
│ │ │ │ │ licitaţie │
├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │drum european │ │ 0,74 │
│ 7. │Locuri de parcare care deservesc ├──────────────┤tarif/mp/lunã ├─────────────┤
│ │obiective economice pe: │drum naţional │ │ 0,44 │
│ │ │principal sau │ │ │
│ │ │secundar │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Accesuri la diferite obiective (staţii │drum european │ │ 0,67 │
│ │de distribuţie carburanţi, hoteluri, ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │moteluri, depozite, spaţii comerciale, │drum naţional │ │ 0,40 │
│ 8. │show-room etc.) pe: │principal sau │tarif/mp/lunã │ │
│ │ │secundar │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,68 │
├────┼───────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┤
│ C. │AMPLASĂRI DE CABLURI ŞI CONDUCTE │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Amplasãri de cabluri electrice, telefonice, TV, internet │
├────┼───────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┤
│ │9.1. subtraversare │ │tarif/ml/lunã │ 0,38 │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în amprizã, în│ │ │
│ │ │afara pãrţii │ │ 0,38 │
│ │ │carosabile │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │9.2. cablu subteran în lungul drumului │sub partea │tarif/ml/lunã │ 0,50 │
│ │ │carosabilã │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,19 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în amprizã, în│ │ │
│ 9. │ │afara pãrţii │ │ 1,12 │
│ │9.3. stâlpi de care este prins cablul │carosabile │tarif/buc/lunã│ │
│ │aerian în lungul drumului ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,87 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în amprizã, în│ │ │
│ │ │afara pãrţii │ │ 0,38 │
│ │9.4. cablu aerian în lungul drumului │carosabile │tarif/ml/lunã │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,19 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în canale │ │ 1,62 │
│ │ │tehnice │ │ │
│ │9.5. pe poduri şi podeţe ├──────────────┤tarif/ml/lunã ├─────────────┤
│ │ │ancorat de pod│ │ │
│ │ │sau în altã │ │ 2,86 │
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┤
│ │Amplasarea conductelor de apã, canalizare, aburi şi alte produse neinflamabile, de │
│ │gaze, ţiţei şi alte produse inflamabile, benzi transportoare care traverseazã │
│ │aerian drumurile │
├────┼───────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┤
│ │10.1. traversare aerianã │ │tarif/ml/lunã │ 1,08 │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │10.2. subtraversare │ │tarif/ml/lunã │ 0,75 │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în amprizã, în│ │ │
│ │ │afara pãrţii │ │ 0,75 │
│ │ │carosabile │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │10.3. amplasare subteranã în lungul │sub partea │tarif/ml/lunã │ 1,26 │
│ │drumului │carosabilã │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,59 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│10. ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în amprizã, în│ │ │
│ │ │afara pãrţii │ │ 2,93 │
│ │10.4. amplasare aerianã în lungul │carosabile │tarif/ml/lunã │ │
│ │drumului ├──────────────┤ ├─────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 2,09 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │în canale │ │ 7,53 │
│ │ │tehnice │ │ │
│ │10.5. pe poduri şi podeţe ├──────────────┤tarif/ml/lunã ├─────────────┤
│ │ │ancorat de pod│ │ │
│ │ │sau în altã │ │ 11,71 │
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘



NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale prevãzute în prezenta anexã este urmãtorul:
1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea sã nu aducã prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.
2. Realizarea sau amplasarea în zona drumului a panourilor publicitare, a oricãror construcţii, accesuri, amenajãri sau instalaţii, în orice scop, fãrã a periclita siguranţa circulaţiei se face pe baza autorizaţiei de construire şi doar în condiţiile existenţei acordului prealabil şi a autorizaţiei de amplasare şi/sau de acces în zona drumului şi prin încheierea, dacã este cazul, a contractului aferent utilizãrii suprafeţei ocupate din ampriza şi zona de siguranţã.
3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi de acces la drum se emit pentru o anumitã funcţie a obiectivului. La schimbarea funcţiei sau a destinaţiei, beneficiarul este obligat sã obţinã aprobarea administratorului drumului pentru noua situaţie.
4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice care au obligaţia de a solicita autorizaţie.
5. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele nu funcţioneazã sau în cazurile în care lucrãrile la acestea au fost sistate sau nu au fost finalizate.
6. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însã numai dacã se realizeazã şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrãri în ampriza şi în zona de siguranţã.
7. Tarifele prevãzute la lit. A din tabelul de mai sus se percep şi în cazul în care se solicitã prelungirea acordului sau a autorizaţiei.
8. Persoanelor fizice care solicitã avizul administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la instalaţiile de gaze, apã, telefonie, tv, electricitate, canalizare etc. li se încaseazã o singurã datã suma de 27 euro, respectiv fie la eliberarea acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.
9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimã supusã tarifãrii va fi suprafaţa rezultatã din încadrarea proiecţiei orizontale a panoului, la care se adaugã 1,00 m de jur împrejur.
10. Pentru spaţiile prevãzute la lit. B, poziţia 5, suprafaţa minimã tarifatã va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de jur împrejur, la care se adaugã suprafaţa aferentã staţionãrii autovehiculelor în afara pãrţii carosabile.
11. Pentru accesurile la diferite obiective prevãzute la lit. B, poziţia 8, suprafaţa supusã tarifãrii reprezintã terenul ocupat din zona drumului, respectiv din ampriza şi zona de siguranţã, prin realizarea accesului cu racordare simplã (dacã amplasamentul este situat în localitate), a benzilor de accelerare şi decelerare (dacã amplasamentul este în afara localitãţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. În afara localitãţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizeazã conform Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor drumurilor publice din afara localitãţilor. Amplasamentul este în localitate atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din localitate.
12. Pentru benzile transportatoare se percep numai tarifele de la traversare aerianã.
- Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B şi C nu se aplicã persoanelor fizice care realizeazã accesuri la locuinţe, case de vacanţã sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigurã utilitãţile necesare consumului casnic (apã, gaze, energie electricã, canalizare). Aceastã scutire nu este valabilã însã în cazul în care se schimbã destinaţia locuinţei sau garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) ori se amplaseazã în incintã construcţii cu caracter comercial.
- Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu se aplicã pentru unitãţile bugetare de asistenţã socialã şi de educaţie (spitale, creşe, aziluri de bãtrâni, şcoli, grãdiniţe).

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016