Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 566 din 15 aprilie 2010  pentru aprobarea Instructiunilor privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere, a Contractului-cadru de inchiriere a plajei Marii Negre si a Listei sectoarelor de plaja libere propuse spre inchiriere pentru sezonul estival 2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 566 din 15 aprilie 2010 pentru aprobarea Instructiunilor privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere, a Contractului-cadru de inchiriere a plajei Marii Negre si a Listei sectoarelor de plaja libere propuse spre inchiriere pentru sezonul estival 2010

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 16 aprilie 2010
ORDIN nr. 566 din 15 aprilie 2010
pentru aprobarea Instrucţiunilor privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mãrii Negre şi a Listei sectoarelor de plajã libere propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2010
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 16 aprilie 2010

În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mãrii Negre şi controlul activitãţilor desfãşurate pe plajã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 274/2006 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor,

ministrul mediului şi pãdurilor emite urmãtorul ordin.

ART. 1
Se aprobã Instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Contractul-cadru de închiriere a plajei Mãrii Negre, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã Lista sectoarelor de plajã libere propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2010, prevãzutã în anexa nr. 3.
ART. 4
<>Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 222/2006 pentru aprobarea <>Instrucţiunilor privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mãrii Negre şi a Listei sectoarelor de plajã propuse spre închiriere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 8 martie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã în mod corespunzãtor.
ART. 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely

Bucureşti, 15 aprilie 2010.
Nr. 566.

ANEXA 1

INSTRUCŢIUNI
privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei publice
pentru atribuirea contractelor de închiriere

ART. 1
(1) Prezentele instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizãrii şi desfãşurãrii licitaţiei pentru închirierea plajei Mãrii Negre.
(2) Închirierea plajei Mãrii Negre se realizeazã prin licitaţie publicã, conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizatã de Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral.
(3) Închirierea se face în baza unui contract, prin care Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral, denumitã în continuare locator, transmite, pentru o perioadã de un an, unei alte persoane, denumitã în continuare locatar, dreptul de folosinţã asupra plajei Mãrii Negre, în schimbul unei chirii.
(4) Bunul asupra cãruia se exercitã dreptul de folosinţã este plaja Mãrii Negre, care face parte din domeniul public al statului, aflatã în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române".
ART. 2
(1) La licitaţie pot participa operatori economici care administreazã structuri de primire turistice, proprietari ori administratori de ansambluri rezidenţiale care desfãşoarã activitãţi de turism, operatori economici care desfãşoarã activitãţi de divertisment, agrement şi/sau sportive şi autoritãţi ale administraţiei publice locale care pot încheia contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor, pe perioada unui sezon estival, în condiţiile legii.
(2) Pot participa la licitaţie persoanele prevãzute la alin. (1), care au cumpãrat caietul de sarcini şi care au constituit garanţia de participare.
(3) Mai multe persoane juridice au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune ofertã comunã, fãrã a fi obligaţi sã îşi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
(4) Administraţia Naţionalã Apele Române - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral are dreptul de a solicita ca asocierea sã fie legalizatã numai în cazul în care oferta comunã este declaratã câştigãtoare.
ART. 3
(1) Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral desfãşoarã procedurile de licitaţie în baza caietului de sarcini care se aprobã de Consiliul de conducere al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) descrierea sectorului de plajã care face obiectul procedurii de licitaţie pentru închiriere;
b) preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare sector de plajã;
c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;
d) condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea şi capacitatea economico-financiarã;
e) criteriile de selecţie;
f) garanţii;
g) obligaţiile privind protecţia mediului;
h) interdicţia subînchirierii.
(3) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de cãtre locator, la sediul sãu şi/sau în alte locuri stabilite de cãtre acesta şi prevãzute în anunţul publicitar.
(4) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de cãtre Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral, prin decizie a conducãtorului acesteia.
ART. 4
(1) Garanţia de participare este obligatorie.
(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru sectorul de plajã ce face obiectul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a cãror ofertã nu a fost declaratã câştigãtoare, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului de închiriere.
ART. 5
(1) Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local, într-unul naţional şi într-unul internaţional, precum şi pe site-ul propriu.
(2) Anunţul licitaţiei va conţine:
a) denumirea şi sediul locatorului;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţii de procurare a caietului de sarcini;
d) data şi locul de primire a ofertelor;
e) data, ora şi locul de deschidere a ofertelor;
f) durata în care ofertanţii rãmân angajaţi prin termenii ofertelor lor.
(3) Termenul de primire a ofertelor este de 5 zile, începând cu data publicãrii anunţului licitaţiei publice.
ART. 6
Oferta trebuie sã cuprindã detaliat toate condiţiile prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 7
(1) Ofertanţii transmit ofertele în douã plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special ţinut de locator.
(2) Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajã propus spre închiriere prin licitaţie publicã pentru care este depusã oferta. Plicul exterior trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) garanţia de participare;
b) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
c) declaraţia de participare;
d) documente care dovedesc calitãţile şi capacitãţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.
(3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta tehnico-economicã propriu-zisã.
(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştã sau curierat.
(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixatã pentru deschiderea lor.
ART. 8
(1) Componenţa comisiei de evaluare se stabileşte de cãtre Administraţia Naţionalã "Apele Române", prin decizie a conducãtorului acesteia, cu avizul conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul mediului şi pãdurilor.
(2) Comisia de evaluare este formatã din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
ART. 9
(1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al patrulea inclusiv cu asociaţii, cu acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societãţilor comerciale participante la licitaţia publicã nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
(2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi sã dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria rãspundere, dupã deschiderea plicurilor exterioare, care se va pãstra la dosarul închirierii.
(3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constatã cã se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi sã îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.
ART. 10
(1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b) întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi la prezentarea ofertei tehnico-economice şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul de sarcini;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea proceselor-verbale prevãzute de prezentele instrucţiuni;
f) desemnarea câştigãtorului licitaţiei publice.
(2) Secretarul comisiei de evaluare redacteazã procesele-verbale prevãzute de prezentele instrucţiuni.
ART. 11
(1) Comisia de evaluare este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor. În cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor.
ART. 12
(1) Pentru desfãşurarea procedurii licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru fiecare sector de plajã propus spre închiriere.
(2) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor sectorului de plajã licitat.
(3) Dupã deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare eliminã ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor cerute la art. 7 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat dupã semnare.
(4) Pentru continuarea desfãşurãrii procedurii de licitaţie este necesar ca dupã deschiderea plicurilor exterioare cel puţin douã oferte sã fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând a fi refãcutã în condiţiile prevãzute la art. 15.
(5) La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru sectorul de plajã licitat.
(6) Dupã deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare şi de ofertanţii prezenţi.
ART. 13
(1) Comisia de evaluare analizeazã ofertele tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bunã din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul de sarcini, în termen de maximum 5 zile de la deschiderea ofertelor.
(2) Pe baza evaluãrii ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigãtor sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigãtor niciun ofertant, cauzele respingerii.
(3) Comisia de evaluare procedeazã în termen de maximum 24 de ore la informarea tuturor ofertanţilor despre rezultatul licitaţiei.
ART. 14
(1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încãlcãri ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni. Contestaţia se formuleazã în scris şi trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
- datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice;
- denumirea bunului care a fãcut obiectul licitaţiei publice;
- motivarea în fapt şi în drept a cererii;
- semnãtura contestatorului;
Contestatorul va ataşa la contestaţie copia actului atacat.
(2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de maximum 24 de ore de la data primirii înştiinţãrii privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.
(3) Contestaţiile se soluţioneazã de o comisie compusã din 3 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un secretar care nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare. Componenţa comisiei se stabileşte de Administraţia Naţionalã "Apele Române", prin decizie a conducãtorului acesteia, cu avizul conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul mediului şi pãdurilor, în maximum 24 de ore de la data deschiderii plicurilor exterioare. Contestaţiile se vor soluţiona în termen de maximum 24 de ore de la data depunerii contestaţiei.
(4) Atribuţiile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
a) analizeazã contestaţia formulatã privind admiterea sau respingerea sa;
b) decide cu privire la oportunitatea suspendãrii procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care contestaţia este admisã, procedeazã la reevaluarea ofertelor şi decide asupra ofertantului câştigãtor;
c) întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiei formulate.
ART. 15
(1) În cazul în care licitaţia publicã deschisã nu a condus la desemnarea unui câştigãtor, se va consemna aceastã situaţie într-un proces-verbal, iar in termen de 5 zile se va organiza o nouã licitaţie.
(2) Dacã în urma organizãrii unei noi licitaţii, în condiţiile prevãzute la alin. (1), au fost depuse cel puţin douã oferte, dar numai una a fost acceptatã, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cãrui ofertã a fost acceptatã, în condiţiile în care oferta tehnico-economicã îndeplineşte criteriile minime prevãzute în caietul de sarcini.
(3) Subîmpãrţirea sectoarelor de plajã care vor fi scoase la licitaţie se face de cãtre Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral. De asemenea, stabilirea funcţiilor sectoarelor şi subsectoarelor de plajã se va face de cãtre Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral.
ART. 16
(1) Contractul de închiriere se semneazã în maximum 5 zile de la desemnarea ofertantului câştigãtor şi intrã în vigoare la data constituirii garanţiei de bunã execuţie, dar nu mai târziu de 5 zile de la data semnãrii.
(2) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfecteazã contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câştigãtor.
(3) În cazul nesemnãrii contractului de închiriere din vina exclusivã a ofertantului desemnat câştigãtor sau în cazul neconstituirii garanţiei de bunã execuţie în termenul prevãzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul urmãtor.
ART. 17
Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de pãrţile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini şi fãrã sã contravinã obiectivelor închirierii.


ANEXA 2

CONTRACT-CADRU
de închiriere a plajei Mãrii Negre

I. Pãrţile contractante
Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral, în calitate de locator, cu sediul în municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bãtrân nr. 127, judeţul Constanţa, cod poştal 900592, nr. telefon 0241/673.036, 0241/672.089, fax nr. 0241/673.025, cont virament nr. RO 62 TREZ 2315025XXX010151, deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa, cod unic de înregistrare fiscalã RO 23877359, reprezentatã prin .............. director,
şi
.................., în calitate de locatar, cu sediul în ..........., str. ......... nr. ...., judeţul ........, telefon ........, fax. .........., cont virament nr. ..........., numãr înregistrare la registrul comerţului ............, cod unic de înregistrare ..........., reprezentatã prin ............, în calitate de ..............
II. Obiectul contractului
ART. 1
1.1. Obiectul contractului îl reprezintã transmiterea dreptului de folosinţã asupra sectorului de plajã .............., situat în staţiunea ............, în scopul exploatãrii acestuia în condiţiile prezentului contract, precum şi în conformitate cu prevederile legale specifice în vigoare.
1.2. Dreptul de folosinţã care face obiectul prezentului contract nu este transmisibil şi se va exercita în mod nemijlocit de locatar.
ART. 2
2.1. Suprafaţa totalã închiriatã este de ........ m², conform schiţei anexate prezentului contract şi care face parte integrantã din acesta.
2.2. Sectorul de plajã închiriat se delimiteazã astfel:
- la nord - .....................
- la est - ...........................................
- la sud - ..........................................
- la vest - .........................................
III. Durata de închiriere
ART. 3
Perioada de derulare a contractului de închiriere începe de la data semnãrii acestuia şi înceteazã la data de 15 octombrie a anului în curs (data pânã la care se predã sectorul de plajã).
IV. Valoarea chiriei, condiţii şi termene de platã
ART. 4
Chiria este de ................ lei, la care se adãugã TVA în valoare de ..... .
ART. 5
Chiria se achitã anual, în 3 tranşe, dupã cum urmeazã:
- 30% din chiria anualã stabilitã la art. 4 se va achita în termen de 10 zile de la data semnãrii contractului;
- 30% din chiria anualã stabilitã la art. 4 se va achita pânã la data de 15 iulie a anului în curs;
- 40% din chiria anualã stabilitã la art. 4 se va achita pânã la data de 30 septembrie a anului în curs.
ART. 6
În cazul neexecutãrii obligaţiei de platã prevãzute la art. 4 şi 5, se percep penalitãţi de întârziere de 0,1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, cu decontarea prioritarã a facturilor de penalitãţi, pentru sumele scadente, indiferent de instrucţiunile de pe ordinul de platã.
ART. 7
Cuantumul penalitãţilor de întârziere în decontarea debitelor restante va putea depãşi cuantumul sumei asupra cãreia sunt calculate.
V. Drepturi şi obligaţii contractuale
ART. 8
Drepturile locatarului:
8.1. sã foloseascã bunul închiriat în conformitate cu obligaţiile stabilite prin prezentul contract;
8.2. sã delimiteze, cu acordul locatorului, suprafaţa de plajã ce face obiectul prezentului contract, astfel încât sã asigure şi sã permitã accesul şi circulaţia libera a persoanelor pe plajã;
8.3. sã organizeze servicii de plajã, activitãţi sportive şi de agrement nautic pe plajã şi pe suprafeţele de apã aferente ei, în condiţiile prevãzute de lege, de normele şi regulamentele adoptate de autoritãţile cu atribuţii în domeniu;
8.4. sã amplaseze pe bunul închiriat, cu acordul locatorului, numai construcţii provizorii şi dotãri prevãzute de documentaţia de urbanism şi care sã nu afecteze integritatea suprafeţei de plajã.
ART. 9
Obligaţiile locatarului:
9.1. sã achite locatorului chiria datoratã în condiţiile şi termenele stabilite în contractul de închiriere;
9.2. sã nu împiedice în niciun fel accesul pe plajã şi sã nu perceapã taxe de acces;
9.3. sã nu subînchirieze total sau parţial bunul ce face obiectul contractului de închiriere şi sã nu cesioneze în totalitate sau în parte dreptul de folosinţã asupra sectorului/subsectorului de plajã;
9.4. sã nu execute construcţii şi dotãri ilegale pe suprafaţa închiriatã şi sã nu desfãşoare alte activitãţi care sã modifice calitatea şi cantitatea fâşiei de plajã sau care pot afecta mediul natural;
9.5. sã solicite şi sã obţinã toate avizele şi autorizaţiile necesare desfãşurãrii activitãţilor pe suprafaţa de plajã ce face obiectul prezentului contract;
9.6 sã punã la dispoziţie suprafaţa de plajã necesarã organizãrii şi desfãşurãrii serviciului public de salvare acvaticã - SALVAMAR şi a posturilor de prim ajutor, conform prevederilor actelor normative care le reglementeazã;
9.7. sã permitã accesul locatorului sau autoritãţilor competente pe plajã, cu mijloace şi materiale specifice, în situaţii de poluãri accidentale sau în alte situaţii specifice;
9.8. sã întreţinã şi sã igienizeze zilnic suprafaţa de plajã care face obiectul prezentului contract prin:
a) dotarea cu recipiente adecvate pentru colectarea selectivã a deşeurilor, în conformitate cu prevederile legale;
b) îndepãrtarea corpurilor ascuţite şi dure - cioburi, sticle sparte, sârmã, pietre, lemn, bucãţi de metal - de pe plajã şi din zona de îmbãiere;
c) colectarea şi transportul la gropile de gunoi al corpurilor strãine (scoici vii, gunoaie, mortalitãţi piscicole, produse petroliere etc.);
d) colectarea depunerilor de alge şi strângerea în grãmezi a acestora de pe sectorul de plajã închiriat, în situaţia manifestãrii minore a acestui fenomen;
e) executarea zilnicã şi, dupã caz, ori de câte ori este nevoie, a lucrãrilor de nivelare şi afânare a patului de nisip;
9.9. sã lase liberã cel puţin 30% din suprafaţa închiriatã, pentru ca turiştii sã-şi poatã aşeza propriile accesorii, conform Schiţei sectorului de plajã;
9.10. sã participe la pãstrarea ordinii publice pe plajã, în colaborare cu organele abilitate;
9.11. sã asigure accesul organelor de control şi al reprezentanţilor autorizaţi ai locatorului, punându-le la dispoziţie documente şi informaţii legate de executarea obligaţiilor, conform contractului de închiriere;
9.12. sã anunţe imediat locatorul în caz de poluare accidentalã pe suprafaţa de plajã închiriatã şi în cazul unor evenimente deosebite - mortalitate piscicolã - şi sã intervinã în cel mai scurt timp pentru limitarea sau înlãturarea efectelor generate de acestea;
9.13. locatarul nu are dreptul, fãrã acordul scris al locatorului, de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale;
9.14. sã nu deterioreze şi sã nu schimbe destinaţia construcţiilor hidrotehnice şi a bornelor amplasate pe suprafaţa de plajã închiriatã;
9.15. sã predea anual locatorului, pe baza de proces-verbal, sectorul de plajã ce face obiectul închirierii, în intervalul 1-15 octombrie, în condiţii de igienizare corespunzãtoare;
9.16. sã amenajeze suprafaţa de plajã conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Marii Negre şi controlul activitãţilor desfãşurate pe plajã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 10 martie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 274/2006 , cu modificãrile ulterioare, pânã la data deschiderii oficiale a sezonului estival şi conform <>Ordinului ministrului turismului nr. 485/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea plajelor în scop turistic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
9.17. sã respecte legislaţia în domeniul utilizãrii plajelor;
9.18. sã respecte schema amplasãrii pe plajã a dotãrilor specifice;
9.19. sã solicite şi sã obţinã autorizaţia turisticã pentru suprafaţa de plajã care face obiectul contractului de închiriere;
9.20. sã asigure condiţiile sanitare şi de protecţie a mediului în zonele de îmbãiere şi pe plajã;
9.21. sã monteze panouri cu instrucţiuni de utilizare a plajei, a zonei şi a apei de îmbãiere;
9.22. sã menţinã în bunã stare de funcţionare dotãrile de pe plaja, inclusiv cele de agrement;
9.23. sã sesizeze locatorul în cazul prezenţei în apa mãrii a substanţelor poluante;
9.24. sã asigure racordarea la utilitãţile publice în vederea exploatãrii sectorului/subsectorului de plajã închiriat;
9.25. sã încheie un contract privind preluarea deşeurilor, cu o unitate specializatã, care opereazã în zonã;
9.26. sã asigure un stoc minim de materiale necesare intervenţiei în caz de poluãri accidentale minore.
ART. 10
Drepturile locatorului:
10.1. sã primeascã chiria în condiţiile şi termenele stabilite la art. 4 şi 5;
10.2. sã controleze executarea obligaţiilor locatarului şi respectarea condiţiilor închirierii;
10.3. sã verifice şi sã constate starea integritãţii plajei ce face obiectul închirierii.
ART. 11
Obligaţiile locatorului:
11.1. sã predea anual locatarului, pe bazã de proces-verbal, sectorul de plajã ce face obiectul închirierii, în termen de cel mult 15 zile de la data semnãrii prezentului contract de închiriere;
11.2. sã execute lucrãrile necesare de conservare a plajelor în perioada de extrasezon, în funcţie de configuraţia plajelor şi amploarea fenomenului de eroziune marinã;
11.3. sã execute lucrãri de pregãtire a plajei pentru sezonul estival;
11.4. sã execute lucrãri de evacuare şi transport al algelor la gropile de gunoi numai în caz de înflorire algalã masivã;
11.5. sã întreprindã, cu ajutorul organelor competente, acţiuni de prevenire şi/sau înlãturare a construcţiilor ilegale de pe suprafaţa de plajã ce face obiectul contractului;
11.6. sã nu îl împiedice pe locatar sã îşi realizeze drepturile legate de închiriere decât în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare şi de prezentul contract.
VI. Garanţii pentru executarea contractului de închiriere
ART. 12
12.1. În scopul garantãrii îndeplinirii întocmai a obligaţiei de platã a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricãrui prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã de cãtre locatar a obligaţiilor prevãzute în prezentul contract, locatarul se obligã sã constituie în termen de 5 zile de la încheierea prezentului contract o garanţie de bunã execuţie.
12.2. Garanţia de bunã execuţie se poate constitui atât prin depunerea sumei în contul de garanţii al locatorului, cât şi prin scrisoare de garanţie bancarã.
ART. 13
Locatorul poate executa garanţia de bunã execuţie, fãrã nicio formalitate prealabilã, în cazul în care locatarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale. În cazul executãrii scrisorii de garanţie bancarã, locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea iniţialã în termen de 15 zile de la data executãrii, sub sancţiunea rezilierii de drept a contractului. Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte cheltuieli necesare executãrii garanţiei de bunã execuţie se suportã de cãtre locatar.
ART. 14
Garanţia de bunã execuţie este de ...................... lei, reprezentând 40% din valoarea cu TVA a contractului, şi se pune la dispoziţia locatorului în termen de 5 zile de la data încheierii contractului de închiriere.
VII. Rãspunderea contractualã
ART. 15
15.1. Prezentul contract se reziliazã de plin drept, fãrã punere în întârziere şi fãrã intervenţia instanţelor de judecata în cazul în care oricare dintre pãrţile contractante nu îşi executã obligaţiile contractuale.
15.2. Rezilierea nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între pãrţi.
15.3. La încetarea contractului prin ajungere la termen sau datoritã rezilierii, în condiţiile art. 18 pct. 18.1, locatorul nu datoreazã despãgubiri locatarului pentru îmbunãtãţirile executate pe sectorul de plajã închiriat.
15.4. Niciun litigiu nãscut anterior ori dupã încheierea contractului în legãturã cu sectorul/subsectorul de plajã ce face obiectul contractului şi care face imposibilã utilizarea totalã sau parţialã a plajei pe toatã durata contractului ori numai pe o anumitã perioadã nu atrage rãspunderea locatorului, acest risc fiind în sarcina locatarului.
VIII. Încetarea contractului
ART. 16
Prezentul contract înceteazã:
a) la expirarea termenului pentru care a fost încheiat;
b) cu acordul pãrţilor;
c) când locatarul nu face dovada constituirii garanţiei de bunã execuţie conform art. 12;
d) prin reziliere, ca urmare a neîndeplinirii oricãrei obligaţii contractuale;
e) la data intrãrii în vigoare a unui act normativ care modificã obligaţiile oricãreia dintre pãrţi în asemenea mãsurã încât prevederile prezentului contract ar deveni, în cea mai mare parte, vãdit nefavorabile locatorului sau locatarului ori dacã una dintre pãrţi nu este de acord cu încheierea unui act adiţional prin care sã se modifice în mod corespunzãtor prezentul contract.
IX. Modificarea contractului
ART. 17
Contractul se modificã numai cu acordul pãrţilor, pe bazã de acte adiţionale, în cazul apariţiei unor împrejurãri sau acte normative care modificã în mod esenţial obligaţiile pãrţilor sau care impun obligaţii noi.
X. Forţa majorã
ART. 18
18.1. Pãrţile convin sã fie exonerate de rãspundere pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentu contract atunci când aceastã neîndeplinire este urmare a intervenţiei unui caz de forţã majorã.
18.2. Forţa majorã invocatã va fi comunicatã celeilalte pãrţi, în scris, în termen de 5 zile de la apariţie, de cãtre partea interesatã, şi este opozabilã numai dacã este atestatã de o autoritate competentã în raport cu natura evenimentului.
18.3. Locatarul este obligat sã accepte planurile de mãsuri stabilite de cãtre organele competente, neavând dreptul la despãgubiri.
XI. Litigii
ART. 19
Eventualele litigii în legãturã cu modul de derulare a prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilã, iar în caz contrar, de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
XII. Dispoziţii finale
ART. 20
În înţelesul prezentului contract, orice notificare, cerere, comunicare sau informare va fi fãcutã în scris, prin orice mijloc de comunicare ce asigurã transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.
ART. 21
Toate documentele acestui contract, precum şi cele legate de executarea lui se vor întocmi în limba românã. Prezentul contract s-a încheiat la sediul locatorului din municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bãtrân nr. 127, în 2 (douã) exemplare cu aceeaşi valoare juridicã, dintre care 1 (unul) pentru locatar şi 1 (unul) pentru locator; actele adiţionale la contract se încheie în acelaşi numãr de exemplare şi fac parte integrantã din prezentul contract.


Locator, Locatar,
Administraţia Naţionalã "APELE ROMÂNE" - ..................
Administraţia Bazinalã de Apã Dobrogea-Litoral

Director,
...................


ANEXA 3

LISTA
sectoarelor de plajã libere propuse spre închiriere
pentru sezonul estival 2010


┌────┬───────────────┬─────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Sectoare │Suprafaţã│ │
│crt.│ de plajã │- m² - │ Limite │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 1│Nãvodari I │ 83.700│Limita N - dig │
│ │ │ │Limita S - Duna de nisip, Sud Tabãra de copii │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 2│Nãvodari III │ 22.301│Zona I: Limita N - Hanul Piraţilor │
│ │ │ │Limita S - Camping Marina Surf (inclusiv) │
│ │ ├─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 42.506│Zona II: Limita N - Camping Marina Surf │
│ │ │ │Limita S - Perla Majestic (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 3│Nãvodari IV │ 7.810│Zona I: Limita N - Perla Majestic │
│ │ │ │Limita S - Camping Pescãresc (exclusiv) │
│ │ ├─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 18.269│Zona II: Limita N - Camping Pescãresc (inclusiv│
│ │ │ │Limita S - Limita Constanţa - Nãvodari │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 4│Mamaia I │ 23.161│Zona I: Limita N - Limita Constanţa - Nãvodari │
│ │ │ │Limita S - Casa de piatrã (exclusiv) │
│ │ ├─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 14.912│Zona II: Limita N - Casa de piatrã (inclusiv) │
│ │ │ │Limita S - Enigma (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 5│Mamaia II │ 62.239│Limita N - Enigma │
│ │ │ │Limita S - Estival │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 6│Mamaia IV* │ 54.040│Limita N - Hotel Jupiter - Junona │
│ │ │ │Limita S - Terasa Vanghelis (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 7│Mamaia V │ 64.750│Limita N - Terasa Vanghelis │
│ │ │ │Limita S - Castel │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 8│Mamaia VI │ 36.434│Limita N - Castel │
│ │ │ │Limita S - sud Cazino │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 9│Constanţa I │ 97.060│Limita N - Canal de descãrcare Tãbãcãrie │
│ │ │ │Limita S - Platformã depozitare pãmânt, │
│ │ │ │inclusiv (în vecinãtatea Plajei Modern) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 10│Constanţa II │ 50.850│Limita N - Platformã depozitare pãmânt (în │
│ │ │ │vecinãtatea plajei Modern) │
│ │ │ │Limita S - Portul Tomis │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 11│Agigea │ 1.617│Zona I - Cherhana │
│ │ ├─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 2.039│Zona II - zona Sud de Cherhana │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 12│Eforie Nord II │ 75.550│Limita N - Hotel Belona │
│ │ │ │Limita S - Dig Tabãra Luminiţa │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 13│Cordon Litoral │ 26.683│Zona I: Limita N - Dig Tabãra Luminiţa │
│ │Eforie Nord - │ │Limita S - Terasa S.C. Azur - S.R.L. (exclusiv)│
│ │Eforie Sud ├─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ 18.929│Zona II: Limita N - Terasa S.C. Azur - S.R.L. │
│ │ │ │(inclusiv) │
│ │ │ │Limita S - Tabãra de copii Eforie Sud │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 14│Eforie Sud │ 20.102│Zona I: Limita N - Limita de N staţiune Sud │
│ │ │ │Limita S - dig "Popovici" │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 15│Olimp I │ 47.232│Limita N - canal descãrcare lac Tatlageac │
│ │ │ │Limita S - Piscina Oltenia (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 16│Jupiter │ 9.720│Zona II: Limita N - Staţia de pompare Bar │
│ │ │ │Paradis (inclusiv) │
│ │ │ │Limita S - Complex Cometa (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 17│Cap Aurora │ 5.609│Zona I: Limita N - Hotel California (inclusiv) │
│ │ │ │Limita S - Hotel Agat │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 18│Venus I │ 4.565│Zona II: Limita N - Limita N Hotel Carmen │
│ │ │ │(inclusiv) │
│ │ │ │Limita S - Hotel Silvia (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 19𗈖 Mai │ 22.563│Limita N - Digul de sud port Mangalia │
│ │ │ │Limita S - pescãrie │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 20│Vama Veche I │ 21.270│Limita N - pescãrie │
│ │ │ │Limita S - aleea de acces (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 21│Vama Veche II │ 11.925│Limita N - aleea de acces (exclusiv) │
│ │ │ │Limita S - Terasa Corsarul (inclusiv) │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 22│Vama Veche III │ 11.573│Limita N - Terasa Corsarul (exclusiv) │
│ │ │ │Limita S - cazematã graniţe │
├────┼───────────────┼─────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │TOTAL: │ 857.409│ │
└────┴───────────────┴─────────┴───────────────────────────────────────────────┘


-----------
*) Sector de plajã în litigiu.
-------------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016